اقدامات مهم قبل از بارداری برای زنان و مردان

قبل از اقدام به بارداری باید چه کارهایی انجام دهیم؟

اقدامات بارداری

بارداری یک تجربه جدید برای هر خانم متاهل است. بسته به شرایط بدنی، برخی این دوره را به‌راحتی پشت سر می‌گذارند و برخی دیگر دوران بارداری سختی خواهند داشت.

در حال حاضر به خاطر شرایط محیطی، نوع خورد و خوراک، آب و هوا و مسائل دیگر، بارداری نیاز به اقدامات اولیه‌ای دارد. برای این که فرزندی سالم به دنیا آورید و یک بارداری بسیار آسان را پشت سر بگذارید، موظف به انجام اقدامات قبل از بارداری اول یا دوم خواهید بود.

پذیرش ۲۴ قصد دارد در این مطلب به توضیح کامل این اقدامات بپردازد و اطلاعات لازم و کافی را در اختیار کسانی قرار دهد که تصمیم به بچه‌دار شدن گرفته‌اند.

هر چند مطالب تاپیک اقدامات قبل از بارداری نی نی سایت مناسب و آموزنده است، اما اطلاعاتی که ما در این مطلب ارائه می‌دهیم بنیاد علمی دارند.

اگر شما هم تمایل دارید طعم پدر مادر شدن را بچشید و فرزندی سالم به جامعه تحویل دهید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اقدامات برای بارداری

خانم‌ها از یک سیستم بدنی پیچیده برخوردار هستند. از آن‌جایی که قرار است ۹ ماه تمام جنین در شکم مادر رشد کند، اقدامات بارداری برای خانم‌ها بسیار حائز اهمیت است.

ممکن است بپرسید این اقدامات چیست و برای اقدام به بارداری چه کارهایی باید انجام داد؟ در پاسخ به این سوال، به یک سری از اقدامات رایج در زیر اشاره کرده‌ایم.

با پزشک زنان مشورت کنید

قبل از اقدام برای بارداری، ابتدا لازم است چند جلسه‌ای با پزشک زنان مشورت داشته باشید. در این مشاوره باید پیرامون مسائلی از قبیل قد، وزن، فشار خون، چربی خون و بیماری‌های زمینه‌ای صحبت شود.

ارائه اطلاعات دقیق در رابطه با داشتن یا نداشتن نسبت فامیلی با همسر، داروهای مصرفی خاص و مواردی از قبیل می‌تواند کمک بزرگی به فرآیند بارداری کند.

ممکن است به پزشک متخصص در محل زندگی خود دسترسی نداشته باشید، توصیه می‌کنیم با متخصصان مشاوره زنان و زایمان پذیرش ۲۴ تماس بگیرید که در هر لحظه امکان پاسخ‌گویی به سوالات شما را دارند.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

آزمایشات قبل از بارداری انجام دهید

وضعیت سلامت بدن تاثیر زیادی در پیشروی هر چه بهتر فرآیند بارداری دارد. برای این‌که پزشک بتواند از سطح سلامت شما مطلع شود، انجام آزمایشاتی را پیشنهاد می‌کند. با توجه به جواب آزمایش، پزشک ممکن است مصرف مکمل و مولتی‌ویتامین را تجویز کند.

ممکن است بپرسید قبل از بارداری چه ویتامین هایی بخوریم؟ در پاسخ باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • فولیک اسید که برای جلوگیری از ناهنجاری‌های عصبی جنین در سه ماهه اول بارداری مصرف می‌شود.
  • ویتامین D که نقش پررنگی در بهبود کیفیت استخوان‌ها دارد.
  • ویتامین A که مصرف بی‌رویه آن باعث بروز نواقصی در جنین می‌شود.

آزمایش خون از دیگر آزمایشات قبل از بارداری است که موارد زیر را مشخص می‌کند:

  • گروه خونی
  • مثبت منفی بودن Rh خون
  • میزان چربی و قند خون
  • کم‌خونی
  • مقاومت سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری‌هایی مانند تالاسمی، هپاتیت، سرخچه و بیماری‌های خطرناک دیگر.

برای انجام معاینات قبل بارداری اقدام کنید

تست پاپ اسمیر و معاینه لگن از جمله معایناتی است که در زمره اقدامات قبل از بارداری دوم یا اول قرار می‌گیرد. تست پاپ اسمیر مربوط به بررسی دهانه رحم است. در این آزمایش سلول‌های دهانه رحم مورد بررسی قرار می‌گیرند تا سلامت آن‌ها به اثبات برسد.

از آزمایش ژنتیک غافل نشوید

یکی دیگر از اقدامات لازم قبل از بارداری، انجام آزمایش‌های ژنتیک است. این آزمایش‌ها در عین سادگی، بسیار هزینه‌بر هستند. اما هرگز نباید به خاطر هزینه بالایی که در بر دارند، اهمیت آن‌ها نادیده گرفته شود. در واقع مهم‌ترین اقدامی که قبل از بارداری می‌توان برای تضمین سلامت فرزند انجام داد، توجه به انجام همین آزمایش‌های ژنتیکی است.

شاید پزشکان در حالت عادی فرد را مجاب به انجام آزمایش ژنتیک نکنند اما کسانی که در خانواده شاهد بیماری‌های ژنتیکی هستند باید حتما آن را انجام دهند.

سلامت دندان ها برای بارداری

سلامت دهان و دندان را مورد بررسی قرار دهید

در دوران بارداری، خانم‌ها دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. این نوسان هورمون‌ها گاهی منجر به آسیب رسیدن به دهان و دندان خواهد شد.

از آن‌جایی که مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری کار سختی است، بهتر است بررسی سلامت دهان و دندان در زمره اقدامات قبل از بارداری اول یا دوم قرار بگیرد.

مشاوره آنلاین دهان و دندان

از رژیم غذایی سالم و مقوی پیروی کنید

قطعا می‌دانید که سبک غذا خوردن و نوع غذاهای مصرفی در فرآیند بارداری چقدر تاثیرگذار است. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند با رفتن نزد پزشک تغذیه، یک برنامه غذایی خوب و سالم را برای مدتی پیش بگیرید.

استفاده از مواد مغذی، غلات، سبزیجات، مغزجات، میوه‌ها، انواع گوشت سفید و قرمز، لبنیات و مواد غذایی سالم دیگر در رژیم غذایی قبل بارداری بسیار پراهمیت خواهد بود.

با این کار نه تنها می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز بدن را تامین کنید، بلکه به وزن ایده‌آل خود می‌رسید و میزان چربی‌های بدن را کاهش خواهید داد. البته در مورد BMI بدن بهتر است با پزشک تغذیه مشورت کنید. چرا که BMI خیلی زیاد یا خیلی کم، فرآیند بارداری را دچار مشکل می‌کند.

دریافت رژیم غذایی سلامت

رژیم قبل از بارداری

ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهید

بدن سالم و قوی تنها با تغذیه درست به دست نمی‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید بارداری آرام و خوبی را پشت سر بگذارید، از ورزش کردن غافل نشوید. ورزش‌های روزانه نه چندان شدید می‌توانند شرایط بدنی شما را برای بارداری ایده‌آل سازند.

زمان تخمک‌گذاری را یادداشت کنید

زمانی که عادت ماهیانه به پایان می‌رسد، بسته به شرایط بدنی چیزی حدود ۴ الی ۷ روز بعد تخمک‌گذاری آغاز خواهد شد. اگر شما مرتب زمان عادت ماهیانه و تخمک‌گذاری را یادداشت و در زمان صحیح برای بارداری اقدام کنید، شانس بیشتری نسبت به کسانی خواهید داشت که بدون برنامه‌ریزی برای پدر و مادر شدن تلاش می‌کنند.

از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات خودداری کنید

نوشیدنی‌های الکلی و دخانیات، چه قبل از اقدام برای بارداری و چه در حین بارداری، تاثیر منفی روی سلامت جنین می‌گذارد. پس اگر قصد بارداری دارید، بهتر است مصرف آن‌ها را کنار بگذارید و پس از آن برای بچه‌دار شدن اقدام کنید.

تمامی این موارد، اقداماتی برای تقویت رحم قبل از بارداری به شمار می‌روند که همگی در کنار هم می‌توانند شرایط را برای خانمی که قصد بارداری دارد، متعادل سازند.

اقدامات قبل از بارداری برای مردان

بد نیست بدانید اقدامات برای بارداری تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم باید نکات خاصی را مد نظر قرار دهند. چون مشکلات باروری تا حدی در آقایان هم وجود دارد و تاثیر آن بر سلامت جنین غیر قابل انکار است.

با صحبت با متخصصان آنلاین مشاوره بارداری پذیرش ۲۴ می‌توانید سوالات مربوط به این موضوع را کامل بپرسید. با این‌حال در ادامه از میان اقدامات قبل از بارداری برای مرد، مهم‌ترین آن‌ها را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مشاوره آنلاین بارداری

مصرف نکردن داروهای خاص

داروهای بدون نسخه شاید در نگاه اول مضر نباشند اما تاثیر مستقیمی روی باروری آقایان خواهند گذاشت. پس بهتر است آن‌ها از مصرف داروهایی مانند سایمتیدین، سولفاسالازین و نیتروفورانتوئین، پردنیزولون، کورتیزون و داروهای مشابه خودداری کنند.

البته گاهی آقایان به خاطر بیماری‌های زمینه‌ای، داروهایی به تجویز پزشک مصرف می‌کنند که با اعلام تصمیم بچه‌دار شدن به پزشک، این داروها حذف یا جایگزین خواهد شد.

قرار نگرفتن در محیط‌های آلوده

یکی از عواملی که تا حدی بر اختلال باروری آقایان تاثیر می‌گذارد، محیطی است که در آن کار می‌کنند. کود‌های شیمیایی، سرب، آهک، آفت‌کش، مواد پتروشیمی، تشعشعات رادیواکتیوی و مسائل مشابه باعث می‌شود تا کیفیت اسپرم کاهش پیدا کند و مرد برای باروری مشکل داشته باشد.

پس بهتر است قرار نگرفتن در محیط‌های آلوده به عنوان یکی از اصلی‌ترین اقدامات قبل بارداری، برای مردان معرفی شود.

نقش اسپرم ها قبل از بارداری

جلوگیری از گرم شدن بیضه‌ها

زمانی که بیضه‌ها گرم شوند تعداد اسپرم‌ها کاهش پیدا می‌کند و اگر دائما اتفاق بیفتد، فرد را با مشکلات باروری مواجه خواهد کرد.

بنابراین مردان باید قبل از اقدام برای بارداری، مرتبا بیضه‌ها را خنک نگه دارند و از رفتن به سونا، جکوزی و حمام داغ خودداری کنند. استفاده از پتوهای برقی، کیسه آب گرم، لباس‌های تنگ و چسبان اصلا توصیه نمی‌شود.

پیروی از برنامه غذایی سالم

همان‌طور که تغذیه بر سلامت بدن خانم‌ها قبل از بارداری اثر مستقیم می‌گذارد، کیفیت و تعداد اسپرم‌ آقایان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. می‌دانید که بخش بزرگی از کمبودهای بدن زن و مرد با مصرف مواد غذایی مفید و مغذی تامین می‌شود. بنابراین نباید از برنامه غذایی سالم غافل شد.

رژیم غذایی برای افزایش اسپرم

آقایان باید قبل از اقدام برای بارداری، مواد مغذی زیر را در برنامه غذایی خود قرار دهند:

  • گوشت سفید و قرمز
  • تخم مرغ
  • غذاهای دریایی به خصوص ماهی تن
  • جگر گوسفند و غذاهای حاوی آهن
  • قارچ
  • غلات کامل

مصرف ویتامین E، کاهش مصرف نوشیدنی‌های الکلی و حذف دخانیات در زمره مهم‌ترین اقدامات قبل از بارداری برای آقایان قرار خواهد گرفت.

اعمال شرعی قبل از بارداری

بر اساس عقاید شرعی، بهتر است والدین یک سری امور را قبل از بارداری انجام دهند که اکثرا مستحب هستند. بعضی از آن‌ها عبارت هستند از:

  • تلاوت آیه نور قبل از آمیزش توسط والدین
  • خوردن خوراکی‌ها و میوه‌هایی از قبیل گلابی، کاسنی و قاووت توسط مرد
  • خواندن دو رکعت نماز قبل از آمیزش
  • تلاوت سوره حمد و فرستادن صلوات قبل از نزدیکی

البته یک سری مکروهات هم وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره کردیم و از نظر شرعی بهتر است قبل از بارداری و در هنگام نزدیکی انجام نشوند:

  • نگاه کردن مرد به فرج زن
  • سخن گفتن والدین به جز ذکر خداوند
  • انجام آمیزش به قصد بارداری در مسیر
  • نزدیکی نزد کودک دیگر
  • در دست داشتن انگشتر یا هر چیزی با نام خدا
  • آمیزش بدون وضو یا غسل
  • آمیزش در حالت ایستاده
  • نزدیکی کردن در زیر درخت میوه
  • آمیزش بدون عریانی کامل

اقدامات قبل از بارداری برای فرزند زیبا

مسلما داشتن فرزند زیبا، باهوش و سالم از آرزوهای هر پدر مادری است. با یک سری از اقدامات می‌توان تا حدی باعث زیباتر شدن چهره فرزند شد.

اما قبل از آن لازم است بدانید که سی روز بعد از لقاح، چشم، گوش، دهان، بینی و دیگر اعضای بدن جنین شکل می‌گیرد. در ماه سوم بارداری، چهره جنین به انسان نزدیک می‌شود و در ماه پنجم، خصوصیات زیبایی در او ظاهر خواهد شد.

در طب سنتی و اسلامی، اقدامات قبل از بارداری برای فرزند زیبا این‌طور مطرح شده است:

  • پدر گلابی مصرف کند.
  • آمیزش زمانی انجام شود که شهوت طرفین در اوج باشد.
  • پاک‌سازی نطفه با روزه گرفتن انجام شود.
  • کبد از سموم پاک شود.
  • والدین در هنگام ناشتا میوه بخورند.
  • مادر کندر مصرف کند.

در کنار رعایت این مسائل، پرهیز کردن از خوردن فست‌فود، غذاهای چرب و شور، نوشابه، نوشیدنی‌های الکلی، انواع سس، غذاهای پرادویه، غذاهای آماده و کنسروی کمک می‌کنند تا جنین زیباتر شود.

اقدامات قبل بارداری برای زیبا شدن فرزند

اقدامات مربوط به تعیین جنسیت در بارداری

برای برخی از والدین، جنسیت بچه تا حدی اهمیت دارد. شاید این روزها انجام یک سری امور به عنوان اقدامات قبل از بارداری برای پسردار شدن یا دختردار شدن پیشنهاد می‌شود اما هنوز از نظر علمی به اثبات نرسیده‌اند.

تحقیقات نشان داده است کسانی که اقدامات زیر را انجام داده‌اند، تا حدی توانسته‌اند در تعیین جنسیت جنین موفق باشند:

  • مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، آهن، فسفر، سدیم و روی توسط زن باعث می‌شود PH رحم بالا رود و شانس پسردار شدن بیشتر شود.
  • مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم، مس و منیزیم توسط زن باعث می‌شود تا PH رحم کاهش پیدا کند و شانس دختردار شدن زیاد شود.

البته این رژیم‌های غذایی باید ۲ الی ۴ ماه قبل از اقدام برای بارداری توسط زن رعایت شوند و زیر نظر پزشک تغذیه باشد.

تغذیه مناسب بارداری

کارهای بعد از نزدیکی برای بارداری

تا قبل از این راجع به اقدامات پیش از بارداری صحبت کردیم. اما ممکن است از خود بپرسد بعد از نزدیکی چه کنیم تا باردار شویم؟

در پاسخ به این سوال، به چند راهکار کلی اشاره خواهیم کرد:

روان‌کننده مصرف نکنید

شاید همیشه برای تجربه یک رابطه جنسی لذت‌بخش از روان‌کننده‌ها استفاده می‌کردید اما در حال حاضر برای بارداری باید از آن‌ها دوری کنید. چون در واقع این روان‌کننده‌ها مانعی برای حرکت اسپرم در دهانه رحم و لوله تخمدان می‌شود و شانس بارداری را به مراتب کاهش می‌دهد.

گاهی ممکن است حذف روان‌کننده‌ها برای شما ممکن نباشد. در این صورت توصیه می‌کنیم تا روان‌کننده‌های طبیعی مانند روغن زیتون، روغن کانولا و انواع مشابه را جایگزین روان‌کننده‌های شرکتی کنید.

بعد از نزدیکی دراز بکشید

بعد از مقاربت و نزدیکی به منظور بارداری، بهتر است بلافاصله در تخت خواب دراز بکشید. اگر راه بروید و بایستید، جاذبه زمین به شما غلبه می‌کند و شانس رسیدن اسپرم به تخمک را کاهش می‌دهد. اقدامات دیگری که بعد از دراز کشیدن شانس بارداری را افزایش می‌دهند، عبارت هستند از:

  • قرار دادن بالشتک در قسمت زیرین کمر و لگن به‌طوری که پاها در مقایسه با بالاتنه بالاتر قرار بگیرند.
  • تکیه دادن پاها به دیوار به مدت ۳۰ دقیقه

پیگیری های پزشکی قبل از بارداری

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

درست است در گذشته زوج‌های جوان بدون هیچ اقدام ضروری تصمیم به بچه‌دار شدن می‌گرفتند، اما امروزه این کار ممکن نیست. چون آب و هوا، میزان آلودگی هوا، سبک زندگی، خوراکی‌ها و مسائل گوناگون دیگر در این مسیر تغییر ایجاد کرده‌اند و طبیعی است که زوج‌ها امروزه برای بچه‌دار شدن، نیاز به رعایت و اجرای یک سری اقدامات خاص داشته باشند.

بارداری یک فرآیند مهم در زندگی افراد است که باید آن را جدی گرفت. به‌هرحال رعایت اقدامات قبل از بارداری روی سلامت مادر و جنین او تاثیر خواهد گذاشت.

در مطلب بالا تا حد زیادی این اقدامات را شرح دادیم گرچه بدون شک هیچ‌چیزی بهتر از صحبت با یک متخصص در این زمینه نیست که به تمام ابهامات شما پاسخ دهد.

بنابراین توصیه می‌کنیم با متخصصان مشاوره بارداری آنلاین پذیرش ۲۴ تماس بگیرید که به شکل‌های گوناگون نوشتاری یا صوتی می‌توانند به تمام سوالات شما پاسخ دهند.

مشاوره آنلاین بارداری

۳.۵/۵ (۲۶ نظر)

منبع
cdccdc

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
92 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امین الله سلیمانی
امین الله سلیمانی
23 روز قبل

اسلام من ۲۳سالم ۸ماه می شه عروسی کردم میخام بچه دار بشیم ولی نمیشه چی کار کنیم

امین الله سلیمانی
امین الله سلیمانی
23 روز قبل

سلام من میخا بچه دار بشم

دیانا
دیانا
1 ماه قبل

سلام من ۲۲ سالمه میخوام باردار بشم اما نمیشه چیکار کنم

حامد
حامد
2 ماه قبل

تو قرن ۲۱ داریم زندگی میکنیم مسایل دینی را به پزشکی ربط ندهید که فلان سوره را بخون که بچه دار شی واقعا چی فکر میکنید ؟!؟ هنوز درگیرین با پای چپ برین مستراح یا پای راست !؟ اومدم یه مطلب پزشکی بخونم یه چیزی یاد بگیرم اما واسه کوته فکری شما متاسفام

محمد
محمد
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

از همون قرآن پزشکی آمده همه اطباء دنیا از خدا واهل بیت یاد گرفتن یکم برو مطالع کن

احمدی
احمدی
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

تو اگر بخدا. ایمان داشته باشی میدانی که دادن اولاد نی دست تو است و نی دست پزشک فقط اولاد را خداوند میدهند و پزشک را خداوند واسته قرار داده.

محمد
محمد
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

چرا ما از خدا غافل شدیم از خدا مهربون تر کجا داریم .

مرتضی کاوسی
مرتضی کاوسی
پاسخ به  حامد
19 روز قبل

ای عاقل همین پای راست دورترین قسمت به قلب انسان میباشد و اگر سکته بکند انسان هرجایی پای راست رو گذاشته باشد میافتد پس نتیجهر میگیرند آدمهایی عاقل که اسلام و قرآن و دستوراتش هم علمی و هم پزشکی هستند

سلماز
سلماز
پاسخ به  حامد
7 روز قبل

خاک برسرت که اعتقاد نداری ابله تو بچت چی میشه خدا میدونه بدبخت زنت

محمدرضا
محمدرضا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید یکسال عروسی کردم بچه دار نمیشم باید چه کردازمایش دادیم گفتن سالمه

جهان
جهان
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من می‌خوام که زنم بارداربشه ولی دکترها به من گفتن تو تالاسمی داری وما بچه دوست داریم چکار کنم لطفاً کمکم کنید

امین
امین
3 ماه قبل

سلام آلت من کج میخواستم بدونم مشکلی نداری که چون روم نمیشه برم پیشه دکتر

نازنین
نازنین
پاسخ به  امین
3 ماه قبل

با نخ ببند صاف شه…

میرزا تقی خان فراهانی
میرزا تقی خان فراهانی
پاسخ به  امین
2 ماه قبل

هر روز صبح بعد از صبحانه اتو رو بزن توی برق یه کم که گرم شد یه مقدار جوز هندی بمال روش و بعد سه بار بکش رو آلتت. این کار رو تا یک هفته انجام بده.. به امید خدا که مثل باند فرودگاه صاف صاف میشه و بعدش پرواز کن

حسن ارسام
حسن ارسام
پاسخ به  میرزا تقی خان فراهانی
6 روز قبل

وای پاره شدم

نفس
نفس
4 ماه قبل

سلام قرص اسید فولیک برای اقدام به باردرری فقط باید خانم استفاده کنه یا آقاهم باید استفاده کنه. ممنون

مینو
مینو
4 ماه قبل

سلام قرص سیم یدوفول برای بارداری باید خانم فقط استفاده کنه یا آقاهم باید استفاده کنه؟ ممنون

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام و درود بر شما
مطالب بسیار عالی بود و کامل
همینطور شرعیاتی که فرمودین خدا خیرتون بده
منم ۳۸ سالمه دوست دارم باردار بشم اما فکر میکنم سیستم بدنی ام بشدت پایین اومده و از خیلی مسایل و بیماری ها و نارسایی بچه میترسم نمیدونم باردار بشم اصلا یا نه یه پسر هفت ساله هم دارم

نوشین
نوشین
5 ماه قبل

سلام من من ۳۴سالمه قائدگی نامنظم دارم آیا باید پیش پزشک زنان و زایمان برم؟

سحر
سحر
پاسخ به  نوشین
4 ماه قبل

من میخوام باردارشم ولی نمیشه باردار بشم

اعظم علیزاده
اعظم علیزاده
پاسخ به  سحر
1 ماه قبل

سلام صبح بخیر من یک سقط داشتم اما آنچه رابطه داشتم باردار نشدم

Critic
Critic
6 ماه قبل

الان این قسمت کارهای شرعی که نوشتید و پر از تناقض هم هست کجاش بنیاد علمی داره ؟؟؟
مثلا لباس داشتن یا نداشتن توی لقاح چه تاثیری داره ؟
چرا همه جای این متن با هم تناقض داره ؟؟!!!
اطلاعات درست بدید لطفا

م.ف
م.ف
پاسخ به  Critic
5 ماه قبل

دوست عزیز اگر اعتقاد به روح دارید …
اعتقاد به ماوراءالطبیعه دارید…
اعتقاد به چشم زخم‌و طلسم و علم اعداد و علم حروف و علوم غریبه و…دارید
ذره ذره حرکات و انفعالات و نیت ها و اعمال انسانپر از تاثیر بر جسم و روح انسان هست

علی
علی
پاسخ به  Critic
5 ماه قبل

دکستان برای زوجی که توان مالی برای فرزنداوری ندارن کمک کنید درحد توان شاید خدا دستتون گرفت از محبت خارها گل میشود ۶۰۳۷۹۹۱۷۸۹۱۷۰۴۵۷راوش

هانی
هانی
پاسخ به  علی
4 ساعت قبل

میخای بچه بیارن اونم بدبخت بزرگ کنن

نمیدانم
نمیدانم
7 ماه قبل

نصف مطلب که خرافات و غیر علمی بود

ایکس
ایکس
7 ماه قبل

شما هنوز فرق فولیک اسید و اسید فولیک رونمیدونید.بعد نسخه می‌پیچید

Zahra
Zahra
پاسخ به  ایکس
5 ماه قبل

جفتش درسته

فاطمه بانو
فاطمه بانو
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر بنده ۳۱ساله وشوهرم ۴۱ساله بچه خیلی دوست دارم چهارماه هست عروسی کردیم و کیست تخمدان داشتم دکتر دارو نوشته دارم ومیخورم می‌خوام اقدام به بارداری کنم بیشتر دوست دارم دو قلو داشته باشم ولی هرچی خدا بده سالم صالح و… باشن مهم تره، الان چه باید بکنم قرص اسید فولیک هم دارم استفاده میکنم شوهرم چه چیزهایی باید مصرف کنه و خودم چیکار باید بکنم و چی بخورم هم سالم بودن هم هم زیبایی هم پسر دختر

الهه
الهه
پاسخ به  فاطمه بانو
6 ماه قبل

سلام دوست عزیزم برو تحت نظر دکتر صدیقه مژگان حجتی باش دکتر فوق العاده خوبیه .با یکبار رفتن پیش این دکتر همون اولین بار نتیجه خوب میگیری اصلا نگران نباش

مهناز
مهناز
1 سال قبل

سلام من ۲۱ سالمه میخوام باردار بشم اما نمیدونم چیکار کنم جلو گیره نمیکنم الان ۱۱ ماه شده عروسی کردم شوهرم و خودم میخواهیم بچه داره بشیم اما نمیدونم چیکار کنم پیش دوکتور ها خیلی رفتم آزمایش دادن انجام دادم گفتن هیچ مشکلی نداره بخاطر کم خونی گفت حامله نمیشه چون ۶ ماه پیش یک بچه از مه سقوط شده الان دو باره میخوام حامله بشم لطفا کمکم کنید

سمج
سمج
پاسخ به  مهناز
3 ماه قبل

عزیزم شما هنوز سوراخ رو پیدا نکردین

ساناز
ساناز
1 سال قبل

سلام
ببخشید اگر یک هفته از اقدام بارداری گذشته باشد و ترمیم تاتو ابرو انجام دهد اشکال داره

بهار
بهار
1 سال قبل

سلام من مبتلا به زگیل تناسلی ۱۸ هستم وکیست سابسروزال وکیست تخمدان دارم دکتر بهم برای بارداری کلومیفن داد، در ماه اول استفاده باردار نشدم اما قاعدگی هفت روز مبدل به سه روز شد،تو روز چهارم قاعدگی بیبی چک استفاده کردم منفی بود روز پنجم مجدد کلومیفن مصرف کردم و از روز هشتم به مدت دو هفته یک شب در میان رابطه داشتم چقدر احتمال داره باردار بشم

معصومه فرجی
معصومه فرجی
پاسخ به  بهار
11 ماه قبل

سلام من ۳۶ سال دارم و فرزند اولم که دختر هست را سن ۳۱ سالگی به دنیا آوردم و الان برای فرزند پسر میخواهم اقدام کنم چه کارهایی بتید انجام بدم

زهرا
زهرا
پاسخ به  معصومه فرجی
7 ماه قبل

سلام من سه سال ازدواج کردم الان میخوام حامله بشم یه جنین هم سقط کردم آزمایش پاپ اسمیر و دیگر آزمایشات رو دادم میگن مشکل نداری الان نمیدونم اقدام کنم یا دوباره پیش دکترم برم بعد لطفا جواب بدین

الهه
الهه
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام عزیزم حتما تجت نظر دکتر خوب باش .خود سرانه باردار نشو

بینام
بینام
1 سال قبل

سلام وقت بخیر بیمار پیوند کلیه هستم و سل سپت و کورتن مصرف میکنم و برای بچه دار شدن اقدام کردم ایا ضرر دارد

صحرا
صحرا
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۳۱سال سن دارم یه پسر ۸ساله هم دارم اما دوباره قصد بارداری دارم چند وقت جلوگیری نداشتیم بعد چند روز لکه بینی داشتم بعداون خون ریزی داشتم ایا باردارم یا نه

زینب شهبازی
زینب شهبازی
پاسخ به  صحرا
10 ماه قبل

سلام ۴۱ سالمه سه ماه. جلوگیری ندارم باردار هم نیستم چرا جلوگیری ۱۲سال طبعی بوده دو بچه دارم

رامین
رامین
1 سال قبل

ایا خود ارضای بیشتر که دوره جوانی انجام دادیم حالا که میخواییم بچه دار بشیم مشکلی پیش میاد یا نه خیلی ممنون کامل توضیح بدین

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

هرچی نزدیکی میکنیم بچه داره نمیشیم علت چی

معصومه
معصومه
1 سال قبل

سلام برا تنبلی تخمدان باید چکارکرد

معصومه
معصومه
پاسخ به  معصومه
1 سال قبل

سلام یه ساله نیمه اقدام به بچه داری کردم ۳۱ سالمه دکتر زیاد رفتم آزمایشام همه خوب بوده فقط سونوگرافیم تبلی تخمدان نشون داده باید چکار کنم ممنونم میشم جواب بدین

الهه
الهه
پاسخ به  معصومه
6 ماه قبل

زینگ پلاس خوبه بخوری .وزنتو کاهش بده

معراج
معراج
1 سال قبل

شوهرم وگنر داره متونم ازش حامله بشم

نفس
نفس
1 سال قبل

سلام ببخشید من سه ساله ازداوج کردم ۱۸ سالمه نزدیکی میکنم با همسرم اسپرم داخل واژنم نمیره میشه بگین چی کنم

اصغر سبحانیان
اصغر سبحانیان
1 سال قبل

سلام من نزدیک به ۱۴سال بچه دار نشودم دکتر زیاد موراجه کردم والی نتیجه ندیدم لطفاً خواهش میکنم کمکم کنید

زهرا نجفی
زهرا نجفی
پاسخ به  اصغر سبحانیان
7 ماه قبل

برو پیش دکتر طاهره طباطبایی فک کنم اسمش در تهرانه. یک فامیلایمون همانطوری مثل شما بود. بعد دوازده شال الان خداروشکر دو تا پسر داره

هاجر
هاجر
1 سال قبل

سلام من می خواهم صاحب فرزند پسربشم ولی فلیکول کم کاری درتخمدان راست دارم

فرزانه
فرزانه
1 سال قبل

سلام ۴۳سالمه بعد از هجده سال میخام اقدام به بارداری فرزند پسر داشته باشم میشه راهنمایی کنید

الهان
الهان
پاسخ به  فرزانه
6 ماه قبل

به خدا توکل ای وی اف کن نوفق باشی

شاقلانی
شاقلانی
1 سال قبل

سلام ۴۷سالمه تازه ازدواج کردم چند ماه پریودم قطع شده میخوام باردار بشم چکار کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  شاقلانی
6 ماه قبل

یائسگی نزدیک برید دکتر تا دیرنشده

الهان
الهان
پاسخ به  شاقلانی
6 ماه قبل

ای وی اف عزیزم

سوگل
سوگل
1 سال قبل

سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه خواستم یک ماه دیگ عروسی کنم نمی خوام جلو گیری کنم آیا سنم مناسب

مهدی
مهدی
1 سال قبل

اون بنده خداهایی که سالمن ولی نمیتونن ازدواج کنن اینا رو میخونن غصه شون میگیره

مریم
مریم
1 سال قبل

چرانگاه نکردن به فرج زن در هنگام نزدیکی مکروهه؟؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مریم
امین
امین
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

کس شعر دینی

مرتضی کاوسی
مرتضی کاوسی
پاسخ به  امین
19 روز قبل

شعور و تربیت وقتی اساسا تو خونه شما نیست چرا از دیگران ایراد و انتقاد میکنید اول ادب و شعور داشته باشید

آرزو سلیمی
آرزو سلیمی
1 سال قبل

سلام وقت بخیر آیا ممکن بد از بارداری پوچ دوباره باردار شد

الهان
الهان
پاسخ به  آرزو سلیمی
6 ماه قبل

بله عزیزم جاری من همین شد نگران نباش

زهرا
زهرا
پاسخ به  آرزو سلیمی
2 ماه قبل

سلام من هم بارداری اولم همین طور بود دوباره باردار شدم

الهام جباري
الهام جباري
1 سال قبل

سلام من ۴ سال ازدواج کردم جلوگیری هم نداشتیم پریود هم سر وقته فقط برج ١٢ دوبار پریود شدم به فاصله ١٠ روز و برج ١ ٢۶ ماه پریود شدم چیکار کنم باردار شم

علی عباسی
علی عباسی
پاسخ به  الهام جباري
1 سال قبل

درود شاید مشکل از همسرتان باشد باید آزمایش اسپرم بدهند

علی
علی
پاسخ به  الهام جباري
5 ماه قبل

هرکی بار دار نمیشه فقط یکبار پیش دکتر مهرالحسنی بم بیمارستان افلاطونیان بره بقران من نتیجه دیدم بعد ۱۵سال رفتم خیلی جاها نشون ولی این دکتر اوکی بود خداییش

زینب سابکی ژند
زینب سابکی ژند
2 سال قبل

سلام من خیلی بدنم ضیف چکار کنم باردار بشم

مرادی
مرادی
2 سال قبل

برای بچه دارشدن چند بار نزدیکی کنی

راحله
راحله
پاسخ به  مرادی
1 سال قبل

یک سال شده باردار نشم میخواهم باردار بشم

عباس
عباس
پاسخ به  راحله
10 ماه قبل

سلام من هم ۱۳ سالم التناسب خیلی کوچک است برای بزرگش باید چه روشی انجام داد

رنیاز
رنیاز
2 سال قبل

سلام من ۳۵سالمه فرزنداولم پسرهست سالمه فرزنددوم هم مشکل قلب داشت دختربودفوت شده فرزندسوم پسره خدارشکرسالمه الان ازامایش دادم مثبت شده فقط اسیدفولیک استفاده کردم لطفاراهنمایم کنیدایا دوباره امکان داره مشکل فرزنددوم پیش بیاد.

الهان
الهان
پاسخ به  رنیاز
6 ماه قبل

باردار شدی

خانی
خانی
2 سال قبل

سلام من ۱۸سال دارم تمام مواردی بالا گذاشتید رو انجام دادم ولی حامله نمیشم چی کار باید انجام بدم

آرزو
آرزو
2 سال قبل

سلام الان ۴سال ازدواج کردم ولی تا سه سال جلوگیری میکردم الان میترسم حامله نشم چیکار کنم

علی عباسی
علی عباسی
پاسخ به  آرزو
1 سال قبل

مشکلی نیست استرس نداشته باشید و مکملهای مخصوص بارداری مصرف کنید انشاالله باردار میشوید

فریبا
فریبا
پاسخ به  علی عباسی
1 سال قبل

سلام منم میخام باردار بشم ولی فک کنم کیست دارم اخه برام قرص کنتراسمین تجویز شد. لطفا ی کم راهنماییم کنید

.......
.......
پاسخ به  فریبا
8 ماه قبل

همه اینا فقططططططط فقططططط دنبال پولن فقط پول این همه مردم سوال پرسیدن یکیشون درست ج ندادن اگه شما قصددتون کمک کردن به مردمه حرف دلشونو بشنوین ج بدین چرا تا یه چیزی میشه زود باید به پزشک مراجعه کنن جوابشونو اینجا یه دیقه وقت بزارین بدین از ماهیانتون کم میشه؟؟؟؟؟

الهان
الهان
پاسخ به  .......
6 ماه قبل

واقعا

B.K
B.K
پاسخ به  .......
1 ماه قبل

بله اصلا پاسخ داده نشده به سوالات متاسفانه

معصومه
معصومه
2 سال قبل

سلام من یکساله دارم اقدام به بارداری میکنیم ولی موفق نمیشیم آزمایشات مون هم مشکلی نداره چیکار کنم پیش هردکتری هم که رفتیم میگن مشکلی ندارید

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام من ۱۴ سالگی باردار شدم و ۱۵ سالگی مادر خدارو شکر پسرم سالم هست الان ۱۸ سالمه و می خوام که باردار بشم ازمایش هامو دادم و مشکلی ندارم میشه برای اقدام به بارداری کمکم کنید که چه چیز هایی بخورم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

شهلا
شهلا
2 سال قبل

آیا مشکلی برابچه پیش نمیاد ۴۳سال دارم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  شهلا
2 سال قبل

کسی که با سن بالا باردار میشه حتما باید تمام غربالگری ها انجام بشه تا خدای نکرده احتمال سندرم ها که در سن بالا بیشتر هست براش اتفاق نیوفته

فرزانه
فرزانه
پاسخ به  شهلا
1 سال قبل

سلام من ۴۳سالمه و قصد دارم برای فرزند پسر اقدام کنم بعد از هجده سال

شهلا
شهلا
2 سال قبل

سلام من ۴۳سال دارم دوست دارم بزارم حامله بشم چه چیزهای رو باید رعایت کنم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  شهلا
2 سال قبل

سلام ما توصیه نمی کنیم به شما با توجه به سنتون که ۴۳ سال هست باردار بشید
ولی اگر شرایطتون جوری هست که می خواید این اتفاق بیوفته حتما باید تحت نظر پزشک باشید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 سال قبل

سلام روزتون بخیر..من ۳۷سال سن دارم ازدواج اولم یک دختر دارم ک مشکل شبه اطیسم داشت حالا دخترم ۱۹سال داره ..مجدد ازدواج کردم میخوام باردار شم یکمی نگرانم بخاطر دخترم الانک میخوام باردار بشم استرس دارم میش راهنماییم کنید.تمام کارای قبل بارداری رو انجام دادم مشکلی نداشتم..منونم

بیتا
بیتا
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

شاید مشکل از همسر قبلتون بوده که دخترتون اتیسم دارن . پس اگر ازمایشاتتون هیچ چیزی نشون ندادن اصلا نگران نباش

علی
علی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام کمک به زوج نابارور بخاطر توان مالی ۶۰۳۷۹۹۱۷۸۹۱۷۰۴۵۷راوش

مهدی
مهدی
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
4 ماه قبل

سلام.این همه تلاش میکنید بچه بیارید به آینده بچه فکر کردین مگه دستگاه جوجه کشیه تون تون بچه می‌خوایین.بعد ولش کنید. یکم فکر کنید.ببینین میتونید ایندشو تظمین کنید.بعضی هنوز مستأجرن بچه میارن.بخدا ظلم نکنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  مهدی
4 ماه قبل

این مشکلاتی که هست همش سر خوراک میخورین با نون و پنیر و مرغ هورمونی چی میخوایید بشه.شوهراتون ۱۲ساعت کار می‌کنه از اون میخوایید چی در بیاد.

دکمه بازگشت به بالا