متخصص سلامت ذهنی

متخصص سلامت ذهنی

ذهن سالم به راحتی ساختنی است و فرد باید با مطالعه و چالش های مختلف تمرین کند تا بتواند سلامت ذهنی خود را ایجاد کند. خواندن کتاب های رمانتیک، کمدی، مجلات و یا حتی سرگرمی و بازی کردن به سلامت ذهن بسیار کمک می کند. سلامت ذهن در آینده و زندگی افراد بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. افراد دارای سلامت ذهنی معمولا و یا همیشه آماده یادگیری مطالب جدید هستند و همیشه به دنبال ایده‌ها و مهارت‌های جدید می روند. همچنین اگر افراد از سلامت ذهنی بالایی برخوردار باشند می‌توانند تمامی دوره‌های تحصیلی و شغلی را به خوبی طی کنند. سفر کردن نیز یکی از همان مواردی است که می تواند عامل انگیزش فرد و سلامت ذهن آن باشد سفر کردن و کشف موارد جدید باعث رشد و شکوفایی فرد خواهد شد. رژیم غذایی یکی دیگر از موارد مهم و حساس در زمینه ایجاد یک ذهن سالم به شمار می‌رود مغز انسان برای درک محیط و کشف موارد جدید و رسیدن به سلامت ذهن نیاز به انرژی دارد و چه بسا که این انرژی تنها از مواد غذایی مثل سبزیجات، میوه‌ها و جوانه گندم دریافت می‌شود.

 

قابلیت‌ها و توانایی‌های ذهن سالم از نظر متخصص سلامت ذهنی

برای اکثر افراد تعریف کردن ذهن سالم راحت است اما شناخت آن و به دست آوردن آن برای اکثر افراد جامعه ناشناخته و تعریف نشده است. بعد از به وجود آوردن یک ذهن سالم باید توانایی‌های آن را به خوبی شناخت تا بتوانیم از آن در آینده به خوبی استفاده کنیم.

قابلیت های ذهن سالم شامل موارد زیر می باشند:
  • توانایی دوست داشتن خود و اطرافیان و لذت بردن از دوست داشته شدن توسط همان افراد: ناتوانی در دوست داشتن افراد و دوست نداشته شدن باعث لطمه روحی و عاطفی در فرد می شود که در این مواقع بهتر است به یک متخصص سلامت ذهن مراجعه کنیم.
  • توان پذیرش تغییرات: اگر توانایی و قدرت تغییر هیچ چیزی را در زندگی خود ندارید بهتر است با یک متخصص سلامت ذهن صحبت کنید. یک ذهن سالم باید توانایی و پذیرش تغییر را داشته باشد زیرا تغییر و تنوع لازمه و ماهیت یک ذهن سالم و با انگیزه است.
  • توانایی ریسک کردن و رسیدن به اهداف: افراد با ذهنیت سالم باید توان ریسک کردن و شکست را در زندگی داشته باشند. زندگی همیشه پر از پستی و بلندی است و ریسک کردن و شکست خوردن نیز لازمه زندگی است. اگر فردی هستید که زندگی یکنواختی دارید و ترس ریسک کردن و تجربه کردن چیزهای جدیدی را دارید بهتر است با گرفتن مشاوره و صحبت کردن با متخصص سلامت ذهنی مشکل خود را حل کنید تا دچار آسیب های اجتماعی نگردید.
  • نشان دادن احساسات: هرگز احساسات خود را مخفی نکنید. مخفی کردن احساسات باعث بهم ریختن روح و روان فرد می شود که گاهی این احساسات با قدرت بیشتری خود را در خواب نشان می دهند. طبق گفته متخصص سلامت ذهن افرادی که احساسات خود را نشان نمی دهند در اکثر مواقع خواب ناآرامی دارند و دچار تشویش در خواب خواهند شد.
  • واقع بینی: در هر چیزی تعادل لازم است و زیاده‌روی بیش از حد در هرچیزی به انسان ضرر و آسیب جدی وارد می‌کند. خوش بینی یا بد بینی زیاد در مورد هر موضوعی سبب به هم ریختن روح و روان انسان خواهد شد. با مراجعه کردن به متخصص سلامت ذهن و در برگرفتن توصیه ها و مشاوره‌های او به خود کمک کنیم.
  • قدرت اعتراف به اشتباه: یکی از سخت‌ترین مراحل برای داشتن یک ذهن سالم داشتن قدرت اعتراف به اشتباه‌های گذشته و حال است. داشتن همچین قدرتی یکی از فاکتورهای مهم داشتن ذهن سالم است.
  • برای خود ارزش و احترام قایل شدن: مهم بر شمردن افراد و شخصیت آن ها از همان دوران کودکی یکی از مهم‌ترین کارها است. اگر فرد در تمام طول زندگی خود، خود را مهم و با ارزش بداند و احساس با ارزش بودن کند مسلماً در آینده با ذهنیت و روح و روان سالمی وارد جامعه خواهد شد. پس از همان کودکی به فرزندان خود احساس مهم بودن و با ارزش بودن را منتقل کنیم تا دچار مشکلات روحی و روانی نشوند.

حرف پایانی

به طور کل باید ذهن سالم از همان دوران کودکی ایجاد شود تا فرد بتواند با انگیزه و موفق در جامعه ظاهر شود. به کودکان خود مطالعه کردن را بیاموزید و اجازه دهید تا چیزهای جدید را کشف و یاد بگیرند.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۲/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا