درمان افسردگی در خانه بدون دارو

درمان خانگی افسردگی و با استفاده از روش های طب سنتی

درمان افسردگی در خانه

افسردگی مانند سایر بیماری‌ها نیاز به درمان دارد و باید به عنوان یک بیماری به آن نگاه کرد. متاسفانه بسیاری از افراد افسردگی را جدی نمی‌گیرند و تصور می‌کنند فرد افسرده به‌راحتی می‌تواند دست از افسردگی بکشد و خود را درمان کند. این باور غلط بسیار خطرناک است و آسیب‌های جبران‌ناپذیری دارد.

بسیاری از روانپزشک‌ها افسردگی را سرماخوردگی روح نامیده‌اند و معتقد هستند اگر درمان آن به تاخیر بیفتد، بیماری سخت‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

افسردگی تمام لذت‌های زندگی را از بیمار می‌گیرد و او را گرفتار یاس وناامیدی می‌کند. فرد افسرده دچار احساسات منفی وحشتناکی خواهد شد که او را به سمت انزوا، پرخاشگری و در موارد حاد، خودکشی سوق می‌دهند.

برای پیشگیری از عوارض خطرناک افسردگی لازم است علائم افسردگی را بشناسید و به موقع برای درمان افسردگی در خانه اقدام کنید.

نشانه های افسردگی

افسردگی علائم مشخصی دارد و به راحتی قابل تشخیص است. احساس پوچی، ناراحتی عمیق و درماندگی از مهم‌ترین نشانه‌های افسردگی هستند.

فرد افسرده همیشه خسته است و به انجام هیچ کاری علاقه ندارد. تفریحات لذت‌بخش، رابطه جنسی، ورزش، غذای مورد علاقه و … برای او هیچ جذابیتی ندارند و تمایلی به انجام آن‌ها از خود نشان نمی‌‌دهد.

افسردگی با اختلالات خلق‌وخو همراه است به‌طوری که بیمار دچار پرخاشگری، کج خلقی و زودرنجی می‌شود و آستانه صبر و تحمل او به شدت پایین می‌آید.

بی خوابی یا پرخوابی، کم‌خوری یا پرخوری، ناامیدی، احساس گناه، احساس بی ارزشی، تند مزاجی، تنهایی، اضطراب، افکار منفی رو به رشد، ‌کاهش میل جنسی، افزایش یا کاهش وزن، خستگی مزمن و بیقراری از نشانه‌های شایع افسردگی هستند که کیفیت زندگی بیمار را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

دلایل ابتلا به افسردگی

دلایل مختلفی برای ابتلا به افسردگی وجود دارند که با توجه به آن‌ها می‌توان نسخه‌ای مناسب برای درمان سریع افسردگی بیمار پیچید.

شرایط محیطی و اتفاق‌هایی که برای فرد رخ داده است از مهم‌ترین عوامل ابتلا به افسردگی به شمار می‌آیند.

تجربه فوت اطرافیان، تجربه حوادث وحشتناکی مانند تصادف، زلزله و سیل، تجربه تجاوز جنسی در سنین کودکی و پس از آن، اعتیاد به انواع مواد مخدر، تجربه فقر و ناکامی‌های زندگی شخصی و عواملی از این نوع شانس ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهند.

جالب است بدانید افسردگی یک بیماری ژنتیکی است و می‌تواند از والدین به فرزند انتقال پیدا کند. افسردگی ناشی از ژنتیک ممکن است به‌صورت خاموش در افراد وجود داشته باشد و پس از تجربه شرایط ناگوار محیطی فعال شود.

دلایل ابتلا به افسردگی

شخصیت فرد نیز از عوامل موثر در ابتلا به افسردگی است. افرادی که شخصیت منفی و مضطربی دارند بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی هستند. اعتماد به نفس پایین و درونگرایی بیش از حد، فرد را مستعد ابتلا به افسردگی خواهد کرد.

بعضی از آسیب‌های مغزی می‌توانند باعث افسردگی شوند. هر نوع آسیب و بیماری که تعادل مواد شیمیایی مغز را به هم بزند منجر به افسردگی خواهد شد. مواد مخدر با کاهش یا افزایش مواد شیمیایی مغز از مهم‌ترین عوامل ابتلا به افسردگی یه شمار می‌آیند.

درمان افسردگی در خانه

بسیاری از افراد تمایلی به مراجعه حضوری به روانشناس برای درمان افسردگی ندارند و درمان‌ خانگی افسردگی را ترجیح می‌دهند.

درمان افسردگی در خانه راهکارهای ساده و موثری دارد که با توجه به آن‌ها می‌توان افسردگی را درمان کرد. البته در افسردگی شدید و حاد بهتر است بیمار به‌صورت حضوری به روانپزشک مراجعه کند و از درمان دارویی کمک بگیرد.

اگر شدت افسردگی زیاد نیست یا بیمار در مراحل اولیه افسردگی قرار دارد درمان خانگی افسردگی انتخاب مناسبی است و می‌تواند به او کمک کند.

این درمان‌ها بسیار ساده اما موثر هستند و شامل مصرف بعضی از دمنوش ها و مواد غذایی، درمان افسردگی با گیاهان دارویی، مشاوره غیر حضوری با روانشناس و رفتارهایی در جهت بهبود روحیه بیمار می‌شوند. در ادامه به بررسی روش‌های درمان افسردگی در خانه می‌پردازیم.

استفاده از مشاوره غیرحضوری

همان‌طور که گفتیم افسردگی باعث انزوا و ایجاد میل به تنهایی در افراد می‌شود، بنابراین اکثر افراد مبتلا به افسردگی تمایل ندارند به‌صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنند.

پیدا کردن یک روانشناس خوب و باتجربه که به‌صورت غیر‌حضوری با این افراد صحبت کند، بهترین راه برای درمان افسردگی آن‌ها است.

اگر احساس می‌کنید دچار افسردگی شده‌اید و علائم افسردگی را در خود یا اطرافیانتان مشاهده می‌کنید بهتر است قبل از عمیق شدن افسردگی با یک روانشناس حاذق مشورت کنید.

می‌توانید از خدمات پذیرش ۲۴ کمک بگیرید و با مشاوران روانشناسی این مرکز صحبت کنید. یک روانشناس مجرب به شما در تشخیص و درمان افسردگی کمک خواهد کرد.

گفت و گو با روانشناس آنلاین

درمان افسردگی با گیاهان دارویی

تحقیقات نشان داده است بعضی از گیاهان دارویی با افزایش سروتونین مغز به درمان افسردگی کمک می‌کنند. در ادامه به معرفی داروهای گیاهی موثر در درمان افسردگی می‌پردازیم.

زعفران

یکی از معروف‌ترین گیاهان دارویی برای درمان افسردگی کهنه زعفران است که به عنوان گران‌بهاترین ادویه جهان نیز شناخته می‌شود.

زعفران حاوی کامپفرول، کروسین و سافرانال است که خواص ضد افسردگی دارند و با کاهش بازجذب دوپامین و سروتونین مغز به درمان افسردگی کمک می‌کنند.

برای استفاده از خواص نشاط‌آور زعفران می‌توانید از دمکرده آن به‌صورت دمنوش یا شربت زعفران استفاده کنید. مصرف زعفران در دوران بارداری ممنوع است و منجر به سقط جنین می‌شود.

علف چای

علف چای یا گل راعی یکی از گیاهان موثر در درمان افسردگی‌های خفیف است که با افزایش سروتونین به درمان افسردگی کمک می‌کند.

استفاده از دمنوش این گیاه باعث افزایش سروتونین مغز و کاهش اضطراب می‌شود و بافت‌های آسیب دیده عصبی را درمان می‌کند.

این داروی گیاهی با داروهای ضد ایدز، داروی سیکلوسپورین، فلوکستین، داروهای قلبی حاوی دیگوگسین و داروهای مهار کننده MAO تداخل دارویی دارد و نباید همزمان با آن‌ها استفاده شود.

دمنوش علف چای برای درمان افسردگی‌های ملایم داروی مناسبی است در حالی که برای افسردگی‌های شدید توصیه نمی‌شود. گیاهانی مانند زالزالک، جینکوبیلوبا، اسطوخودوس، بابونه، کاوا و سنبل الطیب نیز برای درمان افسردگی در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

استفاده از مکمل های دارویی برای درمان افسردگی با طب سنتی

کمبود بعضی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در بدن علائمی مشابه با افسردگی ایجاد می‌کند و به اختلالات خلق‌وخو منجر می‌شود.

با استفاده از مکمل‌های دارویی می‌توان ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کرد. برای درمان افسردگی در خانه بهتر است بدن خود را از نظر نیاز به این ویتامین‌ها و مواد معدنی بررسی کنید.

درمان گیاهی افسردگی

روی

عملکرد صحیح مغز و فعالیت‌های مغزی وابسته به مواد مغذی زیادی مانند روی است. کمبود روی باعث اختلالات رفتاری و افسردگی خواهد شد. تحقیقات نشان داده است استفاده روزانه از مکمل‌های حاوی روی به مدت ۱۲ هفته نقش قابل توجهی در کاهش نشانه‌های افسردگی خواهد داشت. بدن روزانه به ۲۵ میلی‌گرم روی نیاز دارد و تامین آن باعث افزایش اسیدهای چرب امگا۳ و درمان افسردگی خواهد شد.

اسیدهای چرب امگا۳

به دلیل مصرف پایین ماهی‌های حاوی امگا۳ اکثر افراد با کمبود این اسیدهای چرب ضروری مواجه هستند. کمبود امگا۳ شانس ابتلا به افسردگی و اضطراب را افزایش می‌دهد و لازم است برای تامین آن از مکمل‌های حاوی امگا۳ استفاده کنید.

فولات

فولات شکلی از ویتامین B9 است که بر فعالیت مغز تاثیر می‌گذارد. کمبود این ویتامین با اختلال در عملکرد مغز شانس ابتلا به افسردگی را افزایش می‌دهد.

برای تامین فولات مورد نیاز بدن می‌توانید از مواد طبیعی مانند لوبیا، عدس، سبزیجات سبز برگ، دانه آفتابگردان و آووکادو استفاده کنید یا از مکمل‌های حاوی فولات کمک بگیرید.

ویتامین دی

مهم‌ترین منبع ویتامین دی نور خورشید است که از راه پوست باعث ذخیره ویتامین دی در بدن می‌شود. اکثر ایرانی‌ها دچار کمبود ویتامین دی هستند و لازم است از مکمل‌های دارویی استفاده کنند.

ویتامین دی در بسیاری از عملکردهای بدن نقش حیاتی دارد و کمبود آن سلامت روحی و جسمی را به خطر می‌اندازد. استفاده از مکمل‌های ویتامین دی به مقدار مناسب، باعث کاهش افسردگی و بی‌حوصلگی می‌شود و اختلالات رفتاری را درمان می‌کند.

استراحت کافی برای درمان افسردگی در خانه

یک اصل مهم برای درمان افسردگی در خانه استراحت و خوابیدن به اندازه کافی است. بدخوابی یا بی‌خوابی از مهم‌ترین عوامل ابتلا به افسردگی هستند که باعث تشدید افسردگی نیز می‌شوند.

برای درمان سریع افسردگی به اندازه کافی بخوابید و از انجام کارهایی که خواب شما را مختل می‌کند خودداری کنید.

رژیم غذایی سالم برای درمان افسردگی و عصبانیت

یکی از روش‌های درمان افسردگی کهنه مداومت به رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

رژیم غذایی سالم با تامین مواد مورد نیاز بدن به عملکرد صحیح ارگان‌های مختلف بدن کمک می‌کند. استفاده مداوم از غذاهای تازه به ویژه غذاهای گیاهی باعث لطافت روح می‌شود و افسردگی و ناراحتی‌های روحی را برطرف می‌کند.

مصرف زیاد کافئین، مصرف الکل و مشروبات الکی و استعمال دخانیات باعث تشدید افسردگی و اختلالات حاد روحی می‌شوند و ممکن است افکار خودآزاری در فرد افسرده ایجاد کنند.

ورزش روزانه برای درمان افسردگی با طب سنتی

انجام حرکات ورزشی به‌صورت منظم و مداوم از بهترین روش‌های درمان افسردگی در خانه به شمار می‌آید. ورزش روزانه نقش بسیار مفیدی در کاهش اختلالات روحی دارد و باعث کارایی بیشتر سلول‌های مغز خواهد شد.

نیم ساعت پیاده‌روی روزانه یا حرکات سبک ورزشی با افزایش ضربان قلب به افزایش سروتونین کمک می‌کند و باعث درمان افسردگی می‌شود.

درمان افسردگی

درمان افسردگی در خانه با آروماتراپی

آروماتراپی یا رایحه درمانی روشی جدید اما قدیمی برای رفع دردهای جسمی و روحی است. قدمت آروماتراپی به شش هزار سال پیش می‌رسد اما برای مدتی طولانی این روش درمانی فراموش شده بود و در سال‌های اخیر مجددا احیا شده است.

برای درمان افسردگی در خانه با آروماتراپی به روغن‌ها و اسانس‌های گیاهی معطر نیاز داریم. استفاده از روغن‌هایی با خواص ضد افسردگی کمک بیشتری به کسب نتیجه مطلوب می‌کند.

روغن اسطوخودوس، روغن گل سرخ، روغن گل یاس، روغن مریم گلی و اسانس نعناع، اسانس بابونه و اسانس رزماری از رایحه های مفیدی هستند که در آروماتراپی استفاده می‌شوند.

می‌توانید مقدار کمی از این روغن‌ها یا اسانس‌ها را در دستگاه بخور بریزید و در اتاق خود قرار دهید. مقدار بسیار کمی از اسانس را روی پارچه‌ای بریزید و داخل بالشت خود قرار دهید.

لامپ یا شمع‌های آروماتراپی نیز می‌توانند به پخش بهتر اسانس و روغن مورد نظر در فضای اتاق کمک کنند.

در این روش درمانی ذرات بسیار ریز روغن‌های معطر از طریق استنشاق وارد بدن می‌شوند و خواص درمانی خود را به بدن منتقل می‌کنند. آرامش روحی، نشاط درونی و کاهش اضطراب از فواید آروماتراپی هستند که به درمان افسردگی کمک می‌کنند.

درمان بدون دارو افسردگی با ماساژ درمانی

برای درمان افسردگی شدید در زنان و مردان می‌توان از ماساژ درمانی استفاده کرد. ماساژ درمانی باعث آرامش اعصاب می‌شود و تاثیر قابل توجهی در درمان افسردگی دارد.

آزاد شدن بعضی از هورمون‌ها در حین ماساژ درمانی به بهبود روحیه بیمار کمک می‌کند و دردهای جسمانی ناشی از افسردگی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

علاوه بر ماساژ درمانی استفاده از طب سوزنی و سنگ‌های گرم نیز باعث آرامش ذهن و کاهش علائم افسردگی خواهد شد.

درمان افسردگی در خانه با صحبت کردن

در سال‌های اخیر سازمان بهداشت جهانی نسبت به افزایش افسردگی در جهان هشدار داده و از مردم تقاضا کرده است که با یکدیگر صحبت کنند. در واقع حرف زدن با دیگران یکی از بهترین روش‌های درمان افسردگی است.

شما مجبور نیستید مشکلات و نگرانی‌هایتان را به تنهایی بر دوش بکشید و بهتر است با اطرافیان خود در مورد هر چیزی که شما را ناراحت می‌کند صحبت کنید.

صحبت‌های رو در رو حتی اگر به حل مشکلات منجر نشود، کمک قابل توجهی به بهبود حال افراد می‌کند و علایم افسردگی را به شدت کاهش می‌دهد.

دوپبنگ کنید

افسردگی باعث کاهش انرژی افراد می‌شود. برای درمان افسردگی در خانه به سراغ کارهایی بروید که باعث افزایش انرژی و حس خوب روحی در شما می‌شوند.

توجه به معنویات، شنیدن موسیقی مورد علاقه، طبیعت‌گردی، خاطره‌نویسی، فعالیت در مراکز خیریه، بازی درمانی، برنامه‌ریزی و تعیین اهداف بلند مدت، خود دوستی و همنوع دوستی از فعالیت‌هایی است که می‌تواند به کاهش اختلالات روحی و درمان افسردگی کمک کند.

روان درمانی افسردگی

 

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

افسردگی بیماری پیش‌رونده‌ای است و لازم است سریع تشخیص داده شود. علائم افسردگی در ابتدا خفیف است و به راحتی درمان می‌شود. اگر دچار اختلالات خواب و بی خوابی هستید، می‌توانید از دکتر بی خوابی در پذیرش۲۴ نوبت حضوری دریافت کنید.

اگر احساس افسردگی می‌کنید بهتر است به جای نادیده گرفتن این موضوع، با کارشناسان آنلاین متخصص روانشناسی پذیرش ۲۴ حرف بزنید تا بیماری را در همین مراحل اولیه درمان کنید. آن‌ها به‌صورت آنلاین و در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانند حرف‌های شما را بشنوند و از این سیاه چال ذهن شما را نجات دهند.

فراموش نکنید هر نوع سهل‌انگاری در درمان افسردگی باعث تبدیل افسردگی خفیف به افسردگی شدید خواهد شد و عوارض خطرناکی به همراه دارد.

دریافت مشاوره افسردگی از روانشناس آنلاین

۳.۵/۵ (۳۳ نظر)

منبع
www.webmd.comflowneuroscience.comwww.healthline.comintermountainhealthcare.orgpubmed.ncbi.nlm.nih.gov

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
304 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس
ناشناس
4 روز قبل

احساس میکنم مادر پدرم منو دوس ندارن

جمیله استوم
جمیله استوم
6 روز قبل

باید چیکارکنوم لطفا بگوین

جمیله استوم
جمیله استوم
6 روز قبل

نمیدونم مه چیکار کنوم از این افسردگی رها شوم

جمیله استوم
جمیله استوم
6 روز قبل

سلام

..n
..n
9 روز قبل

من ۱۸ سالمه همش به خودکشی فکر میکنم فقط بخاطر خانوادم تا الان تحمل کردم حوصله هیچ کاری رو ندارم همش خودمو تو اتاق حبس میکنم مهمونی های عید رو هم اصلا نرفتم و فقط تو خونه نشستم چون نمیتونم تو جمع برم پس به شوق چی زندگی کنم اصلا چرا زنده بمونم وقتی وضع زندگیم اینه ؟ هر روز پاشم و منتظر باشم اون روز تموم شه ؟ خب چه فایده داره این زندگی ؟

آخرین ویرایش 9 روز قبل توسط ..n
پرسشگر
پرسشگر
12 روز قبل

سلام من ی دختر ۱۷ ساله ام و پارسال ازمون افسردگی دادم و متوجه شدم افسردگی دارم ولی جدی نگرفتم و دوبارع امسال ازمون دادم ولی دیه واقعا برام مهمه درستش کنم خسته شدم واقعا گند زده ب. زندگی و اینکه علاوه بر داشتن موارد ذکر شده بدن درد دارم و کمبود ویتامین D میخواستم ببینم ممکنه کمبود این ویتامین منجر ب افسردگی و خستگی و بدن درد باشع؟یا درد برای افسردگیه

دکتر حسین
دکتر حسین
پاسخ به  پرسشگر
3 روز قبل

سلام
بله میتونه کمبود ویتامین دی باعث افسردگی بشه و این طبیعیه

جوان مجرد
جوان مجرد
12 روز قبل

ای خدا ۳۵ سالم شد هیچی پس اندازی ندارم غم افسردگی شدید م دست از سرم بر نمی داره تنهای تنها یکی بیاد فقط حرف بزنیم افسردگیم روز بروز بدتر میشه که بهتر نمیشه

منا
منا
13 روز قبل

دیوونه شدم همش دلم به مامانمو شوهرم تنگ میشه دل آشوبه دارم

ناشناس
ناشناس
20 روز قبل

چراجواب رو پاک می کنید ادمین سایت دلیلشو بنویس

مهسا
مهسا
22 روز قبل

سلام من ۱۸ سالمه ۲ ساله که بیشتر اوقات احساس پوچی میکنم خس میکنم هیچی نیستم کارایی که میکنم ( حتی اونایی که به انجامشون علاقه دارم ) به درد نمیخورن و آدم مفیدی نیستم در کل به خاطر همین حدودا دو ماهه که کارهایی که بهشون علاقه داشتمو گذاشتم کنار ولی بازم اصلا حس خوبی به خودم ندارم همش خستم و هر چی میخوابم خستگیم بر طرف نمیشه در طول روز خستم اکثر اوقات (شبها بیشتر) فکر اینکه بمیرم هم برای خودم بهتره هم اطرافیان میاد تو ذهنم از نظر فکری هر چی فک میکنم هدفم چیه برا زندگی احساس سردرگمی شدید بهم دست میده چون حس میکنم انتخابایی که من میکنم به درد نمیخورن و باعث میشه همه مسخرم کنن

#Hiva#
#Hiva#
23 روز قبل

افسردگی یه علتش اعتیاد به مواد هست.. کسانی که اعتیاد دارن بیاین باهم ترک کنیم

سام
سام
پاسخ به  #Hiva#
8 روز قبل

سلام به چی اعتیاد داری

آسیه
آسیه
23 روز قبل

سلام

بدون نام
بدون نام
23 روز قبل

من احساس خستگی میکنم صبح ها اصن دوست ندارم از خواب بلند شم ولی مجبورم میشه راهنمایی کنید

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  بدون نام
23 روز قبل

طبیعیه، سرصبح همه اینجوری هستن و علتش دیر خوابیدن و استفاده زیاد از گوشی هنگام خواب… نکنه فکر کردی افسردگیه؟؟ افسردگی علائمش اینقدر ساده نیستن. کلا از زندگی میندازتت.

ساعت خوابتو تنظیم کن. قبل خواب از گوشی استفاده نکن(فضای مجازی).

اسماعیل
اسماعیل
23 روز قبل

باید هرشهر یه انجمن گنمام افسردگان درست بشه مسولین اگه به فکر خودکشی کردن مردم هست تنهاراه همینه

اسماعیل
اسماعیل
23 روز قبل

خدایا تورو قسم به جلال عزت مشکل همه خستگان از زندگی که دراین سایت دردشان رادعواکن مشکلاتشنو حل کن عزمت خودت رابه همه دوستان نشان بده تاجای در توانم باشه کمک به خلقت خواهم کرد وموجودات دیگرت خدایاشکر

صفیه
صفیه
29 روز قبل

من هم خیلی مشکلات دارم همیشه گریان میکنم از لحاظ بابام خیلی یک انسان بدی پرف است میگم هیج نباشه اما چی کنم بابامی تحملش می کنم ویکی را هم دوسش داشتم از اول نمی فامیدم که انسان بد است بعدن خبر شدم که انسان خوبی نیست از عقربای ما بود ازی موضو مامان ودادشم خیلی کسای دگه خبر شدن هفت سال منتظرش موندم تا درس ها شه خلاص کنه اما بایکی دیگی خود زندگی کنیم اما برم خینات میکد همرای دگه دخترا ارتباط داشته مه صادقانه منتظرش بودم اما وبد او پسره ره باباش به یه دختری دگه نمزاد کد واحالی خیلی ها استن منا بخاطری او پسره اذیت میکنن خلیی از خودم خسته شدیم لتنفن برایم یک راهی حل بگین چی قسم همرای ای مشکل کنار بیایم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  صفیه
15 روز قبل

صفیه خانوم بزرگ شده کابلی از کدام قومی

صفیه
صفیه
29 روز قبل

سلام من ۲۰سالمه خیلی دل تنگ میشم که مره یک نفر دوست داشته باشه وهیج کس ندارم مامان بابام اطرفایم استن هیج وقت مره درک نمی کنن واقتی حرف هایمه میگم بعد از یک مدت باخبر میشم که پشتی سرم حرف جور کردن بسیار از همه گیشن بدم. میایه ازشان نفرت دارم همیخایم هیج وقت نبینماش وتنها باش

هم وطن
هم وطن
پاسخ به  صفیه
21 روز قبل

صفیه خانوم ادمها در زندگی بیشتر وقت هاشکست می خورن ای یه چیزه طبیعی است خوبه ک الی فهمیدی ازدواج می کردی بعد می فهمیدی خیلی بعد میشد چیزای که می خوای طعبیی هست همه به محبت وتوجه نیاز دارد صبر کن خداباتو هست ازباب عشقت چطور دیگران اذیت می کنند اینو نفمیدم . پشت سرت حرف می زنند شاید باافرادی که مورد اعتماد نیست درد دل می کنی باهرکس رازدل نکن خودت رو با سر گرمیهای کوچیک سرگرم کن تا کمتر فکر کنی دوست دارم موفق باشی

مهناز غفران جامی
مهناز غفران جامی
30 روز قبل

سه ماهه که مریض شدم وهیچی از زندگیم نمیدونم بچه ام اگر جلو چشمان من بسوزه انگار نه انگار نه یاد غذامیکنم نه به فکرکسی هستم فقط یک جاخیره میشم تمام

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  مهناز غفران جامی
23 روز قبل

چجوری اینو تایپ کردی وقتی به بجای دیگه همیشه خیره‌ای؟
دیگه هر حالتی جزو افسردگی نیست، قطعا مریضیتو درمان کنی حالتم خوب میشه

یگانه
یگانه
1 ماه قبل

سلام من ۱۷سالمه
همش احساس خستگی، ناامیدی، از دست دادن ترمکز، خود درگیری ذهنی، خیره شدن به یجا، اینا همه باعث شده من نتونم کارامو انجام بدمتوروخدا کمکم کنید

سارا
سارا
پاسخ به  یگانه
1 ماه قبل

سلام منم همین مشکل رو دارم ۱۸ سالمه خوشحال میشیم به هم کمک کنیم

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه اصلا از فضای مجازی خوشم نمیاد از رفیق داشتن بدم میاد حتی نمیخوام مامان بابامو ببینم واسه یه لحضه متنفرم از ادما و دلم میخواد تنهایی زندگیمو کنم اگه مامان بابای گوهمون نبودن شاید میتونستیم هممون خوشحال باشیم خلاصه حالم بهم میخوره از خونوادم و ادمای دورم:)

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  زهرا
23 روز قبل

صد در صد پدر مادرت هم همین حسو دارن! مشکل از خودته که از همه بدت میاد روی خودت باید کنی. بقیه مشکلی ندارن. البته سن و سالت هم ایجاد می‌کنه این حالتو 🙂

منیره هستم از گنبد کاووس
منیره هستم از گنبد کاووس
1 ماه قبل

سلام من ۲۲هفته هس باردارم و هیچ امیدی به زندگی و آینده ندارم و همش دلم جای ساکت میخواد تا گریه کنم

سهیلا
سهیلا
1 ماه قبل

سلام من ۱۲

زینب
زینب
1 ماه قبل

سلام.اصلانمیدونم ازکجا شروع کنم خیلی تو زندگیم مشکل دارم اصلا خواب وخوراک ندارم همیشه نگران هستم همیشه گریه میکنم من خانمی هستم ۲۵ سالمه و۲تا بچه دارم شوهرم بهم خیانت میکنه هر بار که بهش میگم چرا این کاره میکنی همیشه انکار میکنه حتی وقتی بهش میگم این پیام از کی تو گوشیت هزار بهونه میاره برام که دوستم از گوشیم استفاده کرده مال من نیست به هیچ کسی گفته نمیتونم حرف دلم خیلی آدم کثیفی هست وقتی باهاش دعوایم میگه اگه از من خوش نیستی طلاق بگیر بخاطر فامیلم بچه هام تحملش میکنم لطفا کمکم بکنید چیکار کنم

‌....
‌....
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

از بزرگ ترا کمک بگیر
یا به مشاور مراجعه کن

Nkl
Nkl
پاسخ به  ‌....
30 روز قبل

خانم من یک مردم سرایت شما را داشتم به خاطر بچه با خانمم زندگی کردم امروز پشیمونم همین بچه ها وقتی بزرگ میشن میفهمی عمر خودت را به باد دادی همسرت هم پیش خودش فکر می‌کنه خیلی دوستت داری که موندی ذات آدما عوض نمیشه کسی که به بار خیانت کنه بازم می‌تونه بچه دلیل خوبی برای ماندن نیست وقتی که کسی که کنارت می‌خوابه بهت خیانت می‌کنه مثل این میمونه عزیزی از دست دادی روزی نیست که بهش فک نکنی عذاب نکشی

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زینب
1 ماه قبل

ببخشید اینو میگم عزیزم. اگر بخاطر بچه هات این زندگی و داری تحمل میکنی بی عقلی!
وجود اون آدم نه تنها برای تو، برای بچه هات هم سمه.
تو یکبار به دنیا اومدی، حق یک زندگی آروم هم داری. بچه وجود آدمه درست! اما بخاطرشون بخوای با شوهر خیانت کارت بسازی بی عقلی محضه!
برو پیش مشاور خانواده حتما بلکه راه درست رو بهت نشون بده.
هیچ چیز در دنیا ارزش آرامش داشتن رو نداره.

نیمکت
نیمکت
پاسخ به  زینب
20 روز قبل

دایی من به خاطر بچه اش پیش زنداییم موند و تحملش کرد
هردو به زور همو تحمل میکنن فقط به خاطر اون بچه
ولی الان
اون بچه هم درررست داره عین مادرش میشه
دهن دریده و گستاخ
و خلاصه انگار درد شده دوتا
شما هم نزارید درد بشه دوتا

زینب
زینب
1 ماه قبل

افسردگی

جمال
جمال
1 ماه قبل

سلام پسری دارم چهارده سالش خیلی عصبی هستش همیشه تو خودش وگوشیش هستش هر چه بهش محبت میکنم حالیش نیست همیشه میخواد تو اتاقش تنها باشه اصلآ به من توجه نمیکنه در مورد چیز های جزئی پرخاشگری میکنه
موندم چیکار کنم منو راهنماییم کنید

‌....
‌....
پاسخ به  جمال
1 ماه قبل

معمولا تو این سن پیش میاد فقط شما تنها کاری که باید انجام بدید اینه که تحت فشار نزاریدش
به خواسته هاش احترام بزارید
باهاش درد و دل کنید
مثل دوست باشید تا مادر !

رضا
رضا
2 ماه قبل

من ۲۲ سالمه ۴ سالم بوده پدرم مرده
از بچگی مثل بنز کارکردم هیچوقتم نتونستم با کسی رابطه بگیرم از خودم بد میاد میرم با خونواده حرف بزنم میبینم همه فامیل فهمیدن من که نتونستم تو زندگی یکیو پیدا کنم که حرفامو بزنم بهش ولی امیدوارم یه روز خوش بیاد میدونید همیشه باخودم میگم اگه یه روز از یکی خوشم اومد بعد برم خاستگاری باباش بهم بگه پسری که طعم خوشبختی رو نچشیده چجوری میتونه دختر منو خشبخت کنه همش میترسم برم تو رابطه همش فکر خیال از یه طرفم دیگه از تنهایی بدم اومده
سرکار فکر درگیر تو خونه فکر درگیر تو ماشین درگیر همه جا درگیر کی پس تموووووم میشه مگه چی خاستم جز اینکه یکی باشه که ادمو بفهمه هعیییی
کسی خاست باهم حرف بزنیم پیام بده ۰۹۹۲۳۳۵۳۸۶۴

رامین
رامین
پاسخ به  رضا
1 ماه قبل

سلام من میخام

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  رضا
23 روز قبل

من میتونم✋

سلام رشیدی هستم پسری ۲۸ ساله دارم ..بعدازیک سال عق
سلام رشیدی هستم پسری ۲۸ ساله دارم ..بعدازیک سال عق
2 ماه قبل

اگرمیشه کتاب معجزه روبرام بفرستید ببینم میخونه ..ممنون

#Hiva#
#Hiva#

سلام رشیدی، کتاب رو باید خودت تهیه کنی

بهار
بهار
2 ماه قبل

من هنوز سنی ندارم که اینجوری دوساله که افسرده م
من الان ۱۸ سالمه ولی دو ساله که افسرده م
همیشه به خودکشی فکر میکنم و از خودم و آدمای اطراف م هم به شدت متنفرم از صدای بقیه خوشم نمیاد از اجتماع یا بیرون
همیشه تو خونه م و ارتباط با بقیه برام خیلی سخته همیشه گریه میکنم تنهایی رو دوست دارم خیلی از مواقع بیمارم و سردردی شدیدی می‌گیرم
گاهی اصلا نمیتونم فکر کنم و درس نمیخونم
ناخن هامو با دندان هام میکنم موهامو میکشم جوش هامو میکنم اصلا به آدم روانی و استرسی هستم حرف کسی هم روم تاثیری نمی‌ذاره
من به دارو نیاز دارم فکر کنم شایدم یه زندگی جدید و آدمای جدید و فراموش کردن این زندگی که الان توش هستم

علی
علی
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

خداوند شفا بته

sarina
sarina
پاسخ به  بهار
1 ماه قبل

خب تا الان دو سال همش ناراحتی میتونی متوقفش کنی میتونی بری کتاب های انگیزشی و پادکست ها رو گوش بدی و ورزش شروع کنی که مهم ترینش و سعی کن که حرفه ای چیزی یاد بگیری

نیما
نیما
پاسخ به  بهار
30 روز قبل

منم حالاتی شبیه به شما رو دارم این حالات شبا بیشتر میشه اکثرا علاوه بر سر درد بی اشتهایی و معده درد تهوع و استفراغ و سرگیجه هم دارم و خستگی استخوان فک البته من سی سالمه

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  نیما
23 روز قبل

منم همینطور 🙁

نرگس
نرگس
2 ماه قبل

سلام من تازه ۲۸سالم شده گاهی اوقات تفننی تریاک میکشم چون ارومم میکنه اما چندروز که میگذره افسرده میشم عذاب وجدان میگیرم همش بی دلیل گریه میکنم دوست دارم فقط بخوابم حالم واقعا خوب نیست

#Hiva#
#Hiva#
پاسخ به  نرگس
23 روز قبل

چون اول اعتیادته، همین اولش دیگه قطعش کن بعدا نمیتونی.
تجربشو دیدم که چقدر بعدا عذاب میکشی و حالت بستگی به مصرف داره.. حال خوبی مال اوایلشه 🙁

سدنا
سدنا
2 ماه قبل

سلام من خیلی خیلی حالم بده هیچکس به من کمک نمیکنه نمیدونم چیکار کنم من از بچگی خیلی دعوا دیدم و خیلی گریه کردم الان هم افسرده شدم و بخاطر دعواهایی که دیدم همیشه شب روز رو گریه میکردم و غصه میخوردم خیلی هم به فکر خودکشی هستم،،، میشه لطفاً کمکم کنید حتی حافظه خودم رو هم از دست. دادم خواهش میکنم یه نفر کمکم کنه

‌....
‌....
پاسخ به  سدنا
1 ماه قبل

برو با یه مشاور صحبت کن تا تباه نشدی بیشتر از این

سعید هستم میخوام راهی برای نجات از افسردگی پیدا کن
سعید هستم میخوام راهی برای نجات از افسردگی پیدا کن
2 ماه قبل

کتاب معجزه را میخوام

Yasna
Yasna

میشه کتاب معجزه را برام بفرستی

سحر
سحر
پاسخ به  Yasna
1 ماه قبل

میشه کتاب معجزه را برای منم بفرستین

سلام من خانمی ۴۷ ساله هستم که مدتی است که خیلی کم
سلام من خانمی ۴۷ ساله هستم که مدتی است که خیلی کم
2 ماه قبل

سلام من خانمی۴۷ ساله هستم که اخیرا خیلی منزوی وکم حرف شدم وسردرد دارم وهیچ چیز منو خوشحال نمیکند وهمیشه استرس دارم ممنون میشم راهنمای کنید

سعید هستم میخوام راهی برای نجات از افسردگی پیدا کن
سعید هستم میخوام راهی برای نجات از افسردگی پیدا کن

افسردگی و استرس دارم راهنمایی کنید

کتایون
کتایون
3 ماه قبل

خیلی خسته ام ، خیلی داغونم ، همش به خودکشی فکر میکنم ولی وقتی قیافه معصوم بچه هام‌ رو موقع خواب نگاه میکنم ، پشیمون میشم، خدا به من بچه نمیداد با زور به بچه دار شدم ، چقدر احمق بودم ، بیچاره بچه هام، من اونها رو هم بدبخت کردم ، دخترم هم مثل من افسردگی شدید داره ، نمی‌دونم چکار کنم ، خیلی دلم برای بچه هام میسوزه، فقط یه توصیه به همه دوستان دارم هیچ چیز رو با زور از خدا نخوایید ، چون خدا صلاح آدم رو بهتر میدونه ، من اگه بچه نداشتم الان……….

سارا
سارا
3 ماه قبل

من چیزی برای از دست دادن نمونده برام حقیقتا نه اینکه بی همه چیز باشم اما چیزی دیگه برام جذابیت یا انگیزه ای نداره
من از وقتی ک بچه بودم درحال زجر کشیدن بودم حتی تا الانم ک در حال ادامه هستش
من پایه نهمم درسمم اوکیه ۱۹.۷۲ اینا رو میگیرم خانوادمم اوکین فقط تنها چیزی ک منو از زندگی زده کرده تنهاییه درسته همه میگن تنها نیستی مارو داری و فلان و بمان اما واقعا زمانی ک حالم بده یا نیاز دارم یکی درکم کنه همه یجوری مشغولن با اینکه من همیشه تو بدترین شرایط کنارش بودم همراهیش کردم
نمیدونم شاید عاشق شدم… نمیدونم چمه اصلا
مطالبتون مفید بود در کل و ب شخصه برای من ن
احساس میکنم حالم از همه بهم میخوره اما با این حال تازگیا بیشتر از حد معمولی نگرانشون میشم اصلا نمیدونم چم شده

رضا
رضا
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

منم

زهراپور
زهراپور
3 ماه قبل

منم میخوام بامادرصحبت کنم

هیچکس
هیچکس
3 ماه قبل

نمیدونم نوشتن درد دل اینجا فایدش چیه ولی دارم این کارو میکنم.من از زندگی وزنده بودنم آنقدر ناراحتم که نمیدونم چکار کنم.خودکشی هم نمیتونم چونکه اونقدر بد شانسم میترسم نمیرم ولی ناقص بمونم.اصلا نمیدونم خدا برای چی منو خلق کرده

علی
علی
پاسخ به  هیچکس
3 ماه قبل

سلام ارتباط مون رو با خدا تقویت کنیم.
شیطان دوست داره انسان ها ناامید و افسرده باشن. یکی از نعمت هایی که خدا به ما بنده ها عطا کرده نعمت حیاته. خدایی که بی اذنش برگی از درخت نمی افته حتما ما رو کمک می کنه و هوای ما رو داره. ارتباط با خدا و انجام دستورات خدا خیلی کمک کننده است. اهل مناجات باشیم.
توسل به اهل بیت علیهم السلام رو فراموش نکنیم. یاد کنیم امام زمان (عج) تو زندگی و ارتباط مون رو با حضرت تقویت کنیم و ازشون کمک بخوایم. ایشون امام زمان ما هستن و به امور ما رو رسیدگی می کنن إن شاءالله.

آیه ۲۸ سوره رعد: «الَّذِینَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِکْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِکْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ، همان کسانى که ایمان آورده‏‌اند و دل‌هایشان به یاد خدا آرام می‌‏گیرد، آگاه باشید که یاد خدا آرام بخش دل هاست. » مصداق عینی برای درمان افسردگی و ناامیدی است.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط علی
دختر 12 ساله
دختر 12 ساله
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام به دوست محترم.
از کجا می دونید که شیطان انقدر علافه که بیاد دلیل دونه دونه از کارای بد ، تصمیمای اشتباه و حتی افسردگی انسان ها باشه.
من آدمیم که تو زندگیم فقط خدا رو دارم و بهش ایمان کامل دارم.
انسان ها تنها موجوداتین که دلیل گناه هاشون رو شیطان می دونن و دنبال بهانه ان که از زیر گناهان در برن ولی صاحب تمام اعمال ما خودمونیم و شاید این یادداشت قبل از خودکشی من باشه.

ستایش
ستایش
3 ماه قبل

واقعا دارم دیوونه میشم کسی نیست که درکم کنه حتی یه بار حرف دلم رو روی کاغذ نوشتم ولی مادرم دید و رفت جلوی همه خوند و همه بهم خندیدن.وقتی به دنیا اومدم بابام نیومد بیمارستان چون از اینکه دختر شده بودم ناراحت بود.دیگه دارم روانی میشم دلم نمی‌خواهد خودکشی کنم میترسم خدا بدش بیاد چیکار کنم

محمد
محمد
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

سلام من هم خیلی حالم بد بود ولی از زمانی که کتاب معجزه بزرگ فکر کردن خوندم حال م خیلی خیلی بهتر شده
اگه خواستید هم صوتی اش را دارم هم پی دی اف ارسال کنم

صنم
صنم
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

من هم میخام

مریم
مریم
پاسخ به  صنم
1 ماه قبل

درود. کتاب معجزه را برای من هم می فرستید . سپاس

سارا
سارا
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

میشه برای من بفرستین؟

اسحاق
اسحاق
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام ممنون میشم بفرستید برام

لیلا
لیلا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام کتاب رک برا من بفرست

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  لیلا
2 ماه قبل

ممنون میشم اگه برای منم این کتاب رو بفرستین

بهار
بهار
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

میشه برای من بفرستید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

ممنونم اگه این کتاب و برا منم بفرستین

Yasna
Yasna
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

میشه کتاب معجزه را برام بفرستی

زهرا
زهرا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

کتاب اسمش چی هست

شریفی
شریفی
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام پی دی اف برام میفرستین

سودا
سودا
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

سلام میشه این کتاب برای منم بفرستید

داوود
داوود
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

سلام میشه بفرستی ممنون میشم

سمانه
سمانه
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

سلام…میشه این کتاب معجزه بزرگ فایل صوتیشو برای من بفرستید

آرشام
آرشام
پاسخ به  محمد
1 ماه قبل

لطفا برای منم بفرستید

صفیه
صفیه
پاسخ به  محمد
29 روز قبل

میشه به مه روان کنی پی دی اف

نوید
نوید
پاسخ به  محمد
26 روز قبل

لطفن‌خواهر‌وایه‌منم‌بفرستید

آرام
آرام
پاسخ به  محمد
19 روز قبل

میشه برای من هم بفرستید ممنون

مهسا
مهسا
پاسخ به  محمد
12 روز قبل

میشه برای منم بفرستید؟

محمد
محمد
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

کار. مادرشما خیلی خیلی اشتباه بوده اتفاقا باپیدا کردن اون کاغذ باید مشکلات شما حل می‌کرد و انگاری کاغذ ندیده

محمد
محمد
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

سلام دخترم منم متاسفانه قبلا افکار ام مثل پدر شما بود و پسر دوست داشتم ولی الان فهمیدم که دختر
خیلی خیلی بهتره دختر چراغ خونه است دختر امید به زندگی است دختر به فکر پدر مادر است ای کاش من هم یه دختر داشتم

روح و نور
روح و نور
پاسخ به  ستایش
3 ماه قبل

.

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط روح و نور
فرشته نجات
فرشته نجات
پاسخ به  ستایش
2 ماه قبل

سلام،ستایش عزیز.
چرا به گذشته فکر میکنید ،اصلا نرید به گذشته شما دارید خاطرات گذشته که پدرتون نیومده بیمارستان چون دختر بودید رو مرتب مرور میکنید و ذهنتون دایم منفی بافی بیش از اندازه میکنه و باعث رنجش شما میشه.تو دنیا از هیچ کس توقع نداشته باشید جز خدا.خودتون باعث شادی خودتون بشید

نم نم
نم نم
3 ماه قبل

من مشکل خانوادگی یا این چیزا ندارم پس چرا نشانه های افسردگی دارم میخوام بمیرم من چرا افسردگی دارم نمی دونم وافعا خستم از خنده های دروغی

محمد
محمد
پاسخ به  نم نم
3 ماه قبل

سعی کن با یکی از اعضای خانواده درد دل کنی مشورت بگیری

افسرده بدبخت
افسرده بدبخت
3 ماه قبل

همه علامتاشم رو دارم نمیدونم هر روز و شب گریه میکنم.از افسردگی همه دستامو دارم میکَنَم پوست دستام همش پاره پوره شده خانواده ام منو درک نمی کنن میگه به این کارات ادامه بدی میفرستمت تیمارستان نمیدونم بعضی وقت دلم میخواد خودمو بکشم .
خواهش میکنم کمکم کنید

لیلا
لیلا
پاسخ به  افسرده بدبخت
2 ماه قبل

منم هم همین طور برو دکتر اعصاب وروان خوب میشی دارو میده چن ماه مصرف کنی

نرگس۲۷
نرگس۲۷
پاسخ به  افسرده بدبخت
2 ماه قبل

سلام من هم مدت ها همینجوری بودم ولی یک چیز به خودم فهموندم هیچی دنیا ارزش غصه خوردن نداره تصمیم گرفتم دیدم به دنیا عوض کنم

نرگس۲۷
نرگس۲۷
پاسخ به  نرگس۲۷
2 ماه قبل

یک برنامه برای خودت بریز و فقط خودت برای خودت مهم باشه
اگه دختری شمارتو بده باهم رفیق شیم

ر. م
ر. م
پاسخ به  افسرده بدبخت
1 ماه قبل

عزیزم اسم افسرده بدبخت رو برای همیشه از زندگیت پک کن بجاش یه اسم امیدوار کننده مثل مهربان خوشبخت بذار تو مخلوق خدایی و خدا عاشق توست پس همیشه در کنارته و یاورته.
با خدا باش و پادشاهی کن بی‌خدا باش و هرچه خواهی کن

.‌.
.‌.
4 ماه قبل

من یه نوجوانم ولی خوب نمیخوام خانوادم بدونن افسردگی دارم(علائمشو دارم)و میشه با چت کردن مشاوره بگیرم

محمد
محمد
پاسخ به  .‌.
3 ماه قبل

کتاب معجزه بزرگ بخون حتما انشالله حالت بهتر میشه

محمد
محمد
پاسخ به  .‌.
3 ماه قبل

سعی کن ازمشاوره مدرسه کمک بگیری

بهار
بهار
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

هیچ کاری نمی‌کنند

محمد
محمد
4 ماه قبل

من خدا چرا آفرید واقعا ن شب دارم ن روز خیلی بی قرارم همش تو فکر یکی کمکم کنه شمارم میزارم یکی ب دادم برسه ۰۹۱۶۲۸۱۵۵۹۸

محمد
محمد
4 ماه قبل

تو را قرآن بگین چیکار کنم افسردگی شدید دارم شوک م دادم خوب نشدم دست ب خودکشی زدم ولی نموردم

محمد
محمد
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

سلام برادر عزیز هرروز نکات مثبت زندگی ات را روی کاغذ بنویس نگه دار هرروز سعی کن حداقل ۱۰ مورد بشه
ومنفی ها بنویس ولی نکات منفی در آب روان بنداز تا. بره بعد چند روز ببین چقدر حال دلت انشاالله خوب شده

همزبان
همزبان
پاسخ به  محمد
3 ماه قبل

این خیلی راهکار خوبیه ممنون از شما.

توکل کن به خدا
توکل کن به خدا
4 ماه قبل

من هم اعتراف میکنم که این مشکل رو داشتم حدود شش ما حالم خراب بود.
اول از همه فکر و خیال رو بزارین کنار
سعی کنین با همه صحبت کنید و ارتباط بگیرید
نماز بخونید دعا کنید اینا میتونن خیلی موثر باشند.

تربچه جان
تربچه جان
پاسخ به  توکل کن به خدا
4 ماه قبل

ووو ۶ ماه که خوبه ،من ۱۰ سالی هست حالم خوب نیس

فقط خدا
فقط خدا
4 ماه قبل

انقد نماز خوندم انقد قران خوندم تا خدا کمکم کرد دنبال قرص دکتر نروید بدتر میشید

فقط خدا
فقط خدا
4 ماه قبل

سلام عزیزان من مادر ۳۰ساله هستم با دختر از روزی که ازدواج کردم روز خوش ندیدم الان که دیکه داره بهم فشار میاره تحمل هیچی ندارم به خاطر دخترام تحمل میکنم
بعد تو زندگیم ی چیزیو فهمیدم که طلسم شده بودم نه از ی نفر از چندین نفر اینها عوارض دعا جادو هست فقط نماز وقرآن و نماز برای عزیزای زیر خاک قول میدم این کارو بکنید و نتیجشو ببینید

فرشته نجات
فرشته نجات
پاسخ به  فقط خدا
2 ماه قبل

طلسم و جادو فقط به افراد کم ایمان نفوذ میکنه شیطان قسم خورده که همه بندگان رو گمراه میکنه جز ادمای باخدا.
پس به جادو و ….قدرت ندید به شیطان قدرت ندید شما خدا رو دارید و خدا از همه قوی تره.
یاحق

شببو
شببو
پاسخ به  فرشته نجات
1 ماه قبل

خوب بله همین طوره کن هم اول ایمانم کمرنگ شد بعدافسرده شدم معلومه که قبله افسردگی شرایط کمرنگی ایمان پیش میاد

دریا
دریا
4 ماه قبل

مراقب روح و روان و جسمتون باشید که اگه کوچکترین خللی بهش وارد شد دیگه قابل جبران نیست.من پدرمو از دست دادم افسردگی شدید گرفتم متاسفانه خانواده م تو شرایطی بودن که متوجه تغییر رفتارام نشدن این شرایط ادامه پیدا کرد تا اینکه به مدت کوتاهی تصادف کردم و اسیب نخاعی شدم و الانم رو تختم با هزاران مشکل بزرگتر..میخوام بگم مسائل کوچیکو جدی نگیرید و از خودتون مراقبت کنید زندگی آنقدر کوتاهه که اگه کوچکترین اسیب رو هم ببینید دیگه قابل جبران نیست..مشاوره بگیرید و از هر کسی که فکر می‌کنید کمک بگیرید و خودتونو دوست داشته باشید..برای منم دعا کنید که دوره درمانمو زودتر تموم کنم وخوب بشم..این بار اگه رو پاشم قدر تک تک لحظه های زندگیمو میدونم

عاطی
عاطی
4 ماه قبل

خیلی زجر کشیدم از وقتی به دنیا اومدم فقط زجر میکشم یه روز خوب ندارم کل زندگیم شده فکرو. خیال شب وروزم فقط شده گریه وقتی کل زندگیت شده بدترین چیزایی که نباید دست بزنی میزنی….

عاطی
عاطی
4 ماه قبل

چه جامعه ای شدع که دختر ۱۷ساله روانی و افسرده شده کاری شده از همه متنفر شده دست به خودکشی میزنه…. من الان ۱۷سالمه روانی شدم افسردگی شدید گرفتم ولی زیر نظر دکترم

محمد
محمد
پاسخ به  عاطی
3 ماه قبل

سلام کتاب معجزه بزرگ فکر کردن بخوانید انشالله که خیلی حال دلتان خوب میشود

باران
باران
4 ماه قبل

من دوازده سالمه کسی بهم اهمیت نمیده همیشه توی خونه تنها هستم ولی مامانم همیشه سعی می‌کنه منو خوشحال کنه اما نمیشه هس میکنم دیگه هیچی منو خوشحال نمیکنه فقط یه خواب همیشگی منو خوشحال می‌کنه برام دعا کنید بمیرم

باران
باران
4 ماه قبل

من هس میکنم دارم خفه میشم انگار یکی قبلمو داره فشار میده خیلی حالم بده لطفا کمکم کنید از هم متنفرم کاش بمیرم
من از خود کشی میترسم ولی می‌خوام خودکشی کنم

سعیدم
سعیدم
پاسخ به  باران
4 ماه قبل

چرا خب

elah
elah
پاسخ به  سعیدم
3 ماه قبل

با سلام نماز و قرآن خواندن و با خدا بودن مخصوصا در موقع نماز شب میتونه کار ساز باشد

فریده
فریده
پاسخ به  باران
4 ماه قبل

عزیز دلم این راهکارخوبی نیست تاحالا به مامانت فکر کردی ببین چقدر دوست داره که دائم میخواد خوشحالت کنه من یک مادرم ودختر دوازده ساله دارم اگر اتفاقی براش بیفته طاقت نمیارم عوض اینها بروبامامانت حرف بزن یا خاطرات روزمره بنویس ودرس بخون وهدفدار برو جلو تودختر قوی هستی واین راخودت باید قبول کنی

محمد
محمد
پاسخ به  باران
3 ماه قبل

آخه چرا

محمد
محمد
پاسخ به  باران
3 ماه قبل

حیف نیست دل مامانت بشکنی منم یه پسر دارم هم سن تو که همچنین افکاری داشت ولی یگ روز
باهم صحبت کردیم الان براش بیشتر وقت میزارم باهم اسخر میریم. پارک. کافی‌شاپ و خیلی جاها فقط خودمون دونفری الان خیلی خیلی حالش بهتره

فضل الله
فضل الله
پاسخ به  باران
2 ماه قبل

عزیزم خود کشی نه تنها تورو نجات نمیده بلکه اول عذابهاییه که آرزو میکنی برگردی وهمون افسردگیرخودت رو داشته باشه برنامهدهای آقای موزون تجربه های نزدیک به مرگ رو دانلود کن ببین اونایی که خود کشی کرده بودند هم پشیمون بودن هم تجربه های وحشتناکی داشتن به یه روانپزشک خوب مراجعه کن حتما حالت خوب میشه

دکمه بازگشت به بالا