همه چیز درباره علائم و نحوه درمان عفونت ادراری در کودکان

عفونت ادراری در کودکان ازجمله بیماری‌های شایع در کودکان است که از همان ماه‌های اول تولدشان بسیاری از نوزادان و کودکان را درگیر خود می‌کند.

جالب است بدانید درصد ابتلا به  عفونت ادراری کودکان دختر به دلیل ساختار و شکل دستگاه تناسلی آن‌ها بیشتر است. بیمار شدن کودکان به‌ویژه نوزادان که توانایی ابراز منبع دردشان را ندارند بسیار ناراحت‌کننده و البته خطرناک است.

چراکه امکان دارد والدین متوجه بیماری فرزندشان نشوند و بیماری در بدن کودکشان گسترش پیدا کرده و رشد کند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی کامل عفونت ادراری در کودکان بپردازیم و اطلاعات پدرومادرها را در این زمینه افزایش دهیم. اگر شما پدر یا مادر هستید، خواندن این مقاله می‌تواند کمک زیادی به شما و سلامت فرزندتان بکند.

عفونت ادراری در کودکان چگونه است؟

عفونت ادراری یک بیماری است که می‌تواند از کودکان شیرخوار تا افراد بزرگ‌سال را درگیر خودش بکند. این بیماری یک بیماری دردناک و خطرناک است که اگر به موقع تشخیص و درمان نشود می‌تواند کلیه را هم درگیر کند.

به طور کلی زمانی که میکروب‌های دستگاه گوارش به دستگاه تناسلی کودک وارد شوند و به مجاری ادراری برسند و تکثیر شوند، بیماری عفونت های مجاری ادراری در کودکان را ایجاد می‌کنند. اگر عفونت تنها مثانه را درگیر کند به آن سیستیک (cystic) و اگر کلیه را درگیر کند به آن پیلونفریت (pyelonephritis) گفته می‌شود.

معمولا دخترهای زیر ۴ سال و پسرهای زیر ۱ سال بیشترین میزان مبتلایان به عفونت ادراری در کودکان را تشکیل می‌دهند.

علائم عفونت ادراری در کودکان چیست؟

عفونت ادراری در کودکان
عفونت ادراری در کودکان

علائم عفونت ادراری نوزادان با کودکان بزرگ‌تر کمی متفاوت است. اگر نوزاد شما به این بیماری مبتلا شود احتمالا علائمی مانند: تب، استفراغ غیرطبیعی، بهانه‌گیری و گریه کردن زیاد و بدون علت، افت دمای بدن، بی‌حال شدن و بی‌قراری هنگام ادرار کردن را داشته باشد.

عفونت ادراری در بچه‌های بزرگ‌تر با علائم زیر همراه است:

  • سوزش و درد هنگام ادرار کردن
  • شب ‌ادراری
  • تکرر ادرار
  • احساس درد در نواحی شکمی
  • بوی بد ادرار
  • تب
  • و….

چرا کودکان به عفونت ادراری مبتلا می‌شوند؟

ادرار راهی برای خروج مواد مضر و اضافی بدن است و حاوی میکروب‌های مضری می‌باشد. یکی از دلایل ابتلای کودکان به این بیماری، نگهداشتن طولانی مدت ادرارشان است. این علت به خصوص در بچه‌هایی که به تازگی از پوشک گرفته شده‌اند بیشتر دیده می‌شود.

همچنین عدم رعایت بهداشت هنگام تعویض پوشک یا ادرار کردن در کودکانی که به تنهایی دستشویی می‌روند  نیز از دیگر عوامل ابتلا به عفونت ادراری در کودکان محسوب می‌شود.

استفاده از دستمال بعد از ادرار کردن به شیوه نادرست نیز می‌تواند از مهم‌ترین دلایل این بیماری به خصوص در دخترها به دلیل فاصله کوتاه مقعد تا دستگاه تناسلی و مجاری ادراری آن‌ها باشد.

احتمال ابتلا به عفونت ادراری در: بچه‌هایی که از برای حمام وان‌ استفاده می‌کنند یا زیاد به استخر می‌روند، کودکانی که عفونت دیگری‌ در بدنشان دارند یا سیستم ایمنی‌شان هنوز ضعیف است، بیشتر از سایر کودکان است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

عفونت ادراری در کودکان پسر یک ساله به دلیل ختنه کردن بیشتر دیده می‌شود. علائم عفونت ادراری در کودکان پسر در این بازه سنی و پس از ختنه کردن با ملتهب شدن، تب، بی‌قراری و درد شدید برای کودک همراه است.

به همین دلیل هم بهتر است به محض مشاهده این علائم حتما به دکتر اطفال مراجعه کنید یا اگر وضعیت کودک‌تان مناسب مراجعه حضوری به مطب دکتر نیست اجازه دهید توسط یک دکتر اطفال آنلاین ویزیت شود.

چطور از عفونت ادراری در کودکان پیشگیری کنیم؟

همیشه پیشگیری بهتر، راحت‌تر، کم‌دردتر و کم هزینه‌تر از درمان است. هیچ پدرومادری دوست ندارد فرزندش را بیمار و رنجور ببیند. به همین دلیل هم  اکثر والدین همیشه به دنبال راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها مخصوصا بیماری‌هایی مانند عفونت ادراری که خیلی ازکودکان به آن مبتلا می‌شوند، هستند.

  • همانطور که بالاتر هم اشاره کردم، نگه داشتن ادرار یا مدفوع از بیشتری علل ابتلای کودکان به این بیماری می‌باشد از این رو همیشه کنترل کنید فرزندتان به مقدار کافی آب بنوشد و به موقع دفع انجام دهد.
  • لباس زیر کودکتان را مرتبا تعویض کنید و حتما لباس‌های گشاد و نخی برای آن‌ها تهیه و استفاده کنید.
  • سعی کنید برای استحمام فرزندتان کمتر از وان استفاده کنید و در صورت استفاده از قبل حتما وان را خوب ضدعفونی کنید.
  • از بردن کودکان به اسختر حتی استخر مخصوص کودکان خودداری کنید.
  • پوشک کودکتان را به موقع و با بیشترین میزان رعایت نکات بهداشتی تعویض کنید.
  • زمانی که کودک خود را از پوشک گرفتید نحوه درست شست‌وشو و استفاده از دستمال برای تمیز کردن را به او آموزش دهید.

در نهایت اگر سوال یا راهنمایی بیشتری خواستید می‌توانید از دکتر عفونت مجاری ادراری  یا دکتر کلیه کمک بگیرید.

روش‌های درمان عفونت ادراری در کودکان

درمان اصلی و نتیجه‌بخش عفونت ادراری، استفاده از آنتی‌بیوتیک است. هرزمانی که نشانه غیرطبیعی یا هرکدام از علائم عفونت ادراری را در کودک خود مشاهده کردید، سریعا به دکتر عفونت مجاری کودکان مراجعه کنید.

به هیچ‌عنوان بدون تجویز پزشک از داروهای گیاهی و… برای درمان عفونت ادراری در کوکان خود استفاده نکنید. همچنین داروهایی که پزشک تجویز کرده مانند شربت برای عفونت ادراری کودکان را درست و به موقع به کودک‌تان بدهید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هرکدام از نشانه‌های علائم عفونت ادراری در کودکان یا حتی علائم عفونت کلیه در کودکان خود را مشاهده کردید حتما کودک خود را به دکتر عفونت ادراری نشان دهید.

همچنین اگر سابقه این بیماری در خانواده شما وجود دارد بهتر است برای آسودگی خیال خود از یک دکتر نفرولوژی آنلاین کمک بگیرید.

۳.۱/۵ (۱۲ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
77 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
باران
باران
1 روز قبل

سلام دخترم یک سالوسه ماهشه عفونت ادرار داره چجوری باید رفع کنم چندروزپیش عفونت ادرار است بردم دکترخوب شدباز الان دوباره به وجود آمده تب می‌کنه زیادچکارش بایدکردممنونم

محیصا
محیصا
13 روز قبل

سلام خوبین ایا سوزش در ناحیه ی واژن ومقعدعفونت هست

محیصا
محیصا
17 روز قبل

سلام دختر۵ساله دارم همش در واژن ومقعدش سوزش داره شب ادراری هم داره اطفاراهنمایی کنیدچکاربکنم

محیا
محیا
17 روز قبل

سلام من دختر ۵ساله دارم همیشه میگه در واژن ومقعدش سوزش داره شب ادراری هم داری لطفاراهنمایی بکنیدچکارکنم

آری
آری
24 روز قبل

سلام من بچم پسر۲ماهش هس ختنه نکرد ولی پوست چولش که ادرارمیکنه آوردم پایین چرک سفیدبودپاک کردم دورش برا چی ایجور آشغال هس

محیصا
محیصا
پاسخ به  آری
17 روز قبل

سلام بایدختنه بکنیدیاهمیشه اون پوستشوبایدتمیزکنیدچون عفونت می‌کنه

زهره مقصودی
زهره مقصودی
28 روز قبل

سلام کودک من ۱۴ ماهشه از شش ماهگی تا الان ۴دفعه عفونت ادراری گرفته وهربار یک هفته بستری شده اما بعداز مدتی دوباره عفونت میگیره اینم بگم که دخترم غذا نمیخوره همیشه حالت تهوع داره والرژی شدیدهم داره به پروتین گاوی غقط شیرخشک میخوره چندین بار هم مطب شخصی بردیم ولی یه هفته خوبه ده روز تو مطبها وبیمارستانها هستیم لطفا یه راهکار بگین

رها
رها
30 روز قبل

سلام دختر من ۴ساله ش هست یک هفته است که لباس زیرش لک میشه مثل ترش ولی هیچ علامتی مثل تب یا درد و سوزش نداره احتمال داره عفونت داشته باشه ؟

مامان زهرا
مامان زهرا
1 ماه قبل

سلام دختر من همش معدش سنگین بود بردمش دکتر گوارش براش آزمایش نوشت همه
آزمایشاش اکی بودن الا آزمایش ادرارش عفونت داشت بار دوم آزمایش داد یک عفونت داشت
دکتر گوارشش نوشت دکتر نفرولوژی کسی اطلاعاتی درباره معاینه نفرولوژی دختران داره
میتونه بهم بگه کمکم کنه ممنون میشم

محدثه
محدثه
پاسخ به  مامان زهرا
1 ماه قبل

حتما چک کن چسبندگی لابیا نداشته باشه

نازنین
نازنین
1 ماه قبل

من دخترم ۱۰ روزی هست ادرارش خیلی کم شده پوشکش و عوض میکنم فک کنم یکی دو بار ادرار داشته طی ۱۲ ساعت بعد خیلی کم شیر میخوره ۴ ماهشه باید چکار کنم

ابرا
ابرا
1 ماه قبل

بالابدن دخترم بادکرده

بهاره
بهاره
پاسخ به  ابرا
1 ماه قبل

حتما ببرین دکتر دخترتون متاسفانه دفع پروتیین دارن زود پیگیری کنین لطفا

زهرا
زهرا
1 ماه قبل

دخترم پمج ماهش الان نزدیک یک ماه برا ادرارش گریه میکنه دکتر بردمش خوب نشده سونو انجام دادم کلیه کبد مشکل ندارن فقط آزمایش ادرارش یکم عفونت نشون داد ک اونم دکتر شربت یک پماد ویتامین آد داد اصلا اصلی نداشت دخترم خیلی در عذابه پیش چند تا دکتر بردم همشون هم ن شربت میدن ک اگر نداره موندم چیکار کنم نکات و موارد بهداشتی همه رعایت میکنم اما بازم نمی دونم چیکار کنم

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

خنکی بخور از گرمی هم هست و اینکه شربت سفکسیم هر ۱۲ ساعت ۴ سی سی بهش بده

محدثه
محدثه
پاسخ به  زهرا
1 ماه قبل

سلام زهرا جان دختر چسبندگی لابیا نداره دکتر ببر بگو این مورد چک کنه دختر من داشت و برای همین عفونت ادراریش خوب نمیشد و همش تب و استفراغ داشت

نیلو
نیلو
پاسخ به  محدثه
29 روز قبل

سلام عزیزم برای چسبندگی لابیا چیکار کردید؟ دختر منم داره و الآنم عفونت ادراری گرفته

Parsa
Parsa
2 ماه قبل

سلام پسر من سه سالشه دو روزه که موقع جیش کردن فقط گریه میکنه میترسه هی به خودش میپیچه چیکار میتونم بکنم؟

دل آرا نادری فر
دل آرا نادری فر
2 ماه قبل

سلام دختر من ۲سالشه الان چند وقته واژنش خارش میده توی خواب گریه میوفته و میگه واسم بخار من اولش متوجه اینکه عفونت شده با‌شه نشدم چون تابحال عفونت نشده بود امروز از خواب بیدار شد دیدم یکی از چشماش باد کرده شکمشم درد میکرد آیا امکان داره واسه کلیه هاش باشه؟

ماهلین نصرتی
ماهلین نصرتی
3 ماه قبل

با سلام دختر من ۷۰ روزه هستش موقع ادرار خیلی اذیت میشود فقط گریه میکند راه درمان چیست

نرگس سرمستی
نرگس سرمستی
4 ماه قبل

سلام دخترم هفت ساله هست دوهفته پیش متوجه شدم عفونت ادراری شدید گرفته همراه با خارش وسوزش و بیرون اومدن ترشح از بدنش دکتر بهم شربت آنتو بیوتیک به نام کو تر یمو کسازول داد بهش دادم خوب شد بعد از یک هفته مجددا عفونت برگشته هم ازش ترشح دیدم و بازهم بوی ادرارش نا مطبوع هست

زهرا
زهرا
4 ماه قبل

سلام خسته نباشی دختر من ۹ ماهه نوزده روزه این دو دفعه میگیرم سر دست ادرار کنه ادرارش سفید چکار کنم ممنون میشم راهنمای کنین

بهاره احمدی
بهاره احمدی
5 ماه قبل

سلام دخترم ۴ساله است شکم درد داره شب ها تبش میره بالاشب ادراری هم داره طی روز هم می گه مامان اونجام درد می کنه حتی دست می کنه می خارونه چی کار کنم آزمایش خون هم گرفتیم می گن سالمه

عبدالمجید غلامی پور
عبدالمجید غلامی پور
6 ماه قبل

سلام پسرم سه ماه هستش عفونت وسوز ادرار داره راههای درمان راهنمایی کنید

مریم
مریم
پاسخ به  عبدالمجید غلامی پور
1 ماه قبل

سلام میشه بگید چه راهکاری گفتن برای فرزند تون

هانل
هانل
7 ماه قبل

دخترم ۲۰ روزشه هنگام ادرار بی قراری و گریه زیاد می‌کنه امروز از واژنش عفونت سبز اومد بیرون خیلی نگرانم چیکار کنم

سما
سما
پاسخ به  هانل
5 ماه قبل

دکتز ببر

مریم
مریم
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر من دختر هفت ماه دارم از روز اول تولدش ی مایه از واژنش بیرون امده بود هنوزم میاد ینی چی میتونه باش

رها
رها
10 ماه قبل

سلام دختر ۹ ماهه من سه روزه تب داده دکتر میگه که عفونت ادراری داره چیکار کنم که خوب بشه

شهلا روحبخش
شهلا روحبخش
پاسخ به  رها
7 ماه قبل

سلام دختر من ۸ ماهشه دکتر گفته عفونت ادراری داره بستری بود حالا مرخص شده انتی بیوتیک تو خونه مصرف میکنه اما ن غذا ن شیر ن دارو میخوره چیکار کنم لطفا پاسخگو باشید

لیلا
لیلا
پاسخ به  شهلا روحبخش
5 ماه قبل

سلام دختر من ۴سالش هست الان دو شب میگه موقع ادرار کردن درد داره .الانم بردمش دستشویی نتونست ادرار کنه وفقط گریه وبی قراری میکنه چند روز قبل هم بردمش دکتر برای عفونت گلو وسیفکسیم بهش داد حالا باید چکار کنم

یاس
یاس
پاسخ به  رها
1 ماه قبل

سلام دختر ۲۱ماه دارم بااینکه خیلی زود مای بی بی عوض میکنم میشورم تمام قرمز میشه تاول میزنه شب ها هم با گریه پا میشه ناله میکنه لطفا راهنماییم کنید

طنین
طنین
پاسخ به  یاس
19 روز قبل

مارک پوشکشو عوض کنید،تاحد امکان باز بگذاریدش،بعداز شستن کاملا با دستمال کاغذی خشک کرده و کرم سالوویتو بزنید.پماد هیدروکورتیزون هم مقداری باهاش ترکیب کنید.

سارا
سارا
10 ماه قبل

نوزاد دخترم ۵ ماه دارد وموقع ادرار سروصدا می کنه وادارش هم داغه دلیلش چی

امی
امی
پاسخ به  سارا
8 ماه قبل

پسر۷ماهه شب تا صبح دارار نمی کنه علتش چیه

هلما
هلما
پاسخ به  سارا
7 ماه قبل

سلام کودک ۶ساله دارم عفونت اداری داره ترشح برنگ سبز داره مرتب خودم می شورم ولی نمی دونم چرااینطور شده لطفا راهنمایی کنید ممنون

سعید
سعید
پاسخ به  هلما
5 ماه قبل

سلام مشکتون برطرف شد از چی بود؟

پریا
پریا
10 ماه قبل

سلام چند روزیه دختر۴ساله من جیش توشلوارش می‌کنه منم نگرانم که نکنه قند خون گرفته میشه راهنمایی کنید لطفا

حیدر سلیمانی
حیدر سلیمانی
10 ماه قبل

سلام خسته‌ نباشید یه پسر ۶ماهه دارم دوسه روز هست سر مجرا ادرارش قرمز شده وکمی سفید رنگ دور پوستش وادرارشش گاهی قطره قطره و قطع وصل میاد آیا نشانه عفونت هستش هیچ علائم نارضایتی هم نداره ممنون میشم توضیح بدین

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  حیدر سلیمانی
4 ماه قبل

سلام مشکل پسرتون چی بود آیا حل شد ؟

آراز
آراز
پاسخ به  حیدر سلیمانی
4 ماه قبل

سلام ببخشید پسر منم همین مشکلو داره شما متوجه شدین دلیلش چیه ممنون میشم به منم بگید

رقیه مهدوی ورمزیار
رقیه مهدوی ورمزیار
10 ماه قبل

سلام من دخترم ۲۲ ماهشه و موقع دستشویی شکمشو میگیره وحس میکنم دلش درد میکنه من چیکار کنم براش؟؟؟دلیلش چیه؟

زینب
زینب
10 ماه قبل

سلام من دخترم یک سال وپنج ماهشه این یه شیش روزه که درست جیش نمی کنه قبلن خیلی جیلی حیش میکنه الان فقط سه بار در روز یا چهار بهر یا دوبار ایا این چیز غی طبیعی است ؟ وچگونه دفعات جیش را می تونم بیشتر کنم
؟

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  زینب
8 ماه قبل

سلام دخترمن هفت ماهشه چندروزه تعداد دفعات ادراری کم شده چه کارکنم

کاضمی
کاضمی
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

سلام

مامان روژان
مامان روژان
پاسخ به  زینب
6 ماه قبل

سلام من دخترم ۳سال ۵ ماهشه سه بار سابقه تشنج با تب داشته هر سری بستری میشده گفتن عفونت داره الان باز چند روز میگفت شکمم درده سرم درده آوردیم دکتر آزمایش نوشت میگه آزمایش خون ۲۶آزمایش ادرار هم عفونت داره الان انتی بیوتیک میگیره ولی من میخوام بدونم چرا همیشه بدنش عفونت میکنه مشکل اصلی چیه پیش چه متخصص باید ببرمش

حسین
حسین
پاسخ به  مامان روژان
3 ماه قبل

متخصص عفونی کودکان،دکتر غلامرضا پولاد فر اینجا شیراز هست و تو کارش حرفه ای هست،خیلی مهمه که بدونید پیش چه متخصصی ببرید،دکتر اول باید دانش اون تخصصی رو که داره داشته باشه و مهمتر از دانش، دلسوز باشه نه پولکی

ماریا صفرلو
ماریا صفرلو
10 ماه قبل

سلام دختر من ۲۲ماهه است بوی بد ادراری داره لطفا راهنماییم کنید یا شربتی پیشنهادبدید ممنون میشم

اسیه ارجمندی
اسیه ارجمندی
پاسخ به  ماریا صفرلو
7 ماه قبل

سلام پسرم دوسال ودوماهش هست تب شدید داره سرما هم نخورده علتش چیست

آريا
آريا
پاسخ به  اسیه ارجمندی
4 ماه قبل

وقتی کوچولوتون تب شدید میکنه و مدام تکرار میشه بعلت عفونت میتونه باشه باید بش انتی بیوتیک بدین تا اگر عفونتی توی بدنش هس برطرفشه

مریم
مریم
پاسخ به  اسیه ارجمندی
2 ماه قبل

سلام لطفا خودسرانه عمل نکن وبه متخصص کودکان ببر تا درست تشخیص بدهد

سرخوش همتی
سرخوش همتی
پاسخ به  ماریا صفرلو
5 ماه قبل

سلام دختر منم همین مشکل رو داره لطفاً اگه دارویی چیزی مطلبی دریافت کردین درجریان بزارید، ممنون

مهرنیا
مهرنیا
پاسخ به  ماریا صفرلو
3 ماه قبل

سلام
دختر من ۲۸ ماهشه یک هفتس از پوشک گرفتم و امروز خیلی بیقراری می‌کرد و ادار نمی‌کرد و مدام موقع ادرار سوزش داشت
راهنمایی میکنید

زینب شبان
زینب شبان
پاسخ به  ماریا صفرلو
1 ماه قبل

سلام دخترمنم ۴ماهشه همین مشکلوداره اگه مشکلتون حل شدراهنماییم کنیدلطفا

رقیه صفدری
رقیه صفدری
11 ماه قبل

سلام.وقت بخیر.دخترم دیشب شکایت از درد در ناحیه ناف داشت که با سونوگرافی مشخص شد روده ها تخلیه نشده.دوبار با شیاف گلیسیرین مدفوع کردن.یکبار قبل از سونو و یکبار بعد از آن.حالا تب دارن و کمی بیحال.ممکنه مشکل دیگه وجود داشته باشه؟

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام دختر من ۴ساله هست سه هفته تب داره سه بار بردم دکتر دو روز خوب شده دوباره تبش برگشت کلیه هاشو میگیره تبش بالاست چیکار باید بکنم دیگه واقعا نمیدونم چیکار کنم

محیا
محیا
پاسخ به  محمد
10 ماه قبل

سلام دختر من چند روزه دلش درد می‌کنه سوزش ادرار هم داره امشب تب کرده ده روز پیش آزمایش داده ادرار مدفوع و خون دکتر گفت هیچی نیست دارو احتیاج نداره

مریم
مریم
پاسخ به  محیا
2 ماه قبل

بااب ولرم تبش رو پایین بیاور وازشربت سرما خوردگی وایپوپروفن استفاده بکن اگرتا۵روز خوب نشد به متخصص کودکان بیر

اصغر
اصغر
پاسخ به  مریم
3 روز قبل

سلام خسته نباشید دخترم مجاری ادراری داره میشه کمکم کنین به دکتر خوب معرفی کنید ممنون میشم دکتر خوب یک‌سال دوماهش بازم ممنون میشم دکتر خوب معرفی کنید؟؟؟

مریم
مریم
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

تب روجدی بگیر بااب ولرم مدام تب راپایین ببر وبهش شربت ایپوپروفن بده وحتما به دکترمتخصص کودکان ببرتادیرنشده

فاطیما کبیری
فاطیما کبیری
1 سال قبل

سلام .وقت بخیر دختر بیست وهشت ماهه من امروز چند بار با گریه به پوشکش اشاره می‌کرد و احساس ناراحتی داشت .ممکنه دلیلش عفونت ادراری باشه؟

محمدرضا
محمدرضا
پاسخ به  فاطیما کبیری
6 ماه قبل

بله حتما عفونت ادرار داره چون پسر منم همین طور بود دکتر گفت عفونت ادرار داره

سعید
سعید
1 سال قبل

سلام . نوزاد پسر ۳ ماهه . که فقط کم ادرار شده . دلیل آن چیست ؟؟

ندا حسینی
ندا حسینی
1 سال قبل

سلام. دخترم ده ساله هس سه شبه که اطراف مقعد خارش شدید داره امروز هم جلو خارش گرفته لطفا راهنمایی کنید چیکار کنم خیلی بیقراره. ممنون

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط ندا حسینی
پروین
پروین
پاسخ به  ندا حسینی
1 سال قبل

خارش شبانه مقعد نشون دهنده انگله

پروین
پروین
پاسخ به  پروین
1 سال قبل

باید قرص مبندازول ۱۰۰ بهش بدید
یکی الان یکی دو هفته بعد
همه اعضای خانواده باید با هم بخورن

مریم
مریم
پاسخ به  پروین
2 ماه قبل

هرچی باشد بایددکترمتخصص کودکان یایدتشخیص بدهد لطفا به هیچ وجه از انتی بیوتیک خودسرانه استفاده نکنید چون عوارضش خطرناکه

مهدا
مهدا
پاسخ به  ندا حسینی
1 سال قبل

دخترم پنج ساله است جای ادرار ش می سوزد لطفا راهنمای کنید بعضی از شب ها شب اداری دارد

مریم
مریم
پاسخ به  مهدا
2 ماه قبل

ممکنه سرماخوردگی باشد ازشربت سرماخوردگی استفاده کن اگرتا ۵ روز بهترنشد به دکترمراجعه بکن

مریم
مریم
پاسخ به  ندا حسینی
2 ماه قبل

خودسرانه عمل نکن به متخصص کودکان ببر وتاان موقع لباسهایش روزودبزود فوض کن وبامحلول سرکه ی سیب واب بشور وبدنش روخشک نگه دار وبهداز خشک کردن باروغن زیتون محل روکمی چرب کن

سمیه
سمیه
1 سال قبل

نوزادپسر سه ماهه دارم خیلی کم ادرار هست ویه هفته است که باتب شدید وسوزش ادرار وگریه زیاد هنگام ادرار وادرار بد بو مواجه به متخصص مراجعه کردم سفیکسیم صد تجویز کردن ولی هیچ اثری نداشته از شما عزیزان راهنمایی میخام

حسین
حسین
پاسخ به  سمیه
3 ماه قبل

وقتی آزمایش کشت ادرار نام باکتری داخل ادرار رو مشخص میکنه، خیلی مهمه که دکتر بتونه آنتی بیوتیک مخصوص همون باکتری رو تجویز کنه تا اثر کنه،ما خودمون سرمون اومد، دختر ۴ ماهه ما عفونت گرفت، دکتر کودکان تجویز آنتی بیوتیک کرد اما خوب نشد و بیشتر شد،اما با تجویز دکتر متخصص کلیه عفونت خوب شد،بهتره برا عفونت ادرار، یا پیش متخصص عفونی کودکان رفت یا پیش متخصص اورولوژی(کلیه) کودکان، چه ماشین و چه انسان،باید اول تشخیص درست داد و بعد درمان را شروع کرد، تشخیص نوع آنتی بیوتیک برا هر باکتری خیلی مهمه تا جایی که من متوجه شده ام

مریم
مریم
پاسخ به  سمیه
2 ماه قبل

به دکترمتخصص کودکان ببر تابدترنشده خودسرانه عمل نکن

سیده مریم درچه زاده
سیده مریم درچه زاده
1 سال قبل

سلام دختر من دو سال ونیم هستش از همان ماهی اول تولد چسبندگی مجرای ادرار داشت هر بار مراجعه میکنم به پزشک بطور فیزیکی مجار را باز میکنم که خیلی دردناک هست آیا ما دیگری میتوانم انجام دهم تقریبا مجرا بسته است وحجم ادرارش هم خیلی کمه

مامان‌کوثر
مامان‌کوثر
پاسخ به  سیده مریم درچه زاده
1 سال قبل

سلام دختر‌من‌تا‌پنج‌سالگی‌مشکل‌چسبندگی‌داشت
تا‌اینکه‌بهم‌عسل‌رو‌پیشنهاد‌کردن‌چند‌شب‌روی‌بدنش
عسل‌گذاشتم‌‌چسبندگیش‌‌رفع‌شد‌دیگه‌هم‌تکرار
‌نشد‌دیگه‌هم‌عفونت‌نکرد
‌‌صبح‌که‌عسل‌رو‌میشوری‌بعد‌از‌شستن
‌حتما‌باروغن‌زیتون‌به‌آرامی‌اون
‌قسمت‌
رو‌ماساژ‌بده‌

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط مامان‌کوثر
انی
انی
پاسخ به  مامان‌کوثر
11 ماه قبل

سلام تو را خدا بهم بگین آیا عسل برای عفونت خوب هست دخترم ۳ساله هست مدام عفونت داره حالا هم داره از درد جیغ میزنه

فاطی ...
فاطی ...
پاسخ به  انی
3 ماه قبل

برای عفونت واژن خوبه برای عفونت ادراری فکر نکنم اثر گذار باشه

دکمه بازگشت به بالا