عمل برداشتن لوزه ها +دلایل، عوارض و راه‌های پیشگیری

پشت زبان کوچک و ابتدای حلق، دو غده از غدد لنفاوی وجود دارند که به کمک تعداد زیادی از گلبول‌های سفید جلوی ورود عفونت به بدن را می‌گیرند. با این حال گاهی خود این غدد هم که به لوزه معروف هستند عفونی می‌شوند و ورم می‌کنند. در این هنگام ممکن است فرد به جراحی برداشتن لوزه ‌ها (tonsillectomy) نیاز پیدا کند.

التهاب لوزه می‌تواند باعث گلودرد، مشکل شدن بلع، تب و برجسته شدن غدد اطراف گلو شود. گاهی تورم لوزه‌ها خود به خود از بین می‌رود، گاهی فرد نیاز به آنتی‌بیوتیک پیدا می‌کند و در مواردی نیز مجبور می‌شود تن به جراحی بدهد و خود را به دکتر جراحی لوزه بسپارد.

برداشتن لوزه عوارضی دارد که به آن‌ها نیز خواهیم پرداخت و راه‌های پیشگیری از متورم شدن لوزه‌ها را نیز مرور خواهیم کرد. همچنین متوجه فواید برداشتن لوزه ها نیز خواهید شد.

دلایل ورم لوزه

لوزه‌ها در خط مقدم سیستم دفاعی و ایمنی بدن قرار دارند. آن‌ها مراکز تولید گلبول سفید خون هستند و جلوی ورود باکتری‌ها و ویروس‌ها از طریق دهان و بینی را می‌گیرند. با این حال خود این مراکز ایمنی بدن نیز به طور مطلق مصون از عفونت نیستند و ممکن است به دلیل آلوده شدن متورم شوند.

از دیگر دلایل ورم لوزه‌‌ها می‌توان به راه‌یابی ویروسی به سادگی سرماخوردگی یا باکتری‌های پیچیده‌تر اشاره کرد.

ورم لوزه
ورم لوزه

علائم ورم لوزه

خوب است بدانید تنها تعدادی از موارد ورم لوزه نیاز به عمل برداشتن لوزه ها نیاز پیدا می‌کنند. در هر حال این موارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد تعدادی از اصلی‌ترین علامت‌های ورم لوزه‌ها هستند.

  • گلو درد شدید
  • بلع مشکل یا دردناک
  • صدای خش دار
  • تنفس نا بهنجار
  • تب و لرز
  • درد گوش
  • دل درد
  • سر درد
  • خشکی گردن
  • حساسیت فک و گردن (تنها در برخی موارد از نشانه‌های ورم لوزه است)
  • قرمز سفید یا زرد شدن لوزه‌ها
  • درد بعد از عمل لوزه در بزرگسالان به مراتب بیشتر از کودکان است و خونریزی بیشتری نیز دارد و حتی می‌توان اذعان کردن که جراحی لوزه در بزرگسالان خطرناک است.

در کودکان کم اشتهایی یا ترشح بیش از حد آب دهان نیز می‌تواند از علامت‌های ورم لوزه باشد.

راه‌های درمان ورم لوزه

بسیاری از موارد ورم لوزه نیازی به درمان خاص یا جدی ندارند و تنها با رعایت کردن برخی موارد مربوط به تغذیه و عوامل دیگر درمان خواهند شد؛ مانند ورم لوزه ناشی از آلوده شدن به ویروس سرماخوردگی.

با این وجود تعدادی از موارد ورم لوزه نیز نیاز به مراجعه به دکتر جراحی لوزه یا متخصص گوش و حلق و بینی دارند. از این میان تعدادی نیز با مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها درمان می‌شوند. البته اگر فردی به دلیل ورم لوزه دچار کم آبی شود به تزریقات وریدی و سرم نیاز پیدا می‌کند. استفاده از مسکن برای کاهش درد گلو نیز رایج است.

عمل برداشتن لوزه ها

جراحی برای حذف لوزه‌ها یا در اصطلاح علمی (tonsillectomy) در صورتی لازم می‌شود که ورم لوزه مزمن باشد یا به شدت عود کند. در این شرایط علی رغم عوارضی که ممکن است این عمل داشته باشد، دکتر لوزه این جراحی را انجام می‌دهد تا بیمار در تنفس دچار مشکلات جدی نشود. عمل لوزه معمولا در سن بالا و کودکی انجام می‌شود.

علاوه بر این بدتر شدن مداوم علامت‌های ورم لوزه یا مبتلا شدن فرد به ورم لوزه به دفعات زیاد در طول یک سال نیز می‌تواند از دیگر شرایطی باشد که فرد را ملزم به انجام چنین عملی کند. جراحی لوزه همچنین ممکن است مشکلات مربوط به بلع یا مشکلات تنفسی ناشی از عملکرد نامناسب لوزه‌ها را پایان بخشد.

عمل برداشتن لوزه ها
عمل برداشتن لوزه ها

تحقیقاتی در سال ۲۰۱۷ نشان دادند که برداشتن لوزه ها در کودکان باعث می‌شود احتمال مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی طی یک سال بعد از عمل کاهش پیدا کند. با این حال تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسید که افراد بزرگسال با تجربه برداشتن لوزه در کودکی بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی هستند.

انجام عمل برداشتن لوزه ها ممکن است در کل باعث شود احتمال مبتلا شدن فرد به گلودرد شدید کاهش پیدا کند، اما این احتمال به صفر نمی‌رسد. احتمال بسیار کمی نیز وجود دارد که لوزه‌ها بعد از عمل دوباره متورم شوند.

افرادی که این عمل را انجام می‌دهند همان روز به خانه برمی‌گردند، با این حال دوره نقاهت یک تا ده هفته طول خواهد کشید.

برداشتن لوزه ها
برداشتن لوزه ها

عوارض و مضرات عمل برداشتن لوزه

طی متن به صورت پراکنده به این موضوع پرداختیم که برداشتن لوزه ها چه عوارضی دارد. با این حال در این قسمت نیز به بررسی عوارض برداشتن لوزه ها در بزرگسالان و کودکان را یک‌جا بررسی می‌کنیم.

  • صفر نشدن احتمال ابتلای دوباره به عفونت
  • افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی در بزرگسالانی که این جراحی را در کودکی تجربه کرده‌اند
  • احتمال ورم دوباره لوزه‌ها در معدود موارد
  • لزوم تحمل درد و یا حالت‌های آزاردهنده طی دوره نقاهت و…

همچنین عوارض برداشتن لوزه‌ ها در کودکان ممکن است به دلیل تحمل پایین کودکان خود را بیشتر نشان دهند. پیشنهاد می‌کنیم با توجه به نکاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم حدالامکان احتمال نیاز به انجام عمل جراحی روی لوزه‌ها را کاهش دهید.

راه‌های پیشگیری

قبل از اینکه به راه‌های پیشگیری از ابتلا به ورم لوزه بپردازیم، لازم است تاکید کنیم که اگر مبتلا به ورم لوزه هستید با دیگران بدون رعایت فاصله لازم ارتباط برقرار نکنید تا آن‌ها نیز مبتلا نشوند.

  • قبل از خوردن هر چیزی دست‌های خود را به دقت شستشو دهید.
  • مواد غذایی مانند سبزیجات و میوه‌ها را قبل از مصرف با مواد ضد عفونی‌کننده شستشو دهید.
  • از مصرف شیر (قبل از جوشاندن) گوشت و تخم مرغ خام یا نیم پز بپرهیزید.
  • از مصرف خوراکی‌های پرچرب اجتناب کنید.

هزینه عمل برداشتن لوزه‌ها و مدت زمان آن

هزینه این عمل به واسطه چند معیار بسیار متغیر است. پیشنهاد می‌شود با بررسی چند متخصص گوش و حلق و بینی آنلاین و فهم شرایط خود درمورد هزینه سوال کنید. برای اینکه دقیقا بدانیم عمل لوزه در بزرگسالان چقدر طول می‌کشد باید قبلا وضعیت بیمار را بررسی کرده باشیم اما این عمل جراحی معمولا بین سی دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

نتیجه‌گیری

مراقب باشید. تنها با پیشگیری و دقت در مصرف خوراکی‌ها می‌توانید تا حد زیادی احتمال مبتلا شدن به ورم لوزه را کاهش دهید. تنها در برخی موارد و در شرایط ضروری دکتر لوزه عمل برداشتن لوزه ها را انجام می‌دهد، اما می‌توانید با رعایت چند دستورالعمل ساده هیچ وقت ورم لوزه را مزاحم روند معمولی زندگی خود نبینید.

سوالات متداول برداشتن لوزه ها

در چه حالتی برداشتن لوزه ها ضروری است؟

در موارد نادری برداشتن لوزه‌ها ضروری می‌شوند؛ مانند زمانی که عفونت لوزه‌ها عود کند یا مزمن باشد.

آیا برداشتن لوزه ها عوارض خاصی به دنبال دارد؟

بله. این جراحی دوره نقاهت مخصوص خود را دارد و این امکان وجود دارد که ورم لوزه‌ها مجددا عود کنند.

هزینه برداشتن لوزه‌ها چقدر است؟

از آنجا که شرایط هر فرد با دیگری کاملا متفاوت است، نمی‌توان هزینه دقیقی برای این جراحی در نظر گرفت. با مراجعه نزد پزشک و معاینه، از هزینه این عمل آگاه خواهید شد.

۳/۵ (۳۰ نظر)

منبع
go.skimresources.comhealthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
147 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی کلکویی
مهدی کلکویی
14 دقیقه قبل

سلام پسره من نه سالشه مدام گلوش درد میکنه ولوزه هاش متورمه شبا خوب نمیتونه نفس بکشه وخر خر میکنه دهنش بو میده جدیدن هم گوش هاش کیپ میشه ودرد میگیره مدام بهش چرک خوش کن وانتی بیوتیک میدم دو سه روز خوب میشه ولی بازم سلفه میکنه به نظره شما عمل بشه بهتر میشه چون دکتر گفت لوزه داره

سمیە
سمیە
26 روز قبل

سلام

نوشین
نوشین
30 روز قبل

سلام من پسرم ده ساله ش همه ی زمستون لوزه هاش عفونی جدیدا ب گوش هاش اسیب زده و کم شنوا شده بنظرتون چکار کنم؟

محمد
محمد
پاسخ به  نوشین
4 روز قبل

حتما عمل

معصومه
معصومه
1 ماه قبل

کسی که لوزه عمل کرده میشه لطفا بگه الان شکل حلقش نر ماله؟

عبداله سلیمی
عبداله سلیمی
پاسخ به  معصومه
10 روز قبل

سلام من ۳۴سالم هست ۱سال پیش لوزه عمل کردم‌ فقط تا ۱۰روز اول سوزش‌ گلو هست بعد اون راحت شدم‌

شاهین
شاهین
پاسخ به  معصومه
3 روز قبل

سلام آره نرماله هیچی نمیشه فقط چند هفته اول نمیشه چیزی بخوری یا صحبت کنی کلا باید مایعات مقوی بخوری

معصومه
معصومه
1 ماه قبل

سلام،دخترم۹ساله شه عمل لوزه انجام داده،یه طرف حلقش کوچیکه یه طرف بزرگ،فکرکنم اون قسمت که کوچیکه دکترش خوب برش نزده ،نمیدونم چرا اینجوریه،طبیعیه یا نه!!!
کسی میدونه؟

مریم
مریم
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۷ روز میگذره که عمل لوزه انجام دادم الان رفتم بیمارستان گفتن چسبندگی داره عملم لیزری بودش شبیهه غار شده جای لوزم باید دوباره عمل بشم؟

نیما راد
نیما راد
1 ماه قبل

منظورتون از تغذیه مناسب چیه من پدرم در اومده از بچگی دم به دم ورم کردن لوزه هام یه کوچولو باد میخوره باد میکنن

یگانه یوسفی
یگانه یوسفی
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۲سالشه الان روزسوم بعدازعملشه اصلانمیتونه حرف بزنه ب زورمایعاتش میدم ته دهنشومیخام ببینم اصلا پیدانیس چون زیادنمیتونه دهنشوبازکنه خیلی دردداره ب نظرتون عادیه؟

سمیه
سمیه
1 ماه قبل

سلام
دختر من ۲۰ سالشه و عمل لوزه انجام داده. با اینکه ۳ هفته از عمل میگذره ولی گاهی خونریزی میکنه. این طبیعیه آیا؟ و اینکه چه مدت طول میکشه برای بهبودی کامل

معصومه
معصومه
پاسخ به  سمیه
1 ماه قبل

سلام،متاسفانه خیلی بده که! نباید خونریزی کنه لذا بهش دادی خوره نباید تا چیزی بخوره، تازه بعداز ۳هفته میتونه غذای سفره بخوره
و

شاهین
شاهین
پاسخ به  معصومه
3 روز قبل

گوشت بریزین تو شیشه از آبش بدین فقط بخوره من تا چندین روز فقط همینو میتونستم بخورم

شاهین
شاهین
پاسخ به  سمیه
3 روز قبل

سلام من هیجده سالگی عمل کردم ولی خونریزی چهار پنج روز برای من

آریان وفایی ومبتمبار
آریان وفایی ومبتمبار
1 ماه قبل

بزلیرا تف

عقیله بچاری
عقیله بچاری
1 ماه قبل

سلام من پارسال اسفند ماه عمل لوزه داشتم سنم ۴۰ سال بود بعدازعمل خیلی اذیت شدم ولی می ارزید همش بستنی،کاسنی،فرنی،کاستر،ژله،آب آناناس میخوردم واستراحت کردم وداروهام میخوردم ۱۴ روزه خوب شدم ولی پسرم چون کوچیک بود عملش کردم خداروشکر ۳روزه خوب شد کودکان زود خوب میشن ولی بزرگسالان یکم دیرتر البته بستگی به سیستم بدنشون داره ومراقبت بعدازعمل همیشه آناناس بعداز جراحی خوب بوده البته اولش میسوزه بعداخوب میشه کسانی که تحملش ندارن بهتره نخورن

عبدالله
عبدالله
پاسخ به  عقیله بچاری
20 روز قبل

اسم دکتر تون کی بود وکجا عمل کردی

شاهین
شاهین
پاسخ به  عقیله بچاری
3 روز قبل

آره درسته منم هیجده بودم خیلی اذیت شدم و چندین دکتر حتی عمل نکردن گفتن سن بالا خونریزیش زیاده ولی یکی عمل کرد ولی طول کشید مثل شما چون دیدم توی فامیل بچه رو بردن عمل کردن زود خوب شد. بخاطر سن کم میگن راحت تره

فاطمه امینی
فاطمه امینی
1 ماه قبل

من دخترم صداش گرفته آیا لازم هست که عمل کنه چون خوشش نمیاد که عمل کنه

شاهین
شاهین
پاسخ به  فاطمه امینی
3 روز قبل

دکتر باید تشخیص بده به اینکه خودش دوس داره یا نداره نگاه نکنید لطفا

فاطمه امینی
فاطمه امینی
1 ماه قبل

من دخترم صداش گرفته آیا لازم است که عمل کنه

احمد
احمد
2 ماه قبل

با سلام پسرم ۵سللش بود لوزه داشت بردمش متخصص گوش وحلق گفت نیاز به عمل نداره حالا ۱۰سالشه بردم یه دکتر متخصص دیگه عصبانی شده میگه چرا دیر آوردید باعث شده فکش کوچک بشه آیا لوزه ربطی به بزرگی یا کوچکی فک داره یانه نمی‌دانم

عاطی
عاطی
پاسخ به  احمد
1 ماه قبل

سلام بله ربط داره باید میبردینش

شاهین
شاهین
پاسخ به  احمد
3 روز قبل

سلام دکتر منم همینو گفت چون موقع خواب تنفس سختش میشه با دهن باز میخوابه باعث میشه فک پایین در دراز مدت جا ب جا میشه

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

سلام من پسرم ۴سالشه ولی کم قوه هست آیا زیر عمل براش مشکلی پیش نمیاد

فاطمه امینی
فاطمه امینی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام خوبی عزیزم خدا شفا بده

ملیکا
ملیکا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر
دختر من حدودا دو ماه قبل عمل برداشت لوزه رو انجام داده میخواستم بپرسم چرا بعد از این مدت هنوز که هنوز هست در دهانش احساس بی مزه بودن داره ؟

مهدیس
مهدیس
2 ماه قبل

دکتر نالتی هم خیلی دکتر صبور و مهربونی هستن

مهدیس
مهدیس
2 ماه قبل

سلام من یک هفته هست که عمل کردم
به دلیل بوی بد دهان و سنگ لوزه عمل کردم ولی هنوز دهانم بو میده به نظرتون کی خوب میشه

فروغ
فروغ
2 ماه قبل

من یک ماهه لوزه عمل کردم.بیست ویک سالمه.انقدر قبل از عمل زجرکشیدم چون ورم لوزه هام خیلی وحشتناک بودن.شیراز پیش دکترشمیلارضوانی نیاعمل کردم.دعای خیرم پشت سرشون هست راحت شدم.یکم روزای اول اذیت شدم ولی حالا خیلی راحتم.عمل خیلی تمیزی برام انجام داد.

محمد
محمد
پاسخ به  فروغ
14 روز قبل

سلام ببخشید منم لوزه هام سنگ سازه خیلی دارم اذیت میشم ،هزینه عملتون چقدر شد؟خیلی درد داشت؟

رویا
رویا
3 ماه قبل

هیچ غذایی نمیتونه بوخوره بور باید بهش غذا بدم اوق میزنه نمیتونه قورت بده

رویا
رویا
3 ماه قبل

من پسرم ۲۰ ماهش هست غذا نمیتونه بوخوره شبا خروپف میکنه چنتا دکتر بردم گفتن باید عمل کنه خیلی کوچیک برای عمل دکتری میشناسید ک با دارو خوب کنه زوده براش خیلی کوچولو

الینا
الینا
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

عزیزم دختر منم ۶ سالشه،تمام علایم لوزه را داشت،تا اینکه دو روز پیش بردمش پیش متخصص،گفت باید عمل بشه،اصفهان دکتر حمیدرضا ابطحی فوق العادن

اعظم
اعظم
پاسخ به  الینا
2 ماه قبل

سلام شما توی کدوم بیمارستان دخترتون رو عمل کردن ؟
هزینه عمل رو هم میگید ؟

صفری از قم
صفری از قم
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

سلام من دخترم ۲۰ماهه بود عمل کردم یه هفته طول کشید خوب شد آنقدر راحت شدم اصلا دیگه مریض نمیشه

یاسمین خدمم لوزه دارم دارم با شربت خوب میشه
یاسمین خدمم لوزه دارم دارم با شربت خوب میشه
پاسخ به  رویا
2 ماه قبل

دکتر ریاضی اصفهان

مهرداد
مهرداد
پاسخ به  رویا
1 ماه قبل

سلام بله هست من پسرم ۵سالشه ۵روزه عمل کرده بردمش زنجان پیشه دکتر قربانیان اولش دارو داد خوب شده بود ولی لوزه اش بزرگ بود عمل کرده کمی اذیت میکشه ولی انشالا به امیده خدا بعد چند هفته خوب میشه

رضایی
رضایی
3 ماه قبل

من با برداشتن لوزه مخالف هستم بچه که بودم لوزه عمل کردم الان تو بزرگسالی عوارضش نشون میده با کوچکترین سرما مریض میشم و ریه درگیر میشه و سرفه های خیلی بدی دارم دکتر گفته به خاطر نداشتن لوزه هست

بابک
بابک
پاسخ به  رضایی
3 ماه قبل

سلام

الینا
الینا
پاسخ به  رضایی
2 ماه قبل

دختر من الان با وجود لوزه این مشکلات که شما دارید،داره راهکارش هم دکتر فقط عمل گفته

مهسا
مهسا
4 ماه قبل

باسلام خسته نباشیددخترم ۲۶ سال است عمل لوزه انجام داده میگه دو روز پیش دیدم گلوم باد کرده نورانداختم دیدم حفره هایی داردفشار که دادم برنج وخرده غذا از توش در اومدآیا این حفره ها طبیعی اس وغذا توش می مونه ایراد نداره ممنون میشم جواب بدین

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  مهسا
2 ماه قبل

اونا برنج نیستن، سنگ لوزه اند.

ابراهیم
ابراهیم
4 ماه قبل

داشتن لوزه بزرگ دو تا معایب داره یکیش سرماخوردگی وگلودرد شدید دائم هستش ودیگری که شاید خیلیا ندونند بوی بدی هستش که در اثر جمع شدن غذا پشت لوزه باعث آزار واذیت میشه،که بنده دچار هر دوتا علایم هستم وشاید باورتون نشه بیشتر اوقات با دست و یا گوش پاکن خودم مجبور میشم به لوزه ام دست ببرم واون غذاهایی که یه تیکه شده وبسیار بسیار بد بو هستش از پشت لوزه ام در بیارم،که فکر کنم در اصلاح پزشکی بهش سنگ لوزه میگن وبابت در آوردنش مراجعه کننده رو به اتاق عمل میبرن و بیهوشش میکنن تا اونو در بیارن،ولی الان به مرور زمان دیگه خسته شدم و میخاستم جراحی کنم ولی از نظراتی که اینجا خوندم به شدت پشیمان شدم فکر کنم همینجوری بسازم خیلی بهتره تا بعدها شاید عذابش برام بیشتر باشه

بهار
بهار
پاسخ به  ابراهیم
4 ماه قبل

من ۳۵ سالمه تمام این علائمو داشتم یک ماه پیش عمل کردم . درسته ده روز به شدت اذیت شدم ولی الان نمیتونم برات توصیف کنم راحتی خواب و غذا خوردنمو . بهت پیشنهاد میکنم حتما این عملو انجام بده به اذیت شدنش می ارزه .

شهرزاد
شهرزاد
پاسخ به  بهار
4 ماه قبل

سلام میشه اسم دکترتون رو بگین

Tigernima36
Tigernima36
پاسخ به  بهار
4 ماه قبل

سلام پیش کدوم دکتر عمل کردین و اینکه علائم قبلتون چی بود

زهرا
زهرا
پاسخ به  بهار
3 ماه قبل

سلام منم لوزه دارم ولی همش سرما نمیخورم و اینا من فقط سرفه زیاد میکنم پایین گلوم خلط میگیره میتونه مال لوزه باشه ؟؟علائم شما چی بود

ارام
ارام
پاسخ به  بهار
3 ماه قبل

سلام
اسم دکترتونو میشه بگید و‌کدوم شهر هستن

امید نوری
امید نوری
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

میشه بگید کجا عمل کردید

اردلان
اردلان
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

من الان هفتمین روز هست که بعد از دوبار عمل به دلیل خونریزی فقط با مسکن آروم هستم امیدوارم زودتر خوب چون مسکن ها به کلیه صدمه میزنه مثلا المان عمل کردم ولی زجر کشیدم خیلی

وحید
وحید
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

توی صدا تغییری ایجاد نمیشه؟

مریم
مریم
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

منم این مشکل سنگ لوزه داشتم،به شدت اذیت بودم،۳۳ سالمه ۲ روزه عمل کردم،امیدوارم همه چیز اوکی بشه.فعلا خیلی اذیتم

لمان
لمان
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

منم میخوام عمل کنم ولی از دردش خیلی میترسم میشه بگی چطوری بود

بابک
بابک
پاسخ به  ابراهیم
3 ماه قبل

سلام خیر عزیز من ده سالم بود برداشتم و الان مشکل ندارم با خیال راحت بردار اما پیش دکتر خوب برو دکتر من از ایران رفته والا بهت معرفی میکردن

M a
M a
پاسخ به  ابراهیم
3 ماه قبل

منم دو هفته هست که جراحی کردم و با اینکه خیلییییییی اذیت شدم ۱۱روز وحشتناک رو سپری کردم از درد گلو و گوش ولی بازم توصیه می کنم جراحی کنی که خیلی راحت میشی

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  M a
7 روز قبل

دردش با مسکن کم نمیشه؟

مهران
مهران
پاسخ به  M a
5 روز قبل

من لوزه هام بزرگ شده صدام گرفته مشکل چیه؟

mahya
mahya
پاسخ به  ابراهیم
2 ماه قبل

من بیست و شش سالگی انجام دادم و بی نهایت راضی ام دقیقا من هم مشکلات شما رو داشتم و الان راحت شدم، جراحیش خیلی ساده ست نقاهتش هم راحته واقعا

نرگس
نرگس
پاسخ به  mahya
2 ماه قبل

سلام ، ببخشید یه سوالی داشتم ، با اینکه تو این سن عمل کردین ، مشکل فک و بینی پیدا نکردین؟!؟
آخه پسر من ده سالشه و دکتر کلی توبیخمون کرد که دیر آوردین و فکش کوچیک شده و…

سارا
سارا
پاسخ به  ابراهیم
2 ماه قبل

برو عمل کن داداش هم خودت راحت میشی هم اطرافیان چون شب ها خروپف نمیذاره کسی که پیشته راحت بخوابه هم بوی دهنت آزار میده

آرییییی
آرییییی
پاسخ به  ابراهیم
1 ماه قبل

سلام منم مشکل شما رو داشتم دکتر رفتم گفت مشکلی نیست

میلاد
میلاد
پاسخ به  ابراهیم
1 ماه قبل

منم همین مشکل شمارو دارم دو دل هستم برای عمل دقیقا نمی دونم باید چیکار کنم

شاهین
شاهین
پاسخ به  ابراهیم
3 روز قبل

اونا غذا نیستن اون سفیدا سنگ لوزه ان stone tonsil

مرتضی
مرتضی
5 ماه قبل

سلام من تقریبا یک هفتس لوزم عمل کردم هرروز دردش بیشتر میشه و تا الان ۴ بار خونریزی داشتم هربارم مثل یه تیکه کلخون میزنه از گلوم بیرون هیچیم نمیتونم بخورم چیکار کنم؟
خونریزی عادیه؟

الینا
الینا
پاسخ به  مرتضی
2 ماه قبل

سلام خونریزی عادیه،تاد۱۰ روز بستنی فقط باید خوراکتون باشه

یاسمن
یاسمن
پاسخ به  مرتضی
2 ماه قبل

سلام باید بستنی زیاد بخورید چون خنکه خوب میشه دردش

معصومه
معصومه
6 ماه قبل

سلام زن داداشم یک ماه است که لوزه عمل کرده اما بعدیک هفته از عمل خون بالا می اورد تا حدی که بی هوش می شود دو دفعه به همین دلیل در بیمارستان بستری شده بعد از عمل دلیل ان چه هست الان باید چه کنیم

فرحناز
فرحناز
پاسخ به  معصومه
6 ماه قبل

سلام واقعا خونریزی کرده گلوش؟
من دخترم سه ساله هست امروز بردم دکتر یکشنبه هفته بعد نوبت داد بهش میترسم عملش کنم

معروف
معروف
پاسخ به  فرحناز
2 ماه قبل

عمل نکن حطر ناکه

علی سام
علی سام
پاسخ به  فرحناز
2 ماه قبل

سلام اصلن نگران نباش من پسرم الان ۴سالشه دوبار عمل کردم ولی اول پیش دکتج

فاطمه امینی
فاطمه امینی
پاسخ به  فرحناز
1 ماه قبل

عزیزم امیدت به خدا باشه نگران نباش

شاهین
شاهین
پاسخ به  فرحناز
3 روز قبل

یک خونریزی هست که جمع شدن بعد عمل داخل معدس طبیعیه و خود جای عمل چند روز خونریزی داره اما یک خونریزی هست شدیده که نشون از پارگیه رگه که اونو دکتر باید ببینه برا منم نزدیک هفتصد سی سی خون بالا اوردم دکتر اومد نگاه کرد گفت عب نداره رگا همه بستس طبیعیه

رها
رها
پاسخ به  معصومه
4 ماه قبل

من هیچ نمیدونستم ممکنه چنین عوارضی داشته باشه!اخه همه میگن عمل راحتیه

آتوسا
آتوسا
پاسخ به  رها
4 ماه قبل

الان عمل کردین راضی هستین منم بچم رو میخوام عمل کنم

عباس خالدی
عباس خالدی
6 ماه قبل

سلام برا عمل لوزه کجا برم که هزینش کمتر باشه رفتم مطب یکی از پزشکان ازم ۲۵ میلیون میخاد میتونین یه پزشک معرفی کنیین که هزینش کمترباشه

...
...
پاسخ به  عباس خالدی
6 ماه قبل

من مادرم همین دیروز تو تبریز عمل کرد کلا هزینه ش ۱۵ میلیون شد تازه اونم تو بیمارستان خصوصی تو بیمارستان دولتی فقط ۵ میلیون هزینه میبره

فریدون
فریدون
پاسخ به  ...
4 ماه قبل

سلام کدوم دکتر بود ؟
الان خوبن مادرتون؟

رها
رها
پاسخ به  ...
4 ماه قبل

سلام کدوم دکتر جراحی کردن؟!

صابر درگاهی
صابر درگاهی
پاسخ به  ...
1 ماه قبل

کدام دکتر عمل کرد

مرمر
مرمر
پاسخ به  عباس خالدی
5 ماه قبل

برو بیمارستان دولتی برا من عمل کردم شد ۱۱۴۰هزارتومن دکتربازیاری

Tigernima36
Tigernima36
پاسخ به  مرمر
4 ماه قبل

چند سالتونه و کدوم بیمارستان رفتین

زهرا
زهرا
پاسخ به  عباس خالدی
5 ماه قبل

من ۱ هفته س عمل کردم
۲۷سالمه ساکن قم ۳۰۰ت شد
البته تواین یک هفته ۲بار بخاطر عفونت گوش و تب وبدن دردرفتم دکتر۶۰۰ خرج کردم باز

علی
علی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

کدوم مراکز عمل کردین ؟ راضی بودین از عملتون؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام اسم دکترتون چی هست؟

فرشته
فرشته
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

سلام شما پیش کدوم دکتر عمل کردین ،دکتر گرامی را خیلی تعریف میکنن

محن
محن
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

پیش کدوم دکتر عمل کردین راضی هستی چطور بود عملش

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  عباس خالدی
4 ماه قبل

سلام دکتر عرفانی بیرم هزینه برای بچه ها فکر کنم ۳تومن بزرگسال ۶تومن

Tigernima36
Tigernima36
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

سلام کجاست مطبشون

بهار
بهار
پاسخ به  عباس خالدی
4 ماه قبل

دکتر محمدرضا سلیمی (کرج) ۱۵ تومن میشه هزینش . ۱۱ میلیون خودش میگیره . ۴ میلیون کلینیک که اگه بیمه هستید بیمه تکمیلی باشید مقداری از ۴ میلیونو بهتون میده .

ترابی
ترابی
پاسخ به  بهار
2 ماه قبل

دکتر خوبی هست پسرم ۸ سالشه میخوام ببرم پیشش؟

شیدا
شیدا
پاسخ به  بهار
29 روز قبل

من دیروز رفتم پیششون گفتن که کرج بخواب عمل کنی ۲۰ تومن تهران ۲۵
نمیدونم واجبه عمل کنم یا نه چون دو سال پیش گلو درد شدیدی گرفتم با امسال بوی بد نداره دهنم خرو پف هم نمیکنم اما بعضی وقتا یه چیزایی که جمع شده میاد تو دهنم که به شدت بوی بدی میده

محمد
محمد
پاسخ به  عباس خالدی
4 ماه قبل

سلام دکتر فلوریا نصیری تهران

اخمد
اخمد
پاسخ به  عباس خالدی
4 ماه قبل

بیمارستان میلاد مجانیه

Min
Min
پاسخ به  عباس خالدی
4 ماه قبل

بیمارستان دولتی ۳۰۰تومن میسه

جعفر
جعفر
پاسخ به  عباس خالدی
3 ماه قبل

کرج دکتر معصومه نیازی خیلی کمتره هزینش

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  عباس خالدی
3 ماه قبل

سلام،من آذر سال ۱۴۰۲ بیمارستان مروستی تهران عمل کردم شد یک میلیون تومان،با بیمه سلامت

بهزاد صابری
بهزاد صابری
پاسخ به  عباس خالدی
3 ماه قبل

من تو چابهار عمل کردم ۳روز پیش کل هزینه ام شد۶۵۵۰تو کلنیک خصوصی ۲۵ میلیون چخبره مگه

آیهان ج
آیهان ج
پاسخ به  بهزاد صابری
3 ماه قبل

سلام ما تو تبریز بیمارستان عالی نسب عمل کردیم بدون هیچ هزینه ای دکترمون هم دکتر اوخساری هست

نصیری
نصیری
پاسخ به  آیهان ج
2 ماه قبل

دفترچه تامین اجتماعی داشتین؟

نسرین
نسرین
پاسخ به  آیهان ج
2 ماه قبل

جسارتا میشه بپرسم سنتون چقدره و عوارض بعد عمل و نقاهتتون چیا بود؟

نازنین
نازنین
پاسخ به  عباس خالدی
3 ماه قبل

پ خبره من دخترم عمل کرد با ۳۴۵هزارتومان

الینا
الینا
پاسخ به  عباس خالدی
2 ماه قبل

اصفهان دکتر حمیدرضا ابطحی فوق العادن،هزینه عملشون ۱۵ تومانه،کلینیک خصوصی هم هستن

اعظم
اعظم
پاسخ به  الینا
2 ماه قبل

تو بیمارستان الزهرا هم عمل میکنن ؟

سعید
سعید
پاسخ به  الینا
2 ماه قبل

سلام ، کدوم کلینیک

سارا
سارا
پاسخ به  عباس خالدی
2 ماه قبل

بله دکتر پایگاه فروغی

زهرا
زهرا
پاسخ به  عباس خالدی
2 ماه قبل

سلام من هم دخترم و می‌خواهم ببرم عمل لوزه توی شهرری پیش دکتر کلانتری میگن خیلی خوبه گفته ۱۵میگره آن شالله نتایج خوبشو با شما به اشتراک بزارم.

پویا خدایی
پویا خدایی
پاسخ به  عباس خالدی
1 ماه قبل

همدان برو پیش دکتر فراهانی کارش نظیر نداره هزینشم کمه حدود ۸ میگیره

عبداله سلیمی
عبداله سلیمی
پاسخ به  عباس خالدی
10 روز قبل

سلام وقت اینترنتی بگیر برو بیمارستان امیراعلم مخصوص گوش وحلق بینی هست من یک سال پیش عمل لوزه کردم‌ کل هزینه شد ۱میلیون ۵۰۰.دکترای خیلی خوب دارند

لمان
لمان
6 ماه قبل

من چهل سالمه و ته گلوم بوی خیلی بدی میده و باعث شده دهنم همیشه بوی بد بده دکتر گفت لوزه هاتو عمل کن نود درصد مشکلت برطرف میشه ایا عمل کنم

محمد
محمد
پاسخ به  لمان
4 ماه قبل

سلام برادر من مثل شما ته گلوش بوی بد میداد بعد مراجعه به چند دکتر دست آخر اصفهان عمل کرد یه غده به اندازه تخم مرغ بین بینی و خلق بود که درش آدرد الان هم خوبه

M a
M a
پاسخ به  لمان
3 ماه قبل

بله حتما این کارو بکن راحت میشی‌ ولی دو هفته ی بعدی بعداز عملت رو باید بگذرونی باید تحمل داشته باشی

نازگل
نازگل
پاسخ به  لمان
2 ماه قبل

منم همین مشکلو داشتم ده روزپیش عمل کردم راحت شدم ازبوی بدپشت گلوم

هادی
هادی
7 ماه قبل

سلام من ۳۴ سالمه و عمل لوزه کردم. از روز سوم وقتی آبمیوه یا سوپ(صاف شده) و… میخورم گلوم درد میگیره میزنه به فک و زبون و دندون هام و گوشهامم تیر میکشن طوری که سرمو میگیرم و فقط راه میرم. مجبورم با هربار چیزی خوردن یک سرشیشه شربت ایبوپروفن بخورم تا آروم تر بشه اما باز اگه چیزی بخورم روز از نو و روزی از نو.
میخواستم ببینم داروی قوی تری هست بخورم بهتر بشم؟
در ضمن خیلی مواظب بودم گلوم خونریزی نکرده خداروشکر
در ضمن داروهای چرک خشک کنم داره تموم میشه باز دوباره باید تهیه کنم و مصرف کنم؟

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط هادی
کیان
کیان
پاسخ به  هادی
5 ماه قبل

به پزشک جراحتون مراجعه کنید برای ادامه یا تعویض داروها

زهرا
زهرا
پاسخ به  هادی
3 ماه قبل

کجا عمل کردی اسم دکترت

مائده
مائده
7 ماه قبل

سلام.من ۱۵روز پیش عمل کردم.ولی بشدت یک سمت صورتم(سمت چپ)کامل فک دردوگوش درد شدیددارم وهمون سمتم احساس میکنم لوزه اون سمت تیرمیکشه ازدرد ومیسوزه میخاستم ببینم این حالت تاکی ادامه داره.خسته شدم دیگه واقعا

ضحی
ضحی
پاسخ به  مائده
4 ماه قبل

سلام ببخشید مشکل شما حل شد منم همین مشکل دارم

بهار
بهار
پاسخ به  ضحی
4 ماه قبل

طبیعیه منم خیلی درد داشتم . بخاطر اون جکی هست که برای باز کردن دهن برای برداشتن لوزه میزارن . به شدت به فک و گوش فشار میاد . از دیکلوفناک استفاده کن خیلی تاثیر در کاهش درد داره . تا ده روز این دردو داری .

علی
علی
7 ماه قبل

سلام ببخشید میخوام لوزه هامو بردارم ولی دکتر گفتند احتمال دارد بچه دار نشین میخاستم ببینم درسته یا نه؟

کیان
کیان
پاسخ به  علی
5 ماه قبل

اون یه چیز دیگست بر وزن لوزه. شوخی کرده احتمالا دکترتون

ندا
ندا
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام اصلا عمل نکنین . دختر من یه سال عمل شده هنوز گلوش درد میکنه و گوشش . امروز بردم دکتر گفتن ریشه ی لوزه اش مانده الله ب لاری کسین

متین
متین
7 ماه قبل

سلام یک ماه پیش بچم عمل لوزه کردیم.شش سالشه
بعد حدودا بیس روز گلوش شروع ب خارش کرد و تک سرفه میکرد…الان تیک شده همش یه کلمه حرف میزنه اهم اهم می‌کنه ..خودمون عصبی شدیم از این حرکت حرف زدنش بد شده همش اهم اهم می‌کنه .
میگه نمیتونم گلوم میخاره.
چیکارش کنم علتش چیه

موسوی
موسوی
پاسخ به  متین
3 ماه قبل

سلام احتمالا بچه تون بخاطر مصرف آنتی بیوتیک ها گرمی ش شده پسر منم همینطور شده بود خاکشیر و تخم شربتی بشورید توی یه مقدار آب و عرق کاستی مخلوط کنید بدید بخوره ان شاءالله خوب میشه

علی
علی
پاسخ به  متین
2 ماه قبل

عادیه، چون من هم بعد از عمل همینطوری هستم

جواد
جواد
7 ماه قبل

سلام من عمل لوزه کردم یکهفته بعد از عملم دوبار خونریزی کردم بردنم اتاق عمل الان سه ماه داره میگذره اما نه میتونم درست صحبت کنم نه درست چیزی بخورم عصرها که میشه یه چیزی شروع میکنه پشت حلقم میریزه یه تکه هم میاد داخل گلوم جوری که اعصابم داغون میشه خواهش میکنم کمکم کنید

Ali
Ali
پاسخ به  جواد
7 ماه قبل

سلام،دلیل اینکه خونریزی کردی چی بود؟خونریزی شدیدبودیاکم؟چقدرطول کشیدتامجددارفتی اتاق عمل؟این مواردرابفرماییدتاراهکاربدم خدمتتون

جواد
جواد
7 ماه قبل

سلام من عمل لوزه کردم یکهفته بعد از عملم دوبار خونریزی کردم بردنم اتاق عمل الان سه ماه داره میگذره اما نه میتونم درست صحبت کنم نه درست چیزی بخورم عصرها که میشه یه چیزی شروع میکنه پشت حلقم میریزه یه تکه هم میاد داخل گلوم جوری که اعصابم داغون میشه خواهش میکنم کمکم کنید

شادی بساطی
شادی بساطی
پاسخ به  جواد
5 ماه قبل

سلام من دخترم ۹ساله دارم لوزهاش مدام عفونی میشد دکترها گفتند باید عمل بشود الان ۲ماهه عمل کردیم مجدد جای لوزهاش عفونت می‌کنه چکار باید کرد خواهشمندم کمکم کنید چکار کنم،؟

مازیار
مازیار
پاسخ به  شادی بساطی
5 ماه قبل

سلام منم ۲ساله عمل کردم ولی بازم لوزه هام دردمیکنه وخیلی اذیتم چیکارکنم

کوثر
کوثر
پاسخ به  مازیار
4 ماه قبل

یاخدا واقعا؟؟؟دکترت رفتی؟؟من ۹ روزه عمل کردم کامنتارو خوندم استرس گرفتم

کوثر
کوثر
پاسخ به  شادی بساطی
4 ماه قبل

دکترا چی میگن خب

کوثر
کوثر
پاسخ به  جواد
4 ماه قبل

دکترا چی میگن

روح لله
روح لله
11 ماه قبل

هزینه عمل برداشتن لوزه

هادی
هادی
پاسخ به  روح لله
10 ماه قبل

الان پرسیدم از ۳ تومن یه بالاس

فرحناز
فرحناز
پاسخ به  هادی
6 ماه قبل

سلام عمل لوزه شاید الان گرون شده از سه تومن به بالاس

سما
سما
پاسخ به  روح لله
10 ماه قبل

ده تومن به ما گفته شده

صنا
صنا
11 ماه قبل

سلام من پنجشنبه عمل کردم درد خیلی شدیدی دارم دهنم به شدت بو میده و چیزی نمیتونم بخورم
چند روزه خوب میشم

میثم امیدب
میثم امیدب
پاسخ به  صنا
11 ماه قبل

ببخشید هزینش چقدر شد؟

ماهان
ماهان
پاسخ به  صنا
11 ماه قبل

سلام منم میخوام عمل کنم ؛شما خوب شدین ؟

فاضلي
فاضلي
پاسخ به  صنا
6 ماه قبل

سلام خوبی من میخوام عمل کنم شما خوب شدین درد هم داره؟

سنی
سنی
پاسخ به  صنا
26 روز قبل

از کجا میفهمین دهنتون بو‌میده

حامد
حامد
1 سال قبل

سلام آیاوجودحفره درلوزه هاوگیرکردن خرده های غذادرآن باعث بوی بددهان می شودوانجام عمل وبرداشتن لوزه هاضروریست؟

طرفه
طرفه
پاسخ به  حامد
11 ماه قبل

درودعمل لوزه بالیزربهتره یاسنتی؟

هادی
هادی
پاسخ به  طرفه
10 ماه قبل

من تحقیق کردم میگن با لیزر هم سریع تره هم احتمال خونریزی مجدد رو کاهش میده ..دردش هم احتمالا کمتره

هادی
هادی
پاسخ به  حامد
10 ماه قبل

بله اگه لوزه ها مدام در طول ۱ سال حدود ۳ الی ۵ بار عفونت کنند ،یکی از عواملش همین حفره هاس که غذا گیر میکنه و بوی بد میده و باعث باکتری گرفتنش میشه.

دکمه بازگشت به بالا