دلیل درد زیر شکم بعد از نزدیکی چیست؟ درمان خانگی درد زیرشکم بعد از رابطه

علت درد و ورم شکم بعد از نزدیکی

آیا درد زیر شکم بعد از نزدیکی عادی است؟

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به درد زیرشکم بعد از رابطه دچار می‌شوید باید توجه داشته باشید در صورت ادامه‌ی این درد با پزشک خود صحبت کنید و از او جهت درمان درد زیرشکم بعد از نزدیکی کمک بخواهید. در این مقاله به برخی از دلایل درد پس از رابطه‌ی جنسی می‌پردازیم.

بارداری (Pregnacy)

برخی از زنان پس از رابطه‌ی جنسی در دوران بارداری دچار درد شکم می‌شوند. بنابراین اگر در این شرایط درد زیر شکم بعد از سکس را تجربه می‌کنید، ابتدا باید احتمال بارداری را چک کنید. سونو‌گرافی می‌تواند حاملگی را تأیید کند و مشخص کند که آیا درد شکم به دلیل حاملگی خارج رحمی است یا خیر.

بارداری خارج از رحم زمانی اتفاق می‌افتد که تخمک بارور شده در خارج از رحم لانه‌گزینی می‌کند. یک  احتمال دیگر می‌تواند درد ناشی از سقط جنین قبل از هفته‌ی بیستم باشد.

اندومتریوز (Endometriosis)

یکی از علائم رایج اندومتریوز (که تقریباً از هر ۱۰ زن در سنین باروری ۱ مورد را نشان می‌دهد) درد زیر شکم بعد از نزدیکی است. در زنانی که از اندومتریوز رنج می‌برند، سلول‌های شبیه به بافت داخل رحم در سایر قسمت‌های بدن (از جمله لوله‌ی رحمی) شروع به رشد می‌کنند. از علائم دیگر اندومتریوز می‌توان به دوره‌های دردناک قاعدگی و همچنین نا‌باروری اشاره کرد.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

آدنومیوز (Adenomyosis)

این وضعیت، که ارتباط نزدیکی با اندومتریوز دارد، باعث درد ناشی از رشد غدد رحم در دیواره‌ی عضله می‌شود. مبتلایان آدنومیوز ممکن است پس از روابط جنسی دچار گرفتگی یا درد شوند. در حال حاضر هیچ درمانی برای آدنومیوز وجود ندارد، فقط عمل جراحی رحم (البته اگر دیگر قصد بارداری ندارید) گزینه‌ای برای حل مشکل خواهد بود. البته دارو‌های ضد بارداری خوراکی و سایر دارو‌های ضد بارداری که برای تغییر هورمون‌ها طراحی شده‌اند، می‌توانند علائم آن را تا حدودی تسکین دهند.

استفاده از IUD

اگر آی‌یو‌دی (وسیله‌ی پیش‌گیری از بارداری داخل رحمی) از قسمت بالای دیواره‌ی رحم به طور نسبی یا کامل جا‌به‌جا شود، می‌تواند علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در زنان باشد. معاینه‌ی واژینال یا سونو‌گرافی می‌تواند محل IUD را تعیین کند و در صورت جا‌به‌جایی به جای اصلی خود منتقل شود.

فیبروئید رحم (Uterine fibroids)

اگر فیبروئید‌ها که در واقع نوعی از تومور‌های رحم هستند، به اندازه‌ی کافی بزرگ باشند، می‌توانند درد قابل توجهی را در حین مقاربت یا پس از آن ایجاد کنند. فیبروئید تومور‌های خوش‌خیم رحم هستند که می‌توانند در داخل حفره‌ی رحم (زیر مخاط)، در عضله (درون بافتی)، در زیر سطح خارجی (زیر حفره‌ای) یا به خارج متصل شوند.

درمان درد رحم بعد از نزدیکی ناشی از فیبروئید‌ها می‌تواند شامل استفاده از دارو‌های تسکین‌دهنده‌ی درد باشد. این دارو‌ها را می‌توان بدون نسخه و با مشورت با دکتر دارو‌ساز مستقر در داروخانه تهیه کرد. قرص ایبوپروفن و قرص‌های جلو‌گیری از بارداری مسکن‌های خوبی جهت کاهش درد  هستند. البته جراحی برای برداشتن فیبروم رحم یا رحم راه‌حل دیگری جهت مقابله با این مشکل می‌تواند باشد.

سفتی بافت کف لگن (Pelvic floor hypertonia)

هیپرتونی کف لگن زمانی اتفاق می‌افتد که عضلات واژن سفت و منقبض شده و در نتیجه به دلیل درد واژن بعد از رابطه، فرد مقاربت دردناکی را تجربه می‌کند. استرس اغلب در ایجاد درد کف لگن نقش مهمی دارد. در این حالت عضلات و اعصاب می‌توانند شروع به زوال یا پرکاری کنند و باعث درد بیشتری شوند.

علائم این بیماری شامل بی‌اختیاری در دفع، بی‌ثباتی مفصل ران، ضعف عضلات اصلی و کم‌شدن بنیه‌ی بدن است. تکنیک‌های برقراری آرامش (Relaxation techniques)، دارو‌های ذهن و بدن (mind-body medicine) و درمان شناختی رفتاری (cognitive behavioral therapy) می‌توانند در درمان این بیماری مفید باشند.

بیماری التهاب لگن (Pelvic inflammatory disease)

یک علت درد واژن بعد از نزدیکی می‌تواند التهاب لگن باشد. اگر در ناحیه‌ی تحتانی شکم و لگن خود احساس درد دارید یا بوی نامطبوع واژن و درد یا خونریزی در حین رابطه و خونریزی بعد از رابطه جنسی را حس می‌کنید، باید از نظر بیماری التهاب لگن مورد آزمایش قرار بگیرید.

رابطه‌ی جنسی ممکن است شرایط این بیماری را بد‌تر کند و باعث درد مبهم در ناحیه‌ی شکم شود. اگر از این درد شدید رنج می‌برید باید سریعاً به پزشک مراجعه کنید، زیرا این درد به خودی خود برطرف نمی‌شود و به یک دوره درمان با آنتی‌بیوتیک نیاز دارد.

کیست‌های تخمدان (Ovarian cysts)

بسیاری از زنان کیست تخمدان (کیسه‌های پر از مایع در تخمدان) را بدون علائم تجربه می‌کنند و در بیشتر موارد این کیست‌ها، کاملاً بی‌خطر هستند. با این حال کیست‌های تخمدانی برای برخی از مبتلایان می‌توانند علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی باشند. علائم این بیماری می‌تواند شامل نفخ شکم یا تورم، درد لگن قبل یا در حین چرخه‌ی قاعدگی، مقاربت دردناک، درد در کمر یا ران‌ها، حالت تهوع و استفراغ، درد شدید لگن، ضعف یا گیجی باشد.

این‌گونه به نظر می‌رسد که فقط درصد کمی از زنان یائسه دچار کیست‌های بزرگ می‌شوند که در واقع نیاز به درمان دارند، اما اگر نفخ، تورم یا درد را در قسمت زیر شکم احساس می‌کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

عفونت مجاری ادراری (Urinary tract infection)

عفونت مثانه که معمولاً به عنوان عفونت ادراری شناخته می‌شود، می‌تواند علت سوزش و درد واژن بعد رابطه یا در حین آن شود. این امر به ویژه پس از مقاربت برای افرادی که مستعد ابتلاء به عفونت هستند یا افرادی که اخیراً چندین بار پشت سر هم رابطه داشته‌اند، امری معمول است.

درد زیر شکم بعد از نزدیکی

گفت و گو آنلاین با متخصص زنان و زایمان

اگر علائم مرتبط با عفونت مثانه را در خود مشاهده می‌کنید باید سریع به پزشک مراجعه نمایید تا تحت درمان آنتی‌بیوتیکی قرار بگیرید و از وخیم شدن عفونت و ورود آن به کلیه‌ها جلو‌گیری کنید.

دیسپارونیا (Dyspareunia)

درد مکرر یا مداوم با مقاربت جنسی و پس از رابطه، شناخته شده به عنوان دیسپارونیا، به طور معمول در دهانه‌ی واژن یا در عمق لگن رخ می‌دهد و می‌تواند توسط عوامل مختلف جسمی، روانی و اجتماعی ایجاد شود. به همین منظور بررسی محل، ماهیت و مدت زمان درد برای شناسایی علت یا علل بروز درد بسیار مهم است.

دخول عمیق (Deep penetration)

گاهی اوقات علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی چیزی بیشتر از دخول عمیق نیست. هنگامی که آلت تناسلی مردانه و دهانه‌ی رحم به طور مکرر در حین رابطه جنسی با هم برخورد می‌کنند، ممکن است اصطکاک ناشی از آن موجب درد شود.

اگر موضوع درد بعد از رابطه جنسی، دخول عمیق است می‌توان این مشکل را بدون مراجعه به پزشک و فقط با اصلاح پوزیشن رابطه‌ی جنسی یا استفاده از برخی روان‌کننده‌ها، برطرف نمود.

ولوودینیا (Vulvodynia)

درد واژن بعد از رابطه در قسمت خارجی واژن که با دخول بد‌تر می‌شود اغلب به‌علت ولوودینیا است. ولوودینیا درد مداومی است که حداقل به مدت سه ماه وجود دارد. در برخی موارد، درد ناشی از آن پس از آسیب یا عفونت در ناحیه‌ی لگن یا شکم ایجاد می‌شود. اگرچه علت آن نا‌شناخته است، اما زنان مبتلاء به ولوودینیا معمولاً با اصلاح رفتار در جهت کاهش عوامل تشدید‌کننده و کاهش استرس کمک به بهبود می‌کنند. بعد از رفتار درمانی، پزشکان ممکن است درمان‌های مکمل را تجویز کنند که شامل فیزیوتراپی کف لگن، ورزش، روانکاوی، حمام‌های آب‌گرم و مشاوره باشد.

واژینیسموس (Vaginismus)

واژینیسموس هنگامی رخ می‌دهد که هنگام دخول عضلات واژن به‌طور غیر‌ارادی منقبض می‌شوند و در بسیاری از مواقع علت درد رحم بعد از نزدیکی است. این امر می‌تواند در حین انجام معاینات پزشکی واژینال و همچنین هنگامی که فرد سعی در استفاده از تامپون دارد نیز اتفاق بیفتد.

ممکن است فردی که مبتلا به واژینیسموس است نیاز به مراجعه به یک درمان‌گر جنسی داشته باشد. درمان‌گر به او کمک می‌کند تا اضطراب را کنترل نماید. تمرینات کف لگن (کگل) نیز ممکن است به درمان واژنیسموس کمک کند.

تخمک گذاری (Ovulation)

هر ماه، در یکی از تخمدان‌ها یک فولیکول رشد می‌کند که حاوی تخمک بالغ است. حدود ۲ هفته قبل از دوره‌ی قاعدگی، آن فولیکول پاره می‌شود و تخمک را برای لقاح آزاد می‌کند. رابطه‌ی جنسی در زمان تخمک گذاری ممکن است باعث گرفتگی شکم و درد رحم بعد از نزدیکی شود.

عفونت های مقاربتی (Sexually transmitted infections)

برخی از عفونت‌های منتقله از راه مقاربت، به ویژه کلامیدیا و سوزاک، می‌توانند علت درد زیر شکم بعد از ارضا شدن در مردان باشند. بسیاری از عفونت‌های مقاربتی هیچ علائمی ایجاد نمی‌کنند، بنابراین بهتر است به طور منظم آزمایش شوید. برخی از عفونت‌های مقاربتی می‌توانند موجب افزایش ترشح از آلت تناسلی مرد یا واژن و همچنین علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در مردان و درد در هنگام ادرار شوند.

ضربه‌ی عاطفی (Emotional trauma)

گاهی اوقات، ضربه‌ای در گذشته یا مسئله‌ای عاطفی مربوط به رابطه‌ی جنسی می‌تواند به موجب درد جسمی یا درد در حین یا بعد از رابطه باشد. حتی عوامل استرس‌زا و اضطراب روزمره نیز می‌توانند تجمع یافته و باعث درد یا گرفتگی عضلات شوند.

کشیدگی‌های عضلانی (Muscle strains)

کشیدگی عضلات لگن و شکم در هنگام رابطه‌ی جنسی، گاهی اوقات علت درد زیرشکم بعداز نزدیکی است. کم‌آبی بدن یا کار کردن عضلات در وضعیت نا‌مناسب می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود. البته این گرفتگی‌ها معمولاً پس از چند ثانیه تا چند دقیقه از بین می‌روند.

ارگاسم (Orgasm)

ارگاسم همچنین می‌تواند باعث گرفتگی عضلات شود. ارگاسم شامل انقباض غیر‌ارادی عضلات لگن و کف لگن است. اگر این عضلات به شدت منقبض شوند، ممکن است علت درد زیرشکم بعدازنزدیکی باشد. در پارهای از مواقع ارگاسم  باعث گرفتگی‌های موقت بعد از رابطه‌ی جنسی می‌شود.

جراحت یا پارگی واژن

زخم در واژن یا پارگی که ممکن است بر اثر رابطه‌ی جنسی ایجاد شده باشد، می‌تواند یکی از دلایل درد واژن بعد از نزدیکی باشد. برای جلو‌گیری از این نوع آسیب، هر زمان که احساس خشکی کردید، استفاده از لوبریکانت‌ها (ژل‌های روان‌کننده) را فراموش نکنید. خون‌ریزی فعال، قرمز روشن و حالت تهوع باید سر‌نخی باشد تا شما به این مشکل پی ببرید و پس از آن حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که به بخیه زدن احتیاجی نیست.

پیش‌گیری از درد زیر شکم بعد از نزدیکی

به طور کلی از مواد غذایی که سبب نفخ شدید می‌شوند مانند بادمجان، شلغم، لوبیا، کلم، حبوبات، نوشابه‌های گاز‌دار، غذاهای پر‌چرب و شیرین تا برطرف شدن درد زیر شکم خودداری کنید. از طرفی موارد رعایت زیر هم می‌توانند موثر باشند:

ورزش منظم

ورزش منظم باعث عملکرد خوب معده و روده‌ها می‌شود.

استفاده از آب و مایعات

استفاده از آب و مایعات به میزان کافی سبب از بین بردن یبوست شده در نتیجه از درد‌های زیر شکمی جلو‌گیری می‌کند.

تغییر پوزیشن

در اکثر موارد، گرفتگی خفیف بعد از رابطه‌ی جنسی موقتی است و بدون درمان از بین می‌رود. اما اگر گرفتگی و درد ناشی از موقعیت یا عمل خاصی باشد، ممکن است لازم باشد که موقعیت را تغییر دهید تا وضعیت راحت‌تری داشته باشید.

علل جسمی یا عاطفی

اگر علت جسمی یا عاطفی درد وجود داشته باشد، فرد می‌تواند به دنبال درمان دیگری باشد. این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت
  • مشاوره برای درمان اضطراب و استرس
  • جراحی برای برداشتن فیبروم یا کیست
  • قرص‌های هورمونی برای جلو‌گیری از تخمک‌گذاری یا درمان کیست تخمدان

درمان‌های خانگی درد زیر شکم بعد از نزدیکی

اگرچه که ما در ادامه به بررسی درمان‌های خانگی می‌پردازیم اما پیشنهاد می‌کنیم در صورت احساس درد با پزشک متخصص زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

گرم کردن موضع درد

با گرما درمانی در صورتی که مطمئن هستید که درد ناشی از آپاندیسیت نیست، می‌توانید از پد حرارتی استفاده کنید. در صورتی که پد حرارتی ندارید، می‌توانید حوله را خیس کنید و آن را حرارت دهید تا گرم شود و تا زمانی که خنک شود روی شکم بگذارید. هر چند دقیقه یک بار این کار را تکرار کنید

دوش گرفتن با آب گرم هم می‌تواند در تسکین درد زیر شکم موثر باشد.

استفاده از گیاهان دارویی

نوشیدن دم‌کرده‌ی گیاهان بابونه، زنجبیل هم می‌تواند به کاهش درد کمک موثری کند.

مشاوره آنلاین داروهای گیاهی

درمان گیاهی درد زیر شکم بعد از نزدیکی

استفاده از سرکه‌ی سیب

برای کاهش درد زیر شکم به میزان یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کرده با کمی عسل، روزانه یک تا دو لیوان نوش جان کنید. این مخلوط را برای کاهش درد قاعدگی هم می‌توان استفاده کرد.

استفاده از عرق رازیانه

از عرق رازیانه هم می‌توان برای کاهش درد در قسمت زیر شکم استفاده کرد.

چه موقع به پزشک مراجعه کنیم؟

در بیشتر موارد درد و گرفتگی عضلات بعد از رابطه‌ی جنسی جزئی و موقتی خواهد بود و بدون درمان از بین می‌روند. با این حال، افراد باید در مورد چگونگی جلو‌گیری از درد در آینده با شریک زندگی خود صحبت کنند.

اگر درد و گرفتگی با علائم دیگری همراه شود، باید با پزشک مراجعه کنید که شامل موارد زیر است:

  • تب
  • خون‌ریزی غیر‌طبیعی واژن
  • ترشحات غیر‌طبیعی
  • درد یا ناراحتی شدید

پزشک علائم را بررسی کرده و در صورتی که لازم باشد ممکن است برخی آزمایشات را برای تعیین علت اصلی درد و کمک به تدوین برنامه‌ی درمانی تجویز نماید.

در بسیاری از مواقع درد مانع از تصمیم‌گیری و عملکرد درست می‌شود. اگر بعد از رابطه‌ی جنسی درد را تجربه می‌کنید و این درد چند روز است که ادامه دارد یا با سایر علائمی که در مقاله ذکر کردیم همراه شده است، باید هر‌چه سریع‌تر با یک پزشک متخصص زنان و زایمان صحبت کنید.

پذیرش ۲۴ این امکان را فراهم آورده است تا ضمن این‌که بتوانید نوبت پزشک مد نظر‌تان را به صورت آنلاین دریافت کنید، در حالی‌که در خانه یا محل کار‌تان هستید بتوانید با پزشک متخصص صحبت کنید و نسخه نیز دریافت نمایید. در صورت داشتن علائم ذکر شده برای درمان درد زیر شکم بعد از نزدیکی با متخصص آنلاین زنان و زایمان سایت پذیرش ۲۴ گفت و گو کنید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

۳.۶/۵ (۱۰ نظر)

منبع
www.freepik.commedicalnewstodaygreatist

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
109 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
1 روز قبل

نگار کجا رفتی

امید
امید
17 روز قبل

سلام کسی دوست داره تا ته بکنمش از راه حلال

نگار
نگار
پاسخ به  امید
10 روز قبل

اممم… بچه صبوری باش یه دختر نجیب پیدا کن با گل و شیرینی برو خاستگاری بعد جواب بله بگیر بعد عقدش کن
اینم راه حلال

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

۳۰۰تا سکه میخوان اونجوری خیلی از دخترا هم جدیدا مهریه شونو میزارن اجرا میخوام زن زندگی باشه نگار همه عین خودت نیستن

نگار
نگار
پاسخ به  امید
7 روز قبل

بگردی پیدا میشه منم فکر نمی کردم مردی مثل هومان
بیاد و مرد زندگیم شه اما شد
عشقو دوست داشتن که باشه مهریه به چه دردی میخوره من به شخصه ترجیح میدم خودکشی کنم تا اینکه هومان رو نداشته باشم میدونی وقتی نگاه میکنه دنیا فقط تو چشمای مشکیش خلاصه میشه راستشو بخایی مادرش فکر میکنه من برا ثروت هومان زنش شدم ولی من مهریه رو پنج سکه گفتم چون مطمئنم روزی که خدایی نکرده من بخام مهریه بگیرم روز آخرمه
توام امیدوارم یکی خوب پیدا کنی آقا امید
مطمئن باش دختری که بخای اینجا پیداش کنی اون چیزی که تو میخای نیست

امید
امید
پاسخ به  نگار
3 روز قبل

مثل تو پیدا نمیشه

نگار
نگار
پاسخ به  امید
20 ساعت قبل

همه ادما یه جفتی دارن که از ته قلبشون دوسش دارن اما چون گاهی وقتا خسته میشن دنبالش نمیرن چرا انقدر نا امیدین برعکس اسمتون من بهتون قول میدم روزی برسه که دختری شمارو برا خودتون بخاد نه برای ۳۰۰تا سکه

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

اممم چیه متوجه نشدم

نگار
نگار
27 روز قبل

سلام خسته نباشید من چند وقتی هست نامزد کردم یه چند ماه دیگه عقدمه با نامزدم رابطه داشتم و به اندازه چند سانت دخول داشتیم وقتی عضوش رو خارج کرد سرش اندازه یه سکه صد تومانی خونی بود اما من بعدش خون ریزی نداشتم تا چند روزم چک کردم بازم خونی نبود اما یه درد خفیف داشتم الان پرده من پاره شده؟ نگرانم چونکه خانواده همسرم رو این موضوع که این رابطه شب عروسی باشه مسمم هستن

امید
امید
پاسخ به  نگار
19 روز قبل

سلام نگار جان پردت پاره شده ولی نامزدت شاهده مشکلی نیست اون میتونه بگه به خانوادش من پاره کردم نگران چی هستی برو حالشو ببر

نگار
نگار
پاسخ به  امید
11 روز قبل

من نگرانم چون مادر هومان تو جمع بون هیچ خجالتی برگشت بهم گفت شب زفافت دستمال خونی میخام
این چیزی که من ازش دیدم اون شب نیاد تو اتاق خیلیه
همسرمم میگه نگران نباشم اون اوکش میکنه ولی چطوری نمیدونم برا همین از استری افتادم رو دور کاهش وزن شدید

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

سلام صبحت بخیر میگی خود پسرت عجله داشت

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

شب زفاف اگه دیدی پارچه ودستمال دستشه بگو امشب میخوایم بخوابیم ما قبلن انجام دادیم

امید
امید
پاسخ به  نگار
6 روز قبل

خوبی

آیدا
آیدا
1 ماه قبل

سلام من یه ماهه دیگ پیشگیری نمیکنم ک بچه دار بشم الان شکمم خیلی ورم کرده معدم و زیر شکمم و حتما پشتمم درد می‌کنه اذیت میشم نمی‌دونم چیکار کنم

امید
امید
پاسخ به  آیدا
19 روز قبل

خودم میمالم خوب میشی آیدا جان

نگار
نگار
1 ماه قبل

سلام من ۴ماه نامزد دارم اما بدون دخول رابطه داشتیم الان زیر شکمم خیلی درد داره
تورخدا بگید پرده بکارتم پاره شده؟

امید
امید
پاسخ به  نگار
19 روز قبل

بدون دخول چجوری پاره شده نگار ماروگرفتیا

ازاده
ازاده
2 ماه قبل

سلام من یه رابطه طولانی داشتم ایودی هم دارم بعداز دوروزاز گذشت رابطه بطورناگهانی یه دردشدیدزیرشکمم وحالت تهوع احساس میکنم تخم دونام ترکیدن برا چی میتونه باشه ممنون

Ae82
Ae82
3 ماه قبل

سلام من ۱۸ سالمه رابطه بدون دخول داشتم ولی دلدرد دارم ماله چیه میشه بگید؟

سارا
سارا
4 ماه قبل

سلام من عسل هستم شوهرم نمی تونه تا ته ک ی رشو بچسپونه را حل چیست

علی
علی
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

سلام پوزیشن رو تغییر بدین

امید
امید
پاسخ به  سارا
17 روز قبل

ولی من تا ته میکنم دوست دخترم دردش میگیره

امید
امید
پاسخ به  سارا
17 روز قبل

میگه میخوره به یه جایی

امید
امید
پاسخ به  سارا
17 روز قبل

کاش عین تو میزاشت تا ته بکنم

امید
امید
پاسخ به  سارا
16 روز قبل

کاش منم داشتم یکی تا ته میکردم

امید
امید
پاسخ به  سارا
8 روز قبل

سلام چرا

مریم
مریم
7 ماه قبل

من خانمی ۴۰ساله هستم رحم رو برداشتم والان کیست تخمدان دارم قندم دارم چه باید کرد

رز اسکندری
رز اسکندری
8 ماه قبل

۸روز از پریودی پاک شدم پنج شب نزدیکی داشتم طی ای پنج شب هیچ علامتی نداشتم امشب شب ۶ درد زیر شکم دارم

نازنین
نازنین
پاسخ به  رز اسکندری
7 ماه قبل

کمتر بده خدب میشی

Mnjik
Mnjik
پاسخ به  نازنین
3 ماه قبل

تو دیگه چ اشغالی هستی شاید یکی داره برا بارداری اقدام میکنه

امید
امید
پاسخ به  نازنین
19 روز قبل

نازنین خودت نمیدی بهم

نورا
نورا
1 سال قبل

سلام ۸ساله ازدواج کردم دیشب بعد ازرابطه از لگن تا زیردلم تیرمیکشه علتش جیه و اینکه ترشح بد بو هم دارم دستگاه آیودی هم دارم

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام من ۳۵ سال دارم بعد از رابطه دو سه سالی هست که درد زیر شکم دارم ودر زمان قاعدگی هم دل درد وکمر درد شدید دارم ۱۴ سال ازدواج کردم ودوتا هم بچه دارم علت این درد ها چیست

مبینا
مبینا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من اولین بار بعد از رابطه درد زیاد زیر شکم داشتم و بعد استفراغ کردم دلیل چی هست؟

Mrym
Mrym
1 سال قبل

سلام بعد رابطه مقعدی شکمم و زیر شکمم و معدم خیلیییی درد میکنه و سفت شده دلیلش چی هست؟

مهسا
مهسا
1 سال قبل

من هین رابطه جنسی دچار شکم درد میشم

مریم
مریم
1 سال قبل

علت دردزیرشکم هنگام ارضاشدن یه خانم چیست

حیدری
حیدری
1 سال قبل

علت درد شدید بعدازنزدیکی چیست لطفا راهنمایی کنید درد خیلی شدید دارم

مدینه
مدینه
1 سال قبل

سلام
من بعد از نزدیکی درد زیر شکم سمت چپ کمرم و یک نوع احساس تب در وجودم استش دلیلشو هم نمی‌دونم آیا نشانه بارداری است

ملیکه
ملیکه
1 سال قبل

ودردبغل شکم بالا طرف راست هم درد میکنه زیار

رقیه
رقیه
1 سال قبل

من تازه نامزدم کردم
ما بخاطر مراقبت از پرده
رابطه دخول انجام نمیدیم
ولی بعد از رابطه زیر شکم من باد میکنه بعد پهلو هام درد میکنه
این موضوع مارو خیلی نگران کرده
یعنی از چی میتونه باشه

دنیا
دنیا
1 سال قبل

سلام خانوم دکتر من ۲۱سالمه ۳ساله ازدواج کردم این چند وقته موقع رابطه درد های ریزی داشتم که دیشب بعد از اینکه رابطمون تموم زیر شکمم شدیدا درد کرد حالت تهوع اومد بعدش بالا اوردم اما درد شکمم خوب نشده هنوز هم درد میکنه علتش چی میتونه باشه تازه دکتر هم رفتم سونوگرافی هم کرده کیست هم ندارم اگه میشه راهنمایی کنین خانوم دکتر

ربکا
ربکا
1 سال قبل

سلام من رابطه لاپایی داشتم و حدود یک ثانت دخول و منی روی واژن ریخته شده و بعد درد خیلی کمی زیر شکمم حس میکردم ایا بکارتم اسیب دیده یا احتمال بارداری هست

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام آیا هنگام زیر شیر رفتن پریود
ها بعد از بارداری امکان حامله بودن وجود داره

رها
رها
2 سال قبل

سلام ببخشید من پریود شدم بعد رابط برقرار کرد دل درد میکن میشه حامله باش

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

نزدیکی منم دوشب پشت سر هم بود
وموقعی که با شوهرم نزدیکی میکنم
یکم حالت تهوع دارم و شوهرمم حالت تهوع دارد مشکلش چیه میشه را هنمایم کنید

ضیاوالدین
ضیاوالدین
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

در زمانی رابطه جنسی همسرم زیر ناف یشمحمد درد میگیره

دکتر جعفر زاده
دکتر جعفر زاده
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

دهانتان بو میده واس همین

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من بعد از نزدیکی با شوهرم بعد از اون درد واژن دارم

سمیه
سمیه
2 سال قبل

سلام خانم دکتر ببخشید مزاحم شدم مشکل من اینکه درست عادت ماهانه نمیشم ووقتی با شوهرم نزدیکی میکنم خیلی درد میکشم ضمناً از هیچ دارویی هم استفاده نمیکنم میشه منو راهنمایی کنید

دکتر جعفر زاده
دکتر جعفر زاده
پاسخ به  سمیه
5 ماه قبل

بخاطر کیست دانه اذیت میشی کیست دانه باعث میشه عادت ماهیانه سر وقت نیاد وقتی بیاد خون زیاده درد زیاده موقع نزدیکی هم درد احساس میشه باید سونو بگیری

انا
انا
2 سال قبل

سلام من رابطه داشتم ولی نمیخواستم پرده بکارتم پاره بشه بعد از رابطه زیر دلم درد میکنه تیر میکشه اما خون نیومده ک بگم پاره شده یا ن ب نامزدم هم ک گفتم گفت پاره نشده میشه کمکم کنید
پاره شده یا نه

سمانه
سمانه
پاسخ به  انا
5 ماه قبل

نه نشده‌بخاطر استرس هست

sahel
sahel
2 سال قبل

سلام ۱۹سالمه حدودا ی ماههـ بعد از رابطه و ارضا شدن درد شدیدی زیر دلم حس میکنم و دل پیچه میگیرم تا نیم مین و اینکه ماهانمم چندماهی ک میشه درد شدید دارم میشه راهنماییم کنین علتش چیه.!!

sahel
sahel
2 سال قبل

سلام چند وقتیه حدودا دوماه رابطه ک دارم زیر دلم درد میگیره و دل پیچه میگرم ۱۹سالمه میشع راهنماییم کنین علتش چیه؟

حمید
حمید
2 سال قبل

باسلام باسلام من یه اقایی هستم بعداز نزدیکی ویا وقتی که ادرار میکنم یه دردی بعدش به سراغم میاد دلیلش چی هست

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من بعداز تموم شدن پریودم نزدیکی داشتم تا یک هفته بعد شکم درد و حالت تهوع داشتم و دوباره پریود شدم.الان دقیقا یک ماه از پریودم داره میگذره و هنوز پریود نشدم.البته اینم بگم شش ماه نزدیکی نداشتم و این ارتباط بعداز شش ماه صورت گرفته و هیچ گونه علامت عفونتی ندارم.میخوام علت شکم درد و دوباره پریود شدن ماه پیش و حالا پریود نشدنم و بدونم خیلی نگرانم چون من پریودهای منظمی دارم ممنون میشم راهنمایی کنید.

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط فاطمه
آوین
آوین
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

باردارین گلم

زینب هاشمی
زینب هاشمی
پاسخ به  آوین
1 ماه قبل

منم با این حرف اقا آوین موافقم

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط زینب هاشمی
آیناز
آیناز
2 سال قبل

سلام
من هر بار پس از رابطه درد زیر شکم دارم علتشم نمیدونم آیا احتمال بارداری داره؟

ززز
ززز
2 سال قبل

سلام من برای اولین بار رابطه داشتم پرده بکارتم پاره شد و خون اومد سه روز بعد از رابطه زیر دلم سمت راست درد گرفته خوب نمیشه دلیلش از چی میتونه باشه؟

Faeze
Faeze
2 سال قبل

سلام.من ۱ ماه پیش رابطه جنسی انجام دادم و همیشه بعد از نزدیکی تا چند روز درد زیر شکم دارم.علتش چیه¿

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  Faeze
2 سال قبل

سلام وقت بخیر آیا در رابطه جنسی به ارگاسم می رسید؟ از لحاظ عفونت هم بهتره بررسی بشید

رایا
رایا
2 سال قبل

سلام من ۴ شب پیش رابطه داشتم و همچنان زیر دلم درد میکنه هر سری ام رابطه بر قرار میشد‌من درد شدید داشتم بعد ۴ شبه پیش از خودم ماده زرد هم دیدم !
میشه کمکم کنید دکتز زنان به دردم اهمیت نداد میشه بگین‌چه اتفاقی برام افتاده

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رایا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام درحین نزدیکی زیر شکمم درد میکنه علتش چیه میشه راهنماییم کنین ممنون از لطفتون

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

راحله
راحله
2 سال قبل

سلام خسته نباشید منم کیست تخم دان دارم یه بار بزرگ میشه یه بار کوچیک میشه اندازش بعدنزدیکی درد شدید در پهلو سمت راستم دارم و چسبندگی شدید واژانم دارم چهار بارم سزارین شدم یه بارم بارم اپاندیس ترکید عمل کردم پارسالم پارکلند کردم بستن لوله ها ولی هنوز درد شدید دارم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  راحله
2 سال قبل

چه نوع کیستی دارین، درمان کامل اونو انجام بدین و بعد هر ۳ تا ۶ ماه با سونو پیگیری کنید

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام.من زنی ۲۶ ساله هستم یک ماه قبل رابطه داشتم بعد از رابطه عفونت گرفتم و بعد از مراجعه ب پزشک و مصرف دارو خوب شدم بهد از یک ماه یک روز قبل رابطه داشتم سه بار پشت سر هم از صبح امروز درد در ناحیه زیر شکم دارم میزنه ب دور نافم.
مدام نیسنش میگیره ول میکنه. لطفا راهنماییم کنید از چی میتونه باشه
ممنون

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  زهرا
2 سال قبل

خب رابطه اگه بعد از مدت طولانی داشتین ممکنه چنین دردهایی بوجود بیاد
اگه شدید هست و ادامه داره مراجعه کنید

ماریلا
ماریلا
2 سال قبل

سلام ببخشید من این ۶ ماه ازدواج کردم هر بار بعد از رابطه درد شکم رو تجربه کردم همراه با نفخ زیاد ودل پیچه خواستم دلیلشو بدونم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  ماریلا
2 سال قبل

سلام دلیل درد شما میتونه استرس یا گرفتگی عضلات باشد گاهی اوقات هم رابطه طولانی داشتن و ارضا نشدن خانم ها باعث ایاد درد شکم بعد از نزدیکی می شود .

زیبا
زیبا
2 سال قبل

زن ۵۴ ساله هستم الان سه ماه است که بعد نزدیکی ودچار درد شم میشم وبعد دو تا سه ساعت دیگر خوب میشم لطفا پاسخ بدهد

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زیبا
2 سال قبل

سلام احتمالا به علت انقباضات لگنی هست .

صفیه
صفیه
2 سال قبل

بعد از نزدیکی به شکم درد دچار میشم تا دو یا سه ساعت دیگر خوب میشم و۵۴ ساله هستم الان دو ماه است که اینطور شدم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  صفیه
2 سال قبل

سلام عدم اختلال هورمون ها هستش بهتر است تا شش ماه دارو رو ادامه دهید.

دیبا
دیبا
2 سال قبل

سلام خانم دکتر
حدود دو ماه است بعد از رابطه دچار درد زیر شکم می شوم و احساس پر بودن مثانه بهم دست می دهد. هیچ ترشح بدبویی ندارم حدود شش ماه قبل هم معاینه رفتم که کیست تخمدان داشتم که با دوماه مصرف دارو کیست از بین رفت نمی دونم چه مشکلی است لطفا راهنمایی بفرمایید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  دیبا
2 سال قبل

سلام
باید کیست درمان بشه چون علت این علائم میتونه وجود کیست باشه.

خاطره
خاطره
2 سال قبل

سلام من ۲۵ سالمه چندوقتیه بعدازنزدیکی زیرشکمم دردمیگیره پهلوی چپمم تیرمیکشه علتش چیه

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  خاطره
2 سال قبل

سلام حضوری معاینه شوید .

آسمان
آسمان
2 سال قبل

با سلام و خدا قوت
من ۶شهریور پریود شدم وروز ۱۸ و۱۹ که میشه ۳ ۱و۱۴ پریودی اقدام به بارداری کردم روز ۱۳ بعد از اقدام دل درد نسبتا شدید گرفتم ،خواستم بینم دلیلش چی میتونه باشه

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  آسمان
2 سال قبل

سلام ممکن است درد تخمک گذاری بوده است نگران نباشید

آنا
آنا
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من بعد از رابطه جنسی خیلی زیر شکمم درد میگیره دلیلش رو هم نمیدونم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  آنا
2 سال قبل

سلام
احتمالا عفونت دارین.

بی نام
بی نام
پاسخ به  دکتر زهرا بهرامی
2 سال قبل

سلام علت درد زیر شکم بعداز چند روز رابطه ی جنسی چی؟؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  بی نام
2 سال قبل

سلام
معمولا به خاطر انقباضات عضلات انتهایی هست
و بعد از یک روز استراحت برطرف میشه .

آسمان
آسمان
2 سال قبل

۱۳ و ۱۴ از روز پریودی منظورم هست

آسمان
آسمان
2 سال قبل

با سلام و خداقوت
من ۶ شهریور پریود شدم ،روز ۱۳ ،۱۴مقاربت داشتم برای بارداری اقدام کردم آیا جوابم مثبت میشه،شب ۱۳ بعد از مقاربت دل درد شدیدی حدود ۲۰ دقیقه ای داشتم دلیلش چی میتونه باشه ممنونم

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  آسمان
2 سال قبل

سلام
هر ماه ۲۵ درصد احتمال بارداری هست با آزمایش مشخص میشه، نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

miIii
miIii
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ،موقعی مه رابطه جنسی انجام میشود ،بعد رابطه جنسی همون روز دل درد یا کمر درد دارم یا چند روز بعد از رابطه جنسی بگذرد دل درد یا کمر درد دارم یا هردوتا باهم درد میگیرن علت چیست؟

نگار
نگار

سلام

خانوم رضایی
خانوم رضایی
2 سال قبل

سلام من ۴ روزه از تخمگذاری میگذره بعد تو این چند شبم‌ نزدیکی داشتم الان زیره شکمک خیلی درد میکونه میشه راهنماییم کنید مرسی

نرگس
نرگس
پاسخ به  خانوم رضایی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشد من بعد از رابط زیر دلم ی دل درد شدید گرفتم ک حتا درست نمیتونم بلند بشم علتش چیه کمکم کنید لطفا

نازنین
نازنین
2 سال قبل

سلام من بعد از رابطه جنسی درد خیلی بدی زیر شکم و مقعد و باد به معدم زد الان هم دور نافم درد میکنه علت چی میتونه باشه

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  نازنین
2 سال قبل

سلام
ممکنه بعلت رابطه خشن باشه و یا عفونت داشته باشین و یا مشکلاتی مانند میوم و پولیپ رحمی که کمی درد ایجاد کنند

دکمه بازگشت به بالا