درمان نقرس در طب سنتی، غلبه بر نقرس در طب سنتی

درمان فوری نقرس، درمان خانگی و طب سنتی نقرس پا، درمان نقرس با حجامت

درمان نقرس در طب سنتی چگونه است؟

طب سنتی برای درمان بیماری نقرس از گیاهان دارویی استفاده می‌کند. استفاده از گیاهان دارویی با روش‌های مختلفی مانند تهیه‌ی دمنوش‌های گیاهی و عرقیات و روغن‌های گیاهی انجام می‌شود. بهتر است قبل از شروع خود درمانی از پزشک متخصص طب سنتی نیز مشورت بگیرید.

درمان نقرس با دمنوش‌های گیاهی

یکی از شیوه‌های استفاده از گیاهان دارویی برای درمان نقرس تهیه دمنوش است. تهیه‌ی دمنوش آسان و کم هزینه است و در صورتی‌که فرد مبتلا به نقرس در استفاده از آن مداومت داشته باشد اثربخشی این روش بالا می‌رود.

دمنوش زنجبیل داروی نقرس در طب سنتی

زنجبیل یک گیاه با خاصیت آنتی اکسیدانی و درمان گیاهی نقرس است که می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین با تاثیر بر اسید اوریک تجمع یافته در بدن و دفع آن از طریق ادرار می‌تواند التهاب و درد ناشی از نقرس را در مفاصل کاهش دهد.

تهیه‌ی دمنوش زنجبیل ساده است و به راحتی می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید. کافیست مقداری زنجبیل تازه را رنده یا خرد کنید و داخل قوری که محتوی آب جوش است بریزید. سپس قوری را روی کتری آب جوش یا توری قرار دهید تا زنجبیل با حرارت غیر مستقیم دم بکشد.

زنجبیل به دلیل خاصیت فراوانی که در درمان نقرس دارد می‌تواند به شکل‌های دیگر نیز استفاده شود. مثلا می‌توانید زنجبیل رنده شده یا له شده را روی مفاصل دردناک ضماد کنید یا از پودر آن در غذاها به‌عنوان ادویه استفاده کنید.

دمنوش گیاهی برای درمان نقرس

دمنوش کرفس داروی نقرس در طب سنتی

کرفس گیاهی با طعم گس و بوی تند است. این گیاه خاصیت ادرارآوری دارد و می‌تواند اسیداوریک را در خود حل کند و با ادرار دفع کند. پایین آمدن میزان اسید اوریک تورم و درد مفاصل را کاهش می‌دهد. به این ترتیب اگر دمنوش کرفس را مصرف کنید علائم نقرس کاهش می‌یابد.

طرز تهیه‌ی دمنوش کرفس برای درمان نقرس

برای تهیه‌ی دمنوش باید از برگ‌های کرفس استفاده کنید. ابتدا آن‌ها را از ساقه جداکنید و بشویید. بعد از خرد کردن داخل قوری آب جوش بریزید و دم کنید. روزانه دوبار این دمنوش را استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید استفاده‌ی بی رویه از کرفس می‌تواند باعث آسیب به سلول‌های کبدی شود.

برای استفاده از خواص بی‌نظیر کرفس در درمان نقرس راه‌های دیگری هم وجود دارد. آب ساقه‌ی کرفس یا استفاده‌ی خام از کرفس هم مانند دمنوش اثرات درمانی فوق‌العاده‌ای دارد.

دمنوش آلبالو داروی نقرس در طب سنتی

آلبالو میوه‌ای با خواص آنتی اکسیدانی است که می‌تواند التهاب و درد مفاصل ناشی از نقرس را درمان کند. دمنوش آلبالو مانند دمنوش‌های دیگر تهیه می‌شود و مصرف آن باعث دفع اسید اوریک از بدن و کاهش علائم نقرس می‌شود. برای تهیه‌ی دمنوش می‌توانید آلبالو را با هسته دم کنید.

دمنوش آویشن داروی نقرس در طب سنتی

درمان گیاهی نقرس با آویشن یک روش اثبات شده در طب سنتی است. این گیاه خاصیت ضد باکتری، ضد قارچ و ضد انگل دارد و می‌تواند درد و تورم مفاصل را کاهش دهد.

طرز تهیه دمنوش آویشن

آویشن را می‌توانید به صورت تازه مصرف کنید یا آن را خشک کنید و در منزل داشته باشید. برای تهیه دمنوش از آویشن خشک شده یک قاشق چایخوری آویشن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی درب لیوان یک نعلبکی بگذارید. بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش آماده است و بعد از صاف کردن می‌توانید آن را بنوشید.

روش‌های دیگری هم برای استفاده از آویشن وجود دارد. می‌توانید آویشن آسیاب شده را به‌صورت ادویه در غذاها یا روی ماست و سالاد بریزید.

درمان نقرس با عرقیات گیاهی

طب سنتی برای استفاده از گیاهان دارویی یک روش ندارد. درمان گیاهی بیماری نقرس با استفاده از عرقیات گیاهی نیز انجام می‌شود. این روش خواص گیاه را حفظ می‌کند و استفاده از آن آسان است. عرقیات گیاهی هم مانند دمنوش‌‌ها به شرط مداومت در استفاده اثر بخش هستند و برای مشاهده‎‌ی اثرات درمانی آن باید صبر و حوصله به خرج دهید.

عرقیات گیاهی که برای درمان نقرس با طب سنتی توصیه می‌شود شامل موارد زیر است.

عرق گزنه داروی نقرس در طب سنتی

گیاه گزنه به‌عنوان یک گیاه دیورتیک یعنی ادرارآور شناخته می‌شود. گیاهان ادرار آور این قابلیت را دارند که مواد زائد و سمی را از طریق ادرار دفع کنند. برای درمان بیماری نقرس هم کافیست اسید اوریک اضافی موجود در خون با ادرار دفع شود تا درد و ورم مفاصل بهبود یابد. روشهای درمان نقرس در طب سنتی را میتوانید با مراجعه به دکتر طب سنتی دنبال کنید.

دراوی گیاهی برای درمان نقرس

عرق خارخاسک داروی نقرس در طب سنتی

خارخارسک یک گیاه معجزه‌گر است که می‌تواند بیش از ده‌ها بیماری را درمان کند. این گیاه حاوی ترکیبات ارزشمند از آلکالوئید‌ها، فلانوئیدها و گلیکوزیدها است، حجم ادرار را افزایش می‌دهد و با رقیق‌کردن میزان اسید اوریک در خون عوارض ناشی از آن را کاهش می‌دهد و به‌عنوان درمان گیاهی نقرس شست پا شناخته می‌شود.

درمان نقرس با روغن‌های گیاهی

بیماری نقرس باعث ایجاد درد و التهاب در مفاصل دست و پای مبتلایان می‌شود. شایع‌ترین مفصل درگیر مفصل انگشت شست پا است که گاهی تورم آن به قدری زیاد می‌شود که فرد نمی‌تواند کفش بپوشد، حتی در حالت عادی هم مفاصل درد دارد.

روغن‌های مورد استفاده در طب سنتی برای کاهش درد مفاصل شامل موارد زیر است.

  • روغن زیتون
  • روغن بابونه
  • روغن گل محمدی

مطابق توصیه‌ی متخصصان مشاوره آنلاین طب سنتی پذیرش۲۴ باید  چند قطره از روغن‌ها را روی مفصل دردناک بریزید و به مدت چند دقیقه ماساژ دهید.

درمان خانگی نقرس چگونه است؟

نقرس با افزایش میزان اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود، پس هدف از درمان خانگی نقرس انجام اقدامات و راهبردهایی‌‌ست که اسید اوریک را از بدن دفع کند و علائم نقرس را کاهش دهد. درمان‌های خانگی شامل اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی افراد مبتلا به نقرس است.

اصلاح رژیم غذایی

  • محدود کردن مصرف پروتئین

اسید اوریک پسماند شکستن پروتئین است. هنگامی‌که مصرف غذاهای پروتئینی زیاد باشد یا کلیه‌ها دچار اختلال باشد و نتواند اسیداوریک اضافی را دفع کند، تجمع اسید اوریک در بدن باعث التهاب مفاصل و بیماری نقرس می‌شود. بنابراین اولین تغییر در رژیم غذایی مبتلایان به نقرس کاهش مصرف غذاهای حاوی پروتئین است.

  • غذاهایی‌که حاوی پروتئین‌های حیوانی هستند مانند انواع ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، دل و جگر
  • حبوبات حاوی پروتئین مانند نخود و لوبیا تا حد امکان باید محدود شود.
  • مصرف پروتئین گیاهی موجود در اسفناج و گل کلم و قارچ‌های خوراکی نیز تا حد امکان باید کم شود.

البته این نکته را به خاطر داشته باشید مصرف پروتئین باید در حد نیاز بدن باشد و مقادیر اضافی باید حذف شود. زیرا در صورت کمبود مصرف پروتئین، ساختارهای پروتئینی بدن برای تامین نیاز شکسته می‌شود و این حالت شرایط وخیم‌تری ایجاد می‌کند.

  • استفاده از غذاهای کم کالری

استفاده از سبزیجات و صیفی جاتی مانند چغندر، هویج، کلم، خیار از ورود به مرحله‌ی حاد بیماری جلوگیری می‌کند.

  • میوه‌های شاتوت، نارنگی، پرتقال، سیب، لیمو ترش، انگور و برگ انگور نیز برای مبتلایان به نقرس مفید است.

استفاده از وب سایت و اپلیکیشن پذیرش ۲۴ ساده است و می‌توانید با استفاده از آن با پزشک آنلاین درارتباط باشید و سوالات خود را در مورد اصلاح رژیم غذایی مبتلایان به نقرس به صورت متنی، پیامکی یا صوتی بپرسید.

کنترل وزن

اغلب افرادی که مبتلا به نقرس می‌شوند اضافه وزن دارند، زیرا چاقی و تجمع چربی در بدن از عواملی است که دفع اسید اوریک را در بدن کم می‌کند. مبتلایان به نقرس باید زیر نظر پزشک ۲ یا ۳ کیلوگرم در ماه وزن کم کنند تا به BMI متعادل برسند.

نوشیدن آب

آب حلال اسید اوریک است و می‌تواند مقادیر اضافی آن را با ادرار دفع کند. بنابراین مصرف روزانه ۸ لیوان آب می‌تواند از تجمع اسید اوریک در بدن جلوگیری کند.

  • استفاده از کمپرس سرد
  • قراردادن کیسه‌ی یخ روی مفاصل ملتهب یک درمان خانگی برای کاهش درد و تورم است.
  • ترک الکل

نوشیدنی‌های الکلی باعث دفع نشدن اسید اوریک از طریق ادرار می‌شود. پس با تجمع اسید اوریک در بدن التهاب مفاصل و نقرس تشدید می‌شود.

افزایش فعالیت بدنی

فعالیت بدنی و ورزش کردن متابولیسم بدن را بالا می‌برد و میزان گردش خون در بدن را سرعت می‌بخشد. همچنین تعریق هم می‌تواند در دفع مواد زائد از بدن نقش داشته باشد.

 درمان خانگی نقرس با سیب

  • سرکه سیب یک داروی گیاهی موثر در درمان نقرس است. سرکه سیب می‌تواند درد و التهاب مفاصل را کم کند و رسوبات اسید اوریک در بدن را تجزیه کند و از بدن دفع کند. برای استفاده از اثرات درمانی سرکه سیب در کاهش علائم نقرس باید روزانه یک فنجان سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و بنوشید.
  • سیب درختی زرد حاوی اسید مالیک است و این ترکیب می‌تواند اسیداوریک را در خود حل کند و دفع نماید. استفاده از سیب در میان وعده‌ها هم وزن را کم می‌کند و هم خاصیت درمانی نقرس دارد.
  • یک روش دیگر برای استفاده از سیب تهیه‌ی چای سیب است. برای درست کردن چای سیب باید دو عدد سیب را خرد کنید و داخل قوری محتوی آب جوش بریزید و به آن چوب دارچین اضافه کنید. بعد از نیم ساعت این چای دم می‌کشد و آماده‌ی استفاده است. .

درمان خانگی نقرس با سولنجان

سولنجان یک گیاه معطر و دارویی است که با داشتن ماده‌ای به نام کلشی‌سین به‌عنوان درمان قطعی نقرس شناخته شده است. سولنجان را می‌توان به صورت ادویه در غذاها یا ترکیب با چای استفاده کرد.

تهیه‌ی یک دمنوش قدرتمند با ترکیب سولنجان، دارچین، زنجبیل قطعا درمان سریع نقرس در طب سنتی است.

خواص دمنوش برای درمان نقرس

درمان خانگی نقرس با نوشیدنی

با تهیه‌ی یک نوشیدنی ساده می‌توانید میزان دفع اسید اوریک از بدن را افزایش دهید و بیماری نقرس را به روش خانگی درمان کنید. برای این نوشیدنی از خیار، زنجبیل، آب لیمو ترش و کمی آویشن استفاده کنید.

طرز تهیه نوشیدنی برای درمان نقرس

برای تهیه‌ی این نوشیدنی خیار و زنجبیل تازه را داخل میکسر بریزید و مخلوط کنید، سپس دو قاشق غذاخوری آب لیموترش و آویشن به آن اضافه کنید. برای رقیق کردن آن می‌توانید کمی آب هم به آن اضافه کنید یا آن را داخل قالب یخ بریزید و فریز کنید و طی روز چند تکه از این یخ‌ها را داخل آب بریزید و بنوشید.

درمان خانگی نقرس با نمک اپسوم

خواص نمک اپسوم می‌تواند عضلات را آرام کند، التهاب مفاصل را تسکین دهد. برای استفاده باید یک فنجان نمک اپسوم را داخل یک سطل آب بریزید و هم بزنید و سپس پاها یا دستی که مفصل ملتهب دارد را به مدت نیم ساعت داخل این آب قرار دهید.

درمان خانگی نقرس با جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند مقادیر اضافی اسید اوریک و رسوبات آن را در خود حل کند. استفاده از جوش شیرین خوراکی است و باید یک قاشق چایخوری از آن را داخل دو لیوان آب حل کنید و در طول روز بنوشید. البته بهتر است قبل از استفاده با دکتر نقرس مشورت کنید.

غذاهای مضر برای نقرس کدام است؟

کسانی که مبتلا به نقرس هستند غذاهای زیر را باید از برنامه‌ی روزانه حذف کنند.

  • غذاهای سرخ کردنی و فست فودها
  • گوشت و غذاهای دریایی
  • نوشیدنی‌های الکلی و ماءالشعیر همراه غذا
  • نوشیدنی‎‌های دارای شکر
  • نوشیدنی‌های حاوی کافئین مانند قهوه
  • یخ و آب سرد

نقرس با رسوب اسید اوریک در بدن باعث التهاب در مفاصل و دردهای ناخوشایند در محل مفاصل می‌شود. درصورتی‌که از بیماری نقرس رنج می‌برید باید راه‌های درمان خانگی این بیماری و کنترل آن را بدانید.

مطالبی که در مقاله بالا ذکر شد، فقط و فقط جنبه آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات شما دوستان عزیز را دارد، و به هیچ وجه جایگزین توصیه پزشک متخصص نیست. لازم است برای اطلاع کامل از این بیماری یا شروع انجام روش های درمانی توصیه شده، با توجه به سوابق پزشکی خود با دکتر متخصص مشورت کنید.

گفت و گوی آنلاین با متخصص طب سنتی

۳.۷/۵ (۱۵ نظر)

منبع
www.tfamilymedicine.combrewedleaflove.comattarak.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
36 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
1 ماه قبل

من ۹ ساله با این درد دارم میجنگم این درد درمانی نداره ۱۰۰۰جور دارو مصرف کردم زیاد تاثیر نداشت زمانی که درد داشتم مورفین دردم رو از بین می‌برد و مصرف پروتئین زیاد مثل تخمه حبوبات سرخ کردنی تخم مرغ های محلی فوری درد رو بر میگردونه

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

مورفین به نظرتون مفید هست برای درمان نقرس؟؟؟

علی
علی
4 ماه قبل

تنها راه غلبه بر نقرس ،نوشیدن آب فراوان ،ورزش کردن ،پایین آوردن وزن و کنترل BMI ,خوردن سبزیجات فراوون ،آب میوه سیب و کرفس جزو نوشیدنی روزانه باشه و تا آخر عمر باید این موارد رعایت بشه

دانیال
دانیال
4 ماه قبل

سلام به همه من ده ساله با این بیماری دارم زندگی میکنم و متاسفانه درمان نداره ولی میشه کنترلش کرد و عادی بود
اول از همه ورزش فراموش نکنید اب زیاد بخورید و نوشابه و چای با قند و تخم مرغ رو کنار بذارید اصلا خوب نیست برا کسانی که مشکل اوریک خون دارند ،
و نان لواش و تافتون و بربری و فانتزی هم خیلی کم استفاده کنید سنگگ تنوری باز خوبه .
حجامت و تست خون هم تاثیر زیادی نداره من زیاد انجام دادم مشکل از سیستم بدنی هست و تغذیه ، در صورتی که رعایت نمی‌کنیم درد مفاصل شروع میشه ،
مصرف گوشت سرخ کردنی و حبوبات رو سعی کنید کم کنید.
بیشتر از غذای آبپز استفاده کنید و از روغن پرهیز کنید .
این تجربیات منه امیدوارم کمک کرده باشه

دکتر شمشیری
دکتر شمشیری
پاسخ به  دانیال
4 ماه قبل

سلام من خودم حمله نقرسی مفصل و مچ پا داشتم تازه درمانش رو پیدا کردم به طوری کهذتو دوساعت اول احساس بهبودی رو حس میکنین خیلی ساده با روزی ۱ بار استفاده از این دارو

سینا
سینا
پاسخ به  دکتر شمشیری
3 ماه قبل

سلام با مصرف چ دارویی؟

مجسن
مجسن
پاسخ به  سینا
2 ماه قبل

محسن

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر شمشیری
2 ماه قبل

سلام چه دارویی قربونت،منم مشکل التهاب و تورم همراه با درد شدید،مفصل مچ پا و شصت پای چپ دارم

محمد
محمد
پاسخ به  دکتر شمشیری
2 ماه قبل

چه دارویی است

رحیم
رحیم
پاسخ به  دکتر شمشیری
28 روز قبل

سلام چیکار کردی

مجاهد امینی
مجاهد امینی
10 ماه قبل

سلام علیکم بنده مجاهد امینی از افغانستان هستم مدت یک هفته است زانو درد دارم به داکتر اورتوپیدی مراجعه کردم می گوید که نقرس زانو دارید برای درمان چه کار باید کنم وزن من هم ۱۰۵ کیلو است به مدت ۳هفته بود که صبحها ۱ساعت الی ۱/۵ساعت پیاده روی میکردم ولی الان داکتر از پیاده روی منع کرده است برای درمان چه کار کنم

شادی
شادی
1 سال قبل

سلام
تخم مرغ برا نقرس ضرر داره

قدسیه مومنی
قدسیه مومنی
1 سال قبل

سلام همسرم بیماری نقرس داره آزمایش داده اوره ۴۹ و کراتین ۱.۸ و اسید اوریک هم بالاس کلیه اس سنگ سازه و سالی به بار حداقل سنگ بالا ده میل دفع میکنه
در ضمن التهاب روده هم داره اندوسکوپی کرده پولیپ داره داره بررسی میشه چه رژیمی استفاده کنه

معصومه فروزانمنش
معصومه فروزانمنش
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من نقرس دارم باید چه کار کنم لطفا راهنمای کنید

فرخ
فرخ
1 سال قبل

شاهتوت رو نوشتی برای نقرس مفیده، اشتباهه اون آهنش زیاده و تو مفاصل ملتهب رسوب میکنه دردش بیشتر میشه. اسم گیاه سورنجان روهم سولنجان نوشتی و اون هم اشتباهه!!

ناصر
ناصر
1 سال قبل

سلام.ایا حجامت برای نقرس مفیده ؟

کبری کاظمی
کبری کاظمی
1 سال قبل

با سلام
استخوان شصت پای من قرمز میشه وبه شدت درد میگیره باید چکار کنم ممنون از جوابتون

نورانیه حقیقی
نورانیه حقیقی
1 سال قبل

مدت ده روزی است مفصلسبابه دست راست دانست وسط دست چپم متورم شده و بشدت درد دارد ضدعفونی شده چکارکنم

صارمی
صارمی
1 سال قبل

سلام شوهرم به نقرس مبتلا شده،میخواستم بدونم آیا خوردن گوشت مرغ هم براشون مضر هست یا نه؟

منیژه
منیژه
پاسخ به  صارمی
1 سال قبل

سلام امروز دیدم که مچ پا راستم ورم کرده و بدون درد خواستم بدونم علتش چی میتونه باشه

نیما
نیما
پاسخ به  صارمی
1 سال قبل

زانو‌‌درد‌شدید‌دارم

مهدی
مهدی
پاسخ به  نیما
1 سال قبل

سلام نقرس دارم زانوم به شدت درد میکنه مرفین برای درد خوبه

siya
siya
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

چرا کسی جواب نمیده

طاهره
طاهره
پاسخ به  صارمی
1 سال قبل

شوهرم نقرس دارد باید چکار کنم ط

غلام
غلام
پاسخ به  صارمی
6 ماه قبل

خیر مرغ موردی نداره

مریم قابل
مریم قابل
1 سال قبل

سلام خسته‌ نباشید
من شروع کمی ازبیماری نقرس دارم ولی با داروهای های خانگی خوب شدم حالا می خوام حجامت کنم‌ نظر شمارو میخوام ممنونم

شادی
شادی
پاسخ به  مریم قابل
1 سال قبل

سلام چطوری تونستین درمانش کنید لطفا بگید ما هم استفاده کنیم

ارش
ارش
پاسخ به  شادی
1 سال قبل

نقرس به هیچ وجه درمان نداره.بنده ۹ساله باهاش سروکله میزنم وهردکتری وغیره بگه درمان داره دروغ محضه..سرکه سیب.البالو.سماق اینا میتونن کمی کنترل کنن وعرقیات مثل سورنجان.دمنوش اویشن وزنجفیل….

دکتر شمشیری
دکتر شمشیری
پاسخ به  ارش
4 ماه قبل

درمان به تازگی پیدا شده و خودم که حمله نقرسی شدید داشتم استفاده و سه روزه هم برطرف شد اگه سیستم دارو و درمان اجازه اعلام دارو و فروش رو بده

محمد
محمد
پاسخ به  دکتر شمشیری
1 ماه قبل

چطوری

احمد
احمد
پاسخ به  دکتر شمشیری
6 روز قبل

سلام .اگه میدونی بگو چرا همش داری تبلیغ میکنی؟

زینب
زینب
پاسخ به  مریم قابل
1 سال قبل

سلام حدود یک هفته روی پای راستم زیر انگشت شستم استخوانش درد میکنه یکم ورم خیلی کم داره ولی درد میکنه چسکارباید بکنم

سما
سما
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

تو رو خدا بگید چجوری سه روزه خوب شد

حسین
حسین
پاسخ به  مریم قابل
3 ماه قبل

حجامت عالی انجام بده

عذرا نیکفر
عذرا نیکفر
2 سال قبل

آزمایش ۶وپنج دهم چه موادغذایی مصرف کنم

نیما
نیما
پاسخ به  عذرا نیکفر
2 ماه قبل

درود بهترین نوشیدنی سرکه انگبین با عسل طبیعی بهترین دارو شیاف ایندومتاسین ۱۰۰ هستش

دکمه بازگشت به بالا