تزریق فیلر چشم چگونه انجام می‌شود؟ ماندگاری و عوارض جانبی

معرفی انواع برندهای ژل فیلر چشم

فیلر چشم چیست و چگونه انجام می‌شود؟

تزریق فیلر چشم یکی از روش‌های زیبایی است که باعث از بین رفتن سیاهی زیر چشم و گودی آن می‌شود و چین و چروک‌های دور چشم را کمتر می‌کند. ببه این ترتیب علاوه بر اینکه چهره را زیباتر می‌کند موجب بالارفتن اعتماد بنفس هم می‌شود. در این مطلب قصد داریم شما را با فیلر چشم، انواع و عوارض آن آشنا کنیم.

مزایای تزریق فیلر چشم شامل چه مواردی است؟

  • تزریق فیلر چشم یک روش غیر تهاجمی است که نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد.
  • تزریق فیلر درد و خطر ندارد.
  • سرعت انجام تزریق فیلر چشم بالاست و بیش‌تر از نیم ساعت طول نمی‌کشد
  • سرعت تاثیر گذاری فیلر چشم بالاست.
  • درصورتی‌که بیمار از نتایج تزریق فیلر ناراضی باشد فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی می‌تواند نتایج را برگرداند.
  • این روش می‌تواند گودی اطراف چشم را پر کند و موجب ایجاد ظاهر بهتر شود.

‎ آشنایی با مارک‌های فیلر زیر چشم

تزریق فیلر چشم، روشی برای رفع تیرگی ها و چین و چروک چشم است. انواع فیلر چشم با برندهای مختلف تولید می‌شود. اما به طور معمول در تمام فیلرها از اسید هیالورونیک استفااده شده است. این ترکیب تناقضی با ترکیب شیمیایی بدن ندارد و با استفاده‌ی طولانی عارضه‌ای را ایجاد نمی‌کند. بهترین برند فیلر زیر چشم شامل موارد زیر است:

  • فیلر زیر چشم ژوویدرم

فیلر زیر چشم ژوویدرم توانایی از بین بردن چروک‌های معمولی و عمیق را به مدت ۶ تا ۱۸ ماه دارد و می‌تواند با از بین بردن چروک‌ها چهره را شاداب و جوان کند. این محصول می‌تواند به عنوان یک راه حل تاثیر گذار برای از بین بردن چین و چروک‌های عمیق باشد چون در زمان انعطاف خندیدن و گریه کردنن پوست حالت طبیعی خود را حفظ می‌کند.

  • فیلر زیر چشم تنوسیال

فیلر زیر چشم تنوسیال یک شیوه موثر برای از بین بردن چین و چروک صورت و برگرداندن ظاهر جوان به چهره فرد است. با تزریق این ماده کلاژن و اسید هیالورونیک پوست تامین می‌شود و به همین دلیل چهره شاداب و جوان می‌شود.

  • فیلر زیر چشم استایلج

کسانی که می‌خواهند بهترین مارک فیلر زیر چشم را انتخاب کنند باید  فیلر زیر چشم استایلج  را هم در نظر داشته باشند. استفاده از این برند موجب از بین رفتن سیاهی و چروک اطراف چشم می‌شود و سلامت آن برای افراد بالای ۲۱ سال تایید شده است. همچنین این ژل می‌تواند برای پر کردن گودی و لیفت اطراف چشم مورد استفاده قرار بگیرد. عکسهای فیلر زیر چشم میزان تاثیرگذاری این روش را بعد از تزریق نشان می‌دهد.

انواع مارک های فیلر چشم

تزریق فیلر چشم چگونه است؟

شیوه انجام تزریق ساده است اما در عین حال باید توسط فرد با تخصص و تجربه انجام شود تا خطرات و عوارض فیلر چشم کم شود. با اینکه تزریق درد چندانی ندارد، اما پزشک می‌تواند برای راحت بودن بیمار از داروهای بی‌حسی موضعی استفاده کند. سپس از سوزن خیلی نازک برای پر کردن گودی ناحیه استفاده کند.

در نهایت فیلر زیر پوست بیمار تزریق می‌شود و چین و چروک‌های دور چشم با حداکثر ۵ بار تزریق کردن مسطح و صاف می‌شود.

برای تزریق فیلر چشم به چند سی‌سی ژل نیاز است؟

برای تزریق فیلر کمتر از یک سی سی ژل لازم است و مابقی آن تا وقتی که تاریخ انقضا به پایان نرسیده قابل استفاده است. اگر دکتر تزریق فیلر تشخیص دهد که بیمار به تزریق مجدد نیاز دارد، چند ماه بعد می‌تواند از همان ژل مجدداً تزریق کند.

تزریق فیلر چشم

ماندگاری تزریق فیلر چشم چقدر است؟

ماندگاری ژل تزریق شده به زیر چشم به چند عامل بستگی دارد. محصول و برندی که استفاده می‌شود و کیفیت آن بر ماندگاری تاثیر گذار است از طرف دیگر ویژگی‌های فردی هم می‌تواند ماندگاری تزریق را تغییر دهد. اما به طور کلی دوام تزریق‌ها زیاد نیست و معمولاً بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

شرایط تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر چشم باید در شرایط ویژه‌ای انجام شود تا اثربخشی و ماندگاری بیشتر شود و عوارض تزریق به کمترین میزان برسد. به همین جهت اقدات لازم برای انجام تزریق و کم کردن عوارض آن را به دو بخش زیر تقسیم می‌کنیم.

  • اقدامات پیش از تزریق فیلر چشم
  • مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر چشم

اقدامات پیش از تزریق فیلر چشم

  • در روزهای پیش از تزریق فیلر بیمار نباید الکل یا داروهای رقیق‌ کننده کننده خون مانند آسپرین و وارفارین استفاده کند.
  • قبل از شروع تزریق فیلر چشم پزشک باید پوست محل تزریق را پاک کند تا خطر عفونت کم شود.

بعد از تزریق فیلر زیر چشم چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • نواحی تزریق بعد از پایان کار باید به آرامی ماساژ داده شود.
  • استفاده از کمپرس سرد روی محل تزریق تورم آن را کم می‌کند. بهتر است هر ده دقیقه یک بار روی محل یخ بگذارید.
  • به مدت ۲۴ ساعت بعد از تزریق بهتر است ورزش و فعالیت سنگین انجام نشود.
  • دراز کشیدن و خوابیدن بعد از تزریق فیلر چشم تورم را بدتر می‌کند. پس تا چند ساعت بعد از انجام تزریق بهتر است دراز نکشید.

عوارض جانبی تزریق فیلر زیر چشم

بسیاری از مراجعان نگران عوارض ژل زیر چشم هستند و در اولین مراجعه در مورد عوارض تزریق فیلر زیر چشم و خطراتی که در پی دارد سوال می‌کنند. واقعیت این است که درصورتی‌که تزریق ژل زیر چشم در شرایط بهداشتی، با ژل مرغوب و توسط پزشک متخصص پوست یا زیبایی و با تجربه انجام شود، عوارض فیلر چشم زیاد نخواهد بود و فقط ممکن است بیمار کمی تورم، کبودی یا ناراحتی در محل تزریق احساس کند.

ورم بعد از تزریق فیلر زیر چشم یا کبودی در روز اول و دوم طبیعی است، اما اگر بیش از این مدت طول بکشد به عنوان نشانه خطر تلقی می‌شود.

عوارض بعد از تزریق فیلر چشم

همچنین عوارض تزریق فیلر زیر چشم وقتی خطرناک می‌شود که تزریق به طور تصادفی به درون عروق خونی انجام ‌شود و عروق را پاره ‌کند. با این که احتمال این مورد کم است اما برای پیشگیری از آن بهتر است تزریق با کانولا انجام شود.
اگر در مورد عوارض تزریق فیلر چشم نگران هستید و از تاپیک عوارض فیلر زیر چشم نی نی سایت پاسخ سوالات خود را پیدا نکرده‌اید می‌توانید از مشاوره آنلاین جراحی زیبایی صورت در پذیرش ۲۴ استفاده کنید. دریافت مشاوره‌ی غیر حضوری این مزیت را دارد که لازم نیست از منزل خارج شوید یا در ترافیک وقت خود را هدر بدهید، بلکه با کمترین هزینه و در اسرع وقت می‌توانید سوالات خود را بپرسید.

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

خانم‌ها و آقایان می‌توانند از تزریق فیلر زیر چشم برای رفع گودی و سیاهی زیر چشم استفاده کنند و محدودیتی برای هیچ کدام از آن‌ها وجود ندارد. اما با توجه به اینکه گودی زیر چشم بین ۲۰ تا ۳۰ سالگی ایجاد می‌شود و بعد از ۳۰ سالگی چروک‌های دور چشم عمیق می‌شوند، بهتر است تزریق فیلر چشم قبل از ۳۰ سالگی انجام شود.

افراد مسن قبل از  انجام فیلر باید معاینه شوند و درصورتی‌که پوست آن‌ها مقاومت لازم برای تزریق فیلر را داشته باشد می‌توانند از این شیوه درمانی استفاده کنند.

چه افرادی بهتر است فیلتر چشم تزریق کنند

قیمت فیلر زیر چشم چقدر است؟

قیمت تزریق فیلر چشم ثابت نیست و به نوع فیلر و برند آن بستگی دارد. همچنین وسعت ناحیه‌ای که می‌خواهید در آن تزریق انجام دهید و میزان ژلی که مورد نیاز است در میزان هزینه فیلر چشم تاثیرگذار است. بدیهی‌ست که اگر تمایل داشته باشید بهترین مارک فیلر زیر چشم را در یک مطب یا کلینیک مجهز تزریق کنید باید هزینه‌‌ی بالایی بپردازید. اما بهتر است بدانید قیمت میانگین هر سی سی فیلر از ۲ میلیون تومان تا ۶ میلیون تومان بین برندهای مختلف متغیر است و البته قیمت‌ها در بازار هم نوسان دارد.

چه کسانی نمی‌توانند فیلر زیر چشم برای چروک و سیاهی انجام دهند؟

  • فیلر چشم در شیردهی و بارداری
  • کسانی که سابقه‌ی سکته قلبی و مغزی دارند
  • افرادی که داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین یا آسپرین استفاده می‌کنند
  • افراد مبتلاش به آسم یا حساسیت‌های شدید
  • افراد مبتلا به دیابت که انسولین مصرف می‌کنند
  • کسانی که مبتلا به اختلالات روانی هستند

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درصورتی‌که علائم عفونت فیلر زیر چشم مانند تب، خروج مایع چرکی یا گرم و متورم شدن پوست در ناحیه‌ی تزریق را مشاهده کردید یا اینکه در محل تزریق جوش چرکی مشاهده کردید باید هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص زیبایی

درصورتی‌که می‌خواهید بدانید فیلر چشم چیست و آیا خطرات و عوارض فیلر زیر چشم حقیقت دارد یا نه و سپس برای جراحی زیبایی صورت اقدام کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم  با پزشکان و متخصصان پذیرش ۲۴ به صورت متنی یا آنلاین تماس بگیرید.

۳/۵ (۱۴ نظر)

منبع
www.byrdie.comwww.healthline.comdrtheva.com.audrtheva.com.au

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
6 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام کسانی ک پلاکت خون پایینی دارند میتونن فیلر چشم تزریق کنن و آیا جواب میده؟

Zar
Zar
2 ماه قبل

اگ زمان کنکور تزریق کنیم بازم سیاهی میاد زیر چشم

ننذ
ننذ
6 ماه قبل

عالی

گیسو کمند
گیسو کمند
10 ماه قبل

نمی خوام چشم های،خودم بهتره. ۱۸ ماه هم شد زمان. علم خیلی،کند پیشرفت می کنه نباید زیر ۱۰ سال باشه. ان شاءالله روزی برسه که دیرتر پیر شیم که نیازی به این مسخره بازیها نباشه تا سن طبیعی ۶۵ سال اوکی باشیم. قبلا خانم های ۴۰ سال شکسته میشدن الان یه خانم ۴۰ ساله خوب مونده این را باید به ۶۰ سال برسونیم. میشه فقط، راهش را یاید پیدا کنیم الان زمان ازدواج دیرتر شده تعداد بچه ها کمتر شدن ورزش هم جاش رابیشتر باز کرده. درس و مشق بیهوده که فقط اعصاب خوردکنی و در حد یه مدرک که بیفته توخونه به درد نمی خوره این هم باید یه جورهایی یه راه حلی براش،پیدا شه. مشکلات کمتر جوانی بیشتر.

کرمی
کرمی
1 سال قبل

سلام میخواستم بدونم ورم بعداز تزریق ژل زیر چشمم طبیعیه یا نه

مریم مرادی
مریم مرادی
پاسخ به  کرمی
5 روز قبل

امروز روز سوم تزریق زیر چشمم بازم ورم داره طبیعی؟

دکمه بازگشت به بالا