داروی کلوتریمازول برای برفک واژن | کاربرد ، مقدار و روش مصرف ، عوارض جانبی و میزان مصرف | Clotrimazole for vaginal thrush

کاربرد، مقدار و روش مصرف، عوارض جانبی و شرایط نگهداری داروی کلوتریمازول برای برفک واژن (Clotrimazole for vaginal thrush)

نام تجاری داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

Canesten

کاربرد داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

درمان عفونت قارچی واژن

اشکال دارویی کلوتریمازول برای برفک واژن  

قرص واژینال، کرم واژینال، شیاف واژینال

اطلاعات دارویی کلوتریمازول برای برفک واژن  

داروی کلوتریمازول برای درمان عفونت قارچی واژن استفاده می‌شود و سوزش، خارش و ترشحات واژن ناشی از عفونت قارچی واژن را کاهش می‌دهد. داروی کلوتریمازول واژینال، با جلوگیری از رشد قارچ که باعث عفونت می‌شود، اثر خود را اعمال می‌کند.

داروی کلوتریمازول واژینال به فرم‌های کرم واژینال، قرص واژینال و شیاف واژینال موجود است و بدون نسخه نیز در داروخانه‌ها عرضه می‌شود. از مصرف خودسرانه داروی کلوتریمازول واژینال بپرهیزید زیرا ممکن است عفونت واژن، عفونت قارچی نباشد و مصرف این دارو بدون تجویز پزشک، ممکن است وضعیتتان را بدتر کند.

جهت کسب اطلاعات لازم در مورد مصرف این دارو می‌توانید به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین با پزشک آنلاین زنان و زایمان مشورت نمایید.

داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

مقدار و روش مصرف داروی کلوتریمازول برای برفک واژن  

  • قبل از شروع درمان با داروی کلوتریمازول برای برفک واژن (Clotrimazole for vaginal thrush)، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جامعی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید. همچنین اگر در رابطه با مصرف آن با سؤالاتی روبرو هستید با پزشک خود مشورت نمایید.
  • دوز و مقدار داروی کلوتریمازول، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید و از کم یا زیاد کردن مقدار یا مدت مصرف خودداری نمایید.
  • در صورت فراموش کردن مصرف یک دوز از داروی کلوتریمازول، در اولین فرصت آن را مصرف نمایید و از دو برابر کردن دوزهای بعدی پرهیز کنید.
  • حتی اگر مدتی پس از مصرف داروی کلوتریمازول برای برفک واژن، علائم شما از بین رفت، دوره درمان را کامل کنید زیرا امکان بازگشت مجدد بیماری وجود دارد.
  • اگر وضعیت بیماریتان بعد از ۳ روز مصرف داروی کلوتریمازول واژینال بهبود نیافت یا بیش از ۷ روز طول کشید به پزشک اطلاع دهید.
  • داروی کلوتریمازول واژینال فقط برای استفاده واژینال است.
  • قبل و بعد از استفاده داروی کلوتریمازول برای برفک واژن، دستان خود را بشویید.
  • نحوه صحیح مصرف داروی کلوتریمازول برای برفک واژن (نحوه استفاده از پماد کلوتریمازول با اپلیکاتور و قرص یا شیاف کلوتریمازول واژینال) را از پزشک یا داروساز بپرسید. و به نکات بروشور همراه دارو دقت نمایید.

مشاوره آنلاین زنان و زایمان

موارد منع مصرف داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

  • به تاریخ انقضای داروی کلوتریمازول برای برفک واژن (Clotrimazole for vaginal thrush) توجه کنید و اگر دارویی که در دستتان است تاریخ انقضای آن تمام شده است، از مصرف آن خودداری کنید.
  • هرگز داروی کلوتریمازول را به فرد دیگری حتی با علائم مشابه خودتان تجویز نکنید.
  • بدون مشورت با پزشک از مصرف داروی کلوتریمازول در شرایط مشابه خودداری نمایید.

قبل از تجویز داروی کلوتریمازول برای برفک واژن، پزشک را در صورت وجود موارد زیر مطلع کنید:

  • حساسیت به این دارو یا دیگر داروها و مواد
  • بارداری یا قصد باردار شدن
  • شیردهی
  • دیابت
  • مشکلات سیستم ایمنی
  • اگر سنتان زیر ۱۶ سال یا بالای ۶۰ سال است
  • اگر در طول ۶ ماه بیش از دو مرتبه برفک واژن داشته‌اید
  • اگر ترشحات واژن بدبو و یا خونی است و یا در ناحیه واژن دچار تاول و یا زخم شده‌اید
  • اگر احساس بیماری، درد یا تب دارید
  • اگر سابقه بیماری مقاربتی دیگری دارید و یا اگر شریک جنسی‌تان دچار بیماری منتقله از راه جنسی است
چنانچه باردار هستید از مصرف خودسرانه داروی کلوتریمازول واژینال خودداری کنید و حتماً با پزشک مشورت نموده و دستورالعمل‌های پزشک در مورد نحوه استفاده را به طور دقیق رعایت کنید. جهت کسب اطلاعات لازم می‌توانید با پزشک آنلاین زنان و زایمان مشورت نمایید.

موارد هشدار و احتیاطات ویژه حین مصرف داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

  • داشتن رابطه جنسی از طریق واژن، در مدتی که دچار برفک واژن هستید، ممکن است همسرتان را آلوده کند و همچنین مصرف داروی کلوتریمازول واژینال می‌تواند موجب تحریک خفیف پوستی در همسرتان شود، لذا در مورد برقراری رابطه جنسی در طول درمان با این دارو با پزشک مشورت نمایید.
  • داروی کلوتریمازول واژینال ممکن است به لاتکس کاندوم و دیافراگم آسیب برساند، لذا در مورد سایر روش‌های ضدبارداری در مدت درمان با این دارو با پزشک خود مشورت نمایید.
  • برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها، کورتیکواستروئیدها (مانند پردنیزون) و داروهایی که سیستم ایمنی بدن را سرکوب می‌کنند (مانند سیکلوسپورین، متوترکسات)، ممکن است خطر ابتلا به عفونت‌های مخمر واژن را افزایش دهند.
  • پماد کلوتریمازول برای سوزش ادرار: داروی کلوتریمازول واژینال برای درمان عفونت‌های قارچی واژن استفاده می‌شود و چنانچه سوزش ادرار ناشی از عفونت قارچی باشد، کاهش خواهد یافت.
  • قرص کلوتریمازول برای خارش واژن: همانطور که گفته شد داروی کلوتریمازول واژینال برای درمان عفونت‌های قارچی واژن استفاده می‌شود و چنانچه خارش واژن ناشی از عفونت قارچی باشد، کاهش خواهد یافت.

تداخلات دارویی کلوتریمازول برای برفک واژن  

تداخلات دارویی ممکن است عملکرد و تأثیر داروها را تغییر دهد یا باعث افزایش ریسک بروز عوارض جانبی آنها شود. بنابراین برای مصرف این دارو، لیست تمام داروهایی که مصرف می‌کنید اعم از داروهای تجویزی و غیرتجویزی (گیاهی، مکمل و …) را با پزشک متخصص زنان و زایمان در میان بگذارید.

داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

عوارض جانبی داروی کلوتریمازول برای برفک واژن  

همه داروها ممکن است عوارض جانبی ایجاد کنند. اما بسیاری از مصرف‌کنندگان نیز هیچ نوع عارضه‌ای بروز نمی‌دهند. یکسری از عوارض نیز بعد از گذشت مدت کوتاهی از مصرف دارو، از بین می‌روند.

از جمله عوارض داروی کلوتریمازول واژینال عبارتند از:

در صورت تداوم یا بدتر شدن هریک از عوارض ذکر شده با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

  • در صورت بروز علائم واکنش‌های آلرژیک مانند مشکلات تنفسی، سرگیجه شدید، بثورات پوستی، خارش، تورم (به خصوص صورت، زبان یا گلو)، فوراً به اورژانس مراجعه نمایید.
  • چنانچه هرگونه علائم دیگری دارید که فکر می‌کنید به دلیل استفاده از داروی کلوتریمازول برای برفک واژن است، با پزشک خود مشورت نمایید.

شرایط نگهداری داروی کلوتریمازول برای برفک واژن

  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • دارو را در جایی خشک و خنک و به دور از گرما و تابش نور مستقیم نگه دارید.

باتوجه به وضعیت کنونی پاندمی ویروس کرونا، در صورت عدم تمایل به مراجعه حضوری می‌توانید با مراجعه به وب سایت و یا اپلیکیشن پذیرش ۲۴، به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین، از طریق مشاوره تلفنی و متنی با مجرب‌ترین پزشک آنلاین زنان و زایمان، تلفنی و متنی مشاوره بگیرید.

شما عزیزان می‌توانید، در صورت داشتن هرگونه سؤالی درباره این دارو، در قسمت نظرات از ما بپرسید. پزشکان متخصص پذیرش ۲۴ در سریع‌ترین زمان ممکن، به شما پاسخ خواهند داد.

مشاوره آنلاین زنان و زایمان

۳.۲/۵ (۱۸ نظر)

منبع
www.patient.infowww.webmd.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
97 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رویا
رویا
2 سال قبل

سلام..ببخشید من ۳۰سالمه.الان لگنم خیلی درد میکنه.حالت تهوع دارم.بی اشتهاشدم تقریبا ۳روزه این علائم دارم.با ی پزشک مشورت کردم گفتن ک عفونت داری و باید قرص و پماد استفاده کنی.ترشح هم دارم آبکی ولی زیاد نیست..مجردم رابطه جنسیم تقریبا ۷ماه ندارم..آیا بنظرتون ایرادی نداره پماد کلوتریمازل استفاده کنم؟♥️

مهناز
مهناز
2 ماه قبل

سلام لطفا میشه منو راهنمایی کنید..چند وقته خرش و سوزش شدید دارم و ترشحات بد بو..نمیتونم به دکتر مراجعه کنم چون پام شکسته..چیکار کنم

مهناز
مهناز
پاسخ به  مهناز
2 ماه قبل

خواهش میکنم به سوالات منم پاسخ بدید

رویا
رویا
2 ماه قبل

‌سلام من تقریبا ده روز پیش دهانه واژنم ودور برش دچار خارش ویکم درد شد بعد ده روز دهانه واژنم میسوزه ودرد داره میتونم از پمادکلوتریمازول استفاده کنم

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام ، به دکتر پوست مراجعه کرده بودم و برای جوش ها این محلول رو پیشنهاد کرد و گفت بعد از یک ربع از روی صورت شسته شود داروخانه هم روی بسته محلول نوشته بود که (روزی ۲ بار عالیه به موضع صورت ) من یک مرتبه از محلول استفاده کردم و محلول را زیر بینی زدم و خوابیدم ، و صبح که پاشدم محلول را شستم . دو روز از استفاده محلول گذشته ، و پوست زیر بینی کاملا رفته و سفید شده به شدت میسوزه و خشک هستش . به اجبار هر ۳۰ دقیقه یک بار باید از مرطوب کننده استفاده کنم . اخر هفته یک ملاقات مهم دارم ، تکلیف من چیست چیکار باید بکنم

مریم
مریم
4 ماه قبل

سلام خسته نباشید من یه شبه از پماد کلوتریمازول استفاده میکنم تا چند روز استفاده کنم؟؟؟
و بعد چند روز میتونم رابطه داشته باشم؟؟؟

فاطمه
فاطمه
4 ماه قبل

سلام وقت بخیر دارو بعد چند روز خارج میشه؟

نیایش
نیایش
4 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید بنده با تجویز پزشک داروی کلوتریمازول ۲ درصد استفاده کردم وهنوز یه ماه نشده ولی عفونت بازم دیده شده ویه هفته از کرم واژینال استفاده کردم آیا بازهم تکرار بشه یا عوارض خواهد داشت ممنونم از راهنمایی شما

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام من سه ماه باردار هستم عفونت دارم قرص کلوتریمازل استفاده میکنم مشکلی ندارن خط

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام من عفونت‌وترشحات‌شدید‌دارم‌رفتم‌دکتر‌قرص‌وپماد‌عفونت‌دادند‌میخواستم‌بدونم‌در‌حین‌استفاده‌‌از‌داروها‌می‌توانم‌از‌قرص‌ال‌دی‌استفاده‌کنم

سمیرا
سمیرا
6 ماه قبل

این دارو چن سال تاریخ انقضا دارد؟

سهیلا
سهیلا
7 ماه قبل

سلام ایا پماد کلوتریمازول عملکرد آی یو دی رو کم می کند وسبب بارداری می شود

S.H
S.H
9 ماه قبل

سلام وقت بخیر،عزیزم من دوماه میشه جراحی هیسترکتومی انجام دادم والان سوزش و خارش دارم یه زره حالت پنیری شکل دارم دکتر برام کرم واژینال کلیترامازول با قرص فلو کنازول نوشتن آیا اینا بعد جراحی ضرری نداره ممنون میشم راهنمای کنید

ایمانی
ایمانی
11 ماه قبل

من وقتی از کرم کلوتمازول استفاده میکنم عوض اینکه خوب بشم بدترم میشم

مرجان
مرجان
1 سال قبل

سلام امروز رفتم دکتر قرص واژینال بهم داد الان زدم خیلی سوزش دارم خیلی اذیتم چیکار کنم ؟

roghaye
roghaye
پاسخ به  مرجان
5 ماه قبل

به بیرون زدین یا داخل

Mahi
Mahi
1 سال قبل

آیا موقع استفاده از قرص واژینال سوزش و درد گرفتن واژن طبیعیه؟؟

Maryam
Maryam
1 سال قبل

سلام من ترشح زیاد دارم ولی سوزش و خارش ندارم میخواستم بدونم پماد کلوتریمازول استفاده کنم ۳شبه دارم استفاده میکنم

ناشناس
ناشناس
1 سال قبل

سلام من یازده هفته باردار هستم دکتر به من قرص واژینال دادن بعد از استفاده که صبح ادرار کردم بقایای قرص که خارج شد من دچار لکه بینی شدم ولی تا شب دیگه هیچ لکی نبود فقط همون صبح میخواستم بدونم دلیلش چیه بعد اینکه من دو شب استفاده کردم هر دو روز این اتفاق افتاد ممنون از پاسخگویی

لطیفه
لطیفه
1 سال قبل

سلام من ۱۶ سالمه ترشح واژن دارم اما نرفتم دکتر میتونم از ژل واژینال کلوتریمازول استفاده کنم ؟؟؟

صنم همدرد
صنم همدرد
پاسخ به  لطیفه
3 ماه قبل

سلام خوبین من بعد ازمصرف Fungizole درد شکم پیداکردم دلیل را میتوان پرسید

لطیفه
لطیفه
1 سال قبل

با عرض سلام من ۱۶ سالمه ترشح واژن ندارم نرفتم دکتر ولی میتون از این ژل واژینال کلوتریمازول استفاده کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممنون

لطیفه
لطیفه
پاسخ به  لطیفه
1 سال قبل

سلام ولی من ترشح دارم اما نرفتم دکتر میتونم ژل رو استفاده کنم

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  لطیفه
4 ماه قبل

عزیزم اول برو دکتر چون ترشح ها خیلی فرق دارن باهم و اگر هم دختر باشید برای واژن نمیتونی از اپلیکاتور استفاده کنی ک

مهسا
مهسا
1 سال قبل

سلام من عفونت داشتم ماما برام قرص کلوتریمازول ۱۰۰ تجویز کرده بچه ۱۳ماه دارم شیر میدم میخواستم ببینم برای این دوران ضرر نداره

سارا زمانی
سارا زمانی
1 سال قبل

سلام خسته نباشید
من عفونت پنیری شکل دارم و دکتر رفتم ولی معاینه نشدم و بهم قرص واژنی کلوروتیمازول تجویز کردن ولی استفاده کرذم دردم بیشتر شده
و احساس تورم در ناحیه ی واژن دارم
به نظرتون این حالت سوختگی و ملتهب واژن اشکالی نداره استفاده این قرص واژنی
لطفا راهنمایی بفرمایید

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  سارا زمانی
4 ماه قبل

باید ماینه بشید.لطفا با پزشکتون که قرص رو تجویز کردن مشورت کنید واگر مانع ای ندارید درخواست ماینه کنید

احمدی
احمدی
1 سال قبل

سلام ببخشد من ترشح زیاد داشتم اما سوزش و خارش نداشتم به پزشک متخصص زنان مراجعه کردم برا م قرص کلوتریمازول نوشت وقتی استفاده میکنم خیلی سوزش دارم این مشکل بعد چند روز استفاده خوب میشه یا باید دارو رو قطع کنم

طالشی
طالشی
1 سال قبل

سلام خارش بدن دارم نزدیکی ندارم الان چندساله مطلقه هستم الان قرص کلوتریمازول گرفتم استفاده کنم خارش ازبین میره

مرسده
مرسده
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من دچار خارش و ترشح شدید شدم ترشحم به رنگ طوسی هستش و سابقه ی تبخال تناسلی راهم داشته ام ممکنه من رو راهنمایی بفرمایید چه شیافی استفاده کنم

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  مرسده
4 ماه قبل

لطفا هرچه سریع تر به پزشکی که قبلا درمان شدید برید

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید من پماد مصرف میکنم خارشد بدتر میشه

عباس زاده
عباس زاده
1 سال قبل

سلام دارو برای عفونت کودک زیر یک سال وجود دارد مثلا قرص

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  عباس زاده
4 ماه قبل

با پزشک اطفال مشورت کنید لطفا

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام خسته نباشید. من دوماهه که ازسقط جنینم میگذره خونریزیم قطع شده فقط عفونت زرد رنگ دارم وخارش شدیدواژن وسوزش ادراردارم باید ازپماد وشیاف کلوتریمازول استفاده کنم آیا؟

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  زینب
4 ماه قبل

دارو هایی که دکترتون بهتون دادن رو سر ساعت مصرف کنید

لیلا
لیلا
1 سال قبل

ایاشیاف کلوژین قرص صدبارداری روخنثی مکنه

سمیه
سمیه
1 سال قبل

سلام‌چرا بعداز استفاده از پماد کلوتریمازول داخل واژن احساس سوزش و خارش دارم

الهام
الهام
پاسخ به  سمیه
1 سال قبل

چرا وقتی از قرص واژینال استفاده میکنم خیلی سوزش و خارش دارم؟

مهسا
مهسا
پاسخ به  الهام
7 ماه قبل

چرا وقتی از تین کرم استفاده میکنم بدتر دچار سوزش و خارش میشم

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  مهسا
4 ماه قبل

اگر بدون تجویز پزشک استفاده کردین حتما با پزشک زنان مشورت کنید چون ممکنه مشکل تون با استفاده از این دارو بد تر بشه

مینا
مینا
پاسخ به  سمیه
1 سال قبل

اره سوال منم هست همینجوره؟

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  مینا
4 ماه قبل

قرص رو دکتر تجویز کرده؟
اگر خودتون استفاده کردین بدون مشورت پزشک حتما پزشک مشورت کنید

مهدیسه
مهدیسه
پاسخ به  سمیه
10 ماه قبل

سلام من مدت دو سال است عفونت قارچی دارم ولی برای درمانش ازهیچ دارو مصرف نکردم آیا حالا از پماد clotrimis مصرف کنم به پرده بکارتم آسیب میرساند؟

مرکزبهداشت سیاهکل
مرکزبهداشت سیاهکل
پاسخ به  مهدیسه
4 ماه قبل

لطفا با پزشک زنان مشورت کنید

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام میخواستم بدونم مصرف داروی کلوتریمازول ۱۰۰دردوران شیردهی مضر است

عبدلهی
عبدلهی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من چند وقته قرص شیاف کولیتریمازول استفاده میکنم هر شبی از استفاده میکنم نصف شب لرز دارم میشه دلیلش را بگید ممنونم

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام‌من ۱ دوره مصرف کردم ..دور دوم لکه بینی پیدا کردم …

ایلین
ایلین
1 سال قبل

ایا سوزش بعد از مصرف پماد واژینال طبیعی است؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام من دکتر رفتم و آزمایشات کامل دادم و یک دورره از قرص واژینال کلوتریمازول۱۰۰و قرص مترونیدازول۵۰۰ استفاده کردم وحالا ۴روزه دورش تموم شده و میخوام دوباره استفاده کنم، مشکلی نداره؟

فاطمه
فاطمه
2 سال قبل

سلام، من پیش دکتر رفتم و آزمایشات کامل دادم و یک دورره از قرص واژینال کلوتریمازول۱۰۰و قرص مترونیدازول۵۰۰ استفاده کردم وحالا ۴روزه دورش تموم شده،میخوام دوباره استفاده کنم، مشکلی نداره، کی دوباره شروع کنم

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام ببخشین قرص واژینال کلوتریمازول زمان قاعدگی رابهم میزند؟

اعظم
اعظم
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من از پماد داخلی کلوتریمازول استفاده کردم والان چند روز از پریودم میگذر ایا دلیلش این هست

میترا
میترا
پاسخ به  اعظم
6 ماه قبل

منم استفاده کردم درد پا ولگن گرفتن و۶ روز جلوتر پریود شدم

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خسته نباشین.ببخشین پزشک برای برفک قرص واژینال کلوتریمازول تجویزکرده که هشت شب پشت سرهم استفاده کنم وبعدازچندشب ۴تای دیگراستفاده بشه که یادم رفته فاصله چندشبه اگه ممکنه راهنماییم کنید

افروز
افروز
2 سال قبل

سلام آیا درزمان قاعدگی میشود از قرص کلوتریمازول استفاده کرد؟

آذر
آذر
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
این دارو برای ترشح قارچی من شبی یک عدد به صورت قرص واژینال تجویز شده من الان در دوران شیردهی هستم آیا میتونم دارو رو مصرف کنم یا خیر؟
این دارو جایگزینی هم دارد؟

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  آذر
2 سال قبل

سلام در شرح حالتون اسم شیاف رو ذکر نکردین اما اگر در طی دوران شیردهی هستین برای عفونت های قارچی واژینال شیاف کلونترومازور استفاده کنید

ساغر
ساغر
2 سال قبل

سلام، من ترشحات سفید رنگ داشتم بدون خارش و سوزش و با تشخیص و تجویز پزشک کرم واژینال کلوتریمازول ۱‰ استفاده کردم، گفتن به مدت ۱۰ شب استفاده کنم، شبی یک اپلیکاتور و بعد از ۴ شب استفاده امروز سرگیجه و حالت تهوع داشتم، آیا مصرف دارو باید متوقف شود، چه دارویی جایگزین کنم برای درمان عفونت

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ساغر
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مینا
مینا
پاسخ به  ساغر
1 سال قبل

این حالت داری باید حتمابه پزشک ات
مراجعه کنی

عاطفه
عاطفه
2 سال قبل

سلام وقت بخیر
پماد واژینال کلیناواک ۲٪ با شیاف واژینال کلوتریمازول ۱۰۰ از یه خانواده هستن؟
چون من به پماد کلیناواک حساسیت دارم دکتر برای عفونتم کلوتریمازول تجویز کرده به اینم حساسم
خواستم بدونم این ۲تا از یه خانواده هستن؟؟
ممنون میشم راهنماییم کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  عاطفه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مینا.
مینا.
2 سال قبل

سلام خسته نباشیدببخشیدمن قصد بارداری دارم دکتر برام کلوتریمازول تجویز کرده میتونم استفاده کنم

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مینا.
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

مرضیه
مرضیه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من الان سوزش وخارش شدیددارم وشیاف کلوتریمازول مصرف میکنم این بار چهارم هست درسال که عفونت گرفتم اصلاخوب نمیشم بنظرتون چیکارکنم شدیدکلافه شدم لطفاراهنمایی کنید

آخرین ویرایش 2 سال قبل توسط مرضیه
پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مرضیه
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

ژیلا
ژیلا
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من ۲۵ آبان ماه پریود شدم ولی ۸اذرلگبینی دارم وبا دل درد زیاد رفتم دکتر شیاف کلوتریمازول و مترونیدازول دادن گفتن زخم رحم دارم وقتی شروع کردم خونریزی شدید پیدا کردم ودلدردم زیر شکم شدید شده لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ژیلا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

سوفی
سوفی
2 سال قبل

سلام. من مجردم و واسه اولین باره که خارش واژن دارم و تازگیا ترشحات پنیری هم دارم(البته اینو مطمئن نیستم قبلا هم داشتم یا نه ولی اخیرا نه) و جدیدا یکمم سوزش دارم. چند وقت پیش مجبور بودم واسه یه کاری برم یه شهر دور و زود برگردم واسه همین تقریبا یک هفته تو ماشین نشسته بودم خودم احساس میکنم بخاطر اونه چون یه مدت بعد که برگشتم خارشم شروع شد و دو ماهه که خوب نشده. الان کلوتریمازول ۲٪ واژینال گرفتم که مصرف کنم اگه خوب نشد بعد برم دکتر. میخواستم ببینم چند بار در روز و کلا چه مدت استفاده کنم خوبه؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  سوفی
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

فاطمه کافی
فاطمه کافی
2 سال قبل

سلام ببخشید من کمی ترشح سفیدداشتم وکمی هم کمردرداحساس کردم عفونت قارچی یاعفونت رحم دارم ازشیاف واژینال استفاده کردم یک شب وقرص لواتکس هم یک عددخوردم الان ازدیشب دردم بیشتر شده مثل قولنج شدیدواحساس دفع ادرار دارم ولی فقط احساس ادرارم هم خیلی کم شده وکلیه سمت چپ هم در گرفته به نظر شما دارومصرف کنم یانه

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  فاطمه کافی
2 سال قبل

بهتره از نظر سنگ کلیه و عفونت مجاری ادرار بررسی بشی اول آزمایش ادرار بده

رضایی
رضایی
2 سال قبل

سلام. من یک هفته خارش شدید واژن دارم به پزشک مراجعه کردم وبه من قرص کلوتر یمازول دادن من در طول روز خارش خیلی کمی دارم اما شب بعد از مصرف قرص دوباره خیلی خارش شدید دارم به نظر شما چکار کنم؟ لطفاً راهنمایی کنید

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  رضایی
2 سال قبل

اشکال نداره ادامه بدین، اوایل استفاده که عفونت هنوز خوب نشده این سوزش وجود داره به مرور بهتر میشین
میتونید پماد موضعی تریامسینولون هم استفاده کنید که سوزش سریعتر برطرف بشه

مهسا
مهسا
2 سال قبل

سلام من ۱۵ سالمه و به عفونت قارچی مبتلام یه چیزه سیاه از دهانه ی واژنم اومده بیرون و چسبیده دکتر هم رفتم و معاینه شدم و بهم دارو دادن به علاوه ی کرم فلکونازول و کوتریمازول، روزه اوله که از کرم استفاده میکنم و متوجه شدم که بعد از استفاده از کرم این چیزه سیاه که قارچ.هستش بیرون تر اومده خیلی میترسم به نظرتون اگه تا ۱ هفته کرمو استفاده کنم این از بین میره؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  مهسا
2 سال قبل

معلوم نیست باید از نزدیک معاینه بشین

Roya
Roya
2 سال قبل

سلام من عفونت قارچی دارم و ب دستور پزشکم شیاف کلوتریمازول استفاده میکنم و برای استفاده ۶شب تجویز شده اما یک شب فراموش کردم..ب نظرتون خللی در درمانم پیش میاد یا خیر؟

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  Roya
2 سال قبل

سلام .مشکلی نیست درمان رو ادامه بدین

لیان
لیان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید ببخشید قرص کلوتریمازول را برای درمان برفک دهان هم میشه استفاده کرد

دکتر ارمین محمدی لیر
پاسخ به  لیان
2 سال قبل

سلام بهتره ب پزشک مراجعه کنید.

زهرا
زهرا
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

سلامم ببخشید من عفونت دارم باردارهم هستم قرص واژینال موردی نداره اگه استفاده‌کنم

زهرا
زهرا
پاسخ به  دکتر ارمین محمدی لیر
2 سال قبل

یعنی الان پس استفاده نکنم

شاد
شاد
2 سال قبل

سلام من باردارم خارش داشتم دکتر قرص کلوترمازل دادبعد مدتی خوب شدم الان دوباره خارش دارم میشه دوباره از دارو استفاده کنم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  شاد
2 سال قبل

سلام
میتونید کلوترمازل رو استفاده کنید ولی اگر یک دوره خوب نشدید
از کپسول فلوکونازول ۱۵۰ میل سه تا دونه بگیرید هر سه روز یک عدد بخورید .

دکمه بازگشت به بالا