هر آنچه باید از جراحی اسلیو معده بدانید

عمل اسلیو معده، عوارض احتمالی، مزایا و مراقبت های بعد از آن

جراحی اسلیو معده

افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای افرادی با چاقی متوسط ورزش و رژیم غذایی سالم می­‌باشد.
اما اگر پس از ۶  ماه ورزش مناسب و رژیم غذایی صحیح کاهش وزن صورت نگرفت با مشاوره­‌ی دکتر جراحی اسلیو برای رسیدن به این هدف دست به جراح می‌­زنند.
در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­شود، از رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است.
در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می­‌شود. بنابراین می­‌توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است.
برای عمل اسلیو معده شاخص توده­ ی بدنی فرد باید بیشتر از ۴۰ باشد، به عبارت دیگر می‌­توان گفت یکی از علائم اصلی فرد این است که دارای چاقی مفرط باشد.

در دنیای امروزی که فعالیت­ های فیزیکی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و در مقابل آن استفاده از فست فودها به میزان چشمگیری افزایش یافته، شاهد رشد نرخ شدید چاقی هستیم.
همان­طور که مشخص است چاقی از عدم تحرک و رژیم غذایی ناسالم نشأت گرفته و به دنبال خود مشکلات و بیماری­‌های دیگری را نیز به وجود می­‌آورد که می­ توانند برای افراد خطرآفرین باشند.
به همین علت افراد دارای اضافه وزن همواره به دنبال راهی برای کاهش وزن می‌­باشند. بهترین راه برای کاهش وزن افرادی که دارای چاقی باحد متوسط و قابل کنترلی هستند، ورزش و رژیم غذایی سالم می‌­باشد.
اما گاها مشکل چاقی از مرز خود گذشته و بسیار جدی می­‌شود و دیگر به راحتی نمی­ توان آن را جبران کرد، پس در این مواقع افراد به راه‌­های دیگری از جمله انواع جراحی‌­ها روی می­‌آورند.
در بین انواع جراحی­ ها روش جراحی اسلیو معده ( gastric sleeve surgery ) که سبب کاهش حجم معده و در نهایت کاهش اشتها می­‌شود، از
رایج­ترین و محبوب­ترین روش­های موجود است. گذاشتن حلقه معده و عمل بای پس معده نیز از دیگر موارد برای لاغری می­‌باشند.

اگر مایل هستید بدانید بخش اسلیو معده چیست، چه کسانی می­‌توانند این عمل را انجام دهند و آیا این عمل عوارضی دارد یا نه، و اگر دارد این عوارض چه هستند این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. در این مقاله به توضیحات جامعی درباره­ ی اسلیو معده می­‌پردازیم. می توانید با پزشک متخصص معده و گوارش یا متخصص جراح صحبت کنید .

مشاوره آنلاین اسلیو معده

 

اسلیو معده چیست؟

اسلیو معده یک جراحی لاغری می‌­باشد که در این روش جراح حجم معده­ی بیمار را کاهش می‌­دهد. اسلیو گاسترکتومی‌، که تاکنون توانسته رویکرد مناسبی از کاهش وزن را نشان دهد، محبوبیت روزافزونی را در بین جراحان چاقی پیدا کرده است.
برخلاف عمل بای پس معده که در آن بخش­ های معده از شکم فرد خارج نمی‌­گردد، در اسلیو معده ۷۵ تا ۸۰ درصد معده­ی بیمار از میان برداشته می‌­شود.
بنابراین می‌­توان گفت که این عمل، یک جراحی غیرقابل بازگشت است. این جراحی با هدف درمان چاقی­‌های مفرط و بهبود سایر بیماری­‌های به وجود آمده در اثر چاقی انجام می‌­گیرد.
پس از انجام جراحی فرد می‌­تواند میزان اندکی از مواد غذایی را بخورد. درنتیجه به سرعت سیر شده و در مدت کوتاهی وزن فرد کاهش می‌­­یابد.

علت نامگذاری اسلیو معده

در این عمل جراحی پس از برداشتن قسمت بزرگی از معده، بخش باقی­مانده به یک موز یا آستین لباس شباهت دارد. به آستین در انگلیسی sleeve  گفته می‌­شود. به همین دلیل این عمل در تمام زبان­ها، جراحی اسلیو معده خوانده می‌­شود.

علت انجام عمل اسلیو معده

مسلما این عمل جراحی برای بازیابی لاغری افراد صورت می‌­گیرد که یک عمل غیر قابل بازگشت می‌­باشد.
افراد زیادی که با چاقی مفرط دست و پنجه نرم می‌­کنند، امروزه به دنبال راه­ های مختلف لاغری می‌­گردند. درحال حاضر عمل اسلیو معده یکی
از معروف­‌ترین عمل‌­های جراحی در این حوزه می‌­باشد.

عمل اسلیو معده

علائم نیاز به انجام عمل جراحی اسلیو معده

همان­گونه که ذکر شد این عمل مناسب افرادی می‌­باشد، که دارای چاقی مفرط می‌­باشند. یکسری از اضافه وزن­‌ها هستند که با رژیم غذایی و یاورزش‌­های سنگین و یا ترکیبی از این دو برطرف می‌­شوند.
اما هنگامی‌ که میزان اضافه وزن از حدی بالاتر رود و فرد پس از مدت طولانی از گذشت شروع رژیم و ورزش خود کاهش وزن پیدا نکند، یکی از کاندیدهای عمل جراحی اسلیو معده می‌­باشد.
همان­گونه که مستحضر هستید چاقی مفرط، بسیاری دیگر از بیماری­‌ها را به همراه خود به بدن فرد می‌­آورد.
بنابراین برطرف کردن این اضافه وزن برای افراد چاق مسئله­ ی مهم و حیاتی می‌­باشد.

نحوه­ ی تشخیص اسلیو معده

تشخیص این مسئله که آیا فرد دارای اضافه وزن بالا نیاز به این عمل دارد یا خیر، برعهده­ی دکتر جراح اسلیو معده می‌­باشد.
پزشک متخصص با توجه به آزمایش­های صورت گرفته از فرد، میزان ریسک جراحی، بیماری­‌های زمینه‌ه­ای فرد و همچنین ویژگی­ های بدنی او  تشخیص می‌­دهد که آیا این نوع از عمل جراحی برای این فرد مناسب می‌­باشد یا خیر.

چه کسانی می‌­توانند عمل اسلیو معده انجام دهند؟

شاید از خود بپرسید اسلیو معده برای چه کسانی مناسب است؟ یا شرایط انجام اسلیو معده چیست؟

این جراحی یکی از گزینه­ هایی است که پس از به نتیجه نرسیدن تلاش‌­های بسیار در راستای بهبود عادات ورزشی و رژیم غذایی و همچنین استفاده از داروهای کاهش وزن انجام می‌­گیرد.
اما به طور کلی فرد باید معیارهای خاصی را داشته باشد که بتواند واجد شرایط این عمل قرار بگیرد. در ادامه تعدادی از این شرایط را ذکر می‌­کنیم.

  1. شاخص توده ی بدنی بیش از ۴۰:
    برای عمل اسلیو معده شاخص توده­ ی بدنی فرد باید بیشتر از ۴۰ باشد به عبارت دیگر می‌­توان گفت فرد دارای چاقی مفرط باشد.
  2. ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت:
    همچنین اگر فردی که با فشار خون بالا یا دیابت و دیگر بیماری­‌های زمینه ای که مرتبط با چاقی است، دارای شاخص توده ­ی بدنی بین ۳۵ و ۳۹.۹ نیز باشد؛ به عنوان یکی از کاندیدهای این جراحی قرار می‌­گیرد.
  3. چاقی بیش از ۴۵کیلوگرم:
    افرادی با اضافه وزن بیش از ۴۵.۵ کیلوگرم نیز از دیگر کاندیدهای این عمل می‌­باشند.
  4. عدم اعتیاد به دخانیات و مصرف الکل:
    همچنین اگر فرد به مصرف مواد مخدر و الکل عادت ندارد و از نظر ذهنی آمادگی تغییر سبک زندگی خود را دارا می‌­باشد، اگر از نظر روحی و روانی در وضعیت نرمال قرار دارد و از سلامتی عمومی‌ مناسبی برخوردار است.
  5. چاقی عصبی و روانی:
    در آخر اگر چاقی فرد ناشی از بیماری های روانشناختی باشد یا به عبارتی دچار چاقی عصبی و روانی است، می‌­تواند از این عمل جراحی برای لاغری بهره ببرد.

لازم به ذکر است که در برخی افراد که دارای شاخص توده بدنی بالای ۳۲ هم هستند با مشاوره  از پزشک مورد نظر خود یا پزشک آنلاین متخصص معده و گوارش پذیرش ۲۴ می‌‌­توان عمل اسلیو معده را انجام داد.

نحوه جراحی اسلیو معده

این روش در درجه اول بخشی از رویکرد مرحله‌­ای در جراحی­‌های کاهش وزن می‌­باشد.
به این صورت که  افرادی با شاخص توده بدنی (BMI) بسیار بالا، یا افراد دارای مشکلات ریوی و یا قلبی که نمی‌­توانند به مدت طولانی بیهوش باشند از این روش بهره می‌­برند.
در برخی موارد دیگر رویکرد دو مرحله ­ای صورت می‌­گیرد. در این حالت تصمیم به انجام اسلیو معده به جای بای پس در حین عمل گرفته می‌­شود.
از دلایلی که اسلیو در حین عمل جایگزین بای پس می‌­شود می‌­توان از کبدی با اندازه­ ی بزرگ و یا بافت اسکار ( زخم) گسترده نام برد که این موارد سبب طولانی و ناامن شدن عمل بای پس می‌­گردند.

اسلیو معده برای چه کسانی مناسب نیست؟

پس از دانستن ویژگی­ های افرادی که قادر به انجام عمل هستند، در این می‌ان این سوال پیش می‌­آید که چه کسانی نمی‌­توانند این عمل را انجام دهند. لازم به ذکر است که به افرادی که دارای رفلاکس معده هستند توصیه می‌­شود که عمل اسلیو را انجام ندهند.
همچنین این جراحی برای افرادی با عادت ریزه­‌خواری و افراد پرخور نیز توصیه نمی‌­گردد، چون بعد از عمل نیز با خوردن حجم بالای غذا، حجم معده دوباره افزایش یافته و اضافه وزن کم کم باز می‌­گردد.

عکس عمل جراحی اسلیو معده
عکس عمل جراحی اسلیو معده

نحوه انجام جراحی اسلیو معده

این جراحی در معده تقریباً همیشه به عنوان یک روش با تهاجم کم و با استفاده از لاپاراسکوپ انجام می‌­گردد.
این بدان معنی می‌­­باشد که یک لوله­ ی باریک و بلند از طریق چندین برش کوچک به شکم فرد وارد می‌­شود.
این لوله دارای یک نور و یک دوربین کوچک و همچنین ابزارهای مختلفی است که همگی به آن متصل هستند..

همه روزه در سراسر جهان افراد بسیاری برای لاغری خود تلاش می‌­کنند و در این راستا بسیاری نیز دست به عمل­ های جراحی می‌­زنند.
افراد مشهور نیز بیش از بقیه افراد همواره مراقب تناسب اندام خود هستند.

تجربه کسانی که عمل اسلیو معده را انجام داده اند

در این راستا نیز چند نفر از ستارگان و افراد مشهوری که در ایران این عمل را به صورت موفقیت آمیز انجام داده­اند را معرفی می‌­کنیم:

  1. آقای جواد خیابانی یکی از مجری­های تلویزیونی و گزارشگران موفق می‌­باشد که توانسته­ است با کمک عمل اسلیو معده حدود ۳۰ کیلو از وزن خود را کم کند.
  2. خانم نعیمه نظام دوست فرد مشهور دیگری است که بازیگر فیلم­‌های کمدی ایرانی می‌­باشد.
    این بازیگر در ابتدا بدون انجام تحقیقات اقدام به جراحی بالون معده کرد و این عمل باعث شد که وزن او تنها به ۱۴۵ کیلو برسد.
    سپس، تصمیم به جراحی اسلیو گرفت و توانست کاهش وزن قابل توجهی را تجربه کند.
  3. بهاره رهنما بازیگر خوش چهره ایران نیز مدت زیادی درگیر اضافه وزن شدید خود بود و راه­های بسیاری از رژیم تا بالون معده را تجربه کرد. سپس پس از ازدواج دوم خود عمل اسلیو معده را انجام داد و توانست کاهش وزن ۴۰ کیلوگرمی‌ را تجربه کند.

عوارض اسلیو معده

این جراحی یک روش نسبتا بی­خطر است و احتمال مرگ و میر در آن کمتر از نیم درصد می‌­باشد.
اما همانند سایر جراحی­‌ها در صورت عدم توجه به مراقبت­‌های پس از عمل ممکن است فرد دچار عفونت، خونریزی و آسیب به اندام­ های دیگر شود. همچنین این عوارض ممکن است در اثر پس زدن عمل به دلیل برخی از بیماری­ های زمینه­ های مانند بیماری­ های خودایمنی رخ دهد.
گاهی اوقات نیز افراد مجبور به جراحی دوباره به روش معمول عمل باز می‌­شوند.

به طور کلی می‌­توان گفت این مشکلات در بین مراجعین بسیار نادر است و احتمال رخداد این عوارض کمتر از ۱% پیش­بینی شده است. در ادامه تعدادی از عوارض جانبی احتمالی اسلیو معده را بررسی می‌­کنیم.

پس از انجام عمل جراحی امکان ایجاد خونریزی در زخم ناشی از عمل و یا خونریزی داخلی بدن وجود دارد. تشکیل لخته ی خون یا ترومبوز ورید عمقی (DVT)، آمبولی ریوی در اثر انتقال لخته ­ی خون نیز از دیگر عوارض جانبی این عمل می‌­باشد.
از عوارضی که در خود معده امکان رخ دادن آن­ها وجود دارد، می‌­توان نشت مایعات درون معده از جای بخیه­‌ی زخم، انسداد معده، سوزش معده و علاوه بر این­‌ها کمبود ویتامین­ های تولید شده توسط معده را نام برد.

برای داشتن نتیجه ه­ای رضایت بخش و عملی موفقیت آمیز همیشه مراقبت­‌های بعد از عمل نیز نقش بسیار مهمی‌ بر عهده دارند.
پس از عمل توجه به نکاتی از جمله اجتناب از پرخوری، داشتن رژیم غذایی سالم و مناسب تحت نظر دکتر گوارش و کبد بالغین، فعالیت­ های ورزشی تایید شده تحت نظر فرد متخصص به کیفیت روند بهبود پس از جراحی می‌­انجامد.

مرگ با عمل اسلیو معده

طبق تحقیقات انجام شده، خطر مرگ در عمل اسلیو معده بسیار کم است و تنها با رعایت چند نکته که در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد، می‌توان این احتمال را به حداقل میزان ممکن رساند.

به خاطر داشته باشید که پس از عمل اسلیو بدن شما طی ۱۸ ماه می‌­تواند خود را ترمیم و با عمل سازگار کند
.

مراقبت­‌های پس از عمل اسلیو معده

پس از انجام عمل جراحی تغذیه‌­ی فرد، به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت. بدن این فرد به این میزان خوراکی و انرژی ورودی عادت نداشته و به احتمال زیاد بدن فرد بیمار در چند روز اول پس از بیماری دچار کمبود انواع مواد معدنی و ویتامین­‌هایی همچون آهن، کلسیم و ویتامین D شود.
در این حالت پزشک دستور مصرف انواع داروهای خوراکی و تزریقی ویتامینی را به بیمار می‌­دهد.

به همین دلایل بعد از انجام عمل جراحی باید حداقل دو نوبت آزمایش صورت گیرد، تا اگر کمبود ویتامینی در بدن موجود بود؛ با دستور پزشک مربوطه انواع ویتامین برای فرد تجویز گردد. در این حالت سلامت فرد نیز دیگر به خطر نخواهد افتاد.

تغذیه پس از عمل جراحی اسلیو معده

بعد از عمل جراحی اسلیو معده یکی از مهم­ترین نکات رعایت نکات مهم در تغذیه و داشتن برنامه ­ی رژیمی خاص می‌­باشد.

با توجه به عمل جراحی فرد و توصیه­‌ی پزشک جراح و متخصص تغذیه برنامه­ ی غذایی هر فرد می‌­تواند کمی‌ متفاوت باشد.
اما رژیم و توصیه‌­ی روتینی وجود دارد که در ادامه به بحث درباره‌­ی آن­‌ها می‌­پردازیم.

  1. هفته اول بعد از عمل:
    در هفته اول پس از جراحی بیمار تنها اجازه از نوشیدنی­ های رقیقی دارد که هیچ تکه­ ای از میوه، گوشت و یا هیچ چیز دیگر در آن نباشد. در این وضعیت بدن بیمار به شرایط عادت کرده و معده دچار سوزش نمی‌­شود.
  2. هفته دوم بعد از عمل:
    در هفته­ ی دوم فرد می‌­تواند مصرف خوراکی­‌هایی از قبیل سوپ و نوشیدنی‌­هایی مانند شیر، اسموتی و انواع آبمیوه­ های طبیعی را آغاز کند و به هر میزان که اشتها دارد از این مواد استفاده کند.
  3. هفته سوم و چهارم بعد از عمل:
    اما در هفته­ ی سوم و چهارم شرایط کمی‌ راحت­‌تر شده و فرد می‌­تواند در برنامه­‌ی غذایی خود، مواد غذایی له شده مانند انواع پوره (غذاها، سبزیجات یا میوه­ های له شده) و حتی پاستای له شده نیز داشته باشد.
    در این دو هفته ابتدا فرد باید وعده ­های غذایی خود را از ۳ به ۶ وعده برساند و هر وعده را از تعداد قاشق کم مانند ۲ قاشق شروع کرده و کم کم میزان آن را زیاد کند. در این دوران نیز باید به تدریج غذاهای حاوی پروتئین به رژیم غذایی فرد افزوده شود.
  4. هفته پنجم بعد از عمل:
    در پنجمین هفته پس از عمل جراحی اسلیو معده رژیم غذایی دوباره تغییر می‌­کند و فرد می‌­تواند مصرف غذاهایی مانند گوشت چرخ کرده، انواع سبزیجات و انواع املت­‌ها را از سر بگیرد.
    در کل بیمار در هفته­ ی پنجم اجازه­‌ی استفاده از انواع غذاهای نرم را دارد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. تنها نکته ­ی حائز اهمیت در این هفته کاهش تعداد وعده‌­های غذایی می‌­باشد که باید از ۶ وعده به ۳ تا ۴ وعده ­ی بدون هیچ میان­وعده­ ای کاهش یابد.
  5. هفته ششم به بعد:
    در هفته ­های بعد و پس از گذر از ۶ هفته از جراحی، فرد جراحی شده می‌­تواند به رژیم غذایی پیش از عمل خود بازگردد و تنها نکته ه­ای که باید رعایت شود میزان کالری مصرفی بیمار می‌­باشد. کالری مورد استفاده توسط شخص نباید از ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلوکالری بالاتر رود و میزان کالری مورد استفاده باید در همین رنج قرار گیرد. این افراد حتما باید ۳ وعده­ ی غذایی ثابت را میل کنند.

گفت و گو با پزشک متخصص معده و گوارش

پیشگیری از چاقی

برای پیشگیری از چاقی همان­گونه که واضح و مبرهن است، داشتن رژیم غذایی سالم و تداوم در انجام ورزش و انواع فعالیت­ های بدنی، سبب می­‌شود افراد دارای تناسب اندام باشند.
در مواردی نیز استثناهایی وجود دارد، که افرادی دارای مشکلات ژنتیکی می‌­باشند و درحالی که دارای رژیم غذایی سالمی هستند نیز چاقی و اضافه وزن را تجربه می­کنند.
در این موارد حتما باید به پزشک متخصص رجوع کرده و با توجه به توصیه ­های ایشان رژیم غذایی خود را پیش برد و در صورت نیاز عمل جراحی انجام داد.

عکس از عمل اسلیو معده

 بیمارستان‌های دولتی برای عمل اسلیو معده

با افزایش روند چاقی و به میان آمدن انواع عمل­ های جراحی لاغری، بسیاری از بیمارستان­ ها مجهز به امکانات این جراحی‌­ها شده­‌اند. در این بین عمل اسلیو معده که در بین افرادی با اضافه­ وزن­‌های بسیار بالا بسیار محبوب واقع شده است.

به همین دلیل عمل اسلیو معده در اکثر شهرها از جمله اصفهان، تهران، کرج، شیراز، کاشان، یزد و … انجام می‌شود.
همچنین اکثر بیمارستان­ های دولتی و طرف قرارداد تامین اجتماعی این عمل را انجام می­دهند،اما ممکن هست میزان تعرفه ­ها کمی متفاوت باشد که باید برای اطلاع دقیق از هزینه­ ها به بیمارستان مورد نظر مراجعه کرد.بیمارستان­ های خصوصی نیز این عمل را با هزینه ­ی بیشتری انجام می­‌دهند.

هزینه اسلیو معده

همچنین این عمل در  بیمارستان میلاد نیز  توسط متخصصان این رشته صورت می­گیرد. هزینه­ ی عمل اسلیو معده در این بیمارستان به عواملی از جمله درصد چاقی فرد، نوع بیمه و …. بستگی دارد و برای تمامی مراجعین میزان ثابتی نخواهد داشت.
شما می‌توانید قبل از مراجعه حضوری به صورت غیرحضوری، تلفنی و متنی با پزشک آنلاین متخصص معده و گوارش ارتباط بگیرید و از مشاوره های ایشان برای عمل جراحی اسلیو معده استفاده کنید.

عکس اسلیو معده

عکس عمل اسلیو معده

زمان مراجعه به پزشک برای انجام اسلیو معده

در مرحله اول و قبل از اقدام و تصمیم ‌گیری برای انجام جراحی اسلیو معده، باید از این مسئله تا حدی مطمئن شوید که آیا شما کاندید مناسبی برای این جراحی می‌­باشید یا خیر؟
معیارهایی برای افرادی که خواستار این عمل جراحی هستند وجود دارد، که سازمان بهداشت جهانی آن­ ها را مشخص کرده است که به تعدادی از آن­ها در مطالب فوق اشاره شد.
البته لازم به ذکر است حتی اگر شما به نظر خودتان و حتی با بررسی ویژگی­های اعلام شده از طرف سازمان بهداشت جهانی، به این نتیجه برسید که کاندید مناسبی برای این جراحی هستید، باز هم نهایتا این پزشک متخصص شماست که تشخیص نهایی را خواهد داد. در این زمان است که شما پس از بررسی ویژگی­ های فیزیولوژیکی خود باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

پس از تصمیم به این کار شما باید به دنبال یک جراح حاذق در این زمینه باشید و درباره­ ی جراحی لاغری خود با ایشان مشاوره کنید.
در طول این جلسه جراح در رابطه با انواع عمل ­های جراحی و مزایا و معایب آن­ ها با شما صحبت کرده و به شما کمک می‌­کند با توجه به هدف شما و فیزیک بدنتان چه جراحی و یا چه راهی برای شما مناسب­ تراست.

همچنین در هنگام طی کردن تمام این مراحل شما باید با یک متخصص تغذیه نیز در ارتباط باشید.
به این دلیل که نوع تغذیه­ ی شما پیش و پس از عمل جراحی بسیار مهم بوده و نقش بسزایی هم در سلامت شما و هم در میزان موثر بودن عمل جراحی شما نیز دارد.

بنابراین یکی از مهم­ترین کارها در این میان این است که فرد دارای اضافه وزن در کل طول دوران از زمان تصمیم­ گیری برای انجام عمل جراحی اسلیو معده تا مدتی پس از انجام عمل، زیر نظر یک جراح متخصص و همچنین یک دکتر تغذیه­ ی متخصص قرار داشته باشد.

مشاوره­ ی درمان و تشخیص اسلیو معده

برای تشخیص و درمان‌‌‌ خود، افراد نمی­‌توانند تصمیم­ گیری کنند و تشخیص این عمل حتما باید توسط پزشک حاذق در این زمینه صورت گیرد.
شما می­‌توانید مشاوره ­ی آنلاین و یا مشاوره­ ی تلفنی داشته باشید.در مشاوره­ های غیر حضوری شما اطلاعات را به دکتر مورد نظر داده و ایشان شما را راهنمایی خواهند کرد.
همچنین می‌توانید به صورت غیرحضوری، تلفنی و متنی با دکتر آنلاین متخصص معده و گوارش ارتباط بگیرید و از مشاوره های ایشان برای عمل جراحی اسلیو معده استفاده کنید.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سوالی درباره اسلیو معده در قسمت نظرات برای ما بنویسید. پزشکان متخصص معده و گوارش پذیرش ۲۴، به آن ها در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهند داد.

لطفا اگر این مقاله برای شما کاربردی بود، برای دوستان خود ارسال کنید. تا با کمک یکدیگر جامعه ای سالم تر داشته باشیم.

دریافت مشاوره برای اسلیو معده

۳.۹/۵ (۱۵ نظر)

منبع
What Is Gastric Sleeve What to Know About Gastric Sleeve

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
14 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سلام من خانمی ۶۵ ساله با وزن ۱۱۵ و قد ۱۶۷ وهیچ نوع
سلام من خانمی ۶۵ ساله با وزن ۱۱۵ و قد ۱۶۷ وهیچ نوع
20 روز قبل

سلام من خانمی ۶۵ ساله وزن ۱۱۵ قد ۱۶۸ هیچ نوع بیماری ندارم میتونم این عمل رو در این سن انجام بدم

آرش گرگی
آرش گرگی
23 روز قبل

سلام وقت بخیر بچه ها
من آرشم ۱۲۰کیلو ام و قدم ۱۷۴ هست
۱۷سال سن آیا عمل جراحی اسلیو معد برای من مناسب هست

آرش گرگی
آرش گرگی
23 روز قبل

سلام من ۱۷سال سن دارم وزنم ۱۲۰کیلوام آیا عمل اسلیو معد برای من مناسب هست و هیچ بیماری خاصی ندارم و قیمت عمل چنده

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

من چکار کن پولک استخوان داد هم کم خونی و قرص آهن ماهانه میخواهیم ۷۸ کیلو چکار کن ورزش کن بله میشه کمک کن و عمو من راه نمی روم من چکار کن میشه کمک کن برو پیش خانم دکتر تغذیه بله ممنون من از عمل جراحی می ترسید حالا چکار کمک کن ممنون

مهر
مهر
پاسخ به  ناشناس
12 روز قبل

این چی میگه؟!!

علی
علی
3 ماه قبل

سلام من وزنم،، ۱۶۸
قدم ۱۶۵
این عمل برای من مشکلی نداره

لیلی
لیلی
3 ماه قبل

سلام من ۱۸سالمه با بی ام ای ۴۳/۵ قد ۱۶۰و وزن۱۱۰چربی خون و تنگی نفس دارم خیلی هم رژیم گرفتم ولی لاغر نشدم این عمل مناسبه منه؟؟

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  لیلی
3 ماه قبل

برای مشاوره تخصصی با کادر درمان متخصصدر زمینه عمل لاغری پیج rahnamadarmann رو دنبا کنین و دایرکت بدین

پشیمان
پشیمان
پاسخ به  محمدرضا
12 روز قبل

هرگز اینکارو نکنید…

لیلین
لیلین
4 ماه قبل

سلام وزن من ۱۲۵ هست با ۱۸ سال سن مناسب من هست که اسلیو انجام بدم

احمد لطف الهی
احمد لطف الهی
7 ماه قبل

من ۴۷ساله باقد۱۸۰باوزن۱۱۸دارای فشارخون بالا ودیابت نوع دو هستم آیا برای اسلیو مناسب هستم

پدرام
پدرام
7 ماه قبل

برای دوستانی که bmi شون خیلی بالا هست ورزش و رژیم به نظرم تو اکثر موارد جواب نمیده و بهترین گزینه اسلیو هست، من خودم چندین بار رژیم گرفتم و کم کم دوباره برگشتم، هر سری ک دوباره برمیگردین ب وزن قبلی انگیزتون کمتر میشه و نا امید میشین من دیگه کلافه شده بودم که به توصیه پزشک خوانوادم ساری پیش دکتر سعید یوسفی عمل اسلیو انجام دادم. فوق العاده راضی بودم، انگار تازه متولد میشه آدم، کاش زودتر انجامش داده بودم.

فرشته
فرشته
10 ماه قبل

سلام . مقاله آموزنده ای بود.البته که کامل نبود. آیا کسانیکه اسلیو معده انجام می دهند در روابط آمیزشی و بارداری و فرزند آوری دچار مشکل نمی شوند؟ زوجها محدودیت مراقبتی خاصی دارند؟ مورد مورد عمل خانم مجرد می باشد که قصد ازدواج دارد. ممنون از راهنمایی تون

منتقد
منتقد
1 سال قبل

سوال؟ خیر بنده سوالی ندارم، ولی چرا ذکر نکردید که سلول های بخش های مختلف معده مواد مختلفی رو ترشح میکنن که بسیار حائز اهمیته؟ چرا به کم خونی اشاره نکردید؟ چرا به تولید فاکتور داخلی معده اشاره نکردید؟ یا هورمونی مثل گاسترین؟ جوری این مقاله رو نوشتید انگار معده یه تیکه گوشت بدردنخوره که هرچقدرش رو بخواید میتونید ببرید بندازید جلوی گربه!!

دکمه بازگشت به بالا