راهنمای کامل تزریق فیلر لب برای همه + مزایا و معایب

یکی از مهم‌ترین اجزای صورت که تاثیری بسیار زیاد بر روی زیبایی افراد دارد لب هاست. بسیاری از افراد به دلایل مختلف خواهان ظاهری زیباتر برای لب‌های خود هستند. پس از گذر زمان لب‌ها فرم شاداب خود را از دست می‌دهند و ممکن است باریک‌تر شوند یا دچار افتادگی شوند. همچنین برخی دیگر از افراد نیز به صورت مادرزادی لب‌های باریکی دارند یا برخی دیگر لب‌های پرحجم‌تر را ترجیح می‌دهند.

امروزه لب‌های برجسته و حجیم جز معیارهای زیبایی در نظر گرفته می‌شود و در نتیجه بسیاری از افراد ترغیب می‌شوند تا شکل لب‌های خود را تغییر دهند. یکی از پرطرفدار ترین روش‌ها جهت تغییر شکل لب تزریق فیلر است. در این مطلب می‌خواهیم به تزریق فیلر لب بپردازیم پس با ما همراه باشید.

فیلر لب چیست؟

فیلر لب ماده ای است که به روش تزریق باعث حجیم‌تر شدن لب‌ها می‌شود و ظاهری برجسته به لب‌ها می‌بخشد. همچنین فرم آنها را نیز اصلاح می‌کند. انواع مختلفی از مواد جهت تزریق فیلر استفاده می‌شوند اما محبوب‌ترین آنها اسید هیالورونیک است.

یکی از دلایل محبوبیت این ماده این است که اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است و در حالت عادی در بدن یافت می‌شود. در نتیجه خطر واکنش‌های آلرژیک کاهش پیدا می‌کند و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.

این اسید آب دوست یا هیدروفیل است و در نتیجه باعث جذب آب به سمت بافت می‌شود. این موضوع باعث حجیم‌تر شدن بافتی می‌شود که این اسید در آن تزریق شده است. مواد دیگری همچون چربی نیز برای تزریق استفاده می‌شوند که امروزه کاربرد آنها کمتر شده زیرا عوارض جانبی بیشتری دارند و نتیجه ظاهری آنها به خوبی فیلر نیست.

نحوه تزریق فیلر بسیار بر نتیجه نهایی موثر است و به همین دلیل نتیجه نهایی کار پزشکان مختلف بسیار متفاوت است. به عنوان مثال فیلر را می‌توان به قسمت‌های مختلفی از لب تزریق کرد. در صورتی که فیلر مستقیما به لب تزریق شود لب‌ها ظاهری پر تر و حجیم‌تر خواهند داشت و در صورتی که به مرزهای لب تزریق شود باعث لیفت لب‌ها می‌شود.

انواع فیلر لب هیالورونیک در برندهای متنوع از جمله فیلر لب رووفیل در بازار موجود است که هر کدام ویژگی‌های مختلفی از جمله مدت ماندگاری متفاوتی دارند اما به طور کلی عملکرد آنها یکسان است.

مزایای فیلر لب

استفاده از فیلر لب مزایای بسیاری نسبت به سایر روش‌ها از جمله چربی و کلاژن دارد. مهم‌ترین آن این است که کنترل پزشک بر میزان تزریق اسید هیالورونیک بسیار بیشتر است و در نتیجه تزریق دقیق‌تر خواهد بود. همچنین تزریق فیلر می‌تواند در چند مرحله انجام شود تا بهترین نتیجه را در پی داشته باشد. عوارض ظاهری فیلر به راحتی قابل رفع است.

در صورت ایجاد هر گونه برآمدگی و ناهمواری به مرور این برآمدگی‌ها با حرکات لب از بین خواهند رفت. همچنین ماندگاری فیلر لب کوتاه مدت است و در صورتی که مراجع از ظاهر لب‌ها ناراضی باشد بعد از چند ماه لب‌ها به فرم اولیه بازخواهند گشت. شما پس از تزریق اولیه می‌توانید ظاهر لب‌ها را بررسی کرده و با پزشک خود مشورت کنید تا در صورت نیاز اصلاحات جزئی بر روی لب‌ها انجام شود.

کبودی و تورم در تزریق فیلر دیده می‌شود اما در مقایسه با سایر روش‌ها به میزان قابل توجهی کمتر است و در زمان کمتری نیز بهبود میابد. به هیچ وجه جای زخم بر روی صورت یا لب باقی نمی‌ماند و فرد پس از چند دقیقه می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود ادامه دهد و نیازی به دوره نقاهت ندارد.

همانطور که گفتیم هیالورنیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به همین علت احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار پایین است. البته تست حساسیت لیدوکائین یا ماده بی حسی جهت احتیاط بهتر است انجام شود.

معایب و عوارض فیلر لب

مانند هر درمان دیگری فیلر لب نیز معایب خود را دارد که بهتر است از آنها آگاه باشید. همچنین برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید مشاوره پوست و مو داشته باشید تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

این روش موقتی است و در نتیجه شما باید هر چندماه یکبار جهت ترمیم فرم لب به پزشک مراجعه کنید تا تزریق مجدد انجام شود. در واقع تزریق باید سالی دو الی سه بار تکرار شود که این موضوع با صرف وقت و هزینه بیشتر همراه است.

امکان نارضایتی، نامتقارن بودن لب‌ها و حجیم شدن یا برجسته بیش از حد پس از تزریق وجود دارد.

احتمال واکنش‌های آلرژیک بسیار پایین است اما وجود دارد.

معایب و عوارض فیلر لب
معایب و عوارض فیلر لب

مراقبت ‌های بعد از فیلر لب

در صورتی که به هرگونه بیماری زمینه ای مبتلا هستید یا از داروی خاصی استفاده می‌کنید باید پزشک خود را در جریان بگذارید. تزریق فیلر لب در بارداری توصیه نمی‌شود.

  • انجام مراقبت‌های فیلر لب بسیار مهم است. برای کاهش درد، تورم و کبودی می‌توانید از کمپرس یخ در ناحیه استفاده کنید. اما دقت کنید که اینکار باید بدون ایجاد هر گونه فشار انجام شود.
  • تا ۲۴ ساعت باید از فعالیت بدنی که جریان خون را افزایش دهد پرهیز کنید. و در این مدت ورزش کردن ممنوع است.
  • توصیه می‌شود که تا ۷۲ ساعت لب‌ها را لمس نکنید و از وارد شدن هر گونه فشار به آنها خودداری کنید.
  • دوش آب داغ و سونا به مدت دو هفته ممنوع است.
  • تا ۷۲ ساعت از خوردن غذای داغ و سخت خودداری کنید. استفاده از نی نیز برای نوشیدن نی ممنوع است.

هزینه فیلر لب

هزینه فیلر لب به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر آن می‌توان به تجربه و مهارت پزشک، تکنیک تزریق، برند فیلر مورد استفاده و تعداد دفعات تزریق اشاره کرد.

سوالات متداول

فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری فیلر بسته به برند مورد استفاده، تکنیک پزشک و بدن هر فرد متفاوت است اما به طور کلی بین ۴ الی ۹ ماه ماندگاری دارد.

فرق فیلر لب با ژل لب چیست؟

یکی دیگر از سوالات مراجعین تفاوت فیلر لب با ژل لب است. فیلر لب به تمام مواد پرکننده پوستی لب گفته می‌شود اما ژل لب یکی از انواع مختلف فیلر لب است.

تزریق فیلر لب چگونه است؟

تزریق فیلر ابتدا با ضدعفونی و بی حس کردن موضع شروع می‌شود. سپس با استفاده از سوزن‌های مخصوص تزریق فیلر انجام می‌شود. همچنین میزان و تکنیک تزریق را نیز دکتر تزریق فیلر مشخص می‌کنید. می‌توانید دقت کنید که برای تزریق فیلر حتما باید به دکتر پوست و مراجعه کنید.

چند روز بعد از فیلر لب میشه رژ زد؟

استفاده از رژ لب و سایر محصولات آرایشی تا ۷۲ ساعت ممنوع است.

آیا تزریق ژل و فیلر مطمئن و امن است؟

در صورتی که این تزریق توسط پزشک مجرب و متخصص انجام شود امن است و عارضه ای به دنبال نخواهد داشت.

ماندگاری فیلر لب چقدر است؟

فیلر لب یک راهکار درمانی موقت است و اثر آن تا چندماه بیشتر باقی نمی‌ماند.

۳.۶/۵ (۸ نظر)

منبع
thecosmeticclinic.co.nz

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
14 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجان
مرجان
1 ماه قبل

ن درد داشتم ن تورم زیاد عالی،بود

زهره
زهره
4 ماه قبل

سلام بعد از تزریق فیلر میشه صورت رو با آب خنک شست؟؟

بیوتی رویا
بیوتی رویا
پاسخ به  زهره
10 روز قبل

سلام تا۴۸ ساعت سعی کنید اب ب جای تزریق نخوره

سلام
سلام
6 ماه قبل

سلام پزشکان شما انجام میدن

کیمیا
کیمیا
10 ماه قبل

تا چند وقت بعد از تزریق ورم دارد؟

Nassim
Nassim
پاسخ به  کیمیا
5 ماه قبل

بستگی داره، مثلا واسه من ۲ روز، ولی سرچ کردم بعضیا تا ۱هفته ام ورم داشتن

مرجان
مرجان
پاسخ به  Nassim
3 ماه قبل

سلام آیا دردی هم موقع تزریق داشتین؟آیا بی حس کننده تأثیری در کم شدن درد موقع تزریق داره؟

مانلی
مانلی
پاسخ به  مرجان
2 ماه قبل

درد داره زیاد بی حسی خیلی کم

نویشا
نویشا
پاسخ به  مرجان
1 ماه قبل

موقع زدن و فرو کردن سوزن تو بافت‌های لب واقعا درد بدی داره بنظرم باید یه بی‌حسی خوبی استفاده کنن آخه خود من رفتم ک بزنم از بس درد داشت از هر جا ک سوزن و کارهای جراحی باشه الان میترسم اصلا انجام ندادم‌ با دو بار ک سوزن رو برد داخل کلی درد بدی داشت در حدی ک استخون بدنم میسوخت خدایا این چ درد بودی من تا بحال ندیده بودم

الناز
الناز
پاسخ به  نویشا
1 ماه قبل

عزیزم مگه بی حسی تزریق نکردن برات

بیوتی رویا
بیوتی رویا
پاسخ به  نویشا
10 روز قبل

درپاقع بی حسیتون خوب انجام داده نشده،اصلا اونحوری ک میگین نباید درد داشته باشه عزیزم

Neda
Neda
پاسخ به  کیمیا
1 ماه قبل

برامن ۲روز ورم داشت

کیمیا
کیمیا
10 ماه قبل

تا چند وقت ورم دارد؟

بیوتی رویا
بیوتی رویا
پاسخ به  کیمیا
10 روز قبل

۴۸ ساعت گاهیم تا یک هفته طبیعیه ورمش

دکمه بازگشت به بالا