راه درمان روده تحریک پذیر در طب سنتی

درمان خانگی روده تحریک پذیر با دارو های گیاهی

سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

سندرم روده تحریک پذیر(IBS) یک بیماری مزمن است که در بین آقایان و خانم‌ها شیوع دارد و موجب ایجاد اختلالات گوارشی و دردهای شکمی می‌شود. این بیماری علت مشخص ندارد ولی مجموعه‌ای از عوامل ژنتیکی، سبک زندگی و رژیم غذایی، تغییرات هورمونی در خانم‌ها، نقص عملکرد عضلات سیستم گوارش موجب ایجاد آن می‌شود. درمان روده تحریک پذیر در طب سنتی راه‌های مختلفی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

درمان روده تحریک پذیر با طب سنتی

خیلی از افراد می‌پرسند داروی گیاهی سندرم روده‌ی تحریک پذیر چیست؟ و طب سنتی چه درمان‌هایی را پیشنهاد می‌کند؟

طب سنتی برای درمان انواع بیماری‌ها  با استفاده از گیاهان دارویی راه‌های مختلفی را پیشنهاد می‌دهد. گیاهان دارویی را به شیوه‌های مختلف مانند استفاده از دمنوش، عرقیات گیاهی یا به صورت خام می‌توان استفاده کرد.

درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی با دمنوش‌های گیاهی

درمان گیاهی روده تحریک پذیر با استفاده از دمنوش شیوه‌ی بسیار موثر با کاربردی آسان است. در طب سنتی انواع مختلفی از دمنوش‌های گیاهی برای درمان روده تحریک پذیر وجود دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

درمان روده تحریک پذیر

دمنوش بابونه درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

بابونه گیاهی با خاصیت گرم و خشک است که درمان بسیار موثر و آرامشبخش برای سیستم عصبی است. همچنین بابونه می‌تواند به سلامت دستگاه گوارش کمک کند و از تشکیل گاز و نفخ جلوگیری کند. دمنوش بابونه عطر و طعم خوبی دارد اما درصورتی که طعم آن باب میل شما نبود می‌توانید آن را با نعنا ترکیب کنید.

برای آماده کردن دمنوش بابونه باید چند قاشق چایخوری بابونه خشک را داخل قوری بریزید. روی حرارت غیر مستقیم آن را دم کنید.

دمنوش نعنا درمان سندرم روده تحریک پذیر

نعنا گیاهی شفابخش در درمان مشکلات گوارشی است و می‌تواند درد شکمی ناشی از سندرم روده تحریک پذیر را درمان کند. دمنوش نعنا را می‌توانید با نعنای تازه یا نعنای خشک شده تهیه کنید. به این صورت که مقداری برگ نعنای شسته شده را داخل آب جوشیده‌ی سرد شده بریزید و با حرارت غیر مستقیم کتری یا روی توری دم کنید.

میزان مصرف مجاز دمنوش نعنا دو یا سه بار در روز و هر بار یک فنجان است و دقت داشته باشید مصرف بیش از اندازه‌ی نعنا فرد را دچار عارضه‌هایی مانند بی اشتهایی تهوع و گرفتگی می‌کند.

دمنوش چای سبز درمان سندرم روده تحریک پذیر

چای سبز خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و می‌تواند با بالابردن میزان ادرار مواد زائد بدن را دفع کند. به این ترتیب با مصرف روزانه‌ی چای سبز می‌توان علاوه بر تقویت دستگاه گوارش مشکلات و اسپاسم‌های گوارشی را درمان نمود.

اگر با درمان روده تحریک پذیر دکتر راوازاده بهبودی در علائم معده و گوارش که مربوط به روده تحریک پذیر است مشاهده نکردید می‌توانید از طریق پذیرش۲۴ و ویزیت آنلاین فوق تخصص گوارش مشورت بگیرید.

درمان روده تحریک پذیر با دمنوش گیاهی

دمنوش رازیانه درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

رازیانه در تسکین درد، نفخ و اسپاسم‌های روده موثر است. همچنین رازیانه با شل کردن عضلات روده یبوست را رفع می‌کند. برای تهیه‌ی دمنوش می‌توانید دو قاشق غذاخوری رازیانه را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی بگذارید و پس از ده دقیقه بنوشید.

نکات مهم در تهیه‌ی دمنوش‌های گیاهی برای درمان قطعی سندرم روده تحریک پذیر چیست؟

  • دمنوش را حتماً به شیوه‌ای تهیه کنید که دم بکشد و جوش نخورد. جوش خوردن باعث از بین رفتن خواص دارویی گیاه می‌شود.
  • استفاده از برخی دمنوش‌ها برای خانم‌های باردار مضر است. به همین جهت خانم‌های باردار با مشکل معده و گوارش داروی گیاهی را حتماً باید تحت نظر دکتر استفاده کنند.
  • برای تهیه‌ی دمنوش چند داروی گیاهی را با هم ترکیب نکنید و هر کدام را جداگانه دم کنید که درصورت بروز عارضه متوجه شوید عارضه مربوط به کدام گیاه است.
  • کسانی که از داروهای شیمیایی خاصی استفاده می‌کنند باید در مورد مصرف داروی گیاهی و امکان تداخل آن‌ها با هم با پزشک معالج مشورت کنند.

درمان روده ی تحریک پذیر در طب سنتی با زنجبیل

درمان گیاهی روده تحریک پذیر با زنجبیل بسیار موثر و کارآمد است. زنجبیل گیاهی با خاصیت آنتی اکسیدانی است که موجب بالا رفتن مقاومت سیستم ایمنی بدن می‌شود. زنجبیل به دلیل طبع گرم آن در تقویت دستگاه گوارش و رفع مشکلات آن نیز تاثیرگذار است. برای استفاده از زنجبیل دو شیوه وجود دارد.

روش اول: دمنوش زنجبیل

 برای تهیه‌ی دمنوش زنجبیل می‌توانید چند تکه از زنجبیل تازه را داخل قوری حاوی آب جوشیده بریزید و بعد از دم کشیدن استفاده کنید. میزان مصرف دمنوش تا ۵ فنجان درروز مجاز است و مشکلی را ایجاد نمی‌کند.

روش دوم: زنجبیل و سرکه

شیوه‌ی دیگر استفاده از زنجبیل برای درمان گیاهی سندرم روده تحریک پذیر تهیه‌ی ترشی زنجبیل تازه است. برای این‌کار باید زنجبیل تازه را به صورت ورقه‌های ریز درآورید و آن را داخل یک شیشه بریزید روی آن سرکه بریزید. این شیشه‌ی دربسته را به مدت یک هفته در جای خنک بگذارید و هر زمان دچار مشکلات گورشی مانند دل پیچه شدید چند تکه از زنجبیل را بخورید.

درصورتی‌که از تاپیک درمان سندرم روده تحریک پذیر طب سنتی نی نی سایت پاسخ سوالات خود را پیدا نکرده‌اید می‌توانید برای درمان با متخصص گوارش پذیرش ۲۴ مشورت کنید. شیوه‌ی غیر حضوری برای دریافت پاسخ سوالات از پزشکان با هزینه‌ی کمتر و در زمان بسیار کوتاه‌تری انجام می‌شود.

آلوئه‌ورا درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

درصورتی‌که می‌خواهید بدانید چه داروی گیاهی برای سندرم روده تحریک پذیر خوب است گیاه آلوئه‌ورا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با استفاده از این گیاه متوجه خواص درمانی فوق العاده آن می‌شوید. آلوئه‌ورا گیاهی با ژل شفاف است که اثرات درمانی برای بیماری سندرم روده تحریک پذیر دارد. آلوئه‌ورا درمان گیاهی سندرم روده تحریک پذیر یبوست غالب است و با خاصیت ملین می‌تواند علاوه بر یبوست نفخ  را هم درمان کند.

کلم درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

درمان گیاهی روده تحریک پذیر با کلم یک شیوه‌ی اثربخش است. برای استفاده باید آب کلم را تهیه کنید و روزانه چند مرتبه به جای آب آشامیدنی از آن استفاده کنید. اما دقت داشته باشید استفاده‌ی بیش از حد از آن ممکن است موجب ایجاد مشکلاتی مانند نفخ شود.

کنگرفرنگی درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

کنگرفرنگی حاوی ترکیبی به نام سیناروپیکرین است که مطابق یافته‌های یافته‌های پژوهشگران می‌تواند درمان سندروم روده تحریک پذیر از نوع یبوست باشد. کنگر فرنگی را هم به صورت خام و هم به صورت ترکیب در غذا یا آب پز هم می‌توان استفاده کرد. برای ثربخشی درمان طول مدت درمان را باید حدود ۴ تا ۶ هفته در نظر گرفت.

زردجوبه درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

زردجوبه درمان قطعی روده تحریک پذیر با طب سنتی است که می‌تواند علائم سندرم را کنترل کند. در کشور ما زردجوبه به طور سنتی در پخت و پز غذاها استفاده می‌شود. زردجوبه نقش مهمی در هضم غذا و کنترل نفخ دارد.

خواص زردجوبه به دلیل وجود ماده‌ای به نام کورکومین است که موجب ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی و بهبود اختلالات گوارشی شده است. در واقع کورکومین با مسدود کردن کانال کلسیم موجب بالا رفتن اثربخشی می‌شود.

هویج درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

درمان گیاهی روده تحریک پذیر با هویج بسیار ساده و اثر بخش است. استفاده از آب هویج به صورت روزانه می‌واند یبوست را از بین ببرد. همچنین هویج پخته شده و استفاده از آن در میان وعده‌ها می‌تواند علائم اختلالات گوارشی را از بین ببرد.

بلغور جوی دوسر درمان سندرم روده تحریک پذیر در طب سنتی

درمان نشانه‌های سندرم روده تحریک پذیر با استفاده از بلغور جوی دوسر امکان پذیر است. جوی دو سر آماده را می‌توانید به صورت ترکیب با شیر با آب داغ در وعده‌ی صبحانه مصرف کرد یا این‌که آن را ترکیب با ماست و میوه استفاده کرد.

در برخی افراد شروع استفاده از جو دوسر با نفخ همراه است که با چند روز استفاده علائم کاهش می‌یابد و فرد رو به بهبود می‌رود.

روش های درمان روده تحریک پذیر

عسل درمان سندرم روده تحریک پذیر با طب سنتی

عسل گیاه شفابخش در درمان انواع بیماری‌ها از جمله مشکلات گوارشی ناشی از سندرم روده تحریک پذیر است. عسل برای روده تحریک پذیر از این جهت مفید است که می‌تواند گرفتگی عضلات شکم، اسهال و نفخ را از بین ببرد و با بهبود حال جسمانی موجب بالا بردن کیفیت زندگی فرد ‌شود. عسل شامل ۲۵ نوع قند است که ۳۵ درصد آن فروکتوز است و موجب بهبود علائم روده تحریک پذیر می‌شود. تاثیرات عسل به قدری زیاد است که اگر به تاپیک عسل برای روده تحریک پذیر در نی نی سایت مراجعه کنید می‌توانید تجربیات مفید کاربران از آن را مشاهده کنید.

راه‌های درمان روده تحریک پذیر در طب سنتی با دارچین

دارچین سرشار از ویتامین و مواد معدنی است و با طبع گرم و طعم تند در درمان روده‌ی تحریک پذیر تاثیر زیادی دارد. همچنین آنتی اکسیدان قوی است و سرشار از فنول است. به همین جت استفاده از آن می‌تواند سندرم روده تحریک پذیر را درمان کند. شیوه‌های مختلف استفاده از دارچین شامل موارد زیر است.

روش اول: چای دارچین

دم کردن دارچین و نوشیدن آن علاوه بر این‌که به دلیل کالری کم موجب چاقی نمی‌شود می‌تواند اختلالات گوارشی و نفخ و دل پیچه را درمان کند. تهیه‌ی آن مانند انواع دمنوش‌های دیگر است و باید مقداری چوب دارچین خشک را داخل قوری بریزید و دم کنید. درصورتی‌که استفاده‌ی بیش از اندازه از چای دارچین موجب یبوست شود باید مصرف آن را قطع کنید.

روش دوم: دارچین و عسل

ترکیب پودر دارچین با عسل و استفاده‌ی روزانه از آن علائم گوارشی آزاردهنده را کم می‌کند. حتی می‌توان از این ترکیب به صورت  ناشتا استفاده کرد. زیرا هم قند بدون ضرر به بدن می‌رساند و سیر کننده است و هم مشکلات گوارشی را درمان می‌کند.

مزایای درمان سندرم روده تحریک پذیر با طب سنتی چیست؟

استفاده از شیوه‌های طب سنتی برای درمان روده تحریک پذیر مزایایی دارد که بهتر است به آن‌ها توجه کنیم.

  • شیوه‌های طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی برای درمان روده تحریک پذیر آسان است.
  • برای افرادی که هزینه‌ی درمان اهمیت دارد استفاده از شیوه‌های طب سنتی بسیار مناسب است. چون این شیوه‌ها ارزان هستند و هزینه‌ی زیادی به فرد تحمیل نمی‌کند.
  • داروهای گیاهی برای درمان سندرم تحریک پذیر در دسترس هستند و تهیه‌ی آن‌ها سخت نیست.
  • محدودیتی در استفاده از داروی گیاهی برای درمان روده تحریک پذیر وجود ندارد و همه‌ی افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. فقط خانم‌های باردار یا کسانی که حساسیت به داروی گیاهی داشته باشند باید در مورد مصرف آن احتیاط کنند.

مزایای درمان روده تحریک پذیر

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

شیوه‌های مختلفی برای درمان سندرم روده تحریک پذیر با طب سنتی وجود دارد. درصورتی که این شیوه‌ها را امتحان کردید و بهبودی در وضعیت نفخ، دل پیچه، اسهال یا یبوست مشاهده نمی‌کنید یا این‌که شرایط جسمانی شما بدتر شد به دکتر سندرم روده تحریک پذیر مراجعه کنید و در صورتی که امکان مراجعه حضوری ندارید می‌توانید با دکتر آنلاین گوارش سایت پذیرش ۲۴ تماس بگیرید و از شیوه‌های درمان این عارضه با خبر شوید.

گفتگوی آنلاین با متخصص معده و گوارش

برای استفاده‌ی آسان‌تر می‌توانید اپلیکیشن پذیرش۲۴ را روی گوشی هوشمند نصب کنید و با استفاده از سامانه‌ی نوبت دهی آنلاین به راحتی وقت بگیرید.

۳.۹/۵ (۱۳ نظر)

منبع
prancier.comwww.cntraveller.inwww.medicalnewstoday.comtimesofindia.indiatimes.comwww.medicalnewstoday.comonlinelibrary.wiley.comwww.ncbi.nlm.nih.gov

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
80 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
سمیه
16 روز قبل

سلام وقت بخیرببخشید من دوماهه تقریبا صب و عصرازقهوه استفاده میکنم ولی روروزه جدیدا مدفوعم سیاهه دل درد طبیعی ک همه گاهی اوقات دارنو میگیرم درددیگه ایی هم ندارم میخوام بدونم چکارکنم یخورده استرس گرفتم

رویا
رویا
1 ماه قبل

سلام خوبین من نه دل درد دارم نه شکمم درد میکنه ولی مدفوع نرمع آیا من هم دچار ای بی اس دارم

علی
علی
2 ماه قبل

سلام من الان یک سال هست سمت راست پائین شکمم درد میکنه سونو و آزمایش دادم نه فتق دارم نه آپاندیس فقط تو سونو گفتن غددای لنفاویت متورم هستن و در آزمایش هم هیکوباکتری دارم آنتی بیوتیک دادن میخورم شدیدا سردرد میشم و دهانم تلخ میشه که دیگه نمیخورم باید چکار کنم؟؟

مریم
مریم
2 ماه قبل

من چند وقته مدفوعم شل چ کار باید بکنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام : ممکن است منشاء ویروسی باشد به دکتر دستگاه گوارش مراجعه کنید. ‌آرزوی تندرستی

حمید
حمید
2 ماه قبل

سلام منم خیلی وقت ای بی اس دارم حالم اصلا خوب نیست خیلی دکتررفتم ولی بی فایده بوده من احساس دفع ناگهانی وخروج بادشکم دارم زندگیم داغون شده خدمت سربازی نرفتم دانشگاه نرفتم مهمونی های مسافرتی نمیتونم برم افسرده شدم فکر کنم وقتشه خودکشی کنم

ندا
ندا
2 ماه قبل

سلام من اخیرا خلط مدفوع گرفتم ،خیلی هم دل درد و حالت تهوع دارم گاهی دل پیچه میشم و بدنمم ضعیفه فعلا نمی تونم برم دکتر هزینه هاش بالاست میشه ی راهکار خونگی بگین؟ممنونم

مالین
مالین
پاسخ به  ندا
1 ماه قبل

گلوتامین بخور.

ساناز
ساناز
2 ماه قبل

سلام به همگی.من ۸ماهه درگیر ibs هستم.روزی ۱۰ بار اسهال میشدم.دل درد هم اصلا نداشتم.ولی واقعا زندگیم مختل شده بود.لوپرامید میخوردم و اسهالم قطع میشد.
رفتم دکتر طب سنتی،(دکتر صالحی در لاهیجان) بهم گفت نافت پیچ خورده.ibs هم داری
نافمو درست کرد با ماساژ.دارو هم داد برای ibs
و چند تا گیاه داد که باید باهاش دمنوش درست میکردم.گفت تا ۲ماه نباید آب بخوری.هروقت تشنت شد همین دمنوشو بخور.اول فکر میکرد نمیشه.چون من خیلییییی آب میخوردم.ولی الان راحت شدم بخدا.فقط روزی ۱بار دستشویی نرمال میرم.خودتونو نجات بدین

یاسین
یاسین
پاسخ به  ساناز
1 ماه قبل

چی بهت داد

زهره
زهره
پاسخ به  ساناز
1 ماه قبل

چه گیاهانی بود ؟

سپهر
سپهر
3 ماه قبل

سلام اول برین ازمایش بدین ببینید چی توی بدنتون کمه!من خودم کمبود ویتامین دی داشتم د کبدم چرب بود هر دو رو برطرف کردم آی بی اس هم بهتر شد چون همچی روی روده تاثیر میزاره

ساحل
ساحل
پاسخ به  سپهر
3 ماه قبل

سلام از نوع یبوست بودید یا اسهال

قاسم قاسمی
قاسم قاسمی
4 ماه قبل

سلام

سمیه
سمیه
5 ماه قبل

واقعا خیلی اذیت میشم لطفا جواب بدین میترسم استفاده کنم بدتر بشه

سمیه
سمیه
5 ماه قبل

سلام آیا اسفند و گلپر واسه اسهال خونی خوب است دکتر تشخیص دادن زخم روده هستش

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  سمیه
1 ماه قبل

سلام.
چنانچه زخم روده است ، حتمآ تحت درمان دکتر
باشید . مصرف خودسرانه برای زخم معده ممکن است عوارض جانبی داشته باشد . آرزوی سلامتی

رها
رها
5 ماه قبل

سلام توی حاملگی کدوم دمنوش برای روده تحریک پذیر مناسب هست

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

سلام.
به پزشک مراجعه کنید. آرزوی سلامتی

ابوالفضل
ابوالفضل
5 ماه قبل

سلام لطفا دکتر طب سنتی خوب درتهران سراغ دارین معرفی کنید

شهرام
شهرام
پاسخ به  ابوالفضل
2 ماه قبل

پونک، جنب امامزاده عینعلی وزینعلی، ساختمان سجاد

میلاد کریمی
میلاد کریمی
6 ماه قبل

سلام دوستان من هم این بیماری رو دارم و خیلی قرض و دارو و کپسول خوردم ، اما نکته ای که هست و تا حد زیادی به من کمک کرد خوردن پیاز همراه وعده غذایی هست ، پیاز خام واقعا کمکم کرده تا الان من همیشه بعد از خوردن غذا به شدت دل درد و دل پیچه میگرفتم و بعدشم اسحال میشدم شما هم حتما امتحان کنید خیلی موثره و یکی دیگه از چیزایی که کمکتون میکنه خوردن غذا به اندازه هست هیچ موقع تو غذاخوردن پرخوری نکنید که واقعا اذیتتون میکنه

مریم
مریم
پاسخ به  میلاد کریمی
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر بنظر شما برای سندروم روده تحریک پذیر از نوع یبوست هم پیاز موثره ؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  میلاد کریمی
1 ماه قبل

احسنت

نشمیل
نشمیل
8 ماه قبل

سلام من سه روزه از درد شکم دارم میمیرم دکترم رفتم خوب نشدم درد شدید حس میکنم یه تار موی بلند تو شکمم میچرخه

رضا
رضا
پاسخ به  نشمیل
7 ماه قبل

حستون چیه؟! درده یا سوزشه یا چیزهای دیگست؟
با نفس کشیدنتون شکمتون بالا و پایین میشه یا خیر؟ دفع دارید؟

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نشمیل
1 ماه قبل

سلام،
تجربه : حتمآ به پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید، سونوگرافی از کیسه صفرا و آزمایشات لازمه را انجام دهید ، آرزوی سلامتی

کامران بهزادی
کامران بهزادی
11 ماه قبل

ضمن عرض سلام و خسته نباشید بنده از سال ۹۸ کم و بیش دچار سندروم روده تحریک پذیر ترجیحا اسهال هستم، در پایان سال ۱۴۰۱ دچار گلو درد شدم و دکتر برام آنتی بیوتیک آزیترومایسین تجویز نمود که بعد از استفاده از آنتی بیوتیک چند روز بعد این سندروم روده تحریک پذیر تشدید شد(البته با توضیح به اینکه بنده به لبنیات و لاکتوز موجود در آن حساسیت دارم) حالا میخواستم خواهش کنم که چه راهکاری برای این منظور پیشنهاد میکنید(البته بنده خود بخود به آنتی بیوتیک ها بسیار حساس هستم و واکنش اسهالی میدم)

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  کامران بهزادی
1 ماه قبل

سلام.
یک هفته از دمنوش گل بابونه و زردچوبه استفاده کنید ، زردچوبه به تنهایی برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید است . انشاءالله رفع کسالت بشه در غیر اینصورت به پزشک مراجعه کنید.
آرزوی سلامتی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ناشناس
1 ماه قبل

از مصرف گلپر غافل نشوید. چه به صورت دمنوش و چه به صورت پودر همراه غذا

کامران بهزادی
کامران بهزادی
11 ماه قبل

ضمن عرض سلام و خسته نباشید بنده از سال ۹۸ کم و بیش دچار سندروم روده تحریک پذیر ترجیحا اسهال هستم، در پایان سال ۱۴۰۱ دچار گلو درد شدم و دکتر برام آنتی بیوتیک آزیترومایسین تجویز نمود که بعد از استفاده از آنتی بیوتیک چند روز بعد این سندروم روده تحریک پذیر تشدید شد(البته با توضیح به اینکه بنده به لبنیات و لاکتوز موجود در آن حساسیت دارم) حالا میخواستم خواهش کنم که چه راهکاری برای این منظور پیشنهاد میکنید(البته بنده خود بخود به آنتی بیوتیک ها بسیار حساس هستم و واکنش اسهالی میدم)در این بین نیز گاهی نفخ هم اضافه میشود

محمّدمهدی
محمّدمهدی
پاسخ به  کامران بهزادی
3 ماه قبل

سلام استفاده از داروی گیاهی اطریفل افتیمونی یا اطریفل اسطوخودوس برای درمان رودۀ تحریک پذیر خیلی خوب است.

فرهاد قهرمانی
فرهاد قهرمانی
1 سال قبل

مصرف یک دوره آنتی بیوتیک به خاطر شکستگی باعث از بین رفتن پرزهای روده من شده است و به سرعت باید خودم را به دستشویی برسونم چه کار کنم که از این وضعیت نجات پیدا کنم لطفا”کمکم کنید

سنا
سنا
پاسخ به  فرهاد قهرمانی
11 ماه قبل

برو طب سنتی مزاجت غلبه کرده

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فرهاد قهرمانی
1 ماه قبل

سلام .
دُم گیلاس و کاکُل ذرت و زردچوبه را روزی دوبار دم کرده با کمی عسل طبیعی میل کنید بگذارید دم بکشد ، روی شعله مستقیم نگذارید ، میوهء خام و سبزیجات خام مصرف نکنید به مدت ده روز.
انشاءالله رفع کسالت میشه .

هلنا
هلنا
1 سال قبل

سلام.خسته.نباشی.دختری.دارم.هفت.ساله.ازبچگش.مدفوع.ش.خشکه.شکمش.زیر.مثانه.دردداره.بالای.نافش.درد.شش.ماهی.هست.زیر.چشماش.تیره.وپفه.دکترهم.چندباری.بردمش.شربت.نی.نی.لاکت.بهش.میده..شکمش.کار.میکنه.ولی.خیلی.ضعیف.رنگش.سیاه.وپوستش.خشک.شده.ولی.همیشه.درد.داره.کاهش.وزن.داره.

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  هلنا
1 ماه قبل

سلام حتمآ به پزشک متخصص داخلی وعفونی
مراجعه کنید. آرزوی سلامتی

David
David
پاسخ به  هلنا
14 روز قبل

سلام تا جای ممکن توی غذاش زردچوبه استفاده کنید خیلی کمک کننده است ما برای بچه خودمون تجربه کردیم

مریم
مریم
1 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن ازدیروز ازدردشکم دارم میمیرم دیروز دکتررفتم ولی خوب نشدم چیکارکنم متشکرم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مریم
1 ماه قبل

سلام.
درد شکم ممکن است منشاء ویروسی باشد، حتمآ درصورت درد بیشتر به پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید و آزمایش و سونوگرافی انجام دهید تا
علت درد مشخص شود .

پورصفری
پورصفری
1 سال قبل

سلام من دوسال پیش میکروب مهده داشتم الان ب مدت یک سال اظهال هستم مشکل من چیپه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  پورصفری
1 ماه قبل

سلام.
اگر در این مدت دارو طبق تجویز پزشک مصرف
کرده اید ، ممکنه از عوارض بعضی داروها باشه، در غیر اینصورت به پزشک مراجعه کنید. آرزوی سلامتی

محسن
محسن
1 سال قبل

چرا بعضی چزا مه برای روده تحریک پذیر خوب نیست رو گذاشتید . جو . گلوتن که اصلا خوب نیست .

فریده
فریده
1 سال قبل

سلام‌خوب‌هستین‌من‌همیشه‌صبح‌از‌خواب‌بیدار‌می‌حالت‌تحوع‌شکم‌درد‌شدید‌اسهال‌‌یه‌قرص‌هیوسین‌دارم‌با‌اون‌میمونم‌‌چی‌کار‌کنم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  فریده
1 ماه قبل

سلام . قرص سیپروهیپتادین چند روز استفاده کنید
انشاءالله رفع کسالت بشه. در غیر اینصورت به پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید. آرزوی
سلامتی

مریم. انصاری
مریم. انصاری
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من نزدیک هفت سال هست که از درد روده و سندروم روده تحریک پذیر رنج میبرم. از بس دارو خوردم خسته شدم. دکتر برام نورتیپتیلین ۲۵ و فلوکسامین ۱۰۰ تجویز کرده. ولی بازم گهگاهی به هم میریزم
میخواستم از قرص درمانی به گیاه درمانی رو بیارم لطفا راهنمایی کنید. وقتی به هم میریزم دل پیچ شدید بعدشم اسهای شدید میگیرم

محسن
محسن
پاسخ به  مریم. انصاری
1 سال قبل

سمت چپ درد میکنه؟؟ برای منم چندساله

ایه
ایه
پاسخ به  مریم. انصاری
1 سال قبل

کلپرمین بگیرید

یوسفی
یوسفی
پاسخ به  ایه
1 سال قبل

کلپرمین چطوری استفاده میشه

مصطفی.
مصطفی.
پاسخ به  یوسفی
10 ماه قبل

یک کپسول، سه بار در روز، نیم تا یک ساعت قبل از هر وعده غذایی میل شود. در صورت شدت علایم می توانید دز مصرفی را به دو کپسول، سه بار در روز افزایش دهید

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  ایه
1 ماه قبل

سلام.
هر روز صبح نصف قاشق چایخوری سیاه دانه را
آسیاب کنید و با یک قاشق چایخوری عسل در آب جوش خوب به هم بزنید و میل کنید.
سیاه دانه باید فقط در هنگام مصرف پودر شود
چون بلافاصله سمّی میشود . معمولا تا ده روز.
انشاءالله رفع کسالت بشه. در غیر این صورت به پزشک متخصص داخلی مراجعه کنید .آرزوی
سلامتی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  مریم. انصاری
5 ماه قبل

سلام من پودر پلانتاژل میخورم همه علائمو کمتر میکنه

مالین
مالین
پاسخ به  مریم. انصاری
1 ماه قبل

گلوتامین بخور.

مصطفی
مصطفی
1 سال قبل

سلام دوستان منم به این بیماری مبتلا هستم یه سالی میشه و درمان این بیماری کمبود ویتامین d3و اگه تونستین رب ازگیل با کونوس پیدا کنید صبح ناشتا و اگه با اینن خوب نشدید برید پیش یه دعا نویس و دعای باد قلونج بگیرید من با اینا خوب شدم

مسعود
مسعود
پاسخ به  مصطفی
1 سال قبل

سلام میشه شمارتونو بدید تلفنی باتون حرف بزنم

علی
علی
پاسخ به  مصطفی
10 ماه قبل

یه دعا هم برای مغز خرابت بگو بنویسه

منصور
منصور
پاسخ به  علی
2 ماه قبل

خخخخخخ

Vahid
Vahid
پاسخ به  مصطفی
1 ماه قبل

سلام دوستان من ۲۵ ساله درگیر سندروم روده تحریک پذیر هستم ۵۰تا دکترم رفتم خوب نشدم بهترین درمانش حرص نخورید وعصبی هم نشید

حمید
حمید
1 سال قبل

من ای بی دی دارم علایم درد معده سوزش تهوع ونفخ شدیدا دارم خیلی دارم اذیت میشم و چندین ساله درگیرشم هر دارویی بوده خوردم ولی خوب نمیشم نمیتوانم سرکار بروم و زندگیم سخت وتنگ شده برام . نمیدانم چه خاکی تو سرم بریزم بدترین بیماری هست که تا الان تجربه کردم یک جهنم واقعی بارها فکر خودکشی اتانازی کردم اما به امید کشف داروی جدید ودرمان اقدام ب خودکشی نکردم اما بتازگی قانع شدم که هیج امید و دارویی وجود ندارد و ودر اقدام به اتانازی دارم بمرحله اقناع میرسم لطفا اگر دارویی هست کمک کنید ممنون

محمود
محمود
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

فقط درمانش با طب سنتی انجام میشه. ولی نه این راهکارایی که تو این سایت گفته. اینجا هرچی گفته فقط کمک میکنه بیماریتون بدتر بشه. طب سنتی ام فقط کسی باید باشه واقعا خبره کار باشه نه هرکسی. من خداروشکر با طب سنتی درمان شدم. استاد شاهمرادی. اصفهان

ابراهیم رسول زاده
ابراهیم رسول زاده
پاسخ به  محمود
1 سال قبل

سلام داداش با چی خوب شدید لطفا ؟؟

دانشجوی پزشکی99M78M
دانشجوی پزشکی99M78M
پاسخ به  ابراهیم رسول زاده
1 سال قبل

حداقل یک دوره کپسول پروبیوتیک مصرف کنید تا ببینین چه قدر خوبه

ایه
ایه
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

کلپرمین بخورید خوب می شید

دانشجوی پزشکی99M78M
دانشجوی پزشکی99M78M
پاسخ به  حمید
1 سال قبل

شما باید زیر نظر یه فوق تخصص باشید. درمان دارویی بر اساس شدت بیماری انجام میگیره و جواب هم میده اگه کامل انجام بشه.

سنا
سنا
پاسخ به  حمید
11 ماه قبل

غلبه مزاج دارین بیاین طب سنتی

کیومرث
کیومرث
پاسخ به  حمید
7 ماه قبل

تریاک بخور مقدار خیلی کم در حد عدس

حمید
حمید
پاسخ به  حمید
2 ماه قبل

مشکل این بیماری چیه که اینقدبده که میخوای خودکشی کنی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

سلام ،
از اینکه بیماری شما منشآ عصبی دارد ، و سوزش سر معده یا ترش کردن و تهوع به شما دست میدهد ،
چند روزی یک سیب زمینی متوسط و تخم مرغ آب پز و کاکوتی و زردچوبه را با مقداری کره اضافه و خوب بکوبید تا یک دست شود و شب به جای غذا
بخورید ، بعد از آن خوراکی دیگری میل نکنید ، حتمآ رفع کسالت میشه انشالله. آرزوی سلامتی

مالین
مالین
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

گلوتامین بخور.

زهره
زهره
پاسخ به  حمید
1 ماه قبل

نون و غلات و کربوهیدارت رو یک ماه بگدار کنار خوب میشی

مرتضی علینقی
مرتضی علینقی
2 سال قبل

سلام،حدود سه هفته میشه که هر هفته دو یا سه روز دوار اسهال میشم و بیش از ۴ یا پنج بار به دستشویی مراجعه میکنم و بعضی وقتها احساس توالت رفتن دارم،سابقه هلیکو باکتر و خونریزی داخلی دارم،بعد از کرونا و بهبودی ظاهری و گذشت یکماه له این خالت مبتلا شدم .علت چیذمیتونه باشه و راه درمان با طب ینتی چیه؟ ممنون سپاسگزارم.

رها
رها
پاسخ به  مرتضی علینقی
2 سال قبل

منم بعد کرونا میکروب معده گرفتم تا یکسال دکترا نفهمیدن فک کردن روده تحریک پذیره و بعد ۳ماه خوردن قرص چرک خشک کن خوب شدن البته انواع چرک خشک کن روزی ۱۴ تا

روح الله
روح الله
2 سال قبل

سندروم روده تحریک پذیر باید چه گلی برسربگیریم.چرا درمان نداره

رها
رها
پاسخ به  روح الله
2 سال قبل

نعناع یا عرق نعناع و زیره و کنجد رو با کمی آب بجوشون عالیه

علی
علی
پاسخ به  رها
1 سال قبل

سلام ،شفا دهنده فقط خدای مهربانه ،دوستان برای مریضی ای بی اس داروی گیاهی،بزرک به مدت هشتاد روز سه نوبت مصرف کنید

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط علی
علیرضا
علیرضا
پاسخ به  علی
11 ماه قبل

سلام منم درگیر آی بی اس هستم.
شبوروزم دل درد شده ولی کلی متخصص رفتم هرکی یه دارویی میده بازم همونم
امکانش هست درمورد اون دارو باهاتون مشورت کنم
۰۹۲۰۲۰۰۷۹۰۵

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  علیرضا
1 ماه قبل

سلام.
وقتی دچار یه ناراحتی ومشکل درونی شدید ، از
رفتن نزد پزشکهای متفاوت خودداری کنید،
به یک دکتر متخصص داخلی مراجعه کنید. چنانچه داروها جواب مثبت نداده، مورد مشابه
هست، توضیح دادم مراجعه کنید.
آرزوی سلامتی

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  روح الله
1 ماه قبل

سلام.
کی گفته درمان نداره .؟ در موردهای مشابه توضیح دادم . مراجعه کنید. آرزوی سلامتی

نظام الدین
نظام الدین
2 سال قبل

معده ام خشک کار نمیکنه بعداز دوسه روز شروع ب درد می‌کنه

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  نظام الدین
1 ماه قبل

سلام .
دمنوش گل ختمی بعد از غذا بخورید ، چون حالت ژله مانند میشود موثر است.
همین طور شربت تخم ریحان، چون تخم شربتی که همان تخم سبزی ریحان است وقتی در یک لیوان آب
نصف قاشق چایخوری ریخته شود و نیم ساعت در دمای محیط بماند ، آب را به خودش جذب میکند و
لایهء ژله ای تخم حجیم میشود ، تخم شربتی در دیوارهء معده و روده حالت چسبندگی پیدا میکند و باعث نرمی غذا و آبکی شدن میشود و
به مشکل سفتی و خشکی در هنگام هضم و دفع نخواهید شد . آرزوی سلامتی

دکمه بازگشت به بالا