پاکسازی پوست و ماسک‌های زیبایی برای عید نوروز

روش‌های مختلف پاکسازی سریع پوست صورت و ماسک‌های زیبایی برای عید نوروز

بسیاری از افراد دوست دارند که پوستی زیبا و درخشنده داشته باشند و این که به طور طبیعی جذاب باشند. یکی از روش‌هایی که برای به دست آوردن این نوع از زیبایی کمک می‌کند پاکسازی پوست است، که باعث می‌شود تیرگی‌ها، آکنه، گرفتگی‌های پوست، سلول‌های مرده و… کاهش پیدا کنند و به شما پوستی شاداب و تازه را هدیه دهند.

پاکسازی سریع پوست در خانه تا عید نوروز

تا عید نوروز چیز بیشتری نمانده است. پس شما برای پاکسازی کردن پوست‌تان وقت زیادی ندارید و در همین زمان محدود، باید از روش‌هایی استفاده کنید که بتواند پوست تان را در این مدت کم پاکسازی کند. در ادامه چند روش به شما خواهیم گفت.

همچنین می‌توانید در این زمینه به طور مستقیم از خدمات مشاوره پذیرش ۲۴ در حوزه پاکسازی و راه‌های آن استفاده کنید. پزشک عمومی آنلاین در این زمینه می‌تواند به صورت کاملا تخصصی و معتبر شما را در این زمینه راهنمایی کند که تا عید نوروز پوستی بسیار شفاف و زیبا داشته باشید.

پاکسازی سریع پوست

با بخور بابونه پوستی زیبا و شفاف داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین مراحلی که در پاکسازی صورت وجود دارد استفاده کردن از بخور آب داغ است. این روش باعث باز شدن منافذ پوست شما می‌شود و چربی‌های اضافی به راحتی خارج می‌شوند. اگر صورت شما دارای آکنه و جوش‌های سرسیاه است، می توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گیاه بابونه خشک شده را به ۲ لیوان آب جوش اضافه کنید و صورت خود را بخور دهید. بعد از تمام شدن بخور صورت گل‌های بابونه‌ای که در آب جوش ریخته‌اید را بیرون بیاورید و برای مدت ۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از آن صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و یک کرم مرطوب کننده بدون چربی استفاده کنید. می‌توانید این روش را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

پاکسازی پوست برای عید نوروز با جوانه گندم

یکی از روش‌های بسیار موثر در پاکسازی کردن صورت و جوان سازی آن استفاده کردن از ماسک خانگی جوانه گندم است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چای خوری جوانه گندم پودر شده مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه روی صورت خود به شکل دورانی ماساژ دهید. اجازه بدهید که این ترکیب به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست شما باقی بماند تا خشک شود .بعد از این مرحله شما می‌توانید صورت خود را با آب سرد شستشو دهید و یک کرم مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنید. اگر می‌خواهید نتیجه بهتری دریافت کنید، قبل از استفاده از ماسک ۵ دقیقه پوست خود را با آب داغ بخور دهید.

ماسک های زیبایی برای عید نوروز

از آن‌جایی که تا عید نوروز چند روزی بیشتر باقی نیست ما بهترین ماسک‌ها برای پاکسازی پوست شما را معرفی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید که با بهترین روش‌های تهیه ماسک‌های کاربردی و شفاف‌کننده آشنا شوید.

ماسک خیار و گلاب

 برای تهیه این ماسک یک عدد خیار را با پوستش رنده کنید. یک قاشق مرباخوری گلاب به آن اضافه کنید و روی پوست خود بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه با آب سرد شستشو دهید.

ماسک ماست و گردو

 دو قاشق غذاخوری گردوی پودر شده را با ۲ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و این ترکیب را روی صورت خودبه مدت ۱۵ دقیقه بگذارید، بعد از آن با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک رازیانه و آویشن

چند ساقه آویشن تازه را خرد کنید به همراه دو قاشق چای‌خوری تخم رازیانه داخل یک ظرف بریزید و نصف لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. سپس آب یک لیموترش را بگیرید و به مواد قبلی اضافه کنید. ترکیبی که به دست آمد را صاف کنید و با پنبه به صورت خودتان بمالید ۱۵ دقیقه بعد با آب سرد بشورید.

استفاده از ماسک

ماسک عسل و بادام

 نصف قاشق چای‌خوری پودر بادام را به یک قاشق مرباخوری عسل اضافه کنید و با حرکات دورانی روی پوست خود بمالید. صبر کنید تا این ترکیب خشک شود. ابتدا با آب ولرم و بعد از آن با آب سرد شستشو دهید.

ماسک سفیده تخم مرغ

 یک عدد سفیده تخم مرغ را تا جایی به هم بزنید که کاملا سفید شود و کف کند. این کف حاصل را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید. بعد از اینکه جذب و خشک شد پوستتان را با آب ولرم و بعد از آن با آب سرد بشویید.

ماسک خانگی برای پوست چرب

افرادی که دارای پوست چرب هستند در بسیاری از زمان‌ها از مشکلاتی گلایه دارند که این چربی برای پوستشان ایجاد می‌کند. آکنه و جوش از این دسته مشکل‌ها هستند. ما به شما ماسک صورت متناسب با پوست‌های چرب معرفی می‌کنیم:

  • یک قاشق سوپ‌خوری گلاب، گلیسیرین و آبلیمو را با هم مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی صورتتان بگذارید بعد با آب گرم شستشو دهید. این مخلوط یک ماسک کاملا مناسب برای برطرف کردن جوش و جای جوش است.
  • یک عدد موز را در کاسه له کنید و به آن ۱۰ قطره آب لیمو و یک قاشق سوپخوری روغن زیتون اضافه کنید تا یک خمیر مایع حاصل شود. این ماسک را به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد با آب گرم شستشو دهید.
  • نصف قاشق چای خوری زردچوبه و دو قاشق سوپخوری عسل را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد با آب گرم بشویید.

ماسک خانگی برای روشن شدن پوست

شما با چند راهکار می‌توانید یک پوست روشن‌تر و شفاف‍تر داشته باشید. یکی از این راه‌ها استفاده کردن از ماسک‌های طبیعی برای شفاف سازی پوست شما است.

ماسک پاپایا و عسل، ماسک روشن کننده پوست

یک دوم لیوان پاپایای تازه را پوره کنید و بعد به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و به هم بزنید. ماسک را روی پوست خود بگذارید و بعد از ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب گرم شستشو دهید. مجدد پوست را با آب سرد آبکشی کنید و با حوله به آرامی خشک کنید.

ماسک پوست پرتغال خشک شده و ماست، روشن کننده پوست

پوست یک پرتقال خشک شده را در آسیاب بریزید تا پودر شود. یک قاشق غذاخوری پودر پرتقال را در یک قاشق غذاخوری ماست بریزید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد با آب ولرم شستشو دهید.

ماسک مخصوص انواع پوست

ماسک خانگی برای پوست خشک

شما می‌توانید این ماسک ها را به راحتی در خانه تهیه و استفاده کنید.

ماسک شکر و خیار برای پوست‌های خشک

نصف یک خیار را رنده کنید. یک قاشق غذاخوری شکر را به آن بیفزایید و ۳۰ تا ۴۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید. بعد از این مدت ماسک را روی صورت خود بگذارید و بعد از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید و در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک هویج و عسل برای پوست‌های خشک

دو قاشق غذاخوری هویج پوره شده و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. بعد از آن با آب ولرم بشویید.

ماسک دال عدس و آرد نخودچی برای پوست‌های خشک

یک قاشق غذاخوری آرد نخودچی و یک قاشق غذاخوری دال عدس پودر شده را در یک ظرف بریزید. مقداری زردچوبه و چند قطره شیر به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا یک خمیر یکنواخت ایجاد شود. خمیر را روی پوست خود قرار دهید و بعد از خشک شدن با آب ولرم شستشو دهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

البته با توجه به مطالب گفته شده، باز هم به یاد داشته باشید که برای برطرف کردن بعضی از مسائل پوستی که ممکن است داشته باشید، بهتر است به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. برای اینکه بدانید نیاز به مراجعه پزشک هست یا خیر می‌توانید از مشاوره آنلاین سایت ۲۴ استفاده کنید که در صورت نیاز شما را به یک پزشک متخصص ارجاع می‌دهند. در غیر این صورت هم می‌توانید با استفاده از مطالب گفته شده، ماسک های بسیار کاربردی و مفید استفاده کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص پوست و مو

با نزدیک شدن به عید نوروز بسیاری از افراد به فکر پاکسازی و شفاف سازی پوست خود می‌افتند. برای پاکسازی صورت راه‌های زیادی وجود دارد؛ از جمله این راه‌ها استفاده از ماسک‌های خانگی است. هر فردی با توجه به نوع پوست خود می‌تواند ماسک مناسب صورتش را انتخاب کند. ماسک مناسب برای پوست های چرب، پوست‌های خشک و ماسک‌های روشن کننده را معرفی کردیم می‌توانید در متن به آن مراجعه کنید.

۲.۳/۵ (۳ نظر)

منبع
lafarrerr.comdeterland.comlafarrerr.comwww.salamatnews.comwww.zibamoon.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Effat
Effat
2 سال قبل

چطور میتوانم لکه های جوش را از صورتم پاکسازی کنم؟

دکمه بازگشت به بالا