همه چیز درباره عمل تغییر جنسیت و عوارض آن

تغییر جنسیت

تغییر جنسیت، چه از مرد به زن و چه از زن به مرد، فرآیندی بسیار پیچیده، شامل ارزیابی‌های روان‌پزشکی، روان‎‌درمانی، هورمون‌درمانی و درنهایت عمل جراحی است. عمل تغییر جنسیت، یک جراحی برگشت‌ناپذیر است، بنابراین افرادی که قصد انجام این جراحی را دارند، باید با دقت تمام جوانب آن‌ را درنظر بگیرند. در ادامه با عمل تغییر جنسیت، روش‌های انجام آن، انواع آن و عوارض احتمالی ناشی از جراحی، بیشتر آشنا می‌شویم.

عمل تغییر جنسیت چیست؟

عمل تغییر جنسیت، جراحی‌ای است، که برای تبدیل جنسیت افراد مبتلا به دیسفوریای جنسی، به جنسیت موردنظرشان انجام می‌شود. تغییر جنسیت به انگلیسی معادل عبارتSex Reassignment و عمل تغییر جنسیت به انگلیسی معادل Sex Reassignment Surgery است.

افراد مبتلا به دیسفوریا جنسی یا آشفتگی جنسی، احساس می‌کنند که در بدنی با جنسیت اشتباه به دنیا آمده‌اند. برای مثال، فردی که از نظر بیولوژیکی مرد است، بیشتر به‌عنوان یک زن شناخته می‌شود و یا بالعکس.

جراحی، اغلب آخرین مرحله در روند تغییر جنسیت است، بااین حال، عمل تغییر جنسیت، جراحی سنگین و برگشت‌ناپذیری است که تصمیم به انجام آن، در مراحل پایانی روند تغییر جنسیت نیز، چندان ساده نیست. در بسیاری از مواقع نیاز است، تا افرادی که پیش از این، به‌عنوان مبتلا به آشفتگی جنسی تشخیص داده شده‌اند، تحت مشاوره قرار گیرند تا آمادگی آن‌ها برای انجام عمل تغییر جنسیت تایید شود.

بیماران معمولاً ابتدا تحت هورمون درمانی قرار می گیرند. هورمون‌‌درمانی، با سرکوب صفات ثانویه جنسی، باعث می‌شود، تا فرد مبتلا به آشفتگی جنسی، بیشتر شبیه به جنس موردنظر خود به‌نظر برسد. برای مثال، مصرف آندروژن‌ها در زنان، باعث رویش موهای صوررت شده، یا مصرف استروژن و داروهای ضد آندروژن در مردان، باعث ایجاد خصوصیات زنانه می‌شود.

گاهی از بیماران درخواست می‌شود، که پیش از جراحی، مدتی، برای مثال یک سال را، در قالب جنسیت موردنظر خود زندگی کنند. برای مثال، ممکن است، یک مرد مبتلا به دیسفوریای جنسی، شروع به پوشیدن لباس زنانه کرده، اسم خود را تغییر دهد، و از ضمایر مونث برای خطاب قرار دادن خود در گفتگوها استفاده کند.

گفتگو با روانشناس برای اختلالات جنسی

تفاوت‌های میان عمل تغییر جنسیت در زنان و مردان

عمل تغییر جنسیت، خود شامل چندین جراحی است. در عمل تغییر جنسیت مرد به زن، بیضه‌ها و آلت تناسلی برداشته شده، همچنین غده پروستات نیز، ممکن است برداشته شود. سپس، از بافت آلت تناسلی، برای ساختن واژن و کلیتوریس استفاده می‌شود. از اسکروتوم، برای ساخت لب‌های اطراف واژن استفاده می‌شود. مجرای ادراری، که وظیفه خارج کردن ادرار از مثانه را دارد، نیز باید کوتاه‌تر شود. بسیاری از مردان مبتلا به دیسفوریای جنسی، علاوه‌بر جراحی ناحیه تناسلی، جراحی زنانه‌سازی سایر نواحی بدن، مانند: تغییر شکل فرم لب‌ها، چشم‌ها و بینی را انجام می‌دهند.

جراحی تغییر جنیست از زن به مرد، پیچیده تر و گران‌تر است. پستان‌ها و ارگان‌های سیستم تولید مثلی زنانه، از جمله تخمدان‌ها و رحم برداشته شده و واژن بسته می شود. آلت تناسلی مرد و کیسه بیضه ممکن است از بافت دیگری، مانند: روده ساخته شود. در برخی موارد ، از کاشت آلت تناسلی استفاده می‌شود. مجرای ادرار کشیده می‌شود، تا بیمار پس از تغیییر جنسیت، بتواند در حالت ایستاده نیز، ادرار کند.

ادامه روان درمانی برای اکثر بیماران، برای سازگاری با بدن و سبک زندگی جدیدشان توصیه می‌شود. همه افراد مبتلا به اختلالات جنسی، عمل تغییر جنسیت را انجام نمی‌دهند. برخی، بدون داشتن مداخله جراحی، در زندگی به عنوان جنس مخالف احساس راحتی می‌کنند. برخی دیگر می‌دانند، که هورمون درمانی برای نیازهای شخصی آنها کافی است.

آبا عمل تغییر جنسیت خطرناک است

آشفتگی یا دیسفوریای جنسی چیست؟

دیسفوریای جنسی واژه‌ای است که برای توصیف احساس عدم رضایت ناشی از عدم تطابق میان هویت جنسی و جنسیت بیولوژیکی استفاده می‌شود. این احساس عدم رضایت، می‌تواند آن‌قدر شدید باشد که باعث ایجاد افسردگی و اضطراب شدید در شخص شده و روند زندگی روزمره او را مختل کند.

هویت جنسی، به احساس شخص نسبت به خود و نحوه نگاه و توصیف شخص به خود گفته می‌شود. بسیاری از افراد، تضادی میان هویت جنسی و جنسیت بیولوژیکی خود احساس نمی‌کنند، اما برخی از افراد، میان هویت جنسی و جنسیت بیولوژیک خود تضاد احساس می‌کنند. این افراد مبتلا به آشفتگی جنسی یا دیسفوریای جنسی هستند.

علائم دیسفوریای جنسی

از علائم دیسفوریای جنسی، می‌توان به تفاوت در ظاهر، رفتار و علائق شخص نسبت به سایر افراد همجنس اشاره کرد. ممکن است، علائم ناشی از استرس و افسردگی ناشی از آشفتگی جنسی نیز در فرد ظاهر شود، از میان این علائم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اعتماد به‌نفس پایین
  • انزوای اجتماعی و گوشه‌گیری
  • اضطراب و افسردگی شدید
  • عدم توجه به خود

علائم در کودکان، می‌تواند به‌شکل تمایل کودک به لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های مخصوص جنس مخالف باشد. این علامت در کودکان طبیعی بوده و بخشی از روند رشد کودک است، بااین حال، شدت این علائم در برخی افراد بیشتر بوده و علائم ماندگاری بیشتری دارند. در این کودکان، باید دیسفوریای جنسی را مدنظر داشت.

درمان آشفتگی جنسی، در افراد مختلف متفاوت است، برای برخی از افراد، درمان ممکن است فقط شامل پذیرش و تأیید هویت آن‌ها باشد. برای دیگران ممکن است تغییرات بزرگتری مانند تغییر در صدا، هورمون‌درمانی و عمل تغییر جنسیت را شامل شود.

علت دقیق ایجاد آشفتگی جنسی شناخته شده نیست. تکامل جنسی، روندی پیچیده است، که فاکتورهای فراوانی در آن نقش دارند، همچنان بسیاری از این فاکتورهای موثر در تکامل جنسی شناخته شده نیست.

عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

عمل تغییر جنسیت مرد به زن، برای افرادی است که از نظر زیست شناختی مرد هستند، اما خود را زن معرفی می‌کنند و آرزو دارند زندگی خود را مانند زن ادامه دهند.

جراحی‌های دستگاه تناسلی در عمل تغییر جنسیت مرد به زن، شامل سه مرحله اصلی است: حذف اندام‌های جنسی مردانه یعنی آلت تناسلی و بیضه‌ها، ایجاد اندام‌های جنسی خارجی و داخلی زنانه شامل: واژن، لابیا‌ها و کلیتوریس.

مراحل عمل تغییر جنسیت

مراحل مختلف عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

هر سه مرحله تغییر جنیست از مرد به زن را می توان در طی یک جلسه جراحی انجام داد. بااین حال، ممکن است، برطبق نظر جراح و بیمار، این جراحی در طی چند جلسه و در مراحل مختلف انجام شود. نحوه انجام مراحل مختلف عمل تغییر جنسیت مرد به زن در ادامه توضیح داده می‌شود.

ارکیدکتومی یا حذف جراحی بیضه‌ها

بیضه‌ها منبع اصلی ترشح هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون هستند. می‌توان بیضه‌ها را پیش از آلت تناسلی به شکل جراحی حذف کرد، این عمل، به کاهش میزان استروژن موردنیاز در طول هورمون‌تراپی و در نتیجه کاهش عوارض ناشی از مصرف آن کمک می‌کند. در طی جراحی، مقداری از اسکروتوم باقی گذاشته می‌شود، تا در آینده از آن برای ایجاد لابیاهای واژن، استفاده شود.

پنکتومی یا جراحی حذف آلت تناسلی

جراحی حذف آلت تناسلی، شامل ایجاد یک گودی واژینال کم‌عمق و یک مجرای خروجی جدید برای پیش‌آبراه است، تا امکان ادرار کردن، در حالت نشسته وجود داشته باشد. برخی از افراد، عمل تغییر جنسیت را در همین مرحله متوقف می‌کنند. برای کسانی که در نظر دارند عمل واژینوپلاستی یا ساختن اندام‌های جنسی زنانه را انجام دهند، عمل پنکتومی به عنوان یک روش و مرحله جداگانه توصیه نمی‌شود. زیرا، که پوست و بافت طبیعی آلت تناسلی مرد به طور معمول در واژینوپلاستی استفاده می‌شود. عدم انجام واژینوپلاستی همراه پنکتومی، فرصت استفاده از بافت و پوست حساس آلت تناسلی را از بین می‌برد.

تشکیل اندام‌های جنسی زنانه

ایجاد اندام‌های جنسی زنانه، مستلزم انجام واژینوپلاستی، لابیاپلاستی و کلیتوروپلاستی است. واژینوپلاستی ایجاد واژن است. لابیاپلاستی به ایجاد لب‌های کوچک و بزرگ واژن و کلیتوروپلاستی به معنای ایجاد کلیتوریس، با استفاده از تکنیک‌های جراحی پلاستیک است. در واژینوپلاستی، هدف ایجاد واژن با ساختار و حساسیت مناسب، برای برقراری رابطه جنسی و همچنین، ایجاد تغییر در ساختار سیستم ادراری، برای کمک به ادرار کردن شخص در حالت ایستاده است.

مجرای ادرار در زنان، در موقعیتی، متفاوت با مردان قرار دارد، در حین واژینوپلاستی، مجرای ادرار کوتاه‌تر شده و خروجی جدیدی برای آن ایجا می‌شود. کلیتوریس، با استفاده از قسمت کوچکی از سر آلت تناسلی مرد، که بسیار حساس است، ایجاد می‌شود. بافت قسمتی از آلت، که در ایجاد نعوظ نقش دارد، برداشته شده، تا از ایجاد تورم و مشکل برای کلیتوریس در هنگام برقراری رابطه جنسی، پیشگیری شود. لب‌های کوچک واژن، یا لب‌های داخلی‌تر، به‌طور معمول از پوست باقیمانده آلت تناسلی ساخته می‌شود. لب‌های بزرگ، یا لب‌های خارجی‌تر واژن، با استفاده از پوست اسکروتوم ساخته می‌شود.

بسیاری از جراحان ترجیح می‌دهند، که میان عمل واژینوپلاستی و ایجاد کلیتوریس و لب‌های واژن، فاصله وجود داشته باشد، بااین حال، انجام تمام این مراحل، در طول یک جلسه جراحی نیز ممکن است. جدا کردن مراحل، می‌تواند التهاب ناشی از جراحی را کاهش دهد.

افزایش حجم پستان‌ها، جراحی صورت و تغییر صدا، از جراحی‌های غیرتناسلیِ عمل تغییر جنسیت مرد به زن است. جراحی زنانه‌سازی صورت می‌تواند بسیاری از تغییرات استخوان‌های صورت را، که در اواخر مراحل بلوغ اتفاق می‌افتد از بین برده یا کاهش دهد.

پس از جراحی واژینوپلاستی، بیمار با استروژن تحت درمان قرار می‌گیرد، هورمون‌درمانی، به تغییر ظاهر و افزایش حجم پستان‌ها کمک می‌کند.

عوارض عمل تغییر جنسیت از مرد به زن

عمل تغییر جنسیت مرد به زن، مانند هر جراحی دیگری، ممکن است باعث ایجاد عوارض و مشکلاتی شود، قبل از انجام هرجراحی، باید کاملاً از خطرات و عوارض احتمالی مربوط به هر روش جراحی آگاهی داشته باشید. از عوارض احتمالی عمل تغییر جنسیت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ممکن است، یک شکاف، پارگی یا فیستول بین قسمت راست روده و واژن جدید ایجاد شود. این عارضه، باید سریعاً مورد توجه جراح قرار گیرد. ممکن است، علائمی مانند نشت گاز یا خروج مدفوع از واژن در اثر این عارضه ایجاد شود.
  • یکی از عوارض بالقوه واژینوپلاستی در دراز مدت، کاهش میل جنسی و ناتوانی در ارگاسم است. حدود ۶۳ تا ۹۴ درصد افراد، پس از واژینوپلاستی، توانایی جنسی خود را حفظ می‌کنند، اما برخی، به‌دنبال جراحی تغییر جنسیت، دچار این عارضه می‌شوند.
  • نکروز و مرگ سلولی کامل یا جزئی در بافتی که برای ساخت واژن جدید، کلیتوریس یا لب ها استفاده می‌شود. این عارضه نادر است، و به احتمال زیاد در اوایل دوره بهبودی، اغلب قبل از ترخیص از بیمارستان، رخ می‌دهد.
  • پارگی و خونریزی از بخیه‌ها.
  • باریک شدن یا بسته شدن واژن جدید، که باعث ایجاد درد در حین رابطه می‌شود.
  • باریک شدن یا بسته شدن خروجی مجرای ادرار، که باعث ایجاد مشکل در ادرار کردن، ادرار دردناک یا کاهش قابل توجه میزان ادرار دفع شده می‌شود.

عمل تغییر جنسیت از زن به مرد

عمل تغییر جنسیت از زن به مرد، شامل، روش‌ها و مراحل مختلفی، مانند برداشتن پستان‌ها یا ماستکتومی، و جراحی ناحیه تناسلی است. جراحی‌های ناحیه تناسلی، شامل موارد زیر است.

  • برداشتن رحم، معروف به هیسترکتومی
  • برداشتن واژن، معروف به واژینکتومی
  • ساخت آلت تناسلی مردانه، از طریق متودیوپلاستی یا فالوپلاستی

قبل از انجام جراحی، بیمار هورمون‌درمانی را پشت‌ سر می‌گذارد. مراحل انجام عمل تغییر جنسیت زن به مرد، شامل موارد زیر است، ممکن است، تمام، یا بخشی از این مراحل، برای یک شخص انجام شود.

  • عمل بازسازی قفسه سینه: در طی این جراحی، پستان‌ها، به‌شکل جراحی حذف شده و محل قرارگیری نوک سینه‌ها عوض می‌شود.
  • خارج سازی رحم، تخمدان‌ها و لوله‌های فالوپ: اگر فردی از داشتن رحم، تخمدان یا لوله‌های رحمی ناراحت باشد، یا اگر هورمون درمانی، در توقف قاعدگی ناموفق باشد، ممکن است، انجام این جراحی نیاز باشد.
  • متودیوپلاستی: متودیوپلاستی روشی برای ساخت آلت تناسلی مرد جدید یا نئوپنی است. این جراحی، شامل تغییر وضعیت کلیتوریس به آلت تناسلی مردانه است. فرد قبل از جراحی، هورمون‌درمانی را پشت سر می‌گذارد، تا کمی سایز کلیتوریس افزایش پیدا کند. در طی این جراحی، واژن نیز خارج شده و سپس، با استفاده از بافت داخل لپ‌، یا بافت واژن، طول مجرای ادراری افزایش پیدا می‌کند. به دلیل توانایی نعوظ بافت‌های کلیتوریس، نئوپنیس ممکن است به نعوظ برسد، با این حال، نئوپنیس ناشی از متودیوپلاستی اغلب برای رابطه جنسی نافذ بسیار کوچک است.
  • فالوپلاستی: در این روش، از پوست پیوند زده شده، معمولاً از ناحیه بازو، ران، پشت یا شکم، برای تشکیل نئوپنیس استفاده می‌شود. در مقایسه با متودیوپلاستی، عمل فالوپلاستی منجر به بزرگ شدن آلت تناسلی می‌شود. بااین حال، این نئوپنیس به‌تنهایی نمی‌تواند نعوظ پیدا کند. پس از یک دوره بهبودی، فرد می‌تواند جراحی کاشت آلت تناسلی را انجام دهد. این جراحی، می‌تواند، به آن‌ها امکان نعوظ را بدهد.
  • اسکروتوپلاستی: در طی این جراحی، بافتی مشابه کیسه بیضه، یا اسکروتوم ایجاد می‌شود.

عوارض عمل تغییر جنسیت

عوارض تغییر جنسیت زن به مرد

از عوارض جراحی تغییر جنسیت زن به مرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • کاهش حس نوک سینه‌ها
  • اسکار در قفسه سینه
  • نکروز و مرگ سلولی پس از جراحی
  • عفونت
  • تجمع مایع در محل جراحی، پس از جراحی
  • کاهش میل جنسی و ناتوانی در ارگاسم

از دیگر عوارض ناشی از این جراحی، می‌توان به عوارض مشترک آن، با سایر جراحی‌ها، مانند: خونریزی و درد اشاره کرد.

عمل تغییر جنسیت انتخابی است که باید با دقت و تحقیق بسیار زیاد به انجام رسید. اگر برای‌تان سوال است که آیا تغییر جنسیت در ایران ممکن است، پاسخ مثبت است. برای دریافت اطلاعات تصویری می‌توانید در سایت آپارات کامل عمل جراحی تغییر جنسیت زن به مرد را مشاهده کنید. هزینه عمل تغییر جنسیت نیز با توجه به عوامل بسیار زیادی که در آن دخیل هستند متغیر است.

برای انجام دادن این جراحی تلاش کنید که اطلاعات را از منابع درست دریافت کنید. تحقیق در فضای مجازی و از افراد نامربوط می‌تواند اطلاعات غلطی را در اختیارتان قرار دهد. برای نمونه یکی از شایعاتی که در این زمینه برای بازیگر مشهور شکل گرفته تغییر جنسیت محمدرضا فروتن است.

ما به شما دریافت مشاوره آنلاین تغییر جنسیت توسط پزشکان آنلابن پذیرش ۲۴، همانند پزشک متخصص آنلاین جراحی یا متخصص کلیه و مجاری ادرار را پیشنهاد می‌کنیم.

گفتگوی آنلاین با متخصص جراح برای عمل تغییر جنسیت

۳.۴/۵ (۱۵ نظر)
منبع
beechacres.orgb2bm.s3.amazonaws.comapi.time.comstatic1.squarespace.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
225 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادیا دوس دارم علی باشم
نادیا دوس دارم علی باشم
8 روز قبل

سلام وقت بخیر
من نادیا۱۸ساله هستم که از رودوس داشتن این حرف را نمیزنم واقعا حسی هست که دارم به روز میدم.
از کودکی من همش با پسرا دایی هام و پسرخاله هام درحال بازی بودم و همیشه تو فاز پسرونه بودم و هستم
راستش بیش از حد این حال من را ناراحت کرده و منجر به افسردگی گرفتم و اینکه حتی دست به خودکشی هم زدم که چرا من پسر نشدم
درحال صورت من دوس دختر دارم و رفیق پسر حتی دل و جرعتی که من مثل یه پسر دارم یه پسر واقعی نداره و کلا هم تیپ پسرونه میزنم از گوشوار و نمیدونم اشیائ دخترا خشم نمیاد و اینکه من از حسم خجالت نمکشم و به خانوادم گفتم و آنها به مشاوره میخان ببرنم اینشالله که به خواستم برسم اگه این پیام من به دست شما رسید خواهش مندم جواب بدین ممنونم

نادیا دوس دارم علی باشم
نادیا دوس دارم علی باشم
پاسخ به  نادیا دوس دارم علی باشم
8 روز قبل

و ایکنه در خانواده ی ما دخترعموم فاطمه ترنس بود و العان آقا نیما هست

نادیا دوس دارم علی باشم
نادیا دوس دارم علی باشم
8 روز قبل

کاش پسر بودم

نسترن
نسترن
13 روز قبل

سلام من چهارده سالمه از بچگی عاشق این بودم پسر باشم و هر وقت پسرا رو میدیدم ناراحت میشم ک چرا الان من ی پسر نیستم ک کارهای پسرونمو بروز بدم م و خیلی تو جمع دخترا بم حال نمیده تو جمع پسرا حال میکنم خوشحالم الانم سرموزدمو تیپو قیافم شبیه پسرم دوس دارم تمام عمرم پسر واقعی باشم امیدوارم ک عملمو ب مرد شدن انجام بدم و وویم و بهترین کک بالا بلن

میلاد
میلاد
14 روز قبل

سلام من یه پسرم که ٢٨ سالمه و از سن ۵ ۶ سالگی فهمیدم که به دخترا هیچ حسی ندارم و تا الان کسی از این موضوع خبر نداره دوست ندارم در آینده رابطه گی با کسی داشته باشم و از طرفی هم گفتنش به خانوادم خیلی سخت و غیرممکنه نمیدونم واقعا چیکار کنم اگه میشه راهنمایی کنید منو خواهشا.

کوثر
کوثر
18 روز قبل

سلام من کوثر هستم و
میخوام کوصم رو چاق کن
تا دوست پسر پیدا کنم

شاه
شاه
پاسخ به  کوثر
3 روز قبل

شاهی

شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
پاسخ به  شاه
3 روز قبل

کوثر چرا وسوسه راه میندازی اخه چاق کنی که چی اخه ؟

محسن
محسن
19 روز قبل

آقا من هیچ مشکلی ندارم عما سوال برام پیش اومد من تو دانشگاه درس میخونم رشتم پزشکی و میخام بپرسم بده تغیر مرد به زن بده تغیرات ژنتیکی فرد امکان حامله شدن داره یا بحث اون فرق داره جراحی جدایی انجام میشه

طاها
طاها
24 روز قبل

من یه پسرم که۳۸سال سنمه ازبچگی عاشق رنگهای دخترونه مث صورتی بودم داخل جمع پسرابودن برام عذاب محض بوددوسداشتم ارایش کنم رژبزنم لباس دخترونه بپوشم امابخاطرپدرمادرم بایدتمام عمرم روفیلم بازی میکردم که نفهمن حسم چیه چون میترسیدم باموضوع کنارنیان وباعث رنجش اوناوخودم شم امابخداالان دیگه نمیتونم تحمل کنم میخام حسم وظاهرم یکی شه میخام خود واقعیم باشم نه دوگانه بودن توروخداکمکم کنیداینشمارمه۰۹۰۴۶۳۸۷۱۷۰

بردیا
بردیا
28 روز قبل

سلام من ۱۴ سال دارم یک پسری هستم که میخواهد دختر شود. آیا بعد از تغییر جنسیت عوارضی مانند چاق شدن و بچه دار نشدن حتمی هست و اینکه در چه شرایطی میتوان زیر ۱۸ سال عمل کرد؟

میرآ
میرآ
پاسخ به  بردیا
25 روز قبل

به صورت طبیعی نمیشه بارور شد و اینکه چاق و لاغر شدن بستگی ب ژنتیک و ورزش و بدن شما داره.تا جاییکه بنده اطلاع دارم در ایران باید حتما ۱۸ سال باشی ک بتونی اقدام کنی:

مکس
مکس
30 روز قبل

میگم جای بیخش نمیمونه یا بعد از ۱۸سالگی میتونم بدون اجازه والدین عمل انجام بدم

مکس
مکس
30 روز قبل

سلام میگم اگه کسی عمل تغییر جنسیت از مرد به زن انجام بده اون میتونه باردار بشه

مکس
مکس
30 روز قبل

سلام من یک پسرم ۱۴سالمه اگه بخوا تغیر جنسیت بدم دارای اندام های زنانه میشوم

میرآ
میرآ
پاسخ به  مکس
25 روز قبل

بله.

مبینا
مبینا
1 ماه قبل

سلام
من یه دخترم ۱۸ سالمه من همه ی خصوصیاتم به مردا رفته از نظر هیکل و مو و اخلاق و حتی صدا خیلی دوست دارم مرد بشم همیشه عذاب می‌کشم به خاطر دختر بودنم ولی نمیتونم به خانواده ام بگم چون اونا راضی نمیشن و اینکه از نظر گرایش بیشتر به دخترا گرایش دارم ولی عاشق یه مردی هم هستم و الآن متاسفانه بین دوراهی گیر کردم از یه طرف کسی که دوسش دارم و از طرف دیگه علاقه ام به مرد بودن لطفا کمکم کنین

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط مبینا
ستاره
ستاره
پاسخ به  مبینا
27 روز قبل

سلام بر تو!
منکه نمی‌شناسمت ولی باید گفت «علاقه» به مرد شدن اثلا کافی نیست 🙂 اگر واقعا این مشکل رو داشته باشی متخصص باید تشخیص بده و گرنه در غیر این صورت بدبخت میشی.البته که به این راحتی هم عمل نمیکنن.ولی فرضا اگر انجامش راحت بود خودت رو یک مرد تصور کن.با ۱_اندام مردانه ۲_خصوصیات روحی مردانه۳_صدای مردانه اونوقت چه احساسی داری؟ :)!! به هرحال تقریبا نگران نیستم که به اون صورت تغییر جنسیت بدی چون همونطور که گفتم عملش سخته.اما خب منم قبلا بهش فکر کرده بودم و خواستم باهات به اشتراک بذارم.خوبه مثلا بعضی از این ویدیوهایی که ادما بعد تغییر جنسیت منتشر کردن رو ببینی.اولش که البته ادما نمیان بگن من ناراضیم :))!!! ولی اونایی که یه مدت خوبی گذشته و واقعا کارد به استخونشون رسیده اعلام پشیمانی مینمایند :)!

شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
پاسخ به  مبینا
3 روز قبل

مبینا خانم الان دوست داری مرد بشی درسته ؟ اونوقت الان عاشق یک مرد دیگه شدی یعتی چی ؟ این که نمیشه عاشق یک مرد باشی بعد که اون عشقت فرو کرد بری مرد بشی مجدد باید بدی …

کیانا
کیانا
1 ماه قبل

سلام اگر زن و مردی که با هم ازدواج می‌کنند زن عادی باشه ولی مرد عمل تطبیق جنسیت انجام داده باشه به صورت طبیعی میتونن بچه دار شن؟؟

متخصص مشار راهنمایی مردم
متخصص مشار راهنمایی مردم
پاسخ به  کیانا
1 ماه قبل

خیر

حافظ
حافظ
1 ماه قبل

ایا مردی که تمام ظاهر و اندام مردانه دار ولی اندام داخلش زنانه است میتواند ازدواج کند

اشنا
اشنا
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۴ سالمه از بچگی خیلی رفتار های پسرونه انجام می‌دادم لباس هاس پسرونه میپوشیدم و مثل پسر ها رفتار میکردم کلا خانواده ام هم این قضیه و میدونن و خیلی به پسر ها حسی ندارم و بیشتر به دخترا حس پیدا میکنم صدام پسرونه اس ولی تمام اندام های دخترونه و دارم من میتونم عمل انجام بدم؟

بکن اشنا
بکن اشنا
پاسخ به  اشنا
1 ماه قبل

اشنا ننتو گاییدم

میرآ
میرآ
پاسخ به  اشنا
1 ماه قبل

خلاصه بخام بگم ببین عزیزم تا سن ۱۸ باید صبر کنی برا جراحی. بعد بری کمیسیون درخواست بدی،و ازمایش و بعد مدتی رو پیش ی روانشناس بری تا اونا تایید کنن ک شما ترنسی و بعد وقتی بهت تایید دادن میتونی جراحی کنی

فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام من دخترم ۲۱سالمه میخام تغییر جنسیت بدم علاقه زیادی دارم پسر باشم همه دوستام پسرم به دخترا نظر دارم بیشتر حرکاتم پسرونس چطور میتونم عمل کنم راهنمایی کنید

مهدی
مهدی
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

بیا تا راهنمایی ت کنم

میرآ
میرآ
پاسخ به  فاطمه
1 ماه قبل

عزیزم شما باید درابتدا بهتره با یک مشاور، این مسئله رو در میون بذاری

ستاره
ستاره
پاسخ به  فاطمه
27 روز قبل

بابا این دخترا فکر کردن پسر شدن خیلی خوش می‌گذره 🙂 تو دنیا یک تعداد محدودی به طور واقعی این گرایش رو دارن که اگر عمل کنن ممکنه وضعشون بهتر بشه.وگرنه اگر متخصص واقعی این رو تایید نکنه طرفی که این کار رو میکنه و هورموناش قاطی پاتی میشه بیچاره میشه :))!! سوال اصلی اینجاست که ما چه حرکتی رو پسرونه تلقی میکنیم؟ :)) نصف اینا برساخت اجتماعیه و ربطی به گرایشات جنسیتی نداره.(جامعه شناسی میخونم) مثلا یه دختره بوکس اینا دوست داشت،رفته‌بود تو حس مفت علایقم مثل پسراست در صورتی که علاقه به بوکس «لزوما» گرایش مخصوص جنس مذکر نیست و صرفا اینکه بوکس برای پسراست بازنمایی اجتماعی شده.یکم از فانتزیا بیایم بیرون و علمی تحقیق کنیم ببینیم واقعا ماجرا چیه 🙂

شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
شاه کوثر جان اخه این چه حرفیه میخوام ...... رو چاق
پاسخ به  فاطمه
3 روز قبل

اگر به دوستانت که دختر هستند نظر داری خوب دیگه چرا میخواهی تغییر جنسیت بدی عزیزم به همه دوستان خودت که دختر هستند فرو کن حالت رو بکن …

باران
باران
1 ماه قبل

اگه دختری تغییر جنسیت بده و مرد بشه
امکان این هست که بتونه کسی رو باردار کنه؟

سمیرا.سمیرا
سمیرا.سمیرا
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

نه

امیر
امیر
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

اره

میرآ
میرآ
پاسخ به  باران
1 ماه قبل

نه عزیزم این امکان وجود نداره.چون اون فرد نمیتونه اسپرم تولید کنه و در نتیجه باروری صورت نمیگیره

سمیرا.سمیرا
سمیرا.سمیرا
2 ماه قبل

سلام‌ توروخدو کمکم کنید خیلی تنهام یکیو میخام هم درکم کن هم تنهانباشم براهم بمونیم اسم شناسنامه ایم محمد که ازکودکی رفتارم روحم حسم دختره روانپزشکمم تایید کرده دکتر طیبی یکی ازبهتری زوانپزشکان هستن ایشون.۰۹۰۳۳۲۳۴۷۵۳

سمیرا.سمیرا
سمیرا.سمیرا
2 ماه قبل

سلام پسرم ازبچگی دلمیخاست دخترباشم روانپزشکم تاییدم‌کرده .ولی هزینه عمل ندارم مجوز ازدادگاه نگرفتم ایا کسی دکتر غدد کارکشته میشناسد برم هورمون تراپی کنم بدون مجوز۰۹۰۳۳۲۳۴۷۵۳ ممنون راهنماییم کنید اگه خاموش بودم‌پیام بزارید ازسایت تغیرجنسیتم ممنون .خیلی سخت تومحیطی بی برانگ باشی نتونی دونی که هستی ازدرون رو ابراز کنی کمک کنید

امیر
امیر
2 ماه قبل

سلام
لطفاً میشه توضیح بدید. من عکس جراحی بعد گذاشتن واژن برای مرد رو دیدم اما با واژن زن تفاوت داره واژن زن خیلی خوشگله ولی واژنی ک میزارن اصلأ اونجوری نیست
میتونن جوری جراحی رو انجام بدن ک دقیقا شبیه واژن یک زن معمولی باشه؟؟!!

.....
.....
2 ماه قبل

من ۱۶ سالمه وپسرم اما از لحاظ روحی زنم وهیچ میل جنسی به زن ها ندارم ظاهرم خیلی شبیه دختر هاست حتی صدام هم نازک همیشه آرزو داشتم دختر باشم این موضوع رو با مادرم در میون گذاشتم اما مطمئنم خانوادم راضی نمیشن تغییر جنسیت بدم لطفا بگید راه دیگه ای هست؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  .....
1 ماه قبل

بیا تا راهنمایی ات کنم

میرآ
میرآ
پاسخ به  .....
1 ماه قبل

ببین عزیزم شما بهتره از یک روانشناس کاربلد کمک بگیری و ب کمک ایشون کم کم خانوادت رو اگاه کنی ازین قضیه و بتونی این قضیه رو پیش ببری.

شهلا
شهلا
2 ماه قبل

تمامی رفتارهایم نیز مردونه است و از لحاظ تیپ وچهره قیافه بیشتر شبیه مرد هستم

حسین تقی زاده درو
حسین تقی زاده درو
2 ماه قبل

با ساام با توجه به اینکه ازدکتر فوق تخصص غدد در برنامه پزشکی ضربان شنیدم که دانه های ریزی در روی سطح غده لوزالمعده قرار دارد که هورمون های جنسی ترشحه می کند که اندام زنانه هر مردی را به هیکل مردانه تبدیل می کند شما پزشک محترم درتغییر جنسیت زن به مرد بدون هورمون تراپی همین هورمون وفعال کردن دانه های لوزالمعده با چه هورمون هایی اندام زنانه را به هیکل مردانه تبدیل می کنید واگر سلول های دانه های ریز روی سطح لوزالمعده کم کار شوند دارویی برای تقویت وعلاج ان وجود دارد

بردیا
بردیا
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید بعد از تغییر جنسیت زن به مرد ایا ریش درمیاورد و قدش بلند میشود؟

Fsh
Fsh
پاسخ به  بردیا
2 ماه قبل

سلام اگر هورمون تراپی از سنین نوجوانی شروع شود میتواند بر قد تاثیر داشته باشد اما بعد از بسته شدن صفحات رشد بر قد تاثییر محسوسی ندارد.

سلام
سلام
2 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من هانا ۱۷ ساله هستم و هیچ گرایشی به سمت جنس پسر ندارم و فقط جذب دختر میشم و می‌خوام در این مورد با خانوادم صحبت کنم اما نمیدونم چطوری و چند تا سوال که برام پیش اومده اینه که :
آیا عمل پیوند بیضه (تا به امروز دیده نشده) ممکنه در سال های آینده انجام بشه؟!

و اینکه بعد از عمل تغییر جنسیت زن به مرد ممکنه که فرد رشد قدی داشته باشه؟

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط سلام
..
..
پاسخ به  سلام
2 ماه قبل

ببین چون فقط گرایشی به جنس مخالف نداری دلیل قانع کننده ای برای تغیر جنسیت نیست

سیما
سیما
پاسخ به  سلام
2 ماه قبل

شما ممکنه این تمایلاتت دلیل دیگه ای داشته باشه

حسنا
حسنا
3 ماه قبل

سلام من ۱۴ ساله هستم و دختر هستم ولی تمام اطرافیانم مثل پدر و مادرم ، خواهرم ، دوستام و …
میگن که چرا رفتار هات دخترانه نیست و یکم لطافت دخترانه داشته باش و چرا لباس دخترانه نمیپوشی و چرا به کارای دخترانه علاقه ای نشون نمیدی من خودم شخصا نه تنها گرایشی پسر ها ندارم بلکه بر روی یکی از دوستانم هم حس دارم و تو مدرسه تمامی همکلاسی هام منو به چشم دختر نمی‌بینن و روم کراش میزنن من سینه دارم ولی پریود نمیشم همه همکلاسی هام پریود شدن و منظم شدن ولی من چند بار پریود شدم ( حدودا سه با چهار بار ) و الان نزدیک ۷ ماه پریود نشدم اصلا اصلا بدنم روپوست ندارم و به شدت اذیت میشم همش دوست دارم دختر بودنم رو پنهان کنم زیر لباس های لش ولی نمیشه حتی وقتی در شبکه های اجتماعی با افراد حرف میزنم چه دختر چه پسر فکر میکنند که من پسر هستم صورتم شبیه پسر ها نیست و گرد تپله خیلی هم شبیه دخترا نیست الان من نزدیک ۴ یا ۵ ساله با این موضوع دست و پنجه نرم میکنم و اصلا با پدر و مادرم در این باره صحبتی نکردم و یک چیز دیگه ای که هست اینه که من صدام نسبت به همسن سال هام خیلی کلفت تره و میشه گفت پسرانست میشه منو راه نمایی کنید چیکار کنم خودم میتونم به بدنم با ورزش فرم بدم ولی سینه هام و صورتم مشکل گشا هستن و هیچ ایده ای ندارم که چیکار باید بکنم لطفا کمک کنید

میرآ
میرآ
پاسخ به  حسنا
3 ماه قبل

میتونید تایم بعدظهرا بدنسازی ثبت نام کنید و بدنتون رو فرم بدید،من بهتون پیشنهاد میکنم ک دراین زمینه کتاب بخونید و اطلاعات کسب کنید و شناخت کامل و دقیقی داشته باشید،اینها خیلی میتونن تو این مسیر بهتون کمک کنن.

زهرا
زهرا
پاسخ به  حسنا
2 ماه قبل

خب مثل من ۵ ماه دیگه میشم ۱۳ ولی هیچ علائم بلوغ ندارم همه دوستام هرچی از بلوغ هست رو میدونن ک براشون اتفاق افتاده
من خودم هیچ کدوم برام اتفاق نیوفتاده از جوش زدن گرفته تا روئیدن مو‌..از بلوغ متنفرم اسلامم بش فک نمکنم
منم از بچگی مث پسرا رفتار میکردم اصلالباسای دخترونه رو دوس نداشتم و فقط پسرونه میپوشیدم حتی ۴ ساله بودم فک میکردم پسرم وقتی جایی حرف میزنم ک منو نمیشناسم خیلیا میگن پسرم‌… ووو
صورتم شبی پسرا نیس موهام بلنده الی خیلی خیلی وقت پیش یکی بهم گف پسری یا دختر خیلی ب تیپ لش علاقه دارم ولی میدونی چیه!
همه اینا وقتی بزرگ شی درست میه مامانم ی دوس داش اونم دقیقا اینطوری بود ولی یکم ک بزرگ تر شد خیلی بهتر شد لباسای دخترونه میپوشه آرایش میکنه ووو تو هم باید بامامانت مشورت کنی

حسینی
حسینی
پاسخ به  حسنا
1 ماه قبل

ببین اینکه پریود نمیشی دلیل بر این نیست که جنسیتت باید یه چیز دیگه باشه
ممکنه بخاطر کیست تخمدان یا هرچیز دیگه ای باشه که برات این مشکلات رو ایجاد میکنه

ستاره
ستاره
پاسخ به  حسنا
27 روز قبل

بابا پریود چیه.بعضیا حتی تو ۱۷ سالگی میشن:/ (وابسته به مزاج و فرم و بیولوژیک و اینا )

تیام
تیام
3 ماه قبل

خانوادم مخالف هستن عمل کنم اصلاحمایتم هم نمیکنن بارها پای خودکشی رفتم و منصرف شدم گفتم اونارو قانع میکنم ولی اونا فایده نداره خیلی دوس دارم ی شبه مرد شم خیلی رنج میکشم خیلی الان ۷ ساله بایه خانمی هستم ومجبورم از الت تاتسلی پلاستیکی نیازش برطرف کنم خسته شدم ازاین شرایط

میرآ
میرآ
پاسخ به  تیام
3 ماه قبل

میتونید از مشاور کمک بگیرید و اینکه نمیدونم چندسالتونه ولی اینکه از لحاظ مالی مستقل باشید بهتر میتونید کارتون رو پیش ببرید،،گاهی از افراد ترنس،چ ترنس زن و چ ترنس مرد وقتی کام اوت میکنن،خانوادشون ازشون حمایت نمیکنه و ممکنه طرد کنن فرزندشونو،اینجاست ک نباید تسلیم شد و روی پای خودتون وایسید و دستتون تو جیب خودتون باشه و شخصا خودتون این مسئله رو پیش ببرید و تطبیق بدید،موفق باشید.

سپهر
سپهر
پاسخ به  تیام
1 ماه قبل

تیام اگه به پسرا علاقه داری من بیام بکنمت

تیام
تیام
3 ماه قبل

سلام بنده ۲۶ سالمه از سن ۹ سالگیم تاالان کل،رابطه هام بادخترا بوده سینه دارم بدنم زنونه ولی اصلا پریود نمیشم وپیش دکتر رفتم گفت هیچ مشکلی نداری استایلم مردونه دست وپام ایناهمه مردونه تاالان چندبار امتهان کردم برم بارابطه با پسر ولی نتونستم اذیت میشم تاالان هیچگونه کارورفتار زنونه انجام نتونستم بدم مستقل هستم ازبچگی سرپای خودم هستم خیلی دوس دارم مرد باشم و علامش دارم باید کجابرم پیگیر بشم و اینکا من سینه دارم ایاعمل کنم برطرف میشه

Jalaluddien NEZAMI
Jalaluddien NEZAMI
پاسخ به  تیام
3 ماه قبل

سلام آره راه حل دارد

امیر
امیر
پاسخ به  تیام
2 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۹ سالمه این ۴ سال ک با ی دختر هستم رابطمون لزبینه خیلی دوس دارم تغییر جنسیت بدم ولی همه مخالفن

محمدپور
محمدپور
3 ماه قبل

سلاام وقت بخیر راجب خودم بگمم من دخترم ۳۳سال دارمم. از رابطه با مردا. خیلی بدم میاد. نمیتونم ازدواج کنم هروقت. حرف از ازدواج میاد قلبم میگیره به پسرا هیچ حسی ندارم. من از بچگی خیلی. میخواستم پسر باشم. الانم میخوام پسر باشم. فقط کمکم کنین. به من دل. قوت بدین.

سینا
سینا
پاسخ به  محمدپور
3 ماه قبل

سلام میشه باهاتون صحبت کنم در فضای مجازی

یسنا خانم واقااسماعیل
یسنا خانم واقااسماعیل
پاسخ به  سینا
2 ماه قبل

نه عزیزم باشه عشقم

Sobhan
Sobhan
پاسخ به  محمدپور
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر
تو سنی نیستید ک تحت تاثیر احساسات خودتون باشید،قطعا شما یک فرد ترنس هستید بهتره تصمیم خودتونو در مورد عمل تغییر جنسیت بگیرید یا اینکه به همین منوال ادامه بدین.و همیشه خودتونو سرکوب کنید.

محمدرضا
محمدرضا
4 ماه قبل

آیا می‌شود آلت تناسلی را بزرگ کرد

شایان
شایان
4 ماه قبل

شرمنده میپرسم کسی هست که عمل کرده باشه لطفا جواب بده
سایز آلت تناسلی تا چه حده عمل زن به مرد و اینکه میشه به خوبی رابطه داشت؟

محمد حسین
محمد حسین
پاسخ به  شایان
2 ماه قبل

سلام
سایز آلت خب با روش متودیو بین ۶ تا ۸ سانته ولی فالوپلاستی خیلی بزرگتر میشه مثلا از ۸ سانت به بالا و با روش متودیو نمیتونی رابطه برقرار کنی فقط با روش فالوپلاستی میتونی
من فالوپلاستی انجام دادم و ۶ ماهیه که ازدواج کردم و راضی هستم

بهادر
بهادر
پاسخ به  محمد حسین
1 ماه قبل

سلام عملتو رو در ایران انجام دادید؟(فالوپلاستی)

آرمان
آرمان
پاسخ به  محمد حسین
1 ماه قبل

سلام وقت بخیر.پیش کدوم دکتر عمل کردین و هزینه تون چقد شد؟ممنون میشم جواب بدین

رین
رین
4 ماه قبل

من دخترم ولی اصلا حس دختر بودن ندارم
هر وقت به جنسیتی که الان فکر میکنم کلی گریه میکنم و افسردگیم شدید تر شده
میخوام عمل تغییر جنسیت داشته باشم ولی مطمئن نیستم که آیا امکانش هست؟
بدنم تماما دختره و مشکلی نداره
آیا میتونم عمل کنم؟

میرآ
میرآ
پاسخ به  رین
3 ماه قبل

البته کلمه صحیحش تطبیق جنسیته نه تغییر جنسیت.
بله میتونید با گذروندن مراحل و گرفتن تاییدیه جراحی کنید.برای شروع با یک مشاور اشنا ب ابن زمینه تو شهرتون صحبت کنید.موفق و موید باشید

آیسان
آیسان
4 ماه قبل

سلام من ترنس چنجMtF هستم و دو ساله عمل تطبیق جنسیت رو انجام دادم و الان بیست و چهارسالمه و همش میگم کاش میتونستم هجده یا نوزده سالگی عمل کنم، دیگه هیچ عذاب و ملال و جنسیتی ندارم و لذت میبرم از بدنم و ارگاسم و میل جنسیم کم نشده خیلی زیادم شده، روح و روان خیلی بهتری دارم ، تنها مسئله ای که اذیتم میکنه بحث دیلاته و روابط جنسی هست که واژنم تنگه یمقدار و اذیت کنندس و دکتر جراحم گفته به مرور با سه سال دیلاته یا رابطه و ازدواج کردنم بهتر میشه…تنها چیزی که الان برای ترنس ها از درد جراحی دردناکتره فقر فرهنگ و نبود اطلاعات و آگاهی رسانی کافی و تبعیضات جنسیتی و کلیشه ها و باورهای کهنه و پوسیده یه عده هست، بخاطر همین سعی میکنم تا سن سی سالگی از ایران برم و خارج از کشور ازدواج کنم و حتی شاید بچه دار بشم به روش سلول های بنیادی، تنها پیشنهادم به ترنسای عزیز اینه که نترسید و قوی باشین و جراح خوبیو انتخاب کنین و کلی مطالعه و تحقیق کنید و قشنگ فکر کنید و اگه تونستید اسپرم یا تخمک تون رو در آزمایشگاه بانک…ذخیره سازی کنید اگرم نتونستید بازم دلیل روشنی بر این نیست که مانع زندگی خودتون بشید منکه نتونستم و پشیمونم اصلا نیستم و بدن الانمو دوسدارم….موفق باشین.

سهیل
سهیل
پاسخ به  آیسان
3 ماه قبل

:)))کاش یکم شعور داشتن مردم

محمد مهدی
محمد مهدی
پاسخ به  آیسان
1 ماه قبل

سلام ببخشید اسم دکترتون چیه؟؟
لطفا بگید

مداس
مداس
پاسخ به  آیسان
1 ماه قبل

واقعا حالا کوس خول شدی

Smi
Smi
4 ماه قبل

سلام من دو ساله ساق پاهام رو لیزر میرم ، میخواستم بدونم بعد از مصرف تستسترون و عمل زن به مرد موها دوباره در میاد یا نه دیگ کلا در نمیا چون رفتم لیزر .

میرآ
میرآ
پاسخ به  Smi
3 ماه قبل

بله،چون با مصرف تسترون،صفات ثانوی مثل موی بدن و صورت و ریش و غیره بوجود میاد،

نفس
نفس
پاسخ به  Smi
3 ماه قبل

بله عزیزم در میاد باید حسابی با تیغ بزنی تا ریششو تقویت کنی و دیگه لیزر نری و شب ها هم قبل خاب با روغن بادوم تخل حسابی ماساژ بدی
موفق باشی

در حال خودکشی
در حال خودکشی
4 ماه قبل

سلام من یک مرد هستم البته ظاهرا اما مادر زاد داری رحم و تخمدان هستم که گفتن با عمل و یکم نگهداری میتونم باردار بشم بیضه ای بسیار کوچیک دارم و عذاب روح و جسمم شده که برای هیچ دختری مناسب نیستم و خونواده ام از مشکل من خبر دارن اما اصلا حمایتم نمیکنن هر روز به من فشار میارن تا ازدواج کنم
چند بار خواستم خودکشی کنم ترسیدم نتونستم یکبار سکس از پشت داشتم برام به حدی لذتبخش بود که وصفش برام خیلی سخته با اینکه بعد سکس حتی نتونستم از درد بشینم همیشه جذب میشم به لباس زنانه چادر مقنعه لباس بلند تو لباس مردانه خیلی عذاب میکشم و معذبم از باسن و بیضه پریود میشم ماهی یکبار درد وصف نشدنی تو کمرم میپیچه نتیجه هورمون تراپی این بوده دکتر متخصص میگفته تو یه زنی و نمونه نادری هستی که خیلی به سختی میشه چنین چیزی دید همیشه تو سرم خودم رو زن میدونم و عذاب میکشم با خانمها ارتباط میگیرم با اقایون سختمه اما سکس با اقایون میخام و به خانم ها حسی ندارم چون بیضه ام سیخ شده به زور پنج سانته بدرد هیچ دختری نمیخورم چندین بار خواستم خود ارضایی کنم هر کاری کردم اب کمر ازم نیومد ترسیدم من لطفا کمکم کنید

جولیت
جولیت
پاسخ به  در حال خودکشی
4 ماه قبل

از روانشناس کمک بگیر و دکتر هایی که تو پایین تنه تخصص دارن

باران
باران
5 ماه قبل

سلام برای مشاوره به کدام داکتر پیام دهیم

شادی
شادی
پاسخ به  باران
4 ماه قبل

به متخصص و یا فوق تخصص غدد مراجعه کنید برای درمان جایگزین هورمونی، اگر هم با مجوز می‌خواید پیش برید اول باید به روان‌پزشک مراجعه کنید؛ پیشنهاد می‌کنم با ترنس*های مختلف مشورت کنید و بهترین پزشک رو پیدا کنید، چون اکثر پزشک‌ها تجربی کار می‌کنن و در ایران مطالعهٔ تخصصی وجود نداره.

زن به مرد
زن به مرد
5 ماه قبل

چرا بیخودی مینویسین کاهش میل جنسی؟!
ما این کارو کردیم میل جنسیمون‌ کم نشده که هیچ بیشترم شده

امیرعلی
امیرعلی
پاسخ به  زن به مرد
4 ماه قبل

میل جنسی؟ چی هست؟

رین
رین
پاسخ به  زن به مرد
4 ماه قبل

از عملت راضی بودی؟

بابک
بابک
5 ماه قبل

سلام

یسنا خانم واقااسماعیل
یسنا خانم واقااسماعیل
پاسخ به  بابک
2 ماه قبل

خداحافظ عشقم

غریبع
غریبع
5 ماه قبل

Wow

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط غریبع
تاپکی
تاپکی
6 ماه قبل

سلام مجدد واین رحم و، تخمدان اجاره ای رو میشه خریدو داخل واژن برای همیشه جاگزین کرد تا موقع سکس طرف مقابل بتونه لذت ببره وباردار بشه آیاممکن هست باتشکر منتظر جواب زودتر هستم

دکتر صیفی
دکتر صیفی
پاسخ به  تاپکی
4 ماه قبل

خیر، انواع غدد تولید کنندهٔ آندروژن و استروژن (مثل بیضه و تخمدان) دست کم تا به الآن غیرقابل پیوند هستند. اگر دچار دیسفوریا هستید، مطمئن باشید هیچ چیزی اهمیت نداره و کاری رو بکنید که دلتون می‌خواد، البته زیر نظر پزشک و با اطمینان کامل از سلامتیتون.

تاپکی
تاپکی
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر من مردم می خوام تغییرجنسیت بدم وخیلی دوست دارم زن باشم وگاهی دور،از چشم دیگران لباس وجوراب زنانه وگفش کتانی واریش زنانهای میکنم والت تناسلی مردانه دارم ،ولی دوست ندارم ایا ترنس محسوب میشم یا خیر تورا خدا زؤد جوابم رابدید اقای دکتر من اهل افغانستان و باید ازز افغانستان بیام ایران و،بدون مجوز ومشاوره روان پزشکی میتونم این عملیات انجامش بدم یاخییز

سامان
سامان
پاسخ به  تاپکی
5 ماه قبل

نه عزیزم اول باید مشاوره بشی

سیاوش
سیاوش
پاسخ به  تاپکی
2 ماه قبل

سلام عزیزتمام بدن تومردانه است یا نصف مثلا بالامردونه پایین زنانه ویا برعکس یاهم خواهشاتت زنانه چه جوری

ANA
ANA
6 ماه قبل

سلام
خیلی خوب بود

من از خارج از کشور هستم قبرس

اینجا تغیر جنسیت پسر به دختر از ۵ سال به بالاست

من الان ترنس هستم (دختر شده)
در قبرس با ۳۰۰۰ دلار میشه این عمل روانجام داد

من در ۴ سالگی این عمل رو انجام دادم آیا برام ضرری داره؟

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام (هورمون تراپی زنانه ) چرا بعضی از موارد بعد از قطع دارو استروژن برگشت پذیر است ؟؟چکار کنیم فقط این دو مورد مثل نرم یا نازک شدن پوست و توزیع چربی زنانه برنگردد ؟؟؟

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام (هومون تراپی زنانه ) ، چرا بعد از قطع کردن قرص استرادیول (استروژن ) یکسری موارد برگشت پذیر ، چکار کنیم که نرم شدن پوست بدن و توزیع چربی بدن برنگردد ؟؟؟ فقط این دو مورد برنگردد باید چکارکنم ؟

مبین
مبین
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر هزنیه کل این جراحی هاچقد میشه لطفا زوتر جواب بدین

میرآ
میرآ
پاسخ به  مبین
3 ماه قبل

ببین شهر با شهر فرق میکنه و همچین بیمارستان دولتی یا خصوصی،اینکه بیمه باشید یا نباشید

یسنا خانم واقااسماعیل
یسنا خانم واقااسماعیل
پاسخ به  مبین
2 ماه قبل

اگر جواب تون ندیدم چی می شه

۱۲۳
۱۲۳
7 ماه قبل

سلام من ی دختر ۱۷ ساله ام ک تمام حرکاتم و اخلاقیاتم با پسرا مو نمیزنه از این ک دخترم دارم عذیت میشم و خانوادمم کنارم عذیت میشن تمایلی ب رابطه با پسرا ندارم ترجیح میدم خرج کنم و تکیه گاه باشم از پوشیدن لباس های دختره متنفرم و همیشه لباس پسرونه می‌پوشم حتی موهامم پسرونه میزنم ،میتونم تغییر جنسیت بدم !؟

رین
رین
پاسخ به  ۱۲۳
6 ماه قبل

منم همین مشکل رو دارم و اینقد این چند ماه ذهنم رو درگیر کرده دارم دیوونه میشم

حامد
حامد
پاسخ به  ۱۲۳
6 ماه قبل

سلام با صرف این حالاتها و علاقه ها هویت جنسیتی دختر، پسر نیست.
بعد از عما هم پسر نمیشه چون فقط با هورمون و جراحی پلاستیک شکل و صورت کار عوض میشه
جنس تون هم عوض نمیشه فقط قطع میکنن همه چیز رو میریزن دور واژن و رحم و پستان و تخمدان رو می برن چیزی که برای هر شخص بیمار مثل سرطان رحم و پستان رخ میده ولی مرد نمیشن
مگر خودمون رو با جراحی صورت و هورمون مو گول بزنیم
ساختن آلت مردانه هم واقعی نیست یک تکه پوست و گوشت که نه ازش ادرار میاد نه مثل مردها سفت میشه نه منی داره .
شهوت هم از بین می ره
پس یک نقص جنسیه این جراحی
به اسم تغییر یا تطبیق جنسیت
سالم باشید

مانا
مانا
پاسخ به  حامد
5 ماه قبل

جنسیت یک برساخت اجتماعیه، مفهوم انتزاعیه، بس کنید این مزخرفات رو، باید فرهنگ‌سازی بکنیم و بفهمیم که زنان* زیادی هستن که جنس‌شون نر هست، همون‌طور که مردان* زیادی هستن که جنسشون ماده هست و افراد خیلی خیلی بیشتری هم هستن که نه زن* هستن نه مرد* و باید با ضمایر نان‌باینری* (غیر جنسیت دوگانه) صداشون کنیم، باید دور بریزیم مزخرفاتی که از بچگی سرمون رو باهاشون شیره مالیدن که جنس همون جنسیته، دوتا بیشتر نیست، زن‌*ها ماده‌ن مرد*ها نر و فلان؛ حتا کروموزوم‌ها هم فقط XYو XXنیستن، این‌وسط ۱۹ آرایش کروموزومی مختلف هست که طی این‌سال‌ها جنایت شده از طرف افرادی مثل شما، که پزشکینه کردن، بیماری‌انگاری کردن و…، درحال حاضر آماری که از ایران می‌دونم اینه که از هر ۱۰ نوزاد متولدشده ۲ نفر دارن اینترسکس* بدنیا می‌ان، و این یک جنسه، جنسی که احتمال‌ش حتا بیشتر از نر شدن یا ماده شدنه!
سالم باشید.

مانی
مانی
پاسخ به  حامد
27 روز قبل

با عمل تغییر اندام جنسی و هورمون درمانی و تغییر نشانگان بلوغ جنسی جنس تغییر نمیکنه؟!!!!!!!!
گویا چیزی مصرف میکنید

مهسا
مهسا
پاسخ به  ۱۲۳
5 ماه قبل

شما باید مسائل روانشناختیت مورد بررسی قرار بگیره

عرفان
عرفان
7 ماه قبل

سلام
من ترنس مرد به زنم
و قصد عمل تغییر جنسیت دارم
اما مجوز ندارم
خواستم ببینم شرایط عمل بذون مجوز چطوریه
۰۹۲۱۳۰۰۳۱۲

پریا
پریا
پاسخ به  عرفان
5 ماه قبل

به متخصص یا فوق‌تخصص غدد و ریزغدد (داخلی) مراجعه کنید و به تمام مشکلاتی که ممکنه بدون مجوز پیش بیاد براتون آگاه باشید.

الی
الی
7 ماه قبل

سلام هورمون تراپی تاثیری روی شونه ها و دست و پا داره؟

Mary
Mary
7 ماه قبل

سلام من دخترم ولی کلا کارام رفتارام و حتی مدل نشستن و پا شدنمم شبیع پسراس گرایش به دخترا رو دارم لز نیستم ولی خیلی تمایل به رابطه با دختر مثل پسرا رو دارم خودمم خیلی پشمالو هستم و حتی خط ریش کنار گوشام و حتی زیر چونه ام دارم بدنمم روی سینه هام کمی مو هس و دور بند نافم و شکمم هم پر مو هست قبلا چکاب کامل کردم و هورمون مردانه در من خیلی زیاده از لحاظ روحی هم دلم میخواد ناز بکشم و خرج کنم نه اینکه خرجم بشه و یا. مثل دخترا رفتار کنم عصبانیتم عین پسرا هستش وقتی کنارم پسری باشه میگن کپی پسرام و اینکه از رابطه با پسر لذتی نمیبرم دوست دارم خودم پسر باشم حتی خودم مستقل هستم و کار می کنم بیست و سه سالمه و اینکه ایا میشه الت مردانه پیوند زد یا حتما از قسمت خودم باید باشه و هزینه اش چقدر میشه و اینکه به نظر شما من باید تغییر جنسیت بدم ؟!!!

الی
الی
پاسخ به  Mary
7 ماه قبل

بهترین راه مراجعه به روانشناس

دلسا
دلسا
پاسخ به  Mary
1 ماه قبل

شمارت و بزار

.....
.....
7 ماه قبل

سلام
من ی دخترم ولی همیشه از جنسیتم ناراضی بودم ولی از طرفی هم ترس دارم که دیگه نه بچه دار میشم نه از رابطه لذت میبرم و از در عمل هم ترس دارم

مهدیه
مهدیه
پاسخ به  .....
7 ماه قبل

چ علائم های داری؟

دکمه بازگشت به بالا