بهترین راه‌های درمان خانگی سوختگی با آب جوش

سوختگی با آب جوش معمولا درد شدیدی دارد که در اکثر مواقع در آشپزخانه و زمان آشپزی برای فرد اتفاق می‌افتد. این عارضه، در زمانی که رخ می‌دهد، اگر مدت زمان زیادی، آب جوش بر روی پوست بماند، ممکن است باعث آسیب جدی و دائمی بر روی پوست شود. در این محتوا قصد داریم در مورد درمان سوختگی با آب جوش اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم با ما همراه باشید.

دلایلی که ممکن است باعث سوختگی با آب جوش در افراد شود

همانطور که گفتیم این عارضه عموما در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها اتفاق می‌افتد و خانم‌ها و افرادی که بیشتر وقت خود را در آشپزخانه در حال آشپزی به سر می‌برند، بیشتر از دیگران در معرض این حادثه قرار می‌گیرند. بعضی از مواردی که باعث سوختگی با آب جوش می‌شوند عبارتند از:

  • ریختن آب جوش در زمان تهیه غذا، چایی و نوشیدنی‌های گرم
  • باز کردن در قابلمه و ظروفی که آب در آنها در حال جوشیدن است
  • بخار حاصل از مایکروویو، کتری، سماور، قابلمه و …
  • درجه بالای آبگرمکن در خانه‌ها
  • و…

سوختگی با آب جوش در بعضی موارد نیز به صورت عمدی اتفاق می‌افتد مانند پرتاب آب جوش که در این موارد احتمال سوختگی به صورت عمیق‌تر و گسترده‌تر است چرا که سطح بیشتری از پوست در مقایسه با سوختگی سهوی در معرض این عارضه قرار می‌گیرد. عوامل و مواردی نیز وجود دارد که میزان شدت سوختگی را تعیین می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدت زمانی که پوست در معرض آب جوش قرار گرفته است.
  • مقدار و اندازه سطح پوست که با آب در تماس بوده است.
  • سرعت عملکرد فرد برای اینکه بعد از سوختگی پوست خود را خنک کند.

علائم سوختگی با آب جوش

وقتی که فرد به وسیله آب جوش دچار سانحه سوختگی شود، اولین علائم سوختگی با درد ناگهانی و بسیار شدید شروع می‌شود اما در مواردی که فرد دچار سوختگی با درجات بالا باشد، به دلیل اینکه عصب لایه‌های زیرین پوست نیز درگیر می‌شود، ممکن است درد و سوزش متوجه او نشود. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که علائم درد سوختگی بستگی به نوع سوختگی دارد که در اینجا به معرفی انواع سوختگی با آب جوش و علائم آن می‌پردازیم:

سوختگی درجه یک

این نوع سوختگی، به نسبت کوچک و سطحی است و در آن، فقط بخش سطحی پوست درگیر می‌شود و ممکن است فقط به ناحیه اپیدرمی که همان لایه اولی پوست است، ضربه بزند.

علایم سوختگی درجه یک عبارتند از:

  • درد شدید تا چند ساعت اول سوختگی
  • قرمزی و التهاب پوست
  • خشکی پوست
  • لایه برداری در زمان التیام و بهبود سوختگی

سوختگی درجه دوم

سوختگی درجه دوم، علاوه بر اپیدرم، به لایه درم که همان لایه دوم پوست است نیز آسیب وارد می کند. این نوع سوختگی نسبت به نوع اول جدی‌تر است.

برخی از علایمی که سوختگی درجه دوم دارد عبارتند از:

  • درد شدید تا چند روز و در بعضی موارد تا یک هفته
  • رطوبت بالای پوست
  • قرمزی زیاد، التهاب و تاول پوست

سوختگی درجه سه

این نوع سوختگی، ضخامت شدیدی دارد و اکثر لایه‌های پوستی را درگیر می‌کند و ممکن است پوست دچار عفونت شود. بنابراین بهتر است که در این موارد به یک متخصص و دکتر پوست مراجعه کنید تا در درمان سوختگی به شما کمک کند. معمولا قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض آب جوش باعث می‌شود که فرد دچار سوختگی درجه سوم شود.

علائم سوختگی درجه سوم عبارتند از:

  • .وجود علایمی مثل ضعف و تب
  • قرمزی و یا سفیدی زیاد پوست
  • درد کم و یا بدون درد بودن سوختگی
  • آسیب زیاد بر روی پوست
  • وجود قسمت‌های سیاه بر روی پوست

اقدامات اولیه‌ای که در زمان سوختگی با آب جوش باید انجام دهید

بسیاری از موارد سوختگی با آب جوش را می‌توان به راحتی در منزل درمان کرد. این نوع سوختگی ممکن است خفیف باشد و به راحتی بتوانید آن را در منزل درمان کنید. با این وجود، در اکثر مواقع، با درد شدید و گاهی نیز تاول همراه است.

در هر صورت در زمان سوختگی باید قبل از درمان، کارهایی را انجام دهید که در اینجا به آنها می‌پردازیم:

  • جدا کردن لباس از بدن

اگر محل سوختگی در زیر لباس باشد، به سرعت لباس را از بدن خارج کنید تا به محل سوختگی نچسبد.

  • جدا کردن اکسسوری‌ها

وسایل تزئینی و زیورآلات را از محل سوختگی جدا کنید تا در صورت ورم و یا تاول زدن محل سوختگی، به آن نچسبند.

  • خنک کردن جای سوختگی با آب سرد

برای اینکه بتوانید سوختگی با آب جوش را به راحتی درمان کنید، به محض سوختگی، به سرعت پوست خود را به مدت ده الی بیست دقیقه در زیر آب سرد نگه دارید. این کار به تسکین درد سوختگی کمک زیادی می‌کند.

بهترین داروهای خانگی برای درمان سوختگی با آب جوش

شاید این سوال برای شما پیش آید که سوختگی با آب جوش را چگونه درمان کنیم؟ لازم است بدانید که بیشتر زخم‌ها و سوختگی‌های ناشی از آب جوش به راحتی قابل درمان هستند و شما می‌توانید با استفاده از داروهای گیاهی به درمان آنها بپردازید:

در اینجا چند راهکار درمان خانگی سوختگی با آب جوش را برای ما توضیح خواهیم داد:

استفاده از گیاه آلوئه‌ورا برای درمان خانگی سوختگی ناشی از آب جوش

گیاه آلوئه ورا در درمان بیماری‌های پوستی و سوختگی بسیار موثر است. این گیاه به ترمیم و بهبود سوختگی درجه یک و دو و خراش‌های جای زخم می‌پردازد و همچنین سوزش و درد ناشی از سوختگی با آب جوش را کاهش می‌یابد.

روغن زیتون برای سوختگی با آب جوش

روغن زیتون خاصیت ضدعفونی کننده و مرطوب کننده دارد به همین خاطر می‌تواند در درمان سوختگی به شما کمک کند. این روغن همچنین آرامش‌بخش است و درد حاصل از سوختگی را بهبود می‌بخشد.

سوختگی با آب جوش خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان بر روی سوختگی، خاصیت خنک کننده دارد و می‌تواند به تسکین و التیام درد کمک کند. اما بهتر است سعی کنید از این محصول بر روی سوختگی‌هایی که عمق بیشتری دارند استفاده نکنید چرا که ممکن است در زمان برداشتن خمیر دندان از روی محل سوختگی آن را زخم کنید.

درمان خانگی سوختگی با آب جوش
درمان خانگی سوختگی با آب جوش

درمان سوختگی با آب جوش با عسل

عسل از دیرباز در طب سنتی کاربرد زیادی داشته است. این محصول، خاصیت ضدعفونی کننده دارد و از بروز عفونت در محل سوختگی جلوگیری می‌کند. این محصول همچنین، بافت‌های آسیب دیده پوست را ترمیم می‌کند و نیز می‌تواند به درمان تاول سوختگی با آب جوش کمک کند.

بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش

برای درمان و التیام درد سوختگی، پمادهای زیادی به بازار عرضه شده است که باید توجه داشته باشید هر پماد برای یک نوع مشخص از سوختگی‌ها استفاده می‌شود. از جمله بهترین پماد برای سوختگی با آب جوش می‌توان به پماد آلفا، پماد ریکاو، و همچنین پماد پولیسپورین یا نئوسپورین اشاره کرد که به تسکین درد، ترمیم و جلوگیری از عفونت بر روی زخم سوختگی کمک می‌کنند.

درمان سوختگی با آب جوش با آرد

در مواردی نیز برای درمان سوختگی ناشی از آب جوش از آرد استفاده می‌کنند. استفاده از آرد، باعث جلوگیری از تاول زدن محل سوختگی می‌شودو تا حدود زیادی درد حاصل از سوختگی را از بین می‌برد.

نکات مهمی که به درمان سوختگی ناشی از آب جوش کمک می‌کنند

زمانی که به درمان خانگی سوختگی می‌پردازید، لازم است نکات مهمی را مد نظر قرار دهید و از انجام بعضی کارها دوری کنید که عبارتند از:

  • ناحیه سوختگی را در معرض تابش آفتاب قرار ندهید
  • تاول ناشی از سوختگی را نترکانید.
  • به هیچ عنوان از یخ، کره و روغن‌های غذایی برای مرطوب کردن و تسکین درد سوختگی استفاده نکنید.

چند سوال متداول در مورد سوختگی ناشی از آب جوش

سوالاتی که ممکن است در مورد این عارضه، ذهن افراد زیادی را به خود مشغول کنند عبارتند از:

  • آیا جای سوختگی با آب جوش می ماند؟

خیر، در صورتی که در طول درمان نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید هیچ اثری از سوختگی بر روی پوست نمی‌ماند.

  • بهترین پماد التیام بخش سوختگی با آب جوش در کودکان کدام است؟

پماد‌ها و کرم‌های آنتی بیوتیک زیادی در این زمینه به بیماران معرفی شده است که هر کدام برای درجه سوختگی خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کودکان می‌توانید از پماد کالاندولا، پماد زینک اکساید و دیگر محصولاتی از این قبیل استفاده کنید.

  • در زخم سوختگی با آب جوش چه باید کرد؟

برای درمان زخم ناشی از سوختگی باید از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد عفونت استفاده کنید. همچنین برای اینکه اثری از زخم بر روی پوست نماند، بهتر است از دکتر پوست مشاوره لازم را دریافت کنید.

پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین سوختگی ناشی از آب جوش

اگر از طریق درمان خانگی سوختگی با آب جوش، نتوانستید عارضه وارد شده را به طور کامل برطرف کنید باز می‌توانید از طریق پذیرش ۲۴ با بهترین پزشکان مشاور پوست و مو در ارتباط باشید و مشاوره لازم جهت درمان بیماری خود را دریافت کنید. همچنین افرادی که دچار عارضه شدید شده‌اند، از طریق این سایت می‌توانند توسط دکتر جراح پلاستیک ویزیت شوند و بهترین درمان را از طریق این سایت دریافت کنند.

۳.۳/۵ (۲۱ نظر)

منبع
healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
106 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهمت
مهمت
14 روز قبل

سلام من چند روز پیش رادیات بخاری داخل کابین ماشین ترکید وپام به اندازه کف دست با آب رادیات سوخت العان قرمز شده و قسمتی تاول زده چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

نازنین
نازنین
22 روز قبل

سلام یه هفته پیش مادرم کتری آب جوش کلا ریخت روشون نصف صورتشون و پشت بدنشون دست و یک طرف ران سوخت همون شب بیمارستان امام رضا بردیم پاسمان کردن مرخص کردن ولی چند روز میشه جای زخم های سوختگی درد و همراه تب لرز هر روز هم میرن حموم با شامپو بچه فیروزه شستشو و با روغن زیتون میزنن قرض هاشون هم سر موقع می خورن ولی بازم بهتر نشدن لطفاً همراهیم کنین چیکار باید کنم زودتر خوب بشن ممنون

افسانه
افسانه
26 روز قبل

سلام من چند دیقه پیش با آب حمام نصف گردنم و دستمو قسمت شونه هام سوخت خمیر دندان زدم اما هنوز میسوزه درد دارم چیکار کنم

زینب
زینب
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من پام ۶ ساعت پیش سوخته الا زیر پوست آب جم شده باید چیکار کنم؟

نرگس شجاعی
نرگس شجاعی
1 ماه قبل

سلام دخترم به آب جوش خیلی بد سوخته باید چی استفاده کنم

علی
علی
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر روی پایه من به اندازه ۶سانت سوختگی شده با از بین رفتن پوست و حدود ۱۲سانت سوختگی سطحی ولی متاسفانه پای بنده کلا ورم کرده چه دلیلی داره

سارا
سارا
1 ماه قبل

سلام دخترم با اب جوش سوخته ۲ سالشه یه پاش کاملن سوخته یه هفتس خوب نشده بعد پای سوختشو اصن نمیتونه باز کنه بایسته پاهاش کلن جم شدس مشکلش چیه چیکار باید کنم

صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
پاسخ به  سارا
1 ماه قبل

سلام دوست عزیز باید ببری حمام با اب ولرم با کیسه زبر بکشی تا پوستش ازاد سازی بشه پوستای مرده کنده شه بعد با سرم شستشو شود روغن حیوانی یا روغن ماهی با پماد الفا داخل کنی بش بمالی پانسمان کنی هر روز تکرار کن روزی یه باردرضمن روغن حیوانی بدون نمک و خامه باشد

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام بنده ۵ روز پیش اب جوش ریخت روی پام از زیر زانو تا روی پام سوخته میخواستم ببینم اب حمام برای زخمم خوبه یا نه

صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

بله روزی یک بار با اب ولرم شستشو با کیسه ضبر بکشی پوست مرده بکنی با پماد الفا با روغن ماهی مخلوط کنی پانسمان کنی روزی یک بار هر روز

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من آب چوش ریخته رو زانو چکار کنم

زھرا
زھرا
2 ماه قبل

سلام خستہ نباشیددخترخواھرم دوسالہ پیش زانوش براثراریختن ابجوش سوخت پوسٹ روش جمع شدہ میخواستم بگم بایدچہ کارکردعمل جراحی کردیااینکہ بادارومیشہ درمان کردممنون میشم راھنمایی کنید ازبجنوردھستم

صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
پاسخ به  زھرا
1 ماه قبل

به دکتر پوست مراجعه کن

نام محبوبه فرهمند
نام محبوبه فرهمند
2 ماه قبل

سلام ازچوش پشت سرم ریخته پشت گوشم تاول زده پشتکلم هم تاول کوجک زده زمانی که ابچوش ریخت سری زیر اب سرد گرفتم حلا برم حمام بعد سه روز زر دار یا نه چون موهام خیلی بهم چسبید با تشکر از راهنمای شمامحبوبه فرهمند

بهزادجلالی
بهزادجلالی
2 ماه قبل

دست بنده سه ماه پیش بااب رادیات ماشین
سوختگی نسبت شدیدبودانگشتان دستم بود
الان انگشتان دستم خشک وبی حس مانده
نمدانم چه کا رکنم

جلال
جلال
2 ماه قبل

سلام پای من از ناحیه ی زانو ب پایین با آبجوش سوخته بنظر شما بهترین روش برای بهبود چیه

صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
صفی چهاردولی ۰۹۱۸۳۵۰۶۸۳۶
پاسخ به  جلال
1 ماه قبل

شستشو وباروغن حیوانی بدون نمک و خامه با پماد سوختگی داخلکنید و به ستوعسوخته بمالید و پانسمان کنید قبل پاسمان شستشویپوست مرده باید کنده شود با کیسه نسبتن ضبر

سهیلا بخشی
سهیلا بخشی
3 ماه قبل

سلام پسر من ۶۰درصد با آب جوش سوخته بعد یک ماه که از بیمارستان آوردیم سه هفته هم هست تو خونه پرستار پانسمان می‌کنه دو هفته هم پانسمان میخواد کج راه می‌ره بعد اینکه زخمش خوب شد درست راه میره

ساناز
ساناز
3 ماه قبل

سلام پای دخترم با اب جوش سوخته الان ۳ روزه و تاون زده بود ولی ترکید تاونش الان هم زخم هستش و خون میاد و روش هم چرک زده چیکار باید بکنم؟

azadeh
azadeh
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

سلام فقط روغن الاغ بهترین روغن برای سوختگی

محسن
محسن
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

داروی گیاهی اسوالین بزن

زهره
زهره
پاسخ به  ساناز
2 ماه قبل

وارلین با قرص آموکسی سیلین قاطی کن خیلی خوب جواب میده

نازنین
نازنین
پاسخ به  ساناز
22 روز قبل

زرده تخم مرغ بسوزن روغنش بگیر بزن دختر منم آب جوش ریخت فقط روغن زرد تخم مرغ خوب کرد سر

روح الله
روح الله
4 ماه قبل

سلام پسرم با اب جوش پاهاش سوخته وسرماخوردگی هم دارد چه دارویی بدهم که عفونت نکند وبرای جلوگیری از تب چه داروی بدهم

ماهان
ماهان
4 ماه قبل

سلام شب خوش

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام پای خانمم اب جوش ریخته خیلی درد داره از اب سرد وبهدش پماد سوختهگی استفاده کردیم برای کم کردن دردش چه کنم

گلی
گلی
4 ماه قبل

سلام من بخاطر استفاده از کیسه آبگرم لک قهوه‌ای روی کمرم ایجاد شده چی پیشنهاد میکنید برای درمانش

بدون نام
بدون نام
4 ماه قبل

سلام من دستم آب جوشیده شده ریخته از مچ دستم تا انگشت هام سوخته پوستش کنده شده انقد سوزش دارم خوب نمیشه چی پیشنهاد میکنید ؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  بدون نام
3 ماه قبل

روغن ۷ گیاه

ابوالفضل
ابوالفضل
4 ماه قبل

سلام، صورتم از ناحیه راست باابی که درحال تهیه غدا بوده دچار سوختگی شده اب از طریق سر به پایین سرازیر شده چشم راستم وَرَم کرده اب به داخل چشم نفوذ نکرده مشکل خاصی برایش پیش نمی اید؟

منصور
منصور
پاسخ به  ابوالفضل
2 ماه قبل

کانت پاره بد بخت

پارسا
پارسا
5 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر
دست پسرم حدود یک ماه پیش با پلاستیک ذوب شده سوخته و جای سوختگیش قرمزه و احساس میکنم داره گوشت میاره، شما چه راه درمانی را پیشنهاد میدهید؟

من خانم سواري هستم
من خانم سواري هستم
5 ماه قبل

سلام علیکم من داشتم چای میخوردم بعد لیون چای روی سینه من ریخت و بستون من سوخته ودر جا پوست افتادخیلی درد دارم یه راهنمای کنید

داود
داود
پاسخ به  من خانم سواري هستم
4 ماه قبل

سینه خانم با آب جوش سوخته قسمتی از پوست زرد شده بود وپینه بسته بود که آن را با تیغ برداشتیم حال چه باید بکنیم تا خوب شود از پماد آنتی بوتیک وقرص هم استفاده می کند

داود
داود
پاسخ به  داود
4 ماه قبل

الان ۲۰ روز است که سوخته به دکتر هم که رفتیم پماد مفنایو وموپیروسین وسیلورسولفاد پارین داد ن که زدیم ولی بهتر نکرده سوختگی در سینه چپ می باشد بعد آن که پینه رو برداشتیم یک لایه زرد تقریبا چربی شکل روی زخم است وپاک هم که می کنیم نمی رود لطفا راهنمایی کنید ممنون

یوسف
یوسف
پاسخ به  من خانم سواري هستم
3 ماه قبل

سلام علیکم یک پمادی هست پاکستانی ولی اصلیش را بگیر اسمش برنال دو مدل هستند اگر اصلیش پیدا نشد همون درجه دومش را هم بگیری خوبه زرد رنگ هست عطاریها دارن

نقدی
نقدی
5 ماه قبل

پسرم ۹ ماهشه و پای او با آبجوش ۳ هفته پیش سوخت الان برای از بین بردن زخم پاش و اینکه جای قرمزی نمونه چی بزنم؟ من فقط وازلین میزنم

مقدم
مقدم
پاسخ به  نقدی
5 ماه قبل

سلام پماد تریا مسینلون ان ان
عالی هست

بدون نام
بدون نام
پاسخ به  نقدی
4 ماه قبل

خانم حواست کجاست بچه نه ماهه رو کشتی

مریم
مریم
6 ماه قبل

سلام من دیروز با اب برنج در حال جوش هنگام ابکشی سوختم و روی رون پام ریخته و شدیدا سوخته دکتر رفتم و پماد زدن و گفتن هروز برم حمام. امروز تاول خیلی خیلی خیلی بزرگی اندازه پرتقال بزرگ تر. روی پام زده و تاول های ریز تر میتونم با سوزن خالی کنم اون تاول هارو ؟؟

مهسا
مهسا
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام
اصلا به تاولها دست نزنید باعث عفونت درد بیشتر و موندن جای بیشتر سوختگی میشه.اگر در ناحیه هست که نمیشه تاول رو نگه داشت حتما برای خالی کردنش از پزشک کمک بگیرین و خودتون انجام ندین

فریبا عراقی
فریبا عراقی
6 ماه قبل

آب لوله جوش بود وسرپوست ساق پا ریخته شد ودرجا پوست آن بلند شد وخون آمد..نیم ساعت پیش..چکارباید بکنم..کمکم کنید..پسرم بیمار بستری کمایی است

پوریل
پوریل
پاسخ به  فریبا عراقی
6 ماه قبل

خدارحمتش کنه . یکی همینحوری شد فهوت کرد خخخ

رضا
رضا
7 ماه قبل

سلام فقط جایپستان باد کرد بچه کوچک است

رضا
رضا
7 ماه قبل

چند روز بچه با آب چوش سوخته الان در حال درمان است ولی کمی باد کرد است

ایلیا
ایلیا
9 ماه قبل

سلام، صورت پسرم دوماهه که با آب برنج سوخته اما هنوزم جای سوختگیش مونده، چه پمادی لکش رو از بین میبره؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  ایلیا
7 ماه قبل

پوست پای بنده با چای تازه و داغ سوخته البته الان ۸ روز گذشته و تاول ها خودشان کم کم کوچک شدن تا رفع شوند ولی الان از صبح که تاول بزرگی که روی نام بود شل شد و داره کم و کمتر میشه خیلی جاش سوزش داره چیکار کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام خوبی سلامتی من دستم با چای داغ سوخته پماد استفاده میکنم آیا خوب میشه حلش می مونه ی نه

فاطمه شاهسون
فاطمه شاهسون
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

روی دست دخترم با چای داغ سوخته چکار کنم

امنه
امنه
پاسخ به  ایلیا
5 ماه قبل

الویه ورا

فاروق
فاروق
پاسخ به  ایلیا
3 ماه قبل

سلام خوبی پمادرژدرم بزن‌‌خیلی حالیه

جهانی
جهانی
10 ماه قبل

سلام دخترم هشت ماهشه پا بچه با چای داغ سوخته دوهفته پماد آلفا وعسل استفاده کردم خوب نشد چیکار کنم

مدنی
مدنی
پاسخ به  جهانی
9 ماه قبل

سلام من چهار روز پیش پایم دراثر ریختن آب گرم از چای سوخته اولین روز چون جای بودم فقط از روغن ساری یاق استفاده کردم. بعد داروخانه به من
کرم ریکاو را داد چون عفونت کرده بوداز قرص های زاکسیم استفاده می کنم حالا نزدیک ۱۰ روز است ولی اصلا خوب نشده است. نمی دانم چکار بکنم. لطفا راهنمایم کنید باتشکر

روژی
روژی
پاسخ به  مدنی
6 ماه قبل

پماد آلفا خوبه نمیزاره جاش بمدنه

مقدم
مقدم
پاسخ به  جهانی
5 ماه قبل

پماد تریا مسینلون ان ان معجزه میکنه امتحان کنید

امید نارویی
امید نارویی
10 ماه قبل

چگونه سوزش و درد و خارش دستم رو کم کنم ک با آب جوش سوخته است

عباس حقیقی
عباس حقیقی
10 ماه قبل

سلام شب بخیرپس ازبرداشتن پوست سوخته چه مدتی طول میکشدتا پوست جدیدجایگزین شود؟

روژی
روژی
پاسخ به  عباس حقیقی
6 ماه قبل

دوستان وقتی سوختگی براتون رخ میده آرد بریزین رو سوختگی آردو یخچال بزارین وقتی خدای نکرده سوحتگی داشتین آرد خیلی خوبه نمیزاره تاول بزنه

المیرا
المیرا
پاسخ به  عباس حقیقی
6 ماه قبل

سلام شب بخیر دخترم امیشب آب جوش ریخت روی گردن شکمش سوخت پوستش کلن رفت درمانگاه بردم پماد زد به نظر تون لازمه ببرمش بیمارستان وجایی سوختگیش ممکنه بمونه

مریم
مریم
پاسخ به  المیرا
5 ماه قبل

سلام من مادرم آب جوش ریخته روی دستش وپوست کنده شده وزخم شده روغن تخم مرغ براش میزنیم خوبه کی خوب میشه دو سه روزه این جوری شده

پوریا
پوریا
پاسخ به  عباس حقیقی
6 ماه قبل

سلام دوماه الی ۳ ماه با مراقبت و خوردن مایعات … مث اولش بازسازی و پوستت عالی میشه . منتها نباید جای زخم آفتاب بخوره . مدام ماساژ بده و پوست روز بروز شروع ب بازسازی میکنه .

شیرین مرتضوی
شیرین مرتضوی
10 ماه قبل

سلام من ازناحیه پا سوختم با اب جوش خیلی درد دارم وعفونت کرده باید چکار کنم

پوریا
پوریا
پاسخ به  شیرین مرتضوی
6 ماه قبل

سلام بهثادیت ضدعفونی بزن . ویتامین از خانواده ی E A . و گروه B … مسکن جالینوس و گپسول چرک خشکن رو باهم بصورت آرد شده بمال روش و بعداز ۱۰ دقیقه با آب خنک بشور .باسشوار خشکن . بعدش بالامبوی گیاهی بمال . بعداز نیم ساعت با شامپوی بچه بشور چون سوزش نداره .

نصرت بخش
نصرت بخش
1 سال قبل

سلام دوستان بیاین راهکار جدید درمان سوختگی صد درصد

الان دقیقا ۲ بار از سال پیش دچار سوختگی نوع یک ضعیف و نوع دو یعنی شدید با ابجوش کتری شدم.
به محض ریختن ابجوش سفیده تخم مرغ و کامل مالیدم روی موضع سوختگی بعد آرد نون بربری یا شماهر اردی ک دیترستونه بزنید روش
یکم بعد بدون اینکه بشورم باز سفیده تخم مرع روی مواد قبلی ک داشت خشک میشد و میسوخت زدم .
و باز تکرار
داروی مسکن درد حتما حتما بخورید.
چون حتی در این روش که دارم میگم درد تا چندساعت باهاتونه ولی بعدش از دیدن نتیجه شوکه میشید .
چون از فرداش کمترین جای سوختگی نه درد و نه سوزش و نه تاول باقی نمیمونه .
حالا رمز کار و فوت کوزه گریه اخرش چی بوده؟؟

اینکه هر دوبار به صورت مدام و به شدت و سرعت زیاد موضعی که سوخته بود و تکون میدادم یعنی باید باید الزاما حتما و قطعا کاری کنید که گردش خون شما توی اون موضع سوختگی تندتر بشه. همین!!!!
فقط و فقط اگه دست پاتون سوخته درجا بلند شید روش بسیار تند بدوید درجا بزنید بالا پایین بپرید مثل طناب زدن ک هم سرعت هم فشار روش وارد بشه برقصید اگه تن تون سوخته علاوه بر دویدن و جنب و جوش و تحرک شدید و بالا مثلا شکم یا باسن با دست بگیرید دور اون قسمت و به شدت تکونش بدید .
درد سوختگیتون آنی کم میشه باز بعد چند دیقه اگه سوخت دوباره شروع به تحرک تا زمانیکه کامل از درد بیفته تکرارش کنید چند ساعت ….
یکبار امتحانش کنید و اگه خوب شدید برای پدرمادرم دعا کنید.

مدنی
مدنی
پاسخ به  نصرت بخش
9 ماه قبل

تشکر از راه کار شما ما که بعد ۱۰ روز سوختگی باید چه کار بکنیم. دیگه خسته شدم ازبس دارو خوردم کرم ریکاو زدم.

نصرت بخش
نصرت بخش
1 سال قبل

سلام دوستان بیاین راهکار جدید درمان سوختگی صد درصد

الان دقیقا ۲ بار از سال پیش دچار سوختگی نوع یک ضعیف و نوع دو یعنی شدید با ابجوش کتری شدم.
به محض ریختن ابجوش سفیده تخم مرغ و کامل مالیدم روی موضع سوختگی بعد آرد نون بربری یا شماهر اردی ک دیترستونه بزنید روش
یکم بعد بدون اینکه بشورم باز سفیده تخم مرع روی مواد قبلی ک داشت خشک میشد و میسوخت زدم .
و باز تکرار
داروی مسکن درد حتما حتما بخورید.
چون حتی در این روش که دارم میگم درد تا چندساعت باهاتونه ولی بعدش از دیدن نتیجه شوکه میشید .
چون از فرداش کمترین جای سوختگی نه درد و نه سوزش و نه تاول باقی نمیمونه .
حالا رمز کار و فوت کوزه گریه اخرش چی بوده؟؟

اینکه هر دوبار به صورت مدام و به شدت و سرعت زیاد موضعی که سوخته بود و تکون میدادم یعنی باید باید الزاما حتما و قطعا کاری کنید که گردش خون شما توی اون موضع سوختگی تندتر بشه. همین!!!!
فقط و فقط اگه دست پاتون سوخته درجا بلند شید روش بسیار تند بدوید درجا بزنید بالا پایین بپرید مثل طناب زدن ک هم سرعت هم فشار روش وارد بشه برقصید اگه تن تون سوخته علاوه بر دویدن و جنب و جوش و تحرک شدید و بالا مثلا شکم یا باسن با دست بگیرید دور اون قسمت و به شدت تکونش بدید .
درد سوختگیتون آنی کم میشه باز بعد چند دیقه اگه سوخت دوباره شروع به تحرک تا زمانیکه کامل از درد بیفته تکرارش کنید چند ساعت ….
یکبار امتحانش کنید و اگه خوب شدید برای پدرمادرم دعا کنید.
و در آخر
برای تو از هر جای این کره خاکی که هستی و داری این متن و میخونی آرزو میکنم همیشه تن درست / سلامت و خوشحال باشی.
با عشق زندگی کنید آمین.

Paniz
Paniz
پاسخ به  نصرت بخش
6 ماه قبل

خیلی ممنون واقعا جواب داد

الی
الی
1 سال قبل

سلام آب جوش ریخت رو صورتم فقط قرمز شد الفا زدم قرمزیش رفته اما یکم جاش مونده به نظر شما جاش میره یا به دکتر مراجعه کنم

معین
معین
1 سال قبل

سلام من قسمت با لای پام با اب جوش سوخته پوستش کنده وجای ان قرمز شده لطفا راهنمایی کنید

زکیه
زکیه
پاسخ به  معین
3 ماه قبل

سلام فقط ارد سفید بزن

شهلا
شهلا
1 سال قبل

سلام روز دوشنبه میخواستم آش رشته درست کنم وقتی نخود لوبیا پختم گفتم فقط تنها عدس بذارم تو زود پس وقتی گذاشتم ۱۵ دقیقه پخت وقتی هم خاموشش کردم صبر کردم که حرارت این خیلی کم بشه وبعد هس کردم که دیگه حرارتش کم شده وقتی یواش یواش اینو باز کردم یه دفعه زود پس پرت شد پایین وبعد هم خیلی بد آبجوش ریخت طرف شکمم و شکمم هم سوخت خیلی هم شکمم سوزش گرفت و هر دفعه هم اول خمیر دندان میزدم یا بعدش آرد میزدم یا بعدش سیب زمینی رنده شده میزدم و آخرش هم پماد سوختگی میزدم وهر دفعه هم پماد سوختگی هم میزنم انگار تازه هی حالا تازه سوخته شده من دلم میخود این سوختی شکمم خیلی خوب بشه آقای دکتر بهم بگید چکار این سوختگی شکمم خوب بشه

جواد
جواد
1 سال قبل

سلام سوختگی درناحیه ران پادارم به وسیله آب جوش رنگ ادرارم به رنگ صورتی تغییرکرده

بی نام
بی نام
1 سال قبل

برای سوختگی دسته ۹ماهه با ابجوش چیکار کنیممممممم
؟. ؟؟؟.

کتایون
کتایون
پاسخ به  بی نام
9 ماه قبل

سلام من امروز هفت روز ساق وام با آب جوش سوخته تاول زد حالا تاول تر میده پماد استفاده کردم هنوز سوز داره چکار کنم

پوریا
پوریا
پاسخ به  کتایون
6 ماه قبل

سلام . ترشحات هستش . سعی کن نزاری عفونت کنه . نکات بهداشتی رو رعایت کن .

محمد هادی یزدیانی
محمد هادی یزدیانی
1 سال قبل

با سلام. چند روز است دستم با جوش رادیاتور ماشین سوخته وساعت اول درد شدیدی داشت الان تاول بزرگی زده .با پولاد آلفا وسرمایه شستشو پانسمان کردم آیا احتیاج است به دکتر برم

امیر حسین
امیر حسین
1 سال قبل

سلام پای پسرم با آبجوش سوخته چکار کنم زودتر خشک بشه

خدیجه
خدیجه
1 سال قبل

بچم لبش وفکش سوخته چه پمادی خوبه که ردسوختگی توی صورتش نمونه ممنون میشم راهنمای کنید

پوریا
پوریا
پاسخ به  خدیجه
6 ماه قبل

سلام . نزار آفتاب بخوره . چجور ردی هس؟؟

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام من زیر بغلم یه جوش چرکی زده بود که کیسه آب گرم خیلی جوش مستقیم گذاشتم زیر بغلم ۲۰ دقیقه می‌سوخت ولی نگه داشتم بعدش فردای اون روز سمت بالای باروم‌ تاول زد سمت پایینش باد کرده و روبروی همون جوش چرکی باد کرده سفته به نظرتون چیکار کنم

پوریا
پوریا
پاسخ به  مهدی
6 ماه قبل

سلام . باعث شده پوست بخارپز بشه . حالتی ک مث گ نخود یا بزرگتر گرد بشه ولی سفته . حتماً ببر آزمایشگاه هم کاراشو انجام بده . درغیر اینصورت بزرگتر میشه . قبلش میخاره و تحریک میشه همین خاروندن باعث بزرگ شدنش میشه

پلصری
پلصری
1 سال قبل

دستم بااب جوش سخته خیلی سوزمیزنه

پلصری
پلصری
1 سال قبل

دستم سوخته با آب جوش خیلی خیلی سوزمیزنه توروخدا چیکار کنم تاخوب بشم

دکتر
دکتر
پاسخ به  پلصری
1 سال قبل

پماد سیلور سولفادیازین
درجا بعد از سوختگی بمالید

پوریا
پوریا
پاسخ به  دکتر
6 ماه قبل

سلام . آقای دکتر درمواقع سوختگی کسی بیادش نمیفته . از راهکارهای قدیمی استفاده میکنند .

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  پلصری
1 سال قبل

فقط دود تریاک

هادی سیفی
هادی سیفی
پاسخ به  پلصری
1 سال قبل

مایع ظرفشویی بزن عالیه

مسعود
مسعود
1 سال قبل

سلام خانمم بااب جوش سوخته لطفا راهنمایی کنید چکار کنم از بیمارستان دور هستم توروستا هستم

asa
asa
پاسخ به  مسعود
1 سال قبل

پماد ریکاو وآلفا خوبه

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید پای بچه ام باچای سوخته روش رو باز بزارم بهتره یاببندم

ابوالفضل
ابوالفضل
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

باز بزار

ندا
ندا
1 سال قبل

سلام من دوروز پیش قسمت ران پام با آب جوش سوخته درمرحله ی اول روغن کنجد زدم ولی بعد چندساعت به پزشک مراجعه کردم یه قسمت ش عفونت کرده بود و دوباره تمیزش کردن الان دوتا پماد زینک و سیلور میزنم هیچ تغییری نکرده

asa
asa
پاسخ به  ندا
1 سال قبل

پماد سیلور اصلا اثر نمیکنه. اگه میتونی پماد مفناید بگیر. خومنم روی رون پام عفونت داشت دکتر بهم گفت پماد مفناید رو پیدا کنم. منم پیدا کردم هروقت واسه پانسمان میرفتم خودشون واسم میزدن. واسه عفونت خوبه. حتی از آلفا هم میتونی استفاده کنی اگه عفونتت زیاد نیست محل عفونت رو با آب گرم و شامپو بچه بشور و خشک کن بعد آلفا بزن ویه کیسه فریزر بزار روشبعد از چند ساعت بشور و دوباره تکرار کن. واسه من جواب داداه

طاها
طاها
پاسخ به  asa
3 ماه قبل

پسر من سه ساله که باآب جوش سماور سرش سوخته اما کف سرش پوسته پوسته میشه عفوونت می‌کنه خسته شدم که دیگه چی استفاده کنم

فاطمه بابازاده
فاطمه بابازاده
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدآبجوش بدست مادرم خورده حالاسه روزه پمادموپیروسیون وتریامسیلولون آن آن زدیم فقط میگه میسوزه آیاعادی هست یانه؟

سسسس
سسسس
پاسخ به  فاطمه بابازاده
10 ماه قبل

ببین فقط ترنج و روغن کنجد و شمع سوختگی عطاری بگیر اگه کسی بلد باشه درس کنه بزار روش و پانسمان کن عالیه
کم کم عفونتش رو میکشه همینجور تا خوبش میکنه

دکمه بازگشت به بالا