آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک ادامه دارد؟

عوارض خود ارضایی چیست؟

نیاز جنسی یکی از نیازهای طبیعی انسان است که باید توسط شریک جنسی برآورده شود. شرایطی که خود فرد شخصاً نسبت به تامین این نیاز اقدام می‌کند و به ارگاسم می‌رسد را خود ارضایی می‌گویند. این عمل در ادیان ممنوعیت دارد و حرام اعلام شده است، با این‌حال در میان برخی زنان و مردان مشاهده می‌شود. به لحاظ علم پزشکی و روانشناسی باتوجه به این‌که این عمل در رابطه با روند طبیعی و فیزیولوژیک ارضا شدن نیست همراه با عوارض است. عوارض خودارضایی بعد از ترک شامل ابعاد جسمانی و ابعاد روانشناختی است.

عوارض جسمی خود ارضایی

انجام عمل خودارضایی باعث تاثیرات منفی زیادی بر بدن فرد می‌شود که با ترک خودارضایی تحت کنترل قرار می‌گیرد. موارد زیر عوارض جسمی است که با خودارضایی ایجاد می‌شود.

خودارضایی باعث ریزش مو یا کم پشت شدن آن می‌شود. این ریزش از موهای جلوی سر شروع می‌شود و ممکن است در نقاط دیگر هم ایجاد شود. خودارضایی از دو طریق باعث ریزش مو می‌شود. اول این‌که تعادل هورمونی در مردان را بهم می‌زند و بدین ترتیب ریزش مو شروع می‌شود. از طرف دیگر با هر بار ارضا شدن مقادیری از مواد معدنی از طریق مایع منی از بدن دفع می‌شود که موجب می‌شود موها به لحاظ تغذیه در شرایط نامناسبی قرار بگیرند، ضعیف شوند و بریزند.

 کسانی که به طور دائمی و چند بار در ماه خود ارضایی می‌کنند دچار کاهش وزن و سستی و ناتوانی در بدن می‌شوند. این امر به از دست رفتن مواد معدنی و پروتئین‌ها از بدن ارتباط دارد. بدن نیاز به زمان کافی دارد که بتواند انرژی از دست رفته را تامین کند. با این‌حال برخی گمان می‌کنند خودارضایی باعث لاغری می‌شود و می‌پرسند آیا ترک خودارضایی باعث لاغری می‌شود؟ درحالی‌که ترک خود ارضایی فرصتی را در اختیار بدن قرار می‌دهد که انرژی خود را بازیابد.

یکی از دلایلی که باعث خودارضایی می‌شود این است که افراد از رابطه‌ی جنسی خود رضایت ندارند به همین دلیل به خودارضایی رو می‌آورند. با ادامه دادن این روند تمایل جنسی به شریک جنسی خود را از دست می‌دهند  و دچار سرد مزاجی می‌شوند. اما سرد مزاجی تنها یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای فرد پیش بیاید. یکی دیگر از اختلالات جنسی که با خودارضایی ایجاد می‌شود شرطی شدن ارضای جنسی است. به عبارت دیگر فرد فقط در آن شرایط و با آن وسیله‌ی خاص ارضا می‌شود و تمایلش را به شریک جنسی یا حتی شرایط متفاوت از دست می‌دهد.

  خودارضایی به دلیل این‌که خارج از سیکل طبیعی ارضا شدن است  علاوه بر موارد فوق موجب از دست رفتن قدرت فرد برای انجام عمل جنسی می‌شود. به این صورت که ممکن است میل جنسی تحت تاثیر قرار بگیرد یا فرد دچار مشکلاتی در نعوظ یا رسیدن به ارگاسم یا زود انزالی شود.

  • عفونت‌های ناحیه‌ی تناسلی

خودارضایی باعث تحریک بیش از اندازه‌ی پوست ناحیه‌ی تناسلی می‌شود و این امر ممکن است باعث ایجاد سوزش در آن ناحیه شود. همچنین آلوده بودن دست‌ها یا وسایلی که برای خود ارضایی استفاده می‌شود فرد را در معرض ابتلا به قارچ قرار می‌دهد. بنابراین به این افراد توصیه می‌شود درصورت انجام این عمل به موارد بهداشتی دقت کنند. با بروز کوچکترین نشانه از عفونت نیز فرد باید به پزشک مراجعه کند تا از گسترش بیماری جلوگیری شود.

پذیرش ۲۴ با سامانه نوبت دهی آنلاین امکان دسترسی سریع به پزشکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید سوالات خود پیرامون عفونت‌های جنسی را بپرسید. شما می‌توانید به صورت آنلاین یا متنی با پزشک آنلاین کلیه و مجاری ادراری در تماس باشید.

عوارض خودارضایی در مردان

عوارض خودارضایی در مردان

خودارضایی با توجه به آناتومی خاص مردان و زنان مشکل و عوارض متفاوتی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. در مردان ممکن است خودارضایی سبب شود آلت تناسلی بشکند و باعث پارگی تونیکا آلبوژینا شود. هرچند این عارضه نادر است اما در مواردی که افراد بی احتیاطی می‌کنند مشاهده می‌شود. همچنین تحریک بیش از اندازه‌ی پروستات سبب بی اختیاری ادرار و در مواردی حتی سرطان پروستات می‌شود.

گفتگوی آنلاین با متخصص اورولوژی

عوارض خودارضایی زنان

زنانی که خودارضایی می‌کنند به این شیوه از ارضا شدن عادت می‌کنند و بنابراین در رابطه‌ی جنسی با شریک جنسی لذت کافی را نمی‌برند. در این حالت آن‌ها دچار عارضه‌ای به نام آنورگاسمی می‌شوند. از دیگر عارضه‌هایی که برای خانم‌ها ایجاد می‌شود این است که در اثر بهم ریختن میزان هورمون‌های جنسی عادت‌های ماهیانه آن‌ها بهم بریزد یا حتی خونریزی‌ها تشدید شود.

با توجه به این‌که قسمت اصلی تحریکات جنسی در خانم‌ها به قسمت داخلی اعضای تناسلی ارتباط دارد، خود ارضایی ممکن است باعث آسیب یا خونریزی شود. در دوران بارداری خود ارضایی باعث می‌شود به آسیب و لگن مادرباردار فشار وارد شود و این امر ممکن است موجب آسیب به جنین شود.  از فواید ترک خودارضایی در زنان کاهش آسیب‌های جسمی است.

عوارض روحی خودارضایی

آسیب‌های روحی خود ارضایی در بین خانم‌ها و آقایان مشاهده می‌شود. معمولاً این افراد پرخاشگر یا افسرده می‌شوند و حتی ممکن است آمادگی روحی برای انجام یک رابطه‌ی جنسی سالم را از دست بدهند. این درحالی‌ست که انجام دادن یک رابطه‌ی جنسی سالم فرد را به لحاظ روحی در شرایط نرمال و متعادل قرار می‌دهد. زیرا رابطه‌ی جنسی باعث کاهش هورمون‌های جنسی و ناقل‌های عصبی و افزایش پرولاکتین و کورتیزول می‌شود.

بنابراین کسانی که خود ارضایی انجام می‌دهند احساس رضایت نخواهند داشت و این باعث می‌شود در فاصله‌ی زمانی کمی مجدداً اقدام به خودارضایی نمایند. به این ترتیب با کم شدن فاصله‌ی زمانی بین دفعات خودارضایی فرد احساس ناراحتی و بی‌قراری بیشتری را تجربه می‌کند.

عوارض خود ارضایی چه زمانی آشکار می‌شود؟

نمی‌توان با قطعیت زمان مشخصی برای آشکار شدن عوارض خودارضایی مشخص کرد. حتی ممکن است برخی افراد ادعا کنند مدتی است که خودارضایی انجام می‌دهند و دچار هیچ عارضه یا آسیبی نشده‌اند. اما این دلیل بی ضرر بودن خود ارضایی نیست. زیرا در صورت تکرار عمل و مداومت بر انجام آن بالاخره عوارض آشکار می‌شود. پس لازم است اقداماتی برای ترک خودارضایی انجام شود.

چگونه خودارضایی را ترک کنیم؟

اولین و مهم‌ترین چیز برای ترک خودارضایی این است که اراده به ترک داشته باشید. وقتی برای انجام اقدامی تصمیم بگیرید و بر تصمیم خود پایدار بمانید قطعاً با مشکلات کنار می‌آیید و می‌توانید مشکل را برطرف نمایید. برای ترک خود ارضایی باید در نظر داشته باشید که نمی‌توانید آن را یکباره قطع کنید. بلکه باید به مروز زمان دفعات آن را در روز یا در هفته یا حتی درمه کم کنید تا نهایتا به سلامت جنسی برگردید.

دومین نکته برای کنترل کردن خودارضایی این است که باید فعالیتی را جایگزین کنید. به طور مثال هنگامی که احساس نیاز به خودارضایی دارید ورزش کنید، بدوید یا شنا کنید که انرژی بدن تخلیه شود و حتی بتوانید ذهن را هم کنترل کنید. دوش آب سرد نیز یکی از اقداماتی است که می‌تواند ذهن شما را منحرف کند و با استفاده از آن میل به خودارضایی را کنترل کنید.

روش ترک خودارضایی

آیا عوارض خودارضایی بعد از ترک از بین می‌رود؟

سوال بسیاری از افراد این است که عوارض خودارضایی بعد از ترک قابلیت از بین رفتن دارد یا نه؟ پاسخ به این سوال مثبت است. قطعاً آسیب‌ها و عوارض خودارضایی با ترک آن به مروز کاهش می‌یابد و در نهایت از بین می‌رود. فرد بعد از ترک خودارضایی باید در شرایط ویژه‌ای قرار داشته باشد که بتواند از این بحران عبور کند. موارد زیر شرایط لازم برای از بین رفتن عوارض ترک خودارضایی و فرصت دادن به بدن برای بازگشت به شرایط سالم جنسی است.

  • نداشتن اضطراب و استرس در زندگی عاطفی، جنسی و حتی در شرایط شغلی برای از بین رفتن عوارض خودارضایی ضروری است.
  • داشتن خواب کافی و با آرامش موجب بازگشت بدن به شرایط نرمال می‌شود.
  • تغذیه‌ی مناسب سبب بازیابی قوای از دست رفته بدن و تامین مواد معدنی و ویتامین‌ها می‌شود.

فواید ترک خودارضایی

ترک هر اقدامی که با عارضه همراه است با مزایا و فوایدی همراه است. بازگشت هورمون‌ها به سطح تعادل یکی از فواید خودارضایی است که موجب می‌شود از ریزش مو جلوگیری شود. همچنین رابطه‌ی جنسی فرد دارای ثبات و با لذت بیشتری همراه می‌شود. برخی افراد ادعا می‌کنند خودارضایی باعث به وجود آمدن جوش روی صورت می‌شود. به همین دلیل می‌گویند از فواید ترک خودارضای بر چهره شفاف شدن پوست است.

تغذیه برای ترک خود ارضایی

یکی از عواملی که برای ترک خودارضایی باید کنترل شود تغذیه است. زیرا استفاده از غذاهای محرک و افزایش دهنده میل جنسی موجب بالا رفتن شهوت می‌شود و در برخی افراد متناسب با عادت‌های جنسی منجر به خودارضایی می‌شود. پس برای کنترل خودارضایی می‌توان غذاهای کاهش دهنده‌ی میل جنسی را جایگزین غذاهای محرک و با طبع گرم کرد. در ادامه چند خوراکی مفید که بر ترک خودارضایی موثر است را معرفی می‌کنیم.

  1. لیمو کاهش دهنده‌ی میل جنسی

انواع لیمو از خوراکی‌های مفید برای کاهش شهوت است. کسانی که قصد ترک خودارضایی دارند می‌توانند از لیموعمانی یا لیمو ترش در غذاها استفاده کنند. حتی استفاده از لیمو شیرین در میان وعده‌ها نیز یک تغذیه مناسب برای ترک خودارضایی است.

  1. عدس خوراکی مناسب ترک خودارضایی

عدس در گروه حبوبات با طبع سرد قرار دارد. به همین دلیل استفاده کردن ازعدسی می‌تواند کمک موثری برای کنترل  میل جنسی و ترک خودارضایی باشد.

  1. گوشت‌های سرد برای ترک خودارضایی

طب سنتی برای تغذیه برای ترک خودارضایی توصیه می‌کند مصرف گوشت‌هایی مانند کوشت گوساله، بز و گوشت مرغ در رژیم روزانه‌ی افرادی که عادت به خودارضایی دارند تاثیر بسیاری در کنترل شهوت دارد و باید استفاده از آن محدود شود. همچنین بهتر است این افراد گوشت بوقلمون را به دلیل طبع گرم آن استفاده نکنند.

  1. میوه‌های ترش کاهش دهنده شهوت جنسی

استفاده‌ی روزانه از میوه‌های ترش مانند گیلاس، زرشک و تمشک در ترک خودارضایی موثر است. شیوه‌ی استفاده از میوه‌ها به صورت خام، خشک شده یا دمنوش تفاوتی ندارد. به عنوان مثال می‌توانید دو قاشق غذاخوری زرشک خشک را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی قرار دهید و به بعد از ۱۵ دقیقه بنوشید. دمنوش زرشک را با حرارت غیر مستقیم روی بخار کتری یا روی توری نیز می‌توانید تهیه کنید.

  1. تخم خیار، خرفه، کدو برای کم کردن شهوت جنسی

استفاده کردن از تخم گیاهانی مانند خیار، خرفه، کدو می‌تواند اقدام موثری برای ترک خودارضایی باشد. شیوه‌ی استفاده از آن‌ها به این صورت است که باید پودر شوند و روی غذا پاشیده شوند یا با استفاده از پودر آن‌ها دمنوش تهیه شود.

  1. سنجد و عناب برای ترک خودارضایی

درصورتی‌که به دنبال تغذیه برای کنترل خودارضایی هستید حتماً از سنجد و عناب استفاده کنید. دمنوش عناب یک نوشیدنی بسیار موثر در ترک خودارضایی است. برای تهیه‌ی این دمنوش باید حدود ۱۰ عدد عناب تازه یا خشک شده را با یک لیوان آب جوشیده سرد شده داخل قوری بریزید و بگذارید با حرارت غیر مستقیم دم بکشد. دمنوش عناب را می‌توان دو بار در روز و هر بار یک فنجان استفاده کنید.

این را هم به خاطر داشته باشید زمانی که قصد دارید خودارضایی را ترک کنید باید از مصرف پسته، بادام، فندق، خرما بپرهیزید. زیرا این خوراکی‌ها طبع گرم دارند و موجب افزایش میل جنسی می‌شوند. مواد غذایی دیگری که در رژیم غذایی باید محدود شود شامل: تخم مرغ، زعفران، پیاز، فلفل، غذاهای چرب و پر انرژی است.

رفع عوارض خودارضایی بعد از ترک

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

کسانی که دچار خودارضایی شده‌اند باید به این نکته توجه داشته باشند این عمل با عوارض جسمی و روحی همراه است. پس ضروری است برای کنترل کردن آن و بازگشت به زندگی جنسی سالم هرچه سریع‌تر این عمل را ترک کنند.

پذیرش ۲۴ یک وب سایت آنلاین است که به شما کمک می‌کند با پزشک متخصص سلامت جنسی در تماس باشید و بتوانید ضمن آگاه شدن از عوارض خودارضایی راه‌های کنترل کردن و ترک آن را یاد بگیرید. همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن پذیرش ۲۴ روی گوشی هوشمند دسترسی راحت‌تری نسبت به خدمات این سایت داشته باشید.

۳.۶/۵ (۴۷ نظر)

منبع
www.google.comwww.medicalnewstoday.comwww.nytimes.commanmatters.comwww.healthline.comtimesofindia.indiatimes.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
575 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کیوان
کیوان
5 ساعت قبل

ادم مگ دست خودشومیکنه..

.....
.....
1 روز قبل

دوستان عزیز گرامی من خودم طب سنتی میخونم هرکس که میخواد ترک کنه کمکش کنم

Hossein
Hossein
4 روز قبل

سلام
وقت بخیر
من هر وقت خود ارضایی میکنم طول آلت تناسلیم افزایش پیدا می‌کنه و اگه بعد از خود ارضایی برم دستشویی بعد از اینکه کامل ادرارمو تخلیه میکنم چند قطره می‌ریزه تو شلوارم و شلوارم به طور کلی خیس میشه.
میخواستم بدونم اینا از عوارض خود ارضایی هست؟
و اینکه اگه خود ارضایی رو ترک کنم این عوارض ها از بین میره؟
لطفاً پاسخ بدید ممنون میشم.
ذمنن من ۵ سالی هست دارم این کارو میکنم.

آخرین ویرایش 4 روز قبل توسط Hossein
محمد
محمد
7 روز قبل

سلام من به مدت شیش یا هفت ماه هفته ای هفت هشت بار خودارضایی میکردم ولی در تمام این مدت بعد ارضا شدن جلوی تخلیه منی رو میگرفتم ولی با گذشت این هفت ماه مکشلی برام پیش نیومده و الان چند وقته که اینکارو نمیکنم ممکنه این چند ماهی که اینکارو کردم باعث ناباروریم بشه؟ یا نیازه ازمایشی بدم واسه فهمیدن؟ دوباره میگم که هیچ مشکلی از لحاظ دردو اینا برام پیش نیومده

.....
.....
پاسخ به  محمد
1 روز قبل

لطفاً به هیچ وجه این کار نکن باعث بیماری بیضه میشه

هادی
هادی
8 روز قبل

من الان ۲۱ روزه این کارو نکردمو دارم چاق میشیم و احساس خوبی دارم اگه ترک کنی همه عوارضش از بین میره

.....
.....
11 روز قبل

دوستان عزیز من ترکش کردم وقتی شهوت میاد سراغم میرم بیرون حدود ۱۵دقیقه دوندگی میکنم فوتبال میکنم شهوتم پایین میاد حدود ۵هفته پاکم احساس خوشحالی دارم

رهایافته
رهایافته
12 روز قبل

باسلام من تقریبا ۱۵ سال انجامش میدادم . از عوارضش ضعف حافظه، افسردگی، زودانزالی، کمبود انرژی، بداخلاقی و غیره بود
الان دو ماهه ترک کردم و داره کم کم بدنم بهبود پیدا میکنه و خیلی حس خوبی دارم و دیگه حتی فکرم نمیکنم بهش و ازش متنفر شدم..
اگه واقعا تصمیم به ترک گرفتید سایت کتاب صوتی راز کنترل شهوت داداش رضا رو‌سرچ کنید و بخوونید و تمریناتشو انجام بدید حتما میتونید مثل من ترک کنید..

هادی
هادی
پاسخ به  رهایافته
8 روز قبل

تو از دست رفتی

میثاق
میثاق
پاسخ به  رهایافته
5 روز قبل

راست میگه من خوندم ترکش هم کردم

بیمار
بیمار
16 روز قبل

سلام خانمم به خودارضایی مبتلا شده و گردن نمیگیره کجا باید ببرمش که به من بگن که معالجش کنم خیلی دلم براش میسوزه می‌ترسه بگه و طلاق بدم دوباره درخواست دادم ولی چون هیچ مدرکی از خیانت ندارم ازش نه گوشی داره نه از خونه میرهه بیرون خونه پدرم نشتم تورا خدا راهنمایی کنید

آرش
آرش
18 روز قبل

سلام لطقا جواب بدید
من خودارضایی کردم و احساس میکنم سرد شدم و دیگه مثل قبل حال نمیده اگه ترکش کنم سرد مزاجیم از بین میره؟ تروخدا جواب بدید

آرمین
آرمین
18 روز قبل

سلام دوستان به اون دسته از نوجوان هایی که تازه به سن بلوغ رسیدن میگم به هیچ وجه خودارزایی نکنید اگه بهش اعتیاد پیدا کنید بیچاره میشید ذهنتون دیگه مثل اول کار نمیکنه حافظه ضعیف میشه عضله ها رو نابود میکنه از لحاظ روحی افسرده میشید کل زندگی شما به لجن کشیده میشه هیچ خیری تو این کار پلید نیست تا میتونید ازش فاصله بگیرید تا میتونید ورزش کنید خدا رو یاد کنید نماز بخونید

یکی
یکی
پاسخ به  آرمین
1 ساعت قبل

داداش من ۱۴ سالمه حدود ۴ ساله معتاد شدیدم و لاغرم الان یکی دو ماهیی میشه ترک کردم. میتونم حجم بگیرم بعد از ۱ سال؟ عوارضش از بین یره؟ خیلی ضعیف و لاغرم

مصطفی
مصطفی
18 روز قبل

سلام

رضا احمدی
رضا احمدی
19 روز قبل

۵۰ اسله که انجمن پزشکان امریکا خودارضایی رو امری طبیعی دونستن بعد شماها……….خیلی عقب مونده این

حسن
حسن
پاسخ به  رضا احمدی
17 روز قبل

داداش تو بزن تا توانی

یه بنده خدا
یه بنده خدا
پاسخ به  رضا احمدی
12 روز قبل

آقای احمدی‌ واقعا ضرر داره خودتو گول نزن

امیر حسین
امیر حسین
19 روز قبل

اگر خود ارضایی را کنترل کنیم مثلا فقط ماهی ۱ بار انجام دهیم که کلش تو یک سال میشود ۱۲ بار ایا اینطوری خوبه یا کلی دیگه نزنیم چون عوارضش هم کمتر یا اصلا عوارض نداره

امیر حسین
امیر حسین
19 روز قبل

الان ۸ روزه نزدم و سبک هستم ولی نمیدونم چرا جای خواب ارضا میشم … ایا ضرر دارد

غلامرضا
غلامرضا
پاسخ به  امیر حسین
3 روز قبل

توخواب ارضا شدن اشکالی نداره
چراکه بدن نیازداره اونم بطورطبیعی درست میشه
اگه کلا ترک بشه

امیر حسین
امیر حسین
19 روز قبل

سلام من ۸ روز ه که نزدم و دد حال ترکم ولی نمیدونم چرا جای خواب ترضا میشم ؟

....
....
پاسخ به  امیر حسین
7 روز قبل

یک دفعه قطعش نکن خود ارضایی را به مرور کم و بعد دیگه ولش کن تا این اتفاق نیفته

جواد
جواد
22 روز قبل

از سن بلو ع تا الان گاهی زیاد وگاهی کم خودارصایی میکردم تا الان که ۳۴سالمه مواد هم مثل ماری ترامادول هم مصرف کردم امسال. بدنم به مرحله مرگ رسیده خارش زیادی از سر تا پام تیک عصلانی گرفتمِ چشم حس خشک شدن گرفته نابود شدم چیکار کنم

اسی
اسی
25 روز قبل

و اینکه من باشگاهو شروع کردم چندوقت یبار بزنم خوبه و چی بخورم جبران شه

محمد
محمد
پاسخ به  اسی
22 روز قبل

خاک سرت خودت فریب می‌دهی مگه م امدیم دنیا برای این کاراین قدر مصر سال یک بار بزنی مصر

امیر
امیر
27 روز قبل

دوستان من یه مدت زیاد خودارضایی میکردم ولی الان تقریبا ۳ ماهی هست که نمیزنم و هیچ حسی هم ندارم به زدن و حتی اسمشم میاد حالم بد میشه چون دیگه کامل ترک کردم، ولی صورتم از وقتی ترک کردم هی داره جوش میزنه ، بعضیا میگن یه بار بزن دوباره متعادل شه هورمونات ،ولی خب اصلا حسی ندارم و بنسرم اگه بزنم دوباره معتادش میشم

مانی
مانی
پاسخ به  امیر
26 روز قبل

سلام به اخلاق رفتارت تفاوتی کرده

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  امیر
20 روز قبل

نزن دادا جوش بخاطر منافع باز صورت هست

پارسا
پارسا
پاسخ به  امیر
18 روز قبل

دیگه زود انزالی نداری?

123456789
123456789
1 ماه قبل

آیا بعد از خود ارضایی موهای ما دو باره میروید

بی نام
بی نام
پاسخ به  123456789
27 روز قبل

دقیقا مشکل منم همینه میخوام بدونم بعد از ترک خودارضایی موها دوباره میروید یا نه ؟

مانی
مانی
پاسخ به  123456789
27 روز قبل

سلام منم موهام می‌ریزه از عوارض خودارضاییه

دکتر روانشناس
دکتر روانشناس
1 ماه قبل

بچه ها راه حلش زن گرفتنه
اگه زن نمیگیری خودارضایی ترک نخواهد کرد
برای زنان هم اینجوریه
زنان از پسرا بدترن هفتا شهوت دارن ):

علی
علی
1 ماه قبل

سلام
من ۳ سال میزنم الان دچار کمر درد شدید شدم راهنمایی کنید

حسن
حسن
پاسخ به  علی
17 روز قبل

صابونتو عوض کن

علی
علی
پاسخ به  حسن
4 روز قبل

دهنت سرویس

Sss
Sss
1 ماه قبل

سلام میخواستم بدونم با ترک خود ارضایی مشکل زود انزالی بهبود پیدا میکنه؟

جعفر
جعفر
پاسخ به  Sss
25 روز قبل

منم همین سوال تو ذهنمه اگه فهمیدیش به منم بگو مرسی

مهدی
مهدی
پاسخ به  Sss
21 روز قبل

ببین زود انزالی چیز مهمی نیست مهم اینه حال میکنی موقع رابطه جنسی زود انزالی یه تادالافیل ۲۰بخور البته اگه قرص قلب نیتروگلیسیرین نمیخوری بعد زود هم که ارضا بشی ۲بار میتونی رابطه داشته باشی دور دوم زود این اتفاق نمیفته ولی وقتی خودارضایی میکنی اون حسی که موقع رابطه داری رو قطعا نداری من که نداشتم

نامشخص
نامشخص
1 ماه قبل

سلام من ۱۵ سالمه من هفته ای یکی دو بار میزنم اگه ترک کنم حافظه من ۱۰۰ بر میگرده

صادق
صادق
1 ماه قبل

سلام آقای دکتر بنده قبلا دچار همین بیماری بودم تا حدودی هم ترکش کردم اما مشکل اصلی اینجاس که این بیماری باعث شده زود انزالی بگیرم چیکار باید بکنم این مشکل رو برای همیشه برطرف بشه

رعیس جلقی ها
رعیس جلقی ها
1 ماه قبل

بچها بیاید یه گروهی جلقی ها بسازیم منم میشم رعیس باهم ترکش کنیم نظرتون چیه

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  رعیس جلقی ها
1 ماه قبل

داش تو بشی رئیس حساب نیست ولی اگه من معاون بشم قبوله

Azmi
Azmi
پاسخ به  رعیس جلقی ها
11 روز قبل

حله منم از وقت رارفتن‌ یاد گرفتم خود ارضای میکنم‌

آخرین ویرایش 11 روز قبل توسط Azmi
فاطمه
فاطمه
1 ماه قبل

سلام ببخشید من حس میکنم دچار عفونت شدم و خیلی میترسم اما نمیتونم به پزشک مراجعه کنم
راه حل دیگه ای داره ؟

کس کن
کس کن
پاسخ به  فاطمه
11 روز قبل

ب

آخرین ویرایش 11 روز قبل توسط کس کن
******
******
1 ماه قبل

حاجی پشمام همتون ج*ق*ی* هستید؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  ******
12 روز قبل
علی
علی
1 ماه قبل

من دوازده سال استمنا میکنم حتی شده روزی ده بار هم زده باشم نمی دونم باید چه جوری ترک کنم؟

مهدی
مهدی
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

داداش تو برو خودتو بکش

...
...
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل
دکتر
دکتر
پاسخ به  مهدی
1 ماه قبل

سلام داداش از جاش کنده نشد؟

دکتر
دکتر
پاسخ به  علی
1 ماه قبل

سلام داداش میگم از جاش کنده نشد؟

Mahdi
Mahdi
پاسخ به  علی
25 روز قبل

داداش من خودم بهت میدم فقط بیخیال شو

آرمین
آرمین
پاسخ به  Mahdi
18 روز قبل
علی
علی
پاسخ به  Mahdi
4 روز قبل

داش به منم میدی بکنم

امیر رضا
امیر رضا
1 ماه قبل

سلام من بعد از اینکه به این گناه آلوده شدم دچار عدم تمرکز و ضعف حافظه شدم کمکم کنید چگونه ترک کنم

زهرا
زهرا
2 ماه قبل

من خود ارضایی می کنم
می خوام ترکش کنممممم

دکتر روانشناس
دکتر روانشناس
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

شمارتو بده برنامه بهت بدم که ترکش کنی

آرش
آرش
پاسخ به  دکتر روانشناس
22 روز قبل

۰۹۱۸۵۸۵۹۲۰۱

محمد کبیر
محمد کبیر
2 ماه قبل

ماهی دو بار خود ارضایی میکنم چگونه ترک کنم

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  محمد کبیر
1 ماه قبل

نباید بهش فکر کنی تنها راه نجاتت همینه ، تا ۱ ماه سعی کن بدنتو کنترل کنی بعد از ۳۰ روز آن چنان تغییر میکنی که خودت هم خوشحال میشی از این وضعیت

سهیل
سهیل
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر من ۱۵ سالم هست و خیلی خودارضایی میکردم الان دارم ترک میکنم خودارضایی روی حافظم تعصیر گذاشته و دارم همه چیز روی خیلی زود یادم میره توی چشمام تعصیر گذاشته آیا ترک کامل انجام بدم درست میشن ممنون میشم زود جوابم بدی

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  سهیل
1 ماه قبل

اره داش تو فقط ۳۰ روز این کار کثافت رو ترک کن همه چیزت برمیگرده به روال سابق حتی از قبل هم بهتر میشی مثل این میمونه که بدنت رو restart کرده باشی من خودم این مشکل رو داشتم نهایتا تا ۱ ماه رفع شد و کلا اصن میل جنسیم هم کنترل شده ، همیدوارم تو هم بتونی و از این نجاست بیای بیرون چون این کار خیلی آشغاله ادم رو به نابودی میکشونه

جعفر
جعفر
پاسخ به  امیرحسین
25 روز قبل

اگه کسی زود انزال شده باشه چی اونم خوب میشه یا نه با ترک

آرین
آرین
پاسخ به  امیرحسین
5 روز قبل

داداش شمارتو میدی سوال دارم ازت

اشیل
اشیل
2 ماه قبل

ببخشید راهنمایی کنید من ۸ روز میشه خودارضایی رو ترک کردم ولی الان درد کمر درد اسکلت بدن درد استخوان های بدن دارم چیکار کنم

غلی
غلی
پاسخ به  اشیل
1 ماه قبل

داداش من یه هفته است ترک کردم درد کمر شدیدی دارم

فقط خدا
فقط خدا
پاسخ به  اشیل
1 ماه قبل

داداش طبیعی فقط تغذیه محکم بخورلوبیا شیر مواد معدنی تخ مرغ بدنت داره پرمیشه یه مدتی که تغذیه بکنی استخونای سینت هم تیرمیکشه هیچ وقت برنگردی دوباره بزنی بدبخت میشی تا۹۰روزباید خودت کنترل کنی ازبدنت خارج بشه فقط محکم غذا بخورحتی شربت مولتی ویتامین هم بخر

Ali
Ali
2 ماه قبل

سلام ایا خود ارضایی ربطی به جوش زدن داره؟

بی نام
بی نام
پاسخ به  Ali
1 ماه قبل

بله ربطی داره باعث جوش های سطحی میشه

ابوال
ابوال
پاسخ به  بی نام
1 ماه قبل

چرا چرت میگی چه ربطی داره

ابولی amx
ابولی amx
پاسخ به  Ali
22 روز قبل

بزای بعضی ها میزنه برای بعضی ها نمیزنع

بی نام
بی نام
2 ماه قبل

سلام من ۱۹سالمه تقریبا از ۱۲سالگی خودارضایی میکنم و الان ۲سالیه که ریزش موی شدید دارم آیا با ترک خودارضایی ریزش قطع میشه؟

امیر
امیر
2 ماه قبل

چند روز طول میکشه ترک کنم

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط امیر
حامید
حامید
2 ماه قبل

بعد ترک هفت ماه حافیظم خیلی ضعیف لطفن

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  حامید
1 ماه قبل

داداش حافظت فقط ۵۰ درصدش برمیگرده چون خودت رو نابود کردی

جعفر
جعفر
پاسخ به  امیرحسین
25 روز قبل

وای

یعقوب
یعقوب
پاسخ به  امیرحسین
24 روز قبل

ینی چی ترسوندی که

نظیف الله
نظیف الله
2 ماه قبل

سلام دریک روز دو یا سه خود ارضایی می کنم چطور میتوانم ترکش کنم مجر استم ۳۳ساله

علی
علی
پاسخ به  نظیف الله
2 ماه قبل

سلام زیر چشمتو تو آیینه نگاه کن سیاهو کبوده روزی ۳بار اون چیزایی که باعث میشه بزنی سمتش نرو

حامد
حامد
پاسخ به  نظیف الله
22 روز قبل

سعی کن خونه اصلا تنها نباشی تا موقعی که کامل ترکش کنی،یا سرکار برو یا برو پارک گردش تفریح،بعد از اینکه چند ماه انجامش ندادی اثرات مثبتش رو توی خودت میبینی همین بهت انگیزه و انرژی میده که دیگه تکرارش نکنی.

محمد حسین نصیریان
محمد حسین نصیریان
پاسخ به  نظیف الله
20 روز قبل

خیلی ممنون از راهنمایی شما متشکرم

نظیف الله
نظیف الله
2 ماه قبل

سلام من در ۱ روز دو یا سه بار خود میکنم چی کار ترکش کنم مجر استم شما برای ما یک مشوره بدهید

مهدیار
مهدیار
2 ماه قبل

یک سوالی داشتم خواهشا یکی جواب بده اگه کلان نزنی هیچی مشکلی برات ایجاد نمیشه من از همین میترسم برای همین

اشیل
اشیل
پاسخ به  مهدیار
2 ماه قبل

من خودم ۱۰ روز میشه نزدم جوری بدن من درد داره انگار استخونام میشکنه هفته ای یک بار خوبه ولی من در حال ترک هستم خیلی درد بدن دارم اونم بخاطر نزدن هست

حسام
حسام
پاسخ به  مهدیار
2 ماه قبل

نه داداش

چه فرقی میکند
چه فرقی میکند
2 ماه قبل

سلام اقایون ببخشید یک سوال داشتم من دفعات اولی که در دوران نوجوانی خودارضایی کردم در لحظات اخر لذت بیشتری داشت و الان تقریبا میشه گفت از این کار لذت نمیبرم کسی هست دچار این مشکل شده باشه ؟
دوباره با گذر زمان به حالت اول برمیگرده یا خیر؟؟؟؟

بی نام
بی نام
پاسخ به  چه فرقی میکند
2 ماه قبل

داری با دست خودت خودد را نابود می کنی این کار رو نکن هنوز بد تر هم میشه اگه ترک کنی خوب میشی

پشتیبانی
پشتیبانی
پاسخ به  چه فرقی میکند
2 ماه قبل

سلام شما چند سالتونه

رضا
رضا
3 ماه قبل

من نزدیک به یک ماهه نزدم
الان خیلی خوبم.

رضاررررررر
رضاررررررر
3 ماه قبل

سلام

رضاررررررر
رضاررررررر
3 ماه قبل

باسلام ۹۹ساله جرق میزنم اعصاب وحافظم ضعیف شده چیکارکنم

رضاررررررر
رضاررررررر
3 ماه قبل

باسلام ۹۹ساله روزی ۵بارجرق میزنم کلافه شدم چطورترک کنم

یه شخص
یه شخص
پاسخ به  رضاررررررر
1 ماه قبل

برو پیش پسرت جنتی مشورت کن

رضاررررررر
رضاررررررر
3 ماه قبل

مضرات رنگ روغن

رضاررررررر
رضاررررررر
3 ماه قبل

باسلام من ۹۸ساله جرق میزم حافظم ضعیف شده چندوقته عوارضش میره روزی ۲بارمیزنم

امیر
امیر
پاسخ به  رضاررررررر
2 ماه قبل

تو اول اسمشو یاد بگیر

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام
آیا بعد از ترک خودارضایی موها به حالت قبلی برمیگیدند و پر میشن ؟

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

من دخترم و عقدم ولی باکره ام ،متاسفانه خودارضایی میکنم هر از چند گاهی و گاهی هم با همسرم رابطه داریم،من با تحریک کلیتورس توسط ایشون تا نزدیک ارگاسم میرم ولی کامل نمیشه،حتما خودم باید انجام بدم،از طرفی هم باید حتما لحظه ی ارگاسم به یه صحنه ی جنسی مربوط به دیگران فک کنم تا منجر به ارگاسم بشه.بخدا من دختر با فکر کثیفی نیستم ولی نمیدونم باید چکار کنم که فکرم حین رابطه نره به اون سمت و توسط همسرم هم بتونم ارضا بشم لطفا راهنماییم کنید
ضمنا رابطمون از نظر پیشنوازی و غیره عالیه

امیر
امیر
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

به نامزدت بگو نقطه g رو با دست تحریک کنه تا ارگاسم بشی

امیرحسین
امیرحسین
پاسخ به  امیر
1 ماه قبل

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط امیرحسین
زهرا
زهرا
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

چند وقته خودارضایی میکنی ؟

Dead me
Dead me
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

حال نمی‌ده خودارضایی قشنگ

بنیامین
بنیامین
پاسخ به  ناشناس
2 ماه قبل

به همسرت بگو تحمل داشته باشه قبل اینکه کار خودشو شروع کنه نقطه g و اعضایی بدنت رو به ماله تورو به اوج برسونه بعد کار خودشو شروع کنه و همچنین بهش بگو از تاخیری استقاده کنه به جای این که تلاش کنی خودتو بسازی شوهرتو بساز تا بتونه تورو ارضا کنه و تویم دیگه نیازی به خود ارضایی پیدا نمیکنی

داود
داود
پاسخ به  ناشناس
21 روز قبل

به نظرم همسرت بزنه توش بهتره

حامد
حامد
3 ماه قبل

سلام من هر شب خود ارضایی میکنم بعدش خیلی پشیمون میشم شهوتم خیلی زیاده اگر بخوام یه دفعه سه بار میتونم خود ارضایی کنم می‌خوام ترک کنم ولی نمیتونم فوقش سه روز ترک میکنم دوباره شروع میکنم موندم چیکار کنم ؟

محمد
محمد
پاسخ به  حامد
3 ماه قبل

سلام توی اینترنت بزنید کلیپ استاد رائفی پور ترک خود ارضایی کلا سه دا کلیپ ۴ دقیقه ای ولی خیلی موثر، گوش کنید ضرر نمیکنید

بی نام
بی نام
پاسخ به  حامد
2 ماه قبل

سلام برنامه مس به طلا رو نصب کن دوره جامع ترک خودارضایی رو گوش بده اگه ترک نکنی عوارض خیلی بدی داره که کم کم میاد سراغت مثل ضعف حافظه شدید

Dead me
Dead me
پاسخ به  حامد
1 ماه قبل

بهترین کار این ترکش کنی اگه میخوای ترکش کنی بگو تا راه حل هارو بگم بهت بی نظیر من۴سال ترکش کردم راحت راحت

دکمه بازگشت به بالا