تزریق چربی به واژن چگونه انجام می‌شود؟ مزایا و معایب

تزریق چربی به واژن به بهبود وضعیت جنسی بیش از ۶۰ درصد از زنان یائسه کمک می­‌کند. این روش واژن را سفت می­‌کند و همچنین به سیستم عصبی کمک می­‌کند. این روش در حقیقت انتقال چربی به لابیا و سفت کردن واژن توسط دکتر جراح پلاستیک است که می‌تواند اعتماد به نفس را افزایش دهد، رضایت جنسی را افزایش دهد و بدن شما را به حالت قبل از پیری و تولد کودک بازگرداند.

از دست دادن زیبایی و مشکلات جنسی تقریباً هر زنی را آزار می‌دهد و افزایش سن و زایمان می‌تواند تغییراتی در واژن ایجاد کند که باعث ناراحتی فیزیکی و عاطفی ‌شود. در برخی از موارد ممکن است روابط جنسی بین زوجین تحت تاثیر قرار گیرد و ارتباط ها مثل قبل نباشد. در این موارد تزریق چربی به واژن توسط دکتر زیبایی می­‌تواند راه‌حل باشد.

فواید تزریق چربی به واژن

جوان‌سازی واژن با تزریق چربی تنها جنبه زیبایی ندارد. بسیاری از زنان از خشکی واژن، مقاربت دردناک و سایر مشکلات مقاربتی رنج می‌­برند. این روش در حقیقت نوعی اقدام درمانی برای این زنان محسوب می‌­شود.

جوانسازی اندام جنسی از جمله تزریق چربی می‌تواند مشکلات زیر را اصلاح کند:

  • تحریک
  • خارش
  • شلی واژن
  • خشکی واژن
  • مقاربت دردناک
  • اختلال ارگاسمیک
  • نشت غیر ارادی مثانه

تزریق چربی به واژن به چه کسانی کمک می­‌کند؟

عوامل متعددی مانند بارداری و افزایش سن می­‌توانند باعث ایجاد تغییراتی در واژن شوند. زنان به دلایل مختلف این کار را انجام می‌­دهند. بیمارانی که از ناهمواری یا عدم تقارن لابیا رنج می­‌برند یا می­‌خواهند ظاهر و ساختار فرج خود را بهبود بخشند، کاندیدای ایده آل برای این کار محسوب می‌­شوند. برخی از زنان نیز به این روش برای افزایش لذت جنسی کلی خود توجه می‌کنند. دکتر تزریق چربی آموزش دیده اینکار را به بهترین نحو انجام می­‌دهد.

تزریق چربی به لابیلا توسط چه متخصصی انجام می‌شود؟

با توجه به حساسیت ناحیه تناسلی این عمل سرپایی باید توسط متخصص زنان انجام گیرد. متخصص چربی را از قسمت‌­های دیگر بدن مثل شکم و پهلوها استخراج کرده و پس از طی فرایندهایی به ناحیه مورد نظر تزریق می‌­کند. در این فسمت از مقاله روش استخراج چربی و تزریق آن به واژن می­پردازیم.

فرآیند استخراج چربی و تزریق آن به واژن

فرآیند تزریق چربی به واژن شامل سه مرحله است:

  • استخراج چربی از ناحیه مورد نظر (مثل شکم و پهلو) با لیپوساکشن
  • تخلیه، سانتریفیوژ و پردازش چربی
  • تزریق مجدد چربی تصفیه شده به واژن و لابیلا

مرحله اول: استخراج چربی

در مرحله اول، چربی از ناحیه اهدا کننده -که معمولا شکم، پهلو یا ران است، با استفاده از تکنیک­های لیپوساکشن توسط دکتر جراحی استخراج می‌­شود.

روش­‌های دستی با استفاده از کانول­‌های نازک لیپوساکشن بسیار بهتر از روش لیپوساکشن لیزری یا اولتراسونیک است. چون به چربی آسیب کمتری وارد کرده و نتایج را برای مدت زمان بیشتری ماندگار می‌­کند. برای این­کار سوراخ­‌های کوچکی روی پوست ایجاد شده و چربی بیرون کشیده می‌­شود.

تزریق چربی به واژن
تزریق چربی به واژن

چربی معمولا به رنگ نارنجی یا زرد پررنگ است و می‌توان آن را در یخچال به مدت زمان چند ماه نگهداری کرد. با ان وجود استفاده از چربی تازه که همان روز استخراج شده باشد برای تزریق چربی واژن اولویت است.

مرحله دوم: تخلیه و سانتریفیوژ

در مرحله بعدی چربی با تخلیه و سانتریفیوژ پردازش می‌­شود تا مواد زائد، مایع اضافی و سلول­های مرده از سلول­های چربی زنده جدا شوند. یک روش جایگزین شستن چربی با محلول نمکی استریل است.

چربی‌­هایی که دور ریخته می‌­شوند سلول­های چربی هستند که احتمالاً در پیوند زنده نمی‌­مانند و حتی می‌­توانند برای سلول­‌های خوب مشکل ایجاد کنند و ماندگاری تزریق چربی به واژن را کم کنند و یا مختل کنند.

مرحله سوم: تزریق چربی واژن

در مرحله آخر، چربی به صورت قطرات کوچک در سراسر بافت زیر جلدی ناحیه گیرنده مجدداً تزریق می‌­شود. این تزریق قطرات کوچک برای اطمینان از خون­رسانی خوب به هر قطره چربی است تا پیوند چربی بتواند زنده بماند.

میزان تزریق چربی به لابیلا ماژور به وسیله  دکتر جراحی زیبایی بر حسب سی­سی اندازه گیری می‌­شود و در نهایت با توجه به مشخصات بیمار و ناحیه­ای از بدن که چربی فرآوری شده در آن تزریق می­‌شود متفاوت است.

ماندگاری تزریق چربی به واژن

این روش معمولا ماندگار است. البته ممکن است گاهی شش ماه، یک سال ونیم تا سه سال دوام داشته باشد و نیاز به دو تا سه بار تزریق باشد. از آنجا که چربی از خود بدن فرد استخراج شده و به بدن خود او پیوند می‌­شود، ماندگاری افزایش می­‌یابد و بدن آن را جزئی از خود می‌­شناسد.

با این وجود تکنیک کشیدن چربی، خالص­سازی آن و تزریق مجدد، اهمیت زیادی در ماندگاری چربی دارد. همانطور که گفتیم استخراج چربی به روش لیپوساکشن لیزری یا اولتراسونیک به چربی آسیب زده و ماندگاری تزریق چربی به لابیلا ماژور و سایر قسمت­‌های اندام تناسلی را با اختلال روبرو می‌­کند.

عوارض تزریق چربی به واژن

هر راهکار پزشکی (هرچقدر هم که ساده باشد) می‌­تواند شما را با عوارضی روبرو کند. تزریق چربی به واژن نیز ممکن است عوارضی داشته باشد. با این وجود مهارت دکتر جراح پلاستیک، تکنیک انجام جراحی و کیفیت چربی بر نتایج تاثیر دارد.

کبودی و سیاه شدن محل تزریق، تورم، عفونت و نکروزه شده بافت از جمله عوارض احتمالی هستند که البته در صورت انجام صحیح پیوند، میزان آن‌ها به حداقل می­‌رسد.

آیا تزریق چربی نیاز به بیهوشی دارد؟

به طور معمول این فرایند تحت بی­حسی موضعی انجام می‌­شود و نیاز به بیهوشی عمومی ندارد. با این وجود اگر حجم چربی استخراح شده زیاد باشد ممکن است دکتر جراح پلاستیک شما را بیهوش کند.

قیمت تزریق چربی به واژن

قیمت تزریق چربی به واژن معمولا متفاوت است و بر اساس عوامل مختلفی تعیین می‌­شود. اینکه بافت برای برگشتن به حالت قبلی نیاز به چه مقدار چربی دارد، تکنیک استخراج، فرایند و تزریق چربی چیست، و از همه مهم‌تر اینکه پزشک شما چه کسی است، تاثیر زیادی بر روی قیمت دارد.

برای اطلاع از قیمت تزریق چربی به واژن تنها راه این است که توسط متخصص زنان معاینه شوید و هزینه را از این طریق استعلام کنید.

مراقبت های پس از عمل تزریق چربی به واژن

  • داروها را طبق دستور دکتر جراحی پلاستیک مصرف کنید.
  • در صورت وجود خونریزی غیر طبیعی، باید فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • برای تمیز کردن ناحیه از آب تمیز استفاده کنید.
  • ممکن است تورم، کبودی در ناحیه جراحی داشته باشید که در عرض ۲ هفته کاهش می­یابد.
  • حداقل ۳ هفته پس از جراحی از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • حداقل ۱ هفته پس از عمل، هیچ گونه فعالیت آمیزشی نداشته باشید.

مشورت با دکتر آنلاین زنان ممکن است در تصمیم‌گیری به انجام این عمل و مراقبت‌های بعد از آم به شما کمک کند:

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان و زایمان

۳.۹/۵ (۱۳ نظر)

منبع
paulebanwelldrgrazer

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
8 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ونوس
ونوس
2 ماه قبل

من تازه انجام دادم سه روزه،از لحاظ ظاهری،امیدوارم همینطور بمونه،وجذب نشه

علی رضا صفایی
علی رضا صفایی
4 ماه قبل

سلام آیا به آلت مرد هم میتوان تزریق کرد

سارا
سارا
8 ماه قبل

سلام خسته نباشید.سارا هستم همزمان عمل کولوپرافی و تزریق چربی واژن انجام دادم ی سوال دارم

شیرین
شیرین
پاسخ به  سارا
4 ماه قبل

سلام سارا جان ببخشید یه سوال دارم شما از تزریق چربی راضی هستید مشکلی ندارید

سروش
سروش
10 ماه قبل

سلام هزینه تزریق چربی به واژن چقدر است

اکرم رباطجری
اکرم رباطجری
1 سال قبل

سلام چگونه میتوانیم درمنزل واژن خودراتنگ کنیم ت

ana
ana
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من یه سال پیش تزریق چربی ناحیه تناسلی داشتم و الان متوجه وجود یه غده ی کوچیکی شدم که تقریبا ۲سانت حرکت میکنه و این بعد از تزریق چربیم بود

کوکو
کوکو
پاسخ به  ana
1 سال قبل

من خوب م

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط کوکو
دکمه بازگشت به بالا