تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی مشکلی ایجاد می‌کند؟

تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی دغدغه‌ای است که این روزها ذهن افراد زیادی را به خود درگیر کرده است، چرا که عمل جراحی زیبایی بینی و تزریق بوتاکس، دو نمونه از پرطرفدارترین عمل‌هایی است که در کشور ما انجام می‌شود. بوتاکس یا همان سم بوتولینیوم (Botulinum toxin)، یک ماده از جنس سم باکتری کلستریدیوم است که منجر به فلجی موقت برای عضله مورد تزریق می‌شود. این فلجی باعث سفت شدن و لیفت شدن عضلات و پوست صورت شده و به زیبایی ظاهری و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی خطرناک و دردساز است؟ با ما همراه باشید.

تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

تزریق بوتاکس و عمل جراحی بینی این روزها جزو کارهایی است که طرفداران زیادی دارد و بیشتر مردم حداقل یکی از این دو عمل را انجام می‌دهد. تزریق بوتاکس بیشتر برای مناطق زیر انجام می‌شود:

  • خط‌های بین دو ابرو و پیشانی
  • خطوط پیشانی
  • چروک‌های اطراف چشم
  • گردن
  • و خط‌های دور لب و خطوط لبخند

بینی در مرکز چهره قرار گرفته و عمل جراحی بینی، به جز گردن، تمام نقاط دیگر صورت را که محل تزریق بوتاکس است تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. بنابراین این سؤال در ذهن مردم شکل می‌گیرد که آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی دردساز می‌شود؟

پاسخ به این سؤال تحت شرایطی خاص، منفی است. در حالت کلی، پیشنهاد می‌شود بین عمل جراحی بینی و عمل تزریق بوتاکس، فاصله انداخته شود و این فاصله هرچه بیشتر باشد، همان‌قدر به نفع خود بیمار خواهد بود. بهترین راه، مشاوره با جراح بینی و جویا شدن نظر دکتر گوش و حلق و بینی و دکتر تزریق بوتاکس است.

آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی خطرناک است؟
آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی خطرناک است؟

آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی خطرناک است؟

برخلاف تصور رایج به وجود آمده در میان اکثر افراد، تزریق بوتاکس هرگز مانعی برای انجام دادن عمل جراحی بینی نبوده و نیست، به شرطی که دوران نقاهت تزریق بوتاکس سپری شده باشد. اگر مدت زمان ۷ الی ۱۰ روزه میان تزریق بوتاکس و عمل جراحی بینی سپری شده و بهبودی کامل حاصل شده باشد، می‌توانید برای عمل جراحی بینی اقدام کنید. البته دوران نقاهت ۷ الی ۱۰ روزه تزریق بوتاکس در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود. مشورت و استفاده از ویزیت آنلاین دکتر گوش و حلق و بینی ممکن است به شما در این زمینه کمک کند.

سؤالات متداول تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی خطرناک است؟

اگر مدت زمان لازم برای بهبودی کامل تزریق بوتاکس سپری شده باشد و بهبودی کامل حاصل شود و اگر، نظر پزشک متخصص مثبت باشد، عمل جراحی بینی پس از تزریق بوتاکس بدون خطر و بدون عارضه خواهد بود. اگر بهبودی کامل پس ا تزریق بوتاکس حاصل نشده باشد، عمل جراحی بینی ممکن است با خطراتی مواجه باشد. در هر صورت حتما موضوع را با دکتر جراحی بینی خود در میان بگذارید.

فاصله زمانی لازم و مناسب برای تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی چقدر است؟

فاصله زمانی لازم و مناسب برای تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی، مدت زمان یک هفته الی ۱۰ روز است. البته این مدت زمان قطعی نیست و در افراد مختلف، متفاوت خواهد بود.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی صحبت کردیم و متوجه شدیم که تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی بلامانع است. اگر قصد دارید پس از تزریق بوتاکس، بینی خود را عمل کنید، مدت زمان ۷ الی ۱۰ روزه لازم برای بهبودی کامل تزریق بوتاکس را سپری کنید و سپس برای عمل بینی خود اقدام کنید. دکتر جراح بینی خود را از تزریق بوتاکسی که انجام دادید آگته کنید و در صورت نیاز عمل جراحی بینی خود را به تاخیر بیاندازید.

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
۷۶۵۳۸۸۷۶فاطمه زهراغوره پزوه
۷۶۵۳۸۸۷۶فاطمه زهراغوره پزوه
11 ماه قبل

۶۵۴۲۷۷۸۶۵۴۸۷۷فاطمه زهرا غوره

دکمه بازگشت به بالا