لک پوستی و علت لک صورت

کدام لکه های پوستی خطرناکند؟ و انواع درمان سریع لک های پوستی صورت

لک پوستی

زیبا دیده شدن و حفظ جذابیت‌های ظاهری دغدغه همیشگی انسان بوده و هست. به‌خصوص که این سال‌ها حفظ اصول ظاهری و استانداردهای ظاهری بخشی از فرهنگ اجتماعی و منش اخلاقی افراد محسوب می‌شود. زیبا دیده شدن و جذاب بودن دارای المان‌ها و فاکتورهای متفاوتی هستند که پوست و مو بخشی از آن‌ها است. بهره‌بردن از پوستی شاداب و بی‌نقص یکی از اصلی‌ترین معیارهای زیبایی شناسانه است. چرا که پوست خوب از مواردی است که می‌توان به راحتی با رعایت برخی از روش‌های مراقبتی و صرف کمی وقت و توجه از آن بهره برد.

بنابراین شخصی که پوستی لک‌دار و آکنه زده دارم، مورد قضاوت قرار گرفته و به عنوان فردی بی‌توجه به مراقبت‌های شخصی شناخته می‌شود. لک‌های پوستی از جمله معضلاتی هستند که بسیاری را به خود درگیر می‌کند و همواره یکی از دغدغه‌های زیبایی شناسانه مرد و زن محسوب می‌شود. تنها مهم است کمی سلامت زیبایی برای‌تان مهم باشد، بدون شک نمی‌توانید از کنار هیچ لکی روی پوست‌تان به‌راحتی بگذرید.

مخصوصا که لک‌های پوستی گاهی ممکن است خود علائم بیماری‌های دیگر پوستی باشند. اکنون قصد داریم کمی بیشتر درمورد انواع لک پوستی، چرایی ایجادشان و چگونگی درمان آن‌ها صحبت کنیم. همچنین به این مهم اشاره نماییم که چه زمان لازم است برای درمان لک‌ها به پزشک مراجعه کنید و چه لک‌هایی باید شما را نگران کند.

لک پوستی چیست؟

لک پوستی به بخش‌هایی از پوست گفته می‌شود که به دلایل مختلف دچار تغییر رنگ شده و متفاوت از رنگ معمول پوست هر شخص دیده می‌شوند. لک‌های پوستی طیف وسیعی از عارضه‌های پوست را دربر می‌گیرند و می‌توان گفت از شایع‌ترین بیماری‌ها و مشکلات پوستی محسوب می‌شوند. لک‌های پوستی به صورت مادرزادی با نوزاد متولد نمی‌شوند، بلکه دراثر عوامل مختلف روی پوست تشکیل شوند.

این تفاوت عوامل ایجاد لک‌های پوستی در شکل، رنگ و تعداد آن‌ها تاثیر مستقیم داشته و معمولا درمان‌شان را نیز متفاوت می‌کند. لک‌ها در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد می‌شوند و دلیل تشکیل آن‌ها تکثیر بیش از حد ملانین ها است. ملانین‌ها سلول‌ها رنگدانه‌ای پوست هستند که به پوست رنگ می‌دهند. وقتی تعداد آن‌ها در یک بخش بیشتر از حد نرمال باشد، این بخش تیره‌تر یا در موارد نادری روشن‌تر دیده می‌شود. به این ترتیب لک پوستی ایجاد می‌شود. لک پوست ممکن است به دلایل زیبایی پسندانه یا به دلایل پزشکی نیاز به درمان داشته باشد.

لک پوستی

دلایل ایجاد لک‌های پوستی

عوامل مختلفی در ایجاد لک‌های پوستی موثر هستند. برخی از این عوامل بیرونی محیطی بوده و برخی دیگر به درون بدن مربوط می‌شود. شناخت این دلایل به درمان لک کمک بسیاری می‌کند. چرا که با آگاهی از علت لک صورت، نسبت به پیشگیری آن اقدام کرده و روند شکل گیری لک‌ها متوقف خواهد شد. دلایل مهم ایجاد لک پوستی عبارتند از:

  • رادیوتراپی
  • آفتاب سوختگی‌های متعدد و مکرر و به‌طور کلی تماس زیاد با آفتاب
  • بارداری
  • مصرف داروهای هورمونی مانند قرص‌های ضد بارداری
  • مشکلات هورمونی
  • سن
  • ژنتیک
  • وراثت

به موارد ذکر شده، استفاده نادرست و غیراصلی از لوازم آرایشی و بهداشتی، استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیراستاندارد و یا تاریخ‌مصرف گذشته یه استفاده از مواد آرایشی نامتناسب با پوست را نیز باید اضافه کرد.

انواع لک پوستی

لک‌های پوستی انواع بسیار متنوعی دارند که راه‌های درمان هریک از آن‌ها و عوامل ایجادشان کاملا متفاوت است. بنابراین باید پیش از درمان یا حتی پیشگیری نوع لک را شناسایی کرد. شاید شنیده باشید که گاهی برخی لک‌های پوستی ممکن است خطرناک باشند و عدم اطلاع شما از این حقیقت، درمان آن‌ها را با تاخیر مواجه کند که شاید عواقب بدی داشته باشد. اما ما در پاسخ به این سوال که «کدام لک‌های پوستی خطرناکند» به شما می‌گوییم، لک‌ها عموما خطرناک نیستند. اما درهرحال شناخت انواع لک پوستی از ضروریات محسوب می‌شود که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

نوشته های مشابه

کک و مک Freckles

کک و مک‌ها شایع‌ترین نوع لک‌های پوستی هستند که در افراد مختلف با نژادهای متفاوت و رنگ پوست تیره یا روشن دیده می‌شود. این لک‌ها معمولا بین یک تا دو میلیمتر هستند و به رنگ‌های قهوه‌ای کم‌رنگ، قهوه‌ای پررنگ، سیاه، قرمز، زرد یا برنز دیده می‌شوند. کک و مک‌ها که از انواع لک‌های پوستی ناشی از آفتاب هستند، خود دو نوع دارند که عبارتند از:

  • اپیلایز Ephelides

نوع کم‌اهمیت‌تر کک و مک محسوب می‌شود و اینکه در افرادی با پوست روشن رایج‌تر است. معمولا در فصل تابستان شدت می‌یابد و در فصل زمستان کم‌رنگ‌تر می‌شود یا کامل از بین می‌رود. این نوع کک و مک در بزرگ‌سالان قرمز یا قهوه‌ا یکم‌رنگ است و در کودکان برنزه و تیره‌تر. زمینه وراثتی در این کک و مک بسیار موثر است. نور خورشید مهمترین عامل تشکیل کک و مک و زیاد شدن آن است. استفاده از کرم‌های ضد آفتاب استاندارد در کاهش این عارضه تاثیر بسیاری دارد.

  • لنیتایز Lenities

این نوع کک و مک معمولا در افراد مسن ایجاد می‌شود. مجاورت طولانی مدت با آفتاب در سنین جوانی و عدم استفاده از کرم‌های محافظتی یا تجهیزات مهم در این مواقع، تشکیل لک‌های تیره قهوه‌ای روی صورت و لک‌های  بزرگ روی پوست سر و دست‌ها در سنین پیری را به همراه دارد. عوامل وراثتی نیز در تشکیل این نوع کک و مک موثر است.

لک بارداری یا ملاسما  Melasma

این لک‌ها از نوع لک‌های هورمونی هستند که به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری ایجاد و تشدید می‌شوند. در اوایل بارداری کوچک و کمرنگ هستند و به‌تدریج بزرگتر و پررنگ‌تر می‌شوند. این نوع از لک‌های پوستی نیز با عامل وراثت و ژنتیک تشدید می‌شوند. قرارگرفتن مقابل نور خورشید نیز این لک‌ها را تشدید می‌کند. مصرف قرص‌های ضد بارداری نیز باعث لک‌های مشابه لک‌های بارداری می‌شود. این لک‌ها معمولا یک سال پس از پایان بارداری کاملا بهبود می‌یابد. همچنین مدتی پس از قطع مصرف قرص‌های بارداری محو می‌شود. در صورتی که این لکه‌های پوستی بارداری در صورت شما ماندگار شدند به دکتر لک بارداری مراجعه کنید

لک آکنه

این لکه‌ها معمولا در اثر آکنه ایجاد می‌شود. به این معنی که اثر آکنه حتی پس از بهبود روی پوست می‌ماند و ظاهری نازیبا پیدا می‌کند. لک آکنه معمولا قهوه‌ای یا قرمز است. اگر جوش‌ها به خودی خود بهبود نیابند یا با دارو درمان نشده و به اصطلاح دستکاری شده باشند لک باقی‌مانده از آن‌ها بزرگتر خواهد بود. هرچه جوش‌ها بزرگتر باشند، دیرتر درمان شوند یا از نوع کیستی و چرکی باشند اثر آنها بیشتر بوده و دیرتر درمان می‌شود. برای درمان لک جوش از لایه‌بردارها کمک می‌گیرند.

لک زخم

ممکن است پس از بهبود انواع زخم، اعم از بریدگی، سوختگی، ساییدگی و خراش‌های عمیق لکی در اثر آن روی پوست باقی بماند. این لک بسته به جنس پوست و توانایی سلول‌های آن، نوع و عمق زخم، زمان بهبودی می‌تواند پررنگ یا کم‌رنگ باشد. گاهی نیز لک زخم روشن‌تر از بخش‌های دیگر پوست خود را نشان می‌دهد مانند اسکار بخیه. درمان این لک‌ها بسته به اندازه و عمق‌شان سریع یا زمان‌بر خواهد بود.

لک قارچ پوستی TINEA VERSI COLOR

این لک‌ها که بیشتر در تنه، گردن و اندامی پایینی بدن دیده می‌شوند تا صورت، در سنین مختلف ظاهر شده و معمولا به رنگ قهوه‌ای روشن تا تیره هستند.

پیسی VITILIGO

برص یا پیسی نوعی بیماری با زمینه ژنتیکی یا وراثتی است که در سنین مختلف بروز می‌کند. در این بیماری که در تمام نقاط بدن دیده می‌شود و سرعت انتشار بالایی هم دارد، لکه‌هایی با رنگ کاملا روشن‌تر از پوست با ابعاد بزرگ ایجاد می‌شود.

درکنار موارد ذکر شده باید به لک‌های ناشی از آلرژی‌های مختلف غذایی و محیطی، لک‌های باقی مانده از برخی بیماری‌ها مانند آبله‌مرغا، لوپوس و تفلیس نیز اشاره کرد. لک‌های پوستی معمولا خطرناک نیستند و عوارض خاصی به دنبال ندارند. لک‌ها بیشتر آسیب جدی به زیبایی وارد می‌کنند تا سلامت جسمی. البته باید در این بخش شرایط انواع خال‌ها را با زخم‌ها جدا دانست. چرا که گاهی برخی خال‌هتی پوستی که ممکن است خطرناک هم باشند با لک‌ها اشتباه گرفته می‌شوند.

لک پوستی

درمان لک‌های پوستی

در گذشته تنها راه درمان لک‌های پوستی استفاده از داروها و ترکیبات موضعی بود. راه‌کاری که هیچ‌گاه درمانی قطعی نبود و در بهترین حالت نتیجه‌ای نسبی داشت. به همین دلیل بهترین ایده برای کنترل لک‌های پوستی پیشگیری از ایجاد آن‌ها بود که البته گاهی به دلیل زمینه‌های وراثتی این کار نیز امکان‌پذیر نبود. اما امروزه راه‌های متعددی برای از بین بردن لک‌های پوستی از سوی متخصصان زیبایی ارائه می‌شود که نتایج کاملا محسوسی هم دارند. این راه‌ها عبارتند از

لیزر

در سال‌های اخیر استفاده از انواع لیزر با طول موج متفاوت برای برطرف کردن انواع لک پوستی بسیار رایج شده است. این روش کم‌خطر و کم‌ضرر نتایج خوبی را نیز ارائه می‌کند. در این روش امواج لیزر با هدف قرار دادن تجمع ملانین‌ها لک پوستی را از بین می‌برند.

میکرودرمابراسیون

درجه‌ای از میکرودرم‌ابریژن است که در آن لایه‌برداری کمی عمیق‌تر و به وسیله دستگاه میکرودرم انجام می‌شود. این کار موجب کلاژن‌سازی پوست و کاهش لکه‌های ناشی از تجمع ملانین می‌شود.

لایه‌برداری شیمیایی

استفاده از محلول‌های لایه‌بردار پوست که سلول‌های سطح پوست را جدا کرده اپیدرم را برای تولید کلاژن بیشتر تحریک می‌کند. استفاده از این روش نیز تاثیر خوبی دارد اما زمان‌برتر است.

کرایوتراپی

نیتروژن مایع درون لک‌ها تزریق می‌شود که منجمد شدن آن‌ها را در پی دارد. به این ترتیب تجمع ملانین از دوست جدا شده و لک‌ها از بین می‌رود. این روش تهاجمی‌تر و مضرتر از روش‌های دیگر محسوب می‌شود.

البته پزشکان همچنان برای درمان لک‌های پوستی خفیف که در مراحل ابتدایی تشکیل هستند، از پمادها و کرم‌های لایه‌بردار استفاده می‌کنند. این روش شاید یک درمان سریع لک صورت نباشد، اما راهی کم‌تهاجم و بی‌ضررتر است.

روش‌های سنتی و خانگی درمان لک‌های پوستی

لایه‌برداری از پوست و از بین بردن لک‌های پوستی به روش‌های خانگی و سنتی نیز طرفداران بسیاری دارد. بی‌ضرر بودن، کم‌هزینه بودن و دردسترس بودن این روش‌ها را می‌توان اصلی‌ترین دلیل محبوبیت‌شان دانست. در ادامه به برخی از بهترین راه‌های خانگی و سنتی درمان لک‌های پوستی اشاره خواهیم کرد.

روغن کرچک برای درمان لک پوستی

ترکیب این روغن با روغن‌های نارگیل، بادام یا زیتون می‌تواند به برطرف کردن لک‌های پوستی کمک کند. از این ترکیب می‌توان چندبار در هفته برای ماساژ پوست و لک‌ها استفاده کرد. ترکیب روغن کرچک را باید چند ساعت بعد از استعمال شستشو داد.

آبلیمو برای درمان لک پوستی

آبلیمو به دلیل برخورداری از حجم بالای ویتامین c و آنتیاکسیدان‌های مفید برای پوست، همواره در بین درمان‌کننده‌های عرضه‌های پوستی قرار دارد. برای کمک گرفتن از لیمو یا آبلیمو می‌توانید برش‌های لیمو را برای ۱۵ دقیقه روی پوست بگذارید یا آبلیمو را به پوست مالیده پس از ۲۰ دقیقه شستشو دهید. استفاده از ماسک آبلیمو و زردچوبه و آبلیمو و آب‌گوجه نیز برای درمان لک‌های پوستی توصیه می‌شود.

آلوورا برای درمان لک پوستی

غیر ممکن است پای درمان خانگی یک عارضه پوستی درمیان باشد و اسمی از آلوورا به میان نیاید. برای درمان لک‌های پوستی به وسیله آلوورا می‌توانید از استعمال ژل برگ آلوورا دوبار در روز برای مدت یک ماه کمک بگیرید.

آرد نخود برای درمان لک پوستی

ماسک آرد نخود از درمان‌های قدیمی لک‌های پوستی است. این ماسک از ترکیب آرد نخودچی، سیر رنده شده، آبلیمو، روغن کرچک و آب گوجه‌فرنگی به دست می‌آید. این ترکیب را می‌توان به صورت اسکراب یا ماسک روی صورت استفاده کرد. گاهی اضافه کردن گلاب نیز به این ترکیب توصیه می‌شود.

دوغ و ماست برای درمان لک پوستی

ماست و ترکیبات آن مانند دوغ به دلیل وجود اسید لاکتیک برای سلامت پوست بسیار مفید هستند. انواع ماسک ماست برای درمان عوارض مختلف پوستی تجویز می‌شوند. ماسک ماست و آبلیمو نیز برای برطرف کردن لک‌های پوستی موثر است. می‌توان از ترکیب دوغ و آبلیمو نیز به صورت اسکراب کمک گرفت.

سرکه سیب برای درمان لک پوستی

سرکه سیب معمولا برای کاهش چربی پوست تجویز می‌شود. اما این اکسیر جذاب، خواص روشن‌کنندگی و لک‌بری هم دارد. برای برطرف کردن لک‌های پوستی می‌توان از ماسک سرکه‌سیب و عسل یا محلول سرکه سیب و آب پرتقال کمک بگیرید.

آب پیاز برای درمان لک پوستی

آب پیاز به دلیل خاصیت اسیدی، می‌توااند تا حدودی لک‌های پوست را کم‌رنگ کند. برای استفاده از آب پیاز به این منظور می‌توان از ترکیب آب پیاز و عسل استفاده کرد.

در طب گیاهی نیز ماسک خاک رس از موثرترین درمان‌کننده‌های لک‌های پوستی محسوب می‌شود. ماسک خاک رس برای رفع لک‌های پوست را می‌توان از عطاری‌ها تهیه کرد. بهتر است از خاک رس معمولی به دلیل وجود آلودگی‌های احتمالی برای تهیه ماسک استفاده نکنید.

لک پوستی

به‌طور کلی بهترین راه مقابله با لک‌های پوستی پیشگیری از ایجاد آن‌ها است. موثرترین راه نیز برای این‌کار استفاده از کرم‌های ضدآفتاب استاندارد و باکیفیت و دوری از تماس طولانی مدت با نور آفتاب است. به‌خصوص برای افرادی که مستعد لک‌های پوستی هستند. حتی درمواردی که لک‌ها با روش‌های تهاجمی مانند لیزر یا میکرودرم‌ابریژن درمان می‌شوند، این پیشگیری اهمیت خود را دارد. درنهایت باید گفت، اینکه لک‌های پوستی شما در چه مرحله‌ای هستند و چه درمانی روی آن‌ها موثرتر است با تشخیص دکتر بیماریهای پوست مشخص می‌شود. توصیه می‌شود به‌هیچ عنوان از مشاوره افراد غیرمتخصص و توصیه‌های آن‌ها استفاده نشود. بهتر است پیش از استفاده از هریک از روش‌های درمانی یا پیش‌گیرنده از پزشک راهنمایی بخواهید و از مشاوره آنلاین پوست و مو کمک بگیرید. استفاده از مشاوره آنلاین پزشکان متخصص سایت پذیرش ۲۴ و دریافت وقت ویزیت از آن‌ها درصورت لزوم بهترین پیشنهاد در چنین مواقعی است.

مشاوره آنلاین متخصص پوست

[ifso id=”16549″]

۳.۳/۵ (۲۳ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
178 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نینا
نینا
3 روز قبل

سلام وقت بخیر من ۱۳سالم بود که صورتم دوچار لک قهویی شد الانم روز به روز بیشتر میشه چکار کنم باید برایی درمانش

احمد
احمد
8 روز قبل

سلام بنده یک ماه از محصول ضدسفیدی مو صورت استفاده کردم ولی بعدها درصورتم لکه های سفید بوجود آمد راه درمان این لکه ها سفید چیست؟

احمد
احمد
8 روز قبل

بنده یک ماه از محصول ضدسفیدی مواستفاده کردم بعد صورت بنده دارای لکهای سفید شد راه درمان لکهای سفیدایجادشده چیست؟

فرهادی
فرهادی
10 روز قبل

سلام دخترم ۶سالش لک های قهوای رنگ داره باباش هم روبدنش داره ارثی هست درمانش چیه که پیش گیری کنیم از زیاد شدن

شهرام
شهرام
12 روز قبل

لک و کک مک درمانش کرم ژانولوما شب قبل از خواب بمال روی صورت صبحم بشورش بیبین معجزه را بعد یک ماه

Marmar
Marmar
19 روز قبل

سلام ۳۳ سالمه ۶ ساله لک روی صورتم دارم هر دکتری فکرشو بکنید رفتم جدم در اومده چکار کنم تورو قران فقط راه درستو بهم بگید تورو قراااان

Eeeee
Eeeee
1 ماه قبل

سلام آیا گلاب باعث صاف شدن پوست میشه؟

زینب
زینب
پاسخ به  Eeeee
25 روز قبل

بله در زیبایی پوست تأثیرداره ولایه برداری هم میکنه

ام احمد
ام احمد
1 ماه قبل

سلام .ببخشید دختر ده ساله ام تقریبا یه هفته ای میشه که چندتا لک قهوه ای تو صورتش پیدا شده نمیدونم چرا اینجوری شده

زینب
زینب
پاسخ به  ام احمد
25 روز قبل

اگه یبوست داره درمان کن

بهلر
بهلر
2 ماه قبل

سلام
من ۳۷ ساله هستم پوستم گندمی هست رو گونه
الان دوسال هست
میگرو. لیزر پلاسما هر کرمی کلاژن آلبالو و هر قرصبمی مثلا کلاژن
همه راها رفتم لکه ها که خو ب نشده هیچ پررنگ تر و پخش شده
دیگه اعصابم خورده نمتونم چکار کنم آیا راه درمانی هم هست

سونیا
سونیا
پاسخ به  بهلر
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

فاطمه
فاطمه
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید روی صورتم تازهگیها لک اوفتاده کلا فکر میکنم صورتم قهوه ای شده چیکار کنم.

سونیا
سونیا
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

زهره
زهره
2 ماه قبل

سلام

عبدالاهستم
عبدالاهستم
3 ماه قبل

من صورتم لک افتاده دکترم رفت ضد افتاده ولی جواب نگرفتم من چه کار کنم

سونیا
سونیا
پاسخ به  عبدالاهستم
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

فاطمه ایرجی
فاطمه ایرجی
پاسخ به  سونیا
4 روز قبل

سلام ایرجی هستم روی پیشانیم لک آورده چکار کنم

سیدفاطمه
سیدفاطمه
4 ماه قبل

سلام ۳۴سالمه دوبار سزارین کردم لک بارداری نداشتم اما الان بدنم وصورتم گونه، پشت لبم، بینی تمام شروع کردن ب لک آوردن، آیا شما می توانید کمکم کنید

سونیا
سونیا
پاسخ به  سیدفاطمه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

الهه
الهه
4 ماه قبل

سلام
۳۸سالمه دو ساله که لکه هایی روی بدنم ایجاد شده که بعضی وقتا قرمز میشه و میخارن ازمایش کبد هم دادم گفتن مشکل نداری دلیلش چیه

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  الهه
4 ماه قبل

سلام عزیزم ایتا داری پیام بده تضمینی با مرجوعی کمکت کنم ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

سونیا
سونیا
پاسخ به  الهه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

MARYAM
MARYAM
4 ماه قبل

سلام ببخشید اینجا کسی هس بگه انجام لیزر برای لک صورت نتیجه میرسی یا ن؟

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  MARYAM
4 ماه قبل

سلام عزیزم تو رو خدا نکن همه سالن دار ها خودشون لیزر میکنن ولی محصولات من استفاده میکنن .بهم پیام بده قول میدم کمکت کنم ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

فاطمه
فاطمه
5 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر
۲۱ سالمه صورت مه لکه داره فقط هردو گونه هایم به صورت جمعی

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  فاطمه
4 ماه قبل

عزیزم برای جواب تضمین با مرجوعی ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

سونیا
سونیا
پاسخ به  فاطمه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

عصمت
عصمت
5 ماه قبل

سکس

پرنسس
پرنسس
5 ماه قبل

سلام من ۱۴ سالمه وقتی عرق میکنم زود صورتم قرمز میشه و کک و مک میوفده چیکار کنم؟!

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط پرنسس
مرجان
مرجان
5 ماه قبل

نزدیک ی سال میشه هر کاری میکنم نمیره من صورتم صاف بودن از بس ب پوستم بیجا رسیدم اینطوری شده لکه قهویی هست رو بینیم گرفته دارم غذاب میکشم

پرنسس
پرنسس
پاسخ به  مرجان
5 ماه قبل

چند سالته

مریم
مریم
پاسخ به  پرنسس
4 ماه قبل

دو سال میشه روی صورتم لکه قهویی است از بار داری هردوگونه سربینی پشت لب

سونیا
سونیا
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سونیا
سونیا
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  مرجان
4 ماه قبل

عزیزم واقعا میخوای جواب بگیری ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

مرجان
مرجان
5 ماه قبل

سلام خسته نباشی من بینیم کلی لکه گرفته چیکار کنم این لکه بینیم از بین بره اصلا شب روز خواب ندارم

مژگان
مژگان
7 ماه قبل

سلام آیا تزریق فیلر صورت می تواند روی گونه ها لکه قهوه ای ایجاد کند ؟ روی هر دو گونهی من لکه افتاده شبیه لکه های که در اثر آفتاب می افتند ۴۸ ساله هستم بهمن ماه فیلر زدم و اردیبهشت این لکه ها ایجاد شد

سونیا
سونیا
پاسخ به  مژگان
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

ایرانی
ایرانی
7 ماه قبل

سلام صورت من لک داره و جای جوش هایی که میزنه باقی میمونه و صورتم رو تیره کرده
استفاده از ماسک ماست و آبلیمو یا آلوورا میتونی به روشن شدن پوستم و کم شدن جوش های صورتم کمک کنه ؟

هیوا بیوتی
هیوا بیوتی
پاسخ به  ایرانی
7 ماه قبل

ابلیمو اسیدیه و اصلا ب پوستتون نزنین
@hivabaeutyy
واسه مشاوره میتونین دایرکت بدین ❤️

سونیا
سونیا
پاسخ به  ایرانی
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

میترا
میترا
9 ماه قبل

لک صورتم در سه ناحیه پیشانی و دو طرف گونه هام هست لطفا برای درمانم کمکم کنید

هیوا بیوتی
هیوا بیوتی
پاسخ به  میترا
7 ماه قبل

فداتشم من بیوتی آزادیشان و میتونم راجب مشکلات پوستت کمکت کنم
واسه مشاوره رایگان میتونی اینستا دایرکت بدی بهم گلم
@hivabaeutyy

الهه سلام خانم دکتر من از کرم معجزه استفاده کردم‌.
الهه سلام خانم دکتر من از کرم معجزه استفاده کردم‌.
پاسخ به  میترا
5 ماه قبل

الهه

ریحانه
ریحانه
10 ماه قبل

سلام من به مدت ۱۷ روز از کرم معجزه استفاده کردم بعد از آگاهی درباره مضرات اون، دیگه ازش استفاده نکردم حالا روی صورتم لک قهوه ای ایجاد شده برای از بین بردنشون باید چکار کنم؟

هیوا بیوتی
هیوا بیوتی
پاسخ به  ریحانه
7 ماه قبل

فداتشم من بیوتی آزادیشان و میتونم راجب مشکلات پوستت کمکت کنم
واسه مشاوره رایگان میتونی اینستا دایرکت بدی بهم گلم
@hivabaeutyy

ملیکا
ملیکا
پاسخ به  هیوا بیوتی
4 ماه قبل

سلام‌صورتم‌چند‌ساله‌لک‌داره‌چی‌کارکنم

سونیا
سونیا
پاسخ به  ملیکا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سونیا
سونیا
پاسخ به  ریحانه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

زهرا
زهرا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشیدصورتم خیلی لکه وکک مک داردلطفاکمکم کنیدممنون

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
10 ماه قبل

شفیق

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  زهرا
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

مهناز
مهناز
پاسخ به  اسلامی
5 ماه قبل

من‌تازه‌صورتم‌لک‌افتاده‌چه‌کرم‌ضد‌افتاب‌خوبه

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  مهناز
4 ماه قبل

تو اینترنت بزن ضدآفتاب آرالیا .عالیه

سونیا
سونیا
پاسخ به  مهناز
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

یوسفی
یوسفی
پاسخ به  اسلامی
5 ماه قبل

سلام من صورتم لک های تیره داره سه سال تحت نظر دکتر بودم نتیجه نگرفتم چیکار کنم

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  یوسفی
4 ماه قبل

محصولات گیاهی تولید میکنم تضمینی با مرجوعی میدم همه مشتریام از همه جا خسته میان پیش من ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

سونیا
سونیا
پاسخ به  یوسفی
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

ادمین پاسخ گو
ادمین پاسخ گو
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

@darwin_shap
اینجا پیام بده مشاوره رایگان بگیر

سمیرا هستم
سمیرا هستم
پاسخ به  ادمین پاسخ گو
5 ماه قبل

سلام من مدتی صورتم روی گونهام وپیشانیم لکتیرزده خیلی دکتر رفتم ولی بترشدم ژوری شده حتا روم نیست برم بیرون خیلی کم بودن ولی بعداز دارو بیشتر شدن انگار سرگونه وپیشانی زغال مالیده شده حتا از کرم معجزه هم استفاده کردم بهتر شد وقتی قطع کردم بدتر شدتورخدا بگو چه کنم ۵۰سالم ولی صورتم خیلی برام مهم کمکم کن

مهتاب
مهتاب
پاسخ به  سمیرا هستم
4 ماه قبل

سلام عزیزم من یک زنم با زیبایی هیچ زنی بازی نمیکنم ده سال کارم همین هست .بهم زنگ بزن بهت قول میدم راضی نبودید برگدون حضوری هم میتونی بیایی ۰۹۱۳۷۷۴۷۷۲۳

سونیا
سونیا
پاسخ به  سمیرا هستم
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سونیا
سونیا
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

تارا
تارا
10 ماه قبل

برای لک های روی گونه ک در اثر بالا رفتن سن ایجاد میشه چه دارویی باید مصرف کرد؟ آیا اگرلکه ها اگر در مراحل اولیه و کمرنگ باشند با پیگیری کاملا از بین میرن؟

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  تارا
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

سونیا
سونیا
پاسخ به  تارا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

مریم کرمی
مریم کرمی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید وسط پیشانی من لک زده نمیدونم چیکار کنم که بره لیرزهم انجام فایده نداشته

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  مریم کرمی
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

مریم صادقی
مریم صادقی
11 ماه قبل

سلام رو صورتم دو لکه قهویی رنگ پیدا شده خیر لکه کم رنگی است نمیفهمم دلیلش چیست اثر کم خونی ضعیفی تو افتاب خیلی کم میباشم لطفا کرده یک راهی نشان بتین

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  مریم صادقی
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

لیلا
لیلا
11 ماه قبل

سلام لکه های تیکه و ملاسما رو گونه چگونه برطرف می شود

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  لیلا
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

سونیا
سونیا
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سارا
سارا
11 ماه قبل

سلام خانم هستم حدود یک سال لک دور لب و گونه هام لک اوردن و ۵ جلسه لیزر کردم .فیشیال و مزو تراپی رفتم .قرص ضد لک خوردم ‌.سونو کبد هم انجام دادم مشکلی نداشتم .اما اصلا لک هام از بین نمیرن ممنون میشم راهنمایی کنید

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  سارا
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

الهام
الهام
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

عزیزم لکاتون رفته یا نه منم مشکل شمارودارم

علی
علی
1 سال قبل

سلام من سربازم این ۴ ماه یک لکه تو پام هست بعدش چندتا لک قهوه ای کوچک خیلی کم رنگ هستند

سونیا
سونیا
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

مینا
مینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدکن چندوقت جوش میزنم جوسفت زیرپوستی سرجوش سفیدنمیشه بداون لک میشه صورتم نیخواستم دلیلش بدونم

اسلامی
اسلامی
پاسخ به  مینا
7 ماه قبل

عزیزم من مشاوره پوست مو هستم زیر نظر دکتر ترابی اگه اینستا گرام داری به پیجم ی سر بزن بهت مشاوره میدم @skin_hair_beauty3

شفاؤالدین
شفاؤالدین
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بیبخشین میتونی بیگه پزشک صورت هم دارن یا نه اگر دارن آدرستونه قیمت بفرست دستد درد نکنه

سونیا
سونیا
پاسخ به  شفاؤالدین
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

پری
پری
1 سال قبل

سلام من ۳۲ سالمه روی گردن لکه قهوای افتاد بود وقتی میرفتم حمام کم رنگ می شد رفتم دکتر گفت قارچ پوستی پماد داد منم مالیدم روش بهتر شد ولی چند روز بعد روی پیشونیم یک لکه آورد وبزرگ تر شد شگلشم دورش قهوای کم زنگ ولی توش سفید تراز پوست صورتم بعضی وقتا میسوزه میتونه قارچ باشه روی لپم امشب لکه سفید افتاد دار میسوزه ه

سونیا
سونیا
پاسخ به  پری
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلام من قرص ضدبارداری ال دی استفاده میکردم سمت چپ صورتم لک قهوه ای بزرگ زده وداره پخش میشه راهنمایی کنید

سونیا
سونیا
پاسخ به  هانیه
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

ژینا
ژینا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من یک هفته میشه از داروهای زد لک استفاده میکنم صورتم خیلی خشک شده ومیسوزه ممنون میشم راهنمایی کنید

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام خانمی ۳۳ ساله هستم چند سال پیش ی لک روی بینیم بوجود اومد که ی فرورفتگی توش بوجود اومده الانم میبینم یه لک دیگه کنار بینیم بهمون شکل و فرو رفتگی وسط لک بوجود اومده دلیلش چی میتونه باشه ممنون

سونیا
سونیا
پاسخ به  الهام
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من هشت ساله لک بارداری رویه صورتم مانده پلکسر هم انجام دادم باخیلی از کرمها اما برگشت کرده

شکوف رحمانی
شکوف رحمانی
1 سال قبل

سلام من ی خانم ۴۲ساله هستم پوستم دو رنگ نمیدونم چرا اینجوری شد اول نداشتم از سن ۱۵سالیگی اوفتاد ی چند سال تیروئید کم کار هم دارم تو رو خدا منو رهنمایی کنید

سونیا
سونیا
پاسخ به  شکوف رحمانی
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سامان
سامان
1 سال قبل

لکه‌زیره‌لبدارم

محسن
محسن
1 سال قبل

سلام وخسته نباشید خدمت شما من روی پیشانی و لپم لکه های بارداری دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام وقت بخیر دور صورتم که زیر روسری پوشیده می شود یک دفعه لک شده دو طرف صورتم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من کرم استفاده کردم فقط کمرنگ میشد روی گونه هست چکار کنم

عصمت
عصمت
1 سال قبل

سلام من بعد زایمانم روی گونه وپشت لبم لک افتاده و۵سال گذشته از این لکه‌ها وپیش دکتر پوست هم رفتم کرم دست ساز داد چندان فرقی نکرد ۲دوره ۲ماهه هم رفتم پیشش در آخر میگه لیزر کن ولی قول نمیدم که برگشت نکنه الان هم کرم معجزه میزنم ولی فرق نکرده به نظر شما چی کار کنم که خوب بشه مثل لک حاملگی هست ولی نمیدونم چرا که اینقدر مقاومت می‌کنند

انیل
انیل
1 سال قبل

سلام من حدود چهار ماه زیر چانه ام یک لکی اورده و نمیدانم چه کار کنم دکتر به هم کرم ویتمای سی تجویز کرد و روز به رو داره پرنگ تر می شه

یاسی
یاسی
پاسخ به  انیل
1 سال قبل

من حدود ۲سال همین مشکل رو دارم هردکتری رفتم فقط محلول یا پماد ضدالتهاب دادن بهترم نشدم هیچ بدترم شدن هرچی گرمی جات هم نمیخورم رعایت میکنم بازم تاثیر نداشت ی مدت خوب میشم یمدت طولانی لک روی چونه دارم

آباریان
آباریان
1 سال قبل

سلام صورتم کک ومک داره وهم لک روی گونه هام لطفا یه راهنمایی کنیدتشکر

سینا
سینا
1 سال قبل

یک کرم استفاده کردم لکه هام رفتند اما پوستم میسوزه

فریبا اسماعیل گل
فریبا اسماعیل گل
پاسخ به  سینا
10 ماه قبل

سلام میشه اسم کرم رو بگید؟

فریبا
فریبا
پاسخ به  فریبا اسماعیل گل
3 ماه قبل

سلام.میشه.اسم.کرموبکید

خانم‌امینی
خانم‌امینی
پاسخ به  سینا
5 ماه قبل

نام‌اون‌کریم‌چی‌بود

فریبا
فریبا
پاسخ به  سینا
3 ماه قبل

سلام.میش
ه.اسم.کرموبگی.ممنون.میشم

مهرسا
مهرسا
1 سال قبل

سلام من یک ماه هست صورتم زیادلک آورده قبلا ازکرم معجزه استفاده میکردم دارو اعصاب هم استفاده میکنم میخواستم بپرسم دلیل لک صورتم چیه چه کرمی استفاده کنم که لک صورتم بره خیلی دارم عذاب میکشم ممنون میشم راهنماییم بکنید

طاقانی
طاقانی
پاسخ به  مهرسا
5 ماه قبل

سلام عزیز شما از کرم معجزه استفاده کردید این کرم رو قطع کنید پوست لک میزنه بهتره برید فیشیال انجام بدید من فیشیال کار هستم برا همون میگیم از کرم های معجزه به هیچ وجه استفاده نکنید چون این کرم موقعی که استفاده می‌کنی خوبه ولی با قطع کردنش آسیب وحشتناکی به پوست میزنه و بعضی وقت ها قابل درمان هم نیست

سونیا
سونیا
پاسخ به  مهرسا
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر به این پیج اینستاگرام پیام بدین
کمکتون میکنه من باهاشون درمان شدم
قشنگگگ اصولی راهکار میده الکی سرم و کرم نمیده
درمانم نشی بهت میگه که الکی هزینه نکنی به هرکس میرسم پیجشو میدم انقد که راضی بودم خدا خیرش بده
@neginshoo

سکینه
سکینه
1 سال قبل

سلام یک دفعه ی روی دستم لک های سفید زد این از چی هست

مریم
مریم
1 سال قبل

صورتم خیلی لک داره چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا