درد مفاصل | علل راه های تشخیص و درمان آن

شایع ترین دلایل درد مفاصل، درمان درد مفاصل و سرطان

درد مفاصل چیست؟

وجود التهاب و درد پیش‌رونده در هر یک از مفصل‌های بدن به عنوان درد مفاصل شناخته می‌شود که علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد.

افراد زیادی این درد را بیماری روزهای پیری می‌دانند، در حالی‌ که تحقیقات نشان داده است درصد قابل توجهی از افراد مبتلا به این بیماری در سنین جوانی قرار دارند.

مفصل‌ها محل اتصال استخوان‌ها هستند و باعث حرکت آن‌ها می‌شوند. در واقع حرکت قسمت‌‌های مختلف بدن وابسته به سلامت مفصل‌ها است و مفاصل آسیب دیده در توانایی‌های حرکتی فرد اختلال به وجود می‌آورند.

مفصل‌ها در سه دسته متحرک، نیمه متحرک و غیر متحرک قرار می‌گیرند. مفصل پا، دست و زانو از مفاصل متحرک، مفصل بین مهره‌ها از مفاصل نیمه متحرک و مفصل جمجمه سر از مفاصل غیر متحرک محسوب می‌شوند. درد مفصل در میان مفاصل متحرک شایع‌تر است.

در ادامه به بررسی دلایل ایجاد درد مفصل و روش‌های موثر در درمان درد مفاصل می‌پردازیم، برای تشخیص زود هنگام این بیماری و آشنایی با روش‌های درمان آن خواندن این مقاله را از دست ندهید.

علت درد مفاصل و استخوان ها

اگرچه افزایش سن و ضعف استخوان‌ها مهم‌ترین دلیل بروز دردهای مفصلی و عضلانی است اما علت درد مفصل‌ها تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود. افراد زیادی در سراسر جهان از انواع بیماری‌های مفصلی رنج می‌برند که سالمندان بخش کوچکی از آن‌ها به‌شمار می‌روند.

درد مفاصل بیماری پیش‌رونده و آزار دهنده‌ای است که در فعالیت‌های روزانه فرد اختلال ایجاد می‌کند و به مرور توانایی حرکت او را کاهش می‌دهد.

احتمال بروز این بیماری در مفصل زانو و مفصل مچ دست بیشتر از سایر مفاصل بدن است. درد مفصل‌‌ها گاهی به‌قدری شدید می‌شود که بیمار نمی‌تواند بخوابد و مدام در حال ماساژ مفصل آسیب دیده است.

در بیشتر موارد درد التهاب مفاصل غیر قابل تحمل است و باید سریع به دکتر مفصل مراجعه کرد. درد مفصل‌ها حتی اگر خفیف باشد نباید آن را نادیده گرفت. زیرا آسیب‌های کوچک اگر درمان نشوند، به‌مرور زمان به آسیب‌های جدی و غیر قابل درمان تبدیل خواهند شد.

درد مفاصل همیشه شدید و غیر قابل تحمل نیست، در برخی افراد این درد خفیف است و پس از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی یا انجام حرکاتی خاص نمایان می‌شود.

اضافه وزن و حرکات سنگین ورزشی از دلایل تشدید درد مفصل‌ها هستند و در افراد مبتلا به این بیماری باید مورد توجه قرار بگیرند.

همان‌طور که گفتیم به محل اتصال استخوان‌ها مفصل گفته می‌شود. کپسول مفصلی، رباط‌ها و غضروف از اجزای اتصال استخوان‌ها به هم هستند که در صورت آسیب دیدن هر کدام، فرد دچار درد مفاصل خواهد شد. علت درد مفصل را باید در آسیب‌ دیدن اجزای مفصل جست‌و‌جو کرد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

چه عواملی باعث درد مفاصل می‌شوند؟

چه عواملی باعث درد مفاصل می‌شوند؟

یکی از مهم‌ترین علل درد مفاصل و استخوانها آرتروز یا ساییدگی مفاصل است که باعث التهاب و درد در این قسمت از بدن می‌شود.

روماتیسم مفصلی و آرتریت از بیماری‌های مفصلی مرتبط با آرتروز هستند که مکانیسم تخریب مفصل مشابه‌ای با آن دارند.

اگر درد مفصل مربوط به آرتروز و بیماری‌های مشابه آن نباشد ممکن است افسردگی، کم‌کاری تیروئید، هماتروز و فیبرومیالژیا علت ایجاد این درد باشند.

به‌طور خلاصه می‌توان از بیماری‌ها و مشکلات زیر به عنوان اصلی‌ترین دلایل ایجاد درد مفاصل نام برد.

  • شکستگی در استخوان‌های اطراف مفصل
  • جا‌به‌جایی مفصل (دررفتگی مفصل)
  • نقرس (در این بیماری مقدار زیادی اسید اوریک در بدن جمع می‌شود که باعث بروز درد مفاصل خواهد شد).
  • بیماری بی‌حرکتی بزرگسالان (از انواع نادر آرتریت التهابی که با جوش، تب و درد مفصل همراه است).
  • بورسیت (التهاب و ورم کیسه‌های حاوی مایع سینوویال در اطراف مفاصل)
  • فیبرومیالژیا (این بیماری با درد استخوان و مفصل شروع می‌شود و به دنبال آن بیمار دچار بی‌خوابی، اختلال در حافظه و خلق‌وخو و خستگی خواهد شد).
  • اسپوندیلیت آنکیلوزان (بیماری التهابی که باعث اتصال مهره‌ها در ستون فقرات می‌شود).
  • سندرم درد ناحیه‌ای کمپلکس (اختلال در عملکرد سیستم عصبی که باعث بروز دردهای مفصلی مزمن می‌شود).
  • نکروز آواسکولار (از بین رفتن بافت استخوان به علت اختلال در جریان خون)
  • آرتریت گنوکوکی (باکتری گنوکوک باعث عفونت و التهاب مفصل می‌شود).
  • استئوآرتریت (بیماری التهابی تخریب کننده مفاصل)
  • آرتریت روماتوئید (بیماری التهاب مفاصل)
  • کم‌کاری تیروئید
  • استئومیلیت (عفونت بافت استخوان)
  • تندینیت (آسیب و التهاب تاندون مفصل)
  • آرتریت روماتوئید جوانان
  • ریکتز (نرمی و ضعف استخوان که در میان کودکان شایع‌تر است و علت آن کمبود شدید و طولانی مدت ویتامین D عنوان شده است).
  • تب روماتیسمی ( بیماری التهابی است که باعث تخریب و درد شدید مفصل‌ها می‌شود علت آن عفونت استرپتوکوکی درمان نشده یا تب اسکارلت است).
  • لوکمی‌ (سرطان خون) و سرطان استخوان

اگر دچار درد مفصل خفیف یا شدید در هر یک از مفاصل بدن شده‌اید و نسبت به ابتلا به بیماری‌های فوق ابهام دارید می‌توانید از خدمات آنلاین پذیرش ۲۴ استفاده کنید. مشاوران متخصص استخوان و ارتوپدی این ساماننه آماده پاسخ‌گویی و راهنمایی شما در هر ساعت از شبانه‌روز در زمینه سوالات مربوط به درد مفاصل هستند.

عوامل درد مفاصل

علت درد مفاصل در زنان

تحقیقات نشان داده است زنان بیشتر از مردان درگیر دردهای مفصلی می‌شوند. این تفاوت می‌تواند به علت گذراندن دوران بارداری برای زنان باشد.

تغذیه نامناسب، اضافه وزن و کاهش تحرک در طول بارداری می‌تواند برای مفاصل بسیار آسیب‌رسان باشد و باعث بروز دردهای مفصلی در سال‌های بعد شود.

علاوه بر بارداری، فیزیولوژی خاص بدن زنان را می‌توان در ایجاد درد مفاصل مقصر دانست. مفصل زنان نسبت به مفصل مردان انعطاف‌پذیری بیشتری دارد، زیرا از تاندون‌ها و رباط‌‌هایی با قابلیت کشسانی بهتری تشکیل شده است. این قابلیت مفصل زنان را آسیب‌پذیرتر کرده‌ است.

استخوان لگن در زنان به علت توانایی زایمان، پهن‌تر از مردان است. پهن بودن استخوان لگن مانع از در راستای عمود قرار گرفتن مفصل زانو می‌شود. این مساله باعث ضعف و اختلال در عملکرد مفصل زانو در زنان خواهد شد، به‌ویژه اگر با بی‌تحرکی و اضافه وزن همراه باشد.

یائسگی مهم‌ترین علت درد مفاصل در زنان است که باعث ایجاد درد مفصلی در اکثر زنان بالای ۵۰ سال می‌شود. در دوران یائسگی ترشح هورمون‌های زنانه به پایین‌ترین سطح خود می‌رسد.

یکی از وظایف این هورمون‌ها تامین ویتامین‌ها و مواد ضروری برای مفاصل بدن است که یائسگی باعث اختلال در این عملکرد می‌شود. کاهش انعطاف پذیری مفصل و دردهای مفصلی از عوارض شایع این دوران است که با مصرف هورمون‌های زنانه بهبود پیدا می‌کند.

بخشی از دردهای مفصلی در زنان ژنتیکی است و از مادر به فرزند دختر خود منتقل می‌شود. به عبارت دیگر اگر مادر شما دردهای مفصلی دارد، به احتمال زیاد شما نیز در همان سن به درد مفصلی در همان قسمت بدن مبتلا خواهید شد.

درد مفاصل در زنان

علت درد مفاصل دست

درد مفاصل در این بخش از بدن از شایع‌ترین دردهای مفصلی است که توانایی انجام هر فعالیتی را از بیمار سلب می‌کند. این درد که معمولا در مچ دست اتفاق می‌افتد بسیار شدید و غیر قابل تحمل است، به‌طوری که بیمار نمی‌تواند دست خود را حرکت دهد.

در بسیاری از موارد شکستگی استخوان مچ دست، در رفتگی یا پیچ خوردگی مفصل یا ضربه شدید علت درد مفاصل دست است. ورزشکاران به علت فعالیت‌های سنگین ورزشی بیشتر در معرض این آسیب‌ها قرار می‌گیرند.

انجام مداوم بعضی از کارها مانند تایپ کردن، کارهای هنری و سایر کارهایی که با دست سروکار دارد باعث درد مزمن مفصل دست خواهد شد.

اگر از درد مفصل دست رنج می‌برید و تمایل به مراجعه حضوری به پزشک ندارید می‌توانید از خدمات مشاوره استخوان و ارتوپدی آنلاین پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

درد مفاصل دست

روش‌های درمان درد مفاصل و استخوان ها

روش‌های مختلفی برای درمان درد مفاصل وجود دارد که از بهترین روش‌ها می‌توان به درمان دارویی، درمان گیاهی، درمان خوراکی، ماساژ درمانی و ورزش درمانی اشاره کرد. در ادامه به بررسی روش‌های درمان درد مفاصل می‌پردازیم. تعویض مفاصل نیز میتواند با نظر تخصصی دکتر تعویض مفصل ران در مشکلات مفصل زانو، دکتر تعویض مفصل زانو در مسائل مربوط به مفصل زانو و دکتر تعویض مفصل شانه در ناکارآمدی مفصل شانه از روشهای درمان تهاجمی باشد.

درمان دارویی درد مفاصل

مسکن برای درد مفاصل

داروهای ضد التهاب از داروهای رایج در درمان درد مفاصل به شمار می‌آیند. این داروها با کاهش التهاب در ناحیه اطراف مفصل، به کاهش درد در بیماران کمک می‌کنند.

داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند:

گاهی پزشک برای درمان بیمار از تزریق کورتون به مفصل استفاده می‌کند و در موارد نادر درمان بیمار با استفاده از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند متوترکسات انجام می‌شود.

اگر علت درد مفاصل بیماری‌های زمینه‌ای مانند نقرس، سرطان یا انواع عفونت باشد دکتر مفصل در مرحله اول اقدام به درمان و کاهش عوارض این بیماری‌ها خواهد کرد. شیمی درمانی، تجویز مکمل‌های دارویی، درمانی و تجویز آنتی‌بیوتیک از تجویز‌های درمانی در این شرایط است.

درمان خوراکی درد مفاصل

برای درمان درد مفاصل چه بخوریم؟

تحقیقات نشان داده است مصرف بعضی از غذاها باعث کاهش یا افزایش دردهای مفصلی می‌شود. نوشیدن روزانه یک فنجان شربت تهیه شده از سرکه سیب (یک فنجان آب گرم، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و کمی عسل) به کاهش درد مفصل کمک می‌کند.

اسیدهای چرب امگا ۳ نیز نقش قابل توجه‌ای در کاهش درد آرتروز و سایر دردهای مفصلی دارند. مصرف منظم ماهی و مکمل‌های حاوی امگا ۳ به‌صورتی که روزانه ۱۰۰۰ میلی‌گرم از این ماده به بدن وارد شود، باعث کاهش چشمگیر درد مفاصل خواهد شد.

در پاسخ به این سوال که برای درد مفاصل چه بخوریم باید گفت که مصرف مواد غذایی سرشار از کلسیم، ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند انواع سبزیجات، غلات، دانه‌های روغنی و انواع لبنیات باعث افزایش سلامت مفاصل و کاهش درد مفصل‌ها می‌شود.

ای سبز، ماهی، روغن زیتون، گیلاس، زنجبیل، پرتقال و پیاز نیز باید برای حفظ سلامت مفاصل در رژیم غذایی فرد قرار گیرند.

مصرف قند، شیرینی و شیرین کننده‌ها، چربی‌های اشباع، نمک، الکل و غذاهای حاوی امگا ۶ ممکن است باعث تشدید یا تثبیت دردهای مفصلی شوند و بهتر است بیماران مبتلا به دردهای مفصلی و عضلانی از مصرف آن‌ها خودداری کنند.

درمان خوراکی درد مفاصل

درمان درد مفاصل با ماساژ و ورزش

انجام حرکات ورزشی مشخص، اصلاح حرکت و استفاده از ماساژ درمانی از بهترین درمان‌های دردهای مفصلی به شمار می‌آیند. ورزش‌های آبی مانند شنا و آیروبیک آبی با تقویت مفصل به کاهش درد در این ناحیه کمک می‌کنند.

تحقیقات نشان داده است ورزش‌های رزمی سبک مانند تای چی نیز با کاهش فشار عضلات در بهبود دردهای مفصلی موثر هستند.

علاوه بر ورزش، ماساژ مفصل‌ها نیز راهی مناسب برای کاهش دردهای مفصلی است. برای ماساژ مفاصل می‌توانید از کرم‌ها و روغن‌های حاوی کپسایسین استفاده کنید، این ماده که از ترکیبات اصلی فلفل قرمز است باعث بهبود دردهای عضلانی خواهد شد.

استفاده از روغن زیتون یا روغن سیاهدانه نیز برای ماساژ مفصل مناسب است و باعث کاهش درد خواهد شد. بهتر است پس از ماساژ، مفصل را با پارچه گرمی بپوشانید. این کار به کاهش درد مفاصل کمک بیشتری می‌کند.

پیاده‌روی روزانه، استفاده از زانوبند، استفاده از بریس، پرهیز از انجام فعالیت‌های بدنی سنگین و استفاده از کمپرس سرد برای مفصل آسیب دیده از درمان‌های خانگی درد مفاصل محسوب می‌شوند.

درد مفاصل با ورزش

درمان گیاهی درد مفاصل

خوشبختانه در سال‌های اخیر درمان گیاهی درد مفاصل طرفداران بسیاری داشته است. تحقیقات نشان داده است بعضی از گیاهان دارویی تاثیر بسیار موثری در کاهش دردهای مفصلی دارند. از بسیاری از این گیاهان در ساخت داروهای درمان درد مفصل استفاده می‌شود.

فلفل سیاه، اکالیپتوس، گیاه پنجه گربه، آلوئه‌ورا، زنجبیل و چای سبز از گیاهان موثر در درمان درد مفاصل هستند که می‌توانند به‌صورت خوراکی یا موضعی مصرف شوند.

علاوه بر این گیاهان، تحقیقات جدید نشان داده است گیاهی منحصر به‌فرد و فوق‌العاده مفید برای بیماری‌های مفصلی وجود دارد.

این گیاه که در جهان با نام علمی Curcuma longa شناخته می‌شود چیزی نیست به جز همان زردچوبه! زردچوبه ادویه‌ای متداول در ایران، هند و کشورهای جنوب آسیا است که خواص ضد التهابی قابل توجهی دارد.

از زردچوبه برای درمان ورم زانو و کاهش دردهای مفصلی استفاده می‌شود. ماده اصلی زردچوبه کورکومین است که خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی دارد. این ماده شبیه داروهای مسکن عمل می‌کند و مصرف آن باعث کاهش درد خواهد شد.

طریقه مصرف زردچوبه برای درد مفاصل بسیار ساده است و به‌راحتی می‌تواند موثر واقع شود. استفاده از زردچوبه به‌صورت خوراکی موثرتر از مصرف موضعی آن است، هر چند مصرف موضعی کرم‌های حاوی زردچوبه نیز در کاهش دردهای مفصلی بی‌تاثیر نیست.

به منظور استفاده از زردچوبه برای درمان وزم زانو می‌توانید از کرم‌های حاوی زردچوبه یا از خمیر زردچوبه (ترکیب مقداری زردچوبه با آب) به‌شکل موضعی استفاده کنید.

استفاده از این ادویه ارزشمند در ترکیب غذاها و نوشیدنی‌های روزانه نیز بسیار مناسب است. با توجه به این‌که بهترین طریقه مصرف زردچوبه برای درد مفاصل استفاده خوراکی آن است، مصرف ترکیباتی مانند شیر زردچوبه همراه با عسل، دمنوش زردچوبه و زنجبیل، اسموتی زردچوبه، نیمرو زردچوبه و…می‌تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند. دکتر طب سنتی میتواند در این باره به شما راهنمایی های دقیق تری بکند.

درمان گیاهی درد مفاصل

درد مفاصل بعد از کرونا

من یک ماه از ابتلای کرونا مبگذره و ۱۴ روز لز اتمام قرنطینگیم.. دو روزه درد مفاصل زانو دارم بطوریکه ی قدم نمیتونم از پله بالا یا پایین برم. بنظرتون آیا از عوارض کرونا یا عوارض داروهاست؟ چه کنم؟
با سلام، مصرف مواد غذایی تقویت کننده مانند کته ماهیچه با شوید،. جوجه کباب با نارنج،. فسنجان بادام، زرده تخم مرغ با آویشن برایتان مفید است. روزانه ۱ ق مرباخوری بابونه دم کنید و میل کنید
چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درد مفاصل بیماری پیش‌رونده‌ای است که از درد خفیف به درد شدید و غیر قابل تحمل تغییر پیدا می‌کند. هنگام بروز دردهای ناگهانی و شدید مفاصل لازم است فورا به پزشک مراجعه شود تا از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کرد.

سلامت استخوان‌ها و مفاصل زندگی ما را شیرین‌تر می‌کنند چون جزو اجزای حیاتی بدن ما محسوب می‌شوند که تمام اعمال روزانه ما به سلامت آن‌ها وابسته است.

بنابراین باید این درد را جدی گرفت و اگر دچار درد شدید و ناگهانی مفصل شده‌اید می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین استخوان و ارتوپدی پذیرش ۲۴ برای تشخیص علت درد و آگاهی از روش‌های کاهش درد استفاده کنید.

مشاره آنلاین متخصص ارتوپدی

پزشکان متخصص استخوان و مفاصل پذیرش۲۴ در هر ساعت از شبانه‌روز به شکل‌های گوناگون متنی، تماس صوتی و تلفنی می‌توانند شما را به سمت رهایی از این بیماری راهنمایی کنند.

۴.۱/۵ (۱۲ نظر)

منبع
webmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
18 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جواد غفارى
جواد غفارى
4 روز قبل

من ۶۴ سال دارم هفت ماه پیش ازمایش دادم أسید أوریک بالا بود مراجعه به پزشک متخصص روماتولیژ کردم به من قرص الوپورینول ٣٠٠ وویتامین دى تجویز کردن وباز هم درد مفاصل گاهى شانه زانو مج دست یا پا را دارم علت از چى مى تونه باشه؟

شیوا
شیوا
13 روز قبل

سلام من ۲۵سالمه حدود دوماهه از زانو تا کف پاهام و دستام از بازو تا کف دستم تا حتی انگشتای دستم به زور بازو بسته میشه خیلی درد میکنند بعضی وقتا حس انگشتای دستم خیلیم کم میشه یکم راهنماییم کنید

Hediye
Hediye
17 روز قبل

حاجی من ۱۷ سالمه خداوکیلی چه وضعشه تا دو دقیقه میام گوگل بچرخم هر روز متوجه بیماری جدید در خودم میشم انقدر کف دست مردم چرت پرت نزارین . چند روز پیش تو گوگل سرچ کردم دلیل دچار قلب درد چیست میگه دلیلش سرطان قلب هست اصلا با عقل جور در نمیاد

آخرین ویرایش 17 روز قبل توسط Hediye
فاطمه هستم
فاطمه هستم
28 روز قبل

سلام چند روزیه احساس میکنم استخوانهای تمام بدنم درد می‌کنه هر دفعه هم تیر کشیدن ودرداستخوان در یک جایی از بدنم حس میکنم بیشترین درد ساق پا، کف پا،مچ دست وزانو ولگنم هستش چیکار کنم راهنماییم کنید ممنون میشم

اتوسا
اتوسا
پاسخ به  فاطمه هستم
1 روز قبل

سلام منم دقبقا همین علایم رو دارم دکتر زیاد رفتم نتیجه نگرفتم
اگر کسی میتونه ی راهنمایی بکنه واقعا دردش کلافه کنندس

رضا
رضا
1 ماه قبل

سلام تیروئیدی کم کار هست چه میوه وغذاهایی باید بخورم پچی چیز هایی نخورم باتشکر از شما دکتر گرامی

علی اکبر شفیعی
علی اکبر شفیعی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید علت جابجا شدن درد در پاها چیست

مجتبی
مجتبی
1 ماه قبل

سلام من درد مفاصل دست ها وشانه هام نمیزاره بخوابم ۳۳سالمه بدنم هم خیلی خوبه علتش چیه لطفاً راهنماییم کنید

باران
باران
پاسخ به  مجتبی
21 روز قبل

سلام درد شانه و دستها مربوط به دیسک گردن میشه

حسین
حسین
2 ماه قبل

سلام ۳۳سالمه تمام اسکلت بدنم بعضی اوقات درد می‌کنه ب ویژه زانوهام

راهیبی
راهیبی
3 ماه قبل

سلام

علیخانی
علیخانی
3 ماه قبل

سلام. خسته نباشید.
چند سال هست که درد شدید در قسمت ساعد به صورت ناگهانی احساس کردم به طوری که درددر هر دو ساعد گرفتار رفته رفته این درد در قسمت آرنج شدید شد اوایل تحت نظر متخصصین زیادی رفته اما بی نتیجه بوده وهیچ کدام ازپزشکان علت درد تشیخیص نداده الانه با وجود یک بچه کوچک و گرفتاری ها نزدیک به دوسال پیگیری نشدم درد هروز شدیدتر میشه ونمیداونم دیگر به کدام دکتر مراجعه کنم
خواهشمندم بنده رو راهنمایی کنید.

راهیبی
راهیبی
پاسخ به  علیخانی
3 ماه قبل

خب میشی انشالله

مریم حیدری
مریم حیدری
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده تمام استخوان ها ی بدنم درد میکنه هرچه دکتر رفتم درمان نشده

رضا
رضا
پاسخ به  مریم حیدری
2 ماه قبل

سلام بنده هم به مشکل شما دچارم الان ۵ساله که هیچ کاری نمیتونم بکنم همه دکترا ام رفتم

مریم
مریم
10 ماه قبل

من برای درد زانوم به پزشک مراجعه کردم و ایشون گفتن مشکل جدی نیست و فقط زمانیکه در اطراف زانو تورم، قرمزی و داغی احساس کردید باید برای درمان زانو درد به پزشک ارتوپد مراجعه کنید چون فقط این علائم زانو درد هستش که نشونه بروز مشکل حاد در زانو هستش. اما من همچنان زانوم درد داره چکار کنم؟

غلی افشار
غلی افشار
2 سال قبل

سلام حدود ۵ ماه هست که دچار خشکی ودرد همه مفاصل شده ام حدود ۱ سال هست که دچار اختلال نعوذ هستم و حدود ۳ماه هست که انزال در مقاربت وجود ندارد با سپاس

admin
admin
پاسخ به  غلی افشار
10 ماه قبل

به سلامتی
خدا شفاتون بده الهی

دکمه بازگشت به بالا