دندان درد | دلایل،درمان

بررسی علت دندان درد و درمان آن

چه موقع به دندان درد مبتلا می شویم؟ چرا درد دندان غیر قابل تحمل است؟ علت دندان درد چیست؟ درمان درد دندان به چه صورت است؟ درمان دندان درد با طب سنتی چگونه است؟ راه های درمان دندان درد خانگی چیست؟ بهترین مسکن دندان درد کدام است؟ مسکن قوی دندان در خانگی کدام است؟ درمان دندان درد با مسکن های خانگی و طب سنتی چگونه است؟ درمان خانگی دندان درد به چه صورت است؟ و سوالات دیگر درباره درد دندان که در همین مقاله با هم مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید تا از درد دندان خلاصی پیدا کنید.

این گونه مشکلات بهتر است به صورت اصولی و توسط متخصص دهان و دندان شناسایی و برطرف شود. اما ما برای اینکه حس کنجکاوی شما را درک می کنیم در زیر برخی از راه های درمانی که ممکن است به شما کمک کند و برای شما مفید باشد، را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت دندان درد چیست؟

قبل از اینکه راه های درمانی را به شما بگوییم باید علت آن را مورد بررسی قرار دهیم. شاید یکی از بدترین درد هایی که هر یک از ما ممکن است آن را تجربه کنیم همین دندان درد باشد. بی شک اگر به درد دندان دچار شوید تا زمانی که از یک مسکن بسیار قوی استفاده نکنید آرام نمی گیرید. اما ما به شما راه های بهتری پیشنهاد می کنیم. قبل از هر چیز علت دندان درد شما را باید پیدا کنیم.

راه های درمان دندان درد

در زیر برخی از دلایلی که ممکن است فرد به درد دندان دچار شود را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • خرابی دندان ها
  • پوسیده شدن دندان ها
  • مشکلات لثه و یا عفونت لثه
  • مسواک نزدن یا مسواک زدن نادرست
  • رشد دندان عقل و فشار به دندان های جلویی
  • ابتلا به بیماری هایی به جز دهان و دندان مانند سینوزیت

البته مواردی که گفته شد تنها بعضی از مشکلاتی است که در هنگام دندان درد ممکن است به آن مبتلا شده باشیم. بهتر است علت درد دندان را پزشک شما تشخیص دهد.

درمان درد دندان چگونه است؟

حال که با درد دندان و دلایلی که ممکن است به درد دندان دچار شوید آشنا شدید نوبت آن است که راه های درمان آن را نیز بشناسید. راه های درمانی زیادی برای درد دندان وجود دارد. از جمله:

رفع دندان درد با استفاده از یخ: برای این کار کافی است مقداری یخ را درون کیسه فریزر قرار دهید و بر روی گونه های تان بگذارید. دندان بی حس می شود و به صورت مقطعی درد آن آرام می گیرد.

آب و نمک غرغره کنید: محلول آب و نمک مسکن خوبی است برای دندان درد شما، زیرا به این روش شما می توانید دندان های خود را میکروب زدایی کنید.

درمان دندان درد با مسکن های خانگی و طب سنتی چگونه است؟

نگه داشتن آسپرین روی دندان و لثه ممنوع: برخی افراد از آسپرین استفاده می کنند اما نه به صورت خوردن آن، بلکه در اقدامی عجیب آن را بر روی دندان خود می گذارند. این کار نه تنها درد دندان را تسکین نمی دهد بلکه موجب آسیب زدن و زخم کردن لثه شما می شود. بهبودی زخم ناشی از این کار بین ۳ تا ۴ روز طول می کشد.

پر کردن دندان، کشیدن دندان، استفاده از داروهای تجویز شده توسط پزشک، حتی گاهی جراحی لثه و … نیز از راه های درمان درد دندان است. اما بعد از استفاده از روش های خانگی و بهبود اولیه درد دندان حتما در اولین فرصت به نزد پزشک رفته و از وی کمک بخواهید. پزشک شما کسی است که می تواند ریشه درد را شناسایی کرده و مشکل را به صورت اصولی و ریشه ای برطرف کند.

امیدواریم هیچ وقت به درد دندان دچار نشوید. درد دندان یکی از غیر قابل تحمل ترین درد هایی است که تجربه آن به شدت سخت است. درد دندان را می شود با طب سنتی و قدیمی نیز برطرف کرد. شاید راحت ترین روش نیز همین طب سنتی برای شما باشد. در زیر برخی از روش های درمانی درد دندان را برایتان می گوییم.

موادی از جمله: زنجبیل، سیر، روغن نارگیل، نعنا، میخک، نمک و فلفل، زردچوبه، آب نمک، کنجد، یخ، آب اکسیژنه، برگ گیاه خرگوشک، روغن بادام و… شاید بهترین و در دسترس ترین راه های درمانی برای درد دندان باشد. شما با استفاده از یکی از این موارد می توانید درد دندان خود را تسکین دهید تا در سریع ترین زمان ممکن به پزشک مراجعه کنید.

راه های پیشگیری از ابتلا به درد دندان

همیشه گفته شده است پیشگیری بهتر از درمان است. این یک ضرب المثل معروف و کاربردی است.
بنابراین ما نیز به شما می گوییم قبل از اینکه به دندان درد دچار شوید سعی کنید از این مشکل پیشگیری کنید. به عنوان مثال رعایت درست بهداشت دهان و دندان، بسیاری از افراد می گویند ماهمیشه مسواک می زنیم. آن ها معتقدند که با استفاده از مسواک دیگر نباید به درد دندان دچار شوند.
اما خوب است بدانید که استفاده از مسواک هم آداب و رسوم دارد. به عنوان مثال شما باید حتما هر سه ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنید. همچنین علاوه بر استفاده از مسواک و خمیردندان باید از نخ دندان و دهان شویه نیز استفاده نمایید.
در شرایط فعلی کرونا که باید از رفتن به مراکز درمانی پر خطر پرهیز کرد شما می‌توانید در هر زمان از شبانه روز در هرکجای ایران که هستید با دکتر آنلاین دهان و دندان تلفنی ومتنی صحبت کنید و از ایشان غیرحضوری مشاوره بگیرید.

۰/۵ (۰ نظر)

منبع
clevelandclinicwebmd

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
2 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا بت شکن
سارا بت شکن
5 ماه قبل

من هوا مبخوره به دندونم هوای سرد دندونم درد میگیره اکثر مواقع هم یکی از دندونام هست مجبورم با دهن نفس نکشم چی کار کنم ؟؟

ستایش
ستایش
2 سال قبل

سلام خانم دکتر
من چند روز هست که دندونام خیلی درد می‌کنه من ۱۰ سالمه همش دندونام کج در میاد اگه بهم کمک کنید ممنون میشم

دکمه بازگشت به بالا