درمان خانگی التهاب لوزه

لوزه‌ها عضوی از سیستم‌ایمنی بدن هستند که در پشت گلو قرار گرفته‌اند و وظیفه آن‌ها مبارزه با میکروب‌ها و رفع عفونت است. التهاب لوزه در اکثر مواقع به‌دلیل بیماری‌های ویروسی رخ می‌دهد و در برخی موارد، بیماری‌های باکتریایی نیز باعث التهاب می‌شوند.

هر کسی ممکن است به این بیماری دچار شود، اما بیشتر مبتلایان کودکان هستند. طبق تحقیقات آکادمی گوش، حلق و بینی آمریکا، تقریباً همه کودکان ایالات‌متحده یک‌بار به این بیماری دچار شده‌اند. در این مقاله علائم و درمان خانگی التهاب لوزه کودکان و بزرگسالان و توصیه‌های طب سنتی را توضیح داده‌ایم تا با آگاهی بیشتری به درمان خود یا کودکتان بپردازید.

علائم التهاب لوزه

از اصلی‌ترین علائم التهاب لوزه در بزرگسالان و کودکان می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • گلو درد
  • تب بالاتر از ۳۸ درجه
  • سرفه
  • سردرد
  • درد گوش
  • خستگی زیاد
  • مشکل در بلعیدن غذا
احساس درد در گلو
احساس درد در گلو

ورم لوزه‌ها و درمان گیاهی و بدون نسخه آن

اولین سؤالی که از پزشکان، مسئولان داروخانه یا پزشک طب سنتی پرسیده می‌شود، این است که چه داروی گیاهی برای ورم لوزه خوب است؟ متأسفانه داروی گیاهی که به‌صورت تخصصی و به‌طور مستقیم التهاب لوزه را درمان کند، وجود ندارد؛ اما ممکن است اقدامات خانگی زیر برای تسکین درد و کاهش علائم برای شما کارساز باشد.

نوشیدن مایعات و غذاهای مایع گرم

اولین سؤالی که در ذهن بیماران مطرح می‌شود: چه غذایی برای ورم لوزه خوب است؟ برای پاسخ به این سؤال می‌توانیم بگوییم که نوشیدنی‌ها و غذاهای مایع گرم مانند سوپ، آبگوشت و چای می‌تواند درد گلو را تسکین دهد. چای‌های گیاهی به‌دلیل داشتن موادی مانند عسل، پکتین و گلیسیرین یک‌لایه محافظ روی غشای گلو ایجاد می‌کنند که باعث کاهش درد گلو می‌شود. اگرچه که احتمال درمان خانگی التهاب لوزه سوم با دمنوش‌های گیاهی کم است، اما می‌تواند درد شما را کم‌تر کند.

 

مصرف غذاهای سرد

خوراکی‌های نرم و سرد مانند بستنی یا ماست یخ‌زده باعث رفع یا کاهش موقتی درد گلو می‌شود. همچنین، اسموتی‌ها و نوشیدنی‌های سرد و یا آدامس‌های حاوی نعنا باعث ایجاد حس خنکی و بی‌حسی در گلو می‌شود و درد را تسکین می‌دهد.

ممنوعیت غذای سفت و تند

خوردن غذاهای سفت و دارای فلفل، گلو را خراش می‌دهد یا باعث تحریک و التهاب بیش‌تر این ناحیه می‌شود که ممکن است برای مبتلایان بسیار دردناک باشد. غذاهای زیر نیز برای مبتلایان این بیماری تا زمان رفع علائم ممنوع است:

  • چیپس و کراکر
  • نان تست
  • هویج و سیب خام
  • غلات خشک

به‌جای موارد بالا، غذاهای نرم و خوراکی‌های سرد را جایگزین کنید.

ایجاد رطوبت زیاد در محیط

وجود هوای خشک ممکن است به التهاب بیش‌تر گلو منجر شود. استفاده از دستگاه‌های بخور مرطوب‌کننده، به‌منظور درمان خانگی التهاب لوزه و گلو برای کاهش درد و تسکین بیماری مفید است. روزانه این دستگاه‌ها را تمیز کنید تا از رشد قارچ و باکتری جلوگیری شود. اگر به دستگاه بخور دسترسی ندارید، از بخار دوش و حمام یا بخور به‌روش سنتی استفاده‌ کنید.

صحبت با صدای پایین

برای صحبت‌کردن با صدای بلند به گلو فشار نیاورید. فشار آوردن به گلو ممکن است باعث ایجاد التهاب بیشتر شود. اگر صحبت‌کردن برای شما دردناک است، مدتی از صحبت‌کردن بپرهیزید و به گلو استراحت دهید. اگر به‌مدت طولانی زمان صحبت احساس درد داشتید، به دکتر لوزه مراجعه کنید؛ زیرا می‌تواند نشان‌دهنده یک عارضه جدی یا نشانه یک بیماری دیگر باشد.

استراحت به‌مدت زیاد

فرد مبتلا به التهاب لوزه باید تا حد امکان استراحت کند تا بدن او برای مقابله با این بیماری کاملاً آماده باشد. فرد در صورت ابتلا در صورت امکان به سرکار یا مدرسه نرود زیرا بیماری طولانی‌تر می‌شود و همچنین، ممکن است اطرافیان نیز به این بیماری دچار شوند.

استفاده از داروهای بدون نیاز به نسخه

استفاده از برخی مسکن‌ها که بدون نیاز به تجویز پزشک قابل تهیه هستند و به تسکین علائمی مانند سردرد، گلو درد و تب کمک می‌کنند عبارتند از:

  • آسپرین
  • استامینوفن
  • ایبوپروفن

توجه داشته ‌باشید که آسپرین داروی مناسبی برای کودکان نیست و می‌تواند باعث ابتلا به سندرم ری شود که بسیار خطرناک است.

مصرف این مسکن‌ها در ساعات منظمی از روز می‌تواند برای تسکین درد مفید باشد.

استفاده از مسکن‌ها
استفاده از مسکن‌ها

قرص‌های پاستیلی گلو

مصرف قرص‌های پاستیلی گلو می‌تواند به کاهش درد گلو کمک کند. برخی از این پاستیل‌ها حاوی مواد بی‌حس‌کننده و ضدالتهابی هستند که به‌طور مستقیم روی ناحیه گلو تأثیر می‌گذارند و باعث تسکین درد و التهاب لوزه می‌شوند. مصرف این داروها برای کودکان خطرناک است، زیرا باعث خفگی می‌شود و بعضی از این داروها دارای بنزوکائین هستند که می‌تواند اثرات مخربی روی کودکان داشته ‌باشد. سازمان غذا و دارو مصرف بنزوکائین را برای کودکان زیر دو سال ممنوع کرده ‌است؛ مگر در شرایطی که پزشک تجویز کرده باشد.

غرغره و اسپری گلو

غرغره کردن و استفاده از اسپری گلو از روش‌های مؤثر تسکین درد و کاهش التهاب گلو است. می‌توانید از اسپری‌هایی که حاوی مواد ذیل هستند برای کاهش درد خود استفاده ‌کنید:

  • بنزیدامین
  • فنل
  • دیبوکائین
  • بنزوکائین، فقط برای کودکان بزرگ‌تر از دو سال و بزرگسالان
  • الکل بنزیل
  • استیل پیریدینیم کلرید
  • کلرهگزیدین گلوکونات

درمان التهاب لوزه با طب سنتی

برای درمان التهاب لوزه طب سنتی به‌صورت تخصصی درمانی ندارد؛ اما برای بهبود ورم لوزه و کاهش درد آن توصیه‌ها و درمان‌هایی توسط دکتر طب سنتی تجویز شده ‌است از جمله:

  • مصرف عسل در صبح به‌صورت ناشتا و شب قبل از خواب
  • مصرف جوشانده آویشن و جوشانده عناب
  • غرغره کردن آب و نمک دریا دو بار در روز
  • غرغره کردن سماق و گلاب
  • مصرف گرمیجات
  • مصرف لیمو
  • غرغره کردن جوشانده جو
  • ماساژ آرام با روغن‌های گیاهی
  • دوری از غذاهای سرخ‌کردنی
  • مصرف گیاهان دارای ویتامین ث به‌صورت جوشانده
  • مصرف پیچ امین‌الدوله به‌همراه یأس زرد
  • مصرف سیر به‌صورت نگه‌داشتن حبه در دهان در روز و شب یا به‌صورت جوشاندن همراه با شیر و عسل

به یاد داشته ‌باشید که موارد بالا در صورت خفیف بودن بیماری و نداشتن علائم به‌صورت جدی ممکن است مؤثر باشند و جای درمان‌های پیشرفته و تجویز متخصص لوزه را نمی‌گیرند. در صورت داشتن علائم جدی و طولانی‌شدن درد، به دکتر گوش، حلق و بینی مراجعه کنید.

درمان التهاب لوزه با طب سنتی
درمان التهاب لوزه با طب سنتی

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولاً التهاب و ورم لوزه طی مدت‌زمان کوتاهی رفع می‌شود، اما در صورت طولانی‌شدن بیماری یا ادامه پیدا کردن علائم، باید به دکتر گوش، حلق و بینی مراجعه کنید. در صورت مشاهده نشانه‌های زیر در اسرع وقت به پزشک اطلاع دهید:

  • شدید بودن درد گلو و ادامه داشتن بیش از ۲ روز
  • خوردن و آشامیدن بسیار دشوار
  • ضعف و خستگی شدید
  • تب بیش از سه روز یا تب به‌صورت قطع شدن و عود شدن دوباره

والدین کودکان در صورت متوجه شدن ابتلای کودک به این بیماری، باید به متخصص مراجعه کنند.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفته شد، التهاب لوزه یک بیماری شایع در کودکان و بزرگسالان است که در اکثر موارد جدی نیست و طی چند روز استراحت و استفاده از درمان‌های خانگی برطرف می‌شود. درمان‌های قابل‌دسترس و بدون نسخه بسیاری نیز برای درمان وجود دارند. در برخی موارد، این بیماری منجر به بیماری و عوارض جدی‌تری می‌شود؛ پس بهتر است در صورت ادامه پیدا کردن علائم یا مشاهده شدن علامت جدید به دکتر لوزه مراجعه کرده تا از ابتلا به بیماری‌های جدی‌تر و خطرناک‌تر جلوگیری کنید یا در صورت ابتلا به بیماری‌های دیگر در اسرع وقت به درمان بپردازید و خطر بیماری را کاهش دهید. در سایت پذیرش ۲۴ این امکان برای شما فراهم‌شده است تا به دکتر آنلاین گوش و حلق و بینی و همچنین، دکتر طب سنتی دسترسی داشته‌باشید و در صورت داشتن هرگونه ابهام، راهنمایی بگیرید.

سؤالات متداول

آیا التهاب لوزه خطرناکه؟ و به‌طور کلی، چی برای ورم لوزه خوبه؟

در اکثر موارد التهاب لوزه بیماری خطرناکی نیست و طی چند روز با درمان‌های خانگی برطرف می‌شود. در صورت شدید بودن یا تداوم علائم به پزشک مراجعه کنید.

برای بهبود و کاهش ورم و درد از غذاهای گرم با بلع آسان مانند سوپ استفاده‌ کنید.

آیا طب سنتی برای درمان التهاب لوزه مفید است؟

امکان دارد استفاده از توصیه‌های طب سنتی در درمان این بیماری مؤثر باشد اما در صورت شدید بودن علائم و ادامه پیدا کردن آن‌ها به متخصص لوزه مراجعه کنید.

برای ورم لوزه چی خوبه؟

در مطلب به‌طور مفصل در مورد اینکه چه غذاهایی برای ورم لوزه خوب است توضیح داده‌شده ‌است. اما به‌طور کلی، غذاهای گرم با بلع آسان مانند سوپ و آش برای التهاب لوزه مفید هستند.

چه دارویی برای ورم لوزه خوب است؟

برای تجویز دارو باید به پزشک مراجعه کنید؛ اما داروهای فوری و توصیه‌شده که نیاز به تجویز پزشک ندارند آسپرین، استامینوفن و ایبوپروفن هستند. توجه داشته ‌باشید که آسپرین داروی مناسبی برای کودکان نیست و می‌تواند باعث ابتلا به سندرم ری شود که بسیار خطرناک است.

چه غذاهایی برای ورم لوزه خوب است؟

به‌طور کلی مایعات و غذاهای گرم یا غذاهای سرد که بلع آن‌ها آسان است، برای کاهش درد گلو و لوزه مفید هستند. از غذاهای سفت دوری کنید.

آیا در صورت ابتلا به التهاب لوزه باید حتماً به متخصص مراجعه کنم؟

معمولاً التهاب لوزه طی چند روز و با درمان‌های خانگی و استفاده از توصیه‌های طب سنتی برطرف می‌شود اما در صورت تداوم و شدید شدن علائم یا مشاهده علائم جدید باید به دکتر گوش حلق بینی مراجعه کنید. می‌توانید با مراجعه به سایت پذیرش ۲۴ از دکتر طب سنتی آنلاین یا دکتر آنلاین گوش حلق بینی صحبت کنید.

۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

منبع
medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
99 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیام
پیام
17 روز قبل

ببینید‌من‌واستون‌یه‌درمان‌ساده‌و‌عالی‌برا‌ی‌برطرفی‌دردلوزه‌آوردم::ابتدا روغن‌زیتون‌را‌در‌کف‌دست‌بمالید‌به‌گلوی‌خومشاز‌دهید‌در‌طول‌رو‌ز‌۴بار‌انجام‌دهید‌۱الی۲روزه‌خوب‌میشه‌واقعا‌موثره.

پیام
پیام
17 روز قبل

دابل

محمد
محمد
24 روز قبل

سلام من محمد ۱۸سالمه لوزه دارم خیلی نفسم تنگه چکار کنم

پشتیبانی ۲۴
پشتیبانی ۲۴
پاسخ به  محمد
9 روز قبل

سلام دوست عزیز وقت بخیر شما میتونید از روش های مختلفی استفاده کنید:جراحی،طب سنتی،داروهای شرکتی که در بالا کامل غید شده.

aila
aila
28 روز قبل

اگر نصف علائم را داشته باشیم هنوزم لوزه داریم ؟

zeinab
zeinab
28 روز قبل

سلام خسته نباشید
من ۱۳سالمه لوزه یک و دو دارم شبها باعث خفگی میشه و صبح که از خواب بلند میشم انگار این لوزه سوم داره از دهنم میزنه بیرون خیلی اذیت میشم حتی احساس خفگی بهم دست میده شما پیشنهادی دارین میشه راهنمایی کنید؟

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  zeinab
23 روز قبل

برو دکتتر

آترینا
آترینا
پاسخ به  zeinab
16 روز قبل

باید عمل کنیم خوب میشه

وجیهه بلوچ زاده
وجیهه بلوچ زاده
1 ماه قبل

سلام من۱۰روزهست که لوزه هام ورم وچرک کرده بودبعدیک هفته رفتم دکتر خوب نشدم که هیچ بدتر شدم میشه راهنماییم کنید

رها
رها
1 ماه قبل

همون شربت خاکشیر و ..هم یک ماهی یک بار قطع بشه
هر چیزی زیاد از حدش ضرر داره

رها
رها
1 ماه قبل

سلام عزیزان
همه درد لوزه سوم از سردی بدن نیست
اتفاقا بخاطر رطوبت و گرمی در نوزادان زیر ۱۲ سال که طبع غالب گرم و تر هست ممکن اتفاق بیفته
در هر فرد متفاوته
ولی در کل بخور گیاه هایی مثل آویشن ختمی بابونه سیاهدانه تخم گشنیز اکلیل الملک عالیه
البته هر یک ماه بخور یک ماه استراحت اگر بخور جواب داد هی یک ماه یک بار ادامه میدی تا بهبودی کامل شربت بارهنگ و خاکشیر با شیره توت شیرین بشه ب همراه کمی فلوس هم اول صبح و اخر شب بدین خوبه
من تو پسر ۲ ساله خودم با انسداد کامل راه هوایی با بخور نتیجه گرفتم اما هنوز صد در صد خوب نشده

کیان
کیان
1 ماه قبل

چرا یه دکتر خوب برای لوزه گیر نمیاد پنج سال من دارم از درد لوزه و گوش زجر میکشم متاسفانه تمام دکترهای گوش و حلق بینی تمام وقتشونو گذاشتن واسه عمل زیبای دماغ وجدان هم نمونده اخه یه عمل دماغ ۵۰ملیون پولشه لوزه سودی نداره علوم پذشکی کاش چهار خط هم وجدان درس میداد. هر دفعه میری پول ویزیت میکشن هیچی طوری نیست. اخه بی وجدان اگه طوریم نبود دل درد نداشتم بیام پولمو بدم به تو.

سعادت
سعادت
پاسخ به  کیان
1 ماه قبل

سلام برای درمانش فقط از طب سنتی پیگیری کنید
درمان ورم لوزه از دکتر حسین خیراندیش(تهران) جستجو کنید

نسترن
نسترن
پاسخ به  کیان
1 ماه قبل

دکتر ملکوتی عالیه

امیر
امیر
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من ۱۶ سالمه دوروز تب داشتم شدید و گلو درد بعد الان بعد ۳ روز از اولین روز مریضی صدام فقط گرفته و گوش درد داشتم که با روغن زیتون و مسکن و حوله گرم خوب شد
الان میخواستم ببینم چیکار کنم این تورم کم لوزهم تمام شه که راحت صحبت کنم
باید پیش دکتر برم یا نه
اموکسی سیلین هم هر هشت ساعت یکی میخورم

حامد
حامد
2 ماه قبل

برای لوزه متخصص سراغ دارید ممنون اگه راهنمایی کنید

بصیر
بصیر
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

بله دکتر یاسر قادری در شهر مهاباد

دانیال
دانیال
3 ماه قبل

یپیتیا

سونم
سونم
3 ماه قبل

سلام من چهار طفل دارم هر چهار صفل من لوزه داره همیشه رنجور جان درد استن دلیل که چهار طفل من مبتلا لوزه استن چیست از دست گلو درد زیادی این ها خودم به فشار عصبی گرفتار شدم

زینب
زینب
پاسخ به  سونم
2 ماه قبل

خدابهت صبربده بچه های منم همینطورن خیلی بهم فشارمیاد از بس غصشون رو میخورم امپول پنی سلین ی بارزدم بهترشدن وگرنه شربت وقطره بینی و سرم هیچ فایده ای براشون نداشت

امیر
امیر
3 ماه قبل

من لوزه دارم ایا لوزه باعث خفگی میشه

عباس
عباس
پاسخ به  امیر
3 ماه قبل

لوزه هرگز باعث خفگی نمیشه و فقط ورم زیادی لوزه باعث درد و گرفتگی صدا و سرفه زدن میشه. درصورت پرم لوزه ها بدلیل الرژی یا حساسیت مثلا حساسیت به دود قلیان باید از داروی ضد حساسیت استفاده کرد و بهترین دارو برای کاهش التهاب قرص مونته لوکاست هست که تپی بزرگسالان بهتره ۱۰میلی گرم یکبار در روز که بهتره عصرها حدود ساعت۶خورده بشه تا بعد از تاثیر کذاشتن در طول شب راحت تر بخوابید و حداقل باید یک هفته وصرف مداوم بشه

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر
23 روز قبل

اره

فرزانه
فرزانه
3 ماه قبل

من پسرم لوزه داره دکتر هم بردم شربت داده اونارو استفاده کردم ولی گفته تا ۸ سالگی صبر کنیم خوب نشد باید بره عمل خواستم ببینم داروی مدنظر هست که استفاده کنم که خوب بشه یکم

عباس
عباس
پاسخ به  فرزانه
3 ماه قبل

اره بچه ها تا ۸سالگی معمولا عمل نمیکنن که باعث مشکلات دیگه نشه و اگر تا ۸سالگیذخوب نشدن بعد عمل میشن

رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام من حدود ۴٠ روز هست گلو دردم هر جا دکتر رفتم و هر دارویی استفاده کردم فایده ای نداشت یه طرف گلوم درد میکنه و دکتر گفت آبسه داره چیکار کنم خوب بشه ممنونم

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  رضا
23 روز قبل

چرت ته بستنی خوبه

دخترمن 10سال داره لوزه اش خیلی بزرگ شده آیات فصل ز
دخترمن 10سال داره لوزه اش خیلی بزرگ شده آیات فصل ز
3 ماه قبل

مژگان مرادی

نگین
نگین
4 ماه قبل

سلام من نگین هستم ۱۲ سالم است لوزه هام درد میکنه تا الان سه روز است که لوزه هام درد میکنه ترخدا کمکم. کنید لطفا

داودتاجی بهدادین
داودتاجی بهدادین
4 ماه قبل

داودتاجی بهدادین

داودتاجی بهدادین
داودتاجی بهدادین
پاسخ به  داودتاجی بهدادین
4 ماه قبل

سلام من ۱۴ساله لوزه دارم شب به سختی نفس میکشم

سکینه
سکینه
پاسخ به  داودتاجی بهدادین
4 ماه قبل

دختر من هم شب تا صبح نمیتونه نفس بکشه. دکتر گفت باید عمل بشه تا خوب شه. شما هم دنبال درمان باشید حتما

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  داودتاجی بهدادین
3 ماه قبل

پسرمنم به سختی نفس میکشه چیکار کنم توروخدا کمکم کنید

مسلم
مسلم
پاسخ به  فرزانه
2 ماه قبل

هرشب با روغن سیاه دانه گلو رو ماساژ بدید،
به همین راحتی اثرش رو می‌بینید

حسین
حسین
5 ماه قبل

سلام من ده سال هست گلوم عفونت داره
زیاد و کم میشه
ولی خوب نمیشم
بخدا کسی اگه بتونه کمکم کنه ممنون میشم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حسین
3 ماه قبل

شاید بلغم داری عزیزم…بلغم با دارو گیاهی راحت میتونی درمان کنی

حسین
حسین
5 ماه قبل

حسین اسماعیلی

سید ابراهیم هاشمی زاده
سید ابراهیم هاشمی زاده
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر
لوزه رو میتوان در سن ۴۲جراحی کرد

امیر
امیر
پاسخ به  سید ابراهیم هاشمی زاده
6 ماه قبل

بله

سکینه
سکینه
پاسخ به  سید ابراهیم هاشمی زاده
4 ماه قبل

یکی از آشنایان ما در ۳۰ سالگی لوزه عمل کردن. فقط یکم خیلی سخت گذشت بهشون.

شاهپورشعبان نژاد
شاهپورشعبان نژاد
پاسخ به  سید ابراهیم هاشمی زاده
2 ماه قبل

شاهپور

شاهپورشعبان نژاد
شاهپورشعبان نژاد
پاسخ به  شاهپورشعبان نژاد
2 ماه قبل

سلام لوزه دارم شب نمیتوانم بخوابم چه کار کنم فرم هم دارم وحشناک

فرشته
فرشته
پاسخ به  سید ابراهیم هاشمی زاده
1 ماه قبل

بله شوهر من در ۴۰ سالگی عمل کرد

رضا قاسمی
رضا قاسمی
7 ماه قبل

اینجا کسی جواب نمیده چرا الکی سوال میکنید

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام خلت پشت گلو دارم اذیت میشم انگار یع چیزی تو گلوم گیر کرده بعضی وقتا عفونت سفید میاد چه راه کاری پیشنهاد میکنی؟

قدرت
قدرت
پاسخ به  مهدی
3 ماه قبل

گلوی.منم.لوزه.داره.موقع.درد.روزی.س.بار.اب.نمک.درست.کن.توی.دهنت.بچرخون.زودخوب.میشه

هیژا
هیژا
10 ماه قبل

سلام بچه من شش سالشه لوزه سوم داره وقتی می خوابه خورپف می کنه باید چکارش کنیم ماکرمانشاه هستیم میشه یک دکتر خوب معرفی کنید عملش کنیم

کیمیا
کیمیا
پاسخ به  هیژا
5 ماه قبل

دکتر توفیقی شیراز
دکتر گوش و حلق و بینی سر فلسطین از سمت قصرالدشت ساختمان سبحان طبقه اول

شریفی
شریفی
پاسخ به  هیژا
4 ماه قبل

دکتر بهادرمنش درلارستان کارش حرف نداره

نگین
نگین
پاسخ به  هیژا
4 ماه قبل

عزیزم دکتر هم ببری بهت میگه که پسرت وقتی شش سالش هست ما اونو چطوری جراحی کنیم یکم با خودت فک که الان هم یکی گفت که از ۴۲ سال میشه جراحی کرد عزیزم خب پسرت رو دکتر ببر یک شربت سرم امپول چیزی میده ابجی من که دو سالش هست سرما خورده بود توی سه شبانه روز سه تا سرم زد تا که خوب شد بعد پسر شما که شش سالس هست اگه هم دوس ندارین سرم بزنه پس براش شربت بخر تا خوب بشه از درمان های خانگی استفاده کن ب اش غذا های مثل اب گوشت سوپ بده براس خوراکی های خنک مثل ماست بستی از اینجور خوراکی های که بهت گفتم بده بعد از غذا های تند براش پرهیز کن باشه ببین اگه با این غذا های که بهت گفتم خوب نشد ببرش دکتر اگه دیدی خوب شد الکی پول هاتو خرج نکن

لیلا
لیلا
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

بچه خواهرم لوزه سوم. داشت ۳سالگی عملش کردن الان که ۱۲سالشه خوب شده عمل میکنن

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  هیژا
1 ماه قبل

دکتر رضایی کرمانشاه

فرشته
فرشته
پاسخ به  هیژا
1 ماه قبل

اگه خیلی بزرگن عمل میکنن مشکلی نداره

رویا
رویا
پاسخ به  هیژا
23 روز قبل

سلام دکتر محمد قربانی ودکتر فرهاد فراهانی بهترین فوق تخصص وجراح گوش وحلق وبینی هستن توی استان همدان اگه میتونید نوبت بگیرید برای ویزیت

....
....
10 ماه قبل

من گلوم تقریبا ده روزه درد میکنه و آب نمک هم که غر غره کردم گلوم دردش بدتر شد و تب هم ندارم

لیلا
لیلا
پاسخ به  ....
4 ماه قبل

تست دهان میدادین منم الان ۳ روزه درد میکنه لوزام دو روز دیگه تست و میگیرم راه درمان و ادامه میدم دکتر بهتون چهار دونه تجویز نکرد که تو آب جوش حل کنین بخورین

جعفری
جعفری
1 سال قبل

سلام دختری دارم چهار ساله از هیجده ماهگی زود وزود تب میکند الان مگویند لوزه سوم دارد حالا من چکار کنم

جعفری
جعفری
پاسخ به  جعفری
1 سال قبل

پ

جعفری
جعفری
پاسخ به  جعفری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید آقای دکتر دختری دارم چهار ساله لوزه سوم دارد چکار کنم لطفا جواب بدین متشکرم

مجید نظری
مجید نظری
پاسخ به  جعفری
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید پسرم چند مدت هست زیر گوشش ورم میکند بعد سرما که میخوره زود خوب نمیشه ۴/۵ساله هست دکتر میکه لوزه داره نیاز به جراحی داره چکار کنم لطفاً من را راهنمایی کنید

نگین
نگین
پاسخ به  مجید نظری
4 ماه قبل

کدوم دکتر گفته باید جراحی بشه هاا یک دکتر الان گفت از ۴۲ سال جراحی میشه اگه پاین ۴۲ سال بود جراحی غیر ممکن هست اگه میخوای پس به حرف های من گوش کن خب از درمان های خانگی استفاده که براش غذا های مثل سوپ حالا هر نوع باشه خب سوپ و اب گوشت بهش بده ز خوراکی های خنک بده براش مثا ماست بستی تو ماست هاش هیچی نریزین
از همین ها براش بده اگه خب شد که خدارشکر اگه خوب نشد ببرش دکتر تا براش شربت بده راستی از شیاف دیکلوفناک هم براش بخر هر شب که استفاده کنه خوب میشه فقط حواست باشه دخترت رو جراحی نکنی!

نگین
نگین
پاسخ به  نگین
4 ماه قبل

ببخشید گفتم دخترت حواسم نبود پسرتون

شریفی
شریفی
پاسخ به  جعفری
4 ماه قبل

سلام دختر من لوزه سوم داشت خیلی شب ها اذیت میشد من میترسیدم دکتر بهادرمنش عملش کرد حالا خدارا شکر خیلی خوبه

اهورا
اهورا
پاسخ به  شریفی
2 ماه قبل

سلام پسر منم شیش سالشه لوزه داشت خیلی اذیت میشد خیلی دکتر بردمش دارو اصلا فایده نداشت گفتن باید عمل بشه عمل کردیم خدارشکر خوب شده

سلام پسرم لوزه داره والیان تنفسی سخت شده لطفا راهن
سلام پسرم لوزه داره والیان تنفسی سخت شده لطفا راهن
پاسخ به  جعفری
4 ماه قبل

سلام پسره هشت ساله دارم که لوزه داره تنفسی سخت شده چکار کنم راهنمای کنید

نگین
نگین
پاسخ به  جعفری
4 ماه قبل

از درمان های خانگی استفاده کن غذا های مثل ابگوشت سوپ بده براش براش بستی ماست بده این خوراکی ها غذا های که بهتون گفت براش بدین خیلی خوبه اگه دیدین خوب شد که خدارشکر اگه دیدین خوب نشد ببریدس دکتر…

فتاح
فتاح
پاسخ به  جعفری
2 ماه قبل

ببر پیش طل گیر امتحانش مجانیه

ملینا
ملینا
1 سال قبل

سلام آقای دکتر دخترم ۲ ماه ورم لوزه داره دکترها بردم ولی فایده نداره

مهدی
مهدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پسری ۸ساله دارم که همیشه ببینی کیپ وبا دهان نفس میکشم دکتر بردم گفتند لوزه داره باید عمل بشه عمل بشه یا نه ممنون میشم جواب بدین

فریبا
فریبا
پاسخ به  مهدی
10 ماه قبل

دخترم ۴ ساله هست حدود یک ماه لوزه ش متورم ش ه خیلی بد نفس میکشه دکتر بردیم میگن عفونی نیست عکس هم گرفتن لوزه سوم هم داره چکار باید بکنیم

سوگل
سوگل
1 سال قبل

پسرم شیش سالشه لوزه داره دکترم میگه ۸ میلیون تومن عمل میکنم چی بش بدم بخوره که خوب بشه عمل نکنم ‍♀️

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سوگل
زهرا
زهرا
پاسخ به  سوگل
9 ماه قبل

سلام منم پسرم لوزه کوچیک داره اصلا تب و خرخر و علامتی ندارد آیا ببرمش دکتر یا خیر

شریفی
شریفی
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

ببرش خوب میشه

نگین
نگین
پاسخ به  سوگل
4 ماه قبل

از درمان های خانگی استفاده کن براش اب گوشت سوب بده خوراکی های خنک مثل بستنی ماست بده براش شیاف دیکلوفناک بخر به مامانش هم بگید که هر شب شیاف دیکلوفناک براش استفاده که اگه دیدین خب شد که خدارشکر اگه خوب نشد دکتر ببر تا براش سرم یا امپول یا شربت بده دخترتون رو جراحی نکنید البته دخترتون سنی نداره که بخواهد جراحی بشه بالای ۴۲ سال جراحی ممکن است اگه پاین ۴۲ سال باشه ممکن نیست من خودم ۱۲ سالم هست

آسنات
آسنات
پاسخ به  نگین
2 ماه قبل

سلام دکتر ۱۲ساله نگین خانم گل شیاف خطر ناکه انقده شیاف رو تجویز نکن اونم هر شب عزیزم شیاف پدر کلیه رو در میاره تا امکان داری نباید شیاف استفاده بشه شیاف واسه مواقع ضروری خوبه

مریم عبدالمحمدی
مریم عبدالمحمدی
1 سال قبل

سلام شب بخیر ببخشید بنده گلودرد دارم الان ۸ روز کامله خیلی اذیت میشم در بلعیدن عزاب میکشم
البته در نوجوانی مشکل لوزه داشتم
لطف میکنی راهنمای بفرمای

مریم عبدالمحمدی
مریم عبدالمحمدی
1 سال قبل

سلام شب بخیر
ببخشید من الان ۸روزه گلودرد دارم در بلعیدن مشکل دارم البته در سن نوجوانی مشکل لوزه داشتم
الان ۳۴ سالمه ..
لطف میکنی دارو برام تجویز کنی

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

من دندان درد شدیدی گرفتم که باعث شوده لوزهام ورم وعفنت کند ازچه دارهای استفاده کنم

رحمان
رحمان
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام قرص میترونیدازول وکپسول ۵۰۰ بگیر هر۸ساعت استفاده کن فوراازدندون درد نجات پیدامیکنی

حسین رسولی
حسین رسولی
پاسخ به  رحمان
2 ماه قبل

سلام پسرم لوزه داره شربتی چیزی ندارین بگین

کیان
کیان
1 سال قبل

پسر ۶ ساله دارم لوزه هاش باد کرده داره راه گلوش میبنده همش سرفه میکنه راه درمان سریع داره؟قبلا این طور شده بود دکتر یه امپول حساسیت داد با یه دستگاه آسم

مهتاب
مهتاب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من وقتی ۱۴سالم بود لوزاهام پایین امدع بود یه خانم پیر دست گذاشت زیر گلوم ب حساب خودش بالا کرد الان ۲۷سالم هست بچع شیر میدم سرفه میکنم در حدی ک حالت تهوع میگیرم فقط همین علایم رو داره و وقتی دراز میکشم ب پشت بیشتر گلوم عظیت هست ک حی میخوام سرفه کنم راه درمانش چی هست ممنون میشم جواب زود بدین تشکر

پوریا
پوریا
پاسخ به  مهتاب
1 سال قبل

میفهمم چی میگی.
پاشو برو دکتر

Sohrab
Sohrab
پاسخ به  پوریا
4 ماه قبل

سلام قزوین دکتر خوب میشناسید واس لوزه؟

امیر علی
امیر علی
پاسخ به  مهتاب
1 ماه قبل

منم همین مشکل رو داشتم
گلوم خیلی باد کرده بود تا هفت روز بیمارستان بودم

سمانه
سمانه
1 سال قبل

سلام فرزند ۱۱ سالم با وزن تقریبا ۶۰ و قد ۱۵۷فک کنم لوزه داره و سرما ک میخوره شب نفس کشیدنش سخته الان چ باید بکنم و چگونه ایشون رونراقبت کنم

امین
امین
پاسخ به  سمانه
1 سال قبل

او را به پیش دکتر برده و برای او دعا کنید

نسترن
نسترن
پاسخ به  امین
1 سال قبل

وای مردم از خنده

zahra
zahra
پاسخ به  سمانه
1 سال قبل

اضافه وزن و چاقی شدید داره رژیم بگیره تنگی نفسش موقع سرماخوردگی برطرف میشه

نگین
نگین
پاسخ به  سمانه
10 ماه قبل

پسرم عفونت و گلو درد و اب دهان نمیتونه قورت بده و شب ها موقع خواب راه نفس کشیدن یه مشکل افتاده راه درمان خانگی چیست

خانم امیدواری هستم
خانم امیدواری هستم
پاسخ به  نگین
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز لوزه از سردی حلق وگلو هستش غذای اولش آخرش عسل باشه
صبح ناشتا شب قبل خواب

حمید
حمید
پاسخ به  سمانه
3 ماه قبل

۱۱سال با وزن ۶۰ کیلو یا ابرفض

حامد
حامد
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل
حامد
حامد
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل
فریدون محمدی
فریدون محمدی
1 سال قبل

سلام کلوم دردارم سرفه خوشکدارم

امین
امین
پاسخ به  فریدون محمدی
1 سال قبل

برو دکتر

شاهین
شاهین
پاسخ به  امین
4 ماه قبل

پسرم لوزه سوم داره دکتر گفته بایدعمل کنی.ولی هم مدرسه میره وهم هوا سرد است.اذیت هم میشه دماغ گرفته .چکار کنم.ممنونم اگرراهنمایی بغرمایی

شریفی
شریفی
پاسخ به  شاهین
4 ماه قبل

دیر نکن ببرش خودت هم راحت میشی از نگرانی

ملی
ملی
پاسخ به  شاهین
2 ماه قبل

اگه ۸سالش شده.. مراقبت کنید تا تابستون.. بعد ببرید عمل.. اونم با لیزر.. دو روز اذیت میشه، ولی بعد تا اخر عمرش راحته.. پسر من ۸ساله که عمل کرده و دیگه مشکلی نداره

دکمه بازگشت به بالا