علت پرمویی در زنان و راه های درمان گیاهی آن

درمان پرمویی زنان با داروهای گیاهی

پرمویی زنان

پرمویی زنان یکی از متداول‌ترین عارضه‌هایی است که برای زنان رخ می‌دهد. این موهای زائد می‌توانند نشانگر اختلالات در اندام‌های مختلف بدن ‌باشند.

مو زائد به‌طور کلی به معنی رشد موهای سیاه و ضخیمی در قسمت‌هایی از بدن است که در حالت معمولی نباید در آن‌جا رویش داشته باشند.

این موهای زائد به دلیل به هم خوردن تعادل هورمون‌های زنانه و افزایش هورمون‌های مردانه در بدن ایجاد می‌شوند که در نتیجه رشد‌ موهای ضخیم و سیاه مانند موهای مردان را در خانم‌ها مشاهده خواهیم کرد.

نام علمی این عارضه هیرسوتیسم و به انگلیسی hairsotism است که بیشتر در نواحی مثل صورت، سینه، پشت دیده می‌شود. گرچه بسیاری از زنان از پرمویی پاها نیز رنج می‌برند. در این مطلب قصد داریم علت پرمویی زنان و درمان‌های گیاهی آن را بررسی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید. می توانید با بهترین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .

به‌طور کلی مقدار موهای بدن انسان توسط ژنتیک تعیین می‌شود که طیف گسترده‌ای از رنگ، ضخامت و نوع دارد. بر اساس ژنتیک افراد آسیایی، رنگ موی سیاه و ضخیم در اکثر نقاط این قاره بسیار شایع است. به همین علت ما ایرانی‌ها نیز اغلب موهای تیره داریم.

اما پرمویی زنان و رویش موهای ضخیم در نقاطی که نباید رشد آن را مشاهده کنیم، اغلب اوقات نشانه نامتعادل بودن هورمون‌ها و اختلال در سیستم‌های بدن است که هر چه سریع‌تر باید برای پیگیری و درمان اقدام کنید.

اگر به پزشک دسترسی ندارید یا نمی‌خواهید زمان خود را در مطب و مسیر رفت و آمد تلف کنید، کافی است با متخصص پوست و مو آنلاین  مشکل خود را به‌صورت آنلاین در هر ساعتی از شبانه‌روز مطرح کنید.

مشاوره آنلاین متخصص پوست و مو

علائم هیرسوتیسم یا پرمویی زنان

هیرسوتیسم عمدتا زمانی در خانم‌ها ظاهر می‌شود که تعادل هورمون‌ها به‌هم خورده باشد و هورمون‌های مردانه باعث فرآیند مردنمایی شده و این موهای ضخیم و تیره ظاهر شوند. از دیگر سندروم‌های این فرآیند به اصطلاح مردنمایی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بزرگ شدن آلت تناسلی (کلیتوریس به آلت تناسلی مرد تمایز ناقصی می‌یابد.)
  • ریزش موهای سر در قسمت وسط
  • کاهش اندازه پستان و باسن
  • افزایش توده عضلانی به‌ویژه در قسمت بالا تنه
  • کلفت شدن صدا و تارهای صوتی

علل اصلی پرمویی در زنان یا هیرسوتیسم

در ابتدای سن بلوغ، سیستم جنسی زنان تحت تاثیر فرامین مغز و نواحی فرماندهی ترشحی شروع به ترشح ترکیبی از هورمون‌های زنانه و مردانه می‌کند.

از نشانه‌های شروع ترشحات این هورمون‌ها می‌توان رویش مو در نواحی زیر بغل و آلت تناسلی، رشد سینه‌ها و جاهای دیگر را نام برد و همچنین می‌تواند علت رویش مو روی شکم زنان و علت پرمویی ناحیه تناسلی زنان باشد.

عدم تعادل هورمون‌های جنسی زنان و غلبه هورمون‌های جنسی مردانه بر زنانه باعث بروز هیرسوتیسم می‌شوند.

عوامل ایجاد پرمویی در زنان

سندروم تخمدان پلی کیستیک

سندروم تخمدان کیست‌دار یکی از شایع‌ترین اختلالات هورمونی و پرمویی زنان است که علت دقیق آن هنوز مشخص نیست. اما به احتمال زیاد این عارضه به دلیل سبک زندگی فرد ایجاد می‌شود. این سندروم مهم‌ترین علت ایجاد هیرسوتیسم در بانوان است.

علاوه بر موهای زائد، این سندروم علائم دیگری مثل اختلال در تخمک گذاری (قاعدگی‌های نامنظم)، چاقی، ناباروری و مشکلات دیگر را نیز به همراه دارد. در این عارضه سطح تستوسترون از حد نرمال خود بالاتر می‌رود.

تومورها

در بعضی موارد تومورهای تشکیل شده در تخمدان‌ها یا در غدد فوق کلیوی باعث ترشح بسیار زیادی از هورمون آندروژن می‌شوند.

تولید هورمون آندروژن در بدن باعث افزایش ترشح هورمون تستوستر‌ون می‌شود که به‌واسطه این تولیدات اضافه، صفات مردانه به‌مرور زمان شکل می‌گیرند و پرمویی زنان را شاهد هستیم.

سندروم کوشینگ

بیماری کوشینگ نوعی اختلال در غده هیپوفیز (غده کنترل کننده ترشحات سایر غدد) است که باعث افزایش تولید هورمون کورتیکواستروئید یا کورتیزول در بدن می‌شود.

این هورمون از غدد آدرنال ترشح شده و تغییرات گسترده‌ای را در بدن به وجود می‌آورد. مصرف بعضی داروها مثل پردنیزولون در طولانی مدت می‌تواند یکی از دلایل بهم ریختن تعادل هورمون کورتیزول باشد.

سندروم هایپرپلازی مادرزادی آدرنال (CAH)

در بیماری‌های هایپرپلازی سلول‌های یک بافت مشخص بر اثر جهش چند برابر حالت عادی تکثیر می‌شوند و پروتئین‌های اختصاصی خود را بیان می‌کنند.

در هایپرپلازی آدرنال سلول‌های این غدد تحریک می‌شوند و دوز بالایی از هورمون کورتیزول و کلسترول را به جریان خون وارد می‌کنند. این فرآیند باعث مردانه شدن دستگاه تناسلی خارجی دختران در بدو‌ تولد و همچنین بروز پرمویی زنان و صفات مردانه در آن‌ها می‌شود.

داروها

بسیاری از داروها می‌توانند باعث بروز هیرسوتیسم در زنان شوند. موارد زیر به‌عنوان قرص برای درمان پرمویی در زنان تجویز می‌شوند:

  • دانازول (برای درمان بیماری آندومتریوز در زنان استفاده می‌شود.)
  • کورکو استروئیدهای سیستمیک و فلوکستین (پروزاک) که برای درمان افسردگی تجویز می‌شوند.
  • همچنین مصرف مواد هورمونی در افراد بدنساز برای حجم‌گیری می‌تواند باعث پیدایش موهای زائد و نازایی شود.

چاقی

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر پرمویی زنان چاقی و اضافه وزن است. هر چند که ارتباط چاقی و میزان چربی بدن خانم‌ها با هورمون‌های جنسی مخصوصا آندروژن مشخص نیست اما تحقیقات نشان داده است که کاهش وزن تاثیر بسیار چشمگیری در متعادل سازی هورمون‌های جنسی در بدن خانم‌ها دارد.

پرمویی زیر چانه در زنان

اگر متوجه وجود مو زیر چانه خود شدید، کاملا طبیعی و است معمولا جای نگرانی ندارد. تغییر هورمون‌ها، افزایش سن و حتی مسائل ژنتیکی می‌تواند علت پرمویی زیر چانه باشد. اگر این قضیه اذیتتان می‌کند چندین راه موثر برای حذف این موها وجود دارد در ادامه به توضیح ان می پردازیم.

اگر یک فرد بزرگسال هستید و موهایتان از سایرین ضخیم‌تراست یا متوجه افزایش قابل توجه موهای روی صورت خود شدید، باید به پزشک مراجعه کنید.

علت پرمویی صورت می‌تواند یک عارضه پزشکی باشد که نیاز به درمان دارد.

علت پرمویی زیر چانه در زنان

تمام ما فولیکول‌هایی داریم که موهای به رنگ روشن و بسیار نازکی را تولید می‌کنند. نقش این فولیکول‌ها کمک به تنظیم دمای بدن است.

در طول دوران بلوغ، افزایش تولید هورمون آندروژن باعث بزرگ‌تر شدن این فولیکول‌ها می‌شود و آن‌ها موی ترمینال را ایجاد می‌کنند که بزرگ‌تر، ضخیم‌تر و به رنگ تیره‌تر است.

بدن هر فرد آندروژن تولید می‌کند ولی مقدار آن در مردان بیشتر است و به همین دلیل آن‌ها موهای ترمینال بیشتری از زنان دارند.

سطوح هورمون در بدن شما در سراسر عمرتان به علت سالخوردگی، افزایش وزن و عوامل دیگر از جمله بارداری و یائسگی تغییر می‌کند.

حتی یک افزایش اندک در آندروژن یا عدم تعادل بین هورمون‌های جنسی مردانه و زنانه که هر فردی آن‌ها را دارد، منجر به رشد موهای ترمینال در جاهایی می‌شود که انتظار آن را ندارید از جمله زیر چانه‌تان.

علت پرمویی صورت زنان

در بسیاری از موارد، افزایش موی صورت بخش طبیعی از فرآیند سالخوردگی در زنان است. به گفته پزشکان سطوح استروژن بدن شروع به کاهش می‌کند که تعادل استروژن و تستوسترون بدن را به هم می‌زند.

در نتیجه ممکن است مقدار تستوسترون بدن شما نسبتا بیشتر شود که نتیجه آن افزایش موی صورت زنان است.

درمان گیاهی پرمویی صورت را در سطور پایین‌تر بیشتر توضیح می‌دهیم. گرچه باید دقت کنید اگر موی صورت شما بسیار ضخیم و تیره است که انگار ریش یا سبیل در آورده‌اید، ممکن است مبتلا به عارضه هیرسوتیسم باشید که طبق آمار ۵ درصد زنان در آمریکا مبتلا هستند و در بالا آن را توضیح دادیم.

ژنتیک و خصوصیات نژادی

در بعضی از نژادها و خانواده‌ها هیرسوتیسم به‌صورت ژنتیکی وجود دارد. به‌طور مثال خانم‌های شرق مدیترانه تراکم موی بالایی در بدن و صورت خود دارند، به‌نحوی که حتی در اطراف هاله پستان و شکم آن‌ها رویش مو دیده می‌شود و کاملا طبیعی است.

اما در نقطه مقابل آن‌ها زنان اروپایی هستند که تراکم مو کمی دارند و حتی موهای سر آن‌ها نیز نازک و کم پشت است.

علت ضخیم شدن موهای بدن زمانی در جوامع مورد توجه قرار می‌گیرند که صفات مردانه و سیکل‌های نامنظم قاعدگی را به همراه داشته و ناشی از بهم ریختن تعادل هورمون‌های جنسی باشد.

روشهای پیشگیری از پرمویی زنان

روش‌های پیشگیری از رویش موهای زائد و تیره

برای مقابله با پرمویی زنان و همچنین جلوگیری از رویش مجدد موهای زائد راهکارهای زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

  • استفاده از ترکیب آهک خشک و سرکه بر روی موضع شیو‌ شده
  • نشادر را آسیاب کنید تا به شکل پودر در آید. سپس آن را با زهره گاو مخلوط کنید و به‌صورت موضعی استعمال نمایید.
  • شیره خشخاش را با سرکه کنید و با پنبه به موضع بمالید.
  • آب نارنج طبیعی را با پنبه آغشته کرده و روی موضع استفاده کنید.
  • ۲ گرم گوگرد زرد، یک گرم زرنیخ، ۵ گرم آهک و ۲۰ گرم ریشه آریسا را در آب خالی یا آب باقلا بجوشانید و به‌صورت موضعی بمالید.

درمان گیاهی پرمویی در زنان

در حال حاضر داروهای شیمیایی زیادی از جمله :

اما باید بدانید برای درمان این عارضه و به تعادل رساندن هورمون‌های جنسی روش‌های طب سنتی و گیاهی و همچنین در پیش گرفتن سبک زندگی سالم، موثرترین روش‌ها محسوب می‌شوند.

در ادامه سعی کرده‌ایم لیستی از راهکارهای درمان پرمویی با داروهای گیاهی و ایجاد تعادلات در هورمون‌ها را به شما معرفی کنیم.

درمان گیاهی پرمویی در زنان

چای سبز

مصرف چای سبز در زنان با تخمدان پلی کیستیک باعث تاثیرات مثبتی بر:

  • کاهش چربی اضافه
  • دفع کیست‌های‌ تخمدان در عادت ماهیانه
  • کاهش سطح انسولین
  • کاهش سطح تستوسترون آزاد شده
  • و همچنین کاهش چشمگیر BMI می‌شود.

گیاه پنج انگشت

گیاه پنج انگشت باعث تنظیم و افزایش ترشح هورمون‌های زنانه و مصرف روزانه ۳۰ میلی‌ گرم آن باعث بهبود :

جوشانده رازیانه

چای یا جوشانده رازیانه به علت داشتن بسیار زیادی استروژن ‌باعث افزایش هورمون‌های زنانه می‌شود و در کوتاه‌ترین زمان موهای زائد شما را محو می‌کند.

این چای علاوه بر این‌که یک روش درمان پرمویی زنان با داروی گیاهی است، ریسک ابتلا به سرطان پستان و یائسگی زودرس را نیز تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

بادام و گردو

آجیل‌ها به دارای چربی‌های سالم هستند که بعضی از آن‌ها به کاهش سطح تستوسترون نیز کمک می‌کنند. بادام و گردو به دلیل داشتن یک آمینواسید خاص مقدار تستوسترون موجود در خون را کاهش می‌دهد.

گیاه نخل اره‌ای

مصرف گیاه نخل اره‌ای به‌صورت منظم و مداوم تاثیر بسزایی در کاهش موهای زائد دارد. همچنین مصرف آن برای کاهش ریزش مو و بزرگ شدن پستان توصیه می‌شود.

مخلوط شیرین بیان و چای سفید

ترکیب این دو گیاه به رفع مشکل پرمویی زنان با کاهش هورمون‌های مردانه در آن‌ها کمک می‌کند.

چای نعنا

مصرف این نوشیدنی برای افراد خاص مثلا افراد باردار محدودیت دارد اما بانوان سالم می‌تواند روزانه دو الی سه لیوان از این نوشیدنی را استفاده کرده و تاثیر آن را در کاهش موهای زائد مشاهده کنند.

مرزنجوش

برای درمان گیاهی پرمویی بدن می‌توانید مرزنجوش مصرف کنید که یکی دیگر از داروهای موثر برای کاهش هورمون‌های مردانه و منظم شدن سیکل قاعدگی است. شما می‌توانید این گیاه را در مدت سی روز و در هر روز دو مرتبه استفاده کنید.

مصرف این گیاه به علت طعم خوب آن راحت است و می‌توانید به عنوان چاشنی غذا یا به‌صورت نوشیدنی مصرف کنید.

درمان پرمویی زنان

قارچ ریشی  (reishi)

قارچ ریشی در اصل یک گیاه ژاپنی و داروی گیاهی برای درمان پرمویی زنان است که یک آنتی آندروژن بسیار قوی محسوب می‌شود.

در واقع این قارچ قوی‌ترین عملکرد را برای کاهش سطح هورمون تستوسترون در بدن دارد. طعم این قارچ تلخ است و می‌توانید آن را به شکل چای میل کنید.

تخم کتان

تخم کتان نیز یکی از قوی‌ترین داروهای گیاهی کاهش دهنده هورمون‌های مردانه برای زنان است که منبع عالی برای فیبر، امگا ۳ و پروتئین محسوب می‌شود.

برای مصرف این گیاه بهتر است آن را آسیاب کنید و به همراه ادویه جات در کنار غذا مصرف نمایید.

ریشه شیرین بیان

شیرین بیان به دلیل داشتن خاصیت ضد آندروژنی یک دارو گیاهی برای پرمویی زنان و رفع عدم تعادل هورمون‌های جنسی در خانم‌ها است.

توصیه‌های دیگر برای رفع پرمویی زنان

  • مصرف کافئین و نوشابه خود را کاهش دهید و به جای آن چای های گیاهی را جایگزین کنید.
  • ورزش کنید و بدن خود را به فعالیت وادارید. ورزش باعث تنظیم ترشح بسیاری از هورمون‌های بدن می‌شود.
  • در برنامه غذایی ما ایرانی‌ها برنج و نان در جایگاه اول قرار دارند در صورتی که مصرف بیش از اندازه این مواد غذایی مشکلات زیادی از جمله عدم تعادل هورمونی را برای ما ایجاد می‌کند. پس مصرف برنج و نان خود را کاهش دهید و روزی فقط در یک وعده خود برنج یا نان را جای دهید.
  • هفته‌ای دو الی سه بار ماهی بخورید. ماهی به دلیل دارا بودن امگا ۳ و آنتی اکسیدان‌های فراوان منبع انرژی فوق‌العاده‌ای است.
  • مدت‌ها پیش ثابت شده است که طب سوزنی در تنظیم هورمون‌های جنسی بسیار کمک‌کننده است و سطح هورمون‌های جنسی را متعادل نگه می‌دارد. از این رو از این روش برای درمان چرخه‌های نامنظم قاعدگی، پرمویی و ناباروری استفاده می‌شود.

درمان پزشکی پرمویی زنان

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که رشد موهای زائد و تیره را به حالت ناگهانی در صورت و بدن خود به همراه علائم دیگری مثل قاعدگی‌های نامنظم، کلفت شدن صدا، افزایش حجم عضلات و مشکلات مشابه، مشاهده کردید باید سریعا به پزشک متخصص رنان مراجعه کنید.

پرمویی زنان یکی از اتفاقات ناخوشایندی است که به دلیل مشکلات هورمونی پیش می‌آیند. داروهای شیمیایی زیادی برای درمان این عارضه وجود دارند اما طبق تحقیقات انجام شده، بهترین روش درمان تغییر سبک زندگی و مصرف داروهای گیاهی است.

در این مقاله سعی کردیم به‌طور کامل دلایل پرمویی زنان و راه‌های درمان گیاهی آن را توضیح دهیم.

اما بهتر است قبل از مصرف ترکیبات گیاهی ذکر شده با پزشک خود مشورت کنید. اگر به پزشک دسترسی ندارید می‌توانید با متخصص آنلاین طب سنتی در هر ساعت از شبانه‌روز و آنلاین در تماس باشید.

پزشک آنلاین پوست و مو

۳.۶/۵ (۱۳ نظر)

منبع
www.cedars-sinai.orgwww.betterhealth.vic.gov.auwww.aafp.orgwww.mayoclinic.org

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
53 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشته
فرشته
11 روز قبل

سلام وقت بخیر من یک دختر ۲۰ سالم از ۱۵ سالگیم ب بعد پاهام رفته رفته موهاشون ظخیم شدن من خیلی عذاب میکشم لطفا کمکم کنید خواهش میکنم نمیدونم باید چیکا کنم

فرشته
فرشته
11 روز قبل

سلام خسته نباشید منم دختر ۲۰ سالم اما از ۱۵ سالگیم ب بعد بدنم رفته رفته بیشتر شد موهاشون دیگ نمیدونم چیکا باید بکنم لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

فریبا
فریبا
پاسخ به  فرشته
4 روز قبل

سلام گلم تنظیم هورمون بکنید

عسل
عسل
2 ماه قبل

سلام من ۱۶سالمه متاهلم من موهای زائد سیاه وزخیم در بدنم پریود نامنظم حامله هم نیستم چاقی شکم و دور سینه هام مو مشاهده می کنم مشکلم جدی هست لطفاً کمک کنید

Nana
Nana
2 ماه قبل

سلام من دختر هستم ۲۰ سالمه ، از بچگی همه بدنم پر مو بود ، چندین بار پیش دکتر رفتم و هورمونهام نرمال بودن ، کلی روش خونگی امتحان کردم و جواب نداده ، حتی لیزر هم ۱۴ جلسه رفتم ولی جواب نگرفتم دیگه واقعا نمیدونم چکار کنم حالم از خودم به هم میخوره اینقدر همه جام مثل مردا پر مو هست ، شیو میکنم و اپیلاسیون هم میرم دوباره سریع رشد میکنن خواهش میکنم یه راه حلی بهم بدین دیگه دارم دیوونه میشم.

خدایا ممنون که حواست بهمون هست
خدایا ممنون که حواست بهمون هست
2 ماه قبل

سلام خداقوت ایا ممکنه سطح تستسترون بدن نرمال باشه اما دی هیدروتستسترون بالاباشه؟

...
...
3 ماه قبل

سلام من از ۱۴ سالگی به بعد بدنم پر مو شدع و رفته رفتع بیشتر میشه میشه راهنماییم کنیید خودمم دخترم خیلی ممنون میشم

امید
امید
پاسخ به  ...
2 ماه قبل

عزیزم تیغ نزن واجبی استفاده کن اینجوری پرپشت میشه

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه نامزادم و همه جای بدنم پرمو های سیاه شده کلن از بدنم بدم میاد خصوصا زیر چونم پرشده نمیدونم چیکار کنم قاعدگی منظم هم ندارم وقتی دوایی چیزی مصرف میکنم حالا برای هردردی باشه تا دوماه دیگه پریود نمیشم لطفا کمکم کنید

ستاره
ستاره
پاسخ به  زهرا
4 ماه قبل

سلام منم همین مشکل دارم

زهرا
زهرا
6 ماه قبل

سلام من ۲۳ سالمه و همه جای بدنم پرمو های سیاه شده کلن از بدنم بدم میاد خصوصا زیر چونم پرشده نمیدونم چیکار کنم قاعدگی منظم هم ندارم وقتی دوایی چیزی مصرف میکنم حالا برای همدردی باشه تا دوماه دیگه پریود نمیشم لطفا کمکم کنید

زمانی
زمانی
پاسخ به  زهرا
3 ماه قبل

باسلام واحترام لطفادرایتاپیام بدبن تاراهنماییتون بکنم .۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

ناشناس
ناشناس
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر ۱۷ سالمه و دخترم.. من از چندماه پیش بدنم خیلی پرمو شده.. قسمت شکم و قفسه سینه و دست ها.. آزمایش هورمون و سونوگرافی تخمدان و تیروئید هم دادم همه نرمال بود فقط ۱۷OH progestrone حدمجاز برای دوره فولیکولی ۱.۵۱ نوشته اما برای من۱.۶ هست.. مشکلی هست؟ یا چون تستوسترون و DHT و DHEAs و کورتیزول و.. نرماله مشکلی نداره؟

آخرین ویرایش 6 ماه قبل توسط ناشناس
.Ali.85
.Ali.85
پاسخ به  ناشناس
4 ماه قبل

اه اه اه چندش…..باید پشماتو بزنی

به شما ربطی نداره
به شما ربطی نداره
پاسخ به  .Ali.85
2 ماه قبل

فک کردی خودت خیلی تمیزی جفنگ؟ یهفته شیو نکن شبی انسانا اولیه میشی اسکل‌

رضوان
رضوان
1 سال قبل

سلام نه پرمویی علتش زدن موها هست شما دقت کنید اولین بار که ۱۷ سالمون بود سبیل دخترانه هم نداشتیم تیغ زدیم پا را تیغ زدیم زیاد شد پس هورمونی نیست البته شایدم باشه چون تیغ زدن موهای بدن بخصوص آلت تناسلی من خوندم شهوت را زیاد می کنه حتی کوتاه کردن موی سر برای همین در برخی فرهنگ ها که مردها چند زن دارند تاکید میشه که موهای سر و بدن را نزنند چون زدن موی هر نقطه از بدن اون قسمت را قوی می کنه و ممکنه به مرور علت هورمونی هم پیدا کنه یا در قدیم زمان قاجار تا قبل ازدواج اصلا این کار را نمی کردند چون شهوت را زیاد می کرده بلند کردن موی بدن و سر باعث چاقی میشه بلغم زیاد میشه چون شهوت که باعث سوخت و ساز در فرد کم میشه بخصوص افرادی که موهای سر پری دارند مو بلند کنند چاق می شوند بسیار چاق می شوند

مائده
مائده
1 سال قبل

سلام خسته نباشید موهای زائد صورت وکل بدن دارم روز به روزهم بیشترمیشه دکترهم رفتم نتیجه ای نگرفتم

‍♀️
‍♀️
پاسخ به  مائده
7 ماه قبل

سلام مشکل قاعدگی نامنظم دارم و در عین حال موهای زائد در صورت و بدن دارم پزشک هم مراجعه نکردم میشه لطفا درمان شو برام بگید

زمانی
زمانی
پاسخ به  ‍♀️
3 ماه قبل

باسلام واحترام لطفادرایتاپیام بدین تاراهنماییتون بکنم باتشکر۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

مهسا
مهسا
1 سال قبل

صورتم خیلی مو در میاد چرا

مژگان
مژگان
1 سال قبل

سلام موهای زاید در کل بدنم مانند مردان هست موهای ضخیم دستها و پاهام زیاد دارن روی شکم و زیر چانه هم هست خیلی ازت هستم خواهش میکنم کمک کنید آزمایش زیاد انجام دادم کسی متوجه نمیشه باید چکار کنم من از خودم بدم میاد خواهش میکنم کمکم کنید

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مژگان
زیبا
زیبا
پاسخ به  مژگان
10 ماه قبل

سلام تنهاراه حل انجام الکترولیز است
که موهاکاملا ازبین برود

علی
علی
پاسخ به  زیبا
10 ماه قبل

با سلام و احترام آزمایشات نشون داده لیزر موقتیه.
۰۹۱۹۸۵۱۴۶۳۸
با پیام اول نوبت رزرو کنید دکتر خوبیه
خیلی‌ها جواب گرفتن

زمانی
زمانی
پاسخ به  مژگان
3 ماه قبل

باسلام واحترام لطفادرایتاپیام بدین تاراهنماییتون بکنم.۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

امید
امید
پاسخ به  مژگان
2 ماه قبل

اپیلاسیون عزیزم حداقل چندین ماه راحتی نرم تپل دوست داشتنی میشه

یاسمن
یاسمن
1 سال قبل

سلام خسته نباشید .من باردارم از یه طرف مشکل هورمونی دارم و اینکه صورتم یه دفعه‌ای شروع کرد به درآوردن موهای زائد. تو رو خدا کمکم کنید. صورتم و گردنم خیلی زشت شده

مهدیه
مهدیه
1 سال قبل

سلام من چند وقته مدهای درشت و سیاه زیر چونه ام دراومده با موچین هرروز برمیدارم ولی باز درمیاد چیکا کنمم

‍♀️
‍♀️
پاسخ به  مهدیه
7 ماه قبل

سلام من مشکل زیادشدن موهای زائد در صورت و بدن و همچنان قاعدگی نامنظم دارم میشه لطفا راهنمایی ام کنید

زمانی
زمانی
پاسخ به  ‍♀️
3 ماه قبل

باسلام واحترام لطفادرایتاپیام بدین تاراهنماییتون بکنم.۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

منا
منا
1 سال قبل

سلام من دچار سی ای اچ هستم با لیزر ۹۰ درصد نتیجه گرفتم فقط موی واژنم همش نمیره و بخشی از اون مثل اوله… من فقط دنبال قاعدگی با داروی گیاهی هستم میشه کمک کنید چون هیچ قاعدگی ندارم.

ستاره
ستاره
پاسخ به  منا
1 سال قبل

تنظیم هورمون بکنید

علی
علی
پاسخ به  منا
10 ماه قبل

با سلام و احترام ۰۹۱۹۸۵۱۴۶۳۸
با پیام وقت بگیرید دکتر خوبیه

زمانی
زمانی
پاسخ به  منا
3 ماه قبل

باسلام واحترام لطفادرایتاپیام بدین راهنمایتون می کنم.۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

وتد
وتد
پاسخ به  زمانی
9 روز قبل

عکس های زن وشوهر

علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من ۱۷ سال سن دارم و موهای زیادی دارم
موهای سینم با زیر گردنم وصل ب هم هستن پشت گردنمم خیلی رشد میکنه یعنی تا کمرم اومده پایین آیا میتونم درمان یا کاری کنم
بعد از ۱۲ سالگی ب صورتم تیغ میکشیدم ایا تعصیر داره

زمانی
زمانی
پاسخ به  علیرضا
3 ماه قبل

باسلام واحترام درایتاپیام بدین تاراهنمایی کنم.۰۹۳۵۵۶۰۰۹۴۱

Fatemh
Fatemh
1 سال قبل

سلام من قبل از سیزده سالگی بدنی عادی داشتم کم کم رشد موهام شروع شد و الان ادامه داره نمیدونم چه کاری میتونم انجام و هی رشدشون بیشتر میشه

ستاره
ستاره
پاسخ به  Fatemh
1 سال قبل

فاطمه جان شماره واتساپمو گذاشتم بهم پیام بده راهنمایی کنم

....
....
1 سال قبل

سلام ، من هم خیلی بدنم مو دارد نمیدونم چه کار کنم اصلا از خودم متنفرم شدم رشد مو توی دستا و پاها و همچنان پشت شکمم خیلی زیاد هست
خیلی ازین وضعم بدم میاد .
لطفا کمکم کنید

ستاره
ستاره
پاسخ به  ....
1 سال قبل

سلام گلم من میتونم کمکتون کنم تو واتساپ بهم پیام بدین

فعله گری
فعله گری
پاسخ به  ستاره
1 سال قبل

سلام میشه کمکم کنید من موهای زاید بدن صورتم دارم ازخودم خسته شدم چندین با لیزر مردم فایده نداشته از بدنم و صورتم متنفر شدم عین مردا شدم

ستاره
ستاره
پاسخ به  فعله گری
1 سال قبل

به این شمارم پیام بدین۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵ واتساپ

فاطم
فاطم
پاسخ به  ستاره
10 ماه قبل

چجوری

ستاره
ستاره
پاسخ به  ....
1 سال قبل

سلام گلم من میتونم کمکتون کنم واتساپ بهم پیام بدین۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵

انام
انام
1 سال قبل

سلام من هم خیلی بدنم مو داره دست پا پشت شکم کلا مث مردام از بچه گیم اینطوری بودم و دختر عموم هم شبیه خودم هست واقعا این موها خسته کنندس اصلا دوست ندارم به بدنم نگاه کنم

ستاره
ستاره
پاسخ به  انام
1 سال قبل

تنظیم هورمون فقط

ستاره
ستاره
پاسخ به  انام
1 سال قبل

اگه نتونستی تنظیم هورمون بشی شمارم هستش پایینتر بهم پیام بده تو واتساپ

ماریا
ماریا
2 سال قبل

سلام
من خیلی رنج میبرم
تمام قسمت های بدنم موی دارد بخصوص قسمت واژنم
هورمون هامو چک کردم اما همه نارمل بود
ارثی هست
برای ازبین بردن و جلوگیری رشد آن چی کنم
چون زیاد شده میرود؟

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  ماریا
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص پوست و مو گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص پوست و مو

دکتر زهرا بهرامی
پاسخ به  ماریا
2 سال قبل

سلام
بهترین کار لیزر هست

ستاره
ستاره
پاسخ به  ماریا
2 سال قبل

من میتونم کمکتون کنم

ستاره
ستاره
پاسخ به  ماریا
1 سال قبل

سلام تو واتساپ برام پیام بدین راهکاری آسون بگم براتون۰۹۰۳۸۵۶۴۲۵۵

سمانه
سمانه
پاسخ به  ستاره
3 ماه قبل

سلام منم یهوی موهای صورتم ضخیم شد

دکمه بازگشت به بالا