قرص دوفاستون

نام تجاری

قرص دوفاستون ده میلی گرمی، با نام تجاری Duphaston، نام داروی دیدروژسترون Dydrogesterone است که برای درمان  انواع بیماری‌هایی که از فقدان پروژسترون ناشی می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد.  در مورد سوالی که درباره کاربرد قرص دوفاستون چیست پیش می‌آید، بایستی گفت از  از جمله این بیماری‌ها می‌توان به اختلالات قاعدگی، قاعدگی دردناک، آمنوره ثانویه (دوره‌های قاعدگی قطع شده یا نامنظم)، ، سندرم پیش از قاعدگی و خونریزی‌های  غیر طبیعی رحم که در حین چرخه قاعدگی رخ می‌دهد، اشاره کرد.

کاربرد

قرص دوفاستون ده میلی گرمی برای درمان اندومتریوز، ناباروری و سقط جنین مصرف می‌شود. همچنین این قرص  برای مقابله با اثر تحریک هورمون استروژن بر آندومتر و احتمال ابتلا به سرطان آندومتر نیز کاربرد دارد. این قرص برای کمک به تحریک رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون نیز استفاده می‌شود.

 درمان اندومتریوز

افزایش پروژسترون با استروژن کمک بسیاری به تنظیم پریود می‌کند. حتی اگر در حین دوره قاعدگی بارداری رخ داده باشد، پروژسترونی که در آندومتری موجود است و به وسیله تخمدان‌ها تولید شده  مانع  افزایش استروژن و آغاز ترشح هورمون‌ها و سایر پروتئین‌های مورد نیاز برای حفظ بارداری می‌شود و چنانچه بارداری رخ نداده باشد، سطح پروژسترون کاهش یافته و در نتیجه اندومتر از بین می‌رود. اندومتریوز به معنی رشد بافت آندومتر در خارج از رحم است که توقف رشد آندومتریوز موجب کاهش علائم اندومتریوز مانند درد و خونریزی می‌شود.

 درمان مشکلات قاعدگی

چرخه قاعدگی طبیعی وابسته به تعامل چند هورمون است؛ از جمله هورمون‌های پروژسترون و استروژن که به وسیله تخمدان و دیگر هورمون‌ها و توسط غده هیپوفیز ترشح می‌شوند. اگر هر یک از این هورمون‌ها در مقادیر صحیحی تولید نشوند چرخه مختل شده و باعث بروز مشکلاتی مانند آمنوره و خونریزی غیر طبیعی رحمی در طی چرخه قاعدگی می‌شود. از آنجایی که مصرف قرص دوفاستون موجب بازگرداندن هورمون‌ها به میزان طبیعی می‌شود، چرخه قاعدگی را منظم می‌کند.

قرص دوفاستون
قرص دوفاستون

قرص دوفاستون برای درمان جایگزینی هورمون

مصرف استروژن مانند قرص دوفاستون به عنوان درمان جایگزینی هورمون، موجب کاهش علائم دوران یائسگی زنان مانند: تعریق شبانه، بی خوابی، گرگرفتگی،  خشکی واژن، سردرد، تغییر خلق. خو، عدم تمرکز و از دست دادن انرژی می‌شود.

تنظیم هورمون‌های زنانه

قرص دوفاستون دارای  یک بخش هورمونی پروژسترون است که به عنوان هورمون درمانی برای تقویت صفات زنانه از قبیل رشد پستان و کاهش تولید تستوسترون استفاده می‌شود.

اطلاعات دارویی

قرص دوفاستون ده میلی‌گرمی حاوی دیدروژسترون است، که دارای ترکیبی مشتق شده از هورمون پروژسترون، است. پروژسترون به وسیله تخمدان در طول مرحله دوم دوره  قاعدگی تولید می‌شود. این ماده در پوشش داخلی رحم یعنی آندومتر فاز تکثیر را به تشریح تبدیل می‌نماید. این موضوع باعث متوقف شدن رشد آندومتر که در جواب به استروژن در دوره اول قاعدگی ضخیم شده است می‌شود و موجب می‌شود تا  هورمون‌ها و پروتئین‌های مورد نیاز دیگر در صورت بارداری  برای حفظ بارداری ترشح شود و در غیر این  صورت سطح استروژن و پروژسترون کاهش یافته و اندومتر از هم می‌پاشد یعنی قاعدگی رخ می‌دهد. دیدروژسترون موجود در قرص دوفاستون  باعث نظم در قاعدگی می‌شود و برخلاف پروژسترون طبیعی به راحتی جذب شده و می‌تواند به شکل قرص و در غلظت نسبتا کم مصرف شود؛ این  در حالی است که پروژسترون طبیعی توسط دستگاه گوارش به خوبی جذب نمی‌شود. قرص دوفاستون در صورت عدم وجود پروژسترون در بدن و به دلیل اختلالات قاعدگی و اندومتریوز تجویز می‌شود.

باید گفت با این اوصاف قرص دوفاستون  بر خلاف پروژسترون مصنوعی، دیدروژسترون با اثرات مفید استروژن (از جمله جلوگیری از پوکی استخوان، تنظیم کلسترول) تداخلی نداشته و همچنین از نظر شیمیایی به تستوسترون شبیه نیست و عوارضی مثل هیرسوتیسم یا آکنه را به دنبال ندارد.

مقدار و روش مصرف دارو

قرص دوفاستون بهتر است یک یا دو بار در طول روز با یک لیوان آب و یا همراه با غذا مصرف شود که مقدار دوز قرص و فاصله زمانی مصرف دوفاستون به روش درمانی بیمار  بستگی دارد. تا زمانی که پزشک تجویز می‌کند باید قرص دوفاستون را مصرف نمایید. ممکن است پزشک به مدت ۵ روز یا یک ماه مصرف قرص را تمدید کند.

رایج‌ترین شیوه مصرف قرص دوفاستون، برای  منظم کردن پریود به مدت ده شب از شب ۱۶ دوره قاعدگی است که بعد از قطع آن ۳ الی  ۱۰ روز بعد پریود خواهید شد یا اینکه  بارداری رخ خواهد داد. همچنین ممکن است ۵ روز، یک ماه یا ده شب و از شب ۱۶ یا ۱۴ دوره پریودی باشد. گاهی لازم است که هر ماه و در دوران قاعدگی، قرص دوفاستون را با تجویز پزشک مصرف نمایید. .

چنانچه مصرف  قرص دوفاستون را فراموش کردید بهتر است بلافاصله بعد از یادآوری مصرف کنید؛ مگر این که زمان قرص بعدی رسیده باشد که در این حالت لزومی به مصرف قرص قبلی نیست و نکته مهم اینکه  هیچ وقت دو قرص دوفاستین  را با هم مصرف نکنید.

موارد منع مصرف دارو

در صورت ابتلا به هر یک از بیماری‌هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد باید از مصرف قرص دوفاستون جلوگیری کرده وبا  پزشک خود مشورت نمایید.

– بروز حساسیت به دیدروژسترون و یا دیگر قرص‌های دوفاستون

– خونریزی غیرطبیعی از واژن به دلایلی نامشخص

– اختلالات ترومبوتیک

– سقط فراموش شده

– سابقه داشتن سرطان پستان، سرطان آندومتر و یا بیماری کبد در خانواده

– سابقه ترومبوز یا همان لخته خون و یا سکته مغزی

– بیماری کبد

– کارسینوم اعضای تناسلی یا پستان

البته شایان ذکر است که برای برخی از افراد مصرف قرص دوفاستون با ریزش مو، چاقی و… همراه است.

موارد هشدار و احتیاطات

ممکن است استفاده از قرص دوفاستون باعث خونریزی‌های نامنظم  دوران قاعدگی شود  که بهتر است در این شرایط  میزان مصرف آن را افزایش دهید. البته بهتر است که قبل از مصرف این قرص با یک دکتر داروسازی و یا مشاور دارویی تلفنی مشورت بگیرید.

قرص دوفاستون
قرص دوفاستون

تداخلات دارویی

اگرقرص دوفاستون یعنی دیدروژسترون و بروموکریپتین به طور هم‌زمان مصرف شود باعث ترشح بیش از حد و خود به خود شیر می‌شود. داروهایی که  القا کننده فعالیت آنزیم‌های کبدی مثل ریفامپین و فنی توئین و کاربامازپین هستند اگر هم‌زمان با قرص دوفاستون مصرف شوند باعث کاهش کارایی و اثر دارو می‌شوند.

عوارض جانبی

از عوارضی که ممکن است در صورت مصرف قرص دوفاستون رخ بدهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– آمبولی ریوی

– لکه بینی

– حالت تهوع

استفراغ

– درد سینه

– خونریزی نامنظم

سرگیجه

کاهش وزن

– خارش

جوش صورت و بدن

– تغییر در اشتها

– ورم نمودن قوزک پا

– ترومبوز شبکیه

– ترومبوفلبیت

البته برای برخی این سوال پیش می‌آید که آیا قرص دوفاستون باعث بارداری می‌شود/ در واقع پاسخ بسیار ساده بوده و این قرص‌ها هیچ تاثیری بر باردار شدن ندارند.

شرایط نگهداری دارو

تمامی قرص‌ها باید از دسترس کودکان دور باشند که قرص دوفاستون نیز از این قضیه مستثنی نیست. باید از مصرف قرص‌ها بعد از تاریخ انقضای درج شده روی بسته، پرهیز شود و نباید داروها از طریق زباله‌های خانگی و یا فاضلاب  دفع شوند. قرص دوفاستون باید در محیطی خشک و سرد با دمای زیر ۳۰ درجه سانتی گراد نگهداری شود.

جلوگیری از سقط با قرص دوفاستین

هفته هفتم بارداری هستم ولی از دیشب لکه بینی دارم و امروز هم شدیدتر شد دکتر بهم قرض دوفاستون تجویز کردن اما با اینکه دو بار مصرف کردم تغییر زیادی مشاهده نکردم لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم کمی هم کمر دردم.

پاسخ دکتر شیوا رحیمی متخصص زنان و زایمان نازایی:
سلام طبیعیه نگران نباشید درمان دوفاستون یا شیاف پروژسترون هست نیازی به داروی دیگر نیست چون کمک بیشتری نمیکنه مصرف مایعات فراوان استراحت نسبی و نداشتن نزدیکی و مصرف دارو کار بیشتری نیاز نیست اگر قلب جنین تشکیل شده نگرانی کمتره و اگر تشکیل نشده احتمال کم سقط وجود دارد در صورت خونریزی روشن به پزشک مراجعهدکنید درصورت سوالات بیشتر مشاوره انلاین در خدمتتون هستم.

خونریزی حین مصرف قرص دوفاستون

۳.۸/۵ (۲۹ نظر)

منبع
mims.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
173 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
10 ساعت قبل

سلام من رحم کج دارم ودکتر به من قرص دوفامد ۱۰ دادن برا دو ماه ماه دوم یادم رفت ودوباره تو رحمم کست درست شد میشه من این دارو رو همیشه مصرف کنم چونپریودیم منظم میشه وگرنه بایدکرد ال دی بخورم که کست درست نشه آخه خیلی دردناکه ممنون

ر. ر
ر. ر
3 روز قبل

سلام من قرص دومافد۱۰تجویز شده برام از شب ۱۶به مدت ۵شب روزی دوعدد، الان پریودم ۴روزه خونریزیم خیلی بیشتر از قبل هس دلیلش چیه

زهرا
زهرا
7 روز قبل

سلام من از قرص دوفاستون در ماه سه دونه میخوردم تا پرودیم منظم بشه ولی بازم تا شیش هفت ماه قرص نخوردم بازم به صورت طبیعی پریود نشدم تا الان دوسال شده ادامه دادم هر ماه میخورم بعد مشکلی برای بارداری نداره

گلی
گلی
8 روز قبل

سلام وقت بخیر. من دوروز که این دارو شروع کردم. و شدیداً دست و پام سرد میشه و سرگیجه شدید و ضعف دارم و فشارخونم پایین میاد. آیا باید دارو قطع کنم۹

فافا
فافا
10 روز قبل

سلام‌من خیلی دیر به دیر پریود میشم و پریودیم اصلا منظم نیست و ۲ماه ۲ماه میشم رفتم پیش دکتر و آیت قرض رو بهم داد ولی اصلا تغییری نکردم روزانه یک عدد از این قرص میخورم میشه بگید باید چیکار کنم میخوام تا چند روز دیگه پریود بشم میشه بگید چیکار باید کنم ممنون

علی زاده
علی زاده
11 روز قبل

همرا با ضد بار داری مصرف میکنم ولی فایده نداشت

علی زاده
علی زاده
11 روز قبل

سلام من روز ۱۴ پریودی بودم دکتر بهم قرصدیدروژسترون داد ولی چند روزه میخورم فایده نداره ایا قطع کنم یا نه

لیلا
لیلا
17 روز قبل

سلام وقت بخیر به علت نامنظمی در پریودی دوفامد مصرف میکنم به دستور پزشکم یکی صبح یکی شب ولی بعد از خوردن ۳روز پریود شدم مصرف را قطع کنم یا ادامه بدم؟

ماهنی
ماهنی
پاسخ به  لیلا
9 روز قبل

سلام منم بعد از ۴ روز شروع خوردن این قرص که دکتر برای کیست تجویز کرده بود و گفته بود از سیکل ۱۵ پریودی شروع به خوردنش کنم و الان تو چهارمین روز بعد خوردن قرص پریود شدم ،الان نمیدونم خوردنشون ادامه بدم یا قطع کنم ؟؟؟

نرگس
نرگس
19 روز قبل

سلام، من آندومترم ۱۸ میلیمتر شده ورحم هم بزرگ شده ویکماهه که خونریزیم قطع نشده وهر روز شدیدتر میشه دیروز ببمارستان رفتم وبهم دوفاستون داد که اصلا پیدا نکردم وداروخانه بهم دوفامد داد دکتر بهم گفته شبی دوتا بخورم آیا خوردن دوتا همزمان اشکالی نداره ؟یا باید در روز دوبار بخورم؟

مدینه
مدینه
25 روز قبل

سلام من۱۴ سالم یه سال پریود شدم الان بحد یه سال سه ماهی یک بار پریود میشم دکتر قرص دیدروژسترون برام نوشت پریود نشدم هنوز ۵ ماه چکار کنم ممنونم

فرزانه
فرزانه
1 ماه قبل

سلام حین خوردن قرص دوفامد خون ریزی دارم کمکم کنین چکار کنم

فاطمه بهرامی
فاطمه بهرامی
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ماه پیش قرص دوفامد مصرف کردم به دستور پزشک که یک بسته ده تایی بود و گفتن از روز ۱۶ هم مصرف کنم چون ماه پیش باهاش اذیت شدم بسته جدید رو این ماه دیگ مصرف نکردم و پریود هم نشدم بنظرتون این قرص باعث شده که این ماه پریود نشم ؟

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام من پریودم نا منظم بود ولکه بینی داشتم دکتر قرص استرومارین دادبه تا ده روز این قزص و خوزدم لکه بینیم قطع شد برای ده روز بعد قرص دوفامد ۱۰ داد این قرص ۳ روز استفاده کردم بازم لکه بینی دارم میتونم قرص استرو مارین رو استفاده کنم دوفامدو قطع کنم

رامین
رامین
1 ماه قبل

قرص اساسیت چندین ساله می‌خوردم و کاهش وزن رفت بلا ودلم میخاست همش بخوابم دیگه یه ۷روز این قرص اساسیت نمی‌خورم خیلی بهتر شدم وسبک شدم رژیم غذایی دارم می‌گریم الان پاهام سرده استخوان پاهام درد می‌کنه متولد ۶۹هستم

سمیرا
سمیرا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمن پریودیم منظم ۷روزجلومیندازم قراربود۴بشم قرص دوفامد۱ج خوردم دکترگفت ۱۵روزبعدپریودیت دوروزقعط کردم خبری پریودی نیست برایه اقدام بارداری کردم یکی جواب بده بهم

Mahi
Mahi
1 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط Mahi
نصیری
نصیری
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
پریودی نامنظم داشتم ب دلیل قرص راکوتان به دکتر مراجعه کردم قرص دوفازتون نوشتن از ۱۵ قاعدگی تا ۱۰ روز مصرف کردم اما بعدش پریود نشدم الان باید چ کار کنم؟

بانوجان
بانوجان
2 ماه قبل

من سه ماهه دوفاستون میخورم شبی دوتا؟ چرا نباید دوتا قرص رو با هم مصرف کرد؟ پس چرا دکتر به من اینجوری داده؟

ماری
ماری
پاسخ به  بانوجان
2 ماه قبل

به منم همینطوری داده

hamide
hamide
2 ماه قبل

سلام من دوفاستون رو باید از روز ۱۶پریودی مصرف میکردم ولی یادم رفته و دو سه روز گذشته آیا الان بخورم یا کلا این ماه استفاده نکنم در ضمن کبدم خیلی چربه مشکلی با مصرف این قرص نداره

مریم
مریم
2 ماه قبل

آیا خوردن قرص دوفامد باعث زیاد شدن خون پریودی میشود؟

مژده
مژده
2 ماه قبل

سلام ببخشید من پریودیم نامنظم بود و میخواستم برای بارداری اقدام کنم دکتر برام دوفامد نوشت و گفت از ۱۲ پریودی به مدت ۱۴روز یک عدد بخور من هم خوردم من همیشه پریودیم ۳روز بود این ماه بعد مصرف قرص ها ۱۰روزه پریودیم ادامه داره ن زیاده ن کم ولی ادامه داره گفتم ببینم نوبت دوم قرص که از۱۲م پریودی شروع میشه بخورم یا نه؟

بهاره
بهاره
2 ماه قبل

سلام.ایا مصرف این قرص تاثیر امپول سه ماهه دو از بین میبره؟؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام من ۱۰ روز دیگ عروسیمه میخام پریود نشم بهم گفتن قرص دوفامد استفاده کنم ک عقب بیوفته آیا درسته چنین چیزی هست؟

زهرا
زهرا
پاسخ به  مریم
13 روز قبل

سلام من قرص اچ دی میخوردم حالم خیلی بد شد میشد قرص دوفامد مصرف کنم به جاش

حسینی
حسینی
2 ماه قبل

سلام من بعداز استفاده از آمپول های ضد بارداری دیگه پریود نشدم رفتم دکتر قرص استرومارین با دیدروژسترون داد الان ۳ روزه قرص تموم شده اما من هنوز پریود نشدم الان من چیکارکنم ؟؟،خواهشا زود جواب بدید

کوثر
کوثر
3 ماه قبل

سلام من از دو ماه اول پریود نشدم و امارفتم پیش دکتر برام دارو و آمپول تجویز کرد
آمپول زدم بلافاصله بعد ۱۰ روزش پریود شدم
چند روز گذشت الان دو روزه دارم این دارو رو می‌خورم ببخشید من الان شبا دارم این قرصو می‌خورم دیگه از ساعت ۳تاساعت ۱۲ظهرزیر دلم خیلی درد میکنه دارم میمیرم از درد نمیدونم
لطفاً میشه بگین چیکار کنم
الان خیلی دردم شدیده

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط کوثر
فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام این قرص سقط هم میکنه جنین رو من میترسم بخورم ولی خب واسه سقط جنین میخام ی ماهه هم نشده هنوز میشه راهنمایی کنین

مهناز
مهناز
3 ماه قبل

سلام من بخاطر یائسگی زودرس دکتر برام دوفاستون تجویز کردن ک از روز ۵ ماهانه مصرف کنم و ۱۷ روز خوردم سه شب مونده من پریود شدم الان باید قرص نخورم؟

هدیه
هدیه
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من الان مدت ۵۰روز هست که پریود هستم و ایران نیستم و دسترسی به پزشک خوب سخته برام داروخانه قرص دیدژوسترون داد گفت صبح و شب بخور الان هفته روزه خوردم ولی قطع نشده چه کار باید بکنم ممنون

مریم
مریم
3 ماه قبل

سلام من قرص دو فاستون رو یک شب فراموش کردم و شب بعد دو تا رو باهم خوردم. و نمیدونستم که نباید دو رو هم زمان مصرف کنم حالا باید چه کار کنم؟

نرگس
نرگس
3 ماه قبل

چه دکترایی که براشون صف کشیدن تا خیابون رفتم چقد سونو داخلی رفتم چه آمپولای خارجی که زدم چه قرصای با عوارض پوکی استخوان زدم دکتر طب سنتی رفتم هر کاری بگید کردم ولی مشکل من تیرویید بودم من درگیر تیرویید بودم و این همه قرص و آمپول رو من اثر نمیکرد به یه بار آزمایش تیرویید اکتفا نکنید من روز سوم پریودم ازمایش هورمونی دادم و تیروییدم مشخص شد به ازمایشگاها اعتماد نکنید حتما آزمایش تیرویید را جدی بگیرید

نرگس
نرگس
3 ماه قبل

سلام من هم یک سال با خونریزیای شدید انواع قرص و امپول استفاده کردم دوفامید مجسترول و هر چی که دکترای شما هم تجویز کردن مصرف کردم حتا میخاستن رحمما بسوزونن یکی هم گفت رحمتا نمونه برداری کنیم و جالب اینجاست که همه این علائم به خاطر تیروییدم بود و بهترین دکتر زنان هم متوجه نشده بود آزمایش تیرویید دادم و مشخص شد تیرویید کم کار دارم و با مصرف قرص کاملا مشکلم برطرف شد خونریزهام کم شد و منظم شد الان دوباره تیروییدم پر کار شده و باز این علائم لخته لخته شدن و خونریزی شدید پیدا شده حتما حتما حتما چند بار ازمایش تیرویید بدید

Mds
Mds
4 ماه قبل

سلام من تنبلی تخمدان دارم ..
من ماه قبل ۲۰ام پریود شدم این ماه۲۲رفتم دکتر برام دوفاستون نوشت گفت اگه تا ۲۳ام پریود نشدی ۱۰تا قرص روزی ۲تا بخور که زود پریود بشی ..
ولی من امروز ۲۴پریود شدم و ۲تا قرص خوردم
سوالم اینکه ادامه بدم خوردن قرص یا نه
دکترمم جواب نمیده رفته سفر کاری انگار

شاهین متین
شاهین متین
پاسخ به  Mds
3 ماه قبل

به محض اینکه پریود آغاز شد مصرف قرص باید قطع شود

سوسن
سوسن
4 ماه قبل

سلام آیا دیفامد باعث بی خوابی،افکار افسردگی می شود

نرگس
نرگس
پاسخ به  سوسن
3 ماه قبل

شاید کم خونی داری

باران
باران
4 ماه قبل

سلام‌من ماه پیش دوبار پریود شدم به فاصله ۱۰روز دکتر برام دوفامد۱۰ تجویز کرد گفتن۱۴روز بدعادت روزی یکی مصرف کنم ازاونجایی که باز دوباره سرموعد پریودیم بود لکه بینی شروع شد و‌من قرص رو مصرف کردم الان ۷روزه مصرف میکنم امروز باوجود اینک روز۴پریودیمه شدیددد خونریزی دارم ایا ممکنه از قرص باشه یانه نمیدونم چیکار کنم خستع شدم

لیلی
لیلی
پاسخ به  باران
2 ماه قبل

سلام من هم قرص دو فاستون میخورم و

مهدیه
مهدیه
4 ماه قبل

سلام من پریودی هام نامنظمه ولکه بینی هم زیاد میشم دکتر بهم دوفامد داده روز۱۵م پریودی بخورمش ولی من که دوماهه الان نشدم چه کارکنم؟

مهدیه
مهدیه
4 ماه قبل

سلام من قاعدگی بسیار نامنظم ولکه بینی دارم دکتر به من گفته از روز۱۵پریودی قرص دوفامد شروع کنم ولی من که فعلا پریود نشدم ۲ماهه چی کارکنم؟

Nadi
Nadi
4 ماه قبل

سلام من متاسفانه در ایران نیستم ، مدت زیادی لخته و خونریزی داشتم ، دکتر به من دوفاستون داد بع از مصرف ۱۰ روزه دچار خونریزی غیر طبیعی و زیاد شدم ، لطفا راهنمایی کنید ممنونم

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام من پریودیم عقب افتاده بود دکتر بهم دوفامد داده گفته تا ۵ روز ۲ تا صبح۲ تا شب بخوری چن روز بعدش پریود میشم؟

مهیا
مهیا
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

۳ الی ۱۰ روز طول میکشه

حانی
حانی
4 ماه قبل

سلام.من پنج روزه از این دارو اسفتاده میکنم ولی دور لبم باد کرده میخاره و هم در واژنم این خارش رو‌دارم.مصرف رو قطع کنم یا از عوارضشه؟

Ava
Ava
پاسخ به  حانی
4 ماه قبل

منم دقیقا همینجوری شدم
باید چیکار کنیم؟

جلوه
جلوه
5 ماه قبل

سلام ببخشید من حدود سه ماه است که سقط داشتم ولی خونریزی به طور کامل قطع نشده و لکه بینی دارم
دکتر هم این قرص رو تجویز کردن آیا کمک به قطی خونریزی میکند؟

مریم
مریم
پاسخ به  جلوه
5 ماه قبل

من خوردم الان پریود شدم اینقدر درک ناکه دوس دارم بمیرم اصلا نخور این قرصو

Raha
Raha
5 ماه قبل

ببخشید من ۳ دوره ی ۲۱ روزه قرص سیبل مصرف میکردم، و دکترم قرصم رو عوض کرد و دوفامد پیشنهاد داد،ک قرار بود از روز ۱۴پریودم بخورم که قبل از شروع قرص برای بار دوم با فاصله ی کم پریود شدم، خوردن قرص رو شروع کنم؟

سونیا
سونیا
پاسخ به  Raha
4 ماه قبل

منم دقیق مثه تو پریود شدم نمیدونم چیکار کنم

میریزاده
میریزاده
5 ماه قبل

سلام من حدود ۴۰ روز هست که خونریزی شدید دارم وقطع هم نمیشه دوفاستون خارجی هم بهم دادن ولی بدتر شدم سنم هم ۳۲ ساله هستم

مائده
مائده
5 ماه قبل

سلام من تنبلی تخمدان دارم دکتر قرص دوفامد ۱۰ را واسم تجویز کرده به این صورت که دوتا صبح دوتا شب ولی اشاره ای به اینکه از کی شروع به خوردن کنم نداشتن میشه راهنمایی بفرمایید

۰
پاسخ

مائده
مائده
5 ماه قبل

سلام من تنبلی تخمدان دارم دکتر قرص دوماد را واسم تجویز کرده به این صورت که دوتا صبح دوتا شب و اشاره ای به اینکه از کی شروع به خوردن کنم نداشتن میشه راهنمایی بفرمایید

سپیده
سپیده
پاسخ به  مائده
4 ماه قبل

اگر دوتا قرص صبح و شب گفته بخور که از روز۱۴ قاعدگی به مدت ۵ شب بخور اما اگرروزی یک قرص هست که باید از روز ۱۴ قاعدگی به مدت ۱۰ شب بخو ری تا ماه بعد دوباره به همین منوال اما بهتره از خود دکترت نحوه مصرو بپرسی چون مثلا به من گفت دو ماه بخور بعد مراجعه کن شاید برای شما زمانش متفاوت باشه

Miss.raha
Miss.raha
5 ماه قبل

سلام دوفاستون برای تنبلی تخمدان بهم دادن و گفتن شب ۲۱ پریودی به مدت ۶ روز مصرف بشه. دو روز مونده به ۲۱ پریودی پریود شدم و قرص در حالت پریودی مصرف کردم الان پریودیم قطع نشده چند روزه باید چیکار کنم؟؟؟

بهجت
بهجت
5 ماه قبل

سلام من ۱۵روز پریود بودم رفتم دکتر قرص بده ک قط بشه قرص دوفامد بهم داد منم خوردم دیشب بعد باز امروز دوباره پربود شدم چکار کنم

روزیطلب
روزیطلب
پاسخ به  بهجت
5 ماه قبل

سلام
بعد از دوره ی مصرف دوپاستون خونریزی شدید دارم
چه باید کرد؟

مریم
مریم
پاسخ به  روزیطلب
3 ماه قبل

منم

آمینه محمدیه
آمینه محمدیه
پاسخ به  روزیطلب
1 ماه قبل

سلام ببخشید دکتر بهم پ قرص دوفامد داد برای بارداری ولی اشتباه خوردم ۲۰ شب نخوردم دکتر ۱۴ شب نخور اما من اشتباه خوردم میشه لطفن بگید ایا تاوان داره یا نه

زهرا
زهرا
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۴۵سالمه قاعدگی نامنظم دارم الان بعد ۵۶روز پریود شدم چندباردیگه هم اینجوربودم ودکتر برام همین قرص تجویز کرد الان میتونم دوباره از روز ۱۶ مصرف کنم تادهشب واینکه چند دوره مصرف کنم ممنونم

ناشناس
ناشناس
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید دکترم به من گفته به مدت ۱۰روز استفاده کنم و امکان بعد قط کردن یا پریود میشم یا باردار دوره بعدیو کی شروع کنم؟

فریماه
فریماه
6 ماه قبل

سلام شب شما بخیر
من ۴۲ ساله هستم و متاسفانه اردیبهشت ماه پس از یک فشار عصبی زیاد برای اولین بار دومرتبه در ماه با فاصله ۵ روز مجددا پریود شدم پس از پیگیری فیبرومی که ۱۲ سال داشتم رو گفتند باید عمل بشه و خارج کردند ۱ ماه بعد از عمل سرموقع پریود شدم و ماه بعدش مجددا پریود شد و قطع نشد که بعد از مراجعه دکتر به من قرص دوفاستون دادند ۴ روز پس از خوردن قرص یک ضعف و بیقراری خیلی زیادی در پاها و دستم در سمت راست بدنم ایجاد شد امروز که ۱۹ روز قرص تمام شد و پریود شدم درصدی از ضعفم کم شد مطلب دیگه اینکه من داروی اعصاب هم استفاده میکم بابت سردردها و استرسم نگرانم داخل اینترنت مطالبی مطالعه کردم که ممکن هست مننژیوم باشه و غیره لطفا راهنمایی بفرمایید
سپاسگذارم

نرگس
نرگس
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر قائدگی ام نا است الان تو مسافرت عراق هستم که خونریزی دیدم رفتم داروخانه دوفاستون بهم داده آیا خون ریزی قطع می شود ؟ چطور میتونم خونریزی را قطع کنم تو مسافرت زیارتی هستم خیلی دارم اذیت می شم.

دکمه بازگشت به بالا