۸ گام برای حضور تاثیرگذار مراکز درمانی در شبکه توییتر

بازاریابی در توییتر برای پزشکان و مراکز درمانی

بدون مقدمه با آمار شروع می کنیم. توییر یکی از بزرگترین پلتفرم های رسانه ای در دنیا با بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سرتاسر جهان می باشد.

از این بین ۱۰۰ میلیون کاربر هر روزه اکانت خود را چک می کنند و میلیون ها توییت در روز در موضوعات مختلف و با هشتگ های مختلف بارگزاری می شوند.

طبق  آمار ها واضح است که این شبکه اجتماعی پتانسیل بزرگی برای رشد فعالیت پزشکان و توسعه مخاطبان مطب ها و بیمارستان ها دارد.

در ادامه هفت گام برای حضور تاثیرگزار یک مرکز درمانی در شبکه توییتر ارایه خواهیم کرد.

ابتدا انتظارات خود را تعیین کنید

قبل از اینکه به طور جدی وارد فضای توییتر شوید، تعیین کنید که چه انتظاراتی هم از دید کاری و هم از دید ارتباطات از حضور خود در این شبکه دارید.

خانم Libby Manship ، مدیربخش بازاریابی الکترونیک دانشگاه پزشکی ایندیانا در شهر ایندیاناپلیس  می گوید : توییتر به او اجازه داده است که فرصتی بدست آورد تا نام و خدمات بیمارستان خودش را در فضای مجازی براحتی بازاریابی کند.

اهدافی که در توییتر دنبال می کنید می تواند برندینگ نام مرکز درمانی خود در فضای مجازی، تبدیل شدن به یک منبع خبری در جامعه کاربران توییتر و افزایش اگاهی از کاربران از مرکز درمانی شما باشد.

ترجیحا بدون لینک توییت کنید

تحقیقات نشان می دهد توییت هایی که لینک ندارند جذابیت بیشتری برای مخاطبان دارند. هنگامی که شما لینک گذاشتن در توییت های خود را محدود می کنید ، قطعا ارزش لینکهایی که توییت می کنید نیز بالاتر می رود.

مثال زیر دو توییت را نشان می دهد که یکی از آنها بدون لینک بارگزاری شده است.

سعی کنید زمان بیشتری را به گسترش ارتباطات خود با فالویرهایتان بجای اشتراک گذاری لینک های متعدد اختصاص دهید.

مدیریت صحیح هشتگ ها

بسیاری از مراکز درمانی به دنبال بهتر دیده شدن در بین مخاطبان و بیماران هستند. به هشتگ ها در توییتر می توانید بعنوان راهی برای دیده شدن پست هایتان اطمینان کنید.

هشتگ ها در توییتر می توانند کار SEO را برای جستجوی پست های شما توسط کاربران انجام دهند.

با بررسی داده ها در مورد چگونگی استفاده از هشتگ ها مشخص شد که توییت هایی که حداقل یک هشتگ دارند ۱۲.۶% نرخ درگیری بیشتری را در مخاطبان ایجاد میکند.

ابزارهای خاصی در این زمینه مانند  Hashtagify  و Rite Tag وجود دارند که میتوانید به کمک آنها از بهترین هشتگ ها برای مطالب خود استفاده کنید.

وقتی که در قسمت جستجوی Hashtagify کلمه خود را وارد کنید ، لیستی از محبوبترین هشتگ های مرتبط را به شما نمایش می دهد. می توانید

از قسمت Table Mode  رده بندی هشتگ ها را بر اساس محبوبیت آنها مشاهده کنید.

برخی از هشتگ هایی که بیشترین گستردگی استفاده در صنعت مراقبت های درمانی را داشتند در زیر آورده ایم :

#بیمار #بیماری #مدیریت_بیماران #پرستاری #پزشکی #سلامتی #هزینه_درمانی #مراقبت_درمانی  #بیمارستان و..

به صورت صحیح توییت کنید

برای نوشتن یک توییت در یک فرمت صحیح ، باید تمامی المان ها را با ترتیب مناسب در توییت خود قرار دهید.

توییت را با متن مورد نظرتان شروع کنید و بعد از آن لینک مورد نظر خود را قرار دهید. اگر اکانت هایی را مد نظر دارید می توانید آنها را نیز خطاب ( @mentions ) کنید. در پایان نیز هشتگ های مورد نظرتان را وارد کنید و در صورت نیاز تصویری را برای توییت خود بارگزاری کنید.

همچنین برای توییت های حاوی لینک بهتر است سوالی را مطرح کنید که جواب آن در لینک وجود دارد و یا قسمت جذابی از مقاله خود را نقل کنید.

اگر می خواهید به فرد یا اکانت دیگری پاسخ دهید آن را در ابتدای متن خود منشن کنید.

در بهترین زمان ها توییت کنید

مهم است که بدانید مخاطبان شما در کجای دنیای حقیقی به سر میبرند.بعد از شناسایی هویت و مکان آنها می بایست بهترین زمان توییت کردن را تعیین کنید.

در بعضی از بیمارستان ها و مراکز درمانی بیمارانی از کشورهای دیگر برای درمان مراجعه می کنند و با گسترش مبحث گردشگری سلامت این موضوع گسترده تر نیز می شود. در چنین حالتی باید دقت لازم را در پیدا کردن بهترین زمان توییت پیدا کنید.

حرفه ای جستجو کنید

قسمت هایی در هنگام جستجو در توییتر وجود دارد که شاید کمتر کسی به آن توجه می کند.

اول اینکه می توانید جستجوی خود را بر اساس مکان انجام دهید تا فقط فالوورهایی که در آن مکان هستند برای شما نمایش داده شود. برای این کار در قسمت جستجو گزینه More options را بازکنید و روی Near you  کلیک کنید.

دومین ویژگی برای هنگامی است که میخواهید کلمه هلی خاصی را از لیست جستجو حذف کنید. این کار با گذاشتن علامت منفی (-)

قبل از کلمه مورد نظر انجام میشود. برای مثال  “بیماری سرطان  –ریه ”

ویژگی دیگر قرار دادن پرانتز در دو طرف جستجو است تا عینا عبارت مورد نظر برای شما جستجو شود. مثال : (بیماری سرطان)

محبوب ترین پست های خود را مهندسی معکوس کنید

توییتر آنالیتیکس به شما این امکان را می دهد که بفهمید کدام یک از توییت های شما بیشترین نرخ درگیری را در بین بیماران و مخاطبان ایجاد کرده است. بعد از پیدا کردن بهترین توییت ها باید بررسی کنید کدام یک از المان ها در توییت های محبوب شما به کار رفته است و چه زمانی آنها را توییت کرده اید.

برای انجام دادن این کار به Twitter Analytics بروید و بر روی تب Twitter  کلیک کنید.

از لیست ها برای جمع آوری محتوا و ریتوییت استفاده کنید.

برای جمع آوری محتوای ارزشمند از مخاطبان خود می توانید برای گروه های مختلف از کاربران لیست های مجزایی را ایجاد کنید.

در هنگام کامل کردن لیست، برای پیدا کردن افرادی که محتواهای ارزشمندی را می گذارند از دید مخاطبان هدف خود به محتوای آنها نگاه کنید.

پس از پیدا کردن این افراد، آنها را به لیست های توییتر خود اضافه کنید.

لیست ها بهترین ابزار برای شناسایی توییت های با ارزش از دیگر کاربرانتان برای مهندسی معکوس است.

نتیجه گیری :

هرکسی میتواند هر چیزی را توییت کند، اما تنها بهترین توییت ها در معرض توجه قرار می گیرند.

برای نوشتن توییت های بهتر موارد جزیی بسیار دیگری نیز وجود دارد که میتوانید در مسیر مدیریت اکانت خود به حالت ایده آل و اختصاصی خود برسید.

سخن پایانی

قطعا حضور در شبکه توییتر می تواند تاثیر زیادی در برندینگ دیجیتال و معرفی خدمات یک مرکز درمانی داشته باشد، اما بخاطر داشته باشید که حضور در تمامی شبکه های اجتماعی نمی تواند استراتژی درستی برای همه شرکت ها و همچنین مراکز درمانی باشد.

با داشتن یک استراتژی حساب شده در  فضای دیجیتال می توانید حداکثر استفاده از این فضا را داشته باشید، اما اگر بعنوان یک پزشک به دنبال برندینگ شخصی برای خودتان و یا مطب خود هستید پیشنهاد میکنیم حضور در توییتر را در اولویت کانال های بازاریابی خود قرار دهید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا