سیگار کشیدن بعد ازعمل بینی چه خطراتی دارد؟

 

سیگار کشیدن بعد ازعمل بینی چه تاثیری بر نتایج عمل دارد؟ چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیان کشید. ضرر سیگار کشیدن بعد از عمل بینی چیست؟ و با ما همراه باشید تا سوالاتی از این قبیل را در این مقاله پاسخ دهیم.

سیگار و قلیان کشیدن بعد از عمل بینی

آیا سیگار کشیدن بعد از عمل زیبایی بینی بی خطر است؟ اگر سیگاری هستید، زمان انتظار برای کشیدن سیگار پس از جراحی می تواند بسیار سخت باشد. اما عجله در کشیدن سیگار بعد از جراحی پلاستیک صورت، مانند جراحی بینی، متأسفانه توصیه نمی شود.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان سیگارو قلیون کشید

اکثر افراد سیگاری سوال می‌کنند که چند روز پس از عمل بینی میتوان سیگار کشید‌؟

دکتر جراحی بینی توصیه می‌کند حداقل ۴ هفته قبل و بعد از عمل بینی از استعمال دخانیات خودداری کنید. عدم انجام این کار می‌تواند منجر به عوارض جانبی نه چندان بزرگی شود که می‌تواند روند بهبودی شما را در معرض خطر قرار دهد.

عوارض سیگار بعد از عمل جراحی

بیایید در مورد عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل بینی و اینکه چرا می تواند برای سلامتی شما مضر باشد صحبت کنیم.

بهبود آهسته یا نامناسب

سیگار باعث افزایش مونوکسید کربن در خون می‌شود. این مونوکسید کربن با منبع هموگلوبین بدن ترکیب می‌شود که توانایی خون برای رساندن اکسیژن به سلول‌ها را محدود می کند. بدون تامین مناسب اکسیژن، سلول‌های شما بسیار کندتر بهبود می‌یابند. نیکوتین و مونوکسید کربن نیز رگ‌های خونی را کوچک می‌کنند و جریان خون را محدود می‌کنند. این امر زمان بهبودی بیمار را طولانی می‌کند و دری را برای بهبودی نامناسب باز می‌کند و نتایج مطلوب جراحی را به خطر می‌اندازد.

یک فرد غیر سیگاری می‌تواند انتظار داشته باشد که مراحل بهبودی جراحی بینی خود به شرح زیر باشد:

  • هفته اول:  برداشتن اسپلینت بینی. کبودی و تورم صورت به خصوص در اطراف چشم قابل توجه خواهد بود.
  • هفته دوم:  کبودی و تورم نباید کاهش می یافت.
  • هفته ۳ تا ۴:  اکنون می توانید فعالیت‌های معمولی قبلی را از سر بگیرید.
  • هفته ۶:  استخوان ها باید به اندازه کافی برای فعالیت های شدیدتر قوی باشند.
  • ۳-۶ ماهگی : بی‌حسی و حساسیت‌های پوستی باید از بین برود.
  • ۱ سال:  کاملاً بهبود یافته.

پس همانطور که از مراحل ذکر شده در بالا مشخص است. در جواب سوال ” چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید ” باید گفت: حداقل ۴ هفته طول می‌کشد تا بتوانیم بعد از عمل فعالیت‌های قبل عمل را از سر بگیریم، که سیگار کشیدن هم شامل آن می‌شود. ولی اگر قبل از ۳ تا ۴ هفته شروع به سیگار کشیدن کرده اید، انتظار طولانی‌تر شدن زمان بهبودی را، بعنوان تاثیر کشیدن سیگار بعد از عمل بینی داشته باشید. همچنین باید در طول روند بهبودی بیشتر با جراح بینی خود مشورت کنید.

از دست دادن پوست

نیکوتین باعث کوچک شدن رگ‌های خونی سالم و بزرگ می‌شود. این بدان معنی است که خون در بدن شما دیگر نمی‌تواند آزادانه جریان یابد. در نتیجه اکسیژن سریع به بافت‌های آسیب دیده نمی‌رسد. این پس از جراحی بسیار خطرناک است. زیرا بافت‌های آسیب دیده زیادی دارید، که به مواد مغذی سالم و اکسیژن خون نیاز دارند.

این کمبود اکسیژن می‌تواند منجر به مرگ بافت‎ها شود. اگر سلول‌های آسیب‌دیده ناشی از جراحی بینی شما به‌درستی اکسیژن دریافت نکنند، ممکن است پوست صورت یا بینی‌تان از بین برود.

ماندن جای زخم‌ها

سیگار کشیدن بعد از جراحی بینی باعث تاخیر در تشکیل بافت‌ها می‌شود. این عمدتا به دلیل کمبود اکسیژنی است که از طریق خون به زخم می‌رسد. این بهبود آهسته می‌تواند احتمال ایجاد اسکارهای بزرگ را افزایش دهد.

دود ناشی از سیگار می‌تواند سلول‌ها را در طول فرآیند بهبودی برای زنده ماندن تحریک کند، اما توانایی حرکت آنها را نیز کاهش می‌دهد. این می‌تواند باعث شود که سلول‌ها درست در حاشیه زخم جمع شوند که باعث افزایش زخم می شود.

انسداد راه هوایی

اگر رینوپلاستی شما شامل اصلاح انحراف تیغه بینی یا سایر مشکلات انسداد راه هوایی است، پس از عمل باید حداقل برای چند هفته از سیگار کشیدن خودداری کنید.

عوارض قلبی و افزایش فشار خون

سیگار کشیدن فشار خون بیمار را افزایش می‌‌دهد. و آنها را در معرض خطر بیشتری برای خونریزی حین جراحی، حمله قلبی یا مسائلی که بر بیهوشی تأثیر می‌گذارد، قرار می‌دهد .

افزایش خطر عفونت

بدن ما دائماً در حال مبارزه با انواع مختلف باکتری‌ها، سموم و آلرژن‌ها است. بنابراین، پس از جراحی، سلول‌های ما دوبار کار می‌کنند تا به بهبودی بینی و تمام استخوان‌ها و بافت‌های آسیب‌دیده کمک کنند.

گفته می‌شود که نیکوتین می‌تواند بر سلول‌های خونی نوتروفیل‌‌ها تأثیر بگذارد. این سلول نقش عمده‌ای در بهبود بافت‌های آسیب‌دیده و جلوگیری از عفونت دارد. بنابراین سیگار کشیدن بعد از عمل زیبایی بینی می‌تواند توانایی این سلول‌ها را در ترمیم مناسب بینی کاهش دهد و سلامت و نتایج مورد نظرتان را به خطر بیندازد.

سیگار کشیدن بعد ازعمل بینی
سیگار کشیدن بعد ازعمل بینی

جمع بندی

آیا سیگار کشیدن قبل و بعد از عمل جراحی بینی مضر است؟

بله قطعا مضر است و بهتر است از چند هفته قبل و تا چند هفته بعد از عمل جراحی بینی از استعمال دخانیات خودداری کرد.

چه مدت بعد از عمل بینی میتوان سیگارو قلیون کشید؟

به دلیل ضرر سیگار کشیدن بعد از عمل بینی توصیه می‌شود. حداقل چهار هفته قبل و بعد از جراحی بینی از سیگار کشیدن خودداری کنید.

عوارض سیگار بعد از عمل جراحی چیست؟

عوارض سیگار کشیدن بعد از عمل زیبایی بینی شامل بهبود آهسته یا نامناسب، از دست دادن پوست، ماندن اثر زخم‌ها، انسداد راه هوایی، عوارض قلبی، افزایش فشار خون و افزایش خطر عفونت است.

برای اطلاعات بیشتر درباره عمل بینی در افراد سیگاری به مقاله ای با همین موضوع در سایت و یا سیگار کشیدن بعد از عمل بینی نی نی سایت و چه مدت بعد از عمل بینی میتوان قلیون کشید نی نی سایت، مراجعه کنید. همچنین با ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی می‌توانید به صورت آنلاین، سوالات خود را با دکتر گوش و حلق و بینی در میان بگذارید.

۴.۲/۵ (۵ نظر)

منبع
drphilipmiller.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
7 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نایبی
نایبی
1 سال قبل

خواستم بگم اصلا نترسید. هیچ ضرری نداره,خودم یک هفته بعد از عمل شروع کردم به سیگار کشیدن, جالب اینکه خیلی کمک میکنه به روند بهبودی بینی 🙂

نیما
نیما
پاسخ به  نایبی
11 ماه قبل

دروغگو کثیف

سریا
سریا
پاسخ به  نایبی
7 ماه قبل

واقعا اینجوریه

برزان
برزان
پاسخ به  سریا
2 ماه قبل

دوستان بستگی ب بدن داره ولی بهتره ک نکشید تا ۲۰ روز چون احتمال خون ریزی داره

hani
hani
پاسخ به  نایبی
3 ماه قبل

من همون اول روز عمل کشیدم

Marum
Marum
پاسخ به  hani
2 ماه قبل

ببخشین واقعا اگه نمیکشیدین میمردین

علی
علی
پاسخ به  نایبی
1 ماه قبل

داداش من ۱هفته ازش میگذره بکشم لطفا بگو ممنون میشم

دکمه بازگشت به بالا