درمان اندومتریوز در طب سنتی

علت بیماری اندومتریوز و راهکارهای سنتی درمان آن

درمان اندومتریوز با طب سنتی

اندومتریوز (Endometriosis) یک اختلال است که بر سیستم تولید مثل خانم‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. باعث می‌شود بافتی شبیه به آندومتر (پوشش داخلی رحم) در خارج از رحم در مناطقی مانند تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ، شکم و روده رشد کند. در مواردی، آندومتریوز می‌تواند در خارج از ناحیه لگن نیز گسترش یابد.

احساس درد در ناحیه لگن اولین علامت اندومتریوز است که اغلب در دوران قاعدگی بروز می‌کند. از دیگر علائم آن می‌توان به لکه‌بینی و خونریزی بین پریودها، خونریزی زیاد در طول قاعدگی، احساس درد هنگام ادرار کردن یا دفع مدفوع، درد هنگام مقاربت، ناراحتی‌های گوارشی مانند نفخ و حالت تهوع و خستگی مفرط اشاره کرد.

اگرچه هنوز علل اصلی بروز این بیماری مشخص نیست اما پزشکان معتقدند که ممکن است به دلیل اختلال سیستم ایمنی بدن، انتقال سلول‌های آندومتر توسط رگ‌های خونی یا سیستم لنفاوی، داشتن سابقه جراحی‌هایی  مانند هیسترکتومی یا سزارین، تغییر شکل سلول‌های صفاقی به سلول‌های شبه آندومتر و احتمالا بازگشت خون قاعدگی به داخل حفره لگن از طریق لوله‌های فالوپ بروز کند.

جالب است بدانید که درمان‌های پزشکی رایج این بیماری که شامل تغییر سبک زندگی، دارو درمانی (به خصوص داروهای ضد درد)، هورمون درمانی و جراحی هستند، معمولا فقط به کنترل علائم بیمار کمک می‌کنند و منجر به درمان قطعی نمی‎شوند. در حالی که مانند همه درمان‌های شیمیایی عوارض خاص خود را نیز دارند.

به همین دلیل، امروزه بسیاری از خانم‌ها به دنبال یافتن درمان‌های طبیعی مانند داروهای گیاهی و درمان آندومتریوز با طب سنتی هستند.

روش های درمان اندومتریوز

اگر به دنبال درمان‌های مکمل و جایگزین هستید، ممکن است شنیده باشید که برخی از گیاهان برای بهبود اندومتریوز بسیار موثر هستند. برای آشنایی با درمان‌های گیاهی و نحوه درمان آندومتریوز در طب سنتی طبق جدیدترین تحقیقات، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

بهترین داروی گیاهی برای درمان اندومتریوز

استروژن یک هورمون زنانه است که رشد طبیعی آندومتر را کنترل می‌کند. عدم تعادل در این هورمون باعث تشدید درد و سایر علائم ناشی از ضایعات اندومتریوز می‌شود.

در واقع اندومتریوز یک وضعیت وابسته به استروژن است. به این معنی که افزایش هورمون استروژن می‌تواند رشد و التهاب ضایعات اندومتریوز را تشدید و این وضعیت را دردناک‌تر کند. به همین دلیل است که تغییرات طبیعی میزان استروژن قبل و حین چرخه قاعدگی، منجر به افزایش علائم می‌شوند.

گروهی از ترکیبات گیاهی به نام ایزوفلاون ممکن است با مسدود کردن آنزیم آروماتاز ​​علائم اندومتریوز را کاهش دهند. این آنزیم آندروژن (هورمون مردانه) را به استروژن تبدیل می‌کند. بر همین اساس است که طرفداران داروهای گیاهی استدلال می‌کنند که این داروها می‌توانند سطح استروژن را تنظیم کنند، رشد ضایعات اندومتریوز را کند کرده یا درد را کاهش دهند.

با این حال، هیچ مطالعه‌ای نحوه عملکرد داروهای گیاهی را دقیقاً مشخص نکرده است. در عوض، تحقیقات بر این موضوع متمرکز شده‌اند که آیا برخی مکمل‌های گیاهی می‌توانند علائم را کاهش دهند یا خیر. از قویترین داروی گیاهی برای درمان اندومتریوز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کورکومین و درمان اندومتریوز

کورکومین که همان ماده موثره موجود در زردچوبه است، ممکن است بتواند به تنظیم هورمون‌های شما کمک کند و رشد چسبندگی‌های آندومتر را آهسته کند.

نویسندگان یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ به بررسی سلول‌های آندومتر در محیط آزمایشگاهی پرداختند. آنها دریافتند که کورکومین می‌تواند تولید استرادیول (نوعی استروژن) را سرکوب کند، در نتیجه بر سرعت رشد سلول‌های آندومتر موثر است.

دانشمندان در حال حاضر به دنبال فهمیدن نحوه عملکرد این روش در بدن انسان نیز هستند زیرا دریافتند که کورکومین با کاهش عملکرد محرک پروتئین‌های پیام رسان که واکنش التهابی را آغاز می‌کند، می‌تواند مستقیماً التهاب را نیز کاهش دهد. در مبحثی با عنوان درمان گیاهی آندومتریوز دکتر خیراندیش به نکات بیشتری در این زمینه اشاره شده است.

جالب است بدانید که وقتی این بیماری تخمدان‌ها را درگیر می‌کند، ممکن است کیست‌هایی به نام کیست اندومتریوما یا کیست آندومتریوز نیز ایجاد شوند. مشخص شده است که مصرف منظم زردچوبه یا قرص‌های مکمل کورکومین، در درمان گیاهی کیست تخمدان اندومتریوز موثر است.

گیاه پنج انگشت درمان اندومتریوز

امروزه گیاه پنج انگشت یا ویتکس (vitex)، یک درمان قطعی آندومتریوز با طب سنتی محسوب می‌شود. براساس یک بررسی در سال ۲۰۱۶، مطالعات در محیط آزمایشگاه نشان می‌دهد که این گیاه ممکن است رفتار گیرنده‌های استروژن را تغییر دهد.

به همین دلیل است که امروزه از این درمان برای کنترل علائم بی‌نظمی قاعدگی، درد سینه و سندرم پیش از قاعدگی (PMS) نیز استفاده می‌شود. در ۲۵% از خانم‌ها، بروز اندومتریوز با ناباروری همراه است. طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۹، مصرف گیاه پنج انگشت می‌تواند بر بهبود ناباروری در اثر اندومتریوز تأثیر بگذارد.

گیاهان دارویی درمان اندومتریوز

پوست درخت کاج و درمان اندومتریوز

بر اساس مطالعه معتبری که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، پوست کاج ممکن است به عنوان یک عامل ضد التهابی عمل کند. از آنجایی که التهاب بخش مهمی از روند پیشرفت اندومتریوز است، محققان بررسی کرده‌اند که آیا مصرف دمنوش پوست درخت کاج می‌تواند بر بهبود آن تأثیر بگذارد یا خیر.

مشخص شده است که عصاره پوست کاج می‌تواند به همراه داروهای ضد بارداری خوراکی برای کاهش درد آندومتریوز عمل کند. توجه به این نکته ضروری است که افرادی که فقط از داروهای ضد بارداری استفاده می‌کردند، کاهش درد را نیز تجربه کردند.

بابونه و درمان اندومتریوز

امروزه گیاه بابونه به دلیل خواص آرام‌بخشی که دارد محبوبیت زیادی پیدا کرده است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که چگونه کریسین، ماده موثره موجود در بابونه، می‌تواند سلول‌های آندومتریوز را از بین ببرد. همچنین ممکن است چرخه زندگی سلول‌های آندومتر را تغییر دهد که بر روی روند رشد آن‌ها موثر است. امروزه کارشناسان از مکمل بابونه، برای درمان اندومتریوز در طب سنتی استفاده می‌کنند.

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۴ نیز مشخص شد که بابونه می‌تواند علائم سندرم پیش از قاعدگی را کاهش دهد. مسئله‌ای که به کاهش علائم اندومتریوز نیز کمک زیادی می‌کند. جالب است بدانید که عسل نیز حاوی کریسین است و مصرف همزمان آن با دمنوش بابونه می‌تواند روند درمان را تسریع کند (عسل درمانی اندومتریوز).

اسطوخودوس و درمان اندومتریوز

اسطوخودوس یک گیاه دارویی است که بسیاری از افراد از آن برای آرامش‌بخشی ذهن و خواب راحت‌تر استفاده می‌کنند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵ نیز نشان داد که ماساژ بدن به خصوص لگن با اسانس اسطوخودوس، می‌تواند به کاهش درد در دوران قاعدگی کمک زیادی کند. در نتیجه این روش بر روی کاهش دردهای قاعدگی شدید ناشی از آندومتریوز نیز موثر است.

نعناع بیابانی و درمان گیاهی اندومتریوز

نعناع دارای خواص آنتی‌ اکسیدانی است. محققان یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ معتقد هستند که مکمل‌های آنتی اکسیدانی می‌توانند درد لگن ناشی از اندومتریوز را کاهش دهند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ نشان داد که دمنوش نعناع می‌تواند شدت درد ناشی از دردهای قاعدگی و آندومتریوز را کاهش دهد.

زنجبیل و درمان طب سنتی اندومتریوز

یک مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۴ و یک مطالعه دیگر در سال ۲۰۱۶ هر دو نشان دادند که زنجبیل می‌تواند درد ناشی از قاعدگی را کاهش دهد. این مسئله نشان می‌دهد که زنجبیل می‌تواند تأثیر مشابهی بر درد همراه با اندومتریوز داشته باشد.

دارچین، میخک و گل رز برای درمان اندومتریوز

در مطالعه معتبری در سال ۲۰۱۳ از ترکیب اسانس دارچین، میخک و گل رز به عنوان ماساژ آروماتراپی برای کاهش درد قاعدگی و خونریزی استفاده شد. جالب است که نتایج مثبت این روش برای خانم‌های مبتلا به اندومتریوز نیز موثر واقع شد. توصیه می‌کنیم شواهد مربوط به دارچین و اندومتریوز را دست کم نگیرید.

خواص دارچین در درمان اندومتریوز

گیاه بوزیدان یا آشواگاندا درمان اندومتریوز

یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ نشان داد که خانم‌های مبتلا به آندومتریوز، سطح بالاتری از هورمون کورتیزول را دارند. هورمونی که در پاسخ به استرس‌های بدن دخیل است. مشخص شده است که گیاه آشواگاندا می‌تواند با کاهش استرس، سطح این هورمون را نیز کاهش دهد.

چای سبز برای درمان اندومتریوز

محققان ثابت کرده‌اند که چای سبز باعث مسدود شدن آنزیم آروماتاز ​​و مانع رگزایی می‌شود. اصلی‌ترین ماده مغذی فعال موجود در چای سبز اپی‌گالوستاچین ۳ گالت (EGCG) نام دارد. یک بررسی در ۲۰۲۱ نشان داد که EGCG ممکن است رشد و گسترش ضایعات اندومتریوز را متوقف کند.

یک بررسی جداگانه که در سال ۲۰۲۱ منتشر شد نیز از این یافته‌ها پشتیبانی و اشاره می‌کند که EGCG همچنین ممکن است شدت درد را در خانم‌های مبتلا به این مشکل کاهش دهد. کشف این شواهد، امید درمان کیست اندومتریوز با طب سنتی را افزایش داده است.

دمنوش گیاهی برای اندومتریوز

گل مغربی برای درمان گیاهی اندومتریوز

در مورد مسئله گل مغربی و اندومتریوز، بهتر است بدانید که خواص شگفت‌انگیزی از آن مشاهده شده است. گل مغربی به دلیل داشتن اسید چرب‌های ویژه دارای خواص ضد التهابی است و می‌تواند سطح هورمون‌های بدن را تنظیم کند. به همین دلیل، اثرات مفیدی از آن برای رفع مشکلات خانم‌ها قبل از عادت ماهیانه و دردهای لگنی در اندومتریوز مشاهده شده است.

رازیانه برای درمان گیاهی اندومتریوز

در گذشته از دمنوش رازیانه برای کاهش دردهای قاعدگی استفاده می‌شده است. رازیانه حاوی ماده‌ای به نام فیتواستروژن است که باعث گرم نگهداشتن رحم و تخمدان می‌شود و سرعت رشد ضایعات آندومتریوز را کاهش می‌دهد. برای بهبود اثرات آندومتریوز و رازیانه، توصیه می‌کنیم دانه‌های این گیاه را همراه عسل مصرف کنید. شما می‌توانید روی این ترکیب برای درمان گیاهی کیست اندومتریوما نیز حساب باز کنید.

گیاهان چینی برای درمان گیاهی اندومتریوز

متخصص طب سنتی چین معتقد هستند که علت بروز آندومتریوز، ایست خون است. ضایعات زمانی ایجاد می‌شوند که سرعت حرکت خون کند شده و در شکم و سایر نقاط بدن تجمع پیدا کند.

مطالعه‌ای نیز اخیرا نشان داد، گیاهان چینی که برای درمان ایست خون استفاده می شوند، در مقایسه با استروئید پروژسترون در کاهش درد آندومتریوز پس از جراحی لاپاراسکوپی بهتر عمل می‌کنند. اشکال خوراکی و تنقیه‌ای این گیاهان نیز درد را به اندازه داروی استروئیدی دانازول تسکین می‌دهند.

امروزه میان خانم‌ها موضوع عنبر نسارا و اندومتریوز بسیار مطرح شده است. تصور می‌کنند که به کمک دود آن می‌توانند علائم این بیماری را کاهش دهند. در حقیقت، متخصصان طب سنتی این مسئله را تایید نمی‌کنند و بیشتر بر روی درمان‌های خوراکی با داروهای گیاهی و شروع یک رژیم غذایی مناسب تاکید دارند.

البته باید بدانید که این داروهای گیاهی بیشتر نقش درمان مکمل و تسکینی را دارند. این بدان معناست که هنوز هیچ روش تأیید شده‌ای برای مصرف آنها وجود ندارد و هیچ دوز استانداردی از آنها که برای همه افراد مفید باشد وجود ندارد.

گفتگوی آنلاین با متخصصان طب سنتی

بنابراین در مورد مصرف آنها حتما به پزشک خود اطلاع دهید و با یکی از متخصصان طب سنتی مشورت کنید. مانند داروهای شیمیایی، مکمل‌های گیاهی ممکن است عوارض جانبی ایجاد کرده و با سایر داروها تداخل داشته باشند. طبق دستور ارائه شده آنها را مصرف کنید.

درمان خانگی اندومتریوز

درمان خانگی اندومتریوز مطابق نظر متخصصان طب سنتی

طب سنتی علاوه بر مصرف داروهای گیاهی، معتقد به رعایت اصول زیر نیز است:

  • افزایش مصرف مواد غذایی مانند کرفس، کلم بروکلی، کلم پیچ، گل کلم، جعفری، دانه‌های سویا، نخود، باقلا، پسته و بادام زمینی برای کاهش علائم اندومتریوز. مشخص شده است که کلم بروکلی برای کیست اندومتریوز نیز موثر است زیرا با وجود ترکیب آلی به نام ایندول، ممکن است کمی با اثرات استروژن مقابله کند.
  • کاهش مصرف غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع شده. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که قرار گرفتن در معرض سموم خاصی در طول زمان، ممکن است خطر ابتلا به آندومتریوز را افزایش داده و علائم آن را بدتر کند. سمومی مانند دیوکسین‌ها و بی‌فنیل‌های پلی‌کلرید (PCBs) در چربی‌های حیوانی ذخیره شده هستند.
  • مصرف کرم‌های گیاهی حاوی سویا یا گیاه یام وحشی. از ریشه و پیاز گیاه یام برای استخراج یک استروئید گیاهی به نام دیوسژنین استفاده می‌شود که در نهایت از آن برای برای تهیه فرم زیستی از هورمون زنانه پروژسترون استفاده می‌شود. این کرم‌های گیاهی می‌توانند با توقف رگزایی، به مسدود شدن مسیر تغذیه ضایعات آندومتریوز کمک کنند. در نتیجه در کنترل درد و پیشگیری از تشکیل ضایعات جدید موثر هستند. می‌توانید از آنها بر روی قسمت فوقانی قفسه سینه، مچ دست یا داخل بازوها یا ران‌ها استفاده کنید.
  • افزایش مصرف مواد غذایی مانند تخم مرغ، روغن ماهی و ماهی سالمون و ساردین. متخصصان طب سنتی معتقد هستند که این مواد غذایی حاوی ترکیباتی (اسیدهای چربی) هستند که به کاهش التهاب در آندومتریوز کمک می‌کنند.
  • افزایش مصرف انگور، توت ها و آجیل. مطالعات نیز نشان داده‌اند که این مواد غذایی حاوی ماده مغذی رزوراترول هستند که با مسدود کردن آروماتاز ​​و آنزیم‌های COX-2 باعث کاهش تورم و درد می‌شوند. در نتیجه دریافت این ماده مغذی ممکن است درد لگن و گرفتگی‌های قاعدگی را تا حد زیادی کاهش دهد.
  • اجتناب از مصرف زیاد قند و شکر. بهتر است از مصرف کربوهیدرات‌های فرآوری شده که سبوس کمی دارند خودداری کنید. در کنار آن، مصرف میوه‌ها و سبزیجات طبیعی را افزایش دهید. چاقی می‌تواند علائم اندومتریوز را تشدید کند.

درمان اندومتریوز با طب سوزنی

طب سوزنی شامل قرار دادن سوزن‌های کوچک در پوست برای درمان درد و سایر مشکلات سلامتی است. بررسی در سال ۲۰۱۷ نشان داد که طب سوزنی ممکن است به کاهش درد لگن و شکم و کوچک شدن اندازه ضایعات در زنان مبتلا به اندومتریوز کمک کند.

یک بررسی سیستماتیک و متاآنالیز منتشر شده در سال ۲۰۱۸ نیز نشان داده است که در بین روش‌های مورد مطالعه، فقط طب سوزنی به طور قابل توجهی درد بیماران را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم در این مورد با یکی از متخصصان طب سوزنی مشورت کنید.

درمان طب سوزنی اندومتریوز

چه زمانی به پزشک یا متخصص طب سنتی مراجعه کنیم؟

به محض مشاهده علائم اندومتریوز باید با پزشک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید. پیشنهاد می‌کنیم همزمان از متخصصان طب سنتی نیز کمک بگیرید و هر دو روش درمانی جدید و طب سنتی را ادغام کنید. یک انتخاب آگاهانه می‌تواند کمک زیادی به شما برای بهینه‌سازی برنامه مراقبتی و حفظ سلامت کند.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان و درمان آندومتریوز

اگر شرایط مراجعه حضوری را ندارید، از پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان یا متخصصان طب سنتی پذیرش ۲۴، مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید و مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های آن‌ها استفاده کنید. حتی از این سامانه برای درمان اندومتریوز با طب سنتی نیز می‌توانید استفاده کنید.

۳.۲/۵ (۱۹ نظر)

منبع
www.webmd.comwww.medicalnewstoday.comwww.healthline.comwww.verywellhealth.comwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
84 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لاله محمدزاده
لاله محمدزاده
4 ماه قبل

سلام خانومی هستم ۴۴ساله ۳سال درد شدید لگن کمر و ورم بدن داشتم هیچ دکتری متوجه نشد تا اینکه ۷ماه پیش پزشکی تشخیص به آندومتریوز تخمدان چپ والان هم تخمدان راست دادن و گفتن کسی که آندومتریوز داره نباید اصلا پریود بشه تا باعث پخش بیماری به لگن و روده وووو نشه منتها مشکل من اینه من فقط رو تخت خوابیدم از درد شدید شکمی نه میتونم بشینم نه سر پا وایستم .هنوز هم دستور جراحی هم ندادن من با این درد ۵ماهه رو تخت خوابیدم چیکار کنم کمکم کنید

لاله محمدزاده
لاله محمدزاده
پاسخ به  لاله محمدزاده
4 ماه قبل

من مشکل که با آندومتریوز دارم درد شدیدی که با آمپول کترولاک و هیوسین هر روز دارم رو تخت مدت ا میکنم لطفا کسی راه حلی بزارن من درد دارم خیلی درد دارم بصورت یکسره

الین
الین
پاسخ به  لاله محمدزاده
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند

منیژه محمدنژاد
منیژه محمدنژاد
پاسخ به  الین
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر دارو گیاهی اندوما رو چجوری تهیه کنیم

الین
الین
پاسخ به  منیژه محمدنژاد
1 ماه قبل

تو اینترنت یا اینستا سرچ کنید میاره میتونید سفارش بدید

محمد
محمد
پاسخ به  منیژه محمدنژاد
26 روز قبل

@tebmehdi1 اینستا تولید میکنه

Miss hoseini
Miss hoseini
پاسخ به  الین
2 ماه قبل

سلام.کیست رو از بین میبره؟

الین
الین
پاسخ به  Miss hoseini
1 ماه قبل

بله

حسینی
حسینی
پاسخ به  الین
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید اسم این داور چی است

محمد
محمد
پاسخ به  حسینی
26 روز قبل

@tebmehdi اینستا

پرنیا
پرنیا
پاسخ به  الین
17 روز قبل

میشه بگین کدوم گیاه

نازیلا انگوتی
نازیلا انگوتی
پاسخ به  الین
15 روز قبل

واقعا تاثیر داشت

شادی
شادی
پاسخ به  لاله محمدزاده
3 ماه قبل

ب اینستا پونیک دارو برید وومن دیفند قرص سفارش بدی خیلی خوب میشی
پونیک دارو

الین
الین
پاسخ به  لاله محمدزاده
4 ماه قبل

اگر میخواهید آندومتریوزتون درمان بشه از داروی گیاهی آندوما استفاده کنین من خودم آندومتریوز داشتم با مصرف چندین دوره آندوما کیستم از بین رفت در صورتیکه در طب مدرن درمانی جز عمل رو برای این بیماری پیشنهاد نمیدن که اونم با عمل مجددا در آینده چسبندگی عود میکنه

مینو
مینو
پاسخ به  الین
4 ماه قبل

ازکجا تهیه کنیم

راضیه
راضیه
پاسخ به  الین
4 ماه قبل

سلام من هم تازگیا فهمیدم که این بیماری رو دارم واقعا شما باداروی گیاهی برطرف شد

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  راضیه
1 ماه قبل

سلام اره من با سرکه سیب با عسل درمان شدم کیست سکلاتی ۷سانتی بر طرف شد

الهام عظیمی
الهام عظیمی
پاسخ به  فاطمه
23 روز قبل

سلام وقتتون بخیر
طریقه ی مصرفتون چطور بود

نازنین
نازنین
پاسخ به  الین
3 ماه قبل

سلام این داروی گیاهی اندوما کجا میشه تهیه کرد

شیرین
شیرین
پاسخ به  لاله محمدزاده
4 ماه قبل

سلام،تو اینستاگرام تحت نظر فلوار تاجیکی باشید درمان دارن واسش بدون جراحی,خیلیا ک باید رحمشونو درمیاوردن با فلورا نتیجه دیدن و بعدم بچه دار شدن
پیجشون bardari_flora

لیلی
لیلی
5 ماه قبل

سلام من ۳۲سال سن دارم بعداززایمان سزارین ۸سال درگیراندمتریوزهستم.آخرین دکتری که این قضیه رومطرح کردن که هیچ علاجی نداره وتنهاراهی که میتوان ازدرد آن خلاص شوداینکه بایدصبرکنم تایائسه بشم.وگرنه نه دارویی برابرطرف کردنش هست ونه میتوان آن راجراحی کرد.ونه میتوان باردارشد.

الین
الین
پاسخ به  لیلی
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند

نازنین
نازنین
پاسخ به  الین
4 ماه قبل

سلام میگم کجاگیرمیاد؟؟؟

محمد
محمد
پاسخ به  نازنین
26 روز قبل

@tebmehdi1

م.انصاری
م.انصاری
6 ماه قبل

سلام من الان بیست روزه خون ریزی دارم ۳۵سالمه مجردم.بعدازپریودیم هنو ادامه داره ومتاسفانه لخته های خون زیاده

م.انصاری
م.انصاری
پاسخ به  م.انصاری
6 ماه قبل

بعد سنو دادم گفته دیواره رحمت ضخیمه ولی علت اینکه چراضخیمه رونمیدونم .

ععه
ععه
پاسخ به  م.انصاری
6 ماه قبل

تاا

حقگو
حقگو
پاسخ به  م.انصاری
5 ماه قبل

شاید کیست داشته باشی؟ اگر میخوای نتیجه خوب بگیری سونو انجام بده وقتی مشخص شد چیه برو پیش طبیب سنتی ماهر

شهلا
شهلا
7 ماه قبل

سلام کسی هست بهم جواب بده تورو خدا سونو هم انجام دادم هیچیم نیست چیکار کنم موندم برم کورتاژ یا نه

حقگو
حقگو
پاسخ به  شهلا
5 ماه قبل

به طبیب سنتی مجرب مراجعه کن

اعظم حسینی
اعظم حسینی
10 ماه قبل

یه ماه خونریزی شدید داشتم بعد یه ماه رفتم سونوگرافی نتایجش ضخیم شدن دیواره رحم هستش که اگر با دارویی که خانم دکتر تجویز کردن رفع نشه باید کرتاژ انجام بشه نظر شما چیه خانم دکتر؟؟

شهلا
شهلا
پاسخ به  اعظم حسینی
7 ماه قبل

سلام من ۱۵ روز پریود هستم از روز هفتم پریودم از خون لخته بزرگ دفاع میشه دکتر بهم دارو تجویز کرده خوب نشدم بعد آمپول تجویز کرد الان هم خونریزی قطع نشده به من گفت برم کورتاژ اگه خونریزی قطع نشد منم میترسم برم کرتاژ مشکل من چیه با طب سنتی خوب میشم؟

مرضیه
مرضیه
11 ماه قبل

سلام.من روز ۸ پریودم ضخامت رحمم ۱۲ بود که دکتر مجبور شد سیکل رو کنسل کنه چیکار کنم ضخامت بیاد پایین؟؟

م نصیری
م نصیری
1 سال قبل

سلام خدا قوت
در سونو برایم مشخص شده که مبتلا به اندومتریوما هستم میوم ۷۴×۸۴ میلیمتر ،با ضخامت مخاط اندومتر نرمال (۴میلیمتر)،کیست بزرگ در کلدوساک خلفی به اندازه ۷۴×۹۲×۹۷ با حجم ۳۵۳ سی سی
و وجود کیست ۵۶×۴۰و حجم ۳۳ سی سی دارم و مطرح شده که آندومتریوما است و مایع آزاد مختصر در لگن هم دیده شده
خواهش میکنم راهنمایی کنید. آیا درمانی دارم و اینکه خطر ناکه. خیلی نگرانم کمکم کنید

صبا
صبا
پاسخ به  م نصیری
5 ماه قبل

سلام.داروی گیاهی اندوما را مصرف کنید.توی اینترنت سرچ کنید

الین
الین
پاسخ به  م نصیری
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

م مح
م مح
1 سال قبل

سلام این اطلاعاتی که مرقوم فرمودید یه اشکالی داره.من هم بیمار اندومتریوزی هستم و دکترها شدیدا توصیه میکنن که رازیانه نخور. رازیانه برای کیست معمولی درمان خوبی هست ولی برای اندومتریوز مثل یک خوراک می مونه و تشدید میکنه.حتی جهاد دانشگاهی اردبیل یه وبسایت داره بنام برگ بهشت. من از اونها هم دارو گرفتم توی مشاوره گفتن اصلا رازیانه نخور.پنج انگشت هم مدت زیادی مصرف کردم تاثیر روی من نداشت. ولی کپسول زردچوبه و چای بابونه خیلی تاثیر خوبی داشت.همچنین گل قاصدک و سرخارگل

زهرا
زهرا
پاسخ به  م مح
6 ماه قبل

سلام منم مشکل شما رو دارم دکتر گفته درمان نداره نمیدونم باید جکار کنم

سیده سادات حسینی
سیده سادات حسینی
پاسخ به  م مح
5 ماه قبل

سلام عزیزم آیا داروهای برگ بهشت برای اندومتریوز شما جواب داد؟

الین
الین
پاسخ به  م مح
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

مهناز
مهناز
پاسخ به  الین
1 ماه قبل

الین چند گرفتی انصافا ؟؟؟؟

سمیرا
سمیرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشی .من چند وقت پیش درگیر بیماری آندومتریوز شدم دکتر رفتم و گفتن از نوع گرید ۴و پیشرفت ش زیاده.هم رحم و تخمدان و کف لگنم درگیر بود،دستور جراحی هیسترکتومی دادن و انجام دادم الان بعد چهار ماه از عملم باز دوباره کف لگنم با یه دونه تخمدانم که واسم نگه داشتن آندومتریوز زده الان من چیکار کنم؟درمانی که بیشتر آسیب نبینم.ممنونم

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط سمیرا
فاطمه
فاطمه
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

سلام .من هم مشکل این خانم رودارم دارم میرم تازه هیستروکومی بشم .ترسم اینه که دوباره مثل این خانم بشم ومجددا مجبور بشم برم عمل بشم.ضمنا ۵۰ سالمه .ممنون میشم راهنماییم کنید

سیما
سیما
پاسخ به  سمیرا
5 ماه قبل

سیما

الین
الین
پاسخ به  سمیرا
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

محبوبه
محبوبه
پاسخ به  الین
4 ماه قبل

چقذر تبلیغات میکنید متوجه شدیم

الین
الین
پاسخ به  محبوبه
1 ماه قبل

برای شما مشکلی ایجاد میکنه راهنمایی و کمک به درمان بیماران؟؟؟؟ اگر تجربه ی آندومتریوز رو داشته باشین درکشون میکنین. چه ایرادی داره کمک به همنوع خود؟؟؟؟ شما مشکل داری؟؟؟

آیما
آیما
پاسخ به  الین
13 روز قبل

برای بزرگ شدن رحم و آندومتریوز خوبه این دارو؟

آیما
آیما
پاسخ به  الین
13 روز قبل

چون من ضخامت رحمم به ۲۰ رسیده

سما
سما
پاسخ به  الین
3 ماه قبل

سلام منم میوم فیبرم کیست صخامت رحم دارم میشه از گیاه آندوما استفاده کنم

ق ف
ق ف
پاسخ به  الین
2 ماه قبل

سلام ممنون که اطلاعات رو در اختیار مشکلدارا می زارین، از کجا تهیه کنیم

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام

زهرا
زهرا
1 سال قبل

سلام من ۴۳سال دارم اندومتریوز دارم دگتر گفته لگن ورحم وتخمدان درگیر هستند باید عمل کنید به نظر شما چه کار باید بکنم

افسان
افسان
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام به کلینیک فوق تخصصی ابن سینا تهران مراجعه کنید.فوق العاده هست

سما
سما
پاسخ به  افسان
1 سال قبل

سلام ببخشید من الان ۳ سال کیست آندومتر دارم وهمین کیست باعث شود که من نتوانم بازار شوم دکتر هم زیاد رفتم همیش دارو بری هورمون رشت تخمدانی دادچون تخم گذاری نمیش ضعیف وتخمک ایجاد میش خیلی کوچک هست راحل میخواهم #

الین
الین
پاسخ به  سما
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

م.م
م.م
پاسخ به  الین
3 ماه قبل

بسه دیگه هر یه سوال شما اینا می نویسین

سیما
سیما
پاسخ به  افسان
5 ماه قبل

کلنیک ابن سینا بسیار کادر بی ادب بی مربوطه داره برای اولین بار رفتم نوع برخوردشان بی بی ادبانه بود ی گروه وحشی حرامزاده هستن خدا ازشون نگذره

الین
الین
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

مریم ساسان فر
مریم ساسان فر
1 سال قبل

سلام.۴۵ سالمه.خیلی ساله اندومتریوز دارم.لاپاراسکوپی کردم.ولی الان دوباره خیلی درد دارم.پریود نامنظمه.میگن اگه بچه نمیخوای باید رحم و تخمدان رو در بیاری؟ ایا این تنها راه حله که این درد رو نداشته باشم؟ pmsهم مصرف کردم.

ر سنجابی
ر سنجابی
2 سال قبل

سلام مگ ۴۶ سال دارم کیست اندومتر یوز دارم الان چند وقته لکه بینی دارم گاهی تا ۱۰ الی ۱۵ روزم طول میکشه

سوسن
سوسن
2 سال قبل

من ۲۶ سال دارم و کمر درد استم و پریود من در یک ماه سه بار میایه و بشتر از هفت روز است اما پریود کم است حتا دو هفته میره پریود

م نصیری
م نصیری
2 سال قبل

۴۳ ساله هستم و کیست و آندومتریوز که منجر به چسبندگی در تخمدان و روده شده دارم درد زیادی ندارم دوره قاعدگی دوماهه پیش ۷ روزه و این ماه با احتیاب دو روز لک بینی ۷ روز شده این دوره ۲ روز کمتر بود
درد کم ولی حس ورم در شگم را دارم

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  م نصیری
2 سال قبل

ایا داروی خاصی برای کنترل اندومتریوز استفاده میکنید ؟
هر چند درمان قطعی ندارد.

لیلی
لیلی
پاسخ به  کارشناس ارشد زهرا قربانی
10 ماه قبل

سلام من۴۵سالمه کیست اندومتریوز دارم دکتر میگه بایدرحم و تخمدان رابرداری ورودهام هم درگیر شده نمیخوام رحم و تخمدان بردارم راهنمایی میخوام لطفا

الین
الین
پاسخ به  م نصیری
4 ماه قبل

داروی گیاهی آندوما رو بخورید و از شر بیماری آندومتریوز رها بشین من تمام دردهای وحشتناکم با این دارو ازبین رفت برای همین دوست دارم به همه پیشنهاد بدم همه از شر این بیماری رها بشند شدیدا توصیه میکنم براتون حتما استفاده کنید انشالله شما هم نتیجه میگیرید

فریبا
فریبا
پاسخ به  الین
3 ماه قبل

سلام طرز استفادشو میگین

الین
الین
پاسخ به  فریبا
1 ماه قبل

یک بسته ی گیاهیه ۴۰ روزه هست خودشون طرز استفاده رو میگن بهتون و روی بسته هم نوشته شده

زهرا اکبری
زهرا اکبری
2 سال قبل

سلام ۴۰سالمه.کیست اندومتریوز دارم یه بار عمل باز انجام دادم۱۵سال پیش الان یک سال دوباره کیست اذیتم میکنه درد هنگام نزدیکی وکمردرد بعدازاون به حدی زیاده که انگار کمرم شکسته…..

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا اکبری
1 سال قبل

سلام من به خاطر خونریزی ولکه بینی وترشحات قهوهای رنگ به متخصص زنان مراجعه کردم وبعد از کورتاژ داخل رحم در مطب ونمنه برداری تشخیص درآوردن رحم ویا سوزاندن داخل رحم را دادند به نظر شما من باید چه کار کنم

فریبا
فریبا
پاسخ به  زهرا اکبری
3 ماه قبل

منم دارم این بیماری الان ۳۳ سالمه و از ۲۶ سالگی درگیرشم

نرگس حبیبی
نرگس حبیبی
2 سال قبل

سلام من سال ۹۸ با دردهای شدید شکمی به دکتر مراجعه کردم و بعد دکتر تشخیص آندومتریوز دادند وگفتند که باعث چسبندگی رحم تخمدان وروده وشکم شده وباید لاپاراسکوپی بشم ولی بعد از عمل هیچوقت خوب نشدم والآن هم روز به روز دارم بدتر میشم وبازهم چسبندگی ها برگشته و روده ام هم درگیرشده حالا میتونم عمل درآوردن رحم و تخمدان را انجام دهم یا میشه درمان کرد من ۳۸ سال سن دارم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  نرگس حبیبی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مریم
مریم
2 سال قبل

سلام و عرض ادب
کیست اندومتریوما ۳ سانت درمان دارد؟ امکان بارداری هست با وجود این کیست؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مریم
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

آیما
آیما
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
13 روز قبل

سلام من ضخامت اندومتر دارم ۲۰ میلی شده رحمم هم ی کم بزرگ شده ۳۹ سالمه ی ماه خونریزی و لکه بینی دارم دکتر گفت شاید به کورتاژ احتیاج باشه کمسول ترنسید بهم داد گفت درد میاد زیر دلت و ی لخته باید بیوفته تا امروز ک با درد شدید افتاد ازمایش بارداری هم دادم منفی بود باید چکار کنم؟

زینب
زینب
پاسخ به  مریم
1 سال قبل

سلام من ۴۲میلی کیست آندومتر یوما داشتم وبا همان کیست باردار شدم و الان یک پسر دوساله دارم اما همچنان آندومتریوز را هم دارم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام اره با سرکه سیب با روغن مالشی زیتون شکمت چرب کن

مشهور
مشهور
2 سال قبل

سلام.خانمی هستم ۴۵ ساله مدتی است به بیماری اندومتریوز دچار شدم قبلا فقط موقع پریود درد داشتم ولی الان بعد پریود هم درد دارم.الان باید چیکار کنم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  مشهور
2 سال قبل

سلام خب آندومتریوز دارید باید تحت درمان باشید چون ممکنه دردتون در کل سیکل ادامه دار باشه بهتر هست که دارو استفاده کنید

کفایت
کفایت
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
1 سال قبل

سلام خانمی هستم سن ۳۷ سال هنگام پریودی ودردمعقددارم چکارکنن

کفایت
کفایت
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
1 سال قبل

سلام خانمی هستم سن ۳۷ساله هنگام پریود ودردمعقد چکارکنم

لیلی
لیلی
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
10 ماه قبل

سلام من ۴۴سالمه اندومتریوز دارم دکتر میگه تخمدان و رحم ورودهات درگیرن باید رحم و تخمدان رابرداری ایا تنها راه همینه لطفا راهنمایی کنید

ایران
ایران
پاسخ به  لیلی
1 ماه قبل

سلام به من هم دکتر گفته لوله چپ را باید دربیاری

دکمه بازگشت به بالا