درمان خانگی جوش واژن | آیا جوش واژن خطرناک است؟

پماد کلوتریمازول و اکتیول برای جوش واژن، جوش سفت و دردناک واژن

آشنایی با جوش واژن و راه‌های پیشگیری و درمان آن

جوش واژن یک عارضه دردناک و در عین حال بی‌خطر بوده و به‌سادگی قابل درمان است. با این حال، به واسطه حساسیت بالای دستگاه تناسلی این عارضه می‌تواند مشکلات و ناراحتی‌های زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند. برای آشنایی بیش‌تر با عوامل مؤثر در ایجاد این قبیل جوش‌ها و روش‌های درمان و پیشگیری از بروز آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه شوید.

جوش واژن در زبان انگلیسی

در زبان انگلیسی برای بیان جوش واژن از اصطلاح vaginal pimple یا genital pimple استفاده می‌شود.

جوش واژن چیست؟

جوش واژن عبارت از یک یا چند برآمدگی ریز و دایره‌ای شکل است که در ناحیه دستگاه تناسلی ایجاد شده و ممکن است ملتهب و عفونی بوده یا به رنگ پوست و غیر چرکی باشد. در واقع، جوش‌های واژن درست شبیه آکنه‌هایی هستند که ممکن است در کل نواحی بدن به‌وجود آیند. در مواردی، بروز این قبیل جوش‌ها با احساس درد و سوزش همراه بوده و ممکن است به‌صورت تکی یا خوشه‌ای پدیدار شوند. جوش‌هایی که گسترش نیافته، رشد نکرده یا موقتاً با احساس درد همراه باشند غالباً طبیعی به حساب می‌آیند. با این حال، در صورت دردناک بودن این قبیل جوش‌ها یا تغییر فرم آن‌ها پس از مقاربت لازم است هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ با بهترین پزشکان متخصص زنان و زایمان ایران مشورت کنید.

عوامل مؤثر در ایجاد جوش واژن

جوش واژن غالبا در اثر تجمع چربی، باکتری، تحریک پوست، عدم رعایت بهداشت یا به دلیل اختلالات هورمونی پدیدار می‌شود. عمده‌ترین دلایل شناخته‌شده بروز این عارضه را می‌توان چنین برشمرد:

مشاوره آنلاین با متخصص زنان

درماتیت تماسی

درماتیت تماسی (Contact dermatitis)

جوش های دردناک بدون چرک در ناحیه دستگاه تناسلی عمدتا در اثر درماتیت تماسی پدیدار می‌شوند. این عارضه معمولاً از حساسیت به برخی محصولات بهداشتی یا مواد معطر ناشی می‌شود. از عمده‌ترین عوامل مؤثر در بروز آلرژی و پدیدار شدن جوش دردناک واژن را می‌توان چنین برشمرد:

  • صابون‌ها، ژل‌های شست‌وشو و محصولات معطر
  • برخی دستمال‌های مرطوب زنانه، دئودورانت‌های خوش‌بو کننده واژن، لوسیون، پودر یا عطر
  • برخی تامپون‌ها و نوارهای بهداشتی حساسیت‌زا
  • شوینده‌های واژینال
  • کاندوم، کرم‌های مرطوب‌کننده و روان‌کننده واژن، برخی لوسیون‌ها یا کرم‌های محرک و داروهای از بین برنده اسپرم یا اسپرم‌کش‌ها
  • برخی داروهای موضعی بدون نسخه
  • مواد شوینده و پاک‌کننده لباس

در عین حال، استحمام ناکافی و نامناسب به‌ویژه در فصول گرم سال ممکن است با عوارضی نظیر عرق‌سوز شدن، باقی ماندن طولانی‌مدت ترشحات واژن، ادرار یا مایع منی در سطح دستگاه تناسلی همراه بوده و علت جوش زدن بیرون واژن به حساب آیند. واقعیت این است که هرگونه تحریک پوستی ممکن است به ایجاد جوش منجر شود.

فولیکولیت (Folliculitis)

بروز جوش سر سفید در ناحیه تناسلی زنان ممکن است نتیجه عفونت پیاز مو در اثر رشد باکتری باشد. تراشیدن موهای ناحیه تناسلی یکی از دلایل احتمالی عفونت و التهاب فولیکول‌های مو یا فولیکولیت است. برخی از موهای تراشیده شده در هنگام رشد مجدد به سمت پوست برگشته و ایجاد حساسیت می‌کنند. در مواردی هم موهای این ناحیه در لایه‌های داخلی پوست رشد کرده و منجر به التهاب فولیکول‌ها و عفونت می‌شوند.

هیدرآدنیت عفونی (Hidradenitis suppurativa)

هیدرآدنیت عفونی (Hidradenitis suppurativa) که از آن با عناوینی نظیر HS یا acne inversa نیز یاد می‌شود، عارضه‌ای مزمن است که بر روی غدد عرقی ایجاد شده و عمدتاً با بروز جوش های دردناک بدون چرک به‌ویژه در منطقه واژن همراه است. البته، جوش در ناحیه تناسلی مردان نیز غالباً از همین عارضه ناشی می‌شود.

مولوسکوم کنتاژیوزوم (Molluscum contagiosum)

مولوسکوم کنتاژیوزوم (Molluscum contagiosum) نوعی عفونت ویروسی پوستی یا مخاطی است که ممکن است با ایجاد جوش در ناحیه تناسلی مردان و زنان همراه باشد. استفاده از برخی داروهای موضعی یا خوراکی در برطرف کردن این عارضه تأثیرگذار است. در صورت ابتلا به این بیماری، لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کرده یا از مشاوره آنلاین مامایی پذیرش ۲۴ مشورت کنید.

مشاوره آنلاین مامایی

آشنایی با برخی مشکلات مشابه با جوش واژن

جوش واژن تنها یکی از مشکلات ناحیه دستگاه تناسلی به حساب می‌آید. عوارض دیگری هم وجود دارند که از نظر ظاهری درست مشابه جوش هستند. از این میان می‌توان موارد زیر را برشمرد:

کیست‌های بارتولین (Bartholin)

کیست‌های بارتولین (Bartholin) غالباً در اثر مسدود شدن غده‌هایی به همین نام پدیدار می‌شوند. این غده‌ها در اطراف دهانه واژن قرار داشته و با ترشح مایع، فضای آن را مرطوب می‌کنند. انسداد مجاری آزادکننده ترشحات این غدد منجر به تولید نوعی کیست می‌شود که شباهت زیادی به جوش دارد. این کیست‌ها معمولاً بدون درد و خوش‌خیم بوده و با مراجعه به پزشک می‌توان آن‌ها را تخلیه کرد.

تبخال دستگاه تناسلی

تبخال دستگاه تناسلی از نظر ظاهری شبیه جوش بوده و غالباً در اطراف دهانه واژن و مقعد ظاهر شده و قابل‌درمان است.

زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یک عارضه ویروسی است که از طریق مقاربت و در اثر ابتلا به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) پدیدار می‌شود.

تگ یا منگوله پوستی

تگ یا منگوله پوستی یک زائده گوشتی است که معمولاً در کشاله ران یا زیر بغل ظاهر شده و به هیچ عنوان، سلامت انسان را با خطر مواجه نمی‌کنند. برای برطرف کردن این زوائد گوشتی لازم است به پزشک مراجعه کنید.

چگونه از بروز جوش واژن پیشگیری کنیم؟

با توجه به عوامل مؤثر در بروز جوش واژن روش‌های پیشگیری از آن را می‌توان چنین برشمرد:

  • رعایت بهداشت فردی، استحمام منظم و تعویض لباس زیر
  • استفاده از محصولات بهداشتی بدون عطر و ضد حساسیت
  • به حداقل رساندن استفاده از دوش‌های واژینال
  • اجتناب از پوشیدن مداوم لباس‌ زیر و شلوار تنگ
  • استفاده از لباس زیر نخی
  • خشک نگه‌داشتن محیط اطراف دستگاه تناسلی
  • فشار ندادن جوش‌ها و جلوگیری از گسترش مشکلات پوستی به بخش‌های مجاور
  • مراجعه منظم به پزشک

درمان مشکلات جوش واژن

انواع راه‌های درمان جوش واژن

جوش واژن اگر به واسطه حساسیت و تحریک پوست بروز کرده باشد به‌تدریج و خودبه‌خود برطرف می‌شود. با این حال، در صورت ادامه این وضعیت و افزایش احساس درد یا عفونت لازم است به پزشک مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ با متخصصان امر مشورت کنید. به‌طور کلی، راه‌های درمان جوش واژن عبارت‌اند از:

درمان دارویی جوش واژن

آنتی بیوتیک برای درمان جوش واژن

پزشک معالج برای درمان درماتیت تماسی از آنتی‌بیوتیک‌ها، داروهای ضد آلرژی خوراکی و موضعی نظیر پماد برای جوش ناحیه تناسلی استفاده خواهد کرد. در عین حال، لازم است علل ابتلا به این بیماری به‌خوبی بررسی شود. به همین منظور، ممکن است پزشک معالج انجام برخی آزمایش‌ها را تجویز کند. با آگاهی از دلایل مؤثر در ایجاد بیماری از بروز مجدد آن پیشگیری خواهد شد.

درمان خانگی جوش واژن

بهره جستن از روش‌های درمان خانگی جوش تناسلی مستلزم اجتناب از دستکاری مداوم محل عارضه و شستن منظم دست‌ها و ناحیه تناسلی با آب و صابون ضد باکتری است. به این ترتیب، شما به‌سادگی می‌توانید از گسترش باکتری‌های تشدیدکننده التهاب و عفونت جلوگیری کرده و به بهبود عارضه کمک کنید. اصلی‌ترین روش‌های خانگی درمان جوش واژن عبارت‌اند از:

مشاوره درمان جوش واژن

کمپرس آب گرم

برای انجام این کار، کافی است یک حوله یا دستمال نخی تمیز را به آب گرم آغشته کرده و روی محل قرار داده و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. روزانه ۳ تا ۴ بار این کار را تکرار کرده و هر بار از پارچه تمیز استفاده کنید. گرمای آب به افزایش گردش خون ناحیه ملتهب کمک می‌کند. این امر موجب بهبود روند خون‌رسانی و افزایش تعداد گلبول‌های سفید در ناحیه عفونی خواهد شد. حضور گسترده گلبول‌های سفید از مهم‌ترین عوامل مؤثر در درمان جوش سر سفید در ناحیه تناسلی زنان به حساب می‌آید.

تغذیه سالم

تغذیه سالم و مصرف خوراکی‌های سرشار از ویتامین C و A و همچنین، نوشیدن مقادیر قابل‌توجهی آب می‌تواند در متعادل کردن سطح PH خون و دفع سموم مؤثر باشد. مجموع عوامل یاد شده به بهبود جوش تناسلی کمک می‌کند.

درمان گیاهی جوش واژن

روش‌های درمان گیاهی جوش تناسلی عبارت‌اند از:

پماد عسل و زردچوبه

پماد برای جوش واژن

عسل و زردچوبه از خواص آنتی‌باکتریال و ضد عفونی‌کننده برخوردارند. برای درمان جوش واژن با استفاده از عسل و زردچوبه کافی است این مواد را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و روی محل موردنظر قرار دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباس زیر، پیشنهاد می‌کنیم یک قطعه گاز استریل را روی محل عارضه قرار داده و چند ساعت منتظر بمانید. بهتر است این کار را شب قبل از خواب انجام داده و صبح روز بعد، ناحیه موردنظر را به‌خوبی شست‌وشو دهید. با تکرار این عمل، تنها ظرف چند روز جوش تناسلی بهبود خواهد یافت.

ترکیب زردچوبه و شیر و سرکه

مقادیر مساوی شیر و سرکه را با یکدیگر مخلوط کرده و اندکی زردچوبه به آن اضافه کنید. مخلوط به‌دست آمده را بجوشانید. یک قطعه گاز استریل را به این ماده آغشته کرده و بر روی محل عارضه قرار داده و حدود ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. این کار را روزی دو بار تکرار کرده و پس از چند روز نتیجه را مشاهده کنید.

روغن کرچک

استفاده از روغن کرچک در درمان جوش واژن تأثیرگذار است. کافی است روزی دو تا سه بار اندکی از این ماده را روی جوش تناسلی بمالید. این کار را به مدت سه تا چهار روز تکرار کرده و نتیجه را مشاهده کنید.

ترکیب پودر زردچوبه و زنجبیل

برای درمان جوش تناسلی، کافی است مقادیر مساوی پودر زردچوبه و پودر زنجبیل را با یکدیگر ترکیب کرده و با اضافه کردن اندکی آب آن را به‌صورت خمیری شکل درآورید. به مدت سه تا چهار روز ماده به‌دست آمده را روی محل عارضه مالیده و صبح روز بعد به‌خوبی شست‌وشو دهید. برای جلوگیری از کثیف شدن لباس زیر، لازم است محل را با یک قطعه گاز استریل بپوشانید.

روغن یا عصاره درخت چای

روغن یا عصاره درخت چای از خواص آنتی‌باکتریالی و ضدالتهابی برخوردار است. این ماده از دیرباز برای درمان انواع جوش و التهابات پوستی مورداستفاده قرار می‌گرفته است. کافی است روزانه دو تا سه بار چند قطره از این عصاره روغنی را بر روی محل موردنظر مالیده و پس از گذشت چند روز شاهد بهبود این عارضه پوستی باشید.

عصاره فندق افسونگر (Witch-hazel)

فندق افسونگر نام گیاهی است که به شکل درختچه می‌روید. عصاره این گیاه از خواص ضدالتهابی برخوردار بوده و در درمان آکنه و اگزما کاربرد دارد.

فرق زگیل تناسلی با جوش واژن چیست؟

برای آشنایی با فرق زگیل تناسلی با جوش واژن ابتدا لازم است بدانید هر دو مورد یاد شده از شایع‌ترین بیماری‌های ناحیه تناسلی به حساب می‌آیند. اغلب افراد، این عارضه‌ها را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. جوش‌های ناحیه واژن معمولاً زایده‌هایی گرد، برجسته و نرم هستند که اغلب بر روی پوست اطراف دستگاه تناسلی ایجاد می‌شوند. این در حالی است که زگیل‌های تناسلی عمدتاً برجستگی‌هایی سفت و ناهمواری هستند که به گل‌کلم شباهت دارند. جوش و زگیل تناسلی هر دو به‌صورت برجستگی‌های منفرد یا به‌صورت خوشه‌ای مشاهده می‌شوند. از عمده‌ترین تفاوت‌های جوش و زگیل تناسلی می‌توان موارد زیر را برشمرد:

  • سطح جوش گرد و صاف است. این در حالی است که سطح زگیل تناسلی ناهموار و سفت است.
  • جوش تناسلی عمدتاً بر روی پوست رشد می‌کند. ولی زگیل تناسلی معمولاً بر روی مخاط واژن، دهانه داخلی یا ولو واژن، مقعد یا آلت تناسلی مردان پدیدار می‌شوند.
  • جوش تناسلی ممکن است به رنگ سرخ یا صورتی و عفونی و ملتهب باشد. اما زگیل تناسلی معمولاً در رنگ‌های گوشتی، صورتی یا قهوه‌ای دیده می‌شوند.
  • جوش تناسلی معمولاً دردناک است. این در حالی است که زگیل تناسلی معمولاً با احساس خارش و سوزش و حساسیت همراه است.

آیا بروز جوش تناسلی در دختر مجرد طبیعی است؟

جوش تناسلی از شایع‌ترین عوارضی است که در دوران نوجوانی مشاهده شده و مطلقا با رابطه جنسی ارتباطی ندارد؛ بنابراین، بروز این عارضه در دختران مجرد را می‌توان امری عادی تلقی کرد. لازم است توجه داشته باشد، این جوش‌ها به هیچ عنوان خطرناک نبوده و به‌سادگی قابل‌درمان هستند.

با توجه به آن چه گفته شد، جوش واژن عارضه‌ای شایع است که غالبا در اثر التهاب فولیکول‌های مو در ناحیه تناسلی مشاهده شده و معمولاً با عفونت همراه است. بروز این عارضه با فعالیت‌های جنسی فرد کاملاً بی‌ارتباط بوده و ممکن است در دختران و پسران مجرد نیز مشاهده شود. در مواردی، پدیدار شدن این جوش‌ها با درد و التهاب بسیار زیادی همراه بوده و ممکن است با انسداد غدد اطراف واژن توأم باشد. در این صورت، لازم است هر چه سریع‌تر به پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان سایت پذیرش ۲۴ مراجعه کرده یا از طریق خدمات مشاوره آنلاین پذیرش ۲۴ با متبحرترین متخصصان ایران در تماس باشید.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

۳.۳/۵ (۱۵ نظر)

منبع
genitalwarts.irwww.healthline.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
149 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
‌رهایی
‌رهایی
1 روز قبل

سلام خسته نباشید من ۱۶ سالمه و تا به حال رابطه ی جنسی نداشتم ، چند وقت پیش هم موهای واژنم با ژیلت زدن و وقتی زدم چوش داشت واژنم یدونه نبود و اینکه یه سری چیز های سیاه مثل جوش سر سیاه ولی برجسته روی قسمتی بیرونی واژنم بود که فشار دادم اومدن بیرون، میشه توضیح بدید داستان چیه

هانی
هانی
1 ماه قبل

سلام الان ۷ساله ازباسن وواژنم جوش هایه چرکی خیلی بزرگ درمیادبدجورم دردناکه چیکارکنم تااینادرمان شن

نازی
نازی
3 ماه قبل

سلام من دخترم ۱۳ سالمه داخل واژنم یه جوش در اومده ودوروورشمعین همون جوش ولی ریز هست تروخدا کمک کنید بهم بگید این چیه من خیلی میتر سم لطفا کمکم کنید و زود جواب منو بدید این نشانه چی هست
درضمن اینکه من هنوز پریود نشدم تاحالا

رها
رها
پاسخ به  نازی
3 ماه قبل

ب دکتر مراجعه کنی بهتره . یا از نرم افزار دکتر دکتر و.. ندا سالاری یا یکی دیگر انتخاب کن

ارميتا
ارميتا
3 ماه قبل

سلام من یکساعت پیش یه خارش عجیبی ابتدای واژنم داخلش،البته نه لبه هاش یا اطرافش،دوتا دونه در اومده خارش داره ممکنه بزور خودمو کنترل میکنم نخارونمش ممکنه خدای نکرده زگیل باشه استرس دارم.

حنانه
حنانه
3 ماه قبل

سلام من دوروز که داخل لبه داخلی واژنم جوش زدم روز به روز بزرگ تر شده خیلی در داره رنگ پوستمه یک جوش و چند شاخه ایی نیست به اندازه یه بند انگشت مجرم میشه یه راه حل بگین که درمان کنم جوشمو

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط حنانه
اکرم فرهادی
اکرم فرهادی
پاسخ به  حنانه
2 ماه قبل

۷

م.خ
م.خ
3 ماه قبل

سلام. چند روزیه در قسمت تناسلی جوش زده. من مجرد هستم. چه کار باید کنم

M a
M a
3 ماه قبل

سلام من ترشح زیاد داشتم رفتم دکتر گفت زخم دهانه رحم داری و یه جوش سمت چپ دهانه رحمت داری
می خواستم ببینم آیا واقعا اونجا هم ممکنه جوش بزنه چون از یه دکتر دیگه پرسیدم گفت نه این امکان نداره
اگه همچین چیزی ممکنه چیکار باید بکنم

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط M a
فلور
فلور
4 ماه قبل

سلام بچه هاااا کمک
بچه ها روی واژنم ینی لابه لای پره هاش یه جوش زدم من خالیش کردم و پره خون و چرک بود من ازدواج کردم ممکنه زگیل باشه؟چیکار کنم بنظرتون

سلام من داخل واژنم جوش زدم وخیلی درد داره دوروز بز
سلام من داخل واژنم جوش زدم وخیلی درد داره دوروز بز
پاسخ به  فلور
3 ماه قبل

زیگل نییت جوش چون زگیل چرک خون نداره منم یه بار اینجوری جوش زدم خالیش کردم الان جاشم نمونده

فاطمع
فاطمع
5 ماه قبل

سلام من نزدیک پریودم که میشه یه جوش بزرگ در واژنم درمیاد بعد دوهفته ام دوباره خوب میشه الان دوباره این جوش دراومده علتش چی هستش؟

استقلالیم
استقلالیم
پاسخ به  فاطمع
4 ماه قبل

سلام بیا نزدیک نگاهش کنم

سلام من داخل واژنم جوش زدم وخیلی درد داره دوروز بز
سلام من داخل واژنم جوش زدم وخیلی درد داره دوروز بز
پاسخ به  استقلالیم
3 ماه قبل

سلام منداخل واژنم جوش زده خیلی درد داره وروز ب روز بزرگ تر شده صورتی و یدونس و چند شاخه ایی نیست ولی ب اندازه دوبند انگشت کوچیک چطور درمانش کنم من دخترم و روم نمیشه برم پیش دکتر

رها
رها

با برو دکتر یا پزشکهای آنلاین صحبت کن اما بگرد با تجربه پیدا کن نرم افزار ها دکتر دکتر و…

فرخنده
فرخنده
5 ماه قبل

سلام من بیماری کلیوی دارم پیوند شدم وبدنم خیلی جوش میزنه ودور واژن وباسن ومغعد وکشاله رونم زیاد وبزرگ ریز اقلب چرکی میزنه خارج میشن خوب میشه باز میزنه خیلی ناراحتم میکنه گاهی اوقات نمی تونم بشینم درد دارن فشارشون میدم خوب میشن من چکار کنم درمان شم

سامره
سامره
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر بنده ب تازگی دورواژنم یه جوش خیلی بزرگ و دردناک همراه باسوزش درآورده بودم و خیلی نگران بودم خلاصه بدون اینکه ب دکتر مراجعه کنم خودم با مواد درمان کردم و دوروزه دوباره زیر نافم همان جوش تکرار شده و خیلی نگرانم کرده آیا عوارض خاصی دارد یا خیر ؟؟؟

اناهیتا
اناهیتا
پاسخ به  سامره
5 ماه قبل

سلام عزیزم ببخشید سوال میکنم میشه لطفا بگید چجوری درمان کردید؟

خسته نباشید
خسته نباشید
پاسخ به  اناهیتا
5 ماه قبل

سلام

نازی
نازی
پاسخ به  سامره
3 ماه قبل

سلام عزیزم میشه بگید چطور درمان کردید

هانا
هانا
7 ماه قبل

سلام من دوازده و نیممه یه جوش بزرگ اطراف واژنم زده و ۴ ماه پیش موها رو با ژیلت کوتاه کردم و مو های بدنم یک ساله که رشد کرده و سینه هامم تقریبا کوچیکه دکتر جوش اطراف واژنم سفته و رنگ پوست به نظر شما زگیله یا جوش خیلی میترسم و هنوز پریود هم نمیشم و از لباس زیر هم واسه سینه و هم واسه واژن استفاده نمیکنم و داخل خانه هم شلوار تنگ نمیپوشم چیکار کنم خیلی میترسم

نازی
نازی
پاسخ به  هانا
3 ماه قبل

دقیقا منم مثل شما هستم

مریم
مریم
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید واژنم زخم شده بود یه پماد زدم بهم هم نوک واژن هم پایینش تامقعد رو گرفت اول جوش جوش بود دست میزدم حس می کردم و فقط روغن میزدم چون خارش می کرد بعد روغن خارشش کمتر میشد ولی الان همینجوری نوکش خارش می کنه چون و میخارونم دورش میسوزه خودش همینجور خارش داره و یه وقت های هم درد می کنه ، و وقتی با صابون شستم سفت شده ی خورده پایین واژن ولی نوکش یکی هست بزرگ هست یه مقدار سفت می ترسم زگیل باشه و حالت پوست پوست هم شده پایین واژن وقتی روغن میزدم .

گلبرگ
گلبرگ
10 ماه قبل

سلام ببخشید من ۷،۸ ماه پیش از ژیلت استفاده کردم بعدش دونه های ریز قرمز رنگی روی واژنم و کشاله رانم زدم دکتر زنان رفتم گفتن شاید زگیل باشه ولی مطمئن نیستم من دوباره دکتر پوست و زنان رفتم گفتن ک حساسیت و جوش عفونیه پماد دادن ک فایده نداشته حالا قطره سالیسیلیک اسید داده من هنوز میترسم زگیل باشه ک نمیرن البته دونه های روی واژنم مثل جوش فشارشون دادم جرمشون خالی شد و خشک شدن حالا چند ماهی میشه رفتن ولی کشاله رانم همچنان مونده

پرنیا
پرنیا
11 ماه قبل

سلام . خسته نباشین.من برای تمیز کردن موهای زایید بدنم از پودر موبر از ژیلت و هم از کرم موبر استفاده کردم همشون حساسیت داشتم خوب نبود بهترین و سالم ترین راه برای از بین بردن موهای زایید بدن چیه ممنون میشم راهنمایی کنین

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  پرنیا
6 ماه قبل

شمع استفاده کن یاهم دستکش

فاطمه گودرزی
فاطمه گودرزی
1 سال قبل

سلام من جوش ریز بیرون واژن دارم خیلی سوزمیزنه علتش چیه مرسی

زینب
زینب
پاسخ به  فاطمه گودرزی
1 سال قبل

سلام جوش خیلی بزرگ بیرون واژنم زدم خارش شدی داره چکارکنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  فاطمه گودرزی
5 ماه قبل

سلام من سه تا جوش ریز لبه بیرونی واژن دارم میخاره علتش چیه درمانش چیه؟

مهناز
مهناز
1 سال قبل

جوش کوچک قرمز با سر سفید روی لابیا نشانه جبست؟ کمی سوزش دارم

سلما
سلما
پاسخ به  مهناز
6 ماه قبل

فک کنم زگیل تناسلی باشه

مریم محمدی
مریم محمدی
1 سال قبل

با سلام روی باسن یه حالت گردی یه کم قرمز که انگار یه چیزی نیش زده هست و کمی خارش داره

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام خوبین خانم دکتر من دخترم ۳۰سالمه ی مدت کوتاهی هست دور واژگونم مقداری دانه های ریز رنگ پوستم زده نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

Vghbvffghvc
Vghbvffghvc
1 سال قبل

سلام من جوش وجای جوش روواژنم هست چجورجای جوش درمان کنم

مریم
مریم
پاسخ به  Vghbvffghvc
1 سال قبل

من هر وقت شیف می‌کنم ی جوش بزرگ درمیاد چگونه درمان کنم که جاش نمونه

سفید برفی
سفید برفی
پاسخ به  مریم
5 ماه قبل

شیو منظورته؟ شیف

سحر
سحر
1 سال قبل

مت خیلی وقته یه جوش زدم مونده چیکار کنم؟

سهیلا
سهیلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید روی لبه های واژن چند روزی هست جوش زده وخیلی دردناک وخیلی ازیتم میکنه وحتی نمیتونم کارهای روزمره ام انجام بدم

اتنا
اتنا
پاسخ به  سهیلا
1 سال قبل

سلام کنار واژنم جوش زد خیلی خارش داره چه پمادی بزنم خوب شه

سکینه
سکینه
پاسخ به  اتنا
1 سال قبل

جوشداخل.واژون

نادیه
نادیه
1 سال قبل

سلام خدمت شما من از بخارهای که پشت واژن من میبراید رنج میبرم بخارهای سخت و سیاه میشه رنگ اش چی کار کنم که ناحیه واژن من پاک و صاف شود دوباره ؟?؟

بانو حسینی
بانو حسینی
1 سال قبل

سلام ببخشید نمیدونم چرا هر وقت موهای واژنم رو میزنم جوش در میاد

بهاردوست
بهاردوست
1 سال قبل

سلام‌وقت بخیر‌من‌تقریبا‌یک‌هفتست‌بالای واژنم‌از سمت بالا ی چیز‌کوچک‌شبیه جوش‌هست‌ک‌وقتی‌دست‌میزنم‌درد‌میکنه‌چی‌میتونم‌استقاده‌ده‌کنم‌ومتاهلم‌‌

سلین
سلین
پاسخ به  بهاردوست
1 سال قبل

سلام من چند روزیه یه جوش بزرگ روی لابیا ناحیه تناسلی م دراومده خیلی درد داره قبلا هم درمی آوردن ولی بزرگ نبود چیکارکنم خوب شه

بانو حسینی
بانو حسینی
پاسخ به  سلین
1 سال قبل

سلام ببخشید نمیدونم چرا هر وقت موهای واژنم رو میزنم جوش در میاد

مظاهری
مظاهری
پاسخ به  بهاردوست
1 سال قبل

سلام روی واژن دخترمجردم جوش واژن زده وکمی دردناکه .چیکار کنم؟؟؟

خانم مرادی
خانم مرادی
پاسخ به  بهاردوست
11 ماه قبل

سلام خانم دکتر یه جوش بزرگ به واژن ام در اومده خیلی اذیتم میکنه نمیتونم بشینم یا راه برم چیکار کنم لطفا راهنماییم کنی مرسی

زهرا
زهرا
1 سال قبل

زائده شبیه جوش سر سفید در یکی از لبه های ناحیه تناسلی ایجاد شده، درمانش چیست؟و اینکه میسوزه و خارش هم داره

نازنین
نازنین
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

با سلام
چندروزی هست روی باسنم ی جوش که با درد همراه هست و از زیر پوست برآمده شده .و اطراف دهانه رحم نیز ۳یا۴ دونه جوش های زیرپوستی که اونم امروز همراه با درد بود .مجرد هستم رلطفا راهنمایی کنید

نازی
نازی
پاسخ به  نازنین
27 روز قبل

سلام واسه منم مثل شما شده

زهرا محمدی
زهرا محمدی
1 سال قبل

من ازوقتی که باردار بودم دهانه واژنم یه جوشهای قرمز رنگی میزنه بعضی مواقعه عفونیه وبعضی مواقعه فقط قرمزی داره، الان پسرم۲سالشه ومن ۳بار این اتفاق برام پیش اومده،هرچیم دکترمیرم درحدی برام پماد مینویسه که توزمان موقتی برطرف بشه، واقعا زجر میکشم، هم خارش داره هم سوزش زیاد، ازتون میخام دارویی روبرام بگید که کلا برای همیشه برطرفش کنه، ممنون میشم

زهرا محمدی
زهرا محمدی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
سلام خسته نباشید

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام جوشهای آبدار دردناک اطراف کلیتوریس چی هستن

معصومه
معصومه
پاسخ به  مریم
10 ماه قبل

سلام من جوشهای آبدار ودرد ناک کنا ر واژنم میزنه باید چه کار کنم ،درمان چیه ؟

مهتاب٪
مهتاب٪
پاسخ به  مریم
2 ماه قبل

سلام عزیزان.من چند وقته خارش خیلی شدید در اطراف بیرونی واژن دارم وخیلی هم آزار دهنده هستش چکار باید بکنم.ممنون میشم راهنماییم کنید.

آرزو
آرزو
1 سال قبل

سلام ببخشید من نزدیک به یک ماه درواژنم دو سه تا جوش مانند زدم یکبار رفتم دکتر گفتن چیزی نیست دارو ندادن اما الان حس میکنم یه کمی بزرگتر شده

فرشته
فرشته
پاسخ به  آرزو
1 سال قبل

من ۱۸سالمه متاهل هستم دوروزه درد وحشتناکی رو ناحیه بیکینی احساس میکنم وقتی با آینه نگا کردم دو تا جوش سر سفید پایین روی پوسته خارجی واژنم بود چکارکنم خیلی درد بدی داره

حیدری
حیدری
پاسخ به  فرشته
1 سال قبل

برو دکتر احتمالا ویروس قارچ داری ک قرص میدن خوب میشی

ستاره
ستاره
1 سال قبل

سلام من موم میزنم ودرناحیه بکینی جوش قرمز زده چه پمادی بزنم تا جوش وجای ان نمونه ولک نشه پماد ان ان استفاده کردم ولی هنوز

ماهی
ماهی
پاسخ به  ستاره
1 سال قبل

مشکل منم همینه

زکیه
زکیه
1 سال قبل

سلام ۱۷سالمه مجردم ببخشید وقتی که اپلاسیون می مونم بدنم چوش های بزرگی می‌کنه خیلی نگرانم میشه بگید علتش چیه

ستاره
ستاره
پاسخ به  زکیه
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من موم میزنم والان دوماه تمام بکینیم جوش زده وقرمز شده دارم پماد ان ان میزنم ولی خوب نشد میشه بفرمایی چه پمادی استفاده کنم تا جاش بره ولک نزنه

پیری
پیری
پاسخ به  زکیه
1 سال قبل

سلام اخیرأ برا وایتنینگ رفته بودم چند روزه جوش های سفت و دردناکی در قسمت‌های داخلی (کلیتوریس)و اطراف آن دراومدن چه کاری باید انجام بدم.ممنون میشم اگر پاسخ بفرمایید

(ع)
(ع)
2 سال قبل

سلام دودفعس ک از پودر موبر استفاده کردم که باعث شده روی واژنم جوشای قرمز بزنه
خارش و التهاب دارم از چه چیزی استفاده کنم تا زودتر خوب شه

رُز
رُز
2 سال قبل

هر ماه در ناحیه تناسلی جوش های قرمز بدام در میاد میشه ی دارویی برام تجویز کنید

پریا
پریا
پاسخ به  رُز
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.ببخشید من روی لبه ی واژنم یه جوش درومده.الان این بار سومه که اتفاق میافته.همیشه قبل از پریودیم یه جوش دقیقا همون جا میزنه.ایا علت خاصی داره؟و اینکه دارم پماد هیدروکورتیزون استفاده میکنم.

آرزو عتیقی
آرزو عتیقی
2 سال قبل

جوش تناسلی هر ماه برام در میاد

نیکا
نیکا
2 سال قبل

شلام خسته نباشید من یدونه جوش بغل لبه بیرونی واژنم هستش چجوری باید خوب بشه ؟

مریم
مریم
پاسخ به  نیکا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید منم یه جوش بغل لبه بیرونی واژنم هستش چجوری خوب بشه

حدیثه
حدیثه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر خانم دکتر من روی ناحیه تناسلیم جوش های قرمز و سفت و اولش دردناک هم هست بعد از چند روز دردش خوب میشه اما جوش باقی میمونه خطرناکه؟ نیاز به مراجعه ب پزشک هست یا خوب میشه ؟ میشه یه پماد تجویز کنید

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط حدیثه
سمیرا
سمیرا
2 سال قبل

سلام دو روزه واژنم بد می‌سوخت درد هم میکرد وقتی آینه نگاه کردم چند تا جوش زده بود سر سفید ولی الان نگاه کردم حتی به لبه ها هم رسیده و قرمز شدن خیلی اذیتم می‌کنه مخصوصا وقتی میرم توالت لطفا بگید چکار کنم خیلی درد دارم اگر پماد چیزی هست بگید اگر نه که باید برم دکتر

Aaaa
Aaaa
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

Nasrin

Janan
Janan
پاسخ به  سمیرا
1 سال قبل

سلام دوست عزیز مشکل شما حل شد؟چیکار کردید؟
چون منم دقیقا همین مشکلو دارم

ناشناس
ناشناس
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۱۹ ساله مجردم و در نواحی واژن جوش هایی بالا میان که بعضی هاشون چرک دار و بعضی هاشون قرمز هستن

فاطمه گودرزی
فاطمه گودرزی
پاسخ به  ناشناس
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن بیرون واژن جوش های قرمز ریز زده خیلی سوز میزنه علتش چیه مرسی

الناز
الناز
2 سال قبل

سلام من دراطراف واژنم جوش های چرکی زدتعدادبالارفتم دکتربهم پمادکلوتریمازول واژن دادولی هروقت میزنم ازدردتاصبح نمیخوابم ودردم زیادشده به نظرتون جای این پماددارودیگه ی هم هست استفاده کنم؟

ع ج
ع ج
2 سال قبل

سلام من ماه هشت بارداری هستم داخل ران یه جوش زیر پوستی زده باید چیکارکنم خیلی درد داره

ص الغ
ص الغ
2 سال قبل

سلام روی لبه نزدیک کلیتوریس برامدگی ایجاد شده متورم هست زیر پوست هست چه کنم اذیتم

دکتر راحله میرمجربیان
دکتر راحله میرمجربیان
عضو
پاسخ به  ص الغ
2 سال قبل

سلام وقت بخیر بهتره معاینه حضوری صورت بگیره،چون شرح حالتون هم خیلی مختصره، ممکنه کیست بارتولن باشه ممکنه یه آبسه کوچیک باشه بهتره بر اساس معاینه و شرح حال دقیق تر آنتی بیوتیک مناسب دریافت کنید

سوگند
سوگند
2 سال قبل

سلام بنده چن وقتی هست که با خارش و جوش در ناحیه تناسلی مواجه شدم و اذیت میشم ۱۹ سالمه و دختر هستم

Stare
Stare
2 سال قبل

سلام من ۲۰سالمه و باردار هستم.تقریبا ۲هفتس ک روی لبه ی واژنم سه تاجوش زده.ک وقتی فشارشون میدم یه مقدار چرک بیرون میاد ولی خوب نمیشه
دلیلش چی میتونه باشه؟اپلاسیون کردن؟یا قرص ها و هرمونای دوره بارداری؟
و اینکه چیکارشون باید بکنم ک از بین بره

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط Stare
ریحانه
ریحانه
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه چند تا جوش در ناحیه تناسلی دارم یعنی داخل نیست و کنار دهانه هست باید چه کار کنم خیلی نگرانم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ریحانه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

زیبا
زیبا
2 سال قبل

سلام من چند ماهی هست عادت ماهانه نمیشم پانزده سالم هست
چه جوری باید درمان کنم خودمو؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  زیبا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

mohi
mohi
پاسخ به  زیبا
1 سال قبل

برودکتر

ال آی
ال آی
پاسخ به  زیبا
3 ماه قبل

ادم تووپونزده سالگی یه شش ماه قطع میشه

ننن
ننن
2 سال قبل

سلام من دو ماهی میشه در حینی که پریود میشم یکسری جوش های همرنگ واژنم میزنم که خیلیم دردناکن تخلیه که میکنم از توشون خون میاد فقط
بعضی اوقاتم مثل جوش چرک دارن
فقط زمان پریودی اینطوری میشم
پدامم هموناس که قبل استفاده میکردم دوشیزه هسنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ننن
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مهسا
مهسا
2 سال قبل

سلام…من دو روز پیش خودارضایی کردم و از دیشب یکی از لابیا مینورها ورم کرده و روش یه برآمدگی ریز مثل جوش بوجود اومده که درد داره و هیچوقت تاحالا نشده لابیاهای من ورم کنه حتی وقت هایی که عفونت شدید داشتم…کیست بارتولن هم عکساشو نگاه کردم خیلی بزرگ شده بود لابیا و درد هنگام راه رفتن که من این موارد رو ندارم اما تورم لابیا و اون چیز ریز مثل جوش بعد از اون عمل چی میتونه باشه به نظر شما؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مهسا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

آذری
آذری
پاسخ به  مهسا
2 سال قبل

سلام یه مدت کوتاه کشاله ران از داخل نزدیک به واژن خارش داشت الانم یه جوش بزرگ گرد وبسیار دردناک زده نمیدونم چی مصرف کنم لطفا راهنماییم کنید ممنون

آیدا
آیدا
2 سال قبل

سلام من ۱۸ سالمه و ماه پیش در لبه واژن جوش زدم و خیلی خارش و سوزش داشت ولی بعد دو هفته دردش رفت و انگار جوشش خالی شد ولی الان اومدم دیدم به صورت یه برامدگی جاش هست و زیرش زرده

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  آیدا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

نیکا
نیکا
پاسخ به  آیدا
2 سال قبل

چی استفاده کردی که خوب شد

محمدی
محمدی
2 سال قبل

من بغل کشاله رانم یه جوش بزرگ زدم چن روزه وقتی فشارش میدم ازش چرک میزنه بیرون چکار کنم در ضمن مجردم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  محمدی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

شکوه چاوشی
شکوه چاوشی
پاسخ به  پشتیبانی پذیرش24
2 سال قبل

سلام. من چند روزه بغل کشاله سمت راستم یه جوش خیلی بزرگ زدم که به شدت درد میکنه امروز ازش چرک و خون زد بیرون ولی کامل تخیلیه نشد از شدت درد نمی تونم بهش دست بزنم چیکار کنم.

زهرا
زهرا
پاسخ به  شکوه چاوشی
2 سال قبل

وای چقدر بد بر منم همینطوری چی استفاده کردی

دکمه بازگشت به بالا