تمام راه‌های افزایش قد در دختران و پسران

چه عواملی باعث رشد قد می شود؟

برای افزایش قد چه کنیم؟

قد یکی از ویژگی‌های ظاهری است که در مطلوبیت اجتماعی فرد و میزان رضایت از ظاهر تاثیر می‌گذارد. شاید افرادی را دیده باشید که دنبال راه‌های مختلف برای افزایش قد هستند یا والدینی که از کودکی فرزندانشان نگران افزایش قد آن‌ها باشند. بله درست است قد فاکتور خیلی مهمی در اعتماد به نفس ما تلقی می‌شود. می توانید با متخصص استخوان و مفصل صحبت کنید .

اما بعضی وقت‌ها برای بلندتر شدن قد کاری از دست ما بر نمی‌آید. چون قد یک صفت ارثی است. یعنی میزان قد ما متاثر از قد والدین ما است و ویژگی‌های آن‌ها از طریق کروموزوم‌ها به ما منتقل می‌شود. با این حساب تکلیف کسی که پدر و مادر قد کوتاه دارد چیست؟ آیا تمام درها به روی این فرد بسته است؟ یا این‌که راه‌های افزایش قد وجود دارد که بتواند این فرد را قد بلند کند؟

متخصص آنلاین استخوان و ارتوپدی

عوامل موثر بر افزایش قد چیست؟

ژنتیک

موثرترین عامل بر افزایش قد عوامل ژنتیکی است. دانشمندان ثابت کرده‌اند، میزان قد هر فردی ۸۰ درصد از والدین او به ارث رسیده است. پس اگر والدین کوتاه قد داشته باشید باید به ۲۰ درصد باقیمانده اتکا کنید و راه‌های افزایش قد را در زمان مناسب انجام دهید.

البته  این نکته را هم به خاطر داشته باشید که قد خصوصیت چند ژنی دارد، یعنی ممکن است پدر و مادر شما کوتاه قد یا قد متوسط داشته باشند اما افراد دیگر در خاندان شما قد بلندی داشته باشند و شما این‌قدر خوش‌شانس باشید که ویژگی قد بلندی را از آن‌ها به ارث ببرید.

تغذیه مناسب

تغذیه صحیح و کامل عاملی است که می‌تواند در افزایش قد موثر باشد. تغذیه هم در دوران جنینی و هم در دوران بلوغ و بزرگسالی بر افزایش قد موثر است. معمولا کسانی که از سوءتغذیه رنج می‌برند، افرادی قد کوتاه هستند، زیرا نیازهای بدنشان تامین نشده است. به‌خصوص وجود روی در رژیم غذایی عامل موثر بر افزایش قد است. با مراجعه به دکتر تغذیه میتوانید برنامه غذایی مفید و موثر برای افزایش قد خود دریافت کنید.

بیماری‌های پس از تولد

فرد بیمار نیاز به سوخت و ساز بیشتری دارد تا با عوامل بیگانه و بیماری‌زا مقابله کند. استراحت کردن و رژیم‌غذایی که تامین کننده‌ی نیاز یک بیمار باشد باعث می‌شود فرایند رشد متوقف نشود.

عوامل محیطی

شرایط محیطی که یک فرد از بدو تولد تا بزرگسالی در آن قرار دارد بر سلامت بدن و میزان رشد قد و حتی افزایش وزن هم تاثیر گذار است. نوزادی که وزن و قد پایین هنگام تولد دارد یا  بعد از تولد مورد مراقبت مناسب قرار نمی‌گیرد یا نوزادی که در معرض دود سیگار قرار دارد قطعا نمی‌تواند شرایط رشد مناسب داشته باشد. پس احتمال این‌که قد بلندی نداشته باشد بیشتر است.

عوامل موثر بر افزایش قد

افزایش قد تا چه سنی امکان پذیر است؟

با توجه به این‌که خیلی از افراد علاقه به افزایش قد دارند، طبیعی‌ست کلینیک افزایش قد تاسیس شود. بعضی ازاین مراکز با شعارهایی مانند افزایش قد تضمینی، افزایش قد در یک روز و … شروع به کار می‌کنند و اتفاقا این‌قدر این جملات جذاب هستند که ممکن است بعضی افراد هزینه‌های هنگفت هم در این مسیر خرج کنند. اما آیا این موارد عملی است؟ یا اصلا برای همه‌ی افراد قابل اجرا است؟

نوشته های مشابه

بهتر است به ساختار استخوان‌ها و نحوه‌ی رشد در آن‌ها توجه کنیم.

  در استخوان‌های دراز در بدن مانند استخوان ران و استخوان ساق پا ناحیه‌ای به نام اپی‌فیز وجود دارد. این بخش مولد است و با تکثیر سلولی باعث افزایش قد می‌شود البته تا زمانی که غضروفی است و هنوز سفت و استخوانی نشده است.

خب تا چه زمانی این منطقه غضروفی و مولد است؟ تا  زمانی که هورمون رشد ترشح شود یعنی تا پایان دوران بلوغ این منطقه در استخوان غضروفی است و امکان افزایش قد وجود دارد.

 زیرا با رسیدن به سن بلوغ با ترشح هورمون‌های جنسی مردانه (تستوسترون) و هورمون جنسی زنانه (استروژن) صفحات غضروفی بسته می‌شوند و تبدیل به بافت‌های استخوانی سفت می‌شوند و افزایش قد بعد از بسته شدن صفحات رشد یا به‌عبارت دیگر افزایش قد بعد از بلوغ امکان‌پذیر نیست.

رشد قد در پسران تا چه سنی امکان‌پذیر است؟

قد مناسب برای پسران ۱۵ ساله به ارث و سن بلوغ  آنان بستگی دارد. رشد قد پسرها دیرتر شروع می‌شود و حتی بعد از بلوغ و تا اواخر نوجوانی هم ادامه دارد. راه های افزایش قد در ۱۵ سالگی برای پسران داشتن تغذیه مناسب و حاوی مواد مغذی در کنار ورزش کردن و حرکات کششی و تقویتی است.

رشد قد در دختران تا چه سنی امکان‌پذیر است؟

با توجه به این‌که بلوغ در دختران در سنین پایین‌تری اتفاق می‌افتد،  توقف رشد در آن‌ها زودتر صورت می‌گیرد. راهکار پیشنهادی برای دختران نوجوانی که می‌پرسند چکار کنیم قدمان بلند شود  فرقی با راهکارهای پسران ندارد و مبتنی بر تغذیه صحیح و ورزش کردن است.

راه های افزایش قد چیست؟

افزایش قد بعد از بسته شدن صفحات رشد امکان پذیر نیست. اما با اقداماتی در سنین پایین‌تر روند افزایش قد را بیش‌تر کرد.

تغییر سبک زندگی برای افزایش قد

یکی از مواردی که در سبک زندگی سالم اهمیت دارد داشتن الگوی خواب مناسب و کافی است. اگر می‌خواهید سلامت بدن تامین شود باید به اندازه‌ی کافی بخوابید. هورمون‌های رشد (HGH) در خواب ترشح می‌شوند، به‌خصوص در چرخه‌های عمیق خواب.

افزایش قد در نوجوانان نیاز به ۸ ساعت خواب عمیق دارد تا مغز هورمون رشد ترشح کند و دراین‌صورت باعث رشد قد مطلوب در فرد می‌شود.

برای داشتن الگوی خواب مناسب موارد زیر را رعایت کنید:

  • دو ساعت قبل از خواب از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار بپرهیزید.
  • در محیطی که نور و سرو صدا نباشید بخوابید؛ به هیچ وجه با گوشی موبایل به رختخواب نروید.
  • اگر از کم‌خوابی رنج می‌برید از دمنوش بادرنجویه یا بابونه قبل از خواب استفاده کنید.

راه های افزایش قد

رعایت رژیم غذایی برای افزایش قد

 اگر می‌خواهید قد بلندی داشته باشید باید مواد غذایی سالم مصرف کنید و از مصرف خوراکی‌های فاقد ارزش غذایی پرهیز کنید. حتما می‌دانید استفاده از:

  • پروتئین‌ها
  • کلسیم
  • منیزیم
  • و ویتامین D برای رشد استخوان‌ها و افزایش قد ضروری است. تاثیر این مواد مغذی و منابع غنی از آن‌ها را در ادامه ذکر می‌کنیم.

کلسیم

کلسیم در استحکام استخوان‌ها و رشد آن‌ها موثر است. به همین دلیل باید مواد لبنی مانند:

  • شیر
  • ماست
  • پنیر
  • و کشک را در رژیم غذایی بگنجانید.

افرادی که مشکل حساسیت به لاکتوز دارند و نمی‌توانند از شیر استفاده کنند می‌توانند از انواع بدون لاکتوز استفاده کنند یا بادام که سرشار از کلسیم است را جایگزین نمایند.

ویتامین‌D

ویتامین D برای رشد استخوان‌ها و پیشگیری از نرمی استخوان مخصوصا در کودکان اهمیت بسیاری دارد. منبع تامین این ویتامین نور خورشید و مواد غذایی است.

  • ماهی
  • تخم مرغ
  • قارچ
  • و لبنیات در رژیم غذایی بر تامین این ویتامین تاثیر بسیاری دارد.

با توجه به این‌که امروزه سبک زندگی ما  به‌صورتی است که در معرض نور خوشید نیستیم، خیلی از افراد از کمبود ویتامین D رنج می‌برند به همین دلیل باید از مکمل‌ها استفاده کنند.

 ویتامین  D یک ویتامین محلول در چربی است که مقادیر بالای آن در کلیه و کبد رسوب می‌کند. به همین جهت نباید خودسرانه مکمل ویتامین D مصرف کنید. به شما توصیه می‌کنیم با متخصص تغذیه آنلاین در مورد نحوه‌ی مصرف مکمل‌ ویتامین D و راه تشخیص کمبود ویتامین Dمشورت کنید.

روی

کمبود روی در کودکان عوارض جدی مانند کوتاهی قد دارد. پس بهتر است منابع غذایی که حاوی روی هستند مانند حبوبات، تخم مرغ، شکلات  را در سبد خانوار جای دهید. دکتر تغذیه کودکان میتواند با دادن رژیم غذایی مناسب به تامین مواد مغذی و افزایش قد کودک کمک کند.

پروتئین

پروتیئن‌ها حکم ضروری‌ترین ماده‌ی مغذی برای رشد سلول‌ها و استخوان‌ها را دارد. در موارد فقدان پروتئین سلول‌ها قادر به همانند سازی و تکثیر نخواهند بود.

  • لبنیات
  • گوشت قرمز
  • قارچ
  • وتخم مرغ از اصلی‌ترین منابع غذایی پروتئین‌دار هستند.

ورزش کردن برای افزایش قد

تحرک و ورزش کردن باعث افزایش نیاز و جذب مواد غذایی، افزایش گردش املاح استخوانی و افزایش ترشح هورمون رشد می‌شود. ورزش کردن اقدامی است که برای افزایش قد بعد از ۲۰ سالگی هم توصیه می‌شود. پس اگر دنبال افزایش قد هستیم، باید  ورزش هایی برای افزایش قد انجام دهیم.

بد نیست بدانید، برنامه‌های اندرویدی با عناوین افزایش قد در یک هفته ۱۰ سانت هم با تکیه بر ورزش کردن ادعای افزایش قد دارند.

چه ورزش هایی قد را بلند می کند؟

بسکتبال و والیبال برای افزایش قد

حتما دیده‌اید والیبالیست‌ها یا بسکتبالیست‌ها قد بلندی دارند. آیا این افراد هنگام ورود به این رشته‌های ورزشی قد بلند بوده‌اند یا با انجام ورزش قدشان بلندتر شده است؟ بله درست است، این دو ورزش با کشیدن ماهیچه‌های بدن تاثیر زیادی در افزایش قد دارند.

 اگر دنبال یک راه فوری افزایش قد هستید، افزایش قد در یک هفته با ورزش کردن را امتحان کنید. در شروع و پایان هفته میزان قد را ثبت کنید و از نتیجه‌ی آن شگفت‌زده شوید.

شنا برای افزایش قد

شنا کردن هم می‌تواند با کشیدن ماهیچه‌های بدن در رشد قدی فرد موثر باشد.

  • بارفیکس
  • طناب زدن
  • بدمینتون
  • و تنیس هم از دیگر ورزش‌هایی هستند که برای افزایش قد بزرگسالان توصیه می‌شوند.

داروی افزایش قد

داروی افزایش قد چیست؟

درصورتی‌که می‌خواهید در مورد تاثیر گذاری داروی افزایش قد بدانید، اول باید سن فردی که می‌خواهد این دارو را استفاده کند بررسی کنیم. داروی افزایش قد در کودکان تاثیر دارد و می‌تواند باعث افزایش قد در یک ماه می‌شود. اما امپول افزایش قد بزرگسالان فقط یک دروغ و تبلیغ تجاری است.

در کودکانی که هورمون رشد به اندازه‌ی کافی ترشح نمی‌شود، تزریق روزانه سوماتروپین به‌صورت روزانه می‌تواند افزایش قد تا ۲۰ سانت شود. اما در بزرگسالان که صفحات رشد بسته شده قرص افزایش قد یا آمپول نمی‌تواند تاثیر گذار باشد و تاکنون راه های افزایش قد بزرگسالان پاسخ مناسبی نداشته و فقط عوارض به‌جا گذاشته است.

عوارض جانبی قرص افزایش قد چیست؟

هر دارویی قطعا عوارضی آزار دهنده برای فرد دارد. به‌خصوص اگر در موقعیت نامناسب که بدن به آن نیاز ندارد مصرف شود. سوماتروپین و هورمون رشد (HGH) دو داروی پر استفاده برای افزایش قد هستند. در ادامه عوارض جانبی هر کدام را ذکر می‌کنیم.

عوارض جانبی داروی تزریقی سوماتروپین شامل موارد زیر است:

عوارض جانبی هورمون رشد نیز موارد زیر است:

  • درد مفاصل
  • عدم تحمل گلوکز
  • ورم و احتباس مایعات
  • واکنش دستگاه ایمنی بدن به دارو
  • هیدروسفالی و سندرم تونل کارپال

جراحی برای افزایش قد موثر است؟

در پسران رشد قد تا ۲۵ سالگی و در دختران تا ۲۰سالگی ادامه می‌یابد. اما اگر کسی بعد از این سن بخواهد قد خود را بلندتر کند آیا این امکان برایش فراهم است؟

یکی از روش‌هایی که برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی وجود دارد جراحی است. در روش جراحی نهایتا ۵ سانت به قد فرد اضافه می‌شود. البته این را هم فراموش نکنید که هیچ عمل جراحی بدون خطر و عارضه نخواهد بود. با این‌حال برای آشنایی شما با این روش مراحل آن را ذکر می‌کنیم.

  1. در این مرحله استخوان برش داده می‌شود و یک وسیله‌ی مخصوص بین تکه‌های استخوان قرار می‌گیرد.
  2. یک هفته بعد از انجام عمل جراحی، روزانه به مقدار ۰.۷۵ تا ۱ میلی‌متر کشش بر روی عضو انجام می‌شود. با احتساب افزایش قد ۵ سانتی‌متری، باید بین ۵۰ تا ۷۰ روز این مرحله طول بکشد.
  3. مرحله‌ی آخر مرحله تثبیت است که باید تقریبا دوبرابر مرحله‌ی قبل طول بکشد.

این عمل فقط در موارد زیبایی انجام نمی‌شود و برای کسانی که به دلیل بیماری یا تومور یا سانحه طول پاهایشان متفاوت است، هم کاربرد دارد.

مشاوره با پزشک برای افزایش قد

درصورتی‌که در مورد:

  • راه‌های افزایش قد
  • رژیم غذایی برای قد بلند شدن
  • بازه‌ی سنی که رشد قد امکان پذیر است

 از پزشک آنلاین متخصص ارتوپدی سوالی دارید می‌توانید به‌صورت متنی یا اینترنتی با پذیرش ۲۴ در تماس باشید و سوالات خود را بپرسید.

متخصص آنلاین استخوان و ارتوپدی

۳.۵/۵ (۴۳ نظر)

منبع
www.medicalnewstoday.comwww.scientificamerican.comtimesofindia.indiatimes.comwww.philstar.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1.2K پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
علیرضا
6 ساعت قبل

سلام پسرم ۱۴ ساله ۱۵۱ قدمه بابام ۱۸۰
مامانم ۱۶۳
میشه بگید تا چه میزان افزایش قد پیدا میکنم؟
لطفا بگید.

رضا
رضا
4 روز قبل

برای بلندی قد در بزرگسالی آیا روش ضخیم کردن مفصل به تایید علمی رسیده است؟

شمالی
شمالی
4 روز قبل

سلام من پسرم قدم ۱۷۶ هست ۱۴ سالم هم هست قد من خوبه

رزیتا
رزیتا
6 روز قبل

امکان این هست که بعداز ۱۸سالگی هم قد افزایش پیداکنه؟

یه بنده خدایی
یه بنده خدایی
6 روز قبل

سلام من پسرم ۱۵ سال و ۳ ماه سن دقیقمه و قدم ۱۷۸ میخواستم بدونم قدم تا چقدر رشد میکنه ممنون میشم پاسخ بدید

سید
سید
11 روز قبل

آیا بلند شدن قد بعد ۱۸سالگی ممکن هس ؟
۱۸سالمه ۱۷۶قد

جدی میفرمایید؟
جدی میفرمایید؟
11 روز قبل

دخترم ۱۶ سالمه قدم ۱۵۳ قد بابام ۱۷۲ مامانم ۱۶۰ امکانش هست به ۱۶۰ برسم؟لطفا جواب بدین دارم افسردگی میگیرم

جدی میفرمایید؟
جدی میفرمایید؟
11 روز قبل

دخترم ۱۶ سالمه قدم ۱۵۳ قد بابام ۱۷۲ مامانم ۱۶۰ امکانش هست به ۱۶۰ برسم؟

پانته آ
پانته آ
پاسخ به  جدی میفرمایید؟
9 روز قبل

بله مطمئنا میرسی

محمدعلی
محمدعلی
12 روز قبل

سلام من ۱۳ سالمه پسرم قدم ۱۵۱ هست امکان رشد تا چقدر رو دارم؟

طاها
طاها
17 روز قبل

سلام من طاها هستم و پسرم ۱۳ سال سن دارم قدم رشد میکنه چجوری

قلی
قلی
19 روز قبل

امکان افزایش قد بعد ۱۸ هست؟

مری
مری
20 روز قبل

سلام من دخترم ۱۵ سالم قدم ۱۴۶ هستش از این بلند در میشم داداشم ۱۸۰ هستش و خواهرم ۱۶۵ لطفا جواب بدید !!

سورن
سورن
پاسخ به  مری
1 روز قبل

نه دیگه

علی
علی
22 روز قبل

سلام من ۱۳ سالمه قدم ۱۷۲ هست قد پدرم ۱۸۴ و قد مادرم ۱۷۰ هست قدم تا ۱۹۵میرسه؟

Mohsen
Mohsen
24 روز قبل

سلام من ۲۱ سالمه و پسر هستم آیا امکان افزایش قد توی این سن هست؟

سارا..
سارا..
24 روز قبل

سلام قدم ۱۶۰ و وزنم ۵۰و۱۴ سال سن دارم و خانواده پدریم بلند و خانواده مادریم میشه گف متوسط،تا ۱۶۷ ی ۱۷۰ میشه رسید؟!

آخرین ویرایش 24 روز قبل توسط سارا..
دخی
دخی
پاسخ به  سارا..
24 روز قبل

نههههههه

سارا..
سارا..
پاسخ به  دخی
24 روز قبل

اوک..

دخی
دخی
پاسخ به  سارا..
24 روز قبل

اصل بده

سارا..
سارا..
پاسخ به  دخی
24 روز قبل

سلطان اومدم اینجا بلکه قدم رشد کرد نیومدم اصل بدم..

دخی
دخی
پاسخ به  سارا..
24 روز قبل

خوشم نیومد ازت

سارا..
سارا..
پاسخ به  دخی
24 روز قبل

ببخشیدا،نظر شوما مهم نیس..

آخرین ویرایش 24 روز قبل توسط سارا..
دخی
دخی
پاسخ به  سارا..
24 روز قبل

دلتمممم بوخواددددد

دخی
دخی
پاسخ به  دخی
24 روز قبل

جوابببب نمیدیییی

آخرین ویرایش 24 روز قبل توسط دخی
سارا..
سارا..
پاسخ به  دخی
24 روز قبل

چی میزنی ولکن عامو برو پی کارت واا..

ساره
ساره
27 روز قبل

#ساره:سلام قدم ۱۵۷ و وزنم ۴۸ و کلاس هشتمم امکانش هست که قدم به ۱۶۵ برسه؟؟سپاس

آخرین ویرایش 27 روز قبل توسط ساره
دخی
دخی
پاسخ به  ساره
24 روز قبل

خیر

دختری در جنگل
دختری در جنگل
27 روز قبل

سلام دختر۱۲/۱۳ سالمه قدم ۱۵۶
به هر دَری میزنم قدم نه بالا میره نه پایین.
خانواده ی پدرم بلند قد هستن مث اینکه ولی خانواده مادریم برعکس خانواده پدریمه،برادرم ۱۸۸ قدشه ماشاالله شبیه زرافست،ممکن هست قدم به ۱۶۵ برسه؟!مچکرم از شما

دخی
دخی
پاسخ به  دختری در جنگل
24 روز قبل

شاید

طاها
طاها
پاسخ به  دخی
17 روز قبل

تو چی میگی پلشت به تو چه اوسکله

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام
من ۱۸۲قد دارم
خیلی مطلوبه برام تا سه چهارسانت افزایش قد داشته باشم آیا راهی هستش
ضمنا بیست و دو سالمه

Atrisa.Parvin
Atrisa.Parvin
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۴ سالمه پریود هم شدم و قدم ۱۵۷ ازین بلند تر میشه تا ۱۶۰ میرم یا کمتر

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط Atrisa.Parvin
Atrisa1388.Parvin@gmail.com
Atrisa1388.Parvin@gmail.com
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۴ سالمه قائدگی هم شدم قدم ۱۵۷ ازین بلند تر میشم

حمید آل کثیر
حمید آل کثیر
1 ماه قبل

سلام ۱۸ سالمه
قدم ۱۶۸ یا ۱۶۹ سانته
آیا امکانش هست تا ۱۸۰ سانت برسم
چه کار کنم، لطفاً راهنمایی کنید

محسن احمدی نسب
محسن احمدی نسب
1 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه پسرم قدم ۱۵۳ پدرم ۱۸۵ ومادرم ۱۷۵ بنظرتون من چقدر دیگه رشد میکنم هیچ علائمی از بلوغ ندارم

علیرضا
علیرضا
1 ماه قبل

سلام من پسرم ۱۱سال و۶ماه است ووزنش هم ۲۸ کیلو است قدش ۱۳۰ میباشه امکان رشد بیشری داره

سیف
سیف
1 ماه قبل

سیف

M. V
M. V
1 ماه قبل

سلام من دخترم حدود ۱۱ سال سن دارم و قدم ۱۴۳ از پسر عموم ۲ سانت بلند ترم و می خوام تا سن بلوغ قدم
بلند تر شه

بهمن هاشمی
بهمن هاشمی
پاسخ به  M. V
1 ماه قبل

سلام. به سلامتی

زینب امیری
زینب امیری
1 ماه قبل

سلام من دخترم و۱۶ سالمه قد من ۱۵۴ هستش تو ای چند سال اصلا قد نکشیدم آیا قدم بلند میشه بنطر تون؟؟؟

رونیکا
رونیکا
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۲ سالم قد پدرم ۱۵۶ است قد من الان ۱۵۲ میخواستم بدانم قد من تا ۱۷۶یا ۱۷۵ میرود

پرنیان
پرنیان
1 ماه قبل

سلام من. بهمن امسال شدم ۱۳ ساله قدم ۱۴۹ و وزنم۳۳ کیلو

محمدرضا
محمدرضا
1 ماه قبل

سلام پسرم ۱۴ سال ۱۱ ماه قد من ۱۷۵ هستش بنظرت رشد میکنم بازم یا قدم خوبه یا کوتاه ؟

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

سلام من مهدی ام نزدیکای ۱۷ سالمه من قدم ۱۶۰ بابامم هم قد منه ولی مادرم و خاهرم یکم از من و پدرم کوتاه تر هستن تو گوگل زدم برای افزایش قدم چه کار کنم گفتش که اگه خاهر یا برادر و یا پسر عموی قد بلند دارید میتوانید قد بلند شید اما خاهرای من قد کوتاه هستن ولی پسر عموم قدش بلنده میخاستم بدونم که من میتوانم افزایش قد تا ۱۰ الی ۱۵ سانت داشته باشم ایا این امکان پزیره یا نه لطفن جواب بدید ممنونم

نجم الدین شریعتی
نجم الدین شریعتی
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

مثل سگ باید طناب و بارفیکس بزنی و حرکات کششی لنجام بدی داداش.
بسکتبال و والیبالم جوابه

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

سلام من مهدی ام قدم ۱۶۰ بابام هم قد منه ولی مادرم و خاهرم از من یکم کوتاه تر هستن میخاستم بدونم که من میتونم ۱۰ تا ۱۵ سانت بلند تر بشن یا نه

محمدرضا
محمدرضا
1 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه قدم ۱۷۵ بلند تر میشم؟

محمد صدیقی
محمد صدیقی
پاسخ به  محمدرضا
14 روز قبل

بله

امیرحسین زارعی
امیرحسین زارعی
1 ماه قبل

سلام من پسر هستم قدم۱۷۶هست ۱۴سالمه قد پدرم ۱۸۵و مادرم ۱۶۰و کلا فامیل های قد بلندی هم داریم میخواستم بدونم میتوانم تا۱ماه دیگه قدم رو به۱۸۰برسونم

.S.
.S.
پاسخ به  امیرحسین زارعی
24 روز قبل

صد در صد

ساسان
ساسان
پاسخ به  امیرحسین زارعی
16 روز قبل

داداش سوپر نیست که تو یه ماه ۱۸۰ بشی

سلطان
سلطان
1 ماه قبل

من پسرم ۲۱ سالمه چکار کنم قدم بلند شه

Amir
Amir
1 ماه قبل

سلام
من ۱۶ سالمه پسرم
قدم۱۷۵ میخواستم بدونم آیا راهی هست به ۱۸۵ برسم؟؟؟؟؟؟؟؟

پارسا
پارسا
1 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر پسرم الان ۱۴ سالم هست قدم ۱۸۰ هست بلوغمم هنوز کامل نشده تا چقدر دیگ رشد میکنم؟

زینب امیری
زینب امیری
پاسخ به  پارسا
1 ماه قبل

خیلی عالیه که

مرتضی
مرتضی
پاسخ به  زینب امیری
24 روز قبل

چرا دوسش داری مگه

داکتر استاپ
داکتر استاپ
پاسخ به  پارسا
1 ماه قبل

تا ۱۸ سالگی میوه میدی دوست عزیز

حسین
حسین
پاسخ به  پارسا
23 روز قبل

با این وضعیت رشدت دو سه سال دیگه نارگیل میدب

محمد صدیقی
محمد صدیقی
پاسخ به  پارسا
14 روز قبل

اگر ورزش کنی به ۱۸۳ تا ۱۸۴ میرسی

هانا
هانا
1 ماه قبل

من دخترم ۱۲ سالمه قدم ۱۴۳ عه چقدر دیگه میتونم رشد کنم؟

ذبیح
ذبیح
1 ماه قبل

سلام من ذبیح هستم ۱۶۰سندم ۱۹چیکارکنم که قتم بالا بره

دهقان فداکار
دهقان فداکار
پاسخ به  ذبیح
1 ماه قبل

موقع خوندن فارسی دبستان طناب بزن

کاتیا
کاتیا
پاسخ به  دهقان فداکار
2 روز قبل

وای ، نمیخندم

هان
هان
1 ماه قبل

سلام من هانیه ام قدم ۱۵۵ تغذیه درستی ندارم و ۲ سال قد نکشیدم الانم ۱۶ ساله

اسنپ فود
اسنپ فود
پاسخ به  هان
1 ماه قبل

به ما یه سر بزن دوست عزیز

Hananeh
Hananeh
پاسخ به  هان
4 روز قبل

منم اینجور هس باید چکار کنیم

حسام
حسام
1 ماه قبل

سلام من کلاس ۹ حستم قدم ۱۷۵ هست تا ۱۹۰میرم‌

محمد صدیقی
محمد صدیقی
پاسخ به  حسام
14 روز قبل

نه داداش تو نهایتش تا ۱۸۲ برسی

امیرحسین
امیرحسین
1 ماه قبل

سلام من پسرم، ۱۵ سالمه قدم ۱۶۰ هستش میخوام بشم ۱۷۰ آیا با ورزش میتونم به قد دلخواهم برسم؟

بی نام
بی نام
پاسخ به  امیرحسین
1 ماه قبل

یعقوب بعقوب بلدی اون کارو کنی به قد دلخواهت میرسی

حصین
حصین
پاسخ به  بی نام
1 روز قبل

تفر باوت

عماد رضا
عماد رضا
1 ماه قبل

سلام من پسرم قدم ۱۷۲ هست وزنم ۵۵ دومیدانی هم کار میکنم ۱۵ سالم هست یا افزایش قد دارم

کاتب المطبوعات
کاتب المطبوعات
پاسخ به  عماد رضا
1 ماه قبل

بنظر من ۱۵ سالت هست

دخی
دخی
پاسخ به  کاتب المطبوعات
27 روز قبل
نورا
نورا
1 ماه قبل

من نورا ۱۵ سالمه تو ۱۶ سالگیم چاقم قدم ۱۶۸ آیا امکان داره لاغرشدم و با حرکت های ورزشی تا ۱۷۰ برسم ؟ایمستژمیتز

آمسپطتظت
آمسپطتظت
پاسخ به  نورا
1 ماه قبل

سلام نوراسمسذسمذسکش

سامان
سامان
1 ماه قبل

سلام قدم ۱۷۶ هست سنم تازه وارد ۱۷ شدم
قد پدر ۱۶۷
قد مادر ۱۶۱
قد داییم ۱۹۲
میخوام بدونم قد نهایم چقدر میشه؟

محمد صدیقی
محمد صدیقی
پاسخ به  سامان
14 روز قبل

نهایت تا ۱۸۰ برسی گلم

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام پسرم قدم ۱۴۵ است آیا به ۲۰۰ میرسد سندم ۱۹ است

محمود تریدینگ
محمود تریدینگ
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

با توجه به نرخ تورم امسال، بله

سام
سام
2 ماه قبل

سلام من یک ماه دیگه وارد ۱۷ میشم (پسرم)
قدم ۱۷۶
پدرم۱۶۷
مادرم ۱۶۰
و داییم ۱۹۲
میخواستم ببینم قد نهایم چقدر میشه ممنون

دخی
دخی
پاسخ به  سام
27 روز قبل

رل میزنی

خاک
خاک
پاسخ به  دخی
1 روز قبل

چی زر میزنی این وسط

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه قدم ۱۵۲ هست میخوام تا ۱۷۵ ۱۷۰ برسم میرسم هنوز قد دارم وزنم ۴۵ هست خیلی کوتاه هستم چکار کنم

فهیمه
فهیمه
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام خوبین

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

وزنم هم ۴۵ هست

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه و قدم ۱۵۲ هست میخوام به ۱۷۰ یا ۱۷۵ برسم میشه قدم هنوز ادامه داره
و اینکه تا چند سالگی می‌توانیم قد بکشیم

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام من پسرم ١۶ سالمە قدم ١۶۵ میخوام قدم برسە بە ١٨۵ باید چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا