درمان سنگ غدد بزاقی در طب سنتی ممکن است؟

سنگ غدد بزاقی (salivary stones) به بیماری گفته می‌شود که در اثر آن سنگ‌های کوچکی در غدد بزاقی دهان تشکیل می‌شوند. این سنگ‌ها باعث مسدود سازی جریان بزاق شده و از همین طریق حس درد و ناراحتی را در فرد ایجاد می‌کنند. انواع روش‌های مختلف برای درمان سنگ غدد بزاقی در طب سنتی وجود دارد که شما می‌توانید با کمک آن به درمان غدد بزاقی بپردازید. در این مقاله پاسخ سؤال درمان سنگ غدد بزاقی در طب سنتی چیست؟ و انواع روش‌های درمانی برای سنگ غدد بزاقی در طب سنتی را برسی خواهیم کرد.

درمان غدد بزاقی با طب سنتی

اگر سنگ‌های غدد ریز باشند می‌توان آن‌ها به روش‌های خانگی و طب سنتی از بین برد. برای این کار بهتر است با یک دکتر طب سنتی مشورت کنید. اگر برای شما هم سؤال است که درمان سنگ غدد بزاقی در طب سنتی چگونه انجام می‌شود، بایستی گفت که افراد با مصرف مایعاتی مختلف که از دم‌نوش‌های گیاهی تهیه شده‌اند می‌توانند این مشکل را حل کنند.

برای درمان گیاهی سنگ غدد بزاقی از گیاهان زیر استفاده می‌شود:

  1. آب تازه لیموترش را با عصاره گل رز ترکیب کرده و هر روز در ۳ وعده غرغره کنید. این کار را برای چند روز تکرار کنید.
  2. ضماد زنجبیل و نمک را بر روی مناطقی که در آن سنگ‌های غدد بزاقی ایجاد شده‌اند بمالید.
  3. گل داوودی نیز یکی دیگر از گیاهانی است که در طب سنتی برای بهبود غدد بزاقی از آن استفاده می‌شود. برای بهبود غدد بزاقی‌تان کافی است تا گل را داخل آب قرار دهید، آب را فشرده کنید و بنوشید. این کار را چند روز و در هر روز به تعداد ۲ الی ۳ بار تکرار کنید.
  4. استفاده از زنجبیل باعث از بین بردن عفونت و باکتری‌هایی می‌شود که به غدد بزاقی منجر می‌شوند. از این رو برای درمان و بهبود این بیماری استفاده از زنجبیل بسیار مفید است. شما می‌توانید زنجبیل را جوشانده و بنوشید. همچنین می‌توانید زنجبیل را به تکه‌های کوچک تقسیم کرده و در مناطق زخم قرار دهید.
  5. شما می‌توانید برای دانستن روش‌های دیگر با یک دکتر طب سنتی آنلاین گفت‌وگو کنید.

توجه داشته باشید که روش‌های طب سنتی فقط برای از بین بردن باکتری و عفونت‌هایی است که منجر به تشکیل سنگ‌های غدد بزاقی می‌شوند. از این رو اگر غدد بزاقی شما بزرگ بوده و به توده تبدیل شود، برای درمان آن حتماً بایستی به یک متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردان مراجعه کنید.

سؤالات متداول درباره سنگ غدد بزاقی

آیا سنگ غدد بزاق قابل درمان است؟

بله – این بیماری با روش‌های مختلفی قابل درمان است.

آیا با روش‌های طب سنتی می‌توان غدد بزاقی را درمان کرد؟

اگر اندازه سنگ‌های غدد بزاقی بسیار ریز باشند تا حدودی می‌توان با طب سنتی به درمان یا کنترل آن پرداخت. اما برای درمان کامل لازم است تا حتماً به یک پزشک متخصص مراجعه شود.

 

غدد بزاقی را می‌توان با روش‌های طب سنتی تا حدود بهبود داد اما اگر این غدد بزرگ باشد یا مشکلات حادی را ایجاد کند حتماً بایستی به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. اگر امکان مراجعه حضوری به پزشک را ندارید می‌توانید از ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی استفاده کنید.

 

۴.۵/۵ (۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
5 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احمدرو
احمدرو
21 روز قبل

سلام دوستان چند ماهی میشه غده بناگوش درد دارن غذا میره پشت غده بزاقی گیر میکنه آزار دهنده شده برام اگه کسی تجربه ایی داره راهنمایی کنید خیلی درد دارن رفتم دکتر تشخیص ندادن

ایمان
ایمان
1 سال قبل

سلام اقای دکتر.طرف چپ زیر زبانی ام هرچند وقت یکبار عود میکند بطوریکه بادرد شدید وحتی قادر به خوردن غذا نمیباشم لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنونم

صدف
صدف
پاسخ به  ایمان
9 ماه قبل

سلام خسته نباشید من دارو فشار وضد استرس مصرف می کنم ممکن هست اثرات دارو باشه مدتی دهانم خشک می شود تا به تازگی غدد ریزی زیر زبانم تشکیل گاهی درد داره ودو سه روز هست روی زبانم هم سوزش داره اگه ممکن راهنمایی کنید ممنون میشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  صدف
6 ماه قبل

سلام هنگام بغض وگریه زیر فک راستم متورم میشه وبسیار درد ناک بعداز چند ساعت از زیر زبان یک مقدار آب شور تخلیه میشه وتورمش خالی میشه ولی یه مدته تورم نداره ولی بعضی اوقات تیر میکشه بر اثر یک ناراحتی این طور شد

محمد
محمد
پاسخ به  فاطمه
25 روز قبل

من هم همینجور بود و الان ۴ روز که عمل کردم وراحت شدم

دکمه بازگشت به بالا