نقش دکوراسیون مطب پزشکان در ایجاد جایگاه ذهنی بیماران

دکوراسیون مطب پزشکان یکی از مواردی است که کم تر کسی می تواند ادعای مواجه نشدن با آن را داشته باشد. اولین تصویری که از حضور در مطب یک پزشک مقابل ما ظاهر می شود، دکوراسیون آن مطب است. رنگ آمیزی دیوارها و تابلوهایی که بر آن ها نقش بسته، مبلمان داخل مطب و نوع چینش آن و همینطور حتی آکواریومی که گوشه مطب وجود دارد، همه این ها در ما به عنوان اولین حضور، یک تصویر ذهنی از پزشک می دهد.
تصویر ذهنی اولیه از این نظر اهمیت دارد که به ما نشان می دهد با چه شخصیتی مواجه می شویم. پزشکی که برای محیط کار و بیماران خود ارزش قائل است یا طبیبی که هنوز به اطلاعات کافی در این خصوص نرسیده است.
آرامش محیط مطب در بیمار حس خوشایندی ایجاد می کند، در ادامه به ترفندهایی برای بهتر شدن این رابطه اشاره می کنیم.

دکوراسیون ما باید با نوع خدمت پزشکی ارائه شده همخوانی داشته باشد

باید دید که ما چه خدمتی را می خواهیم به بیماران خود عرضه کینم. بیماران ما را اطفال تشکیل می دهند و یا افراد سالمند، این موضوع نوع چینش دکوراسیون مطب ما را مشخص می کند. مطمئنا مطب پزشکی که به اطفال خدمات درمانی ارائه می دهد مملو از عکس های نوزادان است و حتی می تواند دارای اسباب بازی هایی برای مناسب تر شدن هرچه بیشتر محیط باشد.

به محیط مطب خود چیزهای خاص اضافه کنید

مثلا یک تابلوی هنری که اثر یکی از نقاشان فاخر ایران باشد می تواند در ایجاد یک جایگاه منحصر به فرد از پزشک در ذهن بیمار کمک کند. اینکه بیماران بتوانند قبل از ملاقات مستقیم با پزشک از طریق دکوراسیون و محتوایی که در آن ایجاد کرده اند با بیمار ارتباط برقرار کنند خود یک مزیت عالی محسوب می شود.

افتخاراتتان را در معرض نمایش بگذارید

دانش نامه ها، گواهی نامه ها، جوایز و دیگر برگه های معرفی و دست آوردهای پزشکی خود را در معرض دید مراجعه کنندگان قرار دهید. این قوی ترین راه ایجاد حس اعتماد در بیمارانی است که هنوز ویزیت شما را تجربه نکرده اند. قرار دادن چنین مواردی در مطب، دیگر راه برقراری ارتباط با بیماران است.

پذیرش24

 

از رنگ های شادتری در دکوراسیون خود استفاده کنید

استفاده از روانشناسی رنگ ها میتواند در هرچه آرامتر کردن محیط مطب به ما کمک کند. استفاده از رنگ های آبی روشن و فیروزه ای می تواند آرامش بهتری را به مطب ما ببخشد و در عوض استفاده از رنگ قرمز موجب ایجاد حس استرس و خشم در بیماران شود.

بدون شک استفاده از موارد پیشنهادی بالا می تواند در کیفیت نهایی خدمت ارائه شده به بیمار تاثیر گذار باشد که این خود موجب حس رضایت در بیمار می شود.

نورپردازی را جدی بگیرید

طراحی نور در مطب پزشکان مورد مهمی است که باید به آن توجه داشت. از نورهای ملایم و غیرمستقیم استفاده کنید. طراحی نورها می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد محیط آرام و دلنشین داشته باشد. سعی کنید از نورهای ترکیبی استفاده کنید، کنارهم قرار گرفتن نورهای سفید و سبز حس آرامش به همراه می آورد.

امکانات اولیه را در دسترس بیماران قرار دهید

در اتاق انتظار از یک چوب لباسی استفاده کنید، و از وجود چند جعبه دستمال کاغذی در آن اطمینان حاصل کنید. وجود یک سطح زباله که طراحی آن با دکوراسیون شما منطبق باشد نیز از اهمیت برخوردار است.

همه پزشکان و مراکز درمانی ایران

۰/۵ (۰ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
0 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا