اطلاعاتی جامع درباره تزریق چربی به صورت

نکاتی که باید در مورد تزریق چربی به بخش‌های مختلف صورت بدانید

اصطلاحات مختلفی برای توصیف انتقال چربی از یک قسمت بدن به قسمت دیگر استفاده می‌شود. برخی از این عبارت‌ها شامل پیوند چربی، انتقال چربی و تزریق چربی است. البته تمامی این اصطلاحات، توصیف کننده تکنیک استفاده از چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی برای بهبود ظاهر صورت هستند.

هدف تزریق چربی از بدن به صورت، جوانسازی صورت با افزایش حجم، تغییر خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک است. تزریق چربی در صورت می‌تواند به بازگرداندن پری بافت‌های صورت که با افزایش سن از بین رفته‌اند، کمک نماید. همچنین مشاهدات حاکی از این است تزریق چربی به صورت، کیفیت پوست و بافت پوست را بهبود می‌بخشد. جوانسازی صورت با انتقال چربی معمولا در نواحی مانند گونه‌ها، لب‌ها، پلک‌ها، شقیقه‌ها و برای چین و چروک‌های اطراف دهان به کار می‌رود.

تزریق چربی قادر است با تغییر حجم و کانتور، صورت را جوان سازد، اما تنها با حداقل میزان بالا بردن بافت یا سفت کردن این فرآیند را انجام می‌دهد. بیمارانی که شلی یا افتادگی قابل توجه پوست صورت و گردن دارند ممکن است از لیفت صورت و یا گردن سود بیشتری ببرند. در طول مشاوره خود با دکتر تزریق چربی درباره گزینه‌های جوانسازی صورت که به بهترین وجه قادر به برآورده سازی نیاز شما هستند، صحبت نمایید.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جوانسازی صورت با تزریق چربی هستند؟

 

تزریق چربی صورت
تزریق چربی صورت

جوانسازی صورت با تزریق چربی در صورت یک گزینه عالی برای بیمارانی است که می‌خواهند حجم نواحی خاصی را در صورت خود افزایش دهند یا حجم از دست رفته با افزایش سن را بازگردانند. به منظور جوان‌تر شدن ظاهر، چربی تزریق شده در این نواحی باعث افزایش حجم و بهبود کانتور می‌شود. انتقال چربی همچنین قادر به جبران حجم از دست رفته‌ای است که باعث ایجاد چین و چروک و گودی در صورت گردیده است. به طور کلی از تزریق چربی برای بهبود موارد زیر می‌توان استفاده کرد:

  • تزریق چربی به گونه به منظور درمان حجم از دست رفته گونه
  • تزریق چربی به لب به منظور درمان حجم از دست رفته لب
  • از دست دادن پری در امتداد خط فک
  • تزریق چربی پیشانی به منظور کاهش حجم در شقیقه‌ها
  • تزریق چربی پشت چشم به منظور درمان نواحی فرورفته زیر و اطراف چشم
  • تزریق چربی به چانه در چین‌های عمیقی که از بینی تا دو طرف دهان گسترش می‌یابند (“خطوط ماریونت”)
  • چین‌های صورت، چین و چروک و زخم‌های کم عمق در صورت

تزریق چربی به لب در ناحیه خطوط عمیق لبخند، گوشه‌های دهان، گودی چشم‌ها و گونه‌های افتاده می‌تواند حجم را بازگردانده و اثرات پیری را بهبود ببخشند. مشورت با دکتر جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی می‌تواند نگرانی‌های شما را برطرف ساخته و همچنین با بررسی تغییرات مورد نظر و سابقه پزشکی شما تعیین می‌کند که آیا جراحی لیفت صورت و یا گردن برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. شرایط فیزیکی مانند فشار خون بالا، دیابت، استعمال دخانیات، بیماری کلیوی، مشکلات قلبی و سایر شرایط جدی نیز همزمان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

نحوه انجام تزریق چربی صورت

روش پیوند چربی دو جزء اصلی دارد. ابتدا از یک لوله بسیار نازک به نام کانولا برای استخراج آرام چربی از ناحیه‌ای از بدن با مقدار کافی بافت چربی اضافی استفاده می‌شود. این کار از طریق تکنیک‌های لیپوساکشن دستی با استفاده از یک سرنگ ۱۰ سی‌سی انجام می‌شود که به طور کلی امکان کنترل جراحی و بقای پیوند چربی را در هنگام انتقال سلول‌های چربی بهینه می‌کند.

در مرحله بعد، چربی سانتریفیوژ شده و اجازه خروج چربی و خون اضافی را می دهد. این کار باعث پاکسازی سلول های بنیادی و چربی قبل از تزریق به مناطق مورد نظر صورت می‌شود. سپس سلول‌های چربی و سلول‌های بنیادی همراه با هم برای پر کردن فرورفتگی‌های صورت، صاف کردن چین و چروک‌ها و بازگرداندن حجم جوانی به نواحی تحت درمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای کمکی این درمان شامل خواص جوانسازی پوست است که از سلول‌های بنیادی همراه با پیوند چربی به دست می‌آید. این درمان اغلب منجر به ایجاد پوستی صاف‌تر با خطوط ریز کمتر، کاهش اندازه منافذ و بی نظمی رنگدانه‌ها می‌شود.

تزریق چربی به صورت لاغر چگونه انجام می‌شود؟

جوانسازی صورت با فرآیند تزریق چربی به صورت سرپایی انجام می‌شود و شما در همان روز عمل به خانه خواهید رفت. این عمل تحت بیهوشی موضعی یا عمومی انجام می‌شود.

چربی از بدن شما گرفته شده و به ناحیه دیگری از بدن، به ویژه صورت برای جوانسازی صورت تزریق می‌شود. چربی مازاد از هر عضو بدن شما می‌تواند گرفته شود. رایج‌ترین نواحی برای گرفتن چربی شکم و ران‌ها هستند و بدین ترتیب امکان تزریق چربی از ران به صورت و تزریق چربی از شکم به صورت انجام می‌شود. چربی به عنوان یک پرکننده طبیعی مورد استفاده قرار گرفته و بدن شما اهدا کننده این چربی است و در نهایت به خود بدن هم تزریق می‌شود، بنابراین خطر انتقال یا رد پیوند وجود ندارد.

تزریق چربی صورت می‌تواند به نتایج بسیار طبیعی و طولانی مدت منجر شود. بیماران اغلب درمان پیوند چربی را با سایر روش‌های مکمل مانند جراحی پلک یا لیفت صورت ترکیب می‌کنند تا جوان‌سازی جامع‌تر صورت را انجام دهند.

تزریق چربی صورت چقدر ماندگاری دارد؟

از آنجایی که ماندگاری بافت چربی بستگی به منابع خونی در محل تزریق دارد بنابراین مقدار معینی از چربی تزریق شده، ذوب می‌شود که این فرآیند به عنوان تحلیل شناخته می‌شود. با توجه به این کاهش مورد انتظار، مقدار اضافی چربی در زمان جراحی برای اصلاح بیش از حد تزریق می‌شود. این تزریق چربی فریز شده به صورت، برای جبران تحلیلی است که رخ خواهد داد. انتظار می‌رود که اکثریت جذب در ۶ تا ۸ هفته اول پس از جراحی رخ دهد. پس از گذشت این مدت زمان، انتظار می‌رود تمام حجم باقی مانده از تزریق چربی دائمی باشد.

برای برداشت چربی از بافت مورد نظر، یک برش کوچک در نزدیکی ناحیه ای که چربی اضافی در آن وجود دارد، ایجاد شده و لیپوساکشن چربی انجام می شود. برای تزریق چربی، برش کوچکی در ناحیه صورت در نزدیکی ناحیه مورد نظری که نیاز به حجم دهی، کانتورینگ و جوانسازی دارد، ایجاد می‌گردد. برش‌ها به طور استراتژیک در چین‌های طبیعی صورت قرار می‌گیرند تا میزان دیده شدن آنها را به حداقل برسانند و پس از بهبودی باید غیر قابل توجه باشند.

عوارض تزریق چربی به صورت

تزریق چربی صورت
تزریق چربی صورت

پس از اینکه تمام اثرات ناشی از بیهوشی عمومی از بین رفت و پس از جراحی، شما می‌توانید در همان روز با همراهی یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود به خانه بروید. در طول روز باید در خانه استراحت کنید و تا یک هفته پس از جراحی، از انجام فعالیت بدنی که باعث افزایش ضربان قلب یا فشار خون شما می‌شود، اجتناب کنید. شما می‌توانید در این مدت زمان فعالیت‌های سبکی مانند مطالعه یا استفاده از رایانه را انجام دهید. شب‌ها باید در حالی که سرتان بالاتر از سطح بدنتان قرار گرفته، روی بالش یا روی یک صندلی دراز بخوابید.

بالا نگه داشتن سر به کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی کمک می‌کند. می‌توانید انتظار درد خفیف داشته باشید و ممکن است در نواحی که چربی از آن گرفته شده احساس کبودی کنید. دکتر جراحی برای شما داروی ضد درد تجویز خواهد کرد. در ۱ تا ۲ هفته اول باید منتظر کمی کبودی و تورم باشید. این کبودی و تورم به تدریج هر هفته بهبود می‌یابد. می‌توانید انتظار داشته باشید که ۱ تا ۲ هفته پس از جراحی به تدریج فعالیت‌های خود را افزایش دهید. تا زمانی که ۴ تا ۶ هفته از جراحی شما نگذشته، نباید هیچ فعالیت سنگینی انجام دهید.

نتایج حاصل از تزریق چربی

انتقال چربی می‌تواند با کاهش علائم قابل مشاهده پیری در صورت باشد که ممکن است شامل خطوط عمیق زیر پلک‌ها و از اطراف بینی تا گوشه دهان و همچنین بهبود شکل گونه‌ها گردد و بدین ترتیب به جوان سازی صورت شما کمک کند. اگرچه مقداری جذب چربی وجود دارد، اما نتایج انتقال تزریق چربی دائمی است. با این حال، انتقال چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند. دکتر زیبایی گونه یا متخصص جراحی پلاستیک در این باره می‌توانند به شما کمک کنند.

آیا تزریق چربی ضرر دارد؟

دوره نقاهت ممکن است بر اساس استفاده از لیپوساکشن و میزان چربی برداشته شده طولانی‌تر باشد. در طول دوره نقاهت، باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و ممکن است از آرایش‌های محافظت کننده UV برای پنهان کردن و محافظت از اثرات این روش، استفاده کنید.

همانند هر جراحی دیگری، برخی از عوارض رایج ممکن است در این روش نیز رخ دهد. این عوارض شامل:

  • خونریزی (تشکیل هماتوم)
  • عفونت
  • کیست‌های چربی
  • آمبولی چربی
  • سروما (کیستی از مایعات شفاف)
  • تغییر رنگ دائمی پوست در اثر کبودی
  • بهبود ضعیف زخم
  • جای نامطلوب زخم
  • دردی که ممکن است پس از بهبود برش‌ها همچنان ادامه یابد
  • عدم تقارن صورت
  • آسیب عصب صورت
  • از دست دادن حس پوستی
  • بی حسی یا تغییر احساس پوست
  • بی نظمی در ناحیه‌ای که در آن برش‌ها ایجاد شده
  • نیاز به جراحی مجدد در ناحیه برداشته شده چربی

کلام آخر

در نهایت می‌توان گفت بهبودی پس از انتقال چربی به منظور جوانسازی صورت، یک فرآیند تدریجی است. معمولاً تنها یک برش حداقلی دیده می‌شود، اما مقداری کبودی و تورم وجود خواهد داشت که معمولاً در ۲ هفته پس از جراحی برطرف می‌شود. برخی از تورم‌های خفیف ممکن است برای چندین ماه باقی بماند و ممکن است تا یک سال طول بکشد تا نتایج شما به طور کامل ظاهر شود.

مسلما مشورت با یک دکتر زیبایی می‌تواند به شما در انتخاب یک گزینه مناسب کمک نماید.

۳.۷/۵ (۱۸ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
15 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شریعتمداری
شریعتمداری
20 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
من۲ سال پیش تزریق چربی به صورت داشتم پیش دکتر فوق تخصص پوست در تهران .
الان بعد دوسال هم صورتم نا متقارنه و هم هی ورم میکنه و چشمام ریز میشه
به نظر شما باید چیکار کنم که صورتم ورم نکنه ؟

........
........
1 ماه قبل

سلام صورتم لاغر میخاستم تزریق چربی انجام بدم میشه عوارض و اینک موندگاریش تا چند وقته برام بگید

خدیجه
خدیجه
1 ماه قبل

سلام‌دوستان من‌میخوام‌تزریق چربی به صورتم انجام بدم ولی با چیزهایی که نوشتین منصرف شدم .ممنون که واقعیت هارو نوشتین

سمیه
سمیه
پاسخ به  خدیجه
1 ماه قبل

اتفاقا من دوبار زدم خیلی خوبه الان دوباره میخوام تمدید کنم فقط باید جایی که میری کار بلد باشه همین .اولین بار یه دوماهی اینطوری میره ولی دوره دوم یکسال کامل هنوز هست

مریم ۳۹ سال سن
مریم ۳۹ سال سن
2 ماه قبل

باسلام من سه دوره تزریق ژل صورت انجام دادم و از آخرین بارش دوماه گذشته ک الان از دیروز ورم کرده سفت شده ی طرف صورتم و دردم داره دلیلشو میشه بهم بگید و راه درمانش چیه آیا خطر داره یا ن

مریم ۳۹ سال سن
مریم ۳۹ سال سن
2 ماه قبل

مریم هستم سه دوره تزریق ژل صورت انجام دادم فاصله زمانی هر بار ۴۰تا۵۰ روز بوده الان دوماه از آخرین تزریقم گذشته ک از دیروز سمت راست صورتم ورم کرده دست بهش میزنم درد داره و خیلی سفت شده میتونید راهنمایی کنید بینم علتش چیه و برا درمان چکاری باید انجام بدم ممنون میشم

نفیسه
نفیسه
5 ماه قبل

من حدودچندماهی هست تزریق صورت انجام دادم ولی هنوزصورتم دردداره چرا

حبیبی
حبیبی
7 ماه قبل

سلام من ده روزه تزریق چربی صورت انجام دادم و روز اول خیلی قشنگ و تول بود با فرم دهی به صورتم ولی الان هیچی نمونده تو صورتم؟دکتر گف هفته اول میره بعد دوباره برمیگرده؟واقعا درسته یه حرفی زده همین طوری؟

احمدی
احمدی
10 ماه قبل

سلام من دو روز پیش تزریق چربی انجام دادم این درد های خفیف تا کی ادامه داره و اینکه آیا میشه این چربی‌ها رو تخلیه کرد ؟

ارغوان
ارغوان
1 سال قبل

من تزریق چربی انجام دادم کنار فک پایین صورتم ی گوله چربی هست چکار کنم ازبین بره

لاله
لاله
پاسخ به  ارغوان
5 ماه قبل

حوله کرم کن بزار روش یواش ماساژ بده

خدیجه
خدیجه
پاسخ به  ارغوان
1 ماه قبل

برو دکتر برین به هیکلش

فرحی
فرحی
1 سال قبل

آباد دوران قاعدگی نبایدعمل چربی را انجام داد

سارا جهانی
سارا جهانی
1 سال قبل

سلام،من مرحله اول تزریق چربی به صورت را انجام دادم،الان ک خواستم مرحله دوم را انجام بدم و چربی فریز شده رو از فریزر خارج کردم و رفتم ک پزشکم تزریق کنه متأسفانه برای پزشکم مشکلی پیش اومد و نشد تزریق انجام بشه و چربی های فریز شده آب شدن و از حالت منجمد خارج شدن،،،مجددبه فریزر برگرداندم حالا خواستم ببینم آیا فاسد شدن یا دوباره قابل استفاده؟

سمیه
سمیه
پاسخ به  سارا جهانی
1 ماه قبل

برای اطمینان دوباره از خودت چربی بده من جایی که رفتم اصلا دیگه قبول به فریزر کردن نمیکنه .از خود دکترت بپرس

دکمه بازگشت به بالا