داروی پرمترین

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری پرمترین (Permethrin)

نام تجاری

Lyclear, Elimite, Nix

کاربرد

درمان شپش، درمان گال

اشکال دارویی

کرم، شامپو  

اطلاعات دارویی پرمترین

داروی پرمترین مشتق سنتزی پیرترین است که ضد گال و ضد شپش می‌باشد. فرآورده مایع داروی پرمترین برای درمان شپش (Lice) سر و کشتن تخم آن استفاده می‌شود و فرم کرم آن برای درمان جرب یا گال (Scabies) به کار می‌رود.

مکانیسم اثر داروی پرمترین با تخریب کانال سدیمی در غشا سلول عصبی انگل اعمال می‌شود و سبب فلج انگل می‌گردد. این دارو روی بندپایان مانند شپش، گال و مایت اثربخشی دارد.

برای کسب اطلاعات لازم در مورد این دارو می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با متخصصان آنلاین عفونی یا متخصصان آنلاین پوست و مو مشورت نمایید.

داروی پرمترین

مقدار و روش مصرف داروی پرمترین

  • قبل از شروع درمان با داروی پرمترین (Permethrin)، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک عفونی خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی پرمترین، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید و از کم یا زیاد کردن مقدار یا مدت مصرف خودداری نمایید. به دستورالعمل‌های پزشک به دقت عمل نمایید.

شپش سر

  • شامپوی پرمترین را قبل از مصرف به خوبی تکان دهید.
  • مقدار کافی از شامپوی پرمترین را به موهایی که کاملاً شسته شده(از نرم کننده استفاده نکنید) و توسط حوله تقریباً خشک شده است آغشته کرده به نحوی که موها و پوست سر از جمله پشت گوش‌ها، پشت گردن، و خط رویش مو در پیشانی را نیز پوشش دهد. بعد از ۱۰ دقیقه به خوبی با آب شستشو دهید.
  • برای از بین بردن تخم‌ها، از شانه‌های مخصوص استفاده کنید و دستورالعمل‌های موجود در بروشور را دنبال کنید.
  • اگر شپش‌های زنده ۷ روز یا بیشتر، پس از درمان دیده شوند، ممکن است به درمان دوم با پرمترین یا داروی دیگری نیاز داشته باشید.
  • توجه: مصرف شامپو پرمترین ممکن است موقتاً باعث تشدید خارش شود.
  • توجه: اگر ابرو یا مژه به شپش آلوده شده است، بدون مشورت با پزشک، از مصرف داروی پرمترین در این نواحی خودداری کنید.

گال

  • یک لایه نازک از کرم پرمترین را به خوبی از گردن تا نوک انگشتان و کف پا، روی همه قسمت‌های پوست از جمله زیر ناخن‌ها و نواحی چین خوردگی پوست (مانند بند انگشتان دست و پا، آرنج، زیر بغل، کشاله ران و …) پخش کرده و به آرامی ماساژ دهید. بعد از ۸ تا ۱۴ ساعت با آب کافی در حمام بشویید.
  • در صورت تداوم یا بدتر شدن وضعیت تا دو هفته بعد از درمان با کرم پرمترین، به پزشک خود اطلاع دهید.
  • توجه: عفونت گال عمدتاً همراه با خارش، ادم و اریتم (قرمزی) محل است. درمان با کرم پرمترین ممکن است موقتاً باعث بدتر شدن این شرایط شود.

شپش عانه

  • شامپو یا کرم پرمترین را در ناحیه مبتلا استعمال کرده و کاملاً در محل موردنظر پخش کنید و بعد از ۱۰ دقیقه محل استعمال دارو را به خوبی شستشو دهید.
  • توجه: داروی پرمترین فقط برای استعمال خارجی است و باید از تماس این دارو با چشم‌ها و غشاهای مخاطی (مانند دهان، بینی، واژن) اجتناب کرد. اگر داروی پرمترین به هریک از این نواحی وارد شد، آن ناحیه را با مقدار زیادی آب بشویید و در صورت ادامه تحریک، با پزشک خود مشورت کنید.

شما می‌توانید سؤالات خود را در مورد نحوه مصرف این دارو به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین از داروسازان آنلاین بپرسید.

موارد منع مصرف داروی پرمترین

  • به تاریخ انقضای داروی پرمترین (Permethrin) توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز داروی پرمترین را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.

قبل از تجویز داروی پرمترین، پزشک را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد
  • بارداری
  • شیردهی
  • آسم
  • افراد زیر ۱۸ سال
  • عفونت‌های پوستی
  • چنانچه نواحی از پوستتان آسیب دیده می‌باشد

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی پرمترین

  • مصرف داروی پرمترین برای کودکان زیر ۲ سال توصیه نمی‌شود.
  • این دارو ممکن است در افراد مستعد باعث ایجاد حمله آسم یا سخت شدن تنفس شود، در این افراد بایستی به سرعت داروی پرمترین از روی پوست یا سر، شسته شده و اقدامات احتیاطی صورت گیرد.
  • خراشیدن و خاراندن به شدت و مداوم پوست یا پوست سر، ممکن است منجر به عفونت باکتریایی پوست شود.
  • چنانچه مبتلا به گال یا شپش هستید، سایر اعضای خانواده یا افرادی که تماس نزدیک با شما دارند باید از نظر وجود این بیماری ارزیابی، و در صورت لزوم تحت درمان قرار بگیرند.
  • در صورت ابتلا به شپش عانه (در محل و اطراف آلت تناسلی) باید تا زمان تکمیل دوره درمان از تماس جنسی خودداری کنید.
  • برای از بین بردن تخم شپش‌ها و مایت‌ها، باید لباس‌ها و رختخواب‌ها را در آب داغ بشویید (در صورت وجود خشکشویی اختصاصی می‌توانید از آن استفاده کنید)
  • همۀ شانه و برس‌ها را با پرمترین شسته و کاملاً آبکشی نمایید.

داروی پرمترین

تداخلات دارویی

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف داروی پرمترین، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشکتان در میان بگذارید.

 عوارض جانبی داروی پرمترین

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند. در صورت بروز هریک از عوارض زیر با مصرف داروی پرمترین با پزشک معالج مشورت نمایید.

از جمله عوارض داروی پرمترین عبارتند از:

  • ناراحتی موضعی در پوست سر
  • سوزش موضعی
  • کرختی موضعی
  • سوزن سوزن شدن پوست
  • خارش
  • قرمزی پوست
  • راش پوستی
  • سوزش پوست
  • ادم موضعی

در صورت بروز واکنش‌های آلرژیک مانند مشکل در تنفس، سرگیجه شدید، بثورات پوستی، خارش، تورم (به خصوص ورم صورت، زبان و گلو) فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

شرایط نگهداری داروی پرمترین

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین متخصصان آنلاین پوست و مو، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

۳.۳/۵ (۷ نظر)

منبع
www.medlineplus.gov

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
66 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
حسین
10 روز قبل

سلام وقتتون بخیر روی آلتم هنوز جای جوش از گال مونده خودبخود میره یا باید پماد خاصی بگیرم واینکه گال با سمپاشی افروز ازبین میره یا خیر؟

مریم
مریم
22 روز قبل

من یکسال و شش ماهه درگیرش هستم . الان فقط مچ دست به پایین و مچ پا به پایین خارش شدید داره و قلبم میخاد وایسه از زور خارش. یکساله این تاولها که تعداد زیادی هم هستند خوب نمیشن .گازهای ساده روزمره هم نمیتونم انجام بدم . دکتر چند بار با سوزن هم تخلیه کرده ولی باز پر میشن. هر بار هم تشخیص گال میدهند.یکسال و شش ماهه شبها نخوابیدم .درمان رو با دقت انجام میدیم . حال جسمی و روحیم خیلی بده .آیا بیمارستان بستری نمیکنن؟ من دیگه نمیتونم ادامه بدم

مژگان
مژگان
پاسخ به  مریم
7 روز قبل

عزیزم برو پیش دکتر شهسواری، نازی آباد و پنکه مطبش،عاااالیه تشخیصش،سریع خوب میکنه،بزن اینترنت

مریم
مریم
22 روز قبل

آیا کسی بوده که تاول هم زده باشه بخاطر گال . تاولهای آبدار

داوود
داوود
1 ماه قبل

سلام.من و خانم و پسر ۱۲ ساله ام گال گرفتیم و بعد از زدن پماد پرمترین خوب شدیم .اما پسرم هنوز عوارضی روی تمام بدنش داره که روی دستهاش مثل پسوریازیس شده و ترک خورده خودم هم داره روی دستام میزنه .میتونین بگید چی می‌تونه باشه..

سجاد
سجاد
1 ماه قبل

سلام من حدود سه ماهه گال گرفتم رفتم پیش متخصص و داروهای که برام تجویز کرد موقت بود خیلی عذاب میده چکار کنم اگر درمان قطعی دارد لطفاً راهنمایی کنید

مانا هانا
مانا هانا
پاسخ به  سجاد
30 روز قبل

سلام لوسیون ایورمکتین بزن واسپری درمنزل جواب قطعی میده .سرچ کن اینترنت میاد وخرید کن

Neda
Neda
2 ماه قبل

سلام پسرم سرش دچار شپش شده خیلی هم کم هست شامپو پرمترین هم زدم هر چند روز باید این شامپو استفاده کرد؟

مانا هانا
مانا هانا
پاسخ به  Neda
30 روز قبل

لوسیون آیورمکتین بزن داروش گیر نمیاد ولی اینترنتی موجود هست

مانا هانا
مانا هانا
پاسخ به  Neda
30 روز قبل

لوسیون ایورمکتین بزن

سروش
سروش
2 ماه قبل

با عرض درود و خسته نباشی.
من یه یک ماهی میشه گال گرفتم دکتر پوست رفتم بهم پرمترین تجویض کرد هم خودم بقیه کسانی که کنارم بودن تمام لباس ها پتو ها شتسته و تمیز شدن الان دو هفته از درمانم میگذره الان از دوز دوم مصرف پرمترین ۵ درصد م میگذره جاهای گال داره درمان میشه سیاه شدن ولی بعد از حمام خارش میگیرن و در طول روز اندکی خارش میگیرم و الان بعد از مصرف روی آلت م یه دونه کوچک مشکوک به گال زده آیا طبیعه یا خیر

بیگدلی
بیگدلی
2 ماه قبل

سلام‌اول پسرم گرفت بعددخورم بعدخودم بعدشوهرم کل بدنمون خارش شدیدداریم دکتررفتیم یکیش میگه گال هستش یکیش میگه آکنه من خودم باردارم بخداذله شدیم چیکارکنیم

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام
من تقریبا ۷ ماه تمام بدنم خارش شدید داشت وزخم هایی شبیه ب کهیر روی بدنم میزد ک با زدن آمپول دگزامتازون و هیدروکورتیزون برطرف میشد ب همین دلیل من هر هفته این آمپول هارا میزدم ب دکتر آلرژی مراجعه کردم اما تشخیص کهیر دادن و چون با خوردن بعضی غذاها بدتر میشدم بعضی غذا هارا ممنوع کرد و قرص سیتریزین و فکسوفنادین و ویتامین دی تجویز کرد اما من اصلا جوابی نگرفتم و بهتر نشدم تا اینکه ب یک دکتر عمومی مراجعه کردم و تشخیص گال داد و بت مصرف پماد پرمترین و صابون گوگرد بهترشدن امااحساس خارش و سوزش دارم
لطفا راهنمایی کنید ک من گال گرفته ام یا خیر اگر گال هست پس چرا بعد مصرف دارو ها هنوز احساس خارش و قرمزی کهیر هام بیشتر شده ؟؟.

سیاوش
سیاوش
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

با سلام بله گال هست و علائم هم اوش شب خارش داره

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

بله خاهرم گال هست و از صابون گوگرد هنگام حمام استفاده کنید بعلاوه پماد پرمترین یا لوسیون مالاتین و یا روغن درخت چای انشاالله که خوب میشید

سارا
سارا
7 ماه قبل

آیا استفاده از شامپو بیشتر از یک بار در هفته اشکال دارد؟
تخم های شپش را باید با دست و یا شانه بیرون آورد یا با شامپو هم کشته و بی اثر میشوند؟

مرتضی
مرتضی
7 ماه قبل

سلام دختر من موهاش شپش افتاده ، استفاده کردم و امروز که دو روز گذشته با شانه شپش شانه کردم و یک شپش زنده باز هم دیدم بازم استفاده کنم بعد از ۴۸ ساعت

مانا هانا
مانا هانا
پاسخ به  مرتضی
30 روز قبل

فقط لوسیون ایورمکتین درمانش است

Forozan Miralami
Forozan Miralami
11 ماه قبل

سلام من پرمترین استفاده کردم برای ۳مرحله باتجویز دکتر ولی بازهم دانه هایی میبینم خواستم بپرسم این طبیعیه؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Forozan Miralami
2 ماه قبل

نه غیر طبیعی هست شما از صابون یا پماد گوگرد استفاده کن و محیط راهم ویروس کشی بفرماید

Forozan Miralami
Forozan Miralami
11 ماه قبل

اسپری پرمترین روی وسایل غیرقابل شستشو گال راازبین میبرد؟

کورش
کورش
پاسخ به  Forozan Miralami
7 ماه قبل

وسایل خواب ازجمله تشک بیمارمبتلابه گال راچطوری گال زدایی کنیم؟؟؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  کورش
2 ماه قبل

با شستن با آب داغ و اگر نمیتونین با اسپری سم ضد گال بنام پرمترین ویروس کشی نماید

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Forozan Miralami
2 ماه قبل

بله کاملن

Forozan Miralami
Forozan Miralami
11 ماه قبل

سلام آیابا اسپری پرمترین روی وسایل گال ازبین میرود؟

Forozan Miralami
Forozan Miralami
پاسخ به  Forozan Miralami
11 ماه قبل

وسایلی که قابل شستن نیست بااسپری ازبین میروند؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Forozan Miralami
2 ماه قبل

بله از بین می‌روند

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Forozan Miralami
2 ماه قبل

بله ازبین می‌رن

نرگس
نرگس
1 سال قبل

سلام من دیشب پمادپرمترین استفاده کردم تا۱۴ساعت دیگه نیازی نیس دوباره بزنم میترسم تخم گال دوباره عذاب‌آور باشه

سلیم
سلیم
پاسخ به  نرگس
4 ماه قبل

سلام من پماد پرمترین استفاده کردم و بدنم سوزن سوزن میشود چه کاری انجام بدهم که خوب بشم

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  نرگس
2 ماه قبل

بعداز دوازده ساعت برید حمام و بعد از حمام دوباره بزنید

سارینا
سارینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید شبتون بخیر…میخواستم بپرسم قرص پرمترین که درمان ضد شپش زده واقعا قرصش هست یا نه ؟من اینجا که خوندم زده شامپو یا کرم ضدشپش و گال، این همه شامپو استفاده کردیم جواب نگرفتیم حتی تخماشم بعداز شامپو با شونه کشیدیم در نیومده با دست درآوردیم لطفا راهنمایی کنید که قرصش وجود داره یا نه برای کودکان بالای سه سال میشه استفاده کرد؟ممنونم

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  سارینا
2 ماه قبل

خیرقرصش نیست و برای کودکان پماد پرمترین استفاده کنید

هانیه
هانیه
1 سال قبل

سلام.شامپوی پرمترین بیشتر از ۱۰ دقیقه روی لسر بماند تاثیر دارد؟؟؟

حامد
حامد
1 سال قبل

سلام میشه شامپوی پرمترین روبرای قارچ سراستفاده کرد؟

فاطمه خسروی
فاطمه خسروی
1 سال قبل

سلام دختر ۱۸ ماهه من دچار شپش شد و من دو بار براش لوسیون ضد حشرات پریم و مایع ضد عفونی دافع حشرات البسه درمین که حاوی پرمترین هست استفاده کردم و احساس می کنم دچار سختی تنفس شده و حساسیت نشون داده باید چیکار کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

Rahimi
Rahimi
2 سال قبل

برای بچه ۶ساله هم میشه پماد پرمترین استفاده کرد؟؟؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Rahimi
2 ماه قبل

بله میشه

Rahimi
Rahimi
2 سال قبل

سلام اگه پماد پرمترین استفاده کنی حموم نری چه مشکلی پیش میاد؟؟؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  Rahimi
2 ماه قبل

بعد از دوازده ساعت باید بری حموم اگر نرید پوستتان خشک میشه

نیما
نیما
2 سال قبل

سلام خسته نباشین من گال دچار شدم امروز این دارو رو مصرف کردم و بعد از نیم ساعت سوزش و خارش شدی. در من ایجاد شد من سه ساعتم گذشته و هنوز خارش شدید دارم

ثنا
ثنا
2 سال قبل

سلام من وشوهرم چن ماه مبتلا ب گال شدیم نمونه پوست دادم ازمایش چن سری رفتم دکترخوب نشدم ایادرمان قطعی وتضمینی هست برای این مریضی لطفا جواب بدین

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  ثنا
2 ماه قبل

بله پماد پرمترین بعلاوه پماد گوگرد و صابون گوگرد هم برای حمام استفاده کنید

پرنیا‌فرهنگیان
پرنیا‌فرهنگیان
2 سال قبل

سلام‌د‌محلول‌پرومترین‌باید‌چند‌روز‌در‌هفته‌‌استفاده‌بشه‌‌‌برای‌شپش‌سر

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  پرنیا‌فرهنگیان
2 سال قبل

سلام، شامپو پرمترین یکبار در هفته به مدت ۲ هفته

هانیه
هانیه
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
1 سال قبل

سلام.شامپو پرمترین بیشتر از ۱۰ دقیقه روی سر بماند بازهم تاثیر خود را دارد؟؟؟؟

نگین
نگین
2 سال قبل

دخترم ۸ساله است چندین بار بردمش متخصص پوست شپش سر‌داره شامپو صابون پرشماری ولیندان براش نوشتند بعد یک مدت دوباره برمیگرده توی خانواده ۳نفریم همه تمیز هستند دخترم لباس هاش آمیزه فقط توی سرش هستن خواهش می کنم دراین مورد راهنمایی کنید ممنون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نگین
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  نگین
2 سال قبل

معاینه و بررسی حضوری انجام شود

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نگین
1 سال قبل

سرتون با سرکه بشورید

محیا
محیا
2 سال قبل

پماد پرمترین چقد باید رو سربمونه برا درمان شپش سر

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محیا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

امیر
امیر
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید در پی بروز خارش شدید در پشت و ناحیه شکم به دکتر مراجعه کردم تشخیص گال داد اول محلول لیندان استفاده کردم و سپس یک هفته بعد پماد کامترین ۵% بعد از دو سه روز استفاده از کامترین در ناحیه آلت تناسلی جوشها قرمز و قرمزی پوست البته بدون خارش بوجود آمده و شاهد پوست اندازی و خشکی پوست شدم از پماد ویتامین آ د استفاده میکنم آیا روشی یا شامپو و یا دارویی برای بهتر شدن من جو دارد

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  امیر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

Omid
Omid
پاسخ به  امیر
1 سال قبل

داداش خوب شدی؟

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  امیر
2 ماه قبل

پماد پرمترین استفاده کنید و صابون گوگرد هنگام حمام

پاکو
پاکو
2 سال قبل

سلام
پماد پرمترین برای گال روزی چند نوبت و تا چند روز باید مصرف شود ؟

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  پاکو
2 سال قبل

سلام
بهتره به متخصص پوست مراجعه کنید.

منوچهرقلجای
منوچهرقلجای
پاسخ به  پاکو
2 ماه قبل

هردوازده ساعت یکبار در روز

سارا
سارا
پاسخ به  پاکو
2 ماه قبل

سلام برای کودک دو سال که تشخیص گال دادن برای انگشتان پا و پرمترین دادن میشه هر روز پماد رو استفاده کرد؟

جاويد
جاويد
2 سال قبل

سلام برای شخصی که در پاهاش واریس و تورم وجود داره استفاده از پرمترین بی خطره

علی
علی
2 سال قبل

سلام،برای خارش پوست دستم به متخصص پوست مراجعه کردم،هیچ کدام از علائم گال را نداشتم،اما پرمترین تجویز کردند،چند ساعت بعد از استفاده تمام پوستم کهیر زد،به پزشک مراجعه کردم گفتند حساسیت دارویی هست سیتریزین تجویز کردند و گفتند معلوم نیست برطرف بشه یا خیر،الان حدود شش ماه هست که هر ۴۸ ساعت سیتریزین ۵ میلی استفاده میکنم و اگر دیرتر استفاده کنم بدنم شروع به خارش و زدن کهیر میکند.
لطفا راهنمایی بفرمایید.ممنون

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط علی
دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  علی
2 سال قبل

با سلام…
دچار کهیر مزمن میباشید…تا زمانی که کهیر مزمن وجود دارد…بایستی دارو مصرف گردد….همچنین از نظر بیماریهای خودایمنی توسط همکار متخصص روماتولوژی بررسی انجام گردد.

سارا
سارا
2 سال قبل

چقدر باید دقیقا روی سر بماند؟؟پرمترین

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

سلام
شامپو پرمترین ۵ دقیقه روی سر بماند

دکمه بازگشت به بالا