کرانتین و اوره خون بالا و درمان آن در طب سنتی

دارو های گیاهی پایین آورنده اسیداوریک بالا

پایین آوردن اوره خون

متابولیسم پروتئین‌ها در بدن آمونیاک تولید می‌کند و کبد یون آمونیوم را به منظور سم‌زدایی تبدیل به اوره و از طریق ادرار دفع می‌کند. اگر میزان اوره در بدن به‌دلیل مصرف زیاد پروتئین یا اختلال در عملکرد کلیه‌ها بالا رود، مچ پاها متورم و پوست خشک می‌شود، تکرر ادرار پیش می‌آید و در مواردی گزگزکردن دست و پا رخ می‌دهد. می توانید با متخصص طب سنتی گفت و گو کنید .

یک از روش‌های پایین آوردن میزان اوره خون روش‌های طب سنتی و استفاده از داروهای گیاهی است. پایین آوردن اوره خون در طب سنتی و درمان خانگی روش‌های موثر برای کسانی است که تمایل به درمان دارویی شیمیایی ندارند و درمان گیاهی کاهش اوره خون را ترجیح می‌دهند.

مشاوره آنلاین با متخصص طب سنتی

درمان خانگی اوره خون

درمان خانگی و مراقبت‌های فردی برای پایین آوردن اوره خون شامل تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی است.  شاید بپرسید برای پایین آوردن اوره خون چکار کنیم؟ این روش‌ها بسیار ساده هستند و تمام افراد هم می‌توانند آن را انجام دهند. درمان خانگی اوره بالا باعث دفع اوره از ادرار با انجام اقدامات زیر است.

نوشیدن آب

روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب با زیادکردن فعالیت کلیه‌ها و افزایش دادن حجم ادرار سبب دفع مواد زائد و اوره از بدن می‌شود.

درمان خانگی اوره خون

رژیم غذایی

  • پروتئین موجود درشیر باعث افزایش اوره در خون می‌شود. پس بهتر است از جایگزین‌هایی مانند شیر سویا، شیر نارگیل و شیر بادام استفاده کنید.
  • مواد غذایی با پروتئین حیوانی مانند گوشت و حبوبات را از رژیم غذایی حذف کنید یا کاهش دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید همان‌طورکه مصرف زیاد پروتئین اوره‌ی بیشتری تولید می‌کند، درصورت ناکافی بودن مصرف پروتئین، بدن ناچار به شکستن بافت‌های ماهیچه‌ای می‌شود و این امر میزان اوره را در بدن بالا می‌برد.
  • نوشیدن ماءالشعیر همراه غذا میزان اوره و کراتنین را در خون بالا می‌برد، پس بهتر است از مصرف آن بپرهیزید.
  • مصرف غذاهای حاوی آرژنین و فسفر مانند غذاهای دریایی، شکلات، آبجو و بادام زمینی، دانه‌ی کدو تنبل، دانه کنجد و آجیل را تا زمان طبیعی شدن دفع اوره، از رژیم غذایی حذف کنید.
  • روغن و کره گیاهی را حرارت ندهید، برای پخت و پز از روغن زیتون که اثرات آنتی‌اکسیدانی دارد استفاده کنید ولی آن را حرارت ندهید.
  • استفاده از نوشیدنی‌‌های الکلی برای کسانی که میزان اوره خون آن‌ها بالاست ممنوع است. زیرا اوره باعث افزایش اسید لاکتیک در بدن می‌شود و در این شرایط کلیه‌ها قادر نخواهند بود اوره دفع کنند. همچنین الکل میزان پورین را در خون افزایش می‌دهد و باعث بیماری نقرس می‌شود.
  • درمان خانگی اوره خون بالا با سالاد سیزیجات یک روش ساده است. سالاد سبزیجات شامل هویج رنده شده، اسفناج خام، پیاز، چغندر خام، خیار، کرفس، جعفری، روغن زیتون، آب لیموترش یا آب غوره تهیه کنید.

میوه‌ها و غذاهایی که برای اوره بالا مفیدند

پایین آوردن اوره خون بالا با تغذیه

  • ادویه‌های مفید برای کاهش اوره خون

 استفاده از زردجوبه و دارچین میزان دفع اوره در ادرار را افزایش می‌دهد.

  • سیب

متابولیسم پروتئین موجود در گوشت و ماهی با تولید اوره همراه است. سیب با تحریک اسید کلرهیدریک محیط آلکانی ایجاد می‌کند و اوره‌ی اضافی بدن را دفع می‌کند و به این ترتیب هضم غذا و پروتئین سریع‌تر انجام می‌شود. به همین دلیل متخصصان طب سنتی برای پایین آوردن اوره مصرف روزانه دو یا سه عدد سیب را توصیه می‌کنند.

استفاده از سرکه سیب نیز به دلیل دارابودن اسید مالیک و خاصیت قلیایی می‌تواند دفع اوره از ادرار را افزایش دهد و التهاب مفاصل را رفع کند.

  • توت فرنگی

توت فرنگی یک ماده‌ی غذایی ضد التهابی است و می‌تواند درد مفاصل ناشی از تجمع اوره در بدن را کاهش دهد. همچنین توت فرنگی خاصیت ادرارآوری دارد و می‌تواند با افزایش دادن حجم ادرار، اوره  اضافی بدن را دفع کند.

  • لیمو

لیمو طعم ترش و خاصیت قلیایی دارد و حاوی ویتامین c است. استفاده‌ی روزانه از آب لیمو ترش به تنهایی یا ترکیب با آب می‌تواند تجمع اوره را در بدن کم کند و آن را از طریق ادرار دفع کند.

لیمو و کاهش اوره خون

  • کنگرفرنگی

کنگر فرنگی حاوی مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین است. خاصیت دیورتیک یعنی ادرار آوردن بودن کنگرفرنگی باعث می‌شود اوره و مواد زائد بدن از ادرار دفع شود.

  • گیلاس

گیلاس سرشار از آنتوسیانین‌ها و فلانوییدها است و مصرف روزانه‌ی آن می‌تواند میزان اوره خون را کاهش دهد، همچنین درد و التهاب نقرس را کم کند.

دریافت رژیم غذایی کاهش اوره خون

کنترل وزن

داشتن وزن متعادل یک اقدام بسیار موثر برای کاهش اسیداوریک در خون است. برای کنترل BMI  بهتر است از مصرف غذاهای پرکالری، چرب و قندهای مصنوعی بپرهیزید و فیبرها و میوه و سبزیجات را جایگزین این غذاها کنید.

کنترل وزن برای کاهش اوره خون

ورزش کردن

افزایش دفع اوره با ورزش کردن یک اقدام مناسب و ساده است. کسانی که در اثر اوره‌ی بالا تهوع، استفراغ و گرفتگی عضلانی دارند، با ورزش مداوم می‌توانند میزان دفع این ماده‌ی سمی را بالا ببرند و سلامت بدن را تامین کنند. توصیه می‌شود این افراد سه بار در هفته و هر بار به مدت نیم ساعت یک ورزش ملایم مانند پیاده روی یا دویدن یا شنا انجام دهند.

 همچنین ورزش‌های سنگین باعث افزایش اسید اوریک در بدن می‌شود پس بهتر است کسانی که نقرس دارند از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنند.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند اوره و اسیداوریک را در خود حل کند و دفع آن را از کلیه‌ها راحت‌تر کند. برای استفاده از جوش شیرین نصف قاشق چایخوری جوش شیرین را در داخل یک لیوان آب حل کنید. این محلول را دو مرتبه در روز به مدت ۱۵ روز استفاده کنید.

به‌خاطر داشته باشید استفاده از این روش برای افراد بالای۶۰ سال و کسانی که فشارخون بالا دارند مجاز نیست.

استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت و گیلاس

یک روش مرسوم برای کاهش میزان اوره استفاده از دم‌کرده‌ی کاکل ذرت است. در این روش مقداری از کاکل ذرت و دم گیلاس را داخل یک قوری در حال جوش بریزید و به مدت نیم ساعت روی حرارت کتری یا توری دم کنید. روزانه ۴یا ۵ بار از این دم‌کرده استفاده کنید.

استفاده از اسموتی توت فرنگی و لیمو

توت فرنگی و لیمو هر دو خاصیت ادرار آوری دارند و می‌توانند میزان دفع اوره از بدن را افزایش دهند. برای تهیه‌ی آن باید مقداری توت فرنگی را بپزید و بعد از سرد شدن با میکسر آن را له کنید و سپس آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. این مواد را داخل قالب یخ بریزید و به عنوان نوشیدنی استفاده کنید.

درمان طب سنتی اوره خون

درمان طب سنتی برای پایین آوردن اوره خون شامل روش‌های مختلف استفاده از گیاهان دارویی مانند تهیه دمنوش‌ها، عرقیات گیاهی یا روش‌هایی مانند بادکش است. در ادامه این مطلب شما را با خواص گیاهانی که میزان اوره را پایین می‌آورد و نحوه‌ی استفاده ازآن‌ها آشنا می‌کنیم.

 

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با دمنوش‌های گیاهی

درمان گیاهی اوره خون با استفاده از دمنوش‌های گیاهی یک بخش بسیار مهم از درمان‌های طب سنتی برای تمام بیماری‌ها از جمله درمان بالا بودن اوره خون است.

مشاوره آنلاین مصرف دمنوش های گیاهی برای کاهش اوره خون

پایین آوردن اوره خون با دمنوش زنجبیل

بالا رفتن اوره در بدن و دفع نشدن آن باعث جمع شدن اوره در مفاصل بدن می‌شود دمنوش زنجبیل به‌عنوان یک مسکن درد مفاصل ناشی از بالا رفتن اوره در طب سنتی توصیه می‌شود.

طرز تهیه دمنوش زنجبیل

برای تهیه‌ی دمنوش زنجبیل چند قاشق ریشه‌ی زنجبیل رنده شده را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و با حرارت غیر مستقیم در قوری دم کنید. بعد از ۲۰ دقیقه آن را صاف کنید و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید و بنوشید. این دمنوش را ۱۵ روز پشت سرهم باید استفاده کنید و بعد از چند روز استراحت مجددا استفاده از آن را شروع کنید.

کاهش اوره خون با کرفس

پایین آوردن اوره خون با دمنوش کرفس

کرفس گیاهی است که از تجمع آب در بدن جلوگیری می‌کند، مشکلات مربوط به ادرار را درمان می‌کند و اوره را از بدن دفع می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش باید از برگ‌های کرفس استفاده کنید.

طرز تهیه دمنوش کرفس

تهیه‌ی دمنوش کرفس بسیار ساده است. کافیست برگ کرفس را بشویید و خرد کنید سپس آن را به یک لیوان آب جوشیده و سرد شده اضافه کنید، سپس یک نعلبکی روی لیوان بگذارید و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دم بکشد. بعد از این مدت زمان دمنوش آماده است و می‌توانید آن را بنوشید. استفاده‌ی روزانه دو مرتبه دمنوش کرفس برای درمان اوره بالا مفید است.

پایین آوردن اوره خون با چای ترش

چای ترش حاوی مقادیر بالا ویتامین c، آنتی‌اکسیدان و مواد معدنی است، همچنین به عنوان یک درمان قدیمی و موثر برای کاهش اوره خون شناخته شده است. مطابق نظر متخصصان طب سنتی استفاده از چای ترش به‌صورت ناشتا موثرتر خواهد بود.

طرز تهیه دمنوش چای ترش

دو قاشق چایخوری چای ترش را داخل یک قوری آب در حال جوش بریزید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه آن را بجوشانید. بعد از سرد شدن صاف کنید و بنوشید.

پایین آوردن اوره خون با دمنوش گزنه

گزنه خاصیت ادرارآوری دارد و با افزایش حجم ادرار به دفع اوره اضافی از بدن کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از دمنوش گیاه گزنه یک راه درمان مفید برای پایین آوردن اوره خون شناخته شده است.

طرز تهیه دمنوش گزنه

برگ گیاه گزنه را بعد از شستن به قوری حاوی آب جوش اضافه کنید و به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بگذارید. بعد از خاموش کردن حرارت کمی صبر کنید تا دمنوش سرد شود و آن را صاف کنید. مدت زمان استفاده از دمنوش گزنه ۱۵ روز متوالی است.

پایین آوردن اوره خون با دمنوش قاصدک

گیاه قاصدک فعالیت کلیه‌ها را بیشتر می‌کند و از طریق افزایش دادن حجم ادرار به دفع اوره از بدن کمک می‌کند.

طرز تهیه دمنوش قاصدک

تهیه‌ی دمنوش قاصدک با استفاده از گل این گیاه است. باید مقداری گل را با آب جوشیده دم کنید و بعد از صاف کردن به‌صورت ناشتا مصرف کنید. برای اثربخشی بهتر دمنوش باید ۱۵ روز متوالی و روزانه سه مرتبه دمنوش قاصدک بنوشید.

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با عرقیات گیاهی

گیاهان دارویی به شکل‌های مختلف قابل استفاده هستند و عرقیات یکی از پرمصرف‌ترین شیوه‌های استفاده از گیاهان دارویی است. عرق‌گیری خاصیت طبی گیاه را حفظ می‌کند و به درمان بیماری کمک می‌کند.

در استفاده از گیاهان دارویی باید به خاطر داشته باشید، استفاده از این روش نیازمند استمرار و صبر و حوصله است و یک شبه نمی‌تواند بیماری را رفع کند.  عرقیات گیاهی زیر میزان دفع اوره از طریق ادرار را زیاد می‌کند و از تجمع آن در بدن و رسوب کردن جلوگیری می‌کند.

  • عرق خار شتر
  • عرق خاسک‌خاسک
  • عرق شوید
  • عرق شاه‌تره
  • عرق گزنه

پایین آوردن اوره خون در طب سنتی با  بادکش کلیه‌ها

یکی از روش‌های مورد استفاده در طب سنتی استفاده از بادکش است. این روش مبتنی بر استفاده از یک لیوان یا محجمه و دمیدن در آن است. این روش حتما باید توسط یک فرد متخصص طب سنتی انجام شود.

استفاده از بادکش برای دفع اوره باید در کلیه، قسمت بالای ناف، کف پا و ساق پا انجام شود. زمان انجام آن بهتر است در شب و به فاصله‌ی یک شب در میان انجام شود. بعد از انجام بادکش بهتر است نواحی که بادکش قرار داده شده روغن مالی شود.

گفتگو با متخصص طب سنتی برای درمان اوره خون

درصورتی‌که گاهی طعم فلز در دهان حس می‌کنید، خارش و گرفتگی عضلانی دارید ممکن است میزان اوره‌ در بدن شما بالا رفته است و عملکرد کلیه‌ها با اختلال مواجه شده است. اگر در زمینه‌ی رژیم غذایی افراد با اوره بالا سوالی دارید با متخصص آنلاین طب سنتی پذیرش ۲۴ تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید.

۳.۳/۵ (۲۹ نظر)

منبع
snaped.fns.usda.govwww.ghp-news.comindonesiaexpat.idwww.news-medical.net

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
72 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابراهیم
ابراهیم
2 ماه قبل

سلام پسرم ۱۸سالشه،وبعضی مواقع ی قسمتی ازپاش ورم میکنه بردم آزمایش واداسیداوریکش ۱۴هس دکتر گفت احتمالا نقرس داره،آیا این بیماری درمان میشه؟؟دکترگفت تا آخرعمرش باید قرص بخورد آیا درست گفته خیلی دلم شورمیزنه

Hamid
Hamid
3 ماه قبل

با سلام ۳۲ سالمه
کراتین ۱.۴۵
اوره ۱۲.۵
یه مقدار کراتینم بالا هست چکار کنم بیاد پایین
در ضمن آب روزانه یک لیوان مصرف میکنم
چای ۶ لیوان
تحرک هم ندارم
گوشت قرمز و نمک اصلا مصرف نمیکنم
سیگار هم روزی یک پاکت

منتقد
منتقد
4 ماه قبل

لطفا جوش شیرین رو به کسی توصیه نکنید. خواهش می کنم. من با چندین سال خوردن نون باگد دچار مسمومیت با جوش شیرین شدم. ضررهای جبران ناپذیری به بدن می زنه. پوشش دستگاه گوارش را نابود می کنه و باعث زخم در دستگاه گوارش می شه. به تمام بدنم به خاطر جوش شیرین صدمه خورده. خواهش می کنم هرگز جوش شیرین نخورید.

مهدی
مهدی
پاسخ به  منتقد
1 ماه قبل

سلام دمت گرم که اطلا راسانی میکنی منم با جوش شیرین این بلا اومد سرم الان ۴ساله مشکل شدید گوارشی دارم وتا الان هیچ داروی خوبم نکرده

صحرا کریم پور
صحرا کریم پور
5 ماه قبل

سلام .دختر من دوازده ساله هست چند سالی هست که حالت تهوع دارد تازه بردم آزمایش میگن اوره ش رفته بالا همیشه بدن درد داره .لطفا راهنماییم کنین.

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  صحرا کریم پور
5 ماه قبل

سلام اوره خون بالا به اندامهایی مثل کلیه صدمات جبران ناپذیری میزند حتما ب متخصص داخلی نفرولوژی مراجعه کنید

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  صحرا کریم پور
5 ماه قبل

ضمنا از نمک دریا استفاده کنید و تا حد امکان از نمک بپرهیزید .حبوبات رو هم حتما قبل از استفاده چند ساعت در آب خیسانده شود

ناهید
ناهید
7 ماه قبل

سلام .خداقوت.همسرم شانزده روز پیش پیوند کلیه شده وکراتینش هم یک وچهاردهمه. آیا میتونم بهشون دم نوش سماق ویا بابونه و…بدم با وجود اینکه داروهای متعددمصرف میکنه ؟

قربانی محمد
قربانی محمد
7 ماه قبل

من قوضک روی پام و نوک انگشت شصتم درد میکنه و زیاد راه میرم پاهام بی حس و درد میگیره آیا نشانه اوره است

فاطمه الزهرا
فاطمه الزهرا
پاسخ به  قربانی محمد
7 ماه قبل

سلام من اوره بالا و کراتین هم بالاست چی مصرف کنم تا رفع بشه با تشکر

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  فاطمه الزهرا
5 ماه قبل

سلام بنظر بنده شما حتما باید به دکتر نفرولوژی کلیه مراجعه کنید ممکنه دفع کراتین داشته باشد ک بیماری خطرناکیه

نشمیل حاجی رحیمی
نشمیل حاجی رحیمی
پاسخ به  قربانی محمد
5 ماه قبل

منم قوضک روی پام. نوک انگشت شصتم درد میکنه و زیاد راه میرم پاهام بی حس و درد میگیره آیا نشانه اوره است.

رویا احمدی
رویا احمدی
پاسخ به  نشمیل حاجی رحیمی
1 ماه قبل

رویا احمدی

زهراکریمیان
زهراکریمیان
1 سال قبل

سلام این دمنوش هابرای قندخون بالا وفشارخون بالا مشکلی ندارد

ناهید
ناهید
1 سال قبل

سلام اوره خون با چه علامتی در ازمایش خون نشان داده میشه ممنون

Nino
Nino
پاسخ به  ناهید
11 ماه قبل

Urea

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  Nino
5 ماه قبل

بله درسته

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  ناهید
5 ماه قبل

سلام نشانه کراتین بالا در ازمایش ادرار مشاهده میشه و اگرم بالا باشه حتما ابتدا باید ی تجدید نظر نسبت به رژیم غذایی داشته باشید دوم تحرک و ورزش در صورت امکان و سوم مصرف آب به مقدار مورد نیاز .لازمه بگم کراتین بالا در ادرار ممکنه از دلایل کم کاری کلیه ها یا مصرف بالای پروتئین باشه ک در هر دو صورت خطرناکه برا کلیه در نتیجه بایستی حتما جدی گرفته بشه.در هر صورت مصرف بالای پروتئین باعث بالا رفتن کراتین در ادرار و فشار بر کلیه ها میشه و قطعا صدماتی بر این اندامها وارد میکند

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  ناهید
5 ماه قبل

اوره خون بالا هم نشانه مصرف بیش از حد پروتئین و کم تحرکی و لبنیات است حتما ب دکتر داخلی کلیه مراجعه کنید اوره بالا در دراز مدت قطعا به کلیه ها آسیب جدی وارد میکند

محمد عاشق معلی ۶۵ ساله از یزد
محمد عاشق معلی ۶۵ ساله از یزد
1 سال قبل

سلام.اوره من ۶۹ و ممیزان کریتین ۸ /۲ است . چه باید کرد

فاطمه
فاطمه

همه عرقیات را باید باهم مصرف کرد؟

ایوب عبدالوند
ایوب عبدالوند

کراتین ۲.۸ اورهان چکار کنم پیوند کلیه هستم

فریبا
فریبا
1 سال قبل

سلام برای درمان اوره این عرقیات را ک گفته اید همه را باید باهم مصرف بشه اگ اینطوری به چ میزان؟

علیجان شاهی
علیجان شاهی
پاسخ به  فریبا
1 سال قبل

برای درمان اوره درسن ۹۹سالگی چه دارویی بایدمصرف کرد

محمد
محمد
پاسخ به  علیجان شاهی
1 سال قبل

چقد میخوای عمر کنه

آیدا
آیدا
پاسخ به  علیجان شاهی
4 ماه قبل

خوش به حالت

شمس الله خاندان
شمس الله خاندان
پاسخ به  فریبا
1 سال قبل

سلام ۶۲سالم ۱۰ سال تحت نظر دکتر کلیه هستم الان کراتینم ۵ وعوره خیلی بالامیگن باید پیوند شم می خواستم نظر شما رم بدونم

رضا
رضا
پاسخ به  شمس الله خاندان
1 سال قبل

سلام ایا اب لیمو برای پایین اوردن کراتین خون موثر است ممنون

ااحمد صادق
ااحمد صادق
پاسخ به  شمس الله خاندان
11 ماه قبل

سلام همسرم کراتنتین ۳وهشتاد واوره ۱۸۶ داره لطفا برای پایین اوردن انها راهنمایی بفرمایید

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  ااحمد صادق
5 ماه قبل

سلام اول بایستی حتما ب دکتر نفرولوژی کلیه مراجعه کنی.دوم مصرف پروتئین چربی لبنیات رو کم کنی و مصرف صیفی جات تازه رو بیشتر کنید ورزش و پیاده روی رو حتما داشته باشید و در نهایت حتما حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.وقتی میخوای پیاده روی کنید آب هم بنوشید قطعا تاثیر گذاره.

رقی
رقی
پاسخ به  شمس الله خاندان
4 ماه قبل

من مادرم تو ۴۵ سالگی پیون کلیه شد الان ۲۳ ساله که خوب کار میکنه.قبل پیوند همیشه حالش بد بود ولی شکر خدا الان خوبه و هر دو ماه برا چکاب میره دکتر

فرزادپاسار
فرزادپاسار
1 سال قبل

سلام.پدرم حدود ۱۶سال پیش پیوند کلیه شد اما مدتی است که خیلی بی حال شده وقندخون واوره پدرم خیلی بالا رفته قندش تا۸۵۰رفته توبیمارستان تا ۳۵۰پایین آمد کراتینش هم ۴شده چندروزه میخوان دیالیزش کنن.ایاراهی هست که بدون دیالیز کراتین واوره …..پایین بیاد درضمن میگن کلیه پیوندش کم کار شده وچندمیل کوچیک شده
ممنون از لطفتون تشکر

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فرزادپاسار
10 ماه قبل

با سلام،بهترین دارو برای پایین آمدن کراتین و اوره خون گل بابونه می باشد.

کیا
کیا
1 سال قبل

لیمو حاوی ویتامین C است ترش است و خاصیت قلیایی دارد؟
لیمو خاصیت قلیایی دارد؟ :/
ترش بودن و حاوی ویتامین C بودن خودش نقض کننده قلیا بودنشه! لیمو اسیده :/

معصومه ایوبی
معصومه ایوبی
1 سال قبل

سلام . خسته نباشین . حدود ۵ سال پیش با سونوگرافی متوجه شدیم مادر من یک کلیه کم کار داره و کلیه دوم سالم هست . از اون روز تحت نظر پزشک کلیه دارو فشار خون مصرف میکنه . جدیدا با آزمایش خون اوره کراتین و bun بالا رفته . لطفا راهنمایی کنین . ممنون

تیمور
تیمور
پاسخ به  معصومه ایوبی
1 سال قبل

سلام اقام کراتین ۶ وسی وهفت است واوره ۱۳۸ چکار کنیم پایین بیاد

نازنین
نازنین
پاسخ به  تیمور
1 سال قبل

سلام اگر هنوز دیالیز نشدن سماق دم کنین بهشون بدین

آیدا
آیدا
پاسخ به  نازنین
4 ماه قبل

سماق آخه تاثیر داره؟

کریم‌ابراهیم‌پور
کریم‌ابراهیم‌پور
پاسخ به  تیمور
4 ماه قبل

کراتینین‌۱۱واوره‌۱۳۵دارم.آیابایددالیزبشم‌یارژیم‌گرفتن‌قابل‌کنترل‌است؟

ماجده
ماجده
پاسخ به  کریم‌ابراهیم‌پور
2 ماه قبل

چکار کردید کراتین واوره اومد پایین؟

ماجده
ماجده
پاسخ به  تیمور
2 ماه قبل

سلام خوبید برا آقاتون چکار کردید

زهرا اسدی
زهرا اسدی
پاسخ به  معصومه ایوبی
7 ماه قبل

سلام کراتین اوره مادرم بالا هست زیر نظر دکتر هست مریم گلی خوب هست واسی یا نه ممنون میشم جواب بدی

کامبیز
کامبیز
1 سال قبل

سلام خسته نباشید بنده ۵۱ سال دهرم مرد هستم، عوره ام ۴۰ و کراتین ۱/۱۱ است، ایا عوره و کراتین من طبیعی است یا نه؟

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  کامبیز
5 ماه قبل

سلام آره خوبه طبیعیه

محمود پاکروان
محمود پاکروان
1 سال قبل

سلام روز بخیر برای یک فرد دیابتی با کراتین ۲/۳چه نوع تغذیه ای مناسب است سن ۶۶ سال قند ناشتا ۹۵است آخرین آزمایش

غریب نایی
غریب نایی
1 سال قبل

سلام من ۳۹ دارم چند وقتی هست بوی دهن موزه غذا برام بد شده وادار. یک بوی خاصی دارد کلیه هایم هم درد می کند وپدرم هم اوره بالا داشتند خیلی شدید که کلیه ها را از کار انداخت من هم فکر می کنم مثل پدرم شدم وقتی گوشت مصرف می کنم درد پا می شوم وبدن درد دارم لطفاً من را راهنمایی کنید می خواهم با طب سنتی درمان شوم

محمد
محمد
پاسخ به  غریب نایی
1 سال قبل

نقرس داری

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  غریب نایی
5 ماه قبل

سلام برادر اینو جدی بگیرید با توجه به اینکه شما پدرتون هم اورش بالا بوده حتما مصرف پروتئین و نمک و حبوبات رو کم کنید آب بیشتر بخورید و صیفی جات تازه بیشتر استفاده کنید.از میوهها هم استفاده کنید و قطعا به دکتر متخصص نفرولوژی مراجعه کنید

شیعه نژاد
شیعه نژاد
2 سال قبل

بالا رفتن اسید اوریک خون،بالا رفتن چربی بد،و پایین اومدن چربی خوب و بالا رفتن قندناشتا با توجه به پرهیز غذایی و انجام آزمایش مجدد بهم مربوط میشه؟

محمد یزدانی
محمد یزدانی
پاسخ به  شیعه نژاد
2 سال قبل

بالا رفتن اسید اوریک خون،بالا رفتن چربی بد،و پایین اومدن چربی خوب و بالا رفتن قندناشتا با توجه به پرهیز غذایی و انجام آزمایش مجدد بهم مربوط میشه؟

شیعه نژاد
شیعه نژاد
2 سال قبل

بالا بودن اسید اوریک باعث ناباروری یا سقط میشود؟

وحید عزیزی
وحید عزیزی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید کراتیم خونم بالستچهرداروی مص ف بکنم کلیه سمت راستم درد داره تشکر

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  وحید عزیزی
5 ماه قبل

سلام پروتئین و نمک رو خیلی کم کن از غذاهای روزانت. روزی ۱۰۰ گرم مصرف کن آب بیشتر بخور و پیاده روی کنید و حتما به دکتر نفرولوژی کلیه مراجعه مراجعه کن و دفع کراتینو و کراتین بالای خون رو حتما جدی بگیر چون قطعا ب اندامی مثل کلیه آسیب جدی وارد میکنه و باعث فشار بالا میشه ک خود فشار بالا دچار آسیب جدی به کلیها میشه

سادات حسینی
سادات حسینی
2 سال قبل

سلام من بعضی وقتا درد خیلی خفیف کلیه دارم بعد از گرم کردن کلیه من خوب می شود الان یک آزمایش دادم گفتن یه مقدار خون در ادرار هست می خواستم ببینم چیه

دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
دکتر سید ناصر سید اسماعیلی
عضو
پاسخ به  سادات حسینی
2 سال قبل

حتما سونوگرافی کلیه انجام بدید ، ممکنه سنگ باشه

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام میخاستم بپرسم ارتباط مستقیم بین اوره بالا و درد پا وجود داره؟؟گز گز کردن انگشتان پا و ران پا وتیرکشیدن؟؟؟؟؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

سلام ارتباط مستقیم که نه ولی اوره بالا معمولا باعث درد مفاصل و نقرس میشه .اوره بالا رو جدی بگیرید و حتما اولا رژیم غذایی تونو تغییر بدید. پرخوری نکنید آب زیاد مصرف کنید لبنیات زیاد مصرف نکنید تحرک داشته باشید و در نهایت حتما به متخصص نفرولوژی کلیه مراجعه.

homan
homan
2 سال قبل

من امروز آزمایش دادم اوره تری‌گلیسیرید کلسترول کراتین قند خون آهن هموگلوبین بالا جناب دکتر دستور بفرمایید چیکار کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  homan
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

علی
علی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
10 ماه قبل

سلام مادرم اوره بالا ۱۳۵ داردو اسیداوریک بالا دارد وفشار خون که با مصرف قرص کنترل میشود و قند خون که با انسولین کنترل میشود و سن ۸۲ سال دارد لطفا برای پایین اوردن اوره و اسیداوریک چکار باید کرد؟ ایا دمنوش گزنه را میتواند استفاده کندچون اینجا گزنه زیاد است ؟

مجید
مجید
2 سال قبل

سلام آیاجوش شیرین برای دفع پروتین خواصیت دار

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مجید
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین داروسازی گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با پزشک داروسازی

حاجعلی
حاجعلی
2 سال قبل

سلام اقا هستم ۴۶ ساله دکتر رفتم گفته اوره دارم چکار باید بکنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  حاجعلی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص قلب و عروق گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص قلب و عروق

داود
داود
2 سال قبل

سلام من متوجه ناخن شصت پام شده‌ که به سیاهی می زند

دکتر یاسر عسکری
پاسخ به  داود
2 سال قبل

سلام
حتما معاینه از نزدیک شوید…

لیلا
لیلا
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

سلام پدرمن ۸۰سال سن داردالان سه روزه که باخودش حرف میزنه بی حاله آزمایش انجام دادیم گفتن که کراتین واوره اش بالاش چه غذاهایی برایش خوب است وچه میوه هایی باتشکر

حمید
حمید
پاسخ به  لیلا
1 سال قبل

سلام اگر ساعت خواب پدرتان هم بالا باشد به شدت مراقبت کنید چون پدر من هم به علت اوره بالا دچار فشار خون و خونریزی مغزی و بسیاری از مشکلات شده است بسیار مراقب باشید .خداوند پدرتان را حفظ کند

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

از میوها سیب و خیار لیمو شیرین و آناناس البته میوهایی مثل موز کمتر .پروتئین کمتر بخوره و نمک رو حذف کنه یا خیلی خیلی کمش کنه بیشتر غذاهای زود هضم و دارای سبزیجات تازه استفاده کنه

لیلا
لیلا
پاسخ به  دکتر یاسر عسکری
2 سال قبل

چه غذاهایی بهتره براشون چون گوشت وماهی وحبوبات ومغزیجات براشون بده

سبزه وند
سبزه وند
پاسخ به  لیلا
5 ماه قبل

اگه کراتین و اورشون بالاست قطعا مصرف بالای پروتئین و حبوبات و نمک و مغزها براشون مضره از میوها سبزیجات و غذاهای مثل سوپ استفاده کنید قطعا بهتره

دکمه بازگشت به بالا