داروی آپیکسابان | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Apixaban

نحوه مصرف، موارد احتیاط و نکات ضروری داروی آپیکسابان

داروی آپیکسابان

داروی آپیکسابان (Apixaban) معمولا برای بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی بدون دریچه قلب مصنوعی برای کاهش خطر لخته شدن خون و بروز سکته مغزی تجویز می‌شود. فیبریلاسیون نوع رایجی از ضربان قلب نامنظم و سریع است که احتمال تشکیل لخته را افزایش می‌دهد.

این دارو جزو گروهی از داروها است که مهارکننده‌های فاکتور Xa نامیده می‌شوند و با جلوگیری از عملکرد یک ماده طبیعی خاص که به تشکیل لخته‌های خون کمک می‌کند، مانع از شکل‌گیری لخته‌های خون می‌شود.

بدون صحبت با پزشک مصرف آپیکسابان را قطع نکنید، زیرا ممکن است بعد از قطع مصرف دارو هنوز هم در معرض خطر تشکیل لخته خون و سکته باشید. به‌ همین ‌دلیل پزشک ممکن است پس از قطع این دارو، داروی ضد انعقاد (رقیق‌کننده خون) دیگری برای جلوگیری از تشکیل لخته خون برای شما تجویز کند. در این مطلب به جزئیات بیشتر داروی آپیکسابان اشاره خواهیم کرد.

آپیکسابان
پیکسابان

نام تجاری داروی آپیکسابان

Eliquis

اشکال دارویی آپیکسابان

این دارو به‌صورت قرص‌های ۲.۵ و ۵ میلی‌گرمی تولید می‌شود.

کاربرد و اطلاعات دارویی آپیکسابان

آپیکسابان در اصل متعلق به دسته‌ای از داروها به نام داروهای ضد انعقاد خون است که اغلب برای درمان بیماری‌های مشابه استفاده می‌شوند.

این دارو با رقیق کردن خون به واسطه مسدود کردن فاکتور Xa که به‌نوبه خود میزان آنزیم ترومبین را در خون شما کاهش می‌دهد، به پیشگیری از تشکیل لخته خون در بدن کمک می‌کند. ترومبین ماده‌ای است که باعث می‌شود پلاکت‌ها در خون به یکدیگر بچسبند و لخته تشکیل شود.

علاوه‌بر بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، از این دارو برای پیشگیری از ترومبوز ورید عمقی (لخته شدن خون در پاها) یا آمبولی ریوی (لخته شدن خون در ریه‌ها) پس از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو و پیشگیری و درمان بروز ترومبوز ورید عمقی (DVT) یا آمبولی ریوی (PE) در افراد با سابقه ابتلا به آن‌ها نیز استفاده می‌شود.

مقدار و روش مصرف داروی آپیکسابان برای سنین مختلف

قبل از مصرف این دارو راهنمای داخل بسته را مطالعه کنید و هر روز در یک ساعت مشخصی آن را مصرف کنید. این دارو معمولاً دو بار در روز با غذا یا بدون آن مصرف می‌شود. حداقل دوز اول از آپیکسابان برای جلوگیری از لخته شدن خون پس از جراحی تعویض مفصل ران یا زانو باید ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از جراحی مصرف شود.

معمولاً تا ۳۵ روز پس از جراحی تعویض مفصل ران و ۱۲ روز پس از جراحی تعویض مفصل زانو مصرف می‌شود. اگر قادر به بلعیدن قرص‌ها نیستید، می‌توانید آن‌ها را خرد کرده و با آب یا آب سیب مخلوط کنید. البته باید بلافاصله بعد از آماده‌سازی این ترکیب آن را میل کنید.

اصولا دوز داروی آپیکسابان براساس سن، وزن، شدت بیماری، سایر شرایط پزشکی بخصوص مشکلات کلیوی و نوع واکنش بیمار به اولین دوز تجویز می‌شود.

در بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی، این دارو برای کودکان زیر ۱۷ سال هنوز دوز ایمن و موثری ندارد، برای افراد میانسال ۱۸ تا ۷۹ سال دوز معمول ۵ میلی‌گرم است که دو بار در روز مصرف می‌شود و برای افراد مسن بالای ۸۰ سال اگر بیمار مشکلات کلیوی شدید یا وزن کمتر از ۶۰ کیلوگرم داشته باشد، پزشک کلیه ممکن است دوز ۲.۵ میلی‌گرم را تجویز کند.

زیرا اگر کلیه‌ها به خوبی کار نکنند، ممکن است مقدار بیشتری از دارو در بدن باقی بماند و این مسئله بیمار را در معرض خطر بیشتر عوارض جانبی آن قرار می‌دهد. پس در نهایت این پزشک است که بهترین دوز مناسب را با توجه به شرایط بالینی برای شما تجویز می‌کند.

برای مشاوره آنلاین متخصص کلیه کلیک کنید تا از پزشک آنلاین متخصص به صورت تلفنی و متنی بهره‌مند شوید.

هنوز هیچ مطالعه کنترل شده‌ای از اثرات این دارو روی زنان باردار و جنین وجود ندارد. اما اصولا استفاده از داروهای ضد انعقاد خون در دوران بارداری ممکن است خطر خونریزی داخلی در جنین، مادر و حین زایمان را افزایش دهد.

به‌همین‌دلیل داروی آپیکسابان فقط درصورتی‌که مزایای بالقوه آن بیشتر از خطرات احتمالی برای مادر و جنین باشد، توسط پزشک تجویز می‌شود. ازآنجایی‌که هنوز مشخص نیست این دارو از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می‌شود یا خیر، معمولا مادران حین مصرف این دارو باید شیردهی را قطع کنند.

مشاوره آنلاین پزشک متخصص کلیه

آپیکسابان
آپیکسابان

موارد منع مصرف داروی آپیکسابان

به محض بروز واکنش‌های آلرژیک یا کبودی‌های ناخواسته از مصرف این دارو اجتناب کنید. داروی آپیکسابان می‌تواند با سایر داروها، ویتامین‌ها یا داروی های گیاهی که مصرف می‌کنید تداخل داشته باشد. این مسئله از عملکرد خوب دارو جلوگیری یا باعث تشدید عوارض جانبی آن می‌شود.

برای جلوگیری از تداخل دارویی، پزشک باید تمام داروهای شما را با دقت بررسی کند. نمونه‌هایی از داروهایی که مصرف آن‌ها با آپیکسابان توصیه نمی‌شود، شامل موارد زیر است:

بیماران با خونریزی داخلی و رقت خون یا کسانی که قصد جراحی دارند (از حداقل ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل)، نباید این دارو را مصرف کنند.

عوارض جانبی داروی آپیکسابان

اگرچه داروی آپیکسابان باعث خواب‌آلودگی نمی‌شود، اما می‌تواند عوارض جانبی دیگری ایجاد کند. از عوارض جانبی شایع آن می‌توان به خون‌ریزی خفیف که ممکن است به‌صورت خون دماغ، کبودی بی‌دلیل، خونریزی بیشتر قاعدگی و خونریزی لثه هنگام مسواک زدن خود را نشان دهد، اشاره کرد. در صورت برطرف نشدن این عوارض یا بدتر شدن آن به پزشک اطلاع دهید.

اما عوارض جانبی شدید آن شامل خونریزی جدی، غیر منتظره و طولانی‌مدت است که با ادرار قرمز، صورتی یا قهوه‌ای یا مدفوع قرمز یا سیاه رنگ، سرفه خونی یا وجود لخته‌های خون در استفراغ، درد یا تورم غیر منتظره، سردرد، سرگیجه یا ضعف و لخته خون نخاعی یا اپیدورال (با علائم گزگز، بی‌حسی یا ضعف عضلانی به‌ویژه در پاها) خود را نشان می‌دهد و نیاز به مراقبت‌های فوری پزشکی دارد.

موارد احتیاط و هشدار حین مصرف داروی آپیکسابان

در صورت قطع آپیکسابان، احتمال لخته شدن خون افزایش می‌یابد. پس مصرف آن را حتی اگر احساس خوبی دارید ادامه دهید و بدون صحبت با پزشک آن را قطع نکنید.

هرگز بیشتر یا کمتر از دوز تجویزشده آن را مصرف نکنید. درصورتی‌که دارای مشکلات قلبی‌وعروقی، کبدی و کلیوی هستید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. با افزایش سن، بدن شما ممکن است مانند گذشته این دارو را متابولیزه نکند که می‌تواند خطر عوارض جانبی آن را افزایش دهد.

این دارو برای کودکان زیر ۱۸ سال بی‌خطر و موثر شناخته نشده است. اگر قصد جراحی یا انجام اقدامات پزشکی یا دندانپزشکی دارید، به پزشک یا دندانپزشک خود بگویید که از داروی آپیکسابان استفاده می‌کنید.

شرایط نگهداری داروی آپیکسابان

این دارو باید در دمای اتاق و به دور از نور و رطوبت (مثلا در حمام) نگهداری شود. همه داروها را از کودکان و حیوانات خانگی دور نگه‌ دارید.

مشاوره آنلاین متخصص کلیه

۴.۱/۵ (۹ نظر)

منبع
webmd.commedlineplus.govhealthline.commedscape.comrxlist.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
66 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مامان
مامان
18 روز قبل

نمککول بگد

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من چند روز میشه دارم قرص آپیکسابان ۲/۵ مصرف میکنم میخواستم بدون بعد از مصرف چه کارهایی باید انجام بدم و یکم تحرک بدنم بیشتر بشه واسم خوبه یا نه

کیوان
کیوان
2 ماه قبل

سلام من دچار آمبولی ریه شدم بعد از ترخیص شدن از بیمارستان پزشک برای من هر ۱۲ ساعت یک قرص اپیکسابان ۱۵ تجویز کرد الان دو روز هست که مصرف میکنم مشکل تنفس و آمبولی من را حل کرده اما از زانو تا روی پاهام دانه های قرمز کوچک زیاد زده به پزشکم مراجعه کردم گفت ادامه بده میخواستم بپرسم آیا ادامه بدم یا قطع کنم و مجدد به پزشکم مراجعه کنم؟ممنون از لطفتون برای پاسخ

اکبری
اکبری
3 ماه قبل

سلام.دوسال پیش طحال رابرداشتم.آمبولی کردم.قرص آپیکسابان۵ مصرف مکنم.چه مدت بایدبخرم

اکبری
اکبری
3 ماه قبل

عبدالرضا

رضا عزتی
رضا عزتی
3 ماه قبل

سلام دکتر من پام از موچ و به بالا شکست بعد از پلاتین گذاشتن قرص آپیکسابان ۲/۵ نوشتن تا یه مدت خوردم و بعد دکتر قطع کردن و الن سیگار زیاد میکشم روزی سه پاکت از این طرف هم بعد از عمل الان ۸ ماهه حس پام خیلی کمه احتمالا خون به خوبی در پام جریان نداره طوری که انگشتان پام حس ندارن از غلضت خون میشه این حس زمانبر باشه ؟ایا باز از این قرص آپیکسابان استفاده کنم میتونه کار ساز باشه ؟

شایان شیرمحمد محمدی
شایان شیرمحمد محمدی
4 ماه قبل

سلام ۲ روز از این دارو استفاده میکنم به مشکل سردرد و حالت تهوع بر خوردم و همچنین داروی بیوتین برای مو میخورم،ممنون میشم بفرمایید مشکل تداخل دارد یا خیر؟

محمد محمد
محمد محمد
4 ماه قبل

باسلام
بنده سال گذشته با درد در زیر زانو به پزشک داخلی مراجعه و با سونوگرافی DVT تشخیص داده شد چند روز بستری شدم و تاکنون قرض آپیکسابان ۵ مصرف می کنم و جوراب واریس می پوشم .
اما پایم همچنان ورم دارد و وقتی زیاد سرپا هستم بیشتر ورم می کند و درد داره.
تا کی باید قرض بخورم ؟
ورم پام چند سال طول می کشه؟
جوراب واریس تاثیر داره؟

نسرین
نسرین
6 ماه قبل

سلام یک هفته س دارویداپیراکس ۲/۵ مصرف میکنم بعداز مصرف ضعف ف شدید وسوزش در مغز سر دارم البته باهمین علامت هم به دکتر مراجعه کردم ایا به مصرف ادامه بدم؟

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام دکتر به من گفته این دارو را هفته اول هر دوازده ساعت ۲ عدد از هفته دوم هر دوازده ساعت یکی چرا این دستور تجویز کرده
برای همسرم تجویز کرده

نیلوف یگانه
نیلوف یگانه
10 ماه قبل

با سلام. همسرم ۳۴ سالشه و به دلیل آمبولی ریه آپیکسابان ۵ دو نوبت در روز مصرف میکنه. این قرص رو میشه ناشتا هم خورد ؟ و اینکه مواد غذایی خاصی هست که با این دارو تداخل داشته باشه؟ ممنون میشم راهنماییم کنین.

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام خسته نباشید پدر بنده از خرداد۱۴۰۱ شروع به قرص اپیکسابان کردند باتجویز پزشکوقبلا قرص آسپیرین ۸۰ مصرف می‌کردند از زمانی که قرص اپیکسابان را شروع کردند انگشتان پای راستشان هرچندوقت یکبار به مدت طولانی تاول می‌زنند آیا از عوارض جانبی این دارو هست یا خیر

الهام
الهام
1 سال قبل

سلام، روز بخیر
من برای کنترل وزن از کپسول های سیمواسلیم و سیموفیت استفاده می کنم، بعلت شکستگی مچ پا از قرص آپیراکس ۵ استفاده می کنم.
میخواستم بدونم مشکلی داره یا خیر؟
لطفا راهنمایی بفرمایید.

حسن آسوده
حسن آسوده
1 سال قبل

سلام من بیماری قلبی دارم آیا آپیکسا باعث سیاه شدن رگهای پا میشود.

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  حسن آسوده
1 سال قبل

سلام برای شکستگی استخوان پام دکتر آپیراکس ۲.۵تجویز کرده داروخانه الا کوئیت ۲.۵بهم داده خواستم ببینم اشکالی نداره مصرف کنم

فاطمه دائمی
فاطمه دائمی
1 سال قبل

سلام مادرم ۸۰ سالش هست چند ماهی هست قرص زابانو رو مصرف میکنه میخواستم ببینم ایااین قرص با قرص کارمابازپین تداخل نداره
البته قرص کارمابازپین رو حدود ۳۰ سال داره مصرف میکنه
الان نزدیک ۱ ماه هست غذای مادرم خیلی کم شده ونمیتونمه خوب غذا بخوره یا باید آنقدر آروغ بزنه بره پایین یا غذا رو ب میگردونه
میخواستم ببینم علتش چیه ‌؟

اعظم
اعظم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید مادرم الان ۶ ماه از این قرص استفاده میکنن به خاطر شکستگی فمور پا ولی ۱ ماه ریزش مو شدید دارن این ریزش مو مربوط به این قرص میشود ؟؟

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  اعظم
3 ماه قبل

باسلام من حدود یک ماهه اکسابین استفاده میکنم دچار بی اختیاری ادرار وخون در ادرار شدم،درد مفصل،کمردرد ودرد پای چپ هم دارم باید چکار کنم

عبداله عزيزيان
عبداله عزيزيان
1 سال قبل

من هشتاد سالدارم از آپیکسابان پنج میلى دو قرص پنج میلى در روز استفاده مى کنم هممیشه نگران عارضه خونریزى هستم مشکل کبد وکلیه ندارم وکراتینین طبیعى دارم ضمناء بدلیل فشار خون بالا سینومىکس مصرف مىکنم واغلب پى وى سى دارم

نظری
نظری
1 سال قبل

آپیکسابان همان آپراکس هست؟

م مرادی حقیقی
م مرادی حقیقی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
همسرم از داروی اپیکسابان ۲/۵ روز درمیان استفاده میکنن

اگر یک روز فراموش کنه چکار باید کرد
واگر کسی اشتباهی مصرف کند چه عوارضی دارد
بعد چندین ساعت متوجه بشه که دارو اشتباه خورده
چکار باید کرد ممنون از پاسخگویی شما

فریده
فریده
1 سال قبل

سلام هردوتاپاهام ترومبوزگرفته وسه سال آکسابین ده میخورم برای رنگ موومش زدن مشکلی نداره؟ممنونم

ق . منصوری
ق . منصوری
1 سال قبل

سلام
آیا مصرف آپیکسابان می تواند باعث خشکی پوست و خارش شود؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  ق . منصوری
1 سال قبل

سلام من تصادف کردم وازناحیه ران وزانو ومچ پا دچار ضربه شدید شدم وپام تورم وخون مردگی داره وپزشکم این قرص رو به همراه فوماتیدین برام تجویز کرده ولی هر وقت مصرف میکنم دچار خارش شدید دید میشم ممنون میشم راهنمایی کنید ممنون

مریم
مریم
پاسخ به  مهدی
1 سال قبل

من واریس پاهامو لیزر و تزریق کردم از این قرص استفاده می کنم بشدت هم خارش دارم علتش چی می تونه باشه

جمشید
جمشید
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

سلام من عمل دیسک گردن کردم دع داز یک ماه ازمایش دیدایمر من ۴۵۰۰بود دربه علت مصرف قرص اکسابان بدنم خارش دارد چه داروی مصرف کنم تشکر

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام مامانم قرص آپیکسابان ۵ رو میخوره گهگاهی خون دماغ میشه مشکلی داره یا ن

حیدر اخترشناس
حیدر اخترشناس
1 سال قبل

با سلام واحترام وخسته نباشید خدمت شما من از تاریخ بیست پنج هفت هزار چهارصد دارم قرص آپیکسابان ۲.۵ مصرف می کنم تا الان ولی برای آخرین بار که رفتم پیش متخصص گفت یه دوره دو ماهه دیگه استفاده‌ کن استفاده کردم حالا اگه یک دفعه قط کنم مشکل داره یا نه این دارو رو برای خون ریزی ریه بعد از کرونا برام تجویز کردن حالا دوره تموم شده میخوام قطع کنم یا نه ممنون میشم راهنمایی کنید؟

احمد معمارزاده سن ۷۴ سال
احمد معمارزاده سن ۷۴ سال
پاسخ به  حیدر اخترشناس
1 سال قبل

سلام وشب به خیر من مشگل عفونت ریه داشتم والان دو ماه هست ازاین دارو استفاده میکنم آیا ادامه بدهم یا قطع کنم ممنون

آذر
آذر
2 سال قبل

سلام من ۴۵ سالمه، قرص پرانولول ۲۰ میخورم،بعد از اینکه تصادف کردم،پام رو گچ گرفتم،دکتر اپیکسابان۲.۵ داده،تداخل دارویی نداره؟ بعد از مصرف اپیکسابان کمی بیقراری میگیرم و بدنم داغ میشه

میلاد .
میلاد .
2 سال قبل

سلام وقت بخیر تصادف کردم دوغوزک پام شکسته الان بهترم ۴۲روز دکتر برام زانبانو۵ /۲ برام نوشته الان ۲۷روزه خوردم الان تموم شده باید دوباره بخرم یا نه

امراه
امراه
2 سال قبل

سلام آیا قرص آپیکسابان در جواب آزمایش خون تاثیر داره؟قبل از آزمایش استفاده کنم یانه؟

حمید
حمید
پاسخ به  امراه
1 سال قبل

سلام،بااستفاده ازقرص اپیکسابان ۵ خونریزی چشم وکیست روی سفیدی چشم شدم دارو قطع شود یا جایگزین دارد ،چشمهایم فبلا لیزیک شدن.با تشکر

شافعی
شافعی
پاسخ به  حمید
6 ماه قبل

سلام قرص امپرازول باآپیکسابان تداخل دارد؟

احسان
احسان
2 سال قبل

سلام خسته نباشین ..برای مادر بخواد شیر بده این دارو رو مصرف می‌کنه آیا مشکلی هست

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  احسان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر، در بارداری و شیردهی توصیه نمی‌شود مصرف دارو یا شیردهی را قطع کنید

فرزاد
فرزاد
2 سال قبل

سلام . پدر من با ۶۳ سال سن سکته مغزی کردن و پس از دوره فیزیوتراپی و مصرف داروهای ضد انعقاد و کلسترول و فشار خیلی خوب شدن ولی الان یک ماهه حال خوبی نداره و اصلا جون نداره . علت چی هست . قرص سرترالین و هالوپریدول هم مصرف میکنند و کلا ۶ ماهه سکته کردن

دکتر نسیبه امیرزرگر
دکتر نسیبه امیرزرگر
عضو
پاسخ به  فرزاد
2 سال قبل

بروز علایم جدید نیاز به بررسی مجدد دارد، قدم اول آزمایش خون و بررسی علل عفونی است، اگر دارویی جدید شروع شده باشد میتوان عارضه دارویی را هم در نظر گرفت

طاهره
طاهره
2 سال قبل

سلام خدا قوت.پدر بنده سه سال پیش جراحی قلب باز داشتن،چندماه پیش هم سکته مغزی کردن.آسپرین همیشه مصرف میکنن ،به تازگی هم دکترشون آپیکسابان تجویز کردن .مصرف این قرص با آسپرین مشکلی ایجاد نمیکنه؟

دکتر راحله سجادی نیا
پاسخ به  طاهره
2 سال قبل

سلام
خیر این دو دارو تداخلی ندارند
ولی باید از ازتون شرح حال گرفته بشه ببینم آپیکسابان رو برای چی شروع کردین و آپیکسابان بهتره یا ریواروکسابان
مدارکتون باید دیده بشه

محمد علم
محمد علم
2 سال قبل

ایا اپکسبان باعث گزگز صورت و گوش و سردرد میشود؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمد علم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

خواجه فلک
خواجه فلک
2 سال قبل

سلام آقای دکتر من قرص اپیکسابان میخورم صورتم جوش میزنه ممکن از این قرص باشه و اینکه این قرص باید سر ساعت یک ساعت منظم خوره شود

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  خواجه فلک
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

محمدرضا مقدس زاده
محمدرضا مقدس زاده
2 سال قبل

سلام آقای دکتر این دارو رو پدرم بعد از ترک بیمارستان که بخاطر بیماری کرونا که همراه با درمان از تزریق رمدسیور بود شروع کردند آیا لازمه ایشون همراه این دارو آسپرین رو که از قبل روزانه می‌خوردند، ادامه بدهند ؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  محمدرضا مقدس زاده
2 سال قبل

.درصورتی ک آسپرین رو بخاطر بیماری خاصی مصرف نمیکردن خیر تا زمان مصرف آپیکسابان، آسپرین رو قطع کنن.

حسین
حسین
2 سال قبل

سلام. ایا آپیکسابان با ویزارسین تداخل دارویی دارد؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حسین
2 سال قبل

خیر

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام حدود یه ۴ روزه قرص اپیراکس ۵ صبح وشب استفده میکنم از دیروز یک دفعه سر شست پام داغ میشه انگار اب داغ میریزی داخلش ممکنه از این قرص باشه

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

بعیده بخاطر ابن دارو باشه

نرگس
نرگس
2 سال قبل

سلام
با علائم گلو درد و آبریزش بینی به پزشک داخلی مراجعه کردم یه سری دارو و آپیرابان۲/۵ تجویز کردن.من هیچ سابقه ی بیماری قلبی ندارم.آیا این دارو رو مصرف کنم؟

دکتر سعیده ترکمانی
پاسخ به  نرگس
2 سال قبل

سلام احتمالا اشتباهی تجویز شده چون این دارو ضد لخته هست و به مریضی که با علائم سرماخوردگی هست تجویز نمی کنند شاید نسخه اشتباهی داروخونه بهتون داده

ابراهیم
ابراهیم
2 سال قبل

باسلام
مادر من تاالان قرص وارفارین مصرف میکردن دکترشون رو عوض کردن بهشون قرص اپیکسبان دادن من الان دارم میخونم میبینم برا قبل عمل زانو وومقصل اشکال نداره که وارفارین رو قطع کنن این قرص رو به جاش مصرف کنن

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  ابراهیم
2 سال قبل

اگر پزشکشون گفتن خیر مشکلی نیست

خیرالله
خیرالله
2 سال قبل

سلام جناب دکتر بنده یک دوز واکسن کرونا، آسترازنیکا تزریق کردم، ولی دوماه بعد به کرونا مبتلا شدم، آیا بعدازتزریق دوز دوم قرص، ضد لخته خون (آپیکسابان ) لازمه مصرف کنم، ،ممنون وتشکر اگر جواب بدهید

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  خیرالله
2 سال قبل

اگر قابل تحمله ادامه بدید

زهرا جباری
زهرا جباری
2 سال قبل

مصرف همزمان آپیراکس و ریواروکسابان۱۰مصرف کردم. چه عوارضی دارد و چه باید بکنم؟۸ روز نادانسته

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  زهرا جباری
2 سال قبل

سلام به متخصص قلب مراجعه کنید.

علی
علی
2 سال قبل

سلام. پدرم ۷۶ سال دارد و اپیکسابان استفاده میکند. سوزش پا از زانو به پایین و گلو درد برفکی دارد.خیلی شاکی هستش.چ کنیم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  علی
2 سال قبل

سلام
ب پزشک مراجعه کنید ک معاینه کنن

حق طلب
حق طلب
2 سال قبل

سلام خسته نباشید . پدرم هر ۱۲ ساعت لوزار و آپیراکس مصرف می کند ۷۸ سال دارد و بخاطر آریتمی و فشار خون به دستور متخصص قلب ، اما مشکل اینست که بعد خوردن قرص ها چه صبح و چه شب درد شدید معده دارد ؟ چه دستوری میفرمایید. قبلا سابقه بیماری معده داشته قرص آرتروز ونیز رانیتیدبن می خورد که فعلا فقط آلومینیم ام جی می خورد.؟…

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  حق طلب
2 سال قبل

میتونن پنتوپرازول رو نیم ساعت قبل از صبحانه یک عدد استفاده کنن.

اردشیر
اردشیر
2 سال قبل

سلام من ترمیم دریچه میترال شدم قبلا آسپرین مصرف میکردم حدود وماه پیش دچار نوسان ضربان شدم ومقدا ری هم تنگی نفس داشتم ودکتر اپیکسابان ۵ تجویز کرد وبعد مصرف ستون فقرات وسنت چپ کلیه ام خارش زیادی کرد وپلاگت خونم شد ۷۰ یکهفته قرص نخوردم پلاگت شد ۱۴۷ ودکتر زالربان ۲۰ تجویز کرد سوال آیا جایگزین خوب هست وخط ری ندارد ضمنالوزارتان ۲/۵ هم نصف میخورم

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  اردشیر
2 سال قبل

بله زالربان به عنوان جایگزین آپیکسابان با نظر متخصص قابل استفاده هست.

کریم احمدی
کریم احمدی
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

باسلام خسته نباشید آقای دکتر بنده خیلی سیگار میکشم احساس میکردم غلظت خون دارم.چون خیلی زود سرما می‌خوردم .بی حال بودم .. از خودم رفتم قرص آپیکسابان گرفتم بدون اینکه دکتر برم .حالا حدود یک ماهه میخورم خیلی خوب شدم تأثیر زیادی برام کرده حالا میخوام قطع کنم .یه دفه ای قطع کنم ضرر دارد

دکتر فرید سنگین آبادی
دکتر فرید سنگین آبادی
عضو
پاسخ به  کریم احمدی
2 سال قبل

سلام.مصرف این قرص تاثیر آنچنانی در مشکل شما نداشته بخاطر علل دیگر احتمالا بهتر شدین.
میتونین به صورت یک دفعه ای هم قطع کنین مشکلی نداره

دکمه بازگشت به بالا