جراحی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) چگونه انجام می‌شود؟ فواید و عوارض جانبی

عمل تنگ کردن واژن چیست و چه عوارضی دارد؟

مزایا و معایب واژینوپلاستی یا عمل تنگ کردن واژن

یکی از سوالات رایج بسیاری از خانم‌ها این است که عمل واژینوپلاستی چیست؟ واژینوپلاستی (Vaginoplasty) روشی است که برای سفت کردن و ترمیم کانال واژن طراحی شده است. معمولا از این روش برای ترمیم ساختار واژن بعد از زایمان طبیعی، بهبود عوارض بیماری‌های کف لگن روی ساختار واژن و ایجاد واژن برای افراد تراجنس استفاده می‌شود.

بسیاری از خانم‌ها از شلی واژن بعد از زایمان طبیعی شکایت دارند که در نتیجه کشش بافت و جدا شدن عضلات واژن به وجود می‌آید. گاهی اوقات این شلی تا حدی است که تامپون به‌راحتی از داخل واژن خارج می‌شود. معمولا این مشکل روی اختلال عملکرد جنسی موثر است. به‌همین‌دلیل، باید هرچه سریع‌تر تحت نظر پزشک متخصص زنان و زایمان درمان شود.

درصورتی‌که میزان افتادگی و سست بودن بافت واژن بیش‌ازحد باشد، از واژینوپلاستی تنگ کردن کانال واژن با جراحی استفاده می‌شود و برای موارد خفیف تا متوسط پزشک به‌سراغ واژینوپلاستی با لیزر می‌رود که عوارض جانبی کمتری دارد.

واژینوپلاستی ماهیچه‌های جدا شده واژن را به هم نزدیک و پوست اضافی پشت واژن را نیز حذف می‌کند. البته در این حین، پوست خارجی واژن را نیز می‌توان برای ظاهر زیباتر برداشت.

اگر به‌دنبال پاسخ دقیق‌تری برای سوال واژینوپلاستی چیه؟ هستید، در ادامه این مطلب به جزئیات کاملی از نحوه انجام واژینوپلاستی، مزایای عمل تنگ کردن واژن، عوارض عمل تنگی واژن و مراقبت‌های بعد از تجربه عمل واژینوپلاستی اشاره خواهیم کرد.

مزایا و معایب واژینوپلاستی

فواید انجام واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یکی از انواع روش‌ها برای بهبود ظاهر یا عملکرد واژن است. از سایر روش‌های موثر برای جوانسازی واژن می‌توان به لابیاپلاستی (Labiaplasty) و ولووپلاستی (Vulvoplasty) اشاره کرد.

در لابیاپلاستی لوب‌های گوشتی واژن کوچک‌تر می‌شوند و ظاهر بهتری پیدا می‌کنند، درحالی‌که در ولووپلاستی شکل قسمت خارجی واژن تغییر می‌کند. اگرچه همیشه ضرورتی برای انجام جراحی‌های زیبایی لابیاپلاستی و ولووپلاستی وجود ندارد، اما انجام هرچه سریع‌تر واژینوپلاستی برای افراد زیر در اولویت است:

  • زنانی‌که به‌دنبال ترمیم نقایص زایمان یا ضربه به واژن برای بهبود عملکرد جنسی خود هستند.
  • زنانی‌که پس از رادیوتراپی یا برداشتن واژن برای درمان سرطان، نیاز به بازسازی واژن دارند.
  • زنان متولد شده با ناهنجاری‌های مادرزادی که بر رشد و تکامل واژن تأثیر می‌گذارند.

وجود هرگونه مشکل در ساختار واژن می‌تواند مانع از انجام فعالیت جنسی و بروز عوارض جسمی و روانی در آینده مانند کاهش اعتماد‌به‌نفس شود. بنابراین از تنگ کردن واژن به روش جراحی واژینوپلاستی برای افزایش رضایت جنسی خود تردید نکنید.

نکاتی که باید پیش از انجام واژینوپلاستی به آن‌ها دقت کنید

در ابتدا شما تحت ارزیابی و آزمایش‌های مختلف قرار می‌گیرید تا برای جراحی آماده شوید. معاینه فیزیکی برای ارزیابی سلامت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد سابقه پزشکی شما لازم است.

بهتر است چند روز قبل از عمل از مصرف سیگار، مواد مخدر و الکل اجتناب کنید. زیرا روی افزایش عوارض و خطرات عمل موثر هستند. در مورد داروهای شیمیایی، گیاهی و مکمل‌های مصرفی خود با پزشک صحبت کنید. از مصرف انواع مسکن و داروهای رقیق‌کننده خون قبل از واژینوپلاستی اجتناب کنید. مطمئنا پزشک متخصص واژینوپلاستی پیش از هرگونه اقدامی در مورد خطرات، مزایا و نحوه مراقبت پس از جراحی توضیحات لازم را ارائه خواهد داد.

نکات واژینوپلاستی

جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

درحالی‌که واژینوپلاستی را می‌توان تحت بیهوشی موضعی انجام داد، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که آن را تحت بیهوشی عمومی انجام دهند. اگر واژینوپلاستی برای ترمیم آسیب واژن بعد از زایمان طبیعی در نظر گرفته شود، مراحل انجام آن شامل موارد زیر است:

  • حذف پوست اضافی داخل واژن با چاقوی جراحی یا لیزر
  • استفاده از بخیه‌های قوی برای محکم کردن بافت شل زیر پوست در تمامی نواحی عمقی واژن
  • بخیه زدن پوست مخاطی پس از اطمینان از سفت شدن کانال واژن
  • کاهش اندازه دهانه واژن برای زیبایی بیشتر و درصورتی‌که پوست خارجی واژن حالت بیرون‌زده داشته باشد.

واژینوپلاستی برای ترمیم نقایص مادرزادی (مشکلی که شما با آن متولد شده‌اید)، ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

  • ایجاد یک واژن کاربردی با شکل مناسب به کمک برداشتن بافت‌های اضافی یا ساختارهای غیر طبیعی
  • استفاده از بخیه برای ترمیم و سفت کردن ساختار جدید واژن

تجربه نشان داده است که انجام به‌موقع این کار، مانع از تجمع خون در دوران قاعدگی پس از شروع دوران بلوغ می‌شود. در ادامه این مطلب می‌توانید عکس عمل واژینوپلاستی و فیلم عمل واژینوپلاستی را مشاهده کنید.

در مباحثی با عنوان واژینوپلاستی نی نی سایت و عمل تنگ‌کنندگی واژن نی نی سایت نیز به نکات جالبی در این زمینه اشاره شده است.

انجام جراحی واژینوپلاستی

مدت زمان بهبودی و مراقبت‌های بعد از عمل تنگی واژن

شما ممکن است به یک تا دو هفته استراحت نیاز داشته باشید. معمولا بسته به وسعت جراحی، بهبودی ممکن است از چند هفته تا چند ماه طول بکشد. در روزهای اول کمی احساس درد خواهید کرد که با مصرف مسکن کنترل خواهد شد. اما تا هشت هفته اجازه استفاده از تامپون یا برقراری رابطه جنسی را ندارید.

بسته به میزان سفت کردن کانال واژن، ممکن است به برخی از بیماران دستور داده شود که از دیلاتور استفاده کنند. دستگاه دیلاتور واژن با هدف بازآموزی عضلات دیواره واژن در داخل آن قرار می‌گیرد و می‌تواند به‌آرامی عضلات داخل واژن را بکشد تا عمق و کالیبر مناسب واژن حفظ شود.

سعی کنید بعد از عمل واژینوپلاستی دقیقا طبق دستورالعمل پزشک عمل کنید تا خطراتی مانند عفونت و خونریزی بیش‌ازحد شما را تهدید نکند. مواردی مانند:

  • به مدت شش هفته فعالیت بدنی شدید انجام ندهید.
  • به مدت سه ماه شنا و دوچرخه‌سواری نکنید.
  • دوش گرفتن سرپایی برای اولین ویزیت پزشک بعد از عمل خوب است.
  • برای راحتی بیشتر روی بالش طبی بنشینید.
  • به مدت دو تا سه ماه رابطه جنسی نداشته باشید.
  • در هفته اول روزی یکبار از کمپرس آب سرد استفاده کنید.
  • استرس و نگرانی خود را مدیریت کنید.
  • در چهار تا هشت هفته اول منتظر خروج ترشحات و خونریزی واژینال باشید و به‌جای استفاده از تامپون، از پدهای بهداشتی استفاده کنید.
  • حداقل یک ماه از مصرف دخانیات خودداری کنید.
  • مراقب مصرف خودسرانه داروهای مسکن باشید و آن‌ها را فقط در شرایط ضروری استفاده کنید.

می‌توانید با مطالعه موضوعات رابطه بعد از عمل تنگی واژن نی نی سایت و هزینه عمل تنگ کردن واژن نی نی سایت، به اطلاعات بیشتری در زمینه این جراحی زیبایی و ترمیمی دست پیدا کنید.

خطرات و عوارض عمل زیبایی واژن یا واژینوپلاستی

اصولا هر عمل جراحی در کنار مزایای عالی خود با معایب احتمالی همراه است. از خطرات واژینوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی
  • عفونت (با مشاهده بو یا افزایش ترشحات واژن به‌دلیل رشد بیش‌ازحد باکتری‌ها یا قارچ)
  • درد
  • واکنش آلرژیک به مواد بیهوشی
  • ترومبوز ورید عمقی در اثر تجمع لخته خون در سیاهرگ‌های عمقی

معمولا این مشکلات موقتی هستند و طی چند روز اول به کمک داروهای تجویز شده کنترل می‌شوند. از عوارض واژینوپلاستی که بعضی از خانم‌ها با آن مواجه می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیسپارونی یا مقاربت دردناک: معمولا در اثر باقی‌ماندن جای زخم یا تنگی بیش‌ازحد واژن بروز می‌کند.
  • آسیب به عصب: ممکن است در حین جراحی رخ دهد و باعث بروز بی‌حسی موقت یا دائمی در ناحیه واژن شود.
  • تنگی واژن: تنگی واژن یکی از عوارض شایع واژینوپلاستی است و برای پیشگیری از بروز آن نیاز به ارزیابی تخصصی و کالیبر دقیق میزان برداشت بافت اضافی واژن توسط پزشک است. این مسئله هم بر روی رابطه جنسی و هم بر خروج لخته‌های خون در زمان قاعدگی اثرات بدی دارد.
  • فیستول وزیکوواژینال یا فیستول رکتوواژینال: فیستول وزیکوواژینال یک بافت اضافی غیر طبیعی بین واژن و دستگاه ادراری و فیستول رکتوواژینال یک زائده غیر طبیعی بین واژن و راست‌روده است. هر دو در اثر آسیب به مجرای ادراری یا راست‌روده حین جراحی بروز می‌کنند. بروز این فیستول‌ها یکی دیگر از عوارض دردسرساز واژینوپلاستی است. حتی ممکن است نیاز به انجام جراحی دیگری برای برای ترمیم و حذف آن‌ها باشد. معمولا اگر جراح مهارت کافی را داشته باشد، برداشتن فیستول‌ها خطر زیادی ندارد.

بنابراین با توجه به عوارض ذکر شده، مهارت و تجربه بالای پزشک متخصص زنان و زایمان در انجام جراحی واژینوپلاستی اهمیت زیادی دارد.

عوارض بعد از واژینوپلاستی

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر طبق روابط جنسی خود متوجه شده‌اید که به‌دلیل شلی یا افتادگی بافت واژن نمی‌توانید به رضایت کامل دست پیدا کنید، حتما برای ترمیم و تنگ کردن واژن به روش جراحی واژینوپلاستی اقدام کنید. پس از انجام این جراحی لازم است که برای یک تا دو جلسه تحت نظر پزشک باشید تا خطرات و عوارض جانبی احتمالی کنترل شوند یا از بروز آن‌ها جلوگیری شود. در صورت بروز علائم زیر حتما به‌دنبال مراقبت‌های فوری پزشکی باشید:

  • مواجهه با پانسمان‌های آغشته به خون که می‌تواند نشانه خونریزی بیش‌ازحد باشد.
  • عفونت‌هایی که می‌توانند باعث تب یا خروج ترشحات زرد رنگ از محل برش شوند.
  • دردی که داروها و مسکن‌ها قدرت تسکین آن را ندارند.
  • علائم لخته شدن خون و بروز ترومبوز ورید عمقی مانند تورم غیر طبیعی در کشاله ران یا ساق پا
  • حالت تهوع و استفراغ مداوم که باعث کاهش سطح آب و الکترولیت بدن می‌شود.
  • بی‌اشتهایی و مشکل در بلع
  • تنگی نفس یا مشکل در تنفس
  • افزایش ضربان قلب

درصورتی‌که شرایط مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین زنان برای درمان استفاده کنید. در این سامانه امکان پرسش و پاسخ در مورد واژینوپلاستی تنگ کردن کانال واژن با جراحی نیز وجود دارد.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۲.۲/۵ (۹ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.healthline.comwww.news-medical.netmy.clevelandclinic.orgwww.plasticsurgery.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
57 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لاله
لاله
5 روز قبل

کل هزینه

لاله
لاله
5 روز قبل

سلام مامان های عزیز من رفتم بیمارستان یاس عمل افتادگی و تنگ کردن واژن هزینش ۲میلیون شد با بیمه تامین اجتماعی

الهام
الهام
22 روز قبل

سلام من ۲۸اسفند عمل تنگی واژن کردم هنوز بخیه های بیرون درد می‌کنه میشه بگید طبیعی یا نه

الهام
الهام
22 روز قبل

سلام من. ۷روز واژن رو تنگ کردم بخیله بیرونی هنوز درد دارن طبیعی یا نه

محمدی ۳۸ ساله
محمدی ۳۸ ساله
22 روز قبل

سلام من ۱۸ روز پیش عمل افتادگی مثانه و رحم و لابیاپلاستی انجام دادم اما دو روزه که لبه های لابیا ورم کردن و موقع شستن و راه رفتن خیلی درد میکنه و سوزش داره میشه راهنمایی کنین دلیل ورمش چیه؟

Pp—aga
Pp—aga
2 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۸روز عمل افتادگی و پارگی یا همان زیبایی انجام دادم و لابیاپلاستی تو این ۸روز روزی دو بار در لقن به مدت ۱۰دقیقه تو بتادین و آب میشینم چند روز باید این کار رو انجام بدم ممنون از راهنماییتون با تشکر

دکتر افضلی متخصص زنان
دکتر افضلی متخصص زنان
پاسخ به  Pp—aga
27 روز قبل

سلام نباید در لگن آب و بتادین بشینید ..بتادین زخم رو تازه میکنه بهتره با سرم شستشو هربار که سرویس میرید بشورید

مهین
مهین
3 ماه قبل

سلام
من زایمان طبیعی نداشتم اما دهانه ی ورودی واژنم ب دلیلی برش خورد و باعث گشادی واژنم شده ایا برای تنگ کردنش لازمه عمل یا راه دیگه ای هم هست

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مهین
2 ماه قبل

تحقیق کن،بزن گوگل یاازخانمهایی که تجربه دارن بپرس

پریسا مرادی
پریسا مرادی
4 ماه قبل

سلام من ۱۵روز عمل ترمیمی واژن انجام دادم ۳تا از بخیه هام باز شده و دکتر قرص واژینال نوشته نمیدونم با این همه بخیه چطور استفاده کنم و تا چه حدی میتوانم اپلیکاتور فشار بدم

محمدی ۳۸ ساله
محمدی ۳۸ ساله
پاسخ به  پریسا مرادی
22 روز قبل

با دستتون باید شیافرو استفاده کنین

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام آیا بعمل افتادگی رحم ودوختن پارگی رحم واژن تنگ می‌شود یا باید عمل تنگی واژن جدا انجام داد ممنون

توکلی
توکلی
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

هر دو باهم انجام میشه تنگ کردم اصلا احساس درد ناشتم اما لابیا پلاستی منو بیچاره کرد پماد ترمیم کننده سیکالفیت میزنم الان ۲۵ روزه ولی همش خوابیدم اصلا نمینشینم چون نمیتونم درد دارم

آسیه داوودی
آسیه داوودی
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۱۰روز پیش عمل ترمیم ولابیا انجام دادم اول خیلی درد داشت سه روز بعد بهتر شد تازگی جای بخیه ها درد وسوزش داره آیا مشکل دارد منظورم اینه که ممکنه بخیه باز شده باشه

مریم
مریم
پاسخ به  آسیه داوودی
5 ماه قبل

آره دقیقامنم همینطورسوزش داره

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  آسیه داوودی
2 ماه قبل

نه عزیزم نگران نباش فقط بخیه هات خشک شده به دکترت بگو واست یه پماد بنویسه ازبتادین وسشوار اثلا استفاده نکن که بدتر میشی پماد نخری تاچهل روز اینجوری هستی نمیتونی دووم بیاری

گودرزی
گودرزی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من میخوام عمل تنگی واژن انجام بدم ولی از عوارضش میترسم مشکلی پیش نیاد بعدش؛ لطفا راهنمایی کنید

زهرا
زهرا
پاسخ به  گودرزی
5 ماه قبل

سلام من عمل apr مثانه (افتادگی مثانه)و تنگی واژن همزمان انجام دادم ولی بعد از ۳۱روز موقع نزدیکی درد شدید و سوزش شدید داشتم که به شوهرم اجازه ندادم برای نزدیکی یه کم که داخل میکرد به چیزی سفت گیر میکرد این طبیعیه من باید چیکار کنم خیلی اذیتم

مهتاب احمدی سوال منم همینه
مهتاب احمدی سوال منم همینه
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سوال منم همینه میشه جواب بدین

بهار
بهار
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

زود نزدیکی کردی،۴۵ روز تا۲ماه مناسب هست

مهتاب احمدی سوال منم همینه
مهتاب احمدی سوال منم همینه
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

ه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

منم همین مشکل و دارم توروخدا راهنماییم کنید

نسرین
نسرین
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام من توی آلمان عمل بالاکشیدن رحم ومثانه وتنگ کردن واژن همه راباهم دادم دکترم به توصیه کردتاسه مااصلا رابطه جنسی نداشته باشم وتادوکیلو بیشترچیزسنگین برندارم آهسته راه برم

خانم ۴۵ ساله
خانم ۴۵ ساله
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

سلام منم این عملرو۲۴ روز انجام دادم تا چه مدت نزدیکی ممنوعه

خانم امیری
خانم امیری
پاسخ به  گودرزی
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید منم می خوام عمل تنگی واژن انجام بدم آیا خیلی درد داره بعدش هزینه اش چقدره خواهش میکنم راهنمایی کنید ….

مریم
مریم
پاسخ به  خانم امیری
2 ماه قبل

سلام من اول رفتم پیش این دکترهایی که مطب شخصی دارن وکلی هم توگوگل تبلیغ کردن گفت بیست میلیون میشه بعدش رفتم پیش یه دکترزنان که درمانگاه مینشست که یه نسخه بهم دادگفت بروبیمارستان بستری شواون گفته بودپنج وپونصدولی چون سه تازایمان طبیعی داشتم بیمارستان بیمه موقبول کردوازم سه وپونصدگرفت ولی خوب دکترخودش هم یه زیرمیزی گفت بهم بده ولی اگه نمیدادم هم فکرنکنم خیلی سخت میگرفت من خودم بارضایت دادم بهش

مریم
مریم
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام منم ۳تا زایمان طبیعی داشتم کدوم بیمارستان رفتی

هستی
هستی
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

کدوم بیمارستان ودکتر رفتید؟

فری
فری
پاسخ به  خانم امیری
1 ماه قبل

سلام من این سه روزه انجام دادم هر چهار ساعت شیاف استفاده میکنم به شدت درد داره

فری
فری
پاسخ به  فری
7 روز قبل

منم این چهل روزه انجام دادم خیلی درد داشت

شری
شری
پاسخ به  گودرزی
4 ماه قبل

سلام اصلاعوارض نداره.فقط بعدازپریودیت انجام بده که توهم نیفته..

صدف
صدف
1 سال قبل

سلام خسته نباشد خانم دکترمن ۱۷روز پیش عمل لابیاو تنگی واژن داشتم وبعد ی هفته بود ک خون ریزی شدید داشتم و دردی ک شدید گرفتم لخته خونی افتاد و کم شد خون ریزی ب دکترم مراجعه کردم و معاینه کردو گفت چیزی نیس آیا امکان بازشدن بخیه هام هست چون معاینه کردن یا ن.والانم چنتا بخیه از دیشب داره از واژنم خارج میشه اشکال نداره ممنونم از لطفتون جواب بدین

پری
پری
پاسخ به  صدف
2 ماه قبل

اشکال نداره اگه بخیه هات جذبی هست اونا دیگه جوش خوردن بخیه ها خود ب خود میفتن

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  پری
18 روز قبل

من انجام دادم فقط تا۶ماه رابطه نداشته باشی خوبه چون اگر درحین رابطه تکان شدیدی بخوره باز باز میشه وجای بخیه هانمیشه دوباره بایدجابه جابشن داقون میشی

رشیدی
رشیدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشین من ۳۰ سال سن درم اگه واژنمو تنگ کنم سنم بره بالا باز شل میشه ممنون .

لطفی
لطفی
پاسخ به  رشیدی
1 سال قبل

سلام خانوم دکتر من۳۰ سالمه الان ۱ماهه عمله تنگی واژه انجام دادم حس میکنم زیاد تنگ نشدم چون انگشتم به راحتی داخل میره ایا به اندازه کافی تنگ نشدم ممنون میشم جواب بدین

زهرا
زهرا
پاسخ به  لطفی
10 ماه قبل

یه ماهه عمل تنگی واژن انجام دادم انگشتم راحت میره تو ممکنه تنگی ب درستی انجام نشده باشه

کریمی
کریمی
پاسخ به  زهرا
6 ماه قبل

سلام من مدت دو ماهه عمل تنگی انجام دادم دوهفته بعد عمل چیزی شبیه پریود داشتم به پزشک گفتم قرص محسن بهم داد یک هفته بهتر شدم و بعد دوباره خونریزی دارم بازم مثل پریود
ممکنه بخیه ها از داخل باز شده باشه
در ضمن خونریزی همراه با بو می باشد ولی خارش ودرد ندارم

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  کریمی
18 روز قبل

ببخشی رابطه داشتی مگر

سارا
سارا
پاسخ به  زهرا
5 ماه قبل

سلام ببخشید جای بخیه هامیره یامیمونه

شری
شری
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

میره

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  سارا
18 روز قبل

بستگی به گوشتتوپوستت داره بعضیهاجای چاقوهم پا‌ک میشه

قازی
قازی
پاسخ به  زهرا
2 ماه قبل

کدم انگشتت

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  قازی
18 روز قبل

انگشت کچیکه

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام ۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳

محمداکرم
محمداکرم
پاسخ به  زهرا
1 روز قبل

سلام۰۹۹۱۳۰۴۳۱۰۳

الهام
الهام
پاسخ به  لطفی
3 ماه قبل

تام

باران
باران
پاسخ به  لطفی
3 ماه قبل

چقدهزینه کردی

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  باران
18 روز قبل

من دوستم همه روحساب کرد گفت اسمشم نیار

قازی
قازی
پاسخ به  لطفی
2 ماه قبل

خوب اگه انگشتت نره توش چه جوری میشاشی

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  لطفی
18 روز قبل

ببخشی انگشتت خیلی باریکه خوبه بیشتراز این دیگه موقع رابطه گریه میکنی

جواد
جواد
پاسخ به  رشیدی
3 ماه قبل

بروپلومش کن براایندت خوبه

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  جواد
18 روز قبل

چیروپلمپ کنه

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  رشیدی
18 روز قبل

نه بستگی به کمرت داره بعضی از کمرها هرکاریش بکنی شل میشن هالاگشادیش مشکل داره یاافتادگیش

سوسن
سوسن
1 سال قبل

سلام اگر پوست خارجی واژن نازک شده باشد ونیاز به ترمیم باشد دوخت وودوز بهتره یا لیزر ؟منظور جلی بخیه بعد از زایمان میباشد

احمدی
احمدی
پاسخ به  سوسن
1 ماه قبل

سلام منم همین سه تا عمل انجام دادم بعد از دو ماه نزدیکی برام خیلی سخت شد نمدنم چکارکنم

گلی نصار
گلی نصار
پاسخ به  احمدی
18 روز قبل

نیم ساعت قبل از رابطه یه پوشاک بار وقن خیث کن بزار بعدرابطه کمی باز میشه

دکمه بازگشت به بالا