کاهش فشار خون در خانه و کاهش فشار خون در طب سنتی

علت فشار خون بالا، درمان فشار خون عصبی با حجامت برای همیشه

برای کاهش فشار خون چی بخوریم؟

فشار خون در واقع همان فشاری است که خون در حین حرکت به دیواره شریان وارد می‌کند. شریان‌ها خون را از قلب شما به سایر قسمت‌های بدن منتقل می‌کنند. اگرچه فشار خون در طول روز ممکن است به دلایلی بالا و پایین رود، اما فشار خون بالای مزمن اغلب نشانه‎ای از یک بیماری زمینه‎ای مانند مشکل قلبی یا کلیوی است.

متاسفانه فشار خون بالا به‌ندرت علائم قابل توجهی دارد اما اگر درمان نشود، خطر مشکلات جدی مانند حملات قلبی و مغزی را افزایش می‌دهد. تنها راه برای تشخیص فشار خون بالا، بررسی منظم فشار خون به کمک دستگاه فشارسنج است.

فشارسنج معمولا دو عدد را به‌عنوان فشار خون هر فرد نشان می‌دهد. اولین عدد، فشار خون سیستولیک (فشار خون ماکزیمم) نامیده می‌شود که معادل فشار عروق در هنگام ضربان قلب است. عدد دوم، فشار خون دیاستولیک (فشار خون مینیمم) نامیده می‌شود که معادل فشار عروق در هنگام استراحت قلب بین ضربان‌ها است.

معمولا فشار خون سیستولیک نرمال در افراد جوان معادل ۱۲۰ میلی‎‌متر جیوه و فشار خون دیاستولیک نرمال معادل ۸۰ میلی‎متر جیوه است. البته دستورالعمل‎هایی که برای تشخیص فشار خون بالا استفاده می‎شوند، ممکن است از نظر پزشکان مختلف متفاوت باشند.

برخی از متخصصان اگر فشار خون بیمار به‌طور مداوم ۹۰/۱۴۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر باشد، این وضعیت را به‌عنوان فشار خون بالا تشخیص می‌دهند، در حالی ‌که از نظر سایر پزشکان، فشار خون ۸۰/۱۳۰ میلی‌متر جیوه یا بالاتر به‌عنوان فشار خون بالا در نظر گرفته می‌شود.

بنابراین، در صورت تشخیص فشار خون بالا، با تیم مراقبت‌های بهداشتی در مورد خطرات و نحوه صحیح درمان آن صحبت کنید. در این مطلب، علاوه بر اشاره به نحوه پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل، مانند پایین آوردن فشار خون با آبلیمو، مصرف میوه‌های پایین آورنده فشار خون، کاهش سریع فشار خون با سیر و غیره، به انواع قرص کاهش فشار خون نیز اشاره خواهیم کرد.

برای پیشگیری یا کنترل فشار خون بالا چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون بالا با ایجاد تغییرات در سبک زندگی، می‌توانند فشار خون خود را به یک محدوده سالم کاهش دهند. رعایت موارد زیر، در این زمینه موثر است:

  • هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشید (حدود ۳۰ دقیقه در روز برای ۵ روز در هفته)
  • سیگار نکشیدن
  • کاهش مصرف الکل
  • داشتن یک رژیم غذایی سالم، با محدود کردن مصرف سدیم (نمک) و الکل
  • حفظ وزن سالم
  • مدیریت استرس و اضطراب‌های روزانه

شما باید کمتر از ۶ گرم نمک در روز بخورید، یعنی چیزی حدود یک قاشق چای‌خوری. داشتن یک رژیم غذایی کم‌چرب که حاوی مقدار زیادی فیبر مانند برنج سبوس‌دار، میوه و سبزیجات است نیز به کاهش فشار خون کمک می‌کند. هر روز ۵ نوع میوه و سبزی بخورید.

روش های کاهش فشار خون

جالب است بدانید که فقط کاهش چند کیلوگرم وزن می‌تواند تفاوت زیادی در فشار خون و سلامت کلی شما ایجاد کند. الکل کالری زیادی دارد که باعث افزایش وزن می‌شود و می‌تواند فشار خون شما را بیشتر کند. مصرف کافئین خود را کاهش دهید. نوشیدن بیش از ۴ فنجان قهوه در روز ممکن است فشار خون شما را افزایش دهد.

دریافت رژیم غذایی سالم

در صورت سیگار کشیدن و ابتلا به فشار خون بالا، رگ‌های شما خیلی سریع‌تر باریک می‌شوند و احتمال ابتلا به بیماری‎های قلبی یا ریوی در آینده به‌طرز چشمگیری افزایش می‎یابد.

انواع راه‌های کاهش فشار خون مینیمم و ماکزیمم

درمان فشار خون بالا در خانه

علاوه بر تغییر سبک زندگی، مصرف بسیاری از مواد غذایی نیز می‌تواند به کنترل و درمان فشار خون شما کمک کند. از این درمان‌های خانگی می‌توان به مصرف زرشک برای فشار خون بالا، کاهش سریع فشار خون با آبلیمو و مصرف سیر ترشی و فشار خون اشاره کرد. توصیه می‌کنیم حتما این‌ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

  • زرشک سرشار از آنتی‎اکسیدانی به نام آنتوسیانین، نوعی فلاونوئید است. اخیرا محققان، یک مطالعه بزرگ بر روی بیش از ۳۴۰۰۰ فرد مبتلا به فشار خون بالا انجام دادند. نتایج نشان داد، کسانی‌ که بیشترین میزان مصرف آنتوسیانین را در روز داشتند، احتمال کاهش خطر فشار خون در آن‌ها ۸ درصد بیشتر بود. همچنین می‎توانید از آب زرشک در قالب اسموتی به‎ عنوان یک میان‌وعده استفاده کنید.
  • آبلیمو نیز که از لیموترش تهیه می‎شود، دارای ویتامین‎ها، مواد معدنی و ترکیبات گیاهی (اسید سیتریک و فلاونوئید) است که با کاهش فاکتورهای خطر بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا، می‎تواند به حفظ سلامت قلب شما کمک کنند.
  • سیر ترشی علاوه‎ بر سیر، دارای سرکه نیز هست که به دلیل خاصیت ادرارآوری آن می‎تواند به کاهش لحظه ‎ای فشار خون کمک زیادی کند. سیر یک آنتی‎بیوتیک طبیعی و ماده غذایی ضد قارچ است. ماده اصلی فعال آن آلیسین است که مزایای زیادی برای سلامتی دارد.
    برخی از منابع معتبر نشان می‎دهند که سیر باعث افزایش تولید اکسید نیتریک در بدن می‌شود که به شل شدن عضلات و صاف و گشاد شدن رگ‏های خونی کمک می‎کند. این تغییرات می‎تواند فشار خون را کاهش دهند. یک مطالعه دیگر گزارش داد که عصاره سیر فشار خون سیستولیک و دیاستولیک را در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‎دهد.

از دیگر مواد غذایی کاهنده فشار خون می‌توان به ماهی قزل آلا و سایر ماهی‌های چرب، دانه کدو تنبل، حبوبات مانند لوبیا و عدس، پسته، هویج، کرفس، اسفناج، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، ماست یونانی و دانه‎ های کتان اشاره کرد که در ادامه به مکانیسم عملکرد آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

کاهش فشار خون باماهی قزل آلا و سایر ماهی‌های چرب

ماهی‎های چرب منبع عالی از چربی‎های امگا ۳ هستند. این چربی‎ها ممکن است با کاهش التهاب و میزان ترکیبات منقبض‎ کننده رگ‏های خونی به نام اکسی لیپین به کاهش سطح فشار خون کمک کنند.

مطالعه‎ای روی ۲۰۳۶ فرد سالم نشان داد، کسانی‎که بالاترین میزان چربی‌های امگا ۳ را در خون دارند، فشار سیستولیک و دیاستولیک آن‌ها به طور قابل توجهی پایین‎تر از سایر افراد است. توصیه می‎کنیم سه روز در هفته به‎ جای گوشت قرمز ماهی مصرف کنید.

رژیم غذایی برای فشار خون

پایین اوردن فشار خون با دانه کدو تنبل

دانه ‎های کدو تنبل منبع غنی از مواد مغذی مهم مانند منیزیم، پتاسیم و آرژنین (یک اسید آمینه مورد نیاز برای تولید اکسید نیتریک که برای شل شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون ضروری است) برای کنترل فشار خون هستند.

نشان داده شده است که روغن دانه کدو تنبل نیز یک داروی طبیعی قدرتمند برای کاهش فشار خون است. اگر به مدت ۶ هفته به میزان ۳ گرم از این روغن را مصرف کنید تغییرات قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.

پایین اوردن فشار خون با حبوبات مانند لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از مواد مغذی مانند فیبر، منیزیم و پتاسیم هستند که به تنظیم فشار خون کمک زیادی می‎کنند. مطالعه‌ای بر روی ۵۵۴ نفر نشان داد که در اثر جایگزین کردن حبوبات به‌عنوان پروتئین گیاهی به‌جای گوشت قرمز، بیماران توانستند خیلی سریع‌تر سطح فشار خون خود را کنترل کنند. پیشنهاد می‌کنیم در قالب سوپ یا آش این مواد غذایی مفید را مصرف کنید.

کاهش فشار خون با پسته

پسته بسیار مغذی است و به دلیل داشتن پتاسیم بالا مصرف آن برای حفظ سلامت قلب و تنظیم فشار خون اهمیت دارد. مطالعه‌ای اخیرا نشان داد که در بین انواع مغزجات، مصرف پسته بیشترین تأثیر را در کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک دارد. سعی کنید روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم پسته بخورید.

کاهش فشار خون با هویج

هویج دارای ترکیبات فنلی زیادی مانند اسیدهای کلروژنیک، کوماریک کافئین است که به اتساع عروق خونی کمک می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد. در نتیجه مصرف روزانه یک تا دو عدد هویج در کاهش فشار خون موثر است. اگرچه می‎توان از خوردن هویج به‌صورت پخته یا خام لذت برد، اما مطالعات نشان داده‌اند که به شکل خام برای کاهش فشار خون موثرتر است.

یک مطالعه بر روی ۱۷۰ نفر نشان داد که مصرف روزانه ۴۷۳ میلی‌لیتر آب هویج تازه به مدت ۳ ماه منجر به کاهش فشار خون سیستولیک شده است.

کاهش فشار خون با کرفس

کرفس یکی از سبزیجات محبوب است زیرا اثرات مثبتی بر تنظیم فشار خون دارد. این ماده غذایی حاوی ترکیباتی به نام فتالید است که به اتساع رگ‌های خونی و کاهش سطح فشار خون کمک می‌کند. مطالعه‌ای اخیرا نشان داد که مصرف منظم ۵۰ گرم کرفس پخته شده یا خام می‌تواند تا دو درجه فشار خون را کاهش دهد. البته می‌توانید روزانه یک لیوان آب کرفس نیز مصرف کنید.

کاهش فشار خون با اسفناج

اسفناج مانند چغندر سرشار از نیترات است. همچنین مملو از آنتی‌اکسیدان‎ها، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است و به‌همین‌دلیل برای افرادی‎که فشار خون بالا دارند انتخابی عالی محسوب می‌شود. در مطالعه‌ای بر روی ۲۷ نفر، کسانی ‌که روزانه ۵۰۰ میلی‌لیتر سوپ اسفناج به مدت ۷ روز مصرف کردند، در مقایسه با افرادی‌که سوپ مارچوبه مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در فشار سیستولیک و دیاستولیک نشان دادند.

پایین اوردن فشار خون با گوجه فرنگی

گوجه فرنگی حاوی بسیاری از مواد مغذی مفید از جمله پتاسیم و رنگدانه کاروتنوئید لیکوپن است. لیکوپن به‌طور قابل توجهی با اثرات مفید بر سلامت قلب مرتبط است و خوردن غذاهای سرشار از آن به کاهش فشار خون نیز کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم روزانه یک تا دو عدد گوجه فرنگی بخورید.

کاهش فشار خون کلم بروکلی

مصرف کلم بروکلی اثرات مفید زیادی برای سلامتی از جمله بهبود گردش خون دارد. در نتیجه، افزودن آن به رژیم غذایی می‌تواند راهی هوشمندانه برای کاهش فشار خون باشد. این ماده غذایی مملو از آنتی‌اکسیدان‎های فلاونوئیدی است که با تقویت عملکرد رگ‎های خونی و افزایش سطح اکسید نیتریک بدن، مطمئنا در کاهش فشار خون سیستولیک موثر است. بهتر است کلم بروکلی را به‌صورت پخته مصرف کنید.

کاهش فشار خون با ماست یونانی

ماست یونانی سرشار از مواد معدنی پتاسیم و کلسیم است که به تنظیم فشار خون کمک می‌کند. مطالعه‌ای اخیرا نشان داد که مصرف روزانه ۲۰۰ گرم ماست یونانی می‌تواند به میزان ۱۳٪ فشار خون بالا را کاهش دهد.

درمان گیاهی کاهش فشار خون

پایین اوردن فشار خون با دانه ‎های کتان

این دانه‌های گیاهی سرشار از پتاسیم، منیزیم و فیبر هستند. در اثر مصرف روزانه آن‌ها به میزان ۳۵ گرم طی ۱۲ هفته‌، ۵۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا توانستند کاهش فشار خون قابل توجهی را مشاهده کنند. بهتر است دانه‎های کتان را به‎صورت کامل مصرف کنید.

میوه‌های پایین آورنده فشار خون

از بهترین میوه‌های کاهنده فشار خون می‌توان به موز، کیوی، گریپ ‌فروت و انواع توت اشاره کرد. یک عدد موز حاوی ۴۲۲ گرم پتاسیم یا همان ماده معدنی حیاتی برای تنظیم فشار خون است. پتاسیم می‌تواند اثرات سدیم را کاهش و تنش دیواره رگ‎های خونی را رفع کند. شما باید روزانه ۴۷۰۰ میلی‎‌گرم پتاسیم مصرف کنید. قابل ذکر است که آووکادو، طالبی و خربزه نیز سرشار از پتاسیم هستند.

بلوبری و توت فرنگی حاوی ترکیبات آنتی‎اکسیدانی به نام آنتوسیانین (نوعی فلاونوئید) هستند. محققان یک مطالعه بزرگ، برای بررسی روند درمان فشار خون بالا در منزل، روزانه به ۳۴۰۰۰ بیمار ۱۰ عدد توت فرنگی دادند و در نهایت بعد از یک ماه ۸ درصد کاهش فشار خون مشاهده کردند. می‌توانید این میوه‌ها را در قالب اسموتی یا آبمیوه نیز مصرف کنید.

درمان طب سنتی فشار خون بالا

داروهای کاهنده فشار خون بالا

در صورت تشخیص فشار خون بالا، پزشک ممکن است مصرف یک یا چند مورد از داروهای زیر را برای کنترل آن توصیه کند:

این‌ها به‌صورت قرص تهیه می‎شوند و معمولاً باید روزی یک‌بار مصرف شوند. نوع دارویی ‎که برای شما توصیه می‎شود به مواردی مانند میزان فشار خون، سن و سابقه داشتن بیماری‎های زمینه‌ای بستگی دارد.

درمان فشار خون بالا با دمنوش‌های گیاهی

درمان فشار خون بالا با طب سنتی و عرقیات گیاهی

بسیاری از گیاهان دارویی، مشابه داروهای شیمیایی می‌توانند در لحظه فشار خون را کاهش دهند. از این گیاهان می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پونه کوهی
  • سنبل‌الطیب
  • اسطوخودوس
  • گیاه دم‌اسبی
  • گیاه قاصدک
  • گل ساعتی
  • چای ترش

مکانیسم اثر اکثر آن‎ها بر مبنای گشاد کردن عروق یا آرامبخشی بدن است. ازآنجایی‎‎که استفاده همزمان این گیاهان به‏صورت دمنوش یا چای ممکن است با داروهای شیمیایی تداخل داشته باشد، پیش از مصرف با پزشک متخصص طب سنتی خود صحبت کنید.

درمان دارویی فشارخون بالا

درمان قطعی فشار خون بالا با طب سنتی

از تاثیر عسل برای فشار خون بالا غافل نشوید. زیرا مطالعات نشان داده‎اند که مصرف هر چه بیشتر آن باعث کاهش فشار خون می‎شود. متخصصان برای پایین آوردن سریع فشار خون در طب سنتی، معتقد به خوردن روزانه یک حبه سیر به صورت ناشتا هستند. این روند باید تا ۴۰ روز ادامه یابد و به مرور می‎توانید میزان آن را کم کنید. در مورد درمان فشار خون بالا با حجامت، با یکی از دکتر طب سنتی انلاین مشورت کنید زیرا در بعضی از بیماران، با اثرات طولانی‌مدت همراه بوده است.

گفتگوی آنلاین با متخصص طب سنتی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

فشار خون بالا قاتل خاموش نامیده می‌شود زیرا معمولاً هیچ علائم و نشانه‎های هشداردهنده‌ای ندارد و بسیاری از افراد نمی‎دانند که به آن مبتلا هستند. به‎ همین‌ دلیل بسیاری از پزشکان در ویزیت‎های معمول، ابتدا به سراغ اندازه‎گیری فشار خون شما می‌روند.

اگر ۱۸ سال به بالا هستید و سابقه خانوادگی این بیماری را دارید، از پزشک متخصص بخواهید که به‎صورت منظم وضعیت فشار خون شما را بررسی کند. اصولا میزان فشار خون در هر دو بازو یکسان نیست و عدد بالاتر به‎عنوان فشار خون معمول شما در نظر گرفته می‌شود.

در صورت تشخیص به موقع یا مشاهده علائم فشار خون بالا مثل سرگیجه، عدم تعادل و برافروختگی، با پزشک صحبت کنید و در صورت نیاز، یک دستگاه فشارسنج خانگی بخرید. اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از صدها پزشک آنلاین متخصص پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آنها استفاده کنید.

۳.۴/۵ (۵۲ نظر)

منبع
www.mayoclinic.orgwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.mayoclinic.orgwww.cdc.govwww.nhs.uk

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
310 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نعمت.
نعمت.
7 روز قبل

سلام.شوهرم.فشارش.بلا.سرگیجه.داره.چکار.کنم.

حسین
حسین
9 روز قبل

۱ پرسش و پاسخ
حسین
حسین
۱ ثانیه قبل
سلام ۲۰روز پیش یه حمله عصبی شبیه به سکته داشتم که خودم سریع رساندم بیمارستان فشارم رو روی ۱۷بود نفسم تنگ شده بود دکتر گفت اکسیژن ۱۰۰اما من اصلا نمیتونم نفس بکشم و احساس میکردم انگاشتای دستم می‌آید کج شن یا به عبارتی شبیه فلج شدن بودن حسم، و اورژانس نوار قلبم گرفت گفتی فشار عصبی بوده چند روز بعد دوباره همین اتفاق برام افتاد فشارم ۱۷داخل بیمارستان این سری گفتن ممکنه برای معدت باشه بازم بهم قرص زیر زبونی دادن نوار قلب گرفتن دکتر گفت قلبت مشکلی نداره ممکنه برام سی تی اسکن هم نوشت. اما متاسفانه به دلیل مزیقه مالی نشد برم. دوباره امشب برام این اتفاق افتاد فشارم رفت روی۱۷ فشار سنگینی روی مغزم قلبم و زیر سینم وارد شد دستم چپم تیر کشید سرم احساس میکنم از داخل مغزم داره کج میشه گردنم احساس گرفتگی و کشش داشتم و تمام رگ های بدنم از سرم تا رگ های دستام و رگ پاهام احساس کشیدگی و گرفتگی داشتن رفتم بیرون ۲سعت پیاده روی کردم بعدش رفتم داروخانه یه قرص کاپتوپریل گرفتم برای پایین آوردن فشار خونم اومدم خونه ۲پارچ آب خوردم یه دونه آسپرین خوردم الان خیلی بهترم ولی هنوز احساس کجی توی مغزم دارم حس عجیب و بدیه لطفا کمکم کنید راهنمایی کنید چه بلائی سرم اومده و باید چیکار کنم ؟

گل یخ
گل یخ
پاسخ به  حسین
2 روز قبل

احتمالا حمله پنیک بهتون دست داده در اولین فرصت پیش یک روانپزشک برید

حسین
حسین
9 روز قبل

سلام ۲۰روز پیش یه حمله عصبی شبیه به سکته داشتم که خودم سریع رساندم بیمارستان فشارم رو روی ۱۷بود نفسم تنگ شده بود دکتر گفت اکسیژن ۱۰۰اما من اصلا نمیتونم نفس بکشم و احساس میکردم انگاشتای دستم می‌آید کج شن یا به عبارتی شبیه فلج شدن بودن حسم، و اورژانس نوار قلبم گرفت گفتی فشار عصبی بوده چند روز بعد دوباره همین اتفاق برام افتاد فشارم ۱۷داخل بیمارستان این سری گفتن ممکنه برای معدت باشه بازم بهم قرص زیر زبونی دادن نوار قلب گرفتن دکتر گفت قلبت مشکلی نداره ممکنه برام سی تی اسکن هم نوشت. اما متاسفانه به دلیل مزیقه مالی نشد برم. دوباره امشب برام این اتفاق افتاد فشارم رفت روی۱۷ فشار سنگینی روی مغزم قلبم و زیر سینم وارد شد دستم چپم تیر کشید سرم احساس میکنم از داخل مغزم داره کج میشه گردنم احساس گرفتگی و کشش داشتم و تمام رگ های بدنم از سرم تا رگ های دستام و رگ پاهام احساس کشیدگی و گرفتگی داشتن رفتم بیرون ۲سعت پیاده روی کردم بعدش رفتم داروخانه یه قرص کاپتوپریل گرفتم برای پایین آوردن فشار خونم اومدم خونه ۲پارچ آب خوردم یه دونه آسپرین خوردم الان خیلی بهترم ولی هنوز احساس کجی توی مغزم دارم حس عجیب و بدیه لطفا کمکم کنید راهنمایی کنید چه بلائی سرم اومده و باید چیکار کنم ؟

ایمان
ایمان
9 روز قبل

سلام فشار مامانم ۱۸چیکار کنم

شهربانو ابراهیمی هستم ۵۶سال هستم
شهربانو ابراهیمی هستم ۵۶سال هستم
10 روز قبل

سلام من سابقه فشار خون دارم بیشتر مینمیم بالا میره الان فشارم ۱۷ رو ۱۰ هست قرص فشار خوردم پروکساید ۵ خوردم باز هم خوب نشد چیکار کنم

مهدی هستم
مهدی هستم

سلام من حدود ۱۲ساله که فشار خون گرفتم و ۳روزه فشارم ۱۷ روی ۱۰ هستش یکماه پیش دکتر قلب قرص والسارتان ۸۰بهم داده این چند روز فشارم پایین نمیاد قرص هم که میخورم سر درد میگیرم ممنون میشم راهنمایی کنید

مهدی هستم
مهدی هستم

سلام من حدود ۱۲ساله که فشار خون دارم الان ۳روزه فشارم ۱۷ روی ۱۰.۵هستش دکتر قلب قرص والسارتان ۸۰بهم داده ولی فایده نداشت امروز هم قرص کاپتوپریل ۵۰ هم زیر زبان هم گذاشتم ولی فایده نداشت ممنون میشم راهنمایی کنید

رضابیگی
رضابیگی
16 روز قبل

من سه روزه فشارم ۱۹لست چکارکنم که فشا

آخرین ویرایش 16 روز قبل توسط رضابیگی
آنا
آنا
پاسخ به  رضابیگی
10 روز قبل

من فشار خونم ۱۸ است چکار کنم

آنا
آنا
پاسخ به  آنا
10 روز قبل

۵۷ ساله هستم
زن

آنا
آنا
پاسخ به  آنا
10 روز قبل

میشه الان جواب بدید

گل یخ
گل یخ
پاسخ به  آنا
2 روز قبل

سریعا به پزشک مراجعه کنید

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  رضابیگی
9 روز قبل

سلام فشار ۱۹ خطرناکه برین دکتر یا یدونه زیر زبانی از داروخانه بگیرین بزارین زیر زبانتون.فشار میاد پایین.اول باید تغذیه کنین بعد قرص بندازین.فشارتون میاد پایین

م امیری
م امیری
21 روز قبل

م امیری

علیرضا
علیرضا
23 روز قبل

الان جواب میدهید

ندا
ندا
1 ماه قبل

سلام من فشار م بالست ۱۸

نوشین رئیس زاده
نوشین رئیس زاده
1 ماه قبل

فشار من ۱۶ است و سر درد دارم الان ۱۲ شب تو خونه ام چکار کنم

م امیری
م امیری
پاسخ به  نوشین رئیس زاده
21 روز قبل

م امیری

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  نوشین رئیس زاده
9 روز قبل

فشار بالا باشه سر درد میکنه.یدونه لیمو ترش بخورین یا قرص زیر زبونی بندازین.اگر هم ندارین حتما یه ورق زیرزبونی تهیه کنین خونه باشه

حسین یاری
حسین یاری
1 ماه قبل

باسلام من ۵۰سالمه تا حالا سابقه فشار خون نداشتم دوسه روزه سردرد شدید وروی قلبم دردمیکنه فشار خونم ۱۶یا۱۵میرسه خطر نداره

امنه
امنه
1 ماه قبل

من فشارم رو ۱۶ هست چی کارکنم

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  امنه
16 روز قبل

سلام درابتدااین روزهافشارخون بالا زیادشده بیشترسیروماست باهم بخوریدتشکرانشاءالله خوب بشید

مصطفی
مصطفی
1 ماه قبل

وقتی کسی دنبال یه مطلب پزشکی فوری میگرده برای درمان در خانه حتما یا زمان کم داره یا بد موقع اس
لطفا بجای توضیح در مورد اینکه چیه و چطور پیش اومده رو بزارید آخر مطلب اول مطلب سریع روش و راه را پیشنهاد بدید بعد که مشکل فرد حل شد و حالش بهتر شد خودش میاد ادامه مطالب رو میخونه که چی هست و چطور بوجود اومده و راه های دیگه کنترل و پیشگیریش چیه
ممنونم

سمیرا
سمیرا
1 ماه قبل

سلام من مادرم فشار خون داره اکثرا فشارش ۱۶ پایین نمیاد تیر ماه امسالم ی سکته خفیف مغزی داشته میخواستم ببرشم واسه حجامت ولی دکتر قلبش گفت انجام نده چیکار باید بکنم داروهایی هم که مصرف میکنه زیاد تاثیر نداره داروهاش اینا هستن آتور واستاتین ۴۰ متورال۵۰ والزومیکس اچ سی تی آکسابین ۲۰ معمولا هم غذا خیلی کم میخوره یا اصلا نمیخوره میترسم دارو ها معده اشو اذیت کنه در ضمن مامانم در طول روز لیمو ترش یا نارنج زیاد میخوره آیا در طولانی مدت مشکل ساز نیست؟

رضا
رضا
پاسخ به  سمیرا
27 روز قبل

مادر من هم همینه . رب انار خوبه . گوجه . خیار و آب و فعالیت و دوری از استرس براش مفیده

Kamali
Kamali
پاسخ به  سمیرا
23 روز قبل

خوردن نارنج فشار رو بالا می‌بره ولی لیمو پایین میبره

محترم سروند
محترم سروند
1 ماه قبل

سلام خدمت آقا دکتر من قرص لویاتان نصف صبح ونصف شب می خورم ولی فشارم نبصان دارد یک روز ۱۱رو۶ روز دیگر ۱۳ رو ۸ است خواهش میکنم راهنمایی کنید نوار قلبم دکتر گفت خوب است

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  محترم سروند
1 ماه قبل

لطفا حجامت کنید معجزه میکنه

مهدی
مهدی
1 ماه قبل

من ۲۶ سالمه همش فشارم میره بالا گوشام قرمز میشه
بدنم گرم میشه عصبی میشم احساس نفس تنگی میکنم چیکار کنم چند وقته اینجوریم ؟؟

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

من فشارم تا ۱۸ روی ۱۱ میرفت …الان دارم ماهی یکبار حجامت میکنم …شماهم انجام بده ضرر نمیکنی.

ناشناس
ناشناس
1 ماه قبل

سلام مادرم فشارش اومده رو ۲۰ چکار کنم

امیر
امیر
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

براش فاتحه بخون

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

به مامانت فاتحه بخونی بهتره عزیز

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

به مامانت بخون

محمد
محمد
پاسخ به  ناشناس
20 روز قبل

چرامسخره میکنیدمحمد

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

بیشعور عقده ای

فرزاد
فرزاد
پاسخ به  امیر
16 روز قبل

این جواب اصلاخوب نیست بایدروحیه بدهید

آدریا
آدریا
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

نگران نباش بابایی منم فشارش ۱۹ اومد خوب شد باید بری براش سرم بزنی

رضا
رضا
پاسخ به  ناشناس
27 روز قبل

در این مواقع زنگ بزن اورژانس تا ببری بستری کن . یا خودت ببر . در ضمن رب انار و غوره مفیده . خیار مفیده با آب و…
از خوردن ار نوع نمک و هر نوع شیرینی و محصولات قند دار خود داری .

فرزاد اصلانی
فرزاد اصلانی
پاسخ به  ناشناس
20 روز قبل

اب زرشک طبیعی بدون نمک اگ‌ اذیت نمیشه سیرخام بکوب با لیمو ترش بدید درجا فشار میاد پایین

خداداد
خداداد
1 ماه قبل

سلام

افسون
افسون
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
پدر من ۷۰ سال سن داره و وزنش ۹۰ کیلو قد ۱۷۸ و الان دو هفته است فشار خون و مخصوصا مینیممش بالاست
قرص رزاواستاتین ۲۰هم میخوره
برای پایین اومدن مینیمم باید چیکار کرد

حسین
حسین
پاسخ به  افسون
20 روز قبل

بهترین راه حل به نظر من اینه که روزی یه حبه سیر ناشتا میل کنند. احتمالا خوب جواب میده

فاطمه فاضلی
فاطمه فاضلی
2 ماه قبل

بله

شادی مجیدی
شادی مجیدی
2 ماه قبل

سلام خسته نباشین فشار همسرم خیلی بالاس ۱۳۰ و ۸۰است مشکل قلبی نداره قرص هم نوشتن به نام آرسنال ک اثری نداره میشه راهنمایی کنین ک‌باید چیکار. کنیم

مهدی
مهدی
پاسخ به  شادی مجیدی
1 ماه قبل

سلام چایی ترش
عالی هست

سمیه
سمیه
2 ماه قبل

سلام،دخترم ۱۶ رو تازه تموم کرده ۳ ساله تیروتید کاملا کنترل شده داره‌(کم کاری) الان دو هفته است سرما خورده ولی خوب نمیشه،دو سه روزه سردرد وسرگیجه .حالت تهوع داره فشارشو گرفتم۱۰ ونیم روی۸و۸بودوضربان قلب هم ۸۸بود راهنمایی می فرمایید

ناشناس
ناشناس
2 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه احساس گیجی منگی میکنم لطفا راهنمایی کنید!!!!! یک هفته است

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط ناشناس
بهمن
بهمن
2 ماه قبل

سلام فشار من ۸۹/۱۶۰ است
لطفاً راهنمایی کنید

عابدی
عابدی
2 ماه قبل

سلام من خواهرم فشار خون بالای دار دکتر رفته اسکن انجام داد به بیمارستان مراجعه کرده هرکدام بهش یه چی گفتن فشارش همچنان بالای پایین نمیاد ممنون میشم راهنمایی کنید

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  عابدی
1 ماه قبل

باتوجه به سن ایشون اولین راه برای کمک کردن بهشون حجامته…

فهیم
فهیم
2 ماه قبل

آیا خوردن چهار مغز برای فشار بلند خون تاوان دارد یا خیر ؟

فرشته فاضلی
فرشته فاضلی
2 ماه قبل

سلام من ۴۷ساله هستم حدود۱۰روزه بامعده پریاخالی دورمغزم دردمگیره وحالت سوزش داره
یبارفشارگرفتم ۱۷رو۱۱بود قرص خوردم وگاهی دمنوش چای ترشو… مصرف کردم چکنم خوب نشدم باتشکر

طاهره
طاهره
پاسخ به  فرشته فاضلی
2 ماه قبل

سلام دوست عزیز حجامت کنید

معصومه رنجبر
معصومه رنجبر
پاسخ به  فرشته فاضلی
2 ماه قبل

سلام فشارم رو۱۸ رو۱۱ چکار کنم

سومیه
سومیه
پاسخ به  معصومه رنجبر
1 ماه قبل

سومیه

فرزاد اصلانی
فرزاد اصلانی
پاسخ به  معصومه رنجبر
20 روز قبل

سیر خام تازه اب زرشک بدون نمک

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  فرشته فاضلی
1 ماه قبل

من حدود دوسال درگیر فشار خون بالا هستم…در حال حاضر قرص والزومیکس ۸۰ / ۵میخورم…رفتم حجامت کردم و الان تقریبا دوهفته ست که حجامت کردم و خدارو شکر فشارم از ۱۲ بالا تر نرفته…قبل از حجامت روز بود که ۳ تا زیر زبانی میزاشتم…

سمیه
سمیه
2 ماه قبل

سلام پدر من بیماری قلبی داره و همچنین کلیه الان چن روزه فشارش بالا هست و پایین نمیاد حتی با قرص باید چیکار کنیم

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  سمیه
1 ماه قبل

حجامت…با مشورت پزشک

زینب علایی
زینب علایی
2 ماه قبل

سلام من چند ساله قرص فشار میخورم گاهی فشارم میره ۱۴ رو ۱۰ چیکار کنم ۳۹سالمه

زهرانعمتی
زهرانعمتی
پاسخ به  زینب علایی
2 ماه قبل

زهرا نعمتی

زهرا
زهرا
پاسخ به  زینب علایی
2 ماه قبل

سلام من ۴۳ساله قرص فشارمیخورم سردردشدیدبه صورت فشاری دارم

پانته ااااا
پانته ااااا
3 ماه قبل

سلام چگونه یهو فشار خون رو پایین بیاوریم

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  پانته ااااا
1 ماه قبل

با مشورت پزشک…قرص کاپتوپریل ۲۵ میلیگرم زیرزبانی.

غلام عباس
غلام عباس
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید شوهرم هفتادو سالشه سابقه فشار داره چند روزه بی‌حال راه رفتن سخت بود براش خیلی می‌گفت چشمم رنگی شده یه دکتر خانوادگی قرص کایتو پریل توصیه کردن. ولی کمی پایین اومده باز بی‌حال هستند چه کار کنیم راهنمایی ممنون

غلام عباس

ایرانی
ایرانی
پاسخ به  غلام عباس
2 ماه قبل

طب سوزنی بهترین راهشه بدون قرص ودارو

زهرا،،کوشک ،اصفهان
زهرا،،کوشک ،اصفهان
3 ماه قبل

سلام،

دخترم دو روز ود سرش درد میکرد،پسرم گفت برو یه قرص آسپرین بخور،،خورد و خوب شد آیا فشار و یا غلظت خون داره

جواد
جواد
3 ماه قبل

سلام فشار من ۱۴رویه ۱۰هستش و سردرد میگیرم لطفاً راهنمایی بفرمایید چکار باید کرد

مجید حکم آبادی
مجید حکم آبادی
پاسخ به  جواد
3 ماه قبل

خوب سر درد در فشار خون بالا مسئله طبیعیه همینطور درد چشم و درد در ناحیه پیشانی البته فشار ۱۴ خیلی زیاد نیست ولی بهرحال باید مداوا بشه سعی کنید نمک کم مصرف کنید آبلیمو و عسل روزانه مصرف کنید بمدت ۴۰ روز صبح ناشتا یک حبه سیر خام ناشتا میل کنید.
سالم و سلامت باشید

سرور
سرور
پاسخ به  مجید حکم آبادی
2 ماه قبل

با روش های گیاهی فشار پایین نمیاد معمولا

علی احمدزاده
علی احمدزاده
3 ماه قبل

سلام من ۷۵سالمه نواسان فشاردار۱۷روی۹قرصهم میخورم مقداری میاد پاین دوباره میره بالا چکار کنم

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  علی احمدزاده
1 ماه قبل

حجامت کنید مرتب…معجزه میکنه.

هوشنگ انصاری
هوشنگ انصاری
3 ماه قبل

سلام فشار خون بالا دارم حدود‌پانزده روی هشت چکار کنم

رسول
رسول
پاسخ به  هوشنگ انصاری
4 روز قبل

سلاحجامت جواب میده

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

ببخشید من در روز کلا چند بار میتونم فشار خون بگیرم ؟

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

سه بار صبح ظهر و شب…البته قبل از گرفتن فشار خون باید اصول اون رو رعایت کنید تا بتونید فشار خدن دقیق رو اندازه گیری کنید…حداقل باید ۱۰ دقیقه آرام بنشینید و در هنگام گرفتن فشار کاپ فشارخون همتراز با قلبتون باشه…صحبت نکنید.

حمیرا
حمیرا
3 ماه قبل

سلام مامانم چن ساله فشار خون داره هنگام فشار خون بالا باشه باید چی بهش بدیم فشارو بیاره پایین؟؟؟

سارا
سارا
پاسخ به  حمیرا
2 ماه قبل

یه لیوان آب سرد با یه قاشق آبلیمو

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  حمیرا
1 ماه قبل

اگر فشار خونشون از ۱۵ به بالا هستش یکععد قرص زیر زبانی کاپتو پریل۲۵ بهشون بدید و سریعا به پزشک مراجعه کنید.

حمیرا
حمیرا
3 ماه قبل

سلام مامانم چن ساله فشار خون داره هنگام فشار خون بالا باشه باید چی بهش بدیم؟؟؟

فریما
فریما
پاسخ به  حمیرا
1 ماه قبل

باعرض سلام من چند روز ه براثر استرس فشارم بالا پایین می ره دکتر قلب هم رفتم مشکلی نداشتم خدا را شکر ولی بدنم بی حاله وگاهی سردرد دارم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم

حمیرا
حمیرا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر هنگام فشار خون بالا باشه باید چی بخوریم؟؟

موقع فشار بالا
موقع فشار بالا
پاسخ به  حمیرا
2 ماه قبل

سلام باید چی بخوره

عابدی
عابدی
پاسخ به  موقع فشار بالا
2 ماه قبل

سلام خواهرم فشار خون بالا داره چند بار به دکتر مراجعه کرده تمام اسکن هستی رو انجام داد هر کدام شوند نظر متفاوت ی دارن میخواستم بپرسم راهی برای پایین آوردن فشارش هست ممنون میشم

کوردی
کوردی
پاسخ به  عابدی
16 روز قبل

سلام ،بهترین راه تغذیه مناسب ،پایین آوردن مصرف نمک و هر غذا یا نوشیدنی که فشار رو بالا می‌بره همچنین نباید تداخل دارویی پیش بیاد چون خطرناکه،بعضی از دارو ها هم که مربوط به بیماری دیگریست ممکنه که سریع فشار رو ببره بالا ،کلا به اندازه غذا خوردن هم فشار رو متعادل می‌کنه ،روزه گرفتن فشار خون بالا رو به طرز شگفت انگیزی میاره پایین و متعادل میکنه

مهران
مهران
3 ماه قبل

سلام من از ۱۸سالگی فشارم بالاست همیشه بین ۱۶تا۱۸هست الان ۴۳ساله هستم یکساله دارو مصرف میکنم متخصص قلب نوشته ولی هیچ تغییری در فشارم ایجاد نشده سیگار نمیکشم چربی نمیخورم روزی ۱۵دقیقه هم پیادروی ولی فشار همچنان رو۱۶هست لطفا راهنمایی کنید

مشاور طب‌سنتی
مشاور طب‌سنتی
پاسخ به  مهران
3 ماه قبل

با طب سنتی درمان میشه حتما

آی سو
آی سو
پاسخ به  مهران
2 ماه قبل

حتماً تیروئید تون رو هم چک کنید ،

نظری
نظری
پاسخ به  مهران
2 ماه قبل

من ۴۴ سال سن دارم ۵ساله قرص لوزارتان میخورم همیشه فشارم ۱۴رو۱۰هست

غزل
غزل
پاسخ به  مهران
2 ماه قبل

حجامت کنید قطعا درست میشه

محمواحمدی
محمواحمدی
پاسخ به  مهران
1 ماه قبل

بزرگوار لطفا یا حجامت کن یا فصد خون انجام بده…معجزه میکنه.

مریم
مریم
پاسخ به  مهران
29 روز قبل

سلام در یک کتاب طبی مطالعه کردم که جوانی سردرد دائم و فشار بالا داشت. پزشک که یک جراح بود متوجه شد تنگی عروقی که به سمت پایین بدن خونرسانی می کند دارد. پزشک فشار پا را هم باید بگیرد. اگر فشار پا پایین باشد و فشار دست بالا باشد. دچار تنگی عروق هستید. احتمالا

فاطمه
فاطمه
3 ماه قبل

سلام من ۶۵سالمه جدیدا با معده درد مینیمم فشارم پایین میاد لطفا راهنمایی کنید ممنون

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

الکل، ذره ای هم نباید مصرف شود مشروبات الکلی چه از نظر دین اسلام و چه از لحاظ سلامتی برای بدن مضر و نوشیدنش حتی ذره ای هم حرام است به خواست خدای متعال

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من ۶۰ساله هستم دیروز متوجه شدم فشارم رو ۱۴هست
دکتر فشارمو گرفتن
یه آمپول بهم دادن زدم ادرار آور بود گفتن فشارتون رو میاره پایین
ظهر فشارم ۱۱رو۹بود ولی الان ۱۳/۸رو۹هست چکار کنم بیاد پایین فشارم تا فردا برم دکتر؟

خاطره وزیری
خاطره وزیری
3 ماه قبل

سلام من چند روزه سرن در. میاد وحالت تهوع دارم فشارم گرفتم ۱۳روی ۹بود ۴۷سال سن دارم باید دارو مصرف کنم

فرزانه اقی ۶۰ سال فشارم بلا حالت تهوع دارم
فرزانه اقی ۶۰ سال فشارم بلا حالت تهوع دارم
پاسخ به  خاطره وزیری
3 ماه قبل

۹فرزانه اقای
شصت سال

افعحح۷
افعحح۷
پاسخ به  خاطره وزیری
3 ماه قبل

اره سری برو

خانم قدیانی
خانم قدیانی
پاسخ به  افعحح۷
2 ماه قبل

خانم قدیانی هستم سه روز هست سردرد دارم و وسط دو کتفم درد می‌کند و خشکی دهان دارم لطفا راهنمایی کنید

اعظم صفری
اعظم صفری
3 ماه قبل

اعظم صفری

اعظم صفری
اعظم صفری
پاسخ به  اعظم صفری
3 ماه قبل

سلام من فشارمو گرفتم چند روز که بالا دکتر قرص لوزار ۲۵ نوشته مصرف میکنم فشارم پایین نمیاد نمیدونم باید چه کار کنم

پلنگ
پلنگ
پاسخ به  اعظم صفری
3 ماه قبل

از پایین مصرف کن

حسن
حسن
پاسخ به  اعظم صفری
2 ماه قبل

فشارخون

سلمان
سلمان
پاسخ به  اعظم صفری
1 ماه قبل

سلام برید یه اکوبگیرید

صادق
صادق
پاسخ به  اعظم صفری
17 روز قبل

آب زرشک بخور و حجامت و سرکه سیب دو قاشق در آب ولرم

مصطفی استیری
مصطفی استیری
3 ماه قبل

با سلام
بنده چهل سال دارم سیگاری و مصرف الکل هم در حد دو سه تا آبجو در روز
فشارم معمولا ۱۵ رو ۱۰/۵ هست و چندین قرص فشار خون با توصیه پزشک مصرف کردم که یا بهم نمیساخت مثل ببیسوپرولول ، کندزآرتن و رامیپریل و یا برخی از آنها تاثییر خاصی نداشت روی فشار خونم مثل آملودیپین
دیگه واقعا خسته شدم نمیدونم چه قرصی باید برای فشار خونم استفاده کنم که فشار خونم تنظیم بشه
ممنون میشم راهنمایی کنین تا با پزشکم مطرح کنن که قرص مناسب برام تجویز کنه

سعید
سعید
پاسخ به  مصطفی استیری
3 ماه قبل

سلام دوست عزیز در ابتدا بگم مصرف آبجوی شما بالاست اما میتونی قرص اکسفورج اصلی ۱۶۰/۱۰رو بگیری بسته ای ۳۵۰هستش خارجیه ایشاالله جواب بگیری منم خودم دارم میخورم جواب گرفتم

زهرا
زهرا
پاسخ به  سعید
2 ماه قبل

سلام این قرص عوارض نداره؟؟ بعد روزی چند تا باید بخوریم

سرور
سرور
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

هر دارو عوارض داره دیگه چاره چیست

رصا
رصا
پاسخ به  مصطفی استیری
3 ماه قبل

من هم مثل شما مصرف الکل و سیگار داشتم اولین کار باید این دو تا را بزاری کنار سپس ورزش های هوازی انجام بدی

رضا
رضا
3 ماه قبل

درود
من ۴۷ سالم هست آقا هستم
سابقه ارثی فشار خون داریم
دو سال پیش فشار خونم بالا بود مراجعه کردم دکتر بهم قرص دادند. بعد از یک هفته شروع کردم به ورزش کردن و اضافه وزنم هم حدود ۱۰ کیلو کم کردم. خلاصه اینکه الان چند ماهی هست که ورزش نمیکنم و امشب فشارم ۱۹ بر ۱۲ بود که تو مرکز اورژانس گرفتم.
توصیه میکنم حتما پیاده روی روزانه و ورزش رو اگر سابقه خانوادگی فشار خون دارید جدی بگیرید.

راضیه ملاک
راضیه ملاک
3 ماه قبل

سلام من ۴۵ سالمه قبلا فشارم همیشه پایین بوده ولی الان ۶ ماهه با کوچکترین استرس یا درد شدید در سر فشارم میره بالا ۱۵ ۱۶ میگرن هم دارم

ابوالفضل
ابوالفضل
3 ماه قبل

سلام من ۱۶ سالمه و فشارمو گرفتم. متوجه شدم فشارم ۱۴ هستش چکار کنم خوب شه

محمد محمدی
محمد محمدی
پاسخ به  ابوالفضل
3 ماه قبل

محمد

حسین
حسین
پاسخ به  محمد محمدی
2 ماه قبل

نگران نباشید نصبت به سن کم شما….
بعضی ‌افراد زمان فشارگرفتن .. کوچکترین استرس باعث بالا رفتن فشار میشود سعی کنید در زمان فشارگرفتن .استرس نداشته باشید.

مینا
مینا
3 ماه قبل

سلام من ۴۶سالمه و چندروزی هست سردرد دارم فشارم رو گرفتم ۱۴بودباید چکارکنم

امیر حسین
امیر حسین
پاسخ به  مینا
3 ماه قبل

سلام از میوه ترش مزه استفاده کنید

زمرد
زمرد
پاسخ به  امیر حسین
3 ماه قبل

سلام

دکمه بازگشت به بالا