آیا احتمال بارداری با کاندوم سالم وجود دارد؟

احتمال بارداری با کاندوم چقدر است؟بارداری بعد از جلوگیری با کاندوم امکان دارد؟

درباره کاندوم

پوشش کاندوم در جلوگیری از بارداری و بیماری­های جنسی مؤثر است؛ اما تأثیر این پوشش به روش استفاده شما بستگی دارد. مطالعات نشان می­دهد خطاهای اساسی در استفاده از کاندوم خیلی رایج است. این خطاها شامل قراردادن کاندوم بعد از شروع رابطه جنسی یا خارج کردن آن قبل از پایان رابطه، تنظیم نکردن کاندوم روی نوک آلت تناسلی مرد، بررسی نکردن آسیب و پارگی روی کاندوم قبل از استفاده است که در این صورت احتمال نشتی کاندوم وجود دارد. بنابراین برای دانستن مسئله احتمال بارداری با کاندوم با ما همراه باشید.

کاندوم چیست؟

کاندوم پوششی نازک عمدتاً از جنس لاتکس است. این ماده از زیر پوست درخت کائوچو تهیه می­شود. کاندوم لاتکس تنها روش جلوگیری از بارداری است که علاوه بر آن از انتقال عفونت­های مقاربتی به دستگاه تناسلی مردانه، واژینال، دهان و مقعد پیشگیری می­کند. همچنین کاندوم در پیشگیری از بیماری التهابی لگن، سرطان دهانه رحم و اختلال ناباروری تأثیرگذار است. نوع دیگری از کاندوم هم با عنوان کاندوم­های داخلی یا زنانه در دسترس است که در یک اندازه وجود دارد و باید در داخل واژن قرار بگیرد. ما در این مقاله با کاندوم موضعی یا مردانه سروکار داریم.

آیا احتمال بارداری با کاندوم سالم وجود دارد؟

اگر کاندوم به شکل صحیح روی آلت مرد قرار بگیرد، می­توان تا احتمال ۹۸ درصد از بارداری پیشگیری کرد. اما در واقعیت کاندوم ۸۵ درصد مؤثر است؛ زیرا وقتی به­‌عنوان تنها روش جلوگیری از بارداری استفاده شود ممکن است در کاربرد آن خطاهایی پیش بیاید که در این صورت بارداری بعد از جلوگیری با کاندوم هم ممکن می­شود.

روش های پیشگیری از بارداری

سطح تأثیر تکنیک­های جلوگیری از بارداری یکسان نیست و برخی از آن­ها کارآمدتر هست. اما همه شیوه­ ها مثل کاندوم باید درست استفاده شود تا تأثیر داشته باشد. اگر شما یا همسرتان نمی­خواهید بچه ­دار شوید، بهتر است در کنار کاندوم از وسایل پیشگیری دیگرمثل داروهای خوراکی ضدبارداری یا IUD هم استفاده کنید تا ریسک بارداری کاهش یابد.

روش های پیشگیری از بارداری

آیا استفاده نکردن از کاندوم باعث حاملگی می‌شود؟

اگر در مراحل خاصی از چرخه قاعدگی رابطه جنسی برقرار کنید به احتمال زیاد باردار می­شوید! زیرا حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از زمان تخمک گذاری در بدن زن تخمک آزاد می­شود و شرایط بارداری مهیا است. این فرایند در نیمه سیکل قاعدگی رخ می­دهد؛ مثلاً فردی که دوره ۲۸ روزه دارد احتمالاً ۱۴روز بعد از شروع قائدگی تخمک آزاد می­کند. اسپرم تا ۵ روز در بدن زنده است و اگر زن طی زمان تخمک­ گذاری با پارتنر خود رابطه جنسی تناسلی (PIV) برقرار کند بارداری همچنان امکان­پذیر است. بنابراین جهت احتیاط، ترجیحاً در رابطه جنسی PIV حتی در سنین بالا از کاندوم استفاده کنید.

آیا استفاده از کاندوم باعث نازایی می‌­شود؟

استفاده از کاندوم نه ­­تنها باعث نازایی و ناباروری نمی­شود بلکه تا ۳۰ درصد میزان ناباروری ناشی از عفونت­های مقاربتی را کاهش می­دهد.

در چه شرایطی احتمال بارداری با کاندوم کاهش می‌­یابد؟

احتمال بارداری با کاندوم خیلی کاهش می­یابد؛ البته به شرط استفاده بهینه و اصولی که کوچکترین خراش و پارگی در پوشش آن ایجاد نشود. رعایت موارد زیر در کاربرد صحیح کاندوم ضروری است:

  • اندازه کاندوم

دقت به اندازه مناسب کاندوم خیلی مهم است. اکثر کاندوم­های خارجی با اندازه استاندارد، مناسب تمام سایزهای آلت تناسلی مردانه است. کاندوم به دلیل خاصیت ارتجاعی و کشیده شدن معمولاً طول بیشتری نسبت به آلت تناسلی متوسط دارد.

  • روش نگهداری کاندوم

گرچه نگهداری کاندوم در محفظه­ای مثل کیف پول راحت است اما برای مدت طولانی ایده خوبی نیست. گرمای بدن و اصطکاک ناشی از تماس دست با کیف می­تواند به آن آسیب بزند. حتی نگه­داشتن آن در اتومبیل، حمام یا جیب هم برای زمان زیاد مناسب نیست. کاندوم باید در جایی خشک مثل دراور یا کمد نگهداری شود.

اگر قرار است در مکان دیگری رابطه جنسی برقرار ­کنید و مجبور به حمل کاندوم هستید بهتر است آن را در یک کیسه تمیز و بهداشتی، جیب خالی کنار کیف یا در کیف پول خالی قرار دهید؛ یعنی جایی که اصطکاک نداشته باشد و گرم نشود. برای ایمنی ترجیحاً چند ساعت قبل از استفاده کاندوم را در این فضاها بگذارید.

  • تاریخ انقضای کاندوم

کاندوم تاریخ انقضا دارد! اگر منقضی شده باشد احتمال پاره شدن آن بیشتر است. قبل از بازکردن بسته کاندوم تاریخ را جستجو کرده و اطمینان حاصل کنید منقضی نشده باشد. در صورتی که متوجه شدید قابل استفاده است مرحله بعد بررسی دقیق آسیب یا سوراخ در بسته ­بندی است. با این شرایط می‌توانید بسته را باز کنید و کاندوم بردارید. حتی اگر در حین استفاده از کاندوم متوجه شدید سوراخ است، آن را دور انداخته و یکی دیگر استفاده کنید زیرا ممکن است نشت کند و احتمال بارداری با کاندوم را افزایش دهد!

عوارض استفاده نادرست از کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم

کاندوم درست بعد از برآمدن آلت تناسلی مرد و قبل از شروع فعالیت جنسی روی آن قرار می­گیرد. بعد از قراردهی باید کل آلت تناسلی را از سر تا پایه بپوشاند و هیچ هوایی در آن وجود نداشته باشد. انتهای کاندوم روی نوک آلت نباید هوا داشته باشد؛ زیرا این فضا برای خروج منی لازم است.

کاندوم­های واژینال باید حداکثر ۸ ساعت قبل از فعالیت جنسی در کانال واژن قرار بگیرند. حلقه خارجی این کاندوم باید حدود ۱ اینچ در خارج از دهانه واژن آویزان شود. برای اطمینان از جای­گیری درست این کاندوم می­توان آلت مرد را قبل از این که به حالت عمودی درآید داخل یا نزدیک واژن قرار داد.

زمان مناسب برای برداشتن کاندوم از آلت تناسلی

بعد از انزال منی، کاندوم را بردارید. اگر قصد دارید پس از انزال با شریک جنسی خود رابطه را ادامه دهیدکاندوم را بردارید و از یک کاندوم دیگراستفاده کنید. مراقب باشید و انتهای کاندوم را گره بزنید تا از نشت منی جلوگیری کند و منی بیرون نریزد؛ زیرا در این صورت احتمال شکل­ گرفتن نطفه وجود دارد. کاندوم یک بار مصرف است؛ بعد از استفاده آن را شستشو ندهید و دور بیندازید.

چگونه می­توان کاندوم را از بسته درآورد؟

بسته کاندوم را با دقت باز کنید. به هیچ وجه از دندان­های خود برای پاره کردن بسته استفاده نکنید زیرا ممکن است خود کاندوم هم آسیب ببیند.

نحوه قراردهی کاندوم روی آلت تناسلی

همانطور که گفتیم، بعد از راست شدن آلت تناسلی مرد کاندوم باید روی آن قرار بگیرد. شکل گذاشتن کاندوم روی آلت خیلی مهم است؛ به این صورت که باید یک شکل لوبیایی روی آلت داشته باشد نه مثلاً شکل کلاهک دوش حمام. اگر کشیدن روکش کاندوم روی آلت تناسلی سخت و اذیت­ کننده باشد پس معلوم می­شود اشتباه عمل کرده ­اید. در صورتی که کاندوم را برعکس روی آلت قرار دادید آن را دور انداخته و از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

ابتدا کمی کاندوم را باز کنید (حدود ۱ سانتی­متر) بعد آن را روی سر آلت تناسلی قرار دهید. سپس نوک کاندوم (قسمت شبیه پستانک) را فشار دهید و با دست دیگر خود کاندوم را روی آلت تناسلی بچرخانید. آن را تا انتها پایین آورده و هوا را کامل خارج کنید. در صورت تمایل می­توانید از روان­ کننده­ ها و ژل­های لوبریکانت استفاده کنید.

استفاده از روان کننده ها

روان ­کننده ­های مناسب برای جلوگیری از آسیب کاندوم

به‌­طور کلی عمل روان­کاری به شما کمک می­کند تا از پاره شدن کاندوم جلوگیری کنید. شما به سه طریق می­توانید عمل روان­کاری را انجام دهید:

  1. با کمک ترشحات طبیعی واژن زن
  2. با کمک روان­ کننده ­های لوبریکانت
  3. با کمک کاندوم­های بسته ­بندی دارای روان­ کننده

روان­ کننده های گلیسرینی یا سیلیکونی در کنار کاندوم­های لاتکس بی­ خطرند ولی روان ­کننده ­های پایه روغنی توصیه نمی­شود؛ زیرا به کاندوم لاتکس آسیب می­زند و کیفیت آن را پایین می­ آورد. همچنین برای مرطوب کردن آلت می­توانید از آب تمیز یا بزاق دهان استفاده کنید.

نحوه برداشت کاندوم از روی آلت تناسلی

پس از انزال، باید سریع آلت مرد از واژن خارج شود. اگر کاندوم را نزدیک دهانه واژن نگه دارید (در قائده آلت تناسلی مرد) این نکته باعث می­شود کاندوم نتواند روی آلت تناسلی حرکت کرده و یا در واژن گیر می­کند. وقتی آلت تناسلی مرد از واژن خارج شد کاندوم را باید به آرامی از آلت جدا کرد و مراقب باشید منی بیرون نریزد.

چگونه می­توان کاندوم داخلی را وارد یا خارج کرد؟

بسته کاندوم را با دقت باز کنید. آن را تا اندازه­­­ای که جا دارد داخل واژن کنید (درنهایت به دهانه بالای رحم می­رسد). اگر مایل باشید می­توانید از روان­ کننده در خارج یا داخل کاندوم جهت کاهش اصطکاک استفاده کنید. حلقه داخلی دور گردنه رحم و حلقه خارجی، بیرون واژن قرار می­گیرد. وقتی آلت تناسلی مرد به واژن وارد می­شود نباید مستقیم با قسمت داخلی واژن تماس پیدا کند.

درآوردن کاندوم داخلی

بعد از رابطه جنسی، از بیرون کاندوم را آرام بپیچانید و از واژن خارج کنید. مراقب باشید تا نطفه بیرون نریزد. سپس آن را گره زده و دور بیندازید.

اگر از هردو کاندوم استفاده کنید چه اتفاقی می­افتد؟

استفاده همزمان از دو کاندوم خطرناک است و منجر به پارگی یک یا هردوی آن­ها می­شود. برای داشتن ایمنی بیشتراز یک کاندوم استفاده کنید. در غیر این صورت می­توانید از روش­های دیگر پیشگیری بارداری مثل IUD، ایمپلنت یا قرص بهره­ مند شوید.

اگر همه اصول ایمنی استفاده از کاندوم را رعایت کردید اما باز آسیب دیدید چه باید بکنید؟

حتی اگر خیلی درست و اصولی از کاندوم استفاده کنید باز هم احتمال پارگی آن وجود دارد! در صورت وجود پارگی بلافاصله باید رابطه متوقف شده و آلت تناسلی مرد از واژن خارج شود سپس کاندوم را تعویض کنید. فقط در روش­های پیشگیری مثل IUD یا قرص احتمال بارداری وجود ندارد. می­توانید قرص پیشگیری از بارداری EC ر ا بدون نسخه پزشک از داروخانه دریافت کنید. مصرف قرص­های EC 3 تا ۵ روز اول بعد از رابطه جنسی مهم است؛ استفاده از آن در ۲۴ ساعت بعد از رابطه، ۹۵ درصد و ۴۸ تا ۷۲ ساعت بعد از رابطه، ۶۱ درصد تأثیر دارد.

پرسش و پاسخ بارداری با کاندوم

استفاده نادرست و احتمال بارداری با کاندوم

تا الان اشاره­هایی به استفاده­های نادرست از کاندوم شده است؛ اما در این بخش قصد داریم تا کامل­تر این بی­ دقتی­ ها و آسیب­ها را برایتان تشریح کنیم. این خطاها ریسک بارداری را افزایش می­دهد و می­تواند عفونت­های مقاربتی را منتقل کند:

  • اعمال دیرهنگام کاندوم

با قراردادن کاندوم بعد از شروع رابطه جنسی ریسک بارداری به شدت افزایش می­یابد.

  • حذف زودرس کاندوم

یکی از راه­های افزایش ریسک بارداری، برداشت کاندوم قبل از پایان رابطه جنسی است. و احتمال بارداری با کاندوم سالم را افزایش دهد.

  • بازکردن کاندوم قبل از گذاشتن آن

باید قبل از استفاده از کاندوم و قبل از شروع رابطه پوشش آن کامل باز شود. و احتمال بارداری با کاندوم سالم را افزایش دهد.

  • خالی بودن فضای کاندوم در نوک آلت تناسلی

وجود فضای خالی برای خروج مایع منی در نوک کاندوم لازم است. و احتمال بارداری با کاندوم سالم را افزایش دهد.

  • استفاده برعکس از کاندوم

پشت و روکردن کاندوم به جای این که جلوی ورود ترشحات به واژن را بگیرد، پارتنر را بالقوه در معرض مایع منی قرار می­دهد. و احتمال بارداری با کاندوم سالم را افزایش دهد.

  • خطای بازکردن کاندوم در طول رابطه

برقرار کردن رابطه قبل از این که کاندوم کامل باز شود، یک عامل در احتمال بارداری است. و احتمال بارداری با کاندوم سالم را افزایش دهد.

  • قرارگرفتن کاندوم در معرض اشیای نوک­تیز

بازکردن بسته­ های کاندوم با اشیای تیز می­تواند منجر به پارگی کاندوم لاتکس شود.

  • عدم بررسی خسارت در کاندوم

چک نکردن کاندوم قبل از استفاده ریسک بارداری ناخواسته را زیاد می­کند. و احتمال بارداری با کاندوم را افزایش می‌دهد.

  • عدم انجام عمل روان­کاری

استفاده از کاندوم با ژل روان­ کننده می­تواند از پارگی کاندوم بکاهد. احتمال بارداری با کاندوم را کاهش دهد.

  • برداشت نادرست کاندوم

برداشت نادرست کاندوم، خارج نشدن سریع و صحیح مایع منی بعد از انزال را به دنبال دارد.و احتمال بارداری با کاندوم را افزایش می دهد.

  • استفاده مجدد از کاندوم

استفاده مجدد از کاندوم حتی ۲ بار خیلی اشتباه است احتمال بارداری با کاندوم را افزایش می‌دهد.

  • نگهداری نادرست کاندوم

نگهداری کاندوم خارج از شرایط درج­ شده روی بسته ریسک بارداری یاحتمال بارداری با کاندوم را افزایش می­دهد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در زمینه مشاوره بارداری و تنظیم خانواده، امروزه متخصصان زیادی از جمله متخصصان مامایی و زنان و زایمان آموزش­ های لازم را دیدند و تجربه کافی برای ارائه خدمات مطمئن در پیشگیری از بارداری برای هر شخص متناسب با شرایط او را دارند. هر زمان در انتخاب روش­ مناسب برای پیشگیری از بارداری و داشتن یک رابطه ایمن با همسر خود دچار تردید شدید، می­توانید به یک متخصص مراجعه کرده یا با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان سایت ما مکالمه داشته باشید.

مشاوره آنلاین  با دکتر زنان

۳.۵/۵ (۶ نظر)

منبع
www.womenshealth.govwww.healthnavigator.org.nzwww.news-medical.netwww.ippf.orgwww.nbcnews.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
51 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
11 روز قبل

خانوما کی میاد سکس من خرکی میکنم

تنها
تنها
پاسخ به  امید
2 روز قبل

اگر بلدیی تا باهم کنیم من اسبی تو خرکی میکنیم خانوم‌حارا

فرهاد
فرهاد
2 ماه قبل

سلام و خسته نباشید.
کاندوم بسته بودم ولی بعد اینکه ارضا شدم و آبم ریخت فورا بیرون نکشیدم یکی دوتا کمر دیگه هم زدم بعد آلتم در آوردم. کاندوم سالم بود کش اون محکم بود هنوز و همراه آلتم بدون کمک دست یا چیزی بیرون اومد. اما بعد چند دقیقه که خواستم از آلتم جداکنم و پرتش بدم دیدم که خیلی شل جدا شد(آخه قبلا هنوز محکم آلت گرفته بودو باکمی فشار جدا میشد ولی اینبار تا دست زدم کشید پایین و جدا شد.) الان نگران این هستم کش این یکی کلا شل بوده و وقتی که هنوز داخل بودم و اون کمرهای آخر رو زدم آبم از کاندوم اومده باشه بالا و ریخته باشه توی واژن
بنظرتون چقد احتمالش هست؟

فرهاد
فرهاد
پاسخ به  فرهاد
10 روز قبل

خداروشکر نشده بود. استرس الکی بود همش

Nafas Mn
Nafas Mn
9 ماه قبل

سلام
من گوشه ی کاندوم رو گرفتم و درسطل انداختم ولی یادم رفت دستمو بشورم و پشت سرش به سرویس بهداشتی رفتم
ایا امکان حامله شدن با دست زدن به کاندومی که چندساعت روی زمین افتاده هست؟
(خودم دختر هستم و کاندوم برای کسه دیگه بود)

ربط داره؟
ربط داره؟
9 ماه قبل

سلام.من و دوست پسرم که هردو ۱۵ سالمونه توی خونه شخصی من سکس کردیم.از کاندوم استفاده نکردیم.الان هم عوارض حاملگی برام پیش اومده.تست بارداری دادم خداراشکر منفی بود.ولی این عوارض چرا هست؟

تنها
تنها
پاسخ به  ربط داره؟
2 روز قبل

خوشبحالت و منو نمی زارن

آرتمیس
آرتمیس
9 ماه قبل

سلام.من ۱۴ سالمه.من الان یه ۲ هفته اس که ازدواج کردم.تحصیلم رو ادامه میدم.من و شوهرم نمی‌خواهیم بچه دار شیم.چون هردو درسمون رو ادامه میدیم.شب زفاف بدون کاندوم سکس داشتیم.مایع منی داخل واژن بنده ریخته بود.از پریودیم هم ۹ روز گذشته.ایا ممکنه من باردار بشم؟ممنون میشم جواب دهید.

مرین
مرین
9 ماه قبل

سلام ببخشید بعد از رابطه کاندوم داخل واژن موند وبعداز یک ساعت اونو بیرون آوردم وبه مدت ۴۸ ساعت هر ۱۲ ساعت ۲عدد قرص اچ دی مصرف کردم احتمال بارداری وجود دارد یا خیر؟ مرسی که پاسخ مو بدید

سحر
سحر
10 ماه قبل

سلام وقت بخیر
یه سوال داشتم
من و همسرم نزدیکی با کاندوم داشتیم ک هنگام انزال بیرون کشیده شده و هیچگونه نشتی از کاندوم وجود نداشته،ایا امکان دارد ک بارداری ناخواسته رخ دهد؟..این نزدیکی ۳روز از بعد اتمام دوره پریودی وجود داشته

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من و پارتنرم روز قبل رابطه داشتیم موقع ارضا ایشون آلت رو به موقع کشیدن بیرون و کاندوم هم سالم بود بعد از تمام شدن رابطه یه لکه سفید روی مستانه ام بود قبل از رابطه هم ترشحات سفید داشتم اما نمیدونیم که منی بوده یا از من بود لکه سفید چیزی هم توی واژن ندیده که ریخته بشه چون کاندوم کاملا سالم بود احتمال بارداری وجود داره؟

نیما
نیما
1 سال قبل

من همیشه هنگام انزال مایع منی رو روی زبون و داخل دهنش میریزم آیا امکان بارداری هست ؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نیما
9 ماه قبل

نه

کیوان
کیوان
پاسخ به  نیما
9 ماه قبل

سلام خوشبحالت

تنها
تنها
پاسخ به  نیما
2 روز قبل

ایگوم شاید خواب دیدی میگی

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
بنده با همسرم،رابطه داشتم(با کاندوم) و بعد از ارضا شدن،حدود ۲۰ ثانیه آلت بنده داخل واژن بود،موقع خروج دیدم که مقداری از منی به دیواره و محل بازه کاندوم آمده است
میخواستم ببینم احتمال بارداری هست؟
بهترین روش جلوگیری مطمئن برای الان چیست؟
ممنونم

....‌‌......
....‌‌......
1 سال قبل

آیا کاندم خار دار دختر ۱۳ساله رو اذیت میکنه

Death
Death
پاسخ به  ....‌‌......
5 ماه قبل

اگه برات سواله تست کن

ahmad
ahmad
پاسخ به  ....‌‌......
2 ماه قبل

نه داداش رو آبجیت تست کردم هیچیش نشد

تنها
تنها
پاسخ به  ....‌‌......
2 روز قبل

ها آنان خودت خار دار بهت میزدن ازیت نمی شدیی

پسرم اشتباه نگیر

مرضیه
مرضیه
1 سال قبل

سلام ببخشد من چه جوری از کاندوم استفاده کنم

میترا
میترا
پاسخ به  مرضیه
1 سال قبل

سلام
چند دقیقه قبل ارضا شدن کاندوم بزار
توضیح کامل و چطور گذاشتمش در واژن رو در قسمت کاندوم زنانه بخوان .

تنها
تنها
پاسخ به  مرضیه
2 روز قبل

بیو پیش من ترا برات بگمم

احمدی
احمدی
1 سال قبل

سلام من بعداز رابطه وخارج شدن منی دوباره رابطه داشتم ایا امکان داره مایع منی کامل خارج نشده باشه واحتمال باردار شدن وجود داره؟

احمد
احمد
پاسخ به  احمدی
1 سال قبل

سلام دوست عزیز
بله احتمال بارداری بسیار بالاست چون به کامل خارج نشده منی .

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید،همسرم قبل از رابطه کاندوم روبرعکس تست کرد دوباره درست گذاشت هنوز نزدیکی انجام نشده بود پیش اب ومایع منی هم خارج نشده،ایا احتمال بارداری وجود داره؟

ایمان
ایمان
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ممنون میشم جواب مو بدید
من با نامزدم که ۳۲سالشه یک رابطه داشتم با کاندوم موقع الزا داخل واژن بود و کاندوم هم سالم بود فقط یکم هوا داشت آیا احتمال حاملگی است یا نه ممنون میشم جواب بدید ❤️

احمد
احمد
پاسخ به  ایمان
1 سال قبل

سلام دوست عزیز
وجود انتهای کاندوم برای جمع شدن مایع منی هستش، اگر موقع سکس کاندوم سالم و مایع نریخته شده باشه در واژن حاملگی رخ نداده و جای نگرانی نیست.

یسنا
یسنا
1 سال قبل

با سلام.من دیشب با همسرم نزدیکی داشتم و از کاندوم استفاده کردیم و کاندوم سالم بود.ولی تو اینترنت نوشته بود که فضای بالای الت نباید هوا داشته باشه ولی برای ما داشت خیلی استرس دارم لطفا کمکم کنید ایا احتمال بارداری وجود داره؟

عزیزی
عزیزی
1 سال قبل

باسلام
وقتی بعد از انزال مرد کاندوم داخل واژن بمونه ولی دهانه کاندوم بیرون باشه و کاندوم سالم بیرون کشیده بشه ایا احتمال بارداری وجود داره؟؟؟
(و مرد درحالت خوابیده و زن بالا)

احمد
احمد
پاسخ به  عزیزی
1 سال قبل

سلام
حاملگی فقط درصورت ورود مایع منی به واژن رخ میده .

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام خیلی خسته نباشید یه سوال داشتم ازتون
ممنون میشم جواب بدید
احتمال بارداری بدون دخول
با کاندوم
و اینکه طرف مقابل واریکوسل دارند
چقدر هستش؟
من روز دقیق تخمک گذاریم رو نمیدونم چون پریودیم نامنظمه اغلب اوقات
فقط روز ۱۶/۱۷ سیکلم بود
خیلی استرس دارم حتی برای یه قطره

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ناشناس
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام آیا فقط موقع انزال ازکاندوم استفاده شود احتمال بارداری هست

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فاطمه
2 سال قبل

کاندوم بهتره قبل از انزال هم استفاده شود که از پیشاب هم جلوگیری کنید

نسیمه محمدی
نسیمه محمدی
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام من دوبارهس که حامله نمیشم عادتیم میاد چیکاربایدکردتاحامله بشم

ناز
ناز
2 سال قبل

سلام
سه هفته پیش با پارتنرم رابطه بدون دخول داشتم و بکارت دارم، مایع منی رو قسمتِ استخوانِ تناسلی ریخته شد و به طرفِ پایین رفت، و من نمیدونم دقیقا تا کدام قسمت رفت، زود خودمو پاک کردم و شستم و همراه با شستن ادرار کردم، احتمالِ بارداری در اینصورت چقدر است؟ و آیا سقط جنین در ماه هایِ اول باعث آسیب ب بکارت میشه؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  ناز
2 سال قبل

سلام احتمال بارداری وجود نداره
نگران نباشید .
ولی در مورد سقط جنین در ماه های اول هستش بله ممکنه باعث پاره شدن پرده بکارت بشه .

م..
م..
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 سال قبل

وقتی کاندوم بزاره همسرم و الت داخل واژن باشه وقتی ارضا شد مشکلی ندارع یعنی؟داخل باشع و ارضا شع ،منی داخل کاندوم ریخته میشه دیگه؟نگران نباشم که چون الت داخله واژنه مبادا بریزه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  م..
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مرضیه
مرضیه
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 سال قبل

سلام ایا کاندوم داخل واژن باشه و مرد ارضا بشه و ازسالمی کاندوم هم مطمعن باشیم ایا بازم خطر داره ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

ابراهیمی
ابراهیمی
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

سلام من نزدیکی کردم کاندوم تو واژون موند ولی سالم دراوردم احتمال حانلگی هست یا نه سوراخ نشده بود ماندم گلی بخاطر اینکه فکر چردم سوراخ شده سری چهار تا قرص ال دی خوردم دوازده ساعت بعد هم دو عدد ایا حانلوی وجود دارد یا نه؟

دکتر سها میررضا
پاسخ به  ابراهیمی
2 سال قبل

سلام برای روش اورژانسی ۴ عدد LD رو باید ۱۲ ساعت بعد هم تکرار میکردین

رها
رها
پاسخ به  م..
9 ماه قبل

سلام.من.۳۹ سال سن دارم روش جلوگیریم کاندوم.هست ۱۲ روز از پری میگزده سابقه عقب انداختن دارم دو بار هم.بی بی چک استفاده کردم منفی بازم. نگرانم

ahmad
ahmad
پاسخ به  رها
2 ماه قبل

می خواستی ندی که الان نگران باشی

الناز
الناز
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 سال قبل

سلام دو روز پیش رابطه داشتم که صبح روز بد پریود شدم برای اولین بار از کاندوم استفاده کردیم نمیدونم دیگه بر عکس نزدیم یا سوراخ نبوده کاندوم شک دارم و میترسم بده یک روز یه قرص اورژانسی ۷۵ خوردم و بده نیم ساعت یک قرص اورژانسی ۷۵ دیگه آیا بارم احتمال بارداری هست

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  الناز
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

آیدا
آیدا
پاسخ به  الناز
2 ماه قبل

خاطر جمع باش هیچی نمیشه

داکتر ندااکتاابانی
داکتر ندااکتاابانی
پاسخ به  آیدا
1 ماه قبل

سلام ازوقت که عملیات شودم یک رقم دانه کلانی سرشی زرد زنگ بیدا شده چی کارکنم که خوب شودد

امید
امید
پاسخ به  داکتر ندااکتاابانی
11 روز قبل

سلام زبان چی صحبت کردی آیدا قربونت برم دوباره بگو ببینم

دکمه بازگشت به بالا