همه چیز در مورد تداخل دارویی واکسن کرونا

چه چیزی باعث تداخل دارویی در دوره بیماری کرونا می شود؟

تداخل دارویی چیست؟

تداخل دارویی به عوارض ناخواسته استفاده‌ی همزمان دو یا چند دارو گفته می‌شود. این داروها ممکن است داروهای گیاهی یا داروهای بدون نسخه یا حتی داروهای تجویز شده توسط پزشک باشند. حتی واکسن‌ نیز ممکن است شامل این قاعده شوند و با داروهای مختلفی تداخل داشته باشند.

آشنایی با تداخل دارویی واکسن کرونا

با ظهور همه‌گیری کرونا تلاش‌های زیادی برای کنترل این بیماری صورت گرفته است. علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های پیشگیری کننده، مانند حفظ فاصله‌ی اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از ماسک تزریق واکسن کرونا یک اصل مهم پیشگیری قلمداد می‌شود.

 اما با توجه به این‌که تاثیرات و تداخلات دارویی واکسن کرونا  با داروها به طور واضح مشخص نیست اکثر پزشکان و محققان یا حتی افراد عادی به دنبال پاسخ به این سوالات هستند که آیا واکسن کرونا تداخل دارویی دارد؟ یا چه دارویی با واکسن کرونا تداخل دارد؟ چه داروهایی را بعد از واکسن کرونا نباید خورد؟ در زمان تزریق واکسن کرونا چه داروهایی را نباید مصرف کرد؟

تداخل دارویی واکسن کرونا با آنتی بیوتیک

آنتی بیوتیک‌ها گروهی از داروها هستند که در درمان بیماری‌های باکتریایی استفاده می‌شوند. به عنوان نمونه کسانی که عمل جراحی مانند کاشت مو انجام می‌دهند برای پیشگیری از عفونت باید از داروهای آنتی بیوتیک استفاده کنند. به همین جهت لازم است بررسی کنیم این داروها موجب کاهش اثربخشی واکسن کرونا می‌شود.

تداخل دارویی واکسن کرونا و انتی بیوتیک

عامل بیماری کرونا ویروسی است و ساختار واکسن ویروس کشته یا ضعیف شده است. بنابراین تداخلی با داروهای ضد باکتریایی یا همان آنتی بیوتیک را ندارد. به این ترتیب اگر داروی انواع آنتی بیوتیک مانند پنی سیلین، آزیترومایسین یا انواع دیگر آن را مصرف می‌کنید و نوبت واکسن شما رسید، بدون هیچ نگرانی واکسن را تزریق کنید.

حتی اگر چند روز بعد از تزریق واکسن کرونا هم دچار بیماری شدید که لازم بود آنتی بیوتیک مصرف کنید نگران تداخل دارویی نباشید. اما باید به خاطر داشته باشید از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک بپرهیزید و حتماً با توصیه‌ی پزشک دارو مصرف کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص گوارش

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که با استفاده از سامانه‌ی نوبت دهی آنلاین در آن می‌توانید با پزشک آنلاین گوارش در تماس باشید و سوالات خود را در مورد مصرف داروها و تداخلات آن با واکسن کرونا بپرسید. برای آسان کردن دسترس کاربران امکان نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴ بر روی گوشی‌های هوشمند فراهم شده است.

تداخل دارویی واکسن کرونا با داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن به مقابله با عوامل بیماری‌زا می‌پردازد در شرایطی که بدن به اشتباه سلول‌های خودی را مورد حمله قرار دهد فرد دچار بیماری خودایمنی شده است و در این حالت باید از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن استفاده کند. سوالی که مطرح است این است آیا کسی که از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کند درصورت تزریق واکسن کرونا با عوامل واکسن هم مقابل می‌کند و موجب کاهش تاثیرات آن می‌شود؟

مطابق توصیه پزشکان و محققان کسانی که از داروی سرکوبگر سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند باید مصرف دارو را قطع کنند تا واکسن کرونا را تزریق کنند.

انواع داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن شامل داروهای القایی و داروهای نگهدارنده است که کورتیکواستروئیدها یکی از گروه‌های داروی نگهدارنده است.

  • افراد مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی هستند و از داروهای سرکوبگر نیز استفاده می‌کنند باید تزریق واکسن را به ۴ هفته بعد از پایان شیمی درمانی موکول کنند. در واقع دوز تزریق واکسن کرونا باید به صورتی تنظیم شود که زمان تزریق آن بعد از پایان دوره‌های شیمی درمانی باشد.
  • کسانی که پیوند عضو انجام داده‌اند و از داروهای سرکوبگر سیستم ایمنی بدن استفاده می‌کنند نیز باید نوع داروی مصرفی را به واکسیناتور گزارش کنند.
  • کسانی که به بیماری‌های خود ایمنی مانند لوپوس یا ام اس مبتلا هستند و دارو مصرف می‌کنند در تزریق واکسن کرونا باید احتیاط کنند.

تداخل دارویی واکسن کرونا با کورتون

کورتیکواستروئیدها گروهی از داروها هستند که برای کسانی که نقص سیستم ایمنی دارند تجویز می‌شود و این افراد باید به صورت منظم این داروها را مصرف کنند. با این‌که هنوز نتایج قطعی در مورد تداخل دارویی استروئیدها با واکسن کرونا وجود ندارد و تحقیقات در این زمینه در حال بررسی است اما نتایج فعلی نشان می‌دهد داروهای استروئیدی با واکسن کرونا تداخل دارند.

کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند حتماً باید مصرف آن را به واکسیناتور گزارش کنند. بهتر است این افراد ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت قبل از تزریق واکسن مصرف این داروها را قطع کنند.

افرادی که از کورتون‌ها استفاده می‌کنند و در تزریق واکسن کرونا باید احتیاط کنند.

تداخل دارویی واکسن کرونا با کورتون

تداخل دارویی واکسن کرونا با داروهای رقیق کننده خون

برخی از افراد به دلیل اختلالات خونریزی یا مشکلات قلبی از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند. افراد مبتلا به هموفیلی یا کسانی که مشکلات پلاکت دارند نیز ناگزیر به مصرف دارو هستند. شاید این سوال مطرح باشد که دریافت واکسن کرونا در این افراد محدودیتی دارند یا نه؟

واقعیت این است مصرف این داروها ممکن است برای برخی افراد مشکلات و خطراتی را ایجاد کند. استفاده از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین باعث می‌شود فرد با تزریق واکسن تورم کمتری را در محل تزریق تجربه کند. با این‌حال بهتر است موارد زیر رعایت شود.

  • حتماً قبل از تزریق واکسن کرونا نوع داروی رقیق کننده خون را به مسئولان بهداشتی مرکز واکسیناسیون گزارش کنید تا نوع دارو را بررسی کنند.
  • کسانی که مشکل غلظت خون دارند و از داروی ضد انعقاد استفاده می‌کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند واکسن کرونا دارای تاثیراتی در لخته کردن خون است و درصورتی‌که این افراد داروهای ضد انقاد را مصرف نکنند این مشکل برایشان شدیدتر خواهد بود. به همین جهت توصیه می‌شود این بیماران به هیچ وجه داروی خود را قطع نکنند.
  • توصیه می‌شود کسانی که داروی ضد انعقاد خون مصرف می‌کنند روز تزریق واکسن دوز صبح داروهای خود را مصرف نکنند، اما دوزهای بعدی را مطابق معمول مصرف کنند.
  • کسانی که داروی ضد انعقاد و ضد پلاکت مصرف می‌کنند باید مطمئن شوند هنگام تزریق واکسن کرونا فشرده سازی مناسب محل تزریق حتماً انجام شود و از سوزن ظریف‌تری استفاده شود.
  • ممکن است محل تزریق دچار کبودی شود که در این صورت نباید نگران شد. برای کاهش میزان این کبودی می‌توان محل تزریق را به مدت ۵ دقیقه فشار داد.

با رعایت کردن این موارد دیگر لازم نیست نگران تداخل دارویی واکسن کرونا با داروهای رقیق کننده خون باشید.

تداخل دارویی واکسن کرونا با قرص‌های ضد بارداری

قرص‌های ضد بارداری و داروهایی که هورمون زنانه دارند موجب ایجاد لخته در خون می‌شوند. کسانی که از این داروها استفاده می‌کنند درصورتی که واکسن کرونا تزریق کنند بیشتر در معرض لخته شدن خون هستند. در بین انواع واکسن، آسترازنکا با احتمال بیشتری لخته خون ایجاد می‌کند به همین جهت توصیه می‌شود به زنان متقاضی واکسن کرونا که زیر ۴۰ سال هستند و از قرص ضد بارداری یا داروهای دارای هورمون استفاده می‌کنند آسترازنکا تزریق نشود.

تداخل دارویی واکسن کرونا با مکمل‌های غذایی

پس از تزریق واکسن کرونا بهتر است بدن در حالت استراحت قرار بگیرد و با مصرف مواد غذایی تقویت شود. همچنین تنش و اضطراب زندگی فرد به حداقل برسد. یکی دیگر از راه‌های تقویت بدن استفاده از مکمل‌های دارویی است. مکمل ویتامین C، زینک، مولتی ویتامین یا آمپول‌های تقویتی نوروبین بهترین موارد برای تقویت بدن هستند. این داروها هیچ تداخلی با واکسن کرونا ندارد و مصرف آن‌ها موجب ایجاد عارضه نمی‌شود.

تداخل دارویی واکسن کرونا با مسکن

شاید برخی از افراد تصور کنند برای کاهش عارضه‌های احتمالی ناشی از واکسن کرونا مانند درد، کوفتگی یا تب می‌توانند قبل از تزریق واکسن یک دوز مسکن استفاده کنند. اما انجام این روش کاملاً اشتباه است و موجب کاهش اثربخشی واکسن کرونا می‌شود.

کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند تنها پس از تزریق واکسن و درصورت بروز عوارض می‌توانند از مسکن‌هایی مانند استامینوفن و ایبوپروفن استفاده کنند.

با این‌حال بهتر است در مورد مصرف داروهای بدون نسخه مانند استامینوفن، آسپرین، ایبوپروفن حتماً با پزشک مشورت کنید.

تداخل دارویی واکسن کرونا با تریاک

کسانی که مواد مخدر مانند تریاک مصرف می‌کنند یا حتی از متادون و شربت ایپوم استفاده می‌کنند به مرور دچار ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شوند و بیشتر از افراد سالم در معرض ابتلا به کرونا هستند. به همین تزریق واکسن به این افراد الزامی است.

عوارض واکسن کرونا در این افراد مانند سایر افراد است و تفاوتی ندارد. البته ممکن است در برخی افراد در سه روز ابتدایی بعد از تزریق واکسن تب، بی‌حالی و ضعف بیش از معمول باشد که با استراحت کردن برطرف می‌شود.

با این‌حال بهتر است در روزهای ابتدایی تزریق واکسن مصرف مواد مخدر تا حد امکان کمتر شود.

تداخل واکسن کرونا با تریاک

یک مورد با اهمیت دیگر در مورد کسانی که اعتیاد به تریاک دارند این است که این افراد به دلیل مصرف تریاک غلظت خون بالایی دارند و معمولاً از داروهای رقیق کننده خون یا آسپرین استفاده می‌کنند. بنابراین بهتر است مانند سایر کسانی که داروی رقیق کننده خون استفاده می‌کنند مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

یعنی به دلیل تداخل دارویی آسپرین با واکسن کرونا چند ساعت پیش از تزریق واکسن از این دارو استفاده نکنید. این دارو آنزیم مربوط به سیستم ایمنی بدن یعنی COX-1  را مسدود می‌کند و مقدار آنتی بادی تولید شده در بدن را کاهش می‌دهد و موجب کاهش اثربخشی واکسن می‌شود.

آیا تزریق همزمان واکسن کرونا با واکسن‌های دیگر تداخل دارویی ایجاد می‌کند؟

مطابق یافته‌های پژوهشگران در حوزه‌ی سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها تزریق همزمان واکسن کرونا با واکسن‌های دیگر عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کند. به عنوان نمونه برخی افراد ممکن است ناچار باشند واکسن کوئید ۱۹ را همزمان با واکسن آنفولانزا استفاده کنند. به طور قطع می‌توان به این افراد اطمینان داد که عارضه‌ای برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

تنها نکته که در تزریق همزمان دو واکسن باید در نظر داشت این است که هر دو در یک محل تزریق نشود.

چه کسانی نباید واکسن کرونا را دریافت کنند؟

برخی از افرادی که با دریافت واکسن‌های دیگر دچار واکنش‌های آلرژیک می‌شوند نباید واکسن کرونا را تزریق کنند یا این‌که پیش از تزریق واکسن کرونا حتماً باید با مسئولان بهداشتی مرکز واکسیناسیون مشورت کنند. کسانی‌که به پلی اتیلن گلیکول یا پلی سوربات حساسیت دارند نیز نمی‌تواند واکسن کرونا را دریافت کنند.

آیا نوع واکسن کرونا در ایجاد تداخل دارویی تاثیرگذار است؟

تداخل دارویی واکسن کرونا سینوفارم با انواع دیگر فایزر یا برکت تفاوتی ندارد. در واقع اگر عارضه‌ای یا تداخلی بر اثر تزریق واکسن ایجاد شود به نوع واکسن ارتباط ندارد و معمولاً عارضه در تمام واکسن‌ها یکسان است. تنها تفاوت در واکسن آسترازنکاست که ممکن است احتمال ایجاد لخته خون را بیشتر کند و کسانی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند در صروت استفاده از این واکسن نباید مصرف دارو را کامل قطع کنند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

بعد از تزریق واکسن کرونا ممکن است دچار عوارض و حالت‌هایی غیر طبیعی شوید. کسانی که داروهای بیماری‌های زمینه‌ای یا داروهای دیگری مصرف می‌کنند ممکن است نگران تداخل دارویی واکسن کرونا با این داروها باشند. به همین جهت درصورتی‌که هر کدام از علائم زیر بروز کرد آن را به عنوان نشانه‌ی خطر و تداخل دارویی در نظر بگیرید و سریع به پزشک مراجعه کنید.

  • قرمزی و تورم در محل تزریق واکسن کرونا که بعد از ۲۴ ساعت بدتر شود.
  • عوارض جانبی مانند تب، سردرد، خستگی یا سرفه بعد از سه روز بهتر نشد یا حتی بدتر شد.
  • اگر بعد از دریافت واکسن دچار واکنش‌های آلرژیک مانند خارش بدن، تنگی نفس یا گرفتگی عضلات شدید.
  • درصورتی‌که با تزریق واکسن کرونا دچار اختلالات معده و گوارش شدید.

از طریق سامانه‌ی آنلاین پذیرش ۲۴ می‌توانید در کمترین زمان با متخصص آنلاین گوارش تماس بگیرید و سوالات خود را به صورت متنی یا صوتی بپرسید. برای استفاده از این شیوه نیازی به خروج از منزل ندارید و به صورت غیرحضوری از خدمات مختلف بهره می‌گیرید.

۵/۵ (۱ نظر)

منبع
www.cnbc.comwww.lumahealth.iowww.freep.comwww.gbhoh.comwww.unicef.orgwww.aarp.orgwww.who.int

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
57 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهار
بهار
1 سال قبل

من ۱۰خردادماه ۱۴۰۱واکسن کرونا دوز سوم سینوفارم زدم خانم هستم ۲۴سالمه الان برای بارداری دکتر آمپول hgcبه همراه قرص لنتزول داده ومیترسم استفاده کنم یاامپول بزنم چون هورمونی هست تداخلی داره عوارض واکسن رو بیشتر میکنه عوارض واکسن طولانی مدت تاکیه ؟؟؟؟ممنون چون پرسیده بودم قبلن گفتن مشکل داره الان مشکل داره مجدد

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام من یک روز قبل واکسن دو تا ضایعه مثل کهیر در روی شکم داشتم بعد تزریق واکسن دوز چهار یک روز بعدش دو ضایعه پوستی دیگه اضافه شد الان میتونم شربت پرومتازین بخورم

احمد
احمد
1 سال قبل

ایا تزریق دوز سوم برای افرادی که مصرف مواد مخدر دارند مشکلی پیش نمیاورد

شیدا
شیدا
1 سال قبل

سلام من ورم معده دارم و ارتروز و پوکی استخوان و این رفلاکس معده باعث گرفتگی صدام شده داروی هر سه بیماری را مصرف میکنم میخوام دوز ۴ واکسن رو بزنم اما میترسم خطرناک باشه لطفا راهنماییم کنید؟

علی ۶ستم ۲۹ ساله
علی ۶ستم ۲۹ ساله
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ۴ ماهه کاشت نو کردم دو دوز واکسن کرونا زدم ایا دوز سوم برای من عوارضی نداره

جمشیدی
جمشیدی
1 سال قبل

باعرض سلام،آیاقرص سولفاسالازین باواکسن کروناتداخل دارد؟

علی هستم ۲۹ ساله
علی هستم ۲۹ ساله
پاسخ به  جمشیدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ۴ ماهه کاشت موزدم دودوز واکسن زدم میخام دوز سومو بزنم ایا عولرضی نداره

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام دوروزه دز سوم سینو فارم زدم معده زخم دارم میتونم کپسول امپرازول ۲۰ مصرف کنم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشی دوروزه واکسن سینو فارم زدم معده زخم دارم میتونم کپسول امپرازول ۲۰ مصرف کنم

فلورا
فلورا
2 سال قبل

سلام من با تجویز پزشک برای تنظیم خوابم دو هفته هست که آلپرازولام و ملاتونین هرشب مصرف میکنم. امروز دوز سوم واکسن کرونا زدم . آیا امشب میتونم الپرازولام ک ملاتونینم ک بخورم؟

نفیسه
نفیسه
2 سال قبل

۱۰ دوره قرص افلو کسیر ۲۰۰ میخورم میخوام امروز دوز سوم استرزانکا بزنم مشکلی نداره؟

لاله
لاله
2 سال قبل

سلان وقتتون بخیر مصرف داروی سیپروفلوکساسین ۵۰۰و لاکتوفم و فنازوپیریدین ۱۰۰وپماد واژینال دالاواگ سی تداخل نداره با واکسن کرونا؟

حبیبی
حبیبی
پاسخ به  لاله
1 سال قبل

قرص سیپروفلوکساسین ومترونیدازول مصرف میکنم از دیروز دوروز پیش واکسن اسپایکوژن زدم تداخل دارد

رضا
رضا
2 سال قبل

سلام آیا مصرف شیشه با واکسن کرونا تداخل دارد؟

اميرعلى
اميرعلى
2 سال قبل

باسلام،بنده با تست کوروناى رپى که خودم انجام دادم ،تستم مثبت بوده وگلوى من عفونت کرده وفقط مشکل گلو دارم،بنده متادون هم مصرف میکنم ،خواستم ببینم تداخل دارویى متادون واحیانأ پنیسیلین براى من مشکلى داره؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  اميرعلى
1 سال قبل

سلام من امروز واکسن سینوفارم تزریق کردم می‌توانم قرص خواب مصرف کنم ممنون

Afdggg
Afdggg
2 سال قبل

سلام بنده دوز دوم واکسن آسترازنکا رو تزریق کردم
یه هفته بعد به علت سرماخوردگی و سرفه رفتم دکتر واسم دو نوع قرص با ویتامین سی و یدونه آمپول دگزامتازون نوشت,البته دکتر گفتش احتمال زیاد اومیکرون باشه
اون موقع حواسم نبود به دکتر بگم یه هفته هست که واکسن کرونا زدم. خودمم بعد تزریق آمپول دگزا یادم افتاد که هفته پیش واکسن زده بودم.
میخواستم بدونم آیا واکسن آسترازنکا تداخلی با آمپول دگزا داره؟ یا باعث کمتر شدن اثربخشی واکسن کرونا میشه؟
ممنونم

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط Afdggg
Guzel savash
Guzel savash
2 سال قبل

سلام وخسته نباشید قرص پردنیزولون ۵و مداسین۱با واکسن کرونا تداخل دارد؟

مهرداد
مهرداد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
مسخوام دوز سوم رو بزنم اما در دوره ی استرویید بدنسازی هستم.آیا تداخل دارد؟

Ali
Ali
2 سال قبل

ایا واکسن کرونا با ترامادول تداخل دارد؟

شبنم
شبنم
2 سال قبل

سلام واکسن آسترانزکارا روز دوشنبه دریافت کردم امروز به دلیل خارش گلوم بتا متازون زدم موردی ندارد خیلی نگرانم

آشتیانی
آشتیانی
2 سال قبل

سلام آیا واکسن کرونا با داروی لاغری slim me تداخل دارویی دارد ؟
در رابطه با مصرف داروهای دیگر تا چند روز بعد از تزریق واکسن تداخل دارویی از بین میرود و میتوان دارو هارا مصرف کرد؟

پری
پری
2 سال قبل

سلام..ببخشید من تقریبا دو روز پیش یدونه کلداکس خوردم..الان بخوام دوز سوم واکسن رو بزنم مشکلی نداره؟؟

پرهام
پرهام
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
کسانی که میگرن دارند و قرصهای نظیر سوماتریپتان و نوافن مصرف می‌کنند بعد واکسن کرونا مشکلی نداره مصرف کنند؟

موحد
موحد
2 سال قبل

سلام خسته نباشید آیا قرص ازیپم با واکسن کرونا آسترازنکا تداخل دارد ؟

مهدیه
مهدیه
2 سال قبل

آیا مصرف قرص آسنترا با تزریق واکسن کرونا مشکلی نداره

مهدیه
مهدیه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر ببخشید واکسن کرونا با داروهای اعصاب مثل آسنترا تداخل داره؟

حاجی حسنی
حاجی حسنی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید امروز دوز سوم تزریق کردم ولی قبل از تزریق ریفلاکس معده و سوزش سینه داشتم خواستم بدونم میتونم با قرص سایمتیدین و یا فاموتیدین تسکین بدم یا با واکسن تداخل داره؟؟

زهرا
زهرا
2 سال قبل

واکسن کرونا با داروهای ضد افسردگی تداخل نداره؟ من از وقتی مصرف میکنم شب ها تپش قلب شدید میگیرم و حس میکنم دارم از پا در میام ب نظرتون لازمه من دوز سوم رو تزریق کنم تو این شرایط

کیوان
کیوان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر، آیا بعداز تزریق واکسن خوردن قرص ترامادول مشکل دارد؟ مثلا ۲۴ساعت بعداز تزریق

علی
علی
2 سال قبل

آیا واکسن کرونا بعداز۴۸ساعت تزریق با ترامادول تداخل دارویی دارد

خانقاا
خانقاا
2 سال قبل

آیا قرص ایمی پرامین۲۵ و فلوکستین ۲۰ با واکسن اسپایکوژن تداخل دارد؟

آقاسی
آقاسی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید، من فکرمیکنم سرما خوردم چون دچار سر درد هستم و احساس سرما میکنم میخواستم بدونم برای تزریق واکسن مشکلی دارم یا نه؟ممنون

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  آقاسی
2 سال قبل

.سلام. بله برا تزریق واکسن کرونا مشکل داره و باید کاملا خوب بشین بعد تزریق بشه.اگه شدید باشه و درگیری ریه باشه باید یه ماه بعداز بهبودی واکسن بزنین.

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من ۳ ساعت پیش دوز سوم واکسن سینوفارم رو زدم الان میتونم قرص اورژانسی بخورم ممنون میشم جواب بدید

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر،بله با هم تداخلی ندارند

وحید
وحید
2 سال قبل

باسلام ووقت بخیر.من دیروزواکسن آسترازنکازدم وتقریبا۵ساعت بعدش قرص سیلدنافیل ۵۰خوردم خواستم بدانم اثربخشی داروکم نمیشه،مشکلی پیش نمیاد؟

دریاگرد
دریاگرد
2 سال قبل

سلام خسته نباشید بنده چندسال هست بیماری هپاتیت خودایمنی کبد دارم داروی که استفاده میکنم پردنیزولون ۵و آزارم ۵۰ استفاده‌ میکنم تا حالا واکسن کرونا نزدم والان بهم گفتن یا نامه پزشک یا کارت واکسن ممنون میشم جواب بدین برای زدن یا نزدن واکسن

دکتر مهدی فرخ سیر
پاسخ به  دریاگرد
2 سال قبل

زودتر واکسن بزنید و منعی برای شما نیست.

فریده فغفوری
فریده فغفوری
2 سال قبل

سلام با عرض خسته نباشید من دیروز واکسن دریافت کردم التهاب زانو دارم باید دارو مصرف کنم هر ۲۴ ساعت یک عدد قرص ملوکسیکام ۱۵
اشکال دارد یا ندارد ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

آ.ک
آ.ک
2 سال قبل

مصرف قرص متروماکس با واکسن کرونا تداخل دارد

دکتر مهدی فرخ سیر
پاسخ به  آ.ک
2 سال قبل

خیر تداخل ندارد

ندا
ندا
پاسخ به  دکتر مهدی فرخ سیر
2 سال قبل

من امروز واکسن آسترازنکا تزریق کردم،آیا برای سرفه های خشک میتوانم از اسپری استنشاقی سالبوتامول که دکتر تجویز کرده استفاده کنم؟اثر بخشی واکسن رو کم نمیکنه

تهامی
تهامی
2 سال قبل

آیا واکسن کرونا با قرص الپرازولام تداخل دارویی دارد ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  تهامی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

Payam
Payam
پاسخ به  تهامی
2 سال قبل

آیا واکسن کرونا با قرص آلپرازولام تداخل دارد؟

دکتر مهدی فرخ سیر
پاسخ به  Payam
2 سال قبل

سلام خیر

م. الف
م. الف
2 سال قبل

سلام، وقت بخیر. به علت عفونت فولیکول مو، دکتر آنتی بیوتیک گلوکزاسیلین ۵۰۰ برام تجویز کردن که در نیمه درمان هستم. آیا تزریق دوز سوم واکسن کرونا تداخلی با این دارو ندارد؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  م. الف
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

شقایق
شقایق
2 سال قبل

سلام خسته نباشید. میخواستم بدونم خوردن قرصتقویتی اکتی وومن با قرص ضدبارداری مارولین تداخل ایجاد میکنه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  شقایق
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

سعید حریبی
سعید حریبی
2 سال قبل

سلام
ببخشید مزاحم شدم.آیا واکسن کرونا برای معتاد مشکلی ندارد.ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سعید حریبی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

همتی
همتی
2 سال قبل

واکسن سینوفارم امروز دوز اول زدم ایاباقرص اعصاب تداخل دارد(کوئتیاپین۲۵)

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  همتی
2 سال قبل

خیر

علیرضا
علیرضا
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

آیا مصرف استرویید پرپیونات بعد ۴ روز دوز اول واکسن مشکلی نداره؟برای بدنسازی ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  علیرضا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

دکمه بازگشت به بالا