درمان ترک روی شکم در حین و بعد بارداری | راهکارهای طبیعی و دارویی

برای ترک شکم در بارداری چی خوبه، کرم برای ترک شکم بعد از زایمان

فهرست مطالب

ترک روی شکم در بارداری

ترک روی شکم در بارداری عارضه‌ای است که بیشتر مادران باردار را درگیر می‌کند. ترک‌ها به صورت خطوط سفید رنگ یا بنفش کم رنگ روی شکم یا پاها و ران‌ها ایجاد می‌شود. ترک روی شکم محدود به دوران بارداری نیست و بعد از زایمان هم روی پوست باقی می‌ماند. عکس ترک شکم در بارداری شما را با ظاهر این عارضه آشنا می‌کند.

علت ترک روی شکم در بارداری

ترک روی شکم در بارداری به علت تغییرات هورمونی مادر باردار  و افزایش وزن رخ می‌دهد. در واقع با کشیدگی لایه‌ی میانی پوست فیبرهای کلاژن پاره می‌شود و باعث می‌شود، رگ‌های خونی زیر پوست از بین شکاف‌های فیبرهای کلاژن به شکل خطوط قرمز یا بنفش مشخص شوند. با گذشت زمان رگ‌های خونی التیام می‌یابد و رنگ آن‌ها سفید می‌شود.

روش های درمانی ترک روی شکم

راه‌های درمان ترک روی  شکم در بارداری  چگونه است؟

درمان ترک شکم به منظور کمرنگ شدن و از بین بردن رگه‌های روی شکم است. این ترک‌ها با این‌که دردناک نیست و خطرناک هم نیست اما روی زیبایی پوست تاثیر دارد و ممکن است خانم را بعد از زایمان از لحاظ روانی اذیت کند و اعتماد به نفس او را تحت تاثیر قرار دهد.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

درمان  خانگی  برای رفع  ترک  روی شکم در بارداری

درمان خانگی ترک شکم راه‌ها و اقداماتی هستند که یک خانم باردار هم در بارداری و هم پس از زایمان برای بهبود ترک‌های شکم انجام می‌دهد. این روش‌ها ساده و کم هزینه هستند و می‌توانند درمان موثری برای از بین بردن ترک‌های روی شکم باشد.

درمان ترک روی شکم با ویتامین E

ویتامین E سلامت پوست را تامین می‌کند و آن را نرم می‌کند. علاوه بر داشتن رژیم غذایی حاوی ویتامین E استفاده‌ی موضعی از قرص‌ ویتامین E پوست را نرم می‌کند. به همین منظور می‌توانید چند قرص ژله‌ای ویتامین E را پاره کنید و محتویات داخل آن را روی پوست بمالید.

درمان ترک روی شکم با سفیده‌ی تخم مرغ

سفیده‌ی تخم مرغ حاوی اسید آمینه و پروتئین است پس می‌تواند یک ماسک مناسب برای پوست و تغذیه‌ی آن باشد. اگر دنبال یک روش سریع برای از بین بردن ترک روش شکم هستید پیشنهاد می‌کنیم از سفیده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. برای استفاده باید دو عدد سفیده‌ی تخم مرغ را با هم‌زن اینقدر بزنید که مثل یک کف سفید شود و از ظرف نریزد سپس آن را روی شکم بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب سرد بشویید.

درمان ترک شکم در بارداری با خمیر دندان و سفیده‌ی تخم مرغ نیز یک روش موثر است. بعد از شستن سفیده‌ی تخم مرغ می‌توانید از یک روغن یا کرم آبرسان استفاده کنید. این روش را دوبار در هفته انجام دهید.

درمان ترک روی شکم با آب سیب زمینی

خواص سیب زمینی باعث روشن شدن پوست و رفع مشکلات پوستی می‌شود. تاثیر سیب زمینی به‌دلیل وجود پلی فنول و کارتنوئیدها است. برای استفاده باید یک عدد سیب زمینی را رنده کنید و آب آن را بگیرید. سپس آبسی زمینی را روی شکم بمالید. شستن و مرطوب کردن پوست با کرم بعد از ۲۰ دقیقه باید انجام شود.

درمان ترک روی شکم با دوش گرم و سرد

یک اقدام موثر دیگر برای رفع ترک شکم استفاده از گرما و سرمای آب است. هنگام دوش گرفتن چند بار جریان آب سرد و گرم را عوض کنید. این تغییر دما می‌تواند عاملی برای از بین بردن ترک‌های شکم باشد.

درمان ترک روی شکم با ماسک زردآلو

زردآلو خاصیت جوان کنندگی و لایه برداری از پوست دارد پس می‌تواند یک درمان خانگی برای از بین بردن ترک شکم بعد از زایمان باشد. تهیه‌ی ماسک زردآلو ساده است. باید چند عدد زردآلو را له کنید و چند قطره روغن نارگیل یا روغن زیتون به اضافه کنید و روی ترک‌ها بمالید. این کار باعث سفید شدن پوست و از بین رفتن ترک‌های پوستی می‌شود.

درمان ترک روی شکم با ورزش کردن

ورزش کردن باعث گردش خون و تنفس بهتر پوست می‌شود. در این حالت پوست سفت و کشیده می‌شود و ترک‌های پوستی کم کم رفع می‌شود. پس اگر دنبال یک روش موثر برای بازسازی سلول‌های پوستی هستید ورزش کردن را امتحان کنید.

درمان ترک روی شکم با شکر

شکر یک اسکراب یا لایه بردار قوی برای پوست است. اگر دوران بارداری را پشت سر گذاشته اید و حالا با عارضه‌ی ترک روی شکم مواجه هستید به شما توصیه می‌کنیم از ترکیب شکر با روغن‌های گیاهی برای استفاده‌ی موضعی کمک بگیرید و ترک‌ها را رفع کنید.

درمان ترک روی شکم با کره کاکائو

کره کاکائو انعطاف پذیری پوست را افزایش می‌دهد و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این روش باید پوست شکم را با این کره ماساژ دهید. برای اثر بخشی بهتر می‌توانید با یک پلاستیک روی شکم را بپوشانید.

درمان ترک روی شکم با کرم

در دوران بارداری پوست بر اثر گشاد شدن عروق خونی دچار خراش می‌شود. برای کنترل خارش می‌توان از کرم‌های مرطوب کننده و لوسیون ‌های بدن استفاده کرد. این کار باعث می‌شود پوست آبرسانی شود و خارش آن کمتر شود.

اگر به دنبال خرید بهترین کرم برای جلوگیری از ترک شکم در بارداری هستید باید به ترکیبات کرم توجه کنید که حاوی ویتامین E و A باشد. همچنین کرم‌های حاوی آلفاهیدروکسی برای درمان ترک روی شکم بسیار مفید است.

درصورتی‌که از تاپیک‌های درمان ترک های بارداری نی نی سایت نتوانستید یک راه درمانی مناسب پیدا کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم با دکتر زنان انلاین پذیرش ۲۴ به صورت تلفنی یا متنی مشاوره کنید.

رفع ترک روی شکم در بارداری

درمان طب سنتی برای رفع  ترک روی  شکم در بارداری

طب سنتی با گیاهان دارویی عارضه‌ها را درمان می‌کند. طب سنتی برای رفع ترک شکم در بارداری هم راه حل‌هایی دارد.

مشاوره آنلاین متخصص طب سنتی

درمان ترک روی شکم با روغن زیتون

زیتون حاوی ویتامین‌های A , E, D است که می‌توانند پوست را نرم کنند. استفاده از روغن زیتون برای نرم کردن پوست یک روش متداول است. اگر برای رفع ترک روی شکم چند قطره روغن زیتون را روی شکم بمالید و ماساژ دهید متوجه خواص بی‌نظیر این گیاه برای رفع ترک پوستی می‌شوید.

درمان ترک روی شکم با روغن کرچک

روغن کرچک از خرد کردن دانه‌ی گیاه کاستور بدست می‌آید و حاوی اسید چرب تری گلیسیرید است که می‌تواند پوست را آبرسانی و نرم کند. اثرات درمانی روغن کرچک علاوه بر رفع ترک پوستی بارداری در بیماری‌های دیگر پوستی هم مشاهده می‌شود. استفاده‌ی موضعی چند قطره از روغن کرچک روی شکم ترک‌ها را درمان می‌کند.

برای جذب بهتر روغن کرچک در پوست بهتر است یک پلاستیک روی شکم بگذارید و بعد از کمپرس گرم استفاده کنید و شکم را ماساژدهید. البته در دوران بارداری برای جلوگیری از آسیب به جنین کمپرس گرم قابل استفاده نیست.

درمان ترک روی شکم با آلوئه‌ورا

آلوئه ورا گیاه درمانی برای مشکلات پوست و مو است. ژل داخل برگ‌های گیاه خاصیت آبرسانی دارد و می‌تواند یک درمان مناسب و موثر برای ترک شکم در بارداری باشد.

درمان ترک روی شکم با زردجوبه

زردجوبه حاوی کورکومین است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. استفاده‌ی موضعی از زردجوبه پوست خشک و چروکیده را شاداب و سرحال می‌کند و مشکلات آن را برطرف می‌کند. برای استفاده از زردجوبه می‌توانید آن را با آب  یا آلوئه‌ورا ترکیب کنید و خمیر حاصل از این کار را روی شکم بمالید. استفاده‌ی روزانه از این ترکیب هیچ ضرری ندارد و یک درمان موثر است.

درمان پزشکی ترک روی شکم

درمان‌های پزشکی برای رفع ترک روی  شکم در بارداری

ترک‌های شکمی بارداری در بعضی افراد عمیق و به تعداد زیاد است. ممکن است این ترک‌ها با روش‌های خانگی یا طب سنتی درمان نشود و فرد برای رفع آن‌ها مجبور باشد از روش‌های پزشکی استفاده کند.

رفع ترک روی شکم با لایه بردارهای شیمیایی

یک روش درمان ترک شکم بعد از زایمان  استفاده از لایه‌بردارهای شیمیایی یا درماپیلینگ‌ها است. این ماده یک محلول شیمیایی است که به صورت موضعی روی پوست استفاده می‌شود. این محلول حاوی مواد شیمیایی مانند سالیسیلیک، کربولیک اسید، گلیکولیک، لاکیتک و تریکلرواسیتیک است. استفاده از این لایه بردارها روی پوست تاول ایجاد می‌کند و بعد از چند روز پوست تاول زده پوسته پوسته می‌شود و یک لایه پوست جدید جای این پوسته‌ها را می‌گیرد.

عوارض استفاده از لایه بردارهای شیمیایی

این روش مانند روش‌های خانگی و طب سنتی بدون عارضه نیست و ممکن است فرد را با مشکلاتی مانند تغییر رنگ پوست مواجه نماید، بهتر است قبل از استفاده از این روش با عوارض ناخواسته آن آشنا شوید.

بهترین دکتر پوست آنلاین در مورد روش‌های درمان ترک روی شکم در بارداری با  اپلیکیشن پذیرش ۲۴ بسیار ساده است. به شما پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با روش‌های پزشکی درمان ترک پوستی از این روش آسان و کم هزینه استفاده کنید.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

رفع ترک روی شکم با لیزر

لیزر درمانی شیوه‌ی متداول درمان بیماری‌های پوستی است. این روش بافت رویی پوست را تخریب می‌کند تا سلول‌های جدید تولید شود و با این بازسازی سلولی ترک های پوستی از بین برود. برای لیزر درمانی دو روش لیزر درمانی پالسی و لیزر فرکشنال وجود دارد. مزیت این روش در دائمی بودن آن است. اما ممکن است با عوارض لیزر مانند سوختگی و قرمز شدن احتمالی پوست هم مواجه شوید. همچنین بهتر است بدانید هزینه‌ی درمان ترک شکم با لیزر بیشتر از روش‌های دیگر است.

هزینه درمان ترک شکم با لیزر

هزینه درمان ترک شکم با لیزر بسته به پزشکی که مراجعه می کتید متفاوت است .

رفع ترک روی شکم با کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی یکی از روش‌های رفع ترک شکم است که با تزریق گازکربنیک زیر پوست انجام می‌شود. این ماده شلی پوست را از بین می‌برد و باعث سفت شدن پوست می‌شود. با سفت شدن پوست ترک‌ها هم محو می‌شود. این روش که بعد از زایمان انجام می‌شود عارضه‌ای ندارد و با چند جلسه مراجعه انجام می‌شود.

روش های پیشگیری از ترک شکم در بارداری

آیا راهی برای پیشگیری از ایجاد ترک روی شکم در بارداری وجود دارد؟

ترک روی شکم در بارداری عارضه‌ی اجتناب ناپذیر بارداری است که در برخی افراد به صورت خفیف و در برخی دیگر شدید بروز می‌کند. پس نمی‌توان اقدام قطعی برای پیشگیری از آن انجام داد ولی با تغییر سبک زندگی می‌توان آن را تا حدودی کنترل کرد.

رعایت موارد زیر باعث کم شدن ترک‌  روی شکم در بارداری می‌شود.

  • نوشیدن روزانه ۸ لیوان آب برای محافظت از پوست در مقابل خشکی موثر است.
  • استفاده از کرم‌ برای درمان ترک شکم در بارداری خشکی پوست و ترک های پوستی را کم می‌کند.
  • استفاده از میوه و سبزیجات تازه و تامین ویتامین‌های مورد نیاز پوست اقدام موثر برای سلامت پوست است.
  • کنترل وزن در بارداری و اجتناب از تغییر وزن  ناگهانی در بارداری یک اقدام موثر برای سلامت پوست است.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

ترک شکم در بارداری عارضه‌ای بی خطر است که در دوران بارداری سلامت مادر و جنین را تهدید نمی‌کند. با این‌حال بعد از زایمان ظاهری ناپسند روی پوست باقی می‌گذارد. اگر زیبایی پوست برای شما اهمیت دارد و می‌خواهید پوستی صاف و یکدست داشته باشید باید برای درمان ترک شکم در بارداری نزد پزشک بروید.

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که امکان گفتگوی غیرحضوری با دکتر آنلاین پوست را برای شما فراهم کرده است. برای آشنایی با روش‌های درمان ترک شکم در بارداری فرصت مشاوره به صورت متنی یا صوتی را از دست ندهید.

گفتگوی آنلاین با متخصص پوست برای درمان ترک روی شکم

۴.۱/۵ (۱۰ نظر)

منبع
w2h.comwww.google.comwww.henryford.comwww.parents.comwww.mychamplainvalley.comwww.ilna.news

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
15 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تبسم
تبسم
2 ماه قبل

سلام من ۲۰ساله هستم از ترک روی بدن رنج میبرم راه حل این مشکل چیست لطفاً کمک کنید

حکیمه
حکیمه
5 ماه قبل

حکیمه

حکیمه
حکیمه
پاسخ به  حکیمه
5 ماه قبل

سلام چه کار باید بکنیم که این ترک ها برطرف بشن

رویا
رویا
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من پنج سال پیش باردار شدم زیر شکمم ترک های زیادی برداشته حالا بعد گذشت این مدت ترک ها سفید رنگ شدن ولی از بین نرفتن با لیزر درمان میشن؟

احمدریگی
احمدریگی
1 سال قبل

بهد،از،بارداری،چوروک،شکم

آیسا
آیسا
1 سال قبل

سلام ترک ناشی از چاقی درمان داره دو هفته میشه

امیری
امیری
2 سال قبل

بهترین درمان برای ترک های بارداری بعد زایمان که تاثیر خوب رو پوست داشته باشد در مدت زمان کم ترک ها کاملا محو یا خیلی کم رنگ بشود چیه

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  امیری
2 سال قبل

لیزر co2 دو جلسه

حکیمه
حکیمه
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
5 ماه قبل

الان لیزر که میگین جواب میده

هانیه
هانیه
2 سال قبل

ترک پوستی ناشی ازچاقی درمان قطعی داره ومورد هستم نمیخوام برم لیزر

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  هانیه
2 سال قبل

با سلام … متاسفانه درمان قطعی ندارد. میکرونیدلینگ و یا کربوکسی تراپی پیشنهاد میشود

قاسمی
قاسمی
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
ترکهای پوستی سفیدکه زمان زیادی گذشته ایابااین راهکارهادرمان میشوند؟

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  قاسمی
2 سال قبل

سلام
اگر ترک هایی که میگید مربوط به بارداری هست، نه اون ترک ها واقعا راهکاری نداره که کاملا از بین برن .

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 ماه قبل

اگر از چاقی باشد راهکار برای از بین رفتن کامل دارد ؟

سمیرا
سمیرا
پاسخ به  سمیرا
2 ماه قبل

کربوکسی تراپی تنها به خانم های حامله مییاشه؟

دکمه بازگشت به بالا