اضطراب جنسی چیست؟ درمان ترس از رابطه زناشویی

اضطراب جنسی و راه های مقابله با آن

اضطراب هنگام رابطه جنسی

اضطراب جنسی و اختلال نعوظ از مشکلات شایع جنسی است و ربطی هم به جنسیت ندارد. از دلایل مؤثر بر این اختلال می‌­توانیم به توقعات و نگرانی­‌های شخصی از شریک جنسی اشاره کنیم. قرار است رابطه جنسی لذت­‌بخش باشد؛ اما اگر مدام نگران وضعیت پیشروی رابطه باشید لذت بردن برایتان سخت می‌­شود! اگر می­‌خواهید بارقه امید را به زندگی عاشقانه خود بازگردانید، بیاموزید چرا ممکن است اضطراب ایجاد شود و راهکارهای مناسب در این شرایط را یاد بگیرید. در حالت اضطراب رابطه نه­ تنها رضایت‌­بخش نیست، بلکه بسیار سخت و دشوار است! با ما همراه باشید تا راه­‌های مقابله با این اختلال را به شما آموزش دهیم. برای دریافت آموزش خصوصی می توانید از مشاوره آنلاین سلامت جنسی پذیرش ۲۴ کمک بگیرید.

ویزیت آنلاین متخصص سلامت جنسی

علائم اضطراب جنسی

حالت روحی تأثیر زیادی بر توانایی تحریک جنسی دارد. حتی اگر با کسی باشید که می­‌دانید پیش او جذابیت جنسی دارید، باز هم ممکن است نگران این باشید که آیا می‌­توانید همسرتان را راضی کنید یا نه؛ این موضوع می­‌تواند انجام رابطه را برای شما غیرممکن کند. می توانید با متخصص سلامت جنسی گفت و گو کنید .

یکی از اثرات هورمون­ استرس تنگ شدن رگ‌­های خونی است. وقتی خون کمتری به آلت تناسلی برسد تحریک مشکل ­می­‌شود. البته مردها به شکل معمولی مشکلی در هیجان­‌زده­ شدن ندارند؛ فقط ممکن است تحت تأثیر اضطراب جنسی قرار گرفته و نتوانند نعوظ پیدا کنند (آلت تناسلی به شکل عمود درنمی­آید). اضطراب جنسی در زنان به اندازه مردان مشخص نیست اما بر تحریک زنان تأثیر می­گذارد. درواقع از چرب شدن واژن در رابطه جنسی جلوگیری می­‌کند و میل بدنی به معاشقه را از بین می‌­برد.

به طور کلی اضطراب جنسی بر نحوه عملکرد شما در رختخواب تأثیر دارد و باعث می­‌شود نتوانید به نحواحسن رابطه برقرار کنید. همچنین به حدی شما را مضطرب می‎‌­کند که یا نمی­‌توانید سکس داشته باشید یا فعالیت جنسی شما بیش از حد افزایش می­‌یابد. اضطراب در رابطه جنسی می­‌تواند موارد زیر را هم ایجاد کند:

همچنین تحقیقات حاکی از آن است که افراد دگرجنسگرا که اضطراب رابطه جنسی را تجربه می­کنند به داشتن تجارب جنسی با پارتنرهای مختلف ترغیب می­شوند.

استرس رابطه جنسی

علت استرس هنگام رابطه جنسی

رابطه جنسی فراتر از یک پاسخ فیزیکی است. به عبارتی نوعی رابطه است که با احساسات شما ارتباط دارد. وقتی ذهن شما بیش از حد متمرکز بر رابطه جنسی باشد، بدن شما نمی­تواند تحریک و هیجان­‌زده شود. بسیاری از نگرانی­‌های مختلف منجر به بروز این مشکل می­‌شود؛ نمونه­‌ای از این موارد عبارت است از:

  • ترس و افکار منفی در مورد ناتوانی در ارضاکردن شریک جنسی
  • تصور بد از شکل بدن، مثل نگرانی در مورد وزن بدن
  • اختلاف و مشکل در رابطه
  • نگرانی از اندازه آلت تناسلی مرد
  • نگرانی در مورد زودانزالی یا طولانی شدن مدت زمان رسیدن به ارگاسم
  • اضطراب ناشی از عدم امکان ارگاسم یا لذت بردن از تجربه جنسی
  • تماشای کلیپ‌­های پورن اینترنتی
  • درگیری روانی ناشی از مسائل مالی، خانوادگی و استرس در کار

این موارد بدن شما را به سمت ترشح هورمون‌­های اپی­نفرین و نوراپی­نفرین سوق داده که تأثیر استرس بر روابط جنسی را تشدید می­‌کند.

انواع اضطراب جنسی

اضطراب جنسی انواعی دارد که هریک به نوبه خود فرد را آزار داده و می­تواند در وضعیت روانی و میزان لذت او در رابطه جنسی اختلال ایجاد کند. برخی از این اختلالات شامل موارد زیر هستند:

اضطراب جنسی و اختلال نعوظ

هنگامی که آلت تناسلی مرد نتواند به حالت قائم درآید یا راست بماند، رابطه جنسی برای او غیرممکن می‌­شود.

وقتی ذهن بین۲ حالت «تمرکز بر تحریک و هیجان» با «اضطراب و ترس از خشنودکردن شریک جنسی» سرگردان می­شود، این انتقال فکر می­‌تواند دلیل اختلال در نعوظErectile Dysfunction) ) با عنوان اختصاری ED باشد. حتی این اضطراب­‌ها ممکن است باعث شود فرد روی خصوصیات حاشیه ­ای مانند انعکاس تصویر در آینه، صداهای منحرف­ کننده و اصطلاحاتی که شریک او هنگام رابطه بیان می­‌کند تمرکز کند؛ به گونه­ ای که حواس او پرت می‌­شود. هرچه اتصال شما با بدن کمتر باشد، تحریک و ارضاشدن مشکل­‌تر است.

چندین مطالعه تماشای فیلم‌­های پورنوگرافی را به­‌عنوان یک عامل در افزایش اختلال نعوظ ذکر کرده‌­اند. فیلم­‌های پورن می‌­تواند به‌عنوان ابزاری برای رابطه جنسی سالم، هم به تنهایی و هم با شریک زندگی مورداستفاده قرار بگیرد. با این حال استفاده از آن در ارتباط با اختلال نعوظ نیاز به بررسی عمیق‌­تر دارد؛ زیرا ممکن است انتظاراتی غیرواقعی را از فرد یا از شریک زندگی ­اش ایجاد کند که اضطراب در مورد توانایی­‌ها و قدرت ارضای جنسی را افزایش می­‌دهد.

ED و سلامت روان

ED فقط یک مشکل جسمی نیست؛ بلکه می­‌تواند بر سلامت روان، روابط و زندگی اجتماعی فرد تأثیر بگذارد. پیوند مهمی بین:

این مسائل تأثیر استرس در رابطه زناشویی را تحریک می­‌کند. مثلاً ممکن است شخص هنگام بیدارشدن از خواب نعوظ داشته باشد اما در فعالیت جنسی تحریک نشود؛ احتمالاً این رخداد یک دلیل عاطفی یا روانی به همراه دارد.

علل ED

عوامل مختلفی در ایجاد ED برهم­کنش دارند؛ از جمله:

  • تعادل هورمونی
  • گردش خون
  • سلامت روانی و عوامل روانشناختی

برخی عوامل هم کمک ­کننده هستند؛ مثل:

  • افسردگی
  • بی­ اشتیاقی
  • سطح پایین تستوسترون
  • سیگارکشیدن
  • سوءمصرف الکل یا مواد مخدر
  • بیماری­‌های مزمن
  • اختلالات کلیوی
  • آسیب عصبی ناشی از دیابت
  • سکته
  • عوارض پرتودرمانی بر لگن
  • جراحی

داروهای ایجادکننده ED

بعضی داروها باعث ایجاد ED می‌­شوند؛ به­‌ویژه داروهایی که بر هورمون­‌ها، اعصاب یا فشار خون تأثیر دارند. مانند:

  • داروهای ضدافسردگی
  • داروهای ضدالتهابی
  • داروهای فشار خون بالا
  • داروهای ضربان قلب نامنظم
  • داروهای ضدالتهاب عضلانی
  • هورمون ­درمانی
  • شیمی درمانی
  • داروهایی که بر پروستات تأثیر دارند.

چگونه با اضطراب رابطه جنسی و ED کنار بیاییم؟

نکات مختلفی برای سازگاری با اضطراب رابطه جنسی و ED وجود دارد که افراد را قادر به داشتن تجارب جنسی مثبت می‌­کند:

۱) از فکرکردن به تداوم اختلالات جنسی اجتناب کنید: خیلی از افراد هر از گاهی تجارب جنسی ناامیدکننده دارند؛ ED گاه به گاه نگرانی ندارد. با این حال اگر ناامیدی به ترس و اضطراب منجر شود و این احساسات همچنان ادامه داشته باشد، مانع فعالیت جنسی سالم می­‌شود. تشخیص این نکته ضروری است که ناتوانی هر از گاهی در انجام رابطه به معنای عدم توانایی فرد در رابطه جنسی نیست؛ زیرا شاید آن زمان شخص تحت استرس بوده یا با نوعی اضطراب دست و پنجه نرم می­‌کرده است. چرا که بعد از رفع مشکل، مثل قبل از رابطه جنسی لذت می­‌برد.

۲) روی حواس تمرکز کنید: فردی که دارای اضطراب جنسی است، ممکن است از نظر ذهنی شکست­ه‌ای جنسی خود را تقویت کرده و مدام نگران آنچه شریک جنسی او فکر کرده یا او را چگونه درک می­‌کند باشد. تمرکز روی احساس دست­‌ها یا آنچه چشم­‌ها می‌­بیند می‌­تواند از افکار اضطراب­ آور درباره رابطه جلوگیری کند.

شمع­‌های معطر یا موسیقی، ارتباط حسی در سکس را تقویت کرده و به کاهش اضطراب کمک می‌­کند.

۳) ورزش کنید: تحقیقات نشان داده است بین کمبود تحرک بدنی و تجربه علائم ED ارتباط وجود دارد. انجام یک تمرین ساده ۲۰ تا ۳۰ دقیقه‌­ای چند بار در هفته می‌­تواند باعث بهبود کلی سلامتی و کاهش سطح استرس شود.

بعضی تکنیک­‌های دیگر که در رفع تأثیر استرس جنسی و کاهش ED کمک می­‌کند:

همچنین بهتر است شریک جنسی فرد هر لحظه در کنار او باشد تا باهم برای رفع اضطراب او راه حل پیدا کنند و یک رابطه جنسی شیرین و بهبودیافته داشته باشند.

اضطراب جنسی و انزال زودرس

این اختلال خیلی زود پس از شروع رابطه رخ می­‌دهد و باعث پریشانی عاطفی می‌­شود.

گاهی ممکن است بدن شخص از ایجاد رابطه جنسی فرار کند؛ در این زمان انزال زودرس اتفاق می‌­افتد. درواقع این هشدار بدن است که می‌­گوید: «هرچه سریع‌­تر مرا از این وضعیت خارج کن!». مطالعات درمورد زمان انزال یک میزان متوسط را در نظر می­‌گیرد. با این حال، انزال در یک تا پنج دقیقه طبیعی است.

اضطراب جنسی و تصور از شکل بدن

خیلی از افراد به خاطر روبه ­رو بودن با مشکلات و دغدغه­ های روزمره تمایل دارند تا عمل رابطه جنسی را در تاریکی انجام دهند. این تلاش‌­ها معمولاً برای کاهش صمیمیت عاطفی و جلوگیری از دیده‌­شدن در موقعیت‌­هایی است که فرد فکر می­‌کند باعث آسیب ­پذیری او می‌­شود.

برای مثال بعضی از این عوامل که بر استرس هنگام رابطه جنسی تأثیر می­‌گذارد وزن بدن، اندازه پستان، سایز آلت تناسلی مرد، ظاهر واژن و موی بدن است. گاهی این نقص­‌ها واقعی هستند اما گاهی خود فرد تصور می­‌کند این نقص‌­ها را دارد.

اضطراب جنسی توأم با مصرف الکل و مواد مخدر

در این نوع اختلال افراد برای کنترل اضطراب ناشی از فعالیت جنسی به الکل یا مواد غیرمجاز پناه می­‌برند. این روش به آن­ها کمک می­‌کند تا خود را از اضطراب جنسی رها کنند و برای مدتی آرامش داشته باشند؛ اما مشکل این است که این افراد تنها با به‌­کارگیری این استراتژی مایل به انجام فعالیت جنسی هستند! بنابراین انتقال از شیوه رابطه جنسی مشروط به الکل و مواد به شیوه رابطه سالم و هوشیار برای آن­ها سخت می‌­شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر علائم اضطرابی، با شیوه زندگی سالم و روش‌­های آرام­‌سازی روانی بهبود نیابد و با گذر زمان بدتر شود حتماً باید با یک متخصص مشورت کنید. پزشک از طرق زیر اختلال را ریشه ­یابی می‌­کند:

درباره علائم شما سؤال می­پرسد.

می­‌پرسد چه مدت است دچار اضطراب جنسی شده‌اید؟

می­‌پرسد چه اتفاقات و افکاری در زندگی جنسی شما دخالت می­کند؟

معاینه فیزیکی انجام می­دهد.

آزمایش خون تجویز می‌­کند تا مطمئن شود این اختلال منشأ جسمی ندارد یا ناشی از مصرف دارویی خاص نیست.

متخصص مراقبت­‌های بهداشتی یا اورولوژی به فرد کمک می­‌کند تا درمان لازم را دریافت کند و علائمش برطرف شود. همچنین تجارب جنسی مثبت او تقویت می‌­شود. در صورتی که بیماری شخص منشأ جسمی و دارویی نداشته باشد، پزشک او را به روان‌­درمانگر یا مشاور اختلالات جنسی ارجاع می‌­دهد.

درمان اضطراب هنگام رابطه جنسی

روش درمانی که پزشک برایتان تجویز می­‌کند به شما در درک، کاهش یا خلاص شدن از شر اختلال اضطراب جنسی کمک می­‌کند. مثلاً اگر به خاطر مشکل انزال زودرس نگرانی دارید، تکنیک‌­های درمانی مخصوص به شما کمک می­‌کند تا کنترل بیشتری روی انزال پیدا کنید.

یک راه دیگر، این است که از راه­‌هایی غیر از رابطه جنسی با همسر خود صمیمی شوید؛ شریک خود را ماساژ داده یا باهم به حمام گرم بروید. به نوبت با استمنا یکدیگر را خشنود کرده تا برای انجام عمل جنسی تحت فشار قرار نگیرید.

درمان اضطراب جنسی

ورزش و تمرین نه ­­تنها باعث می­‌شود نسبت به بدن خود احساس بهتری داشته باشید، بلکه قدرت استقامت شما را در رختخواب افزایش می‌­دهد. بنابراین این هم یک گزینه درمانی دیگر برای اضطراب جنسی محسوب می‌­شود.

حواس خود را پرت کنید؛ حین عشق­ ورزی، موسیقی رمانتیک یا فیلم سکسی بگذارید. کنار گذاشتن ذهنیت­‌های وسواسی در رابطه جنسی، می‌­تواند نگرانی­‌هایی را که از هیجان شما جلوگیری می‌­کند از بین ببرد.

درمان اختلال نعوظ هنگام رابطه جنسی

همان‌طور که در بخش­‌های قبل هم درباره آن مطالعه کردید، علت آن معمولاً ترکیبی از عوامل جسمی و روانی است. یکی از دلایل روانی این اختلال، اضطراب جنسی است. پس از اولین اختلال نعوظ، مردان گاهی اوقات آنقدر عصبی می‌­شوند که این مشکل دوباره رخ می­‌دهد. درمان این اضطراب عموماً شامل:

  • مشاوره روابط
  • روان ­درمانی
  • تجویز داروهای مخصوص
  • درمان بیماری‌­های خاص مثل هایپرپلازی خوش­خیم پروستات
  • اقدامات مربوط به سبک زندگی مثل رژیم غذایی و برنامه ورزشی است.

پزشک با توجه به سلامت روانی، وضعیت اجتماعی و بهزیستی جسمی فرد رویکرد درمانی مناسب را برای او تجویز می­کند.

درمان اختلال انزال زودرس هنگام رابطه جنسی

درمان روانی بر آموزش رفتاری متمرکز است. مرد با کمک شریک زندگی خود یاد می‌­گیرد و تمرین می­‌کند که برای مدت طولانی‌­تر در برابر تحریک مقاومت کند.

درمان اختلال رابطه جنسی مشروط به مصرف الکل و مواد مخدر

اگر این اختلال درمان نشود ممکن است افراد لذت رابطه جنسی را کامل از دست بدهند! اختلال جنسی با مواد و الکل تقریباً همیشه قابل درمان است و می‌­توان توانایی رابطه جنسی سالم را دوباره به دست آورد؛ اما بسته به مواد موردنظر، مدت زمان استفاده و سایر عوامل مرتبط، بهبودی در طولانی‌­مدت میسر می‌­شود. اغلب اوقات زوج­‌ها برای مدتی رابطه جنسی را متوقف می‌­­کنند و یک مرحله استراحت را پشت سر می­‌گذارند تا بعد از گذراندن دوره درمان، یک زندگی جنسی سالم را شروع کنند.

سایر درمان ­های انواع اضطراب جنسی

در زمینه درمان اضطراب جنسی، برخی درمان ­ها کلی است و برای بیشتر بیماری­ های گفته ­شده تجویز می­‌شود که شامل موارد زیر است:

زوج ­درمانی

زوج ­درمانی می‌­تواند به افزایش ارتباط پیرامون یک مشکل جنسی کمک کند و باعث کاهش بدبینی نسبت به فعالیت جنسی، میل جنسی و کیفیت عملکرد شود. درمانگر آنلاین زناشویی می‌­تواند به هردو شریک جنسی کمک کند تا علائم را برطرف کنند؛ زیرا اگر یکی از دو نفر اضطراب جنسی داشته باشد، به‌طور مکرر اضطراب را به دیگری منتقل می‌­کند. به‌عنوان مثال، اختلال نعوظ شریک A ممکن است ترس از غیرجذاب بودن یا نامطلوب بودن را در شریک B فعال کند که می‌­تواند باعث شود شریک B هم جداگانه از مشکلات اضطراب و عملکرد جنسی رنج ببرد.

تمرکز روی حواس

درمان تمرکز روی حواس به بیماران کمک می­‌کند تا بدون توجه به هدف رابطه جنسی در لحظه روی احساسات جنسی و لمس بدن متمرکز شوند. به این طریق، بیماران اغلب می‌­توانند ذهن خود را دوباره تنظیم کنند و نگرانی­‌های خود را کاهش ­دهند. درمان تحت پزشک بالینی انجام می­‌شود که به شما در انجام مراحل مختلف تمرینات درمانی در خلوت با شریک جنسی کمک می‌­کند.

دارودرمانی

هنگامی که در بیماری علائم فیزیولوژیک وجود دارد، گاهی اوقات دارو ممکن است به‌طور موقت یا طولانی­‌مدت مورد استفاده قرار بگیرد. برای انزال زودرس، مهارکننده­‌های انتخابی جذب مجدد سروتونین (SSRI)، مانند مواردی که برای افسردگی استفاده می‌­شود می‌­تواند توسط پزشک تجویز شود؛ این داروها زمان بین دخول و انزال را افزایش می­‌دهند. برای اختلال نعوظ، انواع مختلفی از مهارکننده­ های فسفودی­استراز (PDE) مثل سیلدنافیل (ویاگرا) وجود دارد که به‌طورگسترده­ موفقیت ­آمیز هستند.

درمان عذایی استرس جنسی

درمان­‌های هورمونی

درمان­‌های هورمونی مانند استروژن واژن برای خشکی واژن تجویز می­‌شود. توجه به این نکته حائز اهمیت است که وقتی علائم فیزیولوژیکی ناشی از ماهیت روانی است، دارو به تنهایی مؤثر نیست. معمولاً ارائه­ دهندگان خدمات پزشکی و روان ­درمانگران باهم روی برنامه درمانی برای بیمار دارای علائم فیزیولوژیکی جنسی کار می­‌کنند.

خودمراقبتی

مراقبت از خود می‌­تواند وجود یا تأثیر اضطراب جنسی را کاهش دهد. فعالیت‌­های معمول پیشنهادی شامل ورزش، شرکت در یک رژیم غذایی سالم، کاهش یا ترک سیگار و مواد غیرمجاز است.

نتیجه­ گیری

درنهایت باید گفت سعی کنید ریلکس باشید. خود را به خاطر ظاهر یا ناتوانی در رختخواب سرزنش نکنید زیرا این اختلالات طبیعی است و با کمک پزشک می‌­توانید به زندگی جنسی سالم و پرهیجان خود بازگردید.

ناگفته نماند سایت پذیرش۲۴ بهترین و باتجربه­‌ترین پزشکان و متخصصان آنلاین سلامت و اختلالات جنسی را دارد و همیشه آماده ارائه مشاوره تلفنی و آنلاین به شما عزیزان است. در صورت بروز هرگونه مشکل، شما می­‌توانید با مناسب‌­ترین هزینه در این سایت به ثبت نوبت مشاوره با متخصصان ما اقدام کنید و از خدمات و راهنمایی‌­های پزشکی بهره‌­مند شوید.

ویزیت آنلاین متخصص سلامت جنسی

۴.۳/۵ (۸ نظر)

منبع
www.dailytenminutes.comverv.comwww.irishtimes.comwww.healthline.comwww.apa.orgwww.choosingtherapy.comwww.webmd.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
13 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمدعلی
احمدعلی
6 روز قبل

سلام من هنگام برقرار رابطه آله تنالسی من شول میشه ببخشی در زمینه چی کار کنم

AjjjjjjjjjjjjjaaaaaaB
AjjjjjjjjjjjjjaaaaaaB
1 ماه قبل

چیکارکنید؟؟هیچی کاره خاصی نکن فقط اگه راه داره میشه در توانتون هست کمتر خیانتو هرزگی کن چون با اونی که مثلا یهو در اثر (استرس) میخابه قطعا به روزی میرسی که زن رو زیره یکی دیگه ببینی و وقتی خواستی چیزی بگی زنت بگه اخه منم از روی (نیاز و وکمبود) استرس گرفتم

سینا
سینا
5 ماه قبل

سلام من قرص ب۲ مصرف میکنم برای ترک اعتیاد الان مدت ۳سال هست یک سوم د ر روز مصرف میکنم این مشکل را نداشتم شبی که میخوام سکس کنم یه دانه کامل میخورم میل به جنسی زیاد دارم لحضه شماری میکنم تا اون ساعت برسه ولی جدیدن آلتم کامل راست نمیشه البته طرف مقابل هم خیلی خیلی سرده اصلا میل نداره میخواستم بدانم علت این همه سرد شدن یه هویی چی میتونه باشه سن منم ۳۹ سال هست خ ۳۳ سال
خیلی ای روزها تو فکرم که چرا اینجوری شد ممنون میشم راهنمایم کنین بد دل شدم فکرم خرابه

محمد خانی
محمد خانی
پاسخ به  سینا
3 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳ داداش یه زنگ به این بزن ببین چی میگه

رسول
رسول
پاسخ به  سینا
1 ماه قبل

داداش فقط خدا کمک ت کنه بذاری کنار، به عزیز ترین کسانم که دوسال مصرف کردم نفهمیدم چه بلایی داره سرم میاره ،،الان از تپش قلب شدید و تشنج و درد سینه و ناراحتی اعصاب مثل دیوانه ها شدم ،،بخدا زندگیم از دستم رفته ،

فرزاد
فرزاد
5 ماه قبل

من آلتم راست نمیشه چیکار میتونم انجام بدم تا درست بشه

محمد خانی
محمد خانی
پاسخ به  فرزاد
3 ماه قبل

۰۹۹۳۴۴۹۴۴۸۳ این به من کمک کرد هم زد انزالیم درست شد هم سفت شد زنگ بزن بهش

وهاب الله یاری
وهاب الله یاری
1 سال قبل

سلام قبل ازرابطه جنسی استرس میگرم زود ارض میشوم

غلامسخی
غلامسخی
1 سال قبل

سلام من هنگام برقرار رابطه آله تنالسی من شول میشه ببخشی در زمینه چی کار کنم

علی میرزاده
علی میرزاده
2 سال قبل

سلام قبل از رابطه جنسی استرس میگرم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  علی میرزاده
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص کلیه و مجاری ادرار گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص کلیه و مجاری ادرار

هادی
هادی
2 سال قبل

قبل ازرابطه جنسی استرس میگیرم

محمد
محمد
پاسخ به  هادی
1 سال قبل

قبل از رابطه جنسی استرس می‌گیرم ی مدت اینجوررشدم

دکمه بازگشت به بالا