شوک مغزی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

گاهی اوقات بسیاری از عارضه‌های روانی با درمان دارویی بهبود پیدا نمی‌کنند. در این حالت به یک روش و عامل بیرونی بسیار قدرتمند، برای درمان احتیاج داریم. این عامل شوک مغزی است که انجام آن تاثیرات مثبت زیادی روی اختلالات روانی دارد. بهتر است بدانید انجام روش شوک درمانی در بیش از ۷۰ درصد بیماران روانی موفقیت‌آمیز بوده است. به همین دلیل متخصصان نسبت به استفاده از این روش راغب هستند.

شوک الکتریکی یا مغزی چگونه انجام می‌شود؟ آیا این روش عوارضی را هم در پی دارد؟ در ادامه این مطلب اطلاعات جامعی از شوک درمانی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

شوک مغزی چیست؟

این نوع شوک، لرزش‌های کوچکی در مغز هستند که معمولا با قطع مصرف برخی داروهای ضد افسردگی احساس می‌شوند. این شوک با نام‌های دیگری، ازجمله تغییرات مغزی، لرزش‌های مغزی، تپش‌های مغزی و … نیز شناخته شده است.

احساس شوک در مغز، مثل تکان‌های الکتریکی بسیار کم توصیف می‌شوند. برخی از افرادی که این شوک را تجربه کرده‌اند، آن را لرزش کوتاه مدت مغز می‌دانند. این لرزش‌های مغزی ممکن است در طول روز بارها اتفاق بیفتند. حتی ممکن است باعث برهم خوردن خواب فرد شوند.

این عارضه معمولا دردناک نیست، اما بسیار آزاردهنده و خسته‌کننده است. به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راه‌حلی برای خلاصی از شر آن هستند. مراجعه به دکتر مغز و اعصاب یکی از راه‌های درمان است.

شوک درمانی چیست؟

یکی از انواع درمان شوک‌های مغزی است که با ضربه الکتریکی انجام می‌شود. در این روش با عبور جریان برق از مغز، سعی در بهبودی اختلالات مغزی فرد دارند. این کار با استفاده از دستگاه شوک درمانی انجام می‌شود. البته جریان برقی که به مغز وارد می‌کنند، بسیار ضعیف است. این جریان برق از طریق ۲ الکترود وارد مغز می‌شود. الکترودها از طریق پوست با مغز ارتباط برقرار می‌کنند.

همانطور که از عنوان این درمان پیداست، باید به صورت شوک انجام شود. به این معنی که طول این شوک نباید بیشتر از یک ثانیه باشد. این شوک در طول کمتر از یک ثانیه، تکانه‌های عصبی زیادی را به مغز ارسال می‌کند.

معمولا بیمار بعد از شوک درمانی، برخی از اتفاقات چند دقیقه گذشته را به یاد نمی‌آورد. این اتفاق طبیعی بوده و بعد از گذشت چند ساعت، حافظه فرد به حالت عادی برمی‌گردد. معمولا این درمان چندین بار با فواصل زمانی مشخص انجام می‌شود. تکرار شوک درمانی، باعث ایجاد حالت سردرگمی بیمار می‌شود که بعد از گذشت مدتی بهبود پیدا خواهد کرد.

کاربرد شوک مغزی چیست؟

معمولا از این شیوه برای درمان برخی اختلالات روانی و عصبی استفاده می‌شود. همچنین افسردگی‌های حاد را با استفاده از شوک درمانی بهبود می‌بخشند. درواقع شوک درمانی، یکی از سریع‌ترین روش‌های بهبود اختلالات روانی و افسردگی است.

این شوک با ایجاد تغییرات شیمیایی، باعث از بین رفتن علایم افسردگی می‌شود. تحقیقات زیادی روی این شوک انجام گرفته که ثابت می‌کنند این درمان مولکول‌ها و سلول‌های مغز مبتلایان افسردگی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به طور کلی ۷۰ درصد بیماران که این درمان را انتخاب کرده‌اند، پاسخ مطلوبی دریافت می‌کنند. برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، قبل از انجام شوک، پزشک تمامی بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد.

کاربرد شوک مغزی
کاربرد شوک مغزی

استفاده از شوک مغزی برای درمان اعتیاد

همانطور که می‌دانید، درمان اعتیاد بسیار دشوار است و دردسرها و حساسیت‌های خاص خود را دارد. به طور کلی اعتیاد، نیازمند یک عامل بیرونی قوی برای درمان است. فرقی هم نمی‌کند این اعتیاد به چه نوع ماده‌ای باشد.

گاهی برای درمان برخی از اعتیادها، مصرف داروهای خاص موثر هستند، اما این درمان برای همه افراد یکسان جواب نمی‌دهد. به همین دلیل، بیمار علاوه‌بر اعتیاد با بسیاری از مشکلات روانی دیگر، ازجمله استرس، افسردگی، توهم و … نیز مواجه می‌شود.

در این مرحله از اعتیاد مصرف دارو برای درمان کافی نیست و باید از یک عامل بیرونی بسیار قوی استفاده شود. این عامل قوی شوک درمانی نام دارد. شوک الکتریکی باعث از بین رفتن توهمات و اختلالات روانی فرد می‌شود. البته باید توجه داشت که این روش موقتی بوده و باید سایر درمان‌ها نیز همزمان انجام شوند. معمولا از این روش برای درمان اعتیاد در سنین بالا استفاده می‌کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر، می‌توان با دکتر آنلاین مغز و اعصاب ارتباط برقرار کرد.

آمادگی‌های قبل از شوک درمانی

در این روش درمان هم برای گرفتن بهترین نتیجه، باید نکاتی قبل از شروع پروسه رعایت شوند. هرچقدر آمادگی قبل از درمان بیشتر باشد، روند بهبودی سریع‌تر حاصل خواهد شد. به طور کلی فرایند آمادگی تا ریکاوری این روش بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

به دلیل این که شوک مغزی در حالت بیهوشی عمومی انجام می‌شود، مصرف برخی غذاها ممنوع است. معمولا تیم درمان دستور‌العملی را برای رعایت مصرف مواد غذایی به فرد ارائه می‌کنند. همچنین ممکن است برخی آزمایش‌های لازم از قلب و ریه انجام شوند. فواید شوک مغزی بسیاری از افراد را مجاب به انجام این کار می‌کند.

بعد از تزریق وریدی سرم به دست بیمار، پد مخصوص الکترود روی سر نصب می‌شود. جریان‌های برقی دستگاه شوک الکتریکی از طریق این پدها به مغز وارد می‌شوند. داروی بیهوشی و شل‌کننده عضلات از طریق سرم وریدی وارد بدن فرد شده و کار شوک درمانی آغاز خواهد شد.

کاربرد شوک مغزی
شوک درمانی

شوک درمانی چه عوارضی دارد؟

همانطور که اشاره شد، اغلب بیماران با دریافت این شوک بهبود پیدا می‌کنند. با این وجود این روش هم دارای عوارض خاص خود است. از شایع‌ترین عوارض روش شوک مغزی، می‌توان به سردرگمی و گیجی پس از انجام شوک اشاره کرد. مضرات شوک مغزی شاید نسبت به سایر روش‌ها کمتر باشد.

از دیگر عوارض رایج این روش هم درد و کوفتگی عضلات است که معمولا با مصرف داروهای تجویز شده به تدریج بهبود می‌یابند. در برخی حالت‌های خاص هم ممکن است فرد دچار تشنج شود. البته این تشنج کاملا موقتی بوده و بعد از گذشت زمان اندکی به حالت عادی باز می‌گردد.

یکی دیگر از عوارض این روش، فراموشی کوتاه مدت است. بیمار بعد از وارد شدن شوک، ممکن است کمی قبل از درمان را به یاد نیاورد. البته برای این عارضه هم جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا هم موقتی بوده و هم با تجویز دارو توسط متخصص قابل کنترل است. به طور کلی این روش خطرات و عوارض کمی دارد. معدود عوارض درمان با شوک مغزی هم موقتی بوده و بعد از گذشت مدتی به حالت عادی باز می‌گردد. هزینه شوک مغزی هم نسبتا معقول است.

عوارض بعد از شوک مغزی درمانی
عوارض بعد از شوک مغزی درمانی

سخن پایانی

به طور کلی شوک مغزی، روشی موثر در درمان اختلالات روانی محسوب می‌شود. در این روش با اتصال پدهای الکتریکی مخصوص روی سر، جریان الکتریکی ضعیفی را وارد مغز می‌کنند. این جریان، یاخته‌های عصبی زیادی را وارد سیستم عصبی می‌کند. این شوک که در کمتر از یک ثانیه اتفاق می‌افتد، باعث ایجاد تغییرات شیمیایی در مغز شده و بسیاری از اختلالات، مثل افسردگی شدید را از بین می‌برد. البته انجام این روش خالی از عوارض هم نیست و ممکن است فرد را با فراموشی کوتاه مدت، گیجی، سردرگمی و تشنج مواجه کند. با این وجود جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا این عوارض بعد از شوک مغزی موقتی بوده و با مصرف داروهای تجویز شده کنترل می‌شوند.

سوالات متداول شوک مغزی

شوک مغزی باعث ایجاد خطرات جدی می‌شود؟

در مواقع بسیار نادر ممکن است باعث ایجاد عوارضی شود.

شوک مغزی در درمان اختلالات روانی موثر است؟

این درمان تا حدود زیادی باعث درمان این اختلالات می‌شود

طول درمان شوک مغزی چقدر است؟

این درمان درحدود چند ثانیه به طول می‌انجامد.

۳.۲/۵ (۵۸ نظر)

منبع
healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
99 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین
امیرحسین
13 روز قبل

بچه ها من افسردگی،وسواس شدید دارم،ازهمه بدتر عدم کنترل هیجان دارم،این منو فلج کرده،اشفتگی ذهنی ام دارم خدا کنه جواب بده

مهناز رضایی
مهناز رضایی
15 روز قبل

سلام اقای دکتر خسته نباشید. طاعات عبادات تون قبول حق. پوزش من مادرم ۷۴ سال سن شون هست. الان. حدود ۶ شش ماهه. ک تصمیم. ب ترک اعتیاد کرده. و مصرف شو. کم کرده. ولی الان. حدود یک هفته ی هست. میکه بدنم. حالت. برق گرفتی. داره. مخاستم. بدونم. چیه. بابت چه. علتی اینطوری میشه. تو خونه. مادرم هست. و زیر نظر هیچ. مراگزا ترک اعتیاد نرفتن. ، فقط گفتن براشون قرص متادون بگیرین. گرفتم. ، میشه راهنمایی. کنید بابت. این برق گرفتگی. ک خدای نکرده خطرناک نیست. براشون. ممنون میشم. توضیحی بدبن

زینب
زینب
18 روز قبل

سلام به نظرم این جاها که تبلیغ میکنند فقط از خوبی شوک درمانی میگن من خودم انجام ندادم اما چون خودم دوست دارم تمام عوارض رو بدونم به همه چی متن اعتماد نمیکنم اینطور که میگن برای اینکه یک اتفاق ناگواری رو از ذهن مریض پاک کنند استفاده میشه باید بیشتر دربارش دونست درکل باید خیلی دقت کردخودم سه ساله افسردگی دارم هنوز به دکتر مراجعه نکردم دوسال اول خیلی سخت گذشت اما الان هم خسته شدم هم وقتی به درمان فکر میکنم احساس میکنم نمیتونم تحمل کنم دلم میخواد خودمو بکشم

علی
علی
پاسخ به  زینب
12 روز قبل

همش دروغ

علی
علی
پاسخ به  علی
12 روز قبل

خدا پیغمبر کی مپرستید به ولای علی همش دروغ از رو دشمنی سر من آوردن نکنید بیچاره میشید

اردشیر
اردشیر
23 روز قبل

سلام آقای دکتر من ۵۲سالمه وازبچگی هیچ دارو وقرص ومواد و بیهوشی روم تاثیر نداره بارها خودم رابه برق شهری وصل کردم تاثیری نداره چه کنم ممنونم

ابی رحمت
ابی رحمت
1 ماه قبل

سلام شوهرم ب شدت هول و علاقمند ب ارتباطات خیابانیست ، بسیار وقیح و خودشیفته ست و اصلا هم دچار عذاب وجدان نیست و از ابروی ریزی برای خودش و ما هم هراسی نداره ، میخوام ازش جدا بشم ، ولی الان ک مطالب مربوط ب شوک درمانی رو خوندم و سوالات رو دیدم ، با خودم فکر کردم ک در مورد این گونه مشکلات ایا شوک درمانی میتونه مفید باشه ؟ لازم ب ذکره ب احتمال ۹۹ درصد دوقطبی و بیش فعال هم بوده و هستن
لطفا لطفا لطفا منو راهنمایی بفرمایید

علی
علی
1 ماه قبل

سلام من فقط یکبار روانگردان استفاده کردم و اوردوز کردم الانم حدود ۳ ساله قرص اعصاب میخورم ولی بازم هم احساس ناامیدی هم اضطراب و دلهره و استرس و دارم و اگه اعتقادم به خدا و قران زیاد نبود شاید خودکشی کرده بودم تا الان چون واقعا زجر میکشم مخصوصا اینکه چجوری باید برای زن و دوتا بچه کوچیکم پدری کنم و روزی حلال برسونم خیلی اذیت میشم بنظر شما که تجربه شو دارید اگه برم شوک درمانی خوب میشم؟

سینا
سینا
1 ماه قبل

آقای دکتر روی ترک خودارضایی هم تاثیر داره ؟پسری که از دوران بچگی تا جوانی انجام می‌داده و همچنان هم انجام میده و تو ترک کردن ناامیده چون هزاران بار شکست خورده

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط سینا
علی زارع
علی زارع
2 ماه قبل

برادر من بعد از ۷ جلسه شوک درمانی خیلی بهتر شده استرسش کامل از بین رفته اما متاسفانه هنوز همون تووهم داره که پلیس دنبالش بوده
باید باز روند ect ادامه پیدا کنه ک یادش بره؟
یا یادش نمیره با ای سی تی فقط آرومش میکنه ؟؟؟

حمید
حمید
2 ماه قبل

درود داداشم یک سالی میشد گل مصرف می‌کرد الان گزاشته کنار ولی سردرد و بی خوابی سراغش اومده یکی گفت ببرمش شک درمانی دو سه جلسه هم رفت بدتر شد راهکارش چیه ممنونم

علی
علی
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

سلام‌من‌پسرم‌مشگل‌اعصاب و دو قطبی بودن داشت در بیمارستان بستری شده‌دو‌جلسه‌هم‌شوک‌مغزی انجام‌داه‌الان‌بهتره‌ایا‌میشه‌قبل‌از‌پایان‌‌بقیه‌شوک‌درمانی‌ترخیص‌شد

علی
علی
پاسخ به  حمید
12 روز قبل

فقط، تب سنتی

علی
علی
پاسخ به  حمید
12 روز قبل

فقط تب سنتی

علی
علی
پاسخ به  حمید
12 روز قبل

فقط تب سنتی

سعید،،،
سعید،،،
3 ماه قبل

سلام من یک‌خانم زیاد عاشقم بود الان بردن درمانی کنن آیا شوک‌ بهش میدم عشق منو فراموش می‌کنه و‌منو‌از یاد می‌بره و من خیلی ناراحتم چپ منم عاشقشم

الهام
الهام
پاسخ به  سعید،،،
2 ماه قبل

چرا نرفتی بگیریش؟

دهقان
دهقان
3 ماه قبل

سیستم عملکرد و واکنش بدنی ادما متفاوته ولی با این حال برای من که هییچ تاثیری روی این مشکلم نداشت در واقع فراموشی تو هر چیز دیگه رو پیدا کردم الا این مواد لجن ولی اگه امکانشو دارین انجام دادنش بهتر از ندادنشه شاید برای ایشون نتیجه بخش باشه واینکه با فرض اثر صد درصد انجامش ندین چون احتمال موثر نبودنش زیادی وقتی با این فرض بیمارو میبرین وقتی نتیجهو نداده باشه وچنین انتظاری رو تو بیمار پیگیرومتوقع باشین اون فشار روانی که به بیمار میاد چبسا اونو تو فاز ومیل مصرف به شدت بیشتری وبدتر میبره چون وقتی مغز بیمار همچنان درگیر اجبار مصرف داره وانتظار درمان شدنوبهبودی که ازش انتظار دارنواتفاق نیفتاده با فاز تحقیر تخریب شرمندگی ناتوانی که بابتش داره همگی استرس واضطراب وفشار دوجانبه ای داره که وقتی توان مقاومت از دست میره با شدت بیشتری مصرفش شروع میشه وبدتر میشه

جان
جان
پاسخ به  دهقان
3 ماه قبل

در کل خوبه یا بد

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط جان
Asma
Asma
3 ماه قبل

سلام من ۲۷سالمه تقریبا ۱۹سالگیم افسردگیه شدیدداشتم به زورشوهرم داده بودن ازکسی که میخواستم حدام کرده بودن ۱۶سالگی کاملاروانی شده بودم ۳سال فقط داروخوردم مشاوره رفتم اخرسررفتم شوک خاطرات داشت دیونه ام میکرد الان ۸سال ازاون شوک میگذره ولی بازم بعضی چیزاا یادم نمیادخاطرات ریزه میزه ای نیس که ازارم بده اگه واقعاخاطره ای هست که ازارتون میره برین بخاطرخودتون برین هیشکی به اندازه خودتون دلش براتون نمیسوزه

موسوی
موسوی
3 ماه قبل

سلام ببخشید آیا کسی بوده برای اعتیاد شک بهش بزنند و خوب شده باشه پسرم ۲۰سالشه مصرف گل وپیکو داره میخان بهش شک بزند آیا تاثیر داره لطفا کمکم کنید. ممنون

دلنیا
دلنیا
پاسخ به  موسوی
2 ماه قبل

سلام بله صدرصد
من خودم افسردگی شدید و خودخوری فکری
ب مرز دیوانگی رسیدم دکتر شوک نوشتن الان فوق العاده عالیم

علی
علی
پاسخ به  دلنیا
12 روز قبل

همش کشک مردم نادونو بدبختو تحریک نکنید همش دروغ چرا فکر میکنید این غربی ها خارجی ها هر کار کردن درسته به ولا منو با شک نابود کردند نکنید

یاسین
یاسین
پاسخ به  دلنیا
13 ساعت قبل

پدر منم توهم داره ۴۰شب تو کمپ بود خوب نشد الان ۱۷روزه بیمارستان رازی هست مال مواد مخدر و الکل اونجا هم خوب نشده هی میگه زیر پام طلا هست من مردم رو شفا میدم هواپیما درست میکنم ایا ای توهم از بین میره پدرمم ۵۰سال سن داره حدوده ۲۰ساله معتاده ۶هفت ساله شیشه میکشه متادون میخوره قبلا هم تریاک میکشد ایا توهم اونم از بین میره

مهدی
مهدی
4 ماه قبل

سلام ، من نزدیک دو ساله که داخل مغز سرم صدای بدی مثل سوت ممتد میاد ، به جاهای زیادی مراجعه کردم ، تاثیر نداشت ، آیا درمانی هست برای این درد

بیژن
بیژن
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

من هم همینطورم ۱۰ساله

لیندا
لیندا
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

سلام داش درمان هست ولی شوک نرو من ۱۴ سالمه از ۱۱ سالگی افسردگی شدید داشتم مثل شما صدا تو سرم اکو میشد ولی رفتم شوک کل خاطراتم پاک شد هیچی یادم نموند و کم کم داره یادم میاد و هیچ تاثیری نداشت و فقط الکی درد کشیدم .

تارا
تارا
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

این مربوط به گوشتون به علت پیر گوشی می شه

بی نام
بی نام
پاسخ به  مهدی
30 روز قبل

شوک درمانی

حسن
حسن
5 ماه قبل

سلام من همسرم ۳۷سال داره و دکتر معالجش ۶جلسه شوک تجویز کرده میخواستم ببینم در تولانی مددت مشکلی به وجود نمیاد ممنون میشم پاسخ بدین

سلام
سلام
پاسخ به  حسن
5 ماه قبل

سلام من یک شربتی می‌خوام برای بچه کوچک برگرفتگی

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  سلام
5 ماه قبل

من شیش جلسه شوک زدم کمی سردرد و چند روزی بعضی چیزها رو فراموش کردم ولی شوک درمانی عالیه انگار تازه متولد شدی

راضیه
راضیه
پاسخ به  محمدرضا
4 ماه قبل

بعد همه چی یادت میره یا خانوادتو میشناسی؟؟؟

لیندا
لیندا
پاسخ به  راضیه
3 ماه قبل

همچی نه ولی انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده کل خاطرات و اتفاقات زندگیت یادت میره ولی کم کم یادت میاد

جان
جان
پاسخ به  راضیه
3 ماه قبل

سلام.ادم منگ نمیشه .من خانومم گذشته خوبی نداشته تو زجر بدبختی بزرگ شده
بعد یه سال ک عروسی کردیم حالش بده ۴ ۵ روزه
دکتر گفت شک نزاشتم ترسیدم

علی
علی
پاسخ به  جان
12 روز قبل

آقا نزا به پیغمبر بیچارش میکنید فقط تب سنتی

دلنیا
دلنیا
پاسخ به  راضیه
2 ماه قبل

شوک درمانی انجام دادم
حافظه کوتاه مدتتت از بین میره ن بلند مدت
یکم زمان بگذره ب یاد میاری اما اذیت نیستی فکری و روحی
تولد دوباره اس

بها
بها
پاسخ به  دلنیا
2 ماه قبل

سلام ببخشید من برای فراموش کردن ترس از نخوابیدن میخوام انجام بدم من ۴۰ روزه بدنم ترسیده نمیتونم بخوابم آیا تاثیری داره

علی
علی
پاسخ به  دلنیا
12 روز قبل

امان از جهلو نادانی

علی
علی
پاسخ به  راضیه
12 روز قبل

خانم ساده ای همش حرف فقط نابود میشید از افراد نادان وبیسواد راهحل نگیرید

پیمان
پیمان
پاسخ به  محمدرضا
4 ماه قبل

سلام پدر من مشکل اعصاب روان داشت تو بیمارستان بستری بود سومین جلسه که شوک دادن بهش بعد از چند ساعت فوت کرد به نظر شما علت چی بوده لطفا جواب بدین

صالح
صالح
پاسخ به  پیمان
2 ماه قبل

پارگی رگهای عصبی سر منجربه کات شدن ارتباط فیزیک و روح می‌شود شوک هرگز راه درمان مناسبی نیست بنده شوکر به سرم زدند و برای ساعاتی مرده بودم

علی
علی
پاسخ به  پیمان
12 روز قبل

هیچی به مغزش فشار اومده رگاش پوکیده بعد با یه دوروغی دس به سرتون کردن

سهیلا خیراللهی
سهیلا خیراللهی
پاسخ به  محمدرضا
3 ماه قبل

سلام بین هر جلسه چند روز فاصله زمانی است

علی
علی
پاسخ به  سهیلا خیراللهی
12 روز قبل

یک روز در میون خوب حالا که چی عزیزمن با سلامتیتون بازی نکنید شوک نابودی اسمش نه شک درمانی

par
par
پاسخ به  محمدرضا
3 ماه قبل

سلام کجاانجام دادین مشکلتون چی بود. لطفاراهنماییم کنین

معصومه
معصومه
پاسخ به  محمدرضا
3 ماه قبل

سلام .شوهر من ۱۶ ساله داروی اعصاب استفاده کرده و حالش بهتر نشده دیشب بستریش کردن ک ۶ جلسه شوک بهش بدن.ایا کلا حافظه پاک میشه؟امکانش هست بعد از شوک دوباره بیماریش برگرده؟

علی
علی
پاسخ به  معصومه
12 روز قبل

حیف که دور اومدم تو این صفحه شوک نابودی نه شوک درمانی

علی
علی
پاسخ به  معصومه
12 روز قبل

بدترم میشه نکنید

بها
بها
پاسخ به  محمدرضا
2 ماه قبل

سلام دوستان من از بچگی وسواس فکری دارم چند ماهیه که خیلی مضطرب و ناراحتم به روانپزشک مراجعه کردم که بهم داروی آرامبخش و افسردگی داده ولی الان خیلی احساس پوچی می کنم و حالم بدتر شده،، دو روز قبل دوباره به روانپزشک مراجعه کردم که نظرش این بود که باید ۶ جلسه شوک درمانی انجام بدم
خواهشا دوستان اگه کسی تجربه ای داره یا میتونه راهنماییم کنه بهم اطلاع بده مخلصتونم

Amir
Amir
پاسخ به  سلام
2 ماه قبل

برو بخر

مریم
مریم
پاسخ به  حسن
5 ماه قبل

با سلام به شما دوست عزیز، شوک درمانی نه تنها به درمان کامل کمک می‌کند ،بلکه فواید زیاد و موثری دارد بنده جزو بیمارانی هستم که در زندگی شخصی ۱۳ بار شوک مغزی رو تجربه کردم نجات دهنده هست موفق باشید.

par
par
پاسخ به  مریم
3 ماه قبل

سلام. مشکلتون چی بود میشه راهنماییم کنین

علی
علی
پاسخ به  مریم
12 روز قبل

کسی که میخاد با شوک به زندگی برگرده برنگرده بهتره

سمیرا
سمیرا
5 ماه قبل

سلام من چندین ساله که داروی اعصاب و ضد افسردگی استفاده میکنم اگر شوک انجام دهم بهبود پیدا میکنم؟

لیندا
لیندا
پاسخ به  سمیرا
3 ماه قبل

نه فقط درد میکشی بعدشم دوباره یادت میاد

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  سمیرا
1 ماه قبل

نه . من خودم ۶تا شوک زدم تو بهترین بیمارستان و کثیف ترین خاطره ام همون شوک زدن هست . داروهای ضدافسردگی و اعصاب و روان هم بیخوده واسه درمان که من ۲۴ساله انواع دارو اعصاب رو خوردم و فقط بدتر شدم . درمان بیماری اعصاب و روان فقط وقوع اتفاقات دلخواه ادمه و اونم باز دست خداست . در نتیجه قدرت برتر فقط خداست و خدا رو شکر ، خدا با من یار نبوده و نیست

بیژن دورودی
بیژن دورودی
6 ماه قبل

سلام ببخشید حدود دوساله استرس منو درگیر خودکشی کرده اگه شوک درمانی انجام بدم خوب میشم تورو خدا راهنماییم کنید

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  بیژن دورودی
5 ماه قبل

بیشتر کسایی که شوک درمانی انجام دادن بخصوص در بحث افسردگی توهم عالی عمل میکنه

رضا
رضا
پاسخ به  بیژن دورودی
3 ماه قبل

شوک خوبه

عباس
عباس
6 ماه قبل

نوه ام را میگویند آپراکسی حنجره دارد شش سالش تمام شده و مشکلش حرف نزدن است . آیا شوک درمانی میتواند اثری داشته باشد . سپاسگزارم از پاسخ شما .

پویا
پویا
پاسخ به  عباس
5 ماه قبل

خیر

بهار
بهار
پاسخ به  عباس
3 ماه قبل

با بچه شش ساله این کار رو نکنید و بهش شوک ندهید.واقعا عذاب آوره .به حرف این دکترا گوش ندهید.بچه آرامش و شادی می خواهد ،استرسش که بره زبانش هم باز میشه

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

درود برشما . همه چی فقط به ارامش محیط بستگی داره

محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام
شوک درمانی برای وسواس فکری عملی تا چه حدی ثمر بخشه؟من حدود دو سال که از این بیماری رنج زیادی میبرم وسواس جنسی هم دارم نسبت به اعضای خانواده، واقعا با شوک این افکار از بین میرن؟

حسین
حسین
پاسخ به  محمد
6 ماه قبل

سلام.دچار.بیخابی.شدم.کمکم.کنید

پویا
پویا
پاسخ به  حسین
5 ماه قبل

توضیحات کافی نیست

امیر
امیر
پاسخ به  حسین
1 ماه قبل

حتما شوک بده

لیندا
لیندا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

با قرص خور میشی شوک برات تاثیری نداره داش.

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

کلا بی اثره . فقط خدا باید به ادم نظر کنه

محمد
محمد
6 ماه قبل

آیا اگر بیماری ۱۰بار شوک بدهد خطرات مرگ دارد یا بیماری بیشتر عود کند ؟

پویا
پویا
پاسخ به  محمد
5 ماه قبل

تعداد شوک به تشخیص پزشک و توسط تیم تخصصی انجام می شود. عود بیماری خیر ولی عدم نتیجه مطلوب محتمل می‌باشد.

فریده کاشانی
فریده کاشانی
7 ماه قبل

سلام جناب دکتر من مدت‌های زیادی است که داخل مغز سرم صدای بدی مثل سوت کشیدن میاد آیا درمانی هست برای این درد

مهدی
مهدی
پاسخ به  فریده کاشانی
4 ماه قبل

مشکل منم همینه، نزدیک دوساله

تارا
تارا
پاسخ به  فریده کاشانی
1 ماه قبل

احتمالا مال گوشته

شخصی خاص
شخصی خاص
7 ماه قبل

آیا شوک درمانی می تواند علایق همجنسگرایی (که به علت مفعول بودن دوران کودکی نوجوانی و جوانی) را از بین ببرد؟

شخصی خاص
شخصی خاص
7 ماه قبل

آیا شوک درمانی می تواند علایق همجنسگرایی (که بهذعلت مفعول بودن دوران کودکی نوجوانی و جوانی) را از بین ببرد؟

....
....
پاسخ به  شخصی خاص
2 ماه قبل

درود برای خودتان یا فرزندتان

محمدی
محمدی
7 ماه قبل

چرا برای شوک نیاز به رضایت پدر دارند در صورتی که شخص متاهل ودختر سر پرست اوست

محمود
محمود
پاسخ به  محمدی
6 ماه قبل

چرا برای شوک نیاز به رضایت پدر دارند در صورتی که شخص متاهل ودختر سر پرست اوست

نادر
نادر
7 ماه قبل

سلام آیا شوک درمانی باعث حذف داروهای آرام بخش وضد افسردگی می شود؟

ازیتا
ازیتا
10 ماه قبل

سلام اگه کسی بعداز چند جلسه کسی دوباره بره گل بکشه چه تاثیری روش میزاره ممنون وسپاسگذارم

سیدباسم موسوی
سیدباسم موسوی
پاسخ به  ازیتا
7 ماه قبل

گل سم کشنده اس موادمخدراست و کلا تاثیربسیاربسیاربدی روی مغزمیگذارد وانسان را به سمت جنون میکشاند..البته. تمامی موادها این جور هستند

علیرضا نادری
علیرضا نادری
11 ماه قبل

سلام
آقای دکتر بنده کاندیدای دریافت شوک مغزی هستم . آیا وجود استنت یا فنر عروق قلبی مانع از شوک درمانی است؟

پویا
پویا
پاسخ به  علیرضا نادری
5 ماه قبل

خیر

فاطمه احمدی
فاطمه احمدی
1 سال قبل

شوک درمانی داشتم. به مدت ۶ جلسه…. اصلا حال خوبی ندارم تهوع سر گیجه بی اشتهایی سر درد تپش قلب.. ترس و اضطراب…. چه کنم

مریم
مریم
پاسخ به  فاطمه احمدی
5 ماه قبل

پزشک متخصص خودتون در جریان این علائم بگذارید.

علیجانی
علیجانی
1 سال قبل

علت زخم شدن دست در شوک مغزی چیست؟

سید
سید
1 سال قبل

سلام
به علت سردردهای عصبی سه مرحله شوک داده ام الان هم اکثر شب ها کم خوابی دارم و صبح ها سر درد که پشت گردن و جلوی پیشانی را در بر دارد و انگار سرم تحت فشار است از قسمت پشت! اظطراب های روزانه باعث تشدید درد میشود

مریم
مریم
پاسخ به  سید
5 ماه قبل

سلام
بنده این موضوع رو قبلا در حالت شوک تجربه کردم رفع می‌شود

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط مریم
جلیل
جلیل
1 سال قبل

با سلام و وقت بخیر بیمار ما قبلا قرص مصرف میکردن الان مدتی است که قرص مصرف نمیکند و در بیمارستان روانی بستری کردیم ، دکتر گفتن چون که حرف نمیزنه وحالت مه و مات پیدا کرده شوک بهش وارد کنند به نظر شما شوک وارد شود یا نه ؟؟؟؟

سودا
سودا
پاسخ به  جلیل
2 ماه قبل

آیا شوک زدید خوب شدید

مریم خلجزاده
مریم خلجزاده
1 سال قبل

باسلام
تمام بدنم به صورت شکنجه دچار شک و بق گرفتگی شده کمی ازموی سمت راست سر در پشت سرم ریخته شده و در اون ناحیه احساس یک توده کوچک چربی مانند دارم خاطرات یک ماه تا دو ماهم پاک شده و بافت مفاصل تمام بدنم شل و جای نقطه مانند لک سیاه و گاهی زخمی روی باسن و کشاله رانم پرشده نمیدونم بتمن چه کردند ولی علایم تجاوز رو پزشک زنان تایید کرد ناراحتی وسواس و افسردگی جدید ایجاد شده را نوار مغز و خطوط برق گرفتگی و سیاهی در تمام بدنم مشهوده و مدتی حافظم رو از دست دادم.
باید چکاری انجام بدم برای درمان یا جلو گیری از ادامه تجاورات نمیدونم لطفا کمک کنید.

وکیل یار
وکیل یار
پاسخ به  مریم خلجزاده
10 ماه قبل

شما توسط چه کسی شکنجه شده اید؟ از کدام شهر هستین؟ دلیل این تجاوز هایی که میفرمایید چیست؟ ایا برای درمان بود یا برای ازار جسمی و جنسی؟

مریم
مریم
پاسخ به  وکیل یار
10 ماه قبل

منم چند وقته همینطوری شدم چیکار کنم؟

لیندا
لیندا
پاسخ به  وکیل یار
3 ماه قبل

لابد موقعی ک برای شوک بیهوشی کردن بهش تجاوز کردن ک اینجوری شده

ساناز
ساناز
پاسخ به  مریم خلجزاده
4 ماه قبل

تروخدا پیگیراین مشکل باشید وخودتونو نجات بدید شاید جایی رفتی بیهوش شدی واینکاروکردن خیرنبینن الهی باوکیل مشورت کنید

گمنام
گمنام
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

سلام درمانی به نام شوک الکترونیکی وجود ندارد
ابتدا بیمارت می‌کنند
بعد به بیمارستان یا تیمارستان منتقلت می‌کنند
بعد با شوک الکترونیکی به مغزت داغونت می‌کنند
و تو میمونی یک عمر عوارض اون شکنجه الکترونیکی
این روش روشی که برای شکنجه در آداب جنگ استفاده می‌شده.

بهنام
بهنام
پاسخ به  گمنام
1 ماه قبل

سلام اینگونه نیست شوک درمانی روشب موثر برای بازیابی مغز است که زیر نظر پزشکان و با تشخیص و مراقبت بیمارستان انجام میشود و ۸۰ درصد منجر به بهبودی بیمار میشود

دکمه بازگشت به بالا