همه نکاتی باید در مورد رابطه جنسی بعد از زایمان بدانید

داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان و اثرات آن

رابطه جنسی بعد از زایمان

برای یک مادر تازه زایمان کرده، چند هفته اول پس از زایمان با چالش‌های ویژه‌ای همراه است. شما و نوزادتان بیشتر در رختخواب هستید و خواب خوب برای شما یک اتفاق نادر است و اگر بتوانید دوش بگیرید، احتمالا معجزه‌ای رخ داده، چه برسد به اینکه وقتی برای مراقبت از خود پیدا کنید.

رابطه جنسی احتمالاً در چند هفته اول و حتی ماه‌های بعد از زایمان در اولویت نیست و این موضوع چندان اشکالی ندارد. چه شما به صورت واژینال زایمان کرده باشید و چه سزارین شوید، بهبودی بدن شما به زمان نیاز دارد. علاوه بر این، با توجه به اینکه بیشترین انرژی شما، صرف نوزاد تازه به دنیا آمده می‌شود، بازگشت به روحیه سابق می‌تواند کمی مشکل باشد.

اما اگر به دنبال برقراری ارتباط صمیمانه با شریک زندگی خود هستید، دستورالعمل‌های مفیدی وجود دارند که می‌توانید از آنها برای شروع رابطه جنسی پس از زایمان کمک بگیرید. در مقاله پیش رو، نکات مهم رابطه جنسی بعد از زایمان را مورد بررسی بیشتری قرار می‌دهیم، با ما همراه باشید.

اولین رابطه جنسی بعد زایمان

شرایط بدنی هر زنی متفاوت است، بنابراین تجارب جنسی فراوانی برای پس از زایمان وجود دارد؛ از حساسیت خفیف گفته تا درد کامل. از آن گذشته، در برخی از زنان در ماه‌های حساس آخر بارداری معمولا رابطه جنسی برقرار نمی‌شود، بنابراین ممکن است رابطه بعد از زایمان، پنج تا شش ماه از آخرین رابطه شما فاصله داشته باشد. در این صورت، احتمالاً رابطه جنسی کمی ناخوشایند خواهد بود.

اولین رابطه بعد زایمان طبیعی

اگر روش زایمانی شما از نوع طبیعی بوده، پس احتمالاً عضلات واژن شما کشیده شده، اما نگران نباشید، چون این شرایط موقتی است. همچنین، ممکن است در محل عضلات واژن احساس خشکی بیش از حد معمول داشته باشید. البته شیردهی هم مزید بر علت خواهد بود، زیرا شیردهی باعث سرکوب هورمون استروژن شده و خشک شدن و انقباض واژن را در پی دارد. از طرفی، مقادیر کم استروژن می‌تواند بافت واژن را نازک‌تر کرده و بر شدت این ناراحتی‌ها اضافه کند.

بعد از زایمان تا چند وقت نباید نزدیکی کرد؟

مدت عدم نزدیکی بعد از زایمان چقدر است

پزشکان بدون در نظر گرفتن روش زایمان توصیه می‌کنند که تا چهار الی شش هفته بعد از زایمان بایستی منتظر باقی بمانید. خطر ابتلا به عوارض پس از زایمان، در طی دو هفته اول بعد از زایمان بیشتر است. اما این انتظار می‌تواند زمانی برای بهبودی و بازیابی بدن به حساب بیاید. علاوه بر ترشحات پس از زایمان و پارگی واژن، ممکن است دچار خستگی، خشکی واژن، درد و کاهش میل جنسی شوید. اگر دچار نوعی از پارگی واژن شوید که نیاز به ترمیم و جراحی داشته باشد، در این صورت باید زمان بیشتری منتظر بمانید.

همان‌طور که گفته شد، علاوه بر تغییرات هورمونی، تغذیه نوزاد با شیر مادر از عوامل مهم خشکی و حساس شدن واژن محسوب می‌شوند. اگر به تازگی بخیه‌های اپیزوتومی یا پارگی ناحیه پرینه شما بهبود یافته، ممکن است اولین رابطه بعد از زایمان طبیعی در شما با درد همراه باشد.

کاهش درد هنگام رابطه جنسی

شاید انتظار رابطه جنسی دردناک بعد از زایمان را داشته باشید یا آن را از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید. این احتمال هم وجود دارد که خود را برای رابطه جنسی تخریب شده بعد زایمان آماده کرده‌اید. اما به راستی همبستری بعد از ولادت را نمی‌توان با معاشقه انجام داد؟

برخی از مادران از این موضوع باخبرند که درد رابطه جنسی بعد از زایمان کوتاه‌مدت است. اما برای بسیاری دیگر، به ویژه برای کسانی که دچار پارگی قابل توجهی در هنگام زایمان طبیعی شده‌اند، درد می‌تواند شدید و به طرز شگفت‌انگیزی طولانی‌مدت باشد. در حقیقت، یک مطالعه نشان داده است که تقریباً نیمی از تازه مادران، حتی با گذشت شش ماه از زایمان، همچنان درد هنگام مقاربت را تجربه می‌کردند.

یکی از بهترین راه حل‌ها برای بازگشت به عادت رابطه جنسی، داشتن حداقل یک یا دو بار نزدیکی در هفته است. اما اگر رابطه جنسی بعد از زایمان بیشتر از لذت باعث ایجاد درد ‌شود، اولین قدم این است که با خود مهربان باشید. مدیتیشن کنید یا از شریک زندگی خود بخواهید شما را از قبل ماساژ دهد، تا به آرام شدن شما کمک کند.

  • به دنبال تسکین‌دهنده‌های درد باشید. اقدامات تسکینی را قبل از شروع سکس بعد زایمان انجام دهید. مراحلی مانند تخلیه مثانه، حمام گرم یا مسکن بدون نسخه، از این دست موارد هستند. اگر پس از آن سوزش شدیدی را احساس کردید، یک یخ را به دور یک حوله کوچک پیچیده و به آن قسمت بمالید.
  • از روان‌کننده استفاده کنید. اگر خشکی واژن را تجربه می‌کنید، مصرف لوبریکانت‌ها می‌تواند مفید واقع شود.
  • آزمایش کنید. درباره گزینه‌های رابطه جنسی واژینال، مانند ماساژ، رابطه دهانی یا خودارضایی با همسر خود صحبت کنید. می‌توانید احساس و موارد ناراحت‌کننده را با همسر خود در میان بگذارید. بنابراین از بیان نیازهای خود خجالت نکشید.
  • زمان گذاشتن. زمانی که خیلی خسته یا مضطرب نیستید را برای رابطه جنسی اختصاص دهید. وقت بگذارید و پوزیشن‌هایی را پیدا کنید که احساس خوبی به شما می‌دهند. این پوزیشن‌ها نباید هیچ بخیه‌ای را تحت فشار قرار دهند و باید به شما امکان کنترل عمق نفوذ را بدهند. در همان اولین تلاش‌های برقراری رابطه جنسی بعد از زایمان، پوزیشن بالا و یا قرار گرفتن در کنار یکدیگر را امتحان کنید و با ریتم آرام و راحت پیش بروید.

اگر سکس بعد از زایمان همچنان برایتان دردناک است، در مورد گزینه‌های درمانی احتمالی با متخصص زنان و زایمان مشورت کنید.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

آمیزش جنسی پس از زایمان

بارداری، سزارین و زایمان طبیعی قادرند عضلات کف لگن را که از رحم، مثانه، روده کوچک و راست روده حمایت می‌کنند، تحت کشش یا آسیب قرار دهد. برای تقویت عضلات کف لگن، تمرینات کگل را امتحان کنید. این تمرینات ساده باعث افزایش جریان خون و بازگرداندن حجم به عضلات کف لگن می‌شود و به واژن کمک می‌کند تا ساختار اصلی خود را پس از زایمان، بازیابی کند. برای انجام کگل تصور کنید که روی سطحی نشسته‌اید و ماهیچه‌های لگن خود را سفت کنید. هر نوبت سه‌ بار این روش را انجام داده و سپس سه ثانیه مکث کنید. سعی کنید۱۰ تا ۱۵ مرتبه پشت سر هم و حداقل سه بار در روز، این تمرین را انجام دهید.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بر سر راه رابطه جنسی بعد از زایمان قرار داشته باشد، حساسیت و نشتی سینه‌ها است. اگر شما هم جزو این دست از افراد هستید و حساسیت سینه‌ها برای‌تان آزار‌دهنده شده، قبل از شروع رابطه جنسی، فرزند خود را شیر بدهید و یا سینه‌های خود را بدوشید. همچنین، در حین مقاربت از سوتین شیردهی یا تاپ‌های مخصوص استفاده کنید تا قدری احساس سنگینی و افتادگی آن‌ها برطرف شود. شیردهی قبل از رابطه جنسی، همچنین باعث بیشتر شدن لذت جنسی در حین رابطه می‌شود.

روش پیشگیری از بارداری بعد از زایمان

روش پیشگیری از بارداری بعد زایمان

رابطه جنسی بعد از زایمان به یک روش قابل اطمینان برای کنترل بارداری نیاز دارد. اگر کمتر از شش ماه از زمان زایمان شما سپری شده، قاعدگی‌تان آغاز نشده و نوزاد خود را تنها با شیر مادر تغذیه می‌کنید، به احتمال حدود ۹۸ درصد، شیردهی می‌تواند از بارداری محافظت کند. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که تأثیر پیشگیری از بارداری در دوران شیردهی متفاوت است.

تحقیقات حاکی از این مسئله هستند که برای کاهش خطر عوارض بارداری و سایر مشکلات سلامتی، برای بارداری بعدی حداقل ۱۸ تا ۲۴ ماه باید صبر کنید. پزشکان توصیه می‌کنند قبل از اینکه کودک خود را به دنیا بیاورید، در مورد تمایل به داشتن فرزند بیشتر و فاصله بارداری‌های خود فکر کنید.

گزینه‌های پیشگیری از بارداری بلافاصله پس از زایمان، شامل موارد زیر است:

  • ایمپلنت پیشگیری از بارداری، مانند اتونوژسترل (Nexplanon)
  • یک دستگاه داخل رحمی مسی یا هورمونی (IUD)
  • پیشگیری از بارداری فقط با پروژستین، مانند تزریق داروی پیشگیری از بارداری مدروکسی پروژسترون (Depo-Provera) یا مینی پیل نوراتیندرون (Camila، Ortho Micronor و غیره)

روش‌های جلوگیری از بارداری که هم دارای استروژن و هم پروژستین هستند (مانند قرص‌های ترکیبی ضد بارداری) اندکی پس از زایمان خطر لخته شدن خون را افزایش می‌دهند. برخلاف این موارد، در زنان سالم، استفاده از قرص‌های ترکیبی ضد بارداری و انواع دیگر روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی ترکیبی، یک ماه پس از زایمان بلامانع است. اگر چه در گذشته تصور می‌شد روش‌های جلوگیری از بارداری که هم دارای استروژن و هم پروژستین هستند، باعث کاهش میزان تولید شیر زنان در دوران شیردهی می‌شوند، اما تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این مسئله صحت ندارد.

می‌توانید بعد از اولین ویزیت زایمانی خود، در مورد گزینه‌های پیشگیری از بارداری با پزشک زنان یا مشاور جنسی صحبت کنید.

مشاور آنلاین رابطه جنسی

کاهش میل جنسی بعد از زایمان

فقط به این دلیل که از نظر ذهنی احساس آمادگی شروع دوباره رابطه جنسی دارید، لزوماً به معنای آمادگی جسمانی بدنتان نیست. از زمان زایمان، چیزهای زیادی تغییر کرده و بدن شما در حال بازیابی و بهبود خود است. هورمون‌های شما می‌توانند باعث به هم خوردن میل جنسی‌تان شوند. از طرف دیگر، عضو جدیدی به خانواده شما اضافه شده که خود باعث تخلیه انرژی شما می‌شود.

اما به یاد داشته باشید که شما با وجود همه این نگرانی‌ها تنها نیستید و هنوز هم می‌توانید راه‌حل‌های موثری پیدا کنید تا رابطه جنسی بعد از زایمان خود را به روال عادی سابق خود برگردانید و از آن لذت ببرید.

صمیمیت و معاشقه، سازگاری بیشتری نسبت به رابطه جنسی دارند و شما می‌توانید از آن برای حفظ رابطه زناشویی، همزمان با داشتن یک نوزاد جدید، استفاده کنید. اگر میل به داشتن رابطه جنسی ندارید و یا از صدمه دیدن بعد از نزدیکی واهمه دارید، با همسر خود در این باره صحبت کنید. تا زمانی که برای انجام رابطه جنسی آماده نیستید، به کمک روش‌های دیگر صمیمیت خود را حفظ کنید. زمانی را برای با هم بودن و بدون حضور کودک اختصاص دهید. این زمان می‌تواند شامل چند دقیقه در صبح و یا بعد از به خواب رفتن کودک باشد. سعی کنید روش‌های دیگر ابراز محبت را پیدا کنید.

درمان کاهش میل جنسی بعد از زایمان

شکی نیست که رابطه جنسی بعد از به دنیا آمدن نوزاد به کمی خلاقیت بیشتر احتیاج دارد. چرا که حریم خصوصی‌تان کوچک‌تر شده و سطح خستگی شما در بالاترین حد خود قرار گرفته است. اما با انجام برخی اصلاحات کوچک در برنامه زندگی خود، می‌توانید شور رابطه جنسی بعد از زایمان را به حالت قبل از به دنیا آمدن نوزاد برگردانید.

اتاق خواب را ترک کنید

این حالت شاید در نگاه اول کمی عجیب به نظر برسد، اما در حال حاضر، تختخواب شما جایی است که باید برای استراحت خود استفاده کنید. بنابراین سعی کنید با عشق ورزیدن در قسمت دیگری از خانه، حرارت عشق را به شرایط سابق برگردانید.

یکدیگر را لمس کنید

حتی اگر در حال حاضر داشتن رابطه جنسی بعد از زایمان برایتان امکان‌پذیر نیست، یک نوازش یا بوسه ساده می‌تواند شور و اشتیاق را زنده کند.

از همسر خود تعریف کنید

به جای اینکه خودتان را به خاطر لذت نبردن اذیت کنید، سعی کنید به همسرتان بگویید چه چیزی شما را خوشحال می‌کند.

یک روال ساده و جدید زیبایی را امتحان کنید

اختصاص دادن زمانی برای مراقبت از خودتان، یک راه عالی برای تقویت نگرش شما پس از بارداری است. اگر نسبت به خودتان احساس خوبی دارید، پس رسیدن به زندگی جنسی رضایت‌بخش بعد از تولد نوزاد هم، چندان دور از انتظار نخواهد بود.

برقراری ارتباط

قبل از اینکه پیوندهای جسمی خود را تقویت کنید، باید به پیوندهای احساسی‌تان توجه کنید. بنابراین با شریک زندگی‌تان در مورد نیازهای جنسی مربوط به خود صحبت کنید و به یاد داشته باشید اگر انرژی لازم برای برطرف‌سازی این نیازها را ندارید، اشکالی ندارد. به این ترتیب، حتی برای برقراری تماس‌های پوستی، قادر به مراقبت از یکدیگر خواهید بود.

اگر هنوز در تلاش برای داشتن سکس بعد زایمان هستید، مراقب علائم و نشانه‌های افسردگی پس از زایمان باشید. علائم افسردگی پس از زایمان می‌تواند به صورت مواردی مانند تغییرات شدید خلق و خو، از دست دادن اشتها، خستگی طاقت‌فرسا و کمبود شادی در زندگی احساس شود. اگر فکر می‌کنید مبتلا به افسردگی پس از زایمان شده‌اید، از یک روانشناس یا روانپزشک کمک بخواهید. شما می‌توانید به راحتی و با صرف کمترین زمان، با روانشناسان پذیرش ۲۴ در این باره گفتگو کنید. به خاطر داشته باشید، درمان سریع می‌تواند روند بهبودی را تسریع بخشد.

گفتگوی آنلاین با روانشناس

به یاد داشته باشید، مراقبت خوب از خود، می‌تواند کمک زیادی به زنده نگه داشتن میل جنسی کند.

۳.۹/۵ (۱۹ نظر)

منبع
images.app.goo.glwww.whattoexpect.comwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
39 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ما مان ستاره
ما مان ستاره
6 ماه قبل

سلام من ۱۷ روزه زایمان کردم چگونه پیشگیری کنم خواهش میکنم کمک کنید چون نمیخوام بچه دار بشم ایا کاندون مطمئن تره یاقرص ال دی

سید جمال
سید جمال
پاسخ به  ما مان ستاره
2 ماه قبل

بزار بریزه تو

فرشته
فرشته
10 ماه قبل

سلام من بعد از ۴۷روز که زایمان طبیعی کردم نزدیکی داشتم بعدش چند قطر خون آمد روز بعد شم خون ریزی کم داشتم
نمی دونم الان چی کار کنم

سارا
سارا
پاسخ به  فرشته
7 ماه قبل

سلامن خیلی دوس دار سکی رو

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام داکتر صاحب محترم من دوماه هشت روز میشه که زیمان کردم زیمانم سیزارین بودطفلم را از شیر خودم تغذیه میکنم ودر روز چهل پنجم رابطه داشتم یک هفته بعدیش یک لکه بینی دوروز داشتم هر دو روز خیلی کم بود دیگه تا ال ان مریض نشدم ایا باردار شدم ممنون میشم پاسخ بدهید

الی
الی
10 ماه قبل

سلام من ۲۵روزه زایمان کردم رابطه داشتم دستم اغشته به مایع منی بود احتمال بارداری دارم؟باید چیکار کنم؟

الی
الی
پاسخ به  الی
10 ماه قبل

به واژنم کشیده شد

فایزه
فایزه
1 سال قبل

سلام چندروزبعداززایمان میتوان آی بودی گذاشت

آیدا
آیدا
1 سال قبل

سلام ببخشید من چهل روزه زایمان کردم احتمال بارداری دارم

لیلا
لیلا
1 سال قبل

امروز ۱۵روز هست نزدیکی کنم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۴۰ روزه ک زایمان سزاریران کردم چطوری جلو گیری کنم
قرص شیر خوار بخور بعد رابطه جنسی کنم باردار ک نمیشم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من برای رابطه بعد زایمان طبیعی خیلی میترسم احساس میکنم خیلی درد داره،آیا واقعا قراره درد داشته باشم

سکینه
سکینه
1 سال قبل

بعد چهل روز نزدیگی داشتم ولی بدنم به سدت درد گرفت حتی هنگام مدفوع کردن دردم میاد وخون ریزی میکنم علتش چیه؟

Neda
Neda
پاسخ به  سکینه
1 سال قبل

زایمانت طبیعی بود یاسزارین

فریبا
فریبا
1 سال قبل

من رابط داشتم بعد زایمان حالا میترسم که باردار شم

نبیلا
نبیلا
2 سال قبل

سلام خانم دکتر . من ماه هفتم من بود بچه ام فوت شود و طبیعی منو ولادت دادن . چی مدت بعد میتوانم باردار شوم

عاطفه
عاطفه
2 سال قبل

سلام من س هفته و چند روز ک زایمان کردم ولی هنوز جای از واژنم از داخل انگار پارگی
مشکی نیس اگ رابط جنسی،داشته باشم

ک ش
ک ش
2 سال قبل

بعداززایمان طبیعی بعدازچندروز نزدیکی داشته باشیم

ک ش
ک ش
2 سال قبل

سلام من وقتی میخوام واردرابطه جنسی بشم خیلی سردمیشم نمیدونم چرااینجوری شدم بعداززایمان طبیعی بعدازچندروز نزدیکی داشته باشیم

ک ش
ک ش
2 سال قبل

سلام من وقتی واردرابطه جنسی میشم خیلی سرد میشم نمیدونم چرا اینجوری شدم

رویا
رویا
2 سال قبل

سلام من ۲۷روز ک زایمان کردم سزارین شب نزدیکی داشتم متوجه نشدیم نتونستیم جلوگیری داشته باشیم حالا من باید چیکار کنم ؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  رویا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

رویا
رویا
پاسخ به  رویا
6 ماه قبل

من۲۸روزه امه زایمان طبیعی کردم نزدیکی خوبه یانه

مرسل محبوبی
مرسل محبوبی
2 سال قبل

سلام داکتر صاحب من بیست و پنج روز میشه زیمان کردیم طبعی تا چند روز باید همبستری نکنم و دیگه چی باید استفاده کنم که بدن دوباره انرژی خود را پوره کند

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مرسل محبوبی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

سارا
سارا
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
1 سال قبل

سلام‌من‌تازه‌سزارین کردم ۱۳‌روز میتونم رابطه‌ی‌جنسی داشته‌باشم

Neda
Neda
پاسخ به  سارا
1 سال قبل

سلام نه خیلی زوده حداقل ۴تا۶هفته بعد زایمان باید اینکاروکنی منم ۱۷روزه زایمان کردم

س خ
س خ
2 سال قبل

سلام من ۵۰ روزه از زایمان طبیعیم گذشته موقع رابطه بشدددت درد دارم و استرس شدید و نمیتونم رابطه برقرار کنم و فکر میکنم الان همه بخیه هام دوباره پاره میشن چیکار کنم؟؟؟

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  س خ
2 سال قبل

با سلام، وجود درد شکم قبل و حین پریود میتواند کاملا طبیعی باشد.

زهرل
زهرل
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من چند بار رابطه داشتم از پشت یهو رفت از جلو یکم خونریزی امد فکر کردم پردم پاره شد رفتم قانون پزشکی گفت پردت پاره نشده یکم گشاد شده برگه سلامت بهم داد ک سالمم یعنی یبار دیگ برم قانون پزشکی تو سایت هس ک یبار رفتم یا ن

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  زهرل
2 سال قبل

سلام
اگر بخواهند چک کنند هست ولی معمولا کاری ندارند.

ارش
ارش
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
5 ماه قبل

سلام خانم دکتر من اززمانی خانم زایمان کرده نمیزاره برم کنارش هرچه هم بهش میگم قبول نمیکنه سرصدا راهنمای کن

سارا
سارا
پاسخ به  ارش
3 ماه قبل

بیا منو جاش بکن

ماله ای
ماله ای
پاسخ به  سارا
3 ماه قبل

بیا من بکنمت

ارش
ارش
پاسخ به  زهرل
5 ماه قبل

سلام دکتر من خانم از وقتی زایمان ‌کرده نمیزاره برم کنارش میگه بادار میشم ایا راه حلی هست خیلی هم اذیت میشم

این
این
پاسخ به  ارش
2 ماه قبل

بهترین راحل ریختن منی به بیرون

این
این
پاسخ به  ارش
2 ماه قبل

نه قرص مصرف کنید که عوارض داره نه کاندوم که اون لذت جنسی رو نداره

یوسف
یوسف
پاسخ به  زهرل
27 روز قبل

ماشاله به توخخخ

سلام
سلام
پاسخ به  زهرل
11 روز قبل

سلام

دکمه بازگشت به بالا