خونریزی بعد از رابطه جنسی نشانه چیست؟ و درمان فوری

چرا بعد از رابطه دچار خونریزی می شویم؟

علت خونریزی بعد از رابطه جنسی چیست و درمان آن

خونریزی بعد از رابطه به چه معناست؟ خونریزی پس از رابطه (Postcoital bleeding) به خونریزی ناحیه تناسلی به‌خصوص واژن خانم بعد از برقراری رابطه جنسی اشاره دارد. تخمین زده شده است که ۰.۷ تا ۹ زنان غیر یائسه خونریزی بعد از رابطه جنسی را تجربه می‌کنند. از طرفی، ۶۳ درصد از خانم‌های یائسه به‌دلیل خشکی واژن، ممکن است دچار این مشکل شوند.

اما خونریزی بعد از رابطه جنسی چه دلایلی می‌تواند داشته باشد؟ اگرچه خونریزی خفیف گاه‌به‌گاه معمولاً دلیلی برای نگرانی ندارد اما اگر عوامل خطر خاصی دارید یا یائسگی را پشت سر گذاشته‌اید، خونریزی پس از مقاربت مستلزم مراجعه به پزشک متخصص زنان و زایمان است.

از نظر پزشکان اگر خونریزی واژینال بعد از رابطه جنسی مربوط به قاعدگی یا برقراری اولین رابطه جنسی باشد، جز خونریزی بعد از رابطه محسوب نمی‌شود. خونریزی بعد از رابطه خطرناک است اگر نشانه‌ای از عفونت، بیماری‌های زنانگی یا سرطان رحم باشد.

در ادامه این مطلب به جزئیات بیشتری از علت خونریزی واژن در هنگام یا بعد از رابطه جنسی، خونریزی بعد از رابطه بعد از زایمان، خونریزی بعد از رابطه در بارداری، خونریزی بعد از رابطه بدون دخول و درمان خونریزی بعد از رابطه اشاره خواهیم کرد.

علل خونریزی بعد از رابطه جنسی

علت خونریزی واژن در هنگام یا بعد از رابطه جنسی چیست؟

یکی از سوالات رایج بسیاری از خانم‌ها این است که چرا بعد از نزدیکی دچار لکه‌بینی می‌شوم؟ خونریزی بعد از رابطه جنسی از نظر پزشکی ممکن است در هر سنی رخ دهد. در افراد جوان‌تر که به یائسگی نرسیده‌اند، منبع خونریزی معمولا دهانه رحم است که به‌صورت خونریزی یا لکه‌بینی واژینال خود را نشان می‌دهد. در زنانی که یائسگی را پشت سر گذاشته‌اند، منبع خونریزی متنوع‌تر است. می‌تواند ناشی از دهانه رحم، رحم، لابیا و مجرای ادرار باشد.

از نظر علت خونریزی بعد از نزدیکی، سرطان دهانه رحم بزرگترین نگرانی است. این مسئله برای خانم‌های یائسه بیشتر صادق است. با این حال، خونریزی پس از رابطه به احتمال زیاد ناشی از یک بیماری شایع است. به طور کلی، از علل خونریزی بعد از رابطه جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

جراحت می‌تواند علت خونریزی بعد از رابطه جنسی باشد

اصطکاک و ساییدگی بیش‌ازحد حین رابطه جنسی می‌تواند به‌راحتی باعث پارگی و بروز بریدگی‌های کوچک در بافت‌های حساس ناحیه تناسلی به‌خصوص واژن شود. گاهی خونریزی بعد از نزدیکی بدون دخول در اثر جراحت لابیا و مجرای ادرار اندام تناسلی است. این مسئله معمولا بعد از تجاوز یا تجربه روابط جنسی خشن رخ می‌دهد.

زایمان طبیعی نیز می‌تواند باعث کشیدگی و پارگی بافت‌های واژن شود و گاهی اوقات آن‌ها را آسیب‌پذیرتر کند. به‌همین‌دلیل، خونریزی بعد از رابطه بعد از زایمان گاهی طبیعی است.

معمولا در اولین رابطه جنسی، یک بخش کوچک از پوست واژن به نام پرده بکارت کشیده و پاره شده و باعث خونریزی جزئی می‌شود. اما در این شرایط خونریزی بعد از رابطه چند روز طول می‌کشد؟ این مسئله ممکن است ۱ تا ۲ روز طول بکشد.

رابطه در پریودی یا نزدیکی قاعدگی نیز می‌تواند باعث ایجاد جراحت و خونریزی بعد از رابطه جنسی شود. زیرا سطح استروژن بدن بسیار کاهش پیدا کرده است و واژن، دهانه رحم و رحم بسیار آسیب‌پذیر هستند. از طرفی ممکن است بخشی از خون مشاهده شده ناشی از قاعدگی باشد. به‌همین‌دلیل، نزدیکی قاعدگی اصلا توصیه نمی‌شود.

قابل ذکر است که برخی از خانم‌ها به‌دلیل ناهنجاری‌های آناتومیکال، شکل متفاوتی از اندام تناسلی را دارند که ممکن است احتمال اصطکاک دردناک و پارگی آن حین رابطه افزایش دهد.

خشکی واژن از علل خونریزی بعد از رابطه جنسی

بافت‌های تولیدکننده مخاط مانند مواردی که در دیواره واژن هستند، ممکن است به دلایل مختلفی قدرت تولید ترشحات مخاط حین رابطه جنسی را از دست بدهند و خانم دچار خشکی واژن شود. هنگامی‌که پوست خشک می‌شود در برابر آسیب بسیار آسیب‌پذیر می‌شود.

معمولا علت خونریزی بعد از سکس خانم‌های یائسه همین مسئله است. زیرا بدن با شوک کاهش سطح استروژن مواجه شده است. استروژن هورمونی است که مسئول تنظیم دستگاه تناسلی شماست. از سایر علل خشکی واژن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سندرم تناسلی-ادراری یائسگی (GSM): بروز این عارضه در افرادی‌که در دوران پیش از یائسگی یا بعد از آن هستند، شایع‎ است. کاهش سطح استروژن بدن باعث آتروفی واژن و کاهش ضخامت و کشش بافت آن می‌شود. در کنار کاهش ترشحات مخاط، خشکی واژن در این شرایط طبیعی است.
  • آسیب یا برداشتن تخمدان: حوادث شدیدی که به تخمدان‌ها آسیب می‌رسانند یا شرایطی که منجر به برداشتن آن‎ها می‌شوند، بزرگترین منبع استروژن بدن را از حذف می‌کنند. کاهش استروژن مساوی با بروز خشکی واژن است. سطوح پایین استروژن خاصیت ارتجاعی واژن شما را کاهش می‌دهد. بافت‌های واژن شکننده‌تر می‌شوند، جریان خون کمتری دارند و بیشتر در معرض پارگی و تحریک هستند. این مسئله می‌تواند منجر به ناراحتی، درد و خونریزی در حین رابطه جنسی شود.
  • زایمان و شیردهی: اگرچه در دوران بارداری، سطح استروژن بسیار بالاست اما میزان این هورمون تقریبا بلافاصله پس از زایمان کاهش می‌یابد، زیرا می‌تواند در تولید شیر مادر اختلال ایجاد کند. بنابراین خونریزی بعد از رابطه بعد از زایمان گاهی به این علت است.
  • داروهایی که با استروژن تداخل می‌کنند یا بدن را کم آب می‌کنند: خشکی واژن می‌تواند ناشی از مصرف داروهای ضد استروژن، داروهای سرماخوردگی یا آنفولانزا، استروئیدها، آرام‌بخش‌ها، چندین داروی ضد افسردگی و مسدودکننده‌های کلسیم یا کانال بتا باشد.
  • مواد شیمیایی و سایر محرک‌ها: آلرژن‌ها و مواد شیمیایی موجود در جکوزی‌ها، استخرها، محصولاتی مانند شوینده‌های لباسشویی، روان‌کننده‌های معطر و کاندوم‌ها همگی می‌توانند باعث خشکی واژن شوند.
  • دوش گرفتن: حمام مکرر می‌تواند بافت‌های واژن را تحریک و خشک کند.
  • انجام آمیزش قبل از برانگیختگی: در طول برانگیختگی جنسی، بافت‌های واژن روان‌کننده‌های طبیعی ترشح می‌کنند که به جلوگیری از خشکی و اصطکاک آسیب‌رسان به واژن در حین مقاربت کمک می‌کند.

بارداری از علل خونریزی بعد از رابطه جنسی

خونریزی بعد از رابطه در بارداری تاحدودی شابع است. زیرا بارداری باعث تغییرات عمده هورمونی می‌شود که می‌تواند بافت‌های واژن را مستعد آسیب کند. در مورد هر نوع خونریزی شدید یا طولانی در اوایل بارداری با پزشک صحبت کنید. برای خونریزی واژینال در اواخر بارداری به‌دنبال مراقبت‌های پزشکی فوری باشید، زیرا می‌تواند نشانه‌ای از زایمان زودرس یا سقط جنین باشد.

عفونت‌ از علل خونریزی بعد از رابطه جنسی

هر نوع عفونتی می‌تواند باعث التهاب بافت‌های واژن شود و آن‌ها را آسیب‌پذیرتر کند. مواردی چون:

پولیپ یا فیبروم دهانه رحم یا آندومتر علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

پولیپ‌ها رحم و فیبروم‌های رحم توده‌های کوچک غیر سرطانی هستند. آن‌ها معمولاً روی پوشش دهانه رحم یا رحم، به‌ویژه در افراد غیر یائسه رشد می‌کنند و می‌توانند باعث درد و خونریزی از عروق خونی کوچک شوند. معمولا علت خونریزی بعد از نزدیکی و رابطه جنسی در طول چندین مقاربت همین مسئله است.

پولیپ های رحمی

اکتروپیون دهانه رحم علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

گاهی سلول‌های غده‌ای از داخل کانال دهانه رحم به طور غیر طبیعی در خارج از دهانه رحم یعنی به سمت واژن رشد می‌کنند. این وضعیت معمولاً بدون درمان برطرف می‌شود، اما می‌تواند باعث لکه‌بینی و خونریزی واژن شود و به‌عنوان علت خونریزی واژن هنگام رابطه محسوب شود.

اندومتریوز علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

اندومتریوز باعث می‌شود که بافت‌های آندومتر، بافت‌هایی که رحم را می‌پوشانند، در خارج از رحم رشد کنند. این مسئله می‌تواند باعث التهاب، معمولا در ناحیه لگن و پایین شکم شود. در این شرایط خونریزی بعد از رابطه طبیعی است.

دیسپلازی دهانه رحم علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

دیسپلازی دهانه رحم زمانی اتفاق می‌افتد که سلول‌های غیر طبیعی و پیش‌سرطانی در پوشش کانال دهانه رحم رشد کنند. این توده‌ها می‌توانند باعث تحریک و در نهایت آسیب به بافت‌های اطراف، به‌ویژه در هنگام مقاربت شوند.

اختلالات انعقادی علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

بیماری‌هایی که باعث خونریزی یا لخته شدن غیر طبیعی می‌شوند، می‌توانند خطر خونریزی پس از مقاربت را افزایش دهند. البته مصرف داروهای رقیق‌کننده خون نیز ممکن است این اثر را داشته باشد.

سرطان‌ها علت خونریزی بعد از رابطه جنسی

سرطان‌هایی که بر سیستم تناسلی یا دستگاه ادراری تناسلی تأثیر می‌گذارند می‌توانند بافت‌های واژن و سطوح هورمونی بدن را تغییر دهند و آن‌ها را آسیب‌پذیرتر کنند. خونریزی بعد از رابطه جنسی از علائم شایع سرطان دهانه رحم و رحم است.

گفتگوی آنلاین متخصص زنان و زایمان

بنابراین با توجه به علل ذکر شده در پاسخ به سوال آیا خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی خطرناک است؟ می‌توان گفت بله و باید خونریزی بعد از رابطه زناشویی را جدی بگیرید.

نحوه صحیح تشخیص خونریزی بعد از رابطه

پزشک متخصص زنان و زایمان هنگام ویزیت یک معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و از شما در مورد سوابق پزشکی سوالاتی می‌پرسد. در صورت مشکوک شدن پزشک به بیماری خاصی احتمالا دستور انجام آزمایشات زیر را می‌دهد:

  • آزمایش‌های کشت برای تشخیص عفونت
  • بیوپسی از توده‌های غیر طبیعی
  • سونوگرافی ترانس واژینال
  • کولپوسکوپی
  • بیوپسی آندومتر
  • آزمایشات خون
  • یک تست بارداری (زیرا گاهی خونریزی بعد از رابطه نشانه بارداریست)

درمان خونریزی بعد از رابطه

درمان خونریزی واژن بعد از رابطه جنسی

در بسیاری از موارد، هیچ علت مشخصی برای خونریزی پس از مقاربت وجود ندارد. در این شرایط می‌توانید از انواع درمان خانگی خونریزی بعد از رابطه استفاده کنید. مواردی چون:

  • هیدراته نگهداشتن بدن با مصرف آب فراوان
  • استفاده از روان‌کننده‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون پیش از مقاربت برای کنترل خشکی واژن
  • اجتناب از اعمال جنسی پرخاشگرانه
  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های واژن به‌صورت روزانه
  • اجتناب از محصولات زنانه معطر
  • استفاده از کاندوم، به‌ویژه زمانی‌که با شرکای جنسی مختلف درگیر هستید.
  • صحبت کردن با شریک جنسی خود در مورد اضطراب و بی‌میلی در رابطه جنسی
  • تلاش برای تحریک شدن قبل از برقراری رابطه جنسی
  • مصرف مواد غذایی حاوی استروژن‌های گیاهی یا فیتواستروژن (مانند تخم کتان، روغن زیتون، دانه کنجد، گردو و بادام)، ویتامین E و امگا ۳

انواع روش‌های درمان پزشکی خونریزی بعد از رابطه جنسی

در صورت موثر نبودن درمان خانگی، باید به فکر درمان پزشکی تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان باشید. از روش‌های رایج درمان لکه‌بینی حین رابطه جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مرطوب‌کننده‌های واژن
  • مصرف آنتی‌بیوتیک برای درمان عفونت‌هایی مانند سوزاک، سیفلیس و کلامیدیا
  • مصرف داروها برای عفونت‌های ویروسی
  • جراحی، کرایوتراپی یا الکتروکوتر در موارد اکتروپیون دهانه رحم
  • برداشتن پولیپ‌ها، به‌ویژه پولیپ‌هایی که باعث خونریزی قابل توجه می‌شوند.
  • جراحی یا درمان سرطان
  • استروژن‌درمانی واژن با دوز کم، به‌شکل کرم، شیاف یا حلقه برای خشکی واژن

مزاجعه به پزشک

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

هر زمانی‌که خونریزی پس از مقاربت شدید، مکرر یا بیش از چند ساعت ادامه داشت، با پزشک مشورت کنید. به‌خصوص اگر همزمان با علائم زیر باشد:

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان و زایمان برای درمان استفاده کنید. در این سامانه، امکان پرسش و پاسخ و مشاهده نظرات در مورد خونریزی بعد از رابطه جنسی وجود دارد.

۳.۶/۵ (۲۲ نظر)

منبع
www.mayoclinic.orgwww.verywellhealth.comwww.webmd.comwww.nhs.ukwww.healthline.comwww.medicalnewstoday.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
112 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
...
...
14 ساعت قبل

سلام من عقدم پریود بودم ولی خوب شدم شبش شوهرم آلتش گذاشت جلوم ولی نرفت داخل فقط یکم سرش رفت داخل منم یکم دردم گرفت، ولی وفتی رفتم دسشویی خون دیدم بنظرتون پرده پاره شده یا …؟

خنده
خنده
16 روز قبل

سلام میگن داخل واژن خیلی حساس هس آیا اگه‌ناخن آدم بلند باشه و انگشت بکنی باعث خونریزی میشه

علت افتادگی رحم زن چی میباشد
علت افتادگی رحم زن چی میباشد
16 روز قبل

خانم من حمل نمیگردعلت چیست

سجاد
سجاد
1 ماه قبل

سلام من با نمزدم داشتم عشق و حال میکردم ناگهان آلتم داخل واژن نمزدم شد خونریزی خفیف ایجاد شد ایا پرده بکارتش از بین رفته است؟

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط سجاد
نجیب الله
نجیب الله
1 ماه قبل

سلام من نامزد استم چهار روز قبل با نازدم یجای تنها بودم اشتباهی داخل واژن شد پرده بکارت هم پاره شد حالا هم چند روز میگه خون میاد دلیلش چیه لطفا اگه میشه کمکم کنید لطفا

اعظم
اعظم
1 ماه قبل

سلام من ۶ روز بعد از رابطه بدون جلوگیری دچار خونریزی شدم خون رنگ تیره وحالت ککشی دارد وگاهی لخته دارد وبعد از ۳روز از خونریزی من شبی یک قرص ال دی خوردم ولی اثر نداشت .راه درمان چیست

محمد
محمد
2 ماه قبل

سلام من نامزد استم دیشب با نامزدم یجای بودیم اشتباهی داخل واژن شد پرده بکارت پاره شد آلان چند روزه که میگه خون میاد دلیلش چیه لطفاً کمکم کنید

سجاد
سجاد
2 ماه قبل

راهنمایی در شادyoung15

لیلا
لیلا
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من سه ساله که ازدواج کردم در اخرین رابطه ام اصلا هیچ دردی نداشتم ولی بعدش ترشحاتم خونی بود حدود یک هفته ام از پریودم گذشته بود و در ضمن هیچ علائمی از عفونت ندارم

زهرا
زهرا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیرمن چندوقتی میشه خونریزی هنگام رابطه دارم ودردزیاد درناحیه پایین کمرم

رها
رها
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر مجردم با دوست پسرم رابطه از پشت داشتم ناخواسته وارد واژنم شد هم پرینه زخم شده هم خون ریزی شدید دارم احساس میکنم واژنم پاره شده میشه منو راهنمایی کنین

م نوروزی
م نوروزی
3 ماه قبل

سلام. خانمی ۴۳ ساله هستم با سابقه ۳ بارداری، ۲ تا بارداری سالم و یک سقط
امروز دکترم زمان گرفتن نمونه پاپ اسمیر متوجه یه توده روی دهانه رحمم شدند که به محض گرفتن نمونه خونریزی داد و اینکه در بعضی مواقع زمان نزدیکی هم این خونریزی تجربه میکردم خیلی نگرانم. میتونه توده بدخیم باشه؟

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

باسلام وخسته نباشید من چند باره بعداز رابطه خونریزی شدید دارم علتش چیه میشه راهنمایی کنید ممنون

الناز
الناز
پاسخ به  فاطمه
3 ماه قبل

الان خوب شدین ؟

معصومه
معصومه
4 ماه قبل

سلام ببخشید چرا بعد هر بار که رابطه برقرار میکنم کلی خون ریزی دارم

الناز
الناز
پاسخ به  معصومه
3 ماه قبل

سلام منم همین مشکل رو دارم نمیدونم برای چیه ؟

صونا
صونا
5 ماه قبل

سلام من دیروز نامزدم دخول و انجام دادو اولین بارم بود و تقریباً خون زیادی اومد و تا امروزم ادامه داره خیلی میترسم میشه راهنمایی کنید

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط صونا
نازنین
نازنین
5 ماه قبل

سلام خسته نباشیدمیخوام بدونم‌ چراموقع نزدیکی باهمسرم رحم خون میادقبلا اینطوری نبودولی الان خون میادچیکاربایدبکنم

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  نازنین
14 روز قبل

سلام منم اینطوری شدم

نفس
نفس
6 ماه قبل

من رابطه جنسی داشتم سه دفعه همسرم اقدام به بارداری کرد ولی پریود شدم دلیلش چیه

الهام
الهام
6 ماه قبل

سلام
من‌ موقع نزدیکی تا بحال لکه خون ندیدم الان یه چند وقتیع که انجام‌میدم یه دو بار میشع که لکه خون میبینم
لطفا جواب بدین اگه میشع؟؟

ازاده
ازاده
پاسخ به  الهام
1 ماه قبل

ازاده

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

سلام من همیشه موقع نزدیکی بعداز اینکه منی داخل وازنم میریزه با خروج منی خون مشاهده میکنم ،ولی بعداز اون هیچ خونریزی ندارم دلیلش چیه

مینا
مینا
پاسخ به  مرضیه
3 ماه قبل

سلام من هم همین مشکل رو دارم

مرضیه
مرضیه
6 ماه قبل

اینجاکسی جوابگوهست

مهتاب
مهتاب
6 ماه قبل

سلام بعد از رابطه وقتی صبح دستشویی رفتم دیدم که خونریزی دارم الان دو روز و خونریزی همچنان ادامه داره دلیلش چی میتونه باشه؟؟

مجدم
مجدم
پاسخ به  مهتاب
6 ماه قبل

سلام بعداز رابطه وقتی دستشویی رفتم دیدم خونریزیدارم امروز صبح تاهالا لکه دارم چکار کنم

دنیا
دنیا
7 ماه قبل

تابهال خیلی رابطه داشتم خونریزی یا لکه بینی نداشتم این دوباری که رابطه داشتم خون یه دو سه قطره میاد بعد اینکه بشورم دیگه نمیاد

دنیا
دنیا
7 ماه قبل

سلام من یه ۸ماهی میشه که نامزد کردم با نامزدم رابطه مقعدی دارم ولی یه دوباری میشه لکه بینی دارم آیا دلیلش چیه لطفا جواب بدین

تام
تام
پاسخ به  دنیا
3 ماه قبل

اااااااا

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط تام
هیچکس
هیچکس
9 ماه قبل

سلام من دوبار دخول واژن داشتم اما بخاطر درد زیاد ادامه ندادم و الان از چند ساعت پیش که دخول داشتم خونریزی دائم دارم و چندین بار لخته خون های بزرگ ازم خارج شده بخاطر چیه؟لازمه دکتر برم؟

...
...
پاسخ به  هیچکس
5 ماه قبل

عزیزم پیج واژینیسموس رو در اینستاگرام دنبال کن لوبریکانت بزن

ذوالفقاری
ذوالفقاری
9 ماه قبل

سلام علت لکه بینی وگاهی وختا خون در ادرار و دردزیر شکم سوزش واژن بعد از رابطه چیست؟

ناشناس
ناشناس
10 ماه قبل

سلام من بعد رابطه خونریزی داشتم بعدشم سوزش و خارش علتش چیه

امیر
امیر
10 ماه قبل

سلام من و نامزدم باهم سکس اورال انجام دادیم و الان ازش موقع ادرار خون اومده میتونه برای خوردن باشه یا عفونت داره؟

شیدا
شیدا
1 سال قبل

بعداززایمان بصورت سزارین.۴ماه قرص پیشگیری بارداری نوع شیردهی مصرف کردم سپس نخوردم تا۱ماه بعدأکه پریودشده درعرض این دوهفته خون قطع نشده ولی خودم سرگیجه گرفتم بهمین علت دوباره قرص مصرف کردم.۱هفته تمیزشدم رابطه جنسی برقرار شد.وهمان لحظه لکه دیدم صبح که بیدار شدم خون ریزی گرفتم
الان م که دارم مرتب قرص مصرف میکنم ۵روزاست مثل پریودی هستم اما خون بسیار روشن وتمیز وبدون بو است.

رها
رها
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من تقریبا سه ماه پیش لایه های رحمم ضخیم شده بود کوتاژکردم آزمایشم خوب بودحالا بخاطرخونریزی رفتم دوباره سونوگرافی گوفتن دوباره ضخیم شده دکتربرام آمپول هورمونی نوشته یکی روزدم یکی دیگه رو۲۸روزدیگه گفته بزنم حالا موقع نزدیکی خونریزی دارم طبیعی یادوبار برم دکتراگه میشه بی زحمت راهنماییم کنید

سلین
سلین
1 سال قبل

سلام من هشت ساله ازدواج کرده بودم جداشدم به تازگی نامزد کردم و تو اولین رابطم بعد سکس از واژنم خون اومد این میتونه خطرناک باشه؟

نسرین
نسرین
پاسخ به  سلین
10 ماه قبل

سلام من بعد از رابطه خونریزی خفیف و لکه بینی چند روزه دارم حالت عادت ماهانه ولی خیلی کم چن روزه مخصوصا صبح که از رختخواب بلند میشم خون ریزی دارم طوریکه نوار بهداشتی نیاز میشه ولی بعد اون لکه بینی قهوه ای رنگ هست

محدثه
محدثه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۲۱ ساله هستم بعد ۱۲ روز پریودم خونریزی داشتم رفتم دکتر گفت مشکل نداری باز پریود شدم تموم شد یک هفته بعدی پریودم بعد از رابطه خونریزی دارم ۲۴ ساعته که هنوز خفیف خونریزی دارم

محدثه
محدثه
1 سال قبل

سلام من ۲۱ یک ساله هستم بعد پریودم ۲۵ روز خونریزی داشتم دکتر رفتم گفت مشکل نداره تموم شد دوباره پریود شدم بعد این که پریودم تموم شد یک هفته بعدش بعداز رابطه خونریزی دارم ۲۴ ساعته که هنوز قد نشوده کم کم میاد

رفوئی
رفوئی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من ۱۰ ماه پیش زایمان کردم و الان بعد هر رابطه که همسرم منی داخل بدنم میریزه بعد ۲ یا ۳ روز پریود میشم ب مدت ۷ روز و بچمم شیر خودم میخوره هر چی بهش میگم نریز انگار ن انگار
لطفا راهنمایی کنید و بگید من چکار کنم و ایا مشکلی واسم پیش نمیاد این همه خون ازم میره؟

فرزان
فرزان
1 سال قبل

هنگام نزدیکی خون ریزی دارم

ریحانه
ریحانه
1 سال قبل

سلام.من پردم حلقویه اول رابطه خون ریزی نداشتم بعدسه بارنزدیکی خونریزی کردم علتش چیه؟

فرشید
فرشید
پاسخ به  ریحانه
1 ماه قبل

حتما فشار زیادی بهتون وارد شده

بهاره
بهاره
1 سال قبل

سلام من ۳۵سال دارم دومین باره من بعد رابطه خونریزی دارم دفعه اول ۵روز مونده بود پریود بشم رابطه داشتم حالت پریودی بود ۷روز ادامه داشت وقطع شد الان دومین باره البته ۲۴ساعت بعد رابطه خونریزی دارم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  بهاره
2 ماه قبل

سلام من چند روز مانده به پریودم نزدیکی داشتم ودرحین نزدیکی خون آمد قبلا اینطور نمیشد الان سه بار اینطوری میشم فقط نزدیک به پریود این طور میشم لطفا راهنماییم کنید باتشکر

فائزه خواجوی
فائزه خواجوی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من باردارم تو هفته ۲۱ نزدیکی کردم بعدش خون اومد چن ساعت بعد رفتم دستشویی باز اومد.صبح بیدارشدم باز رفتم آکنده ولی رنگش تیره است.مشکلی داره باید چکار کنم به جنین که آسیبی نرسیده؟

مصطفی
مصطفی
1 سال قبل

من یک ماه ازدواج کردم با خانم رابطه دارم هر دفعه رابطه برقرار میکنم خانمم خون ریزی داره خیلی زیاد بعد رابطه میشوره خون ریزی وایمیسته لطفا خواهشن دلیلش چیست از تون خواهش کردم راهنمایی کنید خیلی ترسیدم

زهرا
زهرا
پاسخ به  مصطفی
1 سال قبل

سلام. با عرض پوزش من با نامزدم رابطه داشتم ولی دقیق نمیدونم دخولی صورت گرفت یا نه خودشون میگن دخول نشد ولی بعد از ۱۵ دقیقه اینا به مدت ۳۶ ساعت هر موقع میرفتم دسشویی ادرار کردنی ازم خون شفاف در حد ۶ قطره اینا خون مییومد.آیا پرده بکارت آسیب دیده؟

زینب مصطفایی
زینب مصطفایی
1 سال قبل

سلام بعدازنزدیکی دار خونریزی شدید شدم برای قطع خونریزی چه کاری انجام بدهم

سارا
سارا
1 سال قبل

سلام من مشکل واژینیسموس داشتم به پزشک مراجعه کردم بوتاکس آر اف و دیلاتور استفاده کرد چند روز خونریزی داشتم قطع شد الان که رابطه داشتم دچار خونریزی شدم مشکل چیه؟

شمیم
شمیم
1 سال قبل

سلام من سکس داشتم وهمسرم قبل از شروع با انگشت دخول انجام داد ک بعد ازانجام سکس دچارخونریزی شدم ک چندساعت هنوز ادامه داره ایا به دلیل اینکه انگشت داخل واژنم شده اسیب دیده و باید نگران باشم؟!

شادی
شادی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۱۹سالمه یه بچه ۴ساله دارم من ۱۲دهم باید پریود بشم ولی دیشب رابطه داشته ام بعد رابطه چند لحظه خونریزی داشتم بعد تموم شد علتش چی می‌تونه باشه چند ماه پیش دهانه رحمم زخم بودخوب شدم الان زیر دلم به همراه کمرم درد می‌کنه گاهی ترشح هم دارم مشکل من چیه کمکم کنید با تشکر

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط شادی
الیاس خاوری
الیاس خاوری
پاسخ به  شادی
4 ماه قبل

تاته نزاربره

Zahra
Zahra
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن بعداز آخرین رابطه جنسی ک داشتم ۷ روزه که خونریزی دارم علتش چی میتونه باشه؟؟

نیلو
نیلو
پاسخ به  Zahra
1 سال قبل

علت خونریزی بعدازرابطه تاچندروز دارم چیه

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

من برای اولین بار رایطه جنسی داشتم کمی خون اومد علائم چیه ادام باردار که نمیشع؟چون کمی به هم نزدیک. شدیم

Zahra
Zahra
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

من واسه بارداری دوسه بار امتحان کردیم خون نمیومد ولی دیشب بعداز رابطه خون اومد همراه با دل درد شدید الان خون نمیاد ولی دل درد دارم باید چکار کنم؟
امکان داره کیست داشته باشم یا بارداری باشه؟

الیاس خاوری
الیاس خاوری
پاسخ به  سمیرا
4 ماه قبل

کاندوم خاردار ۱۲سانتی اومده چندبار استفاده میشه
شماهم استفاده کن

مرجان حاجیلو
مرجان حاجیلو
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ترشح واژن زیاد دارم علتش چی هست و چی کار باید انجام داد؟

...
...
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن یبارنزدیکی بانامزدم کردم فقط درحدچندسانت واردبدنم شدبعدازچندلحظه خونریزی شروع شدحالا میخوام بعدیک سال دوباره رابطه جنسی انجام بدم خونریزی ایجادمیشه یادیگه هیچ خونی نمیاد

...
...
پاسخ به  ...
1 سال قبل

برام حیاطی این موضوع ممنون میشم راهنمایم کنیدجواب منطقی بهم بدین چه خاکی توسرم کنم چندمدت دیگه عروسیم پارچه خونی بایدبدم تحویل سفارت

الیاس خاوری
الیاس خاوری
پاسخ به  ...
4 ماه قبل

این پرده این جور چیزا دیگه مهم نیست سخت نگیر روزی ۳یا۴بار رابطه خوبه

خنده
خنده
پاسخ به  ...
16 روز قبل

ترمیم کن

منصوره
منصوره
پاسخ به  ...
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من هشت نه روز از پریودیم گذشته سکس داشتم وبعدش خونریزی پیدا کردم تقریبا دو سه روز خونریزی داشتم میشه علت شو بگید خواهش میکنم

زهره
زهره
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من برای چندمین بار بعد از نزدیکی یه خون صورتی کم رنگ دارم به اندازه یه نقطه اس واینکه داخل رحمم کیست وپلی کیستیک وفیبرم دارم میخام بدونم باید چیکار کنم که خوب بشم

مسیح
مسیح
1 سال قبل

آیا برای خونریزی بعد از اولین بار مقاربت جنسی قرص یا دارویی وجود دارد ؟

طاهره
طاهره
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من اخرین پریودیم ۱۳مرداد بوده و دیگع پریود نشدم ازمایش بارداری دادم منفی بود وچند روز پیش رابطه داشتم یه کم خونریزی کردم بعدش لکه دیگه چیزی ندیدم علت چیه؟

علی محمدی
علی محمدی
1 سال قبل

سلام بعد مقاربت مقدار کمی خون دیده میشود علت چیست؟
آیا خطرناک است یا خطری ندارد ؟
تشکر میکنم یک جهان ممنون

گلثوم
گلثوم
پاسخ به  علی محمدی
1 سال قبل

سلام
من یکبار با کمی نزدیکی در واژن خون دیدیم با اولین ضربه او هم کمی داخل واژن من شد آیا امکان دارد پرده بکارت من آسیب دیده باشه

گلثوم
گلثوم
پاسخ به  گلثوم
1 سال قبل

سلام
با یکبار ضربه اله تناسی مرد کاملا داخل نشده بود اما کمی خون آمد آیا پرده بکارت من آسیب دیده

زهرا
زهرا
پاسخ به  علی محمدی
9 ماه قبل

سلام بعد از نزدیکی لکه بینی دارم ممنون میشم راهنماییم کنید

دکمه بازگشت به بالا