۱۰ روش خانگی تقویت ناخن که معجزه می‌کنند!

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اصلا به خودم زحمت بدهم و لاک بزنم، وقتی ناخن‌هایم در عرض یک روز می‌شکند یا پوسته پوسته می‌شوند؟ درمان‌ها و تونیک‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید برای درمان ناخن‌های آسیب دیده از آنها استفاده کنید، همچنین می‌توانید از دکتر پوست کمک بگیرید، اما ما در اینجا ۱۰ روش خانگی تقویت ناخن، محکم‌تر کردن آنها و جلوگیری از شکستن و پریدن لبه‌های ناخن آماده کرده‌ایم:

۱. مطمئن شوید که پروتئین کافی دریافت می کنید.

دریافت پروتئین کافی، به قوی نگه داشتن ناخن‌ها (و ماهیچه‌هایتان) کمک می‌کند. بین ۴۵ تا ۵۶ گرم پروتئین در روز برای بزرگسالان توصیه شده است. با این وجود اگر رژیم غذایی لاغری دارید، ورزش می‌کنید و یا بیماری خاصی دارید، احتمالا باید میزان پروتئین دریافتی خود را بیشتر کنید تا بتوانید به خوبی از ناخن‌هایتان حفاظت کنید. دریافت پروتئین کافی یک روش خانگی تقویت ناخن محسوب می‌شود.

۲. مکمل های بیوتین را امتحان کنید.

کراتین پروتئینی است که پوست، مو، استخوان و ناخن شما را می‌سازد و بیوتین (ویتامین B) می‌تواند به بدن شما کمک کند تا میزان کافی کراتین بسازد و یک روش تقویت ناخن به روش خانگی محسوب می‌شود.

۳. ناخن‌های خود را در یک جهت سوهان بزنید.

هنگامی که به ناخن‌هایتان سوهان می‌کشید، این کار را تنها در یک جهت انجام دهید. این یک روش خانگی تقویت ناخن پا و دست است که با به کار بردن آن، شما کمترین آسیب را به ناخن خود می‌زنید و در نتیجه از شکستن آن جلوگیری می‌کنید.

۴. ناخن‌هایتان را حسابی مرطوب نگه دارید.

پس از شستن دست‌ها، حتماً با یک لوسیون دست، ناخن‌ها و کنار آنها را ماساژ دهید. بهترین روغن برای تقویت ناخن می‌تواند روغن زیتون باشد. دست‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در روغن خیس کنید تا خشکی ناخن‌ها بهبود یابد. این روش خانگی تقویت ناخن به جوان‌شدن دست‌هایتان هم کمک می‌کند.

۵. از لاک پاک‌کن قوی صنعتی اجتناب کنید.

لاک پاک‌کن‌های قوی، به ویژه آنهایی که حاوی استون هستند، ناخن‌ها، کوتیکول‌ها و نوک انگشتان شما را خشک می‌کنند و آنها را مستعد شکستگی می‌کند. پس به عنوان یک روش خانگی تقویت ناخن، یک پاک‌کننده غیر استونی غنی شده با پروتئین را امتحان کنید و به طور کلی تا جایی که ممکن است از لاک پاک کن استفاده نکنید.

۶. مصرف روی خود را افزایش دهید.

بهترین تقویت کننده ناخن‌های ضعیف و شکننده، می‌تواند روی باشد، البته اگر این عنصر را کم داشته باشید. برای دریافت بیشتر این ماده معدنی، مصرف آجیل، سبزیجات ریشه‌دار و مکمل روی را افزایش دهید.

۷. اسیدهای چرب امگا ۳ را بیشتر مصرف کنید.

امگا ۳ یکی از راههای خانگی تقویت ناخن است زیرا به مراقبت از سلول‌های بستر ناخن کمک می‌کند. علاوه بر این، اسید چرب امگا ۳، جذب مواد غذایی را بیشتر می‌کند و تضمین می‌کند که ناخن‌ها قوی‌تر، سالم‌تر و سخت‌تر شوند.

۸. از ناخن‌های خود در برابر مواد شیمیایی و اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

ناخن‌های شما نیز ممکن است در معرض آسیب‌های ناشی از نور خورشید قرار بگیرد و زرد و شکننده شود. برای محافظت، کارشناسان یک پولیش فیلتر UV را به عنوان یک روش خانگی تقویت ناخن توصیه می‌کنند که قادر به جذب پرتوها است. همچنین می‌توانید از دستکس استفاده کنید.

علاوه بر این، سعی کنید تماس انواع مواد شیمیایی مثل مایع ظرفشویی، پودر ماشین لباسشویی و مواردی از این قبیل را با دست خود بکاهید. برای این کار لازم است از دستکش استفاده کنید.

ناخن سالم
ناخن سالم

۹. آبلیمو برای تقویت ناخن

اگرچه این اثبات نشده است، اما خیلی‌ها ادعا می‌کنند که آبلیمو می‌تواند یک درمان خانگی برای ناخن های شکننده باشد. از آنجا که ضرری ندارد، می‌توانید از آن به عنوان یک روش خانگی تقویت ناخن استفاده کنید. کافی است دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو مخلوط کنید و ناخن‌های خود را حدود ۱۰ دقیقه در روز در آن خیس کنید.

۱۰. ماسک برای تقویت ناخن

اگرچه اثر این ماسک نیز اثبات نشده است، اما می‌توانید آن را امتحان کنید، چون اشخاصی هستند که از این روش خانگی تقویت ناخن بهره برده‌اند. ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کرده و به ناخن‌های خود بمالید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی ناخن نگه دارید و سپس با آب ولرم بشویید. ۱/۴ فنجان روغن زیتون، ۱/۴ فنجان ماء الشعیر و ۱/۴ فنجان سرکه سیب را مخلوط کنید و ناخن‌های خود را به مدت ۱۰ دقیقه در محلول خیس کنید و سپس با آب ولرم بشورید.

سوالات رایج درباره روش خانگی تقویت ناخن

آیا تقویت ناخن با ژلوفن امکان‌پذیر است؟

اگرچه برخی ادعا می‌کنند که یکی از روش های خانگی تقویت ناخن استفاده از ژلوفن بر روی ناخن است، به نظر می‌رسد این ادعا مستند نبوده و صحیح نیست.

آیا آبلمیو یک روش خانگی تقویت ناخن است؟

برخی ادعا می‌کنند که آبلیمو ناخن‌ها را محکم می‌کند. اگرچه این ادعا اثبات شده نیست، اما برخی از افراد آن را مفید می‌دانند.

چه مواد مغذی برای سفت‌کردن ناخن خوب است؟

عنصر روی، بیوتین و پروتئین نقش مهمی در سلامت ناخن‌ها دارند. علاوه بر این، چرب‌کردن ناخن‌ها با روغن زیتون می‌تواند کمک کند.

سایت پذیرش ۲۴ به شما کمک می‌کند تا با دکتر پوست آنلاین صحبت کنید و برای تقویت ناخن‌هایتان کمک بگیرید. علاوه بر روش‌های خانگی، متخصص می‌تواند مکمل‌هایی را به شما توصیه کند و یا محصولات مراقبت از ناخن را تجویز کند.

جمع‌بندی

برای مراقبت از ناخن روش‌های زیادی وجود دارد. با این حال استفاده از روش خانگی تقویت ناخن نیز می‌تواند مفید باشد. مصرف کافی پروتئین، زینک، بیوتین و روی، ناخن‌ها را محکم می‌کند. علاوه بر این، حفاظت از ناخن‌ها در برابر اشعه آفتاب و کاهش تماس با مواد شیمیایی به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. چرب کردن ناخن‌ها و اطراف آنها هم مفید است.

۳.۴/۵ (۱۵ نظر)

منبع
helloglow.cohollandandbarrett.commindbodygreen.comlimmi.itfemina.in

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
9 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
1 ماه قبل

قرص زینکو خوبه

حامد
حامد
1 ماه قبل

نتیجه نداره

...... ...
...... ...
1 ماه قبل

……….

..........
..........
4 ماه قبل

واتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

ملیسا
ملیسا
پاسخ به  ..........
1 ماه قبل

من این چیزا مثل ماع ندارم اگه نزنم نمیشه

........................
........................
4 ماه قبل

واتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

........................
........................
پاسخ به  ........................
4 ماه قبل

واتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

.........‌‌‌....‌..
.........‌‌‌....‌..
پاسخ به  ........................
1 ماه قبل

واتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت

سارا
سارا
پاسخ به  .........‌‌‌....‌..
29 روز قبل

چتعع

دکمه بازگشت به بالا