آشنایی با اثرات فانتزی جنسی بر زندگی زناشویی

فانتزی جنسی چیست؟

فانتزی‎ جنسی؛ طبیعی است یا یک نوع اختلال است؟

واقعا فانتزی جنسیت چیه؟ ماهیت اصلی خیال‌پردازی‌های جنسی که منجر به بروز فانتزی‎های جنسی می‌شود، این است که مرزها را کمی جابه‌جا می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند موقعیت‌هایی را تصور کنید که به‌ندرت اتفاق می‌افتند. بسیاری از افراد از افکار اروتیک درونی خود خجالت می‌کشند و نمی‌دانند که گاهی بروز آن‌ها طبیعی است.

کارشناسان معتقد هستند که هرچه بیشتر درباره فانتزی‌های جنسی خود صحبت کنیم، کمتر خود را به خاطر داشتن این افکار پیچیده و غیر عادی سرزنش خواهیم کرد.

تحقیقات ثابت کرده‌اند که اغلب تغییراتی که در تخیلات جنسی ما رخ می‌دهند، فقط محصول یک تخیل فعال هستند و معنای عمیق‌تری ندارند. بنابراین، اگر متوجه شده‌اید که به طور مرتب چیزهایی را در مورد خود و همسرتان در خیال‌پردازی‌هایتان تغییر می‌دهید که دوست دارید در زندگی واقعی تغییر کنند، ممکن است این جنبه‌ها ارزش بررسی توسط یک روانشناس یا روانپزشک را داشته باشند.

در حال حاضر بیش از ۱۰ نوع فانتزی جنسی وجود دارد که بعضی از آن‌ها قابلیت اجرایی شدن دارند. این فانتزی‌های زناشویی برای ایجاد رابطه لذت بخش جنسی در نظر گرفته می‌شوند. درحالی‌که انجام برخی دیگر حاصلی جز تخریب یک رابطه زناشویی سالم را ندارد. در این شرایط، فانتزی جنسی نوعی اختلال روانی محسوب می‌شود. از فانتزی‌های جنسی غیر معمول می‌توان به تقسیم همسر با شخص سوم Mfm (دو مرد و یک زن) اشاره کرد.

بنابراین، شما وقتی در مورد یک چیزی فانتزی دارید به این معنی نیست که باید به آن عمل کنید. اگر در رابطه زناشویی شادی هستید و فانتزی جنسی مانند خیانت به شریک زندگی خود دارید، این مسئله لزوماً به این معنی نیست که ناخودآگاه شما سعی دارد به شما بگوید که با شخص دیگری خوشحال‌تر خواهید بود.

اگر کمبود اعتماد به نفس یا ترس از رها شدن مانع از مقابله شما با بعضی از فانتزی‌های جنسی منفی می‌شود، ممکن است وقت آن باشد که با یک درمانگر کار کنید تا بفهمید چگونه می‌توانید به این الگوهای منفی تفکر رسیدگی کنید.

دلایل بروز فانتزی جنسی

دلایل رایج بروز فانتزی‌های جنسی زنان و مردان

بنابراین در پاسخ به سوال فانتزی جنسیت چیست؟ می‌توان گفت که نوعی تصور ذهنی است که همیشه قدرت اجرایی شدن ندارد. اصولا اگر فانتزی جنسی باعث آزار روحی و جسمی همسر یا پارتنر شما نشود و در آن اثراتی از خیانت زناشویی یا وجود فرد سومی مشاهده نشود، حتی می‌تواند بر افزایش کیفیت رابطه زناشویی تاثیر مثبت بگذارد. از دلایل رایج فکر کردن در مورد انواع فانتزی‌ جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنجکاوی نسبت به احساسات مختلف جنسی
  • برای تجربه برانگیختگی یا ارگاسم جنسی
  • برای رفع نیازهای برآورده نشده
  • برای فرار از واقعیت
  • برای کشف یک رابطه جنسی ممنوع شده یا تابو
  • برای طراحی یک برخورد جنسی در آینده
  • برای آرام کردن یا کاهش اضطراب روانی
  • برای احساس اعتماد به نفس جنسی بیشتر
  • چون حوصله ما سر رفته است

جالب است بدانید که تفکر در مورد انواع فانتزی جنسی فقط مختص مردان نیست و تفکرات فانتزی های جنسی زنان نیز بسیار رایج است. تفاوت اصلی آن‌ها فقط در نوع فانتزی جنسی است. مردان بیشتر به‌دنبال فانتزیهای زناشویی مانند تقسیم همسر با شخص سوم هستند و زنان بیشتر از فانتزی‌های عاشقانه که معمولا در آن‌ها از وسایل و ابزار فانتزی زناشویی استفاده می‌شود، لذت می‌برند.

با انواع فانتزی‎ جنسی بیشتر آشنا شوید

در سال ۲۰۱۸ پس از انجام یک مطالعه دقیق روی ۴۰۰۰ نفر مشخص شد که از میان انواع فانتزی جنسی، ۷ مورد طرفداران بیشتری دارند. البته این مسئله به این معنی نیست همه این موارد مورد قبول اصول دین و عرف جامعه هستند. در ادامه به جزئیات بیشتری در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

انواع فانتزی جنسی

فانتزی جنسی رابطه با چند شریک جنسی

امروزه سکس گروهی یا داشتن رابطه جنسی با چندین نفر به طور همزمان، به یکی از رایج‌ترین روش‌های برقراری رابطه جنسی در کشورهای غربی و آمریکا تبدیل شده است.

درحالی‌که دین اسلام ما را از انجام آن منع می‌کند. زیرا نه تنها باعث خراب شدن حریم امن خانوادگی می‌شود، بلکه خطر تمایل دوباره زن یا مرد به افراد حاضر در این گروه وجود دارد. مطمئنا ادامه این مسئله باعث از هم‌پاشیدگی یک خانواده خواهد شد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم اگر مدام این فانتزی جنسی به ذهن شما می‌رسد، بیش‌ازحد به آن فکر نکنید.

فانتزی جنسی داشتن یک رابطه جنسی خشن

عامل اصلی بروز چنین فانتزی جنسی، وجود تمایلاتی مانند سادیسم و ​​مازوخیسم، اسارت، انضباط، تسلط و تسلیم در یک فرد است. ایده تسلط با شلاق و زنجیر در حین برقراری رابطه جنسی، می‌تواند برای افرادی که همیشه خارج از اتاق خواب حالت مطیع بودن دارند، تحریک‌کننده باشد.

اگرچه ممکن است این نوع فانتزی جنسی از نظر جامعه تابو باشد، اما بسیاری از افراد در مورد آن کنجکاو هستند. درصورتی‌که اصرار به انجام آن دارید، حتما از قبل شریک جنسی خود را نسبت به نمایشی و ایمن بودن رفتارهای خشن خود آگاه کنید. مرزهای مناسب را تعیین کنید و برای انجام حرکاتی مانند ضربه زدن به‌آرامی عمل کنید.

فانتزی جنسی داشتن ماجراجویی و تنوع در رابطه جنسی

منظور ما فانتزی‌های جنسی حول محور تنوع (شامل یک فعالیت جنسی جدید مانند رابطه جنسی مقعدی یا رابطه دهانی) یا ماجراجویی (داشتن رابطه جنسی در یک مکان جدید) است.

بعضی از افراد به‌حدی ماجراجو هستند که تمایل دارند در محیط‌های عمومی مانند ساحل یا قله کوه، پارک یا حتی دستشویی عمومی رابطه جنسی برقرار کنند. این‌ها هنگام مواجه با یک صحنه جدید و افزایش هورمون هیجان آدرنالین، سریع برانگیخته می‌شوند. به‌خصوص در شرایطی که مدت طولانی از روابط زناشویی آن‌ها می‌گذرد و برای مبارزه با کسالت اتاق خواب و حفظ یک زندگی جنسی فعال، به‌دنبال تنوع هستند.

ازآنجایی‌که جامعه ما پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد، توصیه می‌کنیم به‌جای محیط عمومی از محیط‌های خصوصی مانند هتل استفاده کنید. به‌خصوص اگر همراه با یک سفر چند روزه و شاد باشد. حتی می‌توانید به‌جای رابطه مضر مقعدی از پوزیشن‌های جدید برای برقراری رابطه واژینال استفاده کنید.

فانتزی جنسی تقسیم همسر با شخص سوم

برخی از افراد از روابط باز و تقسیم همسر با شخص سوم به‌عنوان یک ساختار سالم و شاد یاد می‌کنند. بدین شکل که زن یا مرد باید در حضور همسر خود با فرد دیگری رابطه جنسی برقرار کند. چراکه خیانت یا ارتکاب زنا برای همسر او تحریک‌کننده است.

حتی روانشناسان غربی نیز از این نوع فانتزی جنسی به‌عنوان رابطه حیوانی یاد می‌کنند و آن را راه درستی برای ایجاد تنوع یا تغییر در ساختار روابط زناشویی محسوب نمی‌کنند. اگر نمی‌توانید این نوع خیال‌پردازی منفی را کنترل کنید، بهتر است در این شرایط به زوج‌درمانی بروید یا از همسرتان جدا شوید.

فانتزی جنسی تابوشکنی و انجام کارهای خلاف عرف

اگرچه هر رابطه جنسی یا عملی که می‌تواند ما را به دردسر بیاندازد یا در زندگی واقعی عجیب، ممنوع یا خشن تلقی شود، می‌تواند باعث ایجاد مشکل شود. اما برخی از افراد از انجام کارهای ممنوع و متضاد اصول اجتماعی یا فرهنگی جامعه لذت می‌برند. از انواع تابوشکنی جنسی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن یک آینه در جلوی تختخواب خود برای اینکه بتوانید خودتان و همسرتان را تماشا کنید.
  • به یک کلوپ یا مهمانی جنسی بروید.
  • بدون آنکه دوست شما بداند، در هنگام برقراری رابطه زناشویی او فضولی کنید و تمام صحنه‌ها را مشاهده کنید.
  • رابطه جنسی خود و همسرتان را در معرض دید دیگران قرار دهید.

مطمئنا کسی که سالم است و دچار هیچ‌گونه اختلال روانی نیست، از انجام کارهای ذکر شده اجتناب می‌کند.

اشتیاق برای فانتزی‌های جنسی عاشقانه

به نظر می‌رسد که پیاده‌روی طولانی در کنار ساحل، خوردن شام با نور شمع و برقراری تماس چشمی در طول عشق‌بازی فقط یک هذل عاشقانه نیستند. بلکه همه آن‌ها بخشی از فانتزی، صمیمی و رمانتیک بودن یک رابطه جنسی هستند.

اگرچه داشتن این فانتزی‌های عاشقانه به دوست داشتن یا قدردانی از شریک زندگی اشاره دارد، اما منحصر به افراد متاهل نیست. اگر مجرد هستید، این فانتزی جنسی ممکن است در ذهن شما نیز ظاهر شود. اصولا فانتزی بدی نیست و بالعکس به لذت‌بخش کردن رابطه جنسی کمک زیادی می‌کند. گاهی ممکن است شما و شریک زندگیتان نیاز داشته باشید که زمان بیشتری را با هم بگذرانید، زبان عشق یکدیگر را یاد بگیرید و سپس رابطه جنسی داشته باشید.

اگر متوجه شدید که در مورد این موضوع مدام خیال‌پردازی می‌کنید، ممکن است به این دلیل باشد که در زندگی واقعی احساس قدردانی نمی‌کنید.

انعطاف شهوانی در فانتزی های جنسی

کاوش و بازی در نقش‌ها و شخصیت‌های مختلف حین برقراری رابطه جنسی، می‌تواند واقعاً سرگرم‌کننده و خلاقانه باشد. این مسئله به ما این امکان را می‌دهد تا بخشی از خودمان را فراموش کنیم.

انعطاف‌پذیری و جهت‌گیری‌های جنسیتی به افراد این اجازه را می‌دهد تا چیزهای جدید، متفاوت و هیجان‌انگیزی را به زندگی جنسی خود تزریق کنند، درحالی‌که به طور همزمان انتظارات فرهنگی را از آنچه که قرار است باشند، زیر سوال می‌برند.

در برخی موارد، این فانتزی جنسی ممکن است ریشه در تمایل به کشف هویت جنسیتی فرد داشته باشد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم در این زمینه با روانشناس خود صحبت کنید.

نحوه بروز انواع فانتزی‎ جنسی در افراد مختلف

مطالعات اخیر نیز ثابت کرده‌اند که فانتزی جنسی بازتابی از شخصیت، سبک دلبستگی و هویت فرهنگی هر فرد است. به‌همین‌دلیل:

  • معمولا افراد درون‌گرا در مورد تسلط بیشتر و افراد با اختلال عصبی در مورد تغییر بدن و شخصیت خود خیال‌پردازی می‌کردند. افرادی‌که کمترین احتمال را دارد که خودشان را به هر نحوی تغییر دهند، برون‌گراها هستند. افرادی‌که وظیفه‌شناسی بیشتری دارند، اصولا بیشتر از خودشان بر روی جزئیات فانتزی جنسی تمرکز می‌کنند.
  • افراد دارای سبک دلبستگی مضطرب و اجتنابی بیشتر احتمال دارد که حین تفکر یا اجرای فانتزی جنسی، خود را از هر نظر تغییر دهند. زیرا به‌دنبال راه‌حلی برای رها شدن از این اضطراب هستند و از خیال‌پردازی‌های خود برای تبدیل شدن به فرد دیگری استفاده می‌کنند. معمولا افراد اجتنابی در برقراری یک رابطه صمیمی مشکل دارند و از فانتزی جنسی برای ایجاد فاصله عاطفی بیشتر استفاده می‌کنند. افراد دارای سبک دلبستگی اجتنابی معمولاً تخیلات جنسی عاشقانه ندارند.
  • معمولا زنان و مردان همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا، در حین خیال‌پردازی یا اجرای فانتزی جنسی بیشترین تمرکز را روی تغییر ویژگی‌های فیزیکی خود دارند. به عنوان مثال، مردان بیشتر تمایل دارند سایز اندام تناسلی خود را تقویت کنند.

اگر دقت کنید، اغلب نحوه نمایش مردان و زنان در فیلم‌ها و رمان‌های عاشقانه یا حتی در فیلم‌های جنسی براساس همین نکات است تا تعداد مخاطبان افزایش پیدا کند. در واقع به نوعی از فانتزی‌های یک دختر یا پسر و فانتزی‌های عاشقانه مردان یا زنان استفاده می‌شود. با توجه به اینکه در دنیای واقعی، قابلیت اجرای اغلب انواع فانتزی جنسی وجود ندارد!

تاثیر فانتزی جنسی بر زندگی

فانتزی‎ جنسی و تاثیرات آن بر زندگی زناشویی

آیا فانتزی جنسی به حل مشکلات جنسی کمک میکند؟ مطالعات نشان داده‌اند که برخی از تخیلات جنسی به‌خصوص انواع فانتزی‎ جنسی عاشقانه، می‌توانند نقش مثبتی در زندگی افراد داشته باشند. بنابراین نمی‌توان تاثیر فانتزی جنسی در زندگی مشترک را نادیده گرفت.

در بعضی مواقع حتی با ایجاد تنوع می‌تواند باعث تحریک میل جنسی آقایان شود. فانتزی‌های جنسی مثبت به زنان کمک می‌کنند تا برانگیخته شوند و در حین رابطه جنسی با شریک زندگی خود کاملا ارگاسم شوند.

به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم که پس از مشاوره با یک روانشناس، از رفتار درست با فانتزی جنسی همسر خود آگاه شوید. با توجه به وجود فانتزی جنسی و تاثیرات آن بر زندگی، این شما هستید که باید فانتزی‌های جنسی غیر معمول را با ملایمت نپذیرید و به‌جای آن همسر خود را به سمت انواع فانتزی جنسی عاشقانه (مانند درخواست همسر برای بازی با خود) برای ایجاد تنوع در رابطه زناشویی سوق دهید.

راهکارهایی برای عملی کردن فانتزی‎ جنسی و تنوع در رابطه زناشویی

 نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهند که اگرچه ۷۷ درصد از مردم می‌خواهند فانتزی‌ جنسی خود را در زندگی جنسی واقعی خود بگنجانند، اما کمتر از ۲۰ درصد این موضوع را با شریک زندگی خود مطرح می‌کنند.

اگر به‌دنبال استفاده از فانتزی برای تحریک میل جنسی آقایان و خانم‌ها یا افزایش لذت و رسیدن به ارگاسم هستید، بهتر است از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • در مورد بهترین شیوه‌ها برای کسب رضایت متقابل تحقیق کنید.
  • قبل از انجام هر حرکتی، ابتدا در مورد جزئیات کامل آن با همسر خود صحبت کنید.
  • هرگز عجله نکنید و قبل از همه چیز دست به اجرای شیوه‌های جنسی ایمن‌تر بزنید.
  • اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود، رابطه جنسی معمول خود را برقرار کنید و آرام باشید.

نحوه صحیح درمان فانتزی‌های جنسی غیر معمول

بنابراین از میان ۷ فانتزی جنسی معمول، انجام سه مورد از آن‌ها یعنی فانتزی عاشقانه، داشتن یک رابطه جنسی خشن کنترل شده و انعطاف شهوانی ایرادی ندارد. سایر موارد مورد قبول قوانین اجتماعی و مذهبی نیستند و تمایل زیاد به آن‌ها می‌تواند نشانه وجود یک اختلال روانی باشد. به‌همین‌دلیل، پیشنهاد می‌کنیم در مورد فانتزی‌های جنسی خود با روانشناس، روانپزشک یا حتی پزشک متخصص زنان و زایمان و اورولوژی صحبت کنید.

درمان فانتزی‌های جنسی غیر معمول

اگر به‌دلیل وجود ناتوانی جنسی با مشکلاتی مانند اختلال در نعوظ یا زودانزالی مواجه شده‌اید، راه‌حل شما روی آوردن به انواع فانتزی جنسی منفی مانند خیانت به همسر یا تقسیم همسر با شخص سوم نیست. بلکه باید تحت نظر پزشک متخصص اورولوژی تحت درمان دارویی، به‌خصوص هورمون‌درمانی باشید.

اگر به‌عنوان یک خانم از سردمزاجی رنج می‌برید، مطمئنا پزشک متخصص زنان و زایمان می‌تواند مشکل شما را رفع کند. گاهی علت سردمزاجی مشکلات روانی مانند افسردگی است. در این شرایط، پزشک متخصص برای دارودرمانی شما را به روانپزشک ارجاع می‌دهد.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

اصولا تصور ذهنی گاه‌به‌گاه انواع فانتزی جنسی ایرادی ندارد. زمانی باید نگران بود که مواجهه مداوم با تصورات فانتزی‌های جنسی غیر معمول باعث عدم کنترل این مسئله شود و همه چیز به‌صورت عملی پیش برود. عادت کردن به فانتزی‌های جنسی منفی پیامدهای بدی دارد. به‌همین‌دلیل، توصیه می‌کنیم به‌محض درگیری با این مسئله، حتما به پزشک متخصص، روانشناس یا روانپزشک مراجعه کنید!

درصورتی‌که امکان مراجعه حضوری را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم از صدها پزشک آنلاین زنان و زایمان یا اورولوژی پذیرش ۲۴ مشاوره آنلاین تلفنی و متنی بگیرید. مشکلات خود را مطرح کرده و از مشاوره‌های بهترین دکتر آنلاین روانپزشک، زنان و زایمان و اورولوژی برای درمان استفاده کنید. در این سامانه، امکان پرسش و پاسخ و مشاهده نظرات در مورد فانتزی جنسی وجود دارد.

۲.۸/۵ (۳۲ نظر)

منبع
www.oprahdaily.comwww.everydayhealth.comwww.verywellmind.comwww.healthline.com

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
دکمه بازگشت به بالا