دکتر سلامت متخصص زنان

دکتر سلامت متخصص زنان

دکتر سلامت متخصص زنان در مرحله اول باید خوش برخورد باشد و بیمار به او اعتماد کند. زیرا بیمار ممکن است بخواهد مشکلاتی را با او در میان بگذارد که دیگران متوجه آن نشوند و باید بتواند با مهارت بسیار بالایی مشکل بیمار خود را رهبری کند و از بیمار توضیحات کامل بخواهد و سوالات لازم را از او بپرسد. دکتر سلامت متخصص زنان زمانی مورد اعتماد بیمار است که درصد درمان های قابلیت بالا و زیاد باشد و بیمار استرس اشتباه دکتر را نداشته باشد. پزشک متخصص زنان باید بتواند علت بیماری و اطلاعات لازم در مورد بیماری را برای مراجعه کننده به طور کامل توضیح دهد و او را از بروز خطرات در آینده مطلع سازد. رازدار بودن دکتر سلامت متخصص زنان بسیار قابل اهمیت است. برای مثال گاهی اوقات ممکن است افرادی به دنبال پرونده آشنایان خود در مطب دکتر بروند او باید در چنین مواردی بدون اجازه بیمار پرونده را در اختیار کسی قرار ندهد.

ویژگی های دکتر سلامت متخصص زنان

قدرت تصمیم گیری که بسیار مهم است و موجب تقویت حفظ سلامت توسط بیمار می شود. اخلاق پسندیده و تعهد پزشکی بسیار مهم است زیرا موجب می شود که پزشک به عمد یا بر اثر غفلت به کسی صدمه ای نرساند و در برابر بیماران خود احساس مسئولیت کند. علاقه و پیشروی در کمک کردن به دیگران از دیگر ویژگی‌های یک دکتر سلامت متخصص زنان است. علاقه در زمینه های آناتومی و فیزیکی که باعث می شود دکتر کاربلد تر باشد. دکتر متخصص زنان باید بتواند به بیماران در هنگام استرس آرامش دهد و با صحبت هایش او را متوجه بیماریش و روش‌های پیگیری و پیشگیری های آن بکند. یک متخصص زنان باید رفتار مناسب در اتاق عمل داشته باشد و بتواند بحران هایی که ممکن است پیش بیاید را کنترل کند. قدرت تحمل متخصص زنان باید بسیار بالا باشد زیرا ممکن است اتفاقاتی بیفتد که فشار کاری او را چند برابر بکند و این اتفاقات نباید موجب تصمیم گیری اشتباه شود. همچنین باید به تواند موارد استاندارد را رعایت کند و اطلاعاتی که درباره بیماری های مورد تخصص خود دارد را به روز کند.

وظیفه دکتر سلامت متخصص زنان

دکتر سلامت متخصص زنان دارای وظایف متعددی است که باید حتماً به آن ها پایبند باشد و در مورد هیچ بیماری کم کاری نکند. او باید بتواند بیماری را با سرعت و دقت کامل تشخیص دهد و در مورد آن در کوتاه ترین زمان و با درایت بسیار تصمیم گیری کند. همچنین وظایفی مانند انواع جراحی بر گردن دکتر سلامت متخصص زنان است که باید در این موارد نیز بسیار دقت کند و به بهترین نحو جراحی های خود را انجام دهد. همچنین بیماران پس از عمل جراحی به نظارت و پیگیری متخصص خود نیاز دارند تا روند بهبود را بهتر و کامل تر پشت سر بگذارند. از انواع وظایف یک متخصص زنان می توان به بیماری های دستگاه تناسلی و دیگر بیماری های مقاربتی اشاره کرد.

انواع جراحی متخصص زنان

دکتر سلامت متخصص زنان می‌تواند جراحی‌های مخصوص زنان را انجام دهد که البته باید قبل از آن دوره های مربوطه را گذرانده باشد حال ما این جراحی‌ ها را برای شما مطرح می کنیم.

  • عمل جراحی سزارین
  • عمل جراحی لاپاروسکوپی
  • عمل جراحی لابیاپلاستی
  • عمل جراحی هیسترکتومی
  • عمل جراحی هیستروسکوپی
  • عمل جراحی میومکتومی
  • عمل جراحی کیست تخمدان
  • عمل جراحی فیبروم رحم
  • عمل جراحی بستن لوله فالوپ
  • عمل جراحی بیوپسی
  • عمل جراحی کولپوسکوپی
  • و …

انواع بیماری های مورد تخصص دکتر سلامت زنان

در زنان بیماری های رایجی وجود دارد که درمان آنها به دست دکتر سلامت زنان است و در ادامه برخی از آن ها را مطرح می‌ کنیم:

در آخر باید بگوییم نازایی تقریبا بزرگ ترین و بیشترین مشکلی است که زنان با آن موجه هستند و دکتر متخصص سلامت زنان نیز باید بتواند تشخیص دهد که علت آن در هر فرد چیست و راه های درمان را سریعا به بیمار توضیح دهد و او را در این راستا راهنمایی کند. همچنین گاهی اوقات به دلیل موارد بالا فرد دچار نازایی شده است و مشکل او جدی نیست که متخصص نیز باید قدرت تشخیص و درمان آن را داشته باشد.

۵/۵ (۱ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدجوادزاهدی
محمدجوادزاهدی
2 ماه قبل

سلام من هنوز گلو م ریه سینه معده قلب درد می کنید می خواهم عمل
اتاق عمل می کنید

دکمه بازگشت به بالا