۱۸ علت درد زیر شکم هنگام رابطه جنسی +درمان

درد زیر شکم زنان هنگام نزدیکی

فهرست مطالب

محتمل ترین دلایل درد در هنگام رابطه جنسی

درد زیر شکم هنگام نزدیکی یا بعد از رابطه‌ی جنسی با نام دیسپارونیا (Dyspareunia) شناخته می‌شود و با نام درد واژن در نزدیکی شایع است. گر‌‌چه موضوعی نیست که بسیاری از ما در مورد آن بحث کنیم، اما رابطه‌ی جنسی ممکن است گاهی اوقات برای برخی از زنان بسیار درد‌آور باشد.

درد واژن در اوایل ازدواج ممکن است حتی سبب پاشیده شدن زندگی زناشویی زوج‌های جوان شود. در واقع طبق آمار انجمن‌های مشاوره‌ی جنسی، حدود یک‌سوم زنان جوان و نیمی از زنان مسن از این مشکل رنج می‌برند. علاوه بر ناراحتی، درد واژن بعد از نزدیکی می‌تواند منجر به مشکلات در روابط، از دست دادن صمیمیت و حتی افسردگی شود.

خبر خوب این است که بسیاری از این مشکلات توسط پزشک عمومی یا پس از مراجعه به متخصص زنان و زایمان قابل درمان است، پس با ما همراه باشید تا با هم بررسی کنیم که دخول دردناک نشانه چیست؟ و در سکوت رنج نبرید!

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان

وقتی درد واژن در رابطه به یک مشکل تبدیل می‌شود

بسیاری از خانم‌ها هر از چند‌گاهی در حین مقاربت به علت درد واژن هنگام نزدیکی، شرایط بسیار ناراحت‌کننده ‌ای را تحمل می‌کنند. اما در‌واقع این درد هنگام نزدیکی نشانه چیست؟ چگونه برای درمان درد واژن هنگام رابطه باید اقدام کرد؟ و چه زمانی باید برای علائم خود کمک بگیریم؟

چه عواملی می‌توانند باعث رابطه جنسی دردناک شوند؟

دلایل مختلفی برای رابطه جنسی دردناک وجود دارند که عبارتند از:

  • عفونت
  • رشد غیر‌طبیعی مانند فیبروئید
  • آسیب‌های جسمی
  • مشکلات روانی

مشکلات اغلب می‌توانند دلایل مختلفی داشته باشند. با اینکه بیشتر زنان مطمئن هستند که مشکل کاملاً جسمی است، اما اغلب مراجعه به یک مشاور روان‌شناس جنسی می‌تواند بسیار مفید باشد.

بررسی علت درد رحم در رابطه زناشویی

درد در زیرشکم بعد از رابطه جنسی به دو شکل بررسی میشود؛ درد سطحی زیر شکم بعد از مقاربت و درد عمیق زیرشکم بعد از مقاربت. هرکدام از دو سطح ذکر شده به دلایل مختلفی روی میدهد که در ادامه به آن پرداختیم. تفکیک انواع درد به سطحی (تأثیر بر ورودی واژن) و درد عمیق که از لگن ناشی می‌شود، در تشخیص بسیار مفید است. در هر دو حالت زیر حتما پزشک خود را در جریان بگذارید:

  • اگر تا به حال توانسته‌اید بدون درد رابطه داشته باشید
  • اگر درد پس از یک واقعه‌ی خاص مانند زایمان شروع شده باشد، می‌تواند به دلیل ایجاد زخم باشد

در حالی که هر دو نوع درد می‌توانند به همان اندازه ناراحت کننده باشند، احتمال بیشتری وجود دارد که پزشک برای درمان درد‌های عمیق به جراحی رو آورد.

۱. ولوودینیا از علل درد زیرشکم در رابطه جنسی

یکی از علل درد طحی زیرشکم پس از رابطه جنسی ولوودینیا (Vulvodynia) است. در کنار عفونت، یکی از مهم‌ترین دلایل مقاربت دردناک، بیماری‌ای است که تحت عنوان ولوودینیا شناخته می‌شود. این وضعیت دلیلی برای درد واژن هنگام دخول است که ممکن است ناشی از مشکلات عصبی باشد.

ولووودینیا می‌تواند یک بیماری نوروپاتیک باشد. به دلایلی، زنان دارای انتهای عصبی حساس‌تری در ناحیه‌ی واژن هستند که می‌تواند باعث درد شود. ولووودینیا را می‌توان به دو نوع «تحریک شده» یا «تحریک نشده» طبقه بندی کرد. بسیار مشاهده شده که برخی از زنان با وجود اجتناب از رابطه‌ی جنسی، تقریباً درد مداوم را تجربه می‌کنند.

در این بیماری معمولاً پزشکان دارو‌ها و کرم‌های مختلفی از جمله قرص‌های ضد‌افسردگی را امتحان می‌کنند که ممکن است موثر نباشد. در برخی تمرینات کف لگن (کگل) برای کمک به کنترل مجدد عضلات واژن و یک کرم مبتنی بر استروژن می‌تواند درد را تسکین دهند.

۲. واژینیسموس و درد زیرشکم در رابطه جنسی

یکی از علل درد طحی زیرشکم پس از رابطه جنسی واژینیسموس (Vaginismus) است. بیماری دیگری که علت درد شدید هنگام دخول و دشواری جنسی است. واژینیسموس ناشی از انقباض غیر‌عادی عضلات لگن است. بیماران قادر به آزاد‌سازی عضلات نیستند و همین موضوع باعث درد در هنگام رابطه‌ی جنسی، دخول دردناک یا حتی غیر‌ممکن شدن دخول می‌شود.

۳. درد زیرشکم در رابطه جنسی به علت آتروفی واژن

یکی از علل درد طحی زیرشکم پس از رابطه جنسی در دوران یائسگی، آتروفی واژن (Vaginal atrophy) است. زنانی که در دوران یائسگی هستند ممکن است از بیماری به نام آتروفی واژن رنج ببرند. این بیماری زمانی رخ می‌دهد که کمبود استروژن سبب خشکی شدید واژن می‌شود. به علت خشکی واژن هنگام رابطه فرد خارش  و درد را هنگام نزدیکی تجربه می‌کند.

۴. علت درد عمیق زیر شکم در هنگام رابطه به علت اندومتریوز

شایع‌ترین علت درد عمیق اندومتریوز (endometriosis) است. بافت مخاط رحم از غدد و گلبول‌های خون و بافت‌های دیگری تشکیل می‌شود. این بافت اندومتریال خوانده می‌شود. وظیفه‌ی اندومتریال وقتی که به‌طور عادی در داخل حفره‌ی رحم قرار دارد، آماده کردن محیطی برای تخمک‌گذاری موفق در رحم است. در پاره‌ای از مواقع اندومتر به بخش‌های دیگر مانند لگن می‌رود. اندومتر در چنین محل‌هایی موجب به وجود آمدن کیست‌های شکلاتی در تخمدان‌ها و در لگن سبب التهاب، خون‌ریزی و چسبندگی می‌شود. اندومتریوز شرایطی است که بافت داخل حفره‌ی رحم در خارج از رحم یافت می‌شود و در نتیجه این بیماری هنگام مقاربت باعث ایجاد زخم، گره و درد در واژن می‌شود.

دلایل درد لگن در هنگام مقاربت اغلب ماهیتی مکانیکی دارند. به عنوان مثال ممکن است که یک کیست بزرگ تخمدان، توده یا ساختار دیگری مانند فیبروئید، لگن را اشغال کند.

۵. درد زیرشکم در مقاربت با بیماری التهابی لگن

بیماری التهابی لگن (Pelvic inflammatory disease) یک عفونت باکتریایی در اندام‌های تولید‌مثلی زنان است. این بیماری غالباً با همان باکتری‌هایی همراه است که باعث سوزاک و کلامیدیا می‌شوند. علت درد هنگام دخول در بسیاری از موارد بیماری التهابی لگن است که علاوه بر ایجاد درد در ناحیه‌ی شکم، می‌تواند باعث موارد زیر شود:

  • خون‌ریزی در حین رابطه‌ی جنسی
  • سوزش شدید واژن هنگام دخول
  • لکه‌بینی بین دوره‌های قاعدگی
  • ترشحات غیر‌معمول
  • بوی بد
  • تب
درد زیر شکم هنگام دخول
درد زیر شکم هنگام دخول و رابطه جنسی

درد زیر شکم ممکن است ناشی از عوامل استرس‌زای بیرونی یا نشانه‌ی یک بیماری زمینه‌ای باشد. در ادامه به بررسی دیگر علل شایع درد زیرشکم در رابطه می‌پردازیم:

۶. درد زیرشکم به دلیل عکس العمل احساسی

رابطه‌ی جنسی می‌تواند انواع احساسات (از هیجان گرفته تا اضطراب) را تحریک کند. مسائل مربوط به روابط، استرس روزانه و اضطراب در مورد رابطه‌ی جنسی ممکن است عضلات شکم و لگن را متشنج کند. واکنش احساسی می‌تواند علت درد زیر شکم زنان هنگام نزدیکی باشد.

۷. دخول عمیق و درد زیرشکم

دخول عمیق هم می‌تواند علت درد زیر شکم زنان هنگام نزدیکی و بعد از آن شود. این درد معمولاً موقتی است و باید هنگام تغییر وضعیت یا استراحت، برطرف شود. برای حل این مشکل می‌توانید پوزیشن‌های دیگر رابطه‌ی جنسی را امتحان کنید.

۸. دیس‌ارگاسمیا از علل درد زیرشکم هنگام ارگاسم

همان طور که ذکر شد درد زیر شکم در سکس که در هنگام ارگاسم یا پس از آن به وجود می‌آید. دیس‌اورگاسمیا (Dysorgasmia) نامیده می‌شود. عضلات لگن در زمان ارگاسم منقبض می‌شوند. برای برخی از افراد، این انقباضات منجر به اسپاسم عضلانی دردناک در قسمت تحتانی شکم و لگن می‌شوند. ارگاسم می‌تواند علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی باشد.

۹. نفخ و درد زیرشکم در نزدیکی

رابطه‌ی جنسی ممکن است هوا را به داخل واژن یا مقعد نفوذ دهد. در این حالت هوا به دام افتاده و سبب درد زیر شکم هنگام نزدیکی میشود. البته در حالت نفخ ممکن است درد در قسمت بالا‌ی شکم یا قفسه‌ی سینه‌ی خود را هم تجربه کنید.

از آن‌جا که درد حاصل از نفخ، در حرکت است، بنابراین ممکن است به مناطق دیگر نیز منتقل شود. علائم دردی که حاصل از نفخ باشد، پس از دفع گاز کاهش می‌یابد.

۱۰. عفونت دستگاه ادراری و درد زیرشکم در مقاربت

عفونت دستگاه ادراری (Urinary tract infection) معمولاً قسمت تحتانی دستگاه دفع ادرار، شامل مثانه و مجرای ادراری را درگیر می‌کند. اگر به عفونت ادراری مبتلا باشید، همراه با درد زیر شکم در نزدیکی ممکن است موارد زیر را هم تجربه کنید:

  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • تکرر ادرار
  • ادرار ابری (cloudy urine)
  • ادرار خونین
  • درد مقعدی

۱۱. درد زیرشکم هنگام نزدیکی به دلیل عفونت مقاربتی

عفونت‌های مقاربتی (Sexually transmitted infection) مانند سوزاک و کلامیدیا اغلب بدون علامت هستند. از جمله علائمی که این عفونت‌ها ممکن است ایجاد کنند درد زیر شکم است. هم چنین عفونت‌های مقاربتی می‌توانند علت سوزش و درد واژن بعد رابطه باشند. سایر علائم عبارتند از:

  • حساس شدن منطقه‌ی لگنی
  • درد یا سوزش هنگام ادرار کردن
  • ترشحات غیرمعمول
  • بوی بد

۱۲. سیستیت بینابینی و درد مزمن در لگن هنگام نزدیکی

به سیتیت بینابینی (Interstitial cystitis)، سندرم مثانه‌ی دردناک نیز گفته می‌شود. این درد مثانه در رابطه می‌تواند باعث درد مزمن در لگن یا پایین شکم شود. سیتیت بینابینی همچنین می‌تواند علت درد در هنگام دخول یا بعد از آن باشد.

افراد مبتلا به سندرم مثانه‌ی دردناک همچنین ممکن است موارد زیر را تجربه کنند:

  • تکرر ادرار، معمولاً به مقدار کم
  • احساس ادرار حتی پس از تخلیه
  • بی‌اختیاری یا نشت ادرار تصادفی

۱۳. سندرم روده‌ی تحریک‌پذیر و درد واژن هنگام دخول

سندروم روده‌ی تحریک‌پذیر (Irritable bowel syndrome) می‌تواند باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم گوارشی از جمله نفخ، گرفتگی و در نهایت منجر به درد معده شود. این بیماری ممکن است علت درد واژن هنگام دخول یا بعد از آن هم باشد.

سندروم روده‌ی تحریک پذیر می‌تواند با علائم دیگری همراه باشد:

۱۴. طرز قرار گرفتن رحم

طبق اظهارات انجمن بین‌المللی پزشکی جنسی، ۲۰ تا ۳۰ درصد زنان رحم کج دارند. اگر رحم شما کج باشد، احتمالاً هنگام دخول، لمس می‌شود. برخورد آلت تناسلی مرد با رحم در هنگام رابطه‌ی جنسی ممکن است منجر به درد شکم غیر‌منتظره در حین و بعد از نزدیکی شود.

۱۵. انسداد لوله‌ی فالوپ و درد خفیف در رحم

لوله‌های رحمی، تخمدان‌ها و رحم را به هم متصل می‌کنند. هر ماه لوله‌ها تخمک را از تخمدان به رحم می‌رسانند تا برای لقاح آماده شوند. حال اگر یکی یا هر دو لوله توسط مایع یا بافت مسدود شود، به‌طور خفیف درد رحم بعد از نزدیکی ایجاد می‌شود. برخی از افراد هیچ‌گونه علائمی را تجربه نمی‌کنند و تنها پس از ایجاد مشکل در بارداری، انسداد لوله‌ی فالوپ (Blockage of fallopian tube) را کشف می‌کنند.

۱۶. فیبروئید رحم و احساس درد در لگن و زیرشکم هنگام دخول

فیبروم‌های رحم تومورهای غیر سرطانی شایع هستند. فیبروم‌ها اکثر مواقع بدون علامت هستند. در صورت بروز ممکن است که علائم با توجه به اندازه و محل فیبروم متفاوت باشند. برای برخی از افرادی که فیبروم دارند، دخول واژینال می‌تواند درد لگن و پایین شکم را ایجاد یا تشدید کند. معمولاً درد ناشی از فیبروم همراه با موارد زیر است:

۱۷. کیست تخمدان علت درد زیرشکم هنگام دخول و بعد از آن

کیست‌های تخمدان کیسه‌های پر از مایعی هستند که می‌توانند در داخل یا روی سطح تخمدان ایجاد شوند. معمولاً طی چند ماه خود‌به‌خود از بین می‌روند. اگرچه کیست‌های تخمدان معمولاً بدون درد هستند، اما کیست‌های بزرگ می‌توانند منجر به درد زیر شکم شوند. این درد ممکن است در حین دخول یا پس از آن تشدید شود.

علائم دیگر کیست‌های تخمدان عبارتند از:

۱۸. اندومتریوز باعث درد زیرشکم در زمان مقاربت می‌شود:

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، اندومتریوز (Endometriosis) باعث درد در معده، لگن و کمر می‌شود. به علت سوزش واژن هنگام سکس، درد ممکن است پس از دخول تشدید شود. همچنین ممکن است باعث موارد زیر شود:

  • درد و سوزش در هنگام ادرار
  • خون‌ریزی شدید (در طول دوره‌ی قاعدگی و یا در بین دو دوره قاعدگی)
  • قاعدگی دردناک

درمان درد هنگام نزدیکی چیست؟

درمان درد زیرشکم زمان نزدیکی و سکس
درمان درد زیرشکم زمان نزدیکی

پیش‌گیری از درد زیر شکم هنگام نزدیکی

پیشنهاد می‌کنیم به منظور پیش‌گیری و درمان درد زیر شکم در هنگام نزدیکی موارد زیر را رعایت کنید:

  • نوشیدن آب به دفعات زیاد را در برنامه‌ی خود قرار دهید. در صورت فراموش کردن می‌توانید از اپلیکیشن‌های یاد‌آور استفاده کنید.
  • ادرار خود را نگه ندارید و سعی کنید از رفتن به جاهایی که مجبور به نگه‌داری ادرار خود هستید، اجتناب کنید.
  • برای جلو‌گیری از عفونت حاصل از مدفوع پس از اجابت مزاج، همیشه ابتدا سمت جلو را شستشو داده و سپس اقدام به شستشوی طرف عقب کنید.
  • از لباس زیر‌های نخی استفاده کنید و از پوشیدن لباس‌های زیر نایلونی و شلوار‌های تنگ خود‌داری کنید.
  • اگر به کاندوم حساسیت دارید، به جای استفاده از کاندوم‌، از روش‌های جلو‌گیری از بارداری دیگر استفاده کنید.
  • به طور مرتب لباس زیر خود را تعویض کنید.
  • هرگز برای شستشوی لباس‌های زیر از مواد شوینده و نرم‌کننده‌ی حساسیت‌زا استفاده نکنید.
  • برای شستشوی بدن از دوش استفاده و از قرار گرفتن در وان و جکوزی جداً پرهیز کنید.
  • بهتر است پس از استحمام ادرار کنید.
  • پس از شستشو با حوله‌ی تمیز ناحیه‌ی تناسلی را خشک کنید و بهتر است برای خشک کردن از خشک کن‌های حرارتی مانند سشوار استفاده کنید.
  • هنگام نزدیکی از ژل‌های روان‌کننده‌ی حاوی مواد شیمیایی حساسیت‌زا استفاده نکنید.
  • از نوار‌های بهداشتی و دستمال توالت‌های دارای مواد معطر و همچنین تامپون به‌هیچ‌عنوان استفاده نکنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن از نوار بهداشتی استفاده نکنید. ولی در صورت استفاده از نوار بهداشتی، زود به زود آن را تعویض کنید.
  • در کنترل همه‌ی بیماری‌های مربوط به اعضای تناسلی، رعایت بهداشت حرف اول را می‌زند. پس اطراف مهبل را خشک و تمیز نگه دارید. به‌طور مرتب سطح خارجی آن را با آب ولرم بشویید. ضمن این‌که استفاده زیاد از صابون توصیه نمی‌شود.
  • توصیه می‌شود مو‌ها را با خم کردن سر به جلو و جدای از بدن بشویید تا کف شامپو یا صابون با مهبل تماس پیدا نکند.
  • از مصرف سر‌خود دارو‌ها یا استفاده از دارو‌هایی که دوستان و آشنایان برای شما تجویز می‌کنند، جداً پرهیز کنید.
  • از غذا‌های سالم و ارگانیک به جای غذا‌های حساسیت‌زا استفاده کنید. خوردن ماست برایتان بسیار مفید است.
  • از دوش مهبل استفاده نکنید.
  • بهداشت را در روابط جنسی به‌طور کامل رعایت و از روابط پر‌خطر اجتناب کنید.
  • استرس را با مدیریت و کنترل هیجانات از خود دور کنید.

درمان‌های خانگی درد زیر شکم هنگام رابطه جنسی

البته که توصیه‌ی ما این است که هر‌گونه درد را جدی بگیرید و با پزشک متخصص زنان و زایمان پذیرش ۲۴ مشورت کنید اما اگر فکر می‌کنید که درد‎‌تان ناشی از مواردی است که سریع بر‌طرف می‌شود و جدی نیست برخی از درمان‌های خانگی می‌تواند در تسکین درد موثر باشند.

مشاوره آنلاین متخصص زنان و زایمان
  • استفاده از کیسه یا پد آب گرم از قدیم الایام برای بر طرف کردن اسپاسم عضلانی مفید بوده است. البته اگر علت درد زیر شکم آپاندیسیت باشد، گرما دادن به ناحیه‌ی زیر شکم می‌تواند بسیار خطرناک باشد.
  • تهیه‌ی نوشیدنی بابونه و عسل هم می‌تواند موثر باشد ولی اگر باردار هستید نباید از بابونه استفاده کنید.
  • زنجبیل هم برای درد توصیه می‌شود که در کنار آن می‌توانید از عسل و آبلیمو هم استفاده کنید. البته زنجبیل هم برای برخی از افراد منع مصرف دارد که باید درباره‌ی آن اطلاعات کسب کنید.
  • تهیه‌ی نوشیدنی سرکه، آب و عسل هم می‌تواند مفید باشد.
  • برخی دمنوش رازیانه را هم مفید می‌دانند.

آیا در درد زیرشکم هنگام رابطه از روان کننده‌ها استفاده کنیم؟

در حالی که روان کننده‌ها ممکن است مفید باشند، توصیه می‌کنیم به‌جای این‌که خودتان مشکل را مدیریت کنید، به دنبال کمک باشید. به‌عبارتی گاهی اوقات ادامه‌ی رابطه‌ی جنسی می‌تواند مشکلات بعدی ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر دچار پارگی در واژن شده‌اید، ممکن است که بهبودی مدتی طول بکشد و اگر به رابطه‌ی خود ادامه دهید، این امکان وجود دارد که با یک مسئله‌ی جدی رو‌به‌رو شوید.

چه موقع باید به پزشک مراجعه کنید؟

در واقع اگر یک بار درد را تجربه کنید، در صورتی که با علائم دیگری مانند ترشحات بدبو همراه نباشد، بهتر است صبر کنید تا ببینید آیا درد خود‌به‌خود بر‌طرف می‌شود یا خیر. در بسیاری از موارد، درد رحم بعد از نزدیکی بدون هیچ درمانی از بین می‌رود. اگر درد بیش‌تر از سه بار اتفاق افتاد، حتماً باید از متخصص کمک بگیرید.

در موارد زیر باید به پزشک مراجعه کنید:

  • اگر بعد از رابطه‌ی جنسی مرتباً متوجه درد زیر شکم می‌شوید
  • اگر درد آنقدر شدید است که توانایی عملکرد شما را مهار می‌کند
  • اگر تب بیش از ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد داشته باشید

اگر درد زیر شکم دارید، پذیرش ۲۴ چگونه به شما کمک می‌کند؟

درد می‌تواند امان‌مان را ببرد. وقتی درد داریم فکر کردن به این‌که در بیمارستان یا مطب دکتر منتظر بنشینیم تا نوبت‌مان برسد، دیوانه‌کننده است. پذیرش ۲۴ این امکان را برای ما فراهم کرده است تا بدون نیاز به حضور در مراکز درمانی، نوبت پزشک کد نظر‌مان را دریافت کنیم و به صورت کاملاً آنلاین با متخصص زنان و زایمان مشورت نماییم.

گفتگوی آنلاین با متخصص زنان

از طرفی بسیاری نگران این موضوع هستند که در روش آنلاین چگونه می‌توانند نسخه دریافت کنند. خبر خوش این است که پذیرش ۲۴ این امکان را نیز فراهم کرده که پس از مشاوره، نسخه‌ی الکترونیکی را دریافت نمایید. پس پذیرش ۲۴ یک بستر مفید است تا در این روز‌های کرونایی در حالی که در امن‌ترین مکان ممکن که خانه‌تان است، با یک پزشک متخصص صحبت و نسخه دریافت کنید.

۳.۵/۵ (۱۳ نظر)

منبع
healthlineorlandohealth

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
58 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امید
امید
23 ساعت قبل

نگار رفتی دیگه

امید
امید
9 روز قبل

نگار خودت خوبی الان

نگار
نگار
پاسخ به  امید
8 روز قبل

واقعا نه فشار که دارم تحمل میکنم واقعا برا منه ۱۹ساله خیلیه
من یه عمر همیشه خودمو نگه داشتم همیشه میگفتم اولینام مال همسرمه واقعا الان نمی خوام بخاطر کاری که واقعا شرعی و قانونیه و با مرد زندگیم انجام دادم خانواده همسرم آبرو مو بکنن سر چوبه دار تو هر مجلس بشم نقل دهن مردمایی که هنوز تو هزاره میلاد موندن دردم اینه مثل مرغ سرکنده شدم و هیچ کس نیست دردمو بهش بگم هامون بیچاره از واقتی حالمو دیده هزار بار گفته اشتباه کرده و نمیخاسته منو اذیت کنه و درستش میکنه ولی واقعا حالم دست خودم نیست

امید
امید
پاسخ به  نگار
4 روز قبل

فدات شم میدونم چی میگی من پیشتم نگران نباش گلم

نگار
نگار
پاسخ به  امید
1 روز قبل

ممنون آقا امید بابت این چند روز که جوابم رو دادین
الان خیلی بهترم مشکلمم حل شد
مادر همسرم باز تو جمع موضوع رو مطرح کرد که هومان عصبانی شد و گف نتونسته خودش رو کنترل کنه و دخترو نگیم رو گرفته اون لحظه حالم به حدی بد شد که فشارم افتاد یه جوری نگاهم میکردن انگار هرزه ام حتی خواهر بزرگش بهم گفت هرزه ام که هومان با سیلی زد تو گوشش بخدا قسم من رضا نبودم بزنتش فقط دلم میخاست ازاین عذاب راحت شم البته با اینکه بعدش کارم به بیمارستان کشید ولی الان که همه میدونن من با هومان بودم دیگه نه دلشوره دارم نه عذاب بازم خیلی ممنونم که وقتی به شدت وضع روحیم خراب بود جواب دادین

امید
امید
13 روز قبل

نگار سکه ی صدتومنی ولی نیستا ۱۰۰ریالی داریم

نگار
نگار
پاسخ به  امید
11 روز قبل

آقا امید شما گیر صد تومانی یا صد ریالشی واقعا من مشکلم چیز دیگس‍♀️

امید
امید
پاسخ به  نگار
9 روز قبل

نامزدت بگه به هیشکی ربطی نداره مشکلی نیست خود نامزدت عجله کرده

امید
امید
پاسخ به  نگار
9 روز قبل

باید خودم از نزدیک ببینم اینجوری نمیشه

نگار
نگار
27 روز قبل

۳ ساعت قبل
سلام خسته نباشید من چند وقتی هست نامزد کردم یه چند ماه دیگه عقدمه با نامزدم رابطه داشتم و به اندازه چند سانت دخول داشتیم وقتی عضوش رو خارج کرد سرش اندازه یه سکه صد تومانی خونی بود اما من بعدش خون ریزی نداشتم تا چند روزم چک کردم بازم خونی نبود اما یه درد خفیف داشتم الان پرده من پاره شده؟ نگرانم چونکه خانواده همسرم رو این موضوع که این رابطه شب عروسی باشه مسمم هستن

امید
امید
پاسخ به  نگار
13 روز قبل

سلام آره دیگه خون اومده پاره شده شوهرت ولی شاهده مشکلی نیست نگران نباش

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

نگار جان خوبی ولش کن درست میشه استرس نده به خودت فدات شم

امید
امید
پاسخ به  نگار
8 روز قبل

نگار اینجام هستی شیطون خخخخ

نگار
نگار
پاسخ به  امید
7 روز قبل

بله تو تمام سایت های پذیرش ۲۴ساعته هستم
خودتون که میدونید دنبال جواب میگردم
میدونم درست نیست این سوال رو از یه مرد بپرسم ولی بخدا اذیتم میکنه
شما مطمئنید من دیگه دختر نیستم شاید شاید یه جوری باشه چه میدونم که من هنوز دختر باشم؟
تورو خدا جواب بدین چنین امکانی هست؟

امید
امید
پاسخ به  نگار
4 روز قبل

خون اومده دیگه خانوم شدی دختر نیستی نگار

محمد
محمد
3 ماه قبل

زیر شکمم درد میکند بعد رابطه جنسی با زن چی کار کنم لطفاً بگویید

گاندی
گاندی
پاسخ به  محمد
2 ماه قبل

انگشت کن خودتو

محمد
محمد
3 ماه قبل

سلام

Zari
Zari
6 ماه قبل

سلام وقت بخیر من ۳ ماه ازدواج کردم الان ۲۰ روز از زمان پریودیم گذشته تست بارداری دادم ازمایش هم دادم ولی باردار نبودم و اخیرا هنگام رابطه جنسی سمت راست پهلو درد میگیره

معین
معین
پاسخ به  Zari
2 ماه قبل

زری زن منم همینجوری شد یدفه حالت خوبه چیشده بودی؟؟

Asal
Asal
7 ماه قبل

سلام من تازه ۳ ماهه ازدواج کردم بعداز رابطه زیر شکمم درد میگیره و چن روزی درد میکنه آیا طبیعیه ؟

اسما
اسما
1 سال قبل

سلام خسته نباشید وقت اولین بار شوهرم با من نزدیکی کرد خیلیییییی درد دیدم الانم دو سال میشه ازدواج کردم هیچ حسی ب نزدیکی ندارم سه بار هم رفتم دکتر هیچ تغیری نکرد

ساحل
ساحل
1 سال قبل

سلام من عروس پنچ روزم ولی هنوز نتونستم عادت کنم درد زیادی احساس میکنم وسط رابطه کم میارم نمیتونم ادامه بدم هی میگم بمونه واسه بعدا ولی درس نمیشه که هیچ بدتر هم میشه به خدا از شوهرم خجالت میکشم تورو خدا منو راهنمایی کنین چیکار باید بکنم

حسین
حسین
پاسخ به  ساحل
5 ماه قبل

خیسش کن حال بده بهش

راضیه
راضیه
پاسخ به  ساحل
5 ماه قبل

پماد لیدوکائین بگیر و موقع نزدیکی استفاده کن

گاندی
گاندی
پاسخ به  ساحل
2 ماه قبل

قبل اینکه بکنه تو عشق بازی کن ک نانازت قشنگ اب بندازه خشک خشک میکنه توش دردت میگیره
خلاصه بخام بگم شوهرت پلشته

آخرین ویرایش 2 ماه قبل توسط گاندی
سارا
سارا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
من بعد از سکس درد خییییلی شدیدی تو ناحیه زیر شکمم و کمرم میگیرم باید چیکار کنم دکترم رفتم ولی فقط تا زمانی اوکی ام ک دارو مصرف میکنم

گاندی
گاندی
پاسخ به  سارا
2 ماه قبل

بگو عمقی نزنه

نیلی
نیلی
1 سال قبل

سلام من دخترم رفتم پیش یه دکتر بهم گفت تو وضعیت واژنت خرابه باهرباررابطه درد شدیدی میکشی تا زمانی که بچه داربشی خواستم بدونم این نظردرسته همچین چیزی امکان داره

زینب
زینب
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ممنون میشم اگه جواب بدید حالم خیلی بده . من دو سال زایمان سزارین کردم از وقتی زایمان کردم دلدرد های خیلی شدید داشتم تا ۶ماه پیش که ب خونریزی افتادم هم دلدرد هم خونریزی دکتر زیاد رفتم میگن مشکلی نداری اما دلدرم قط نمیشه . نمیتونم با همسرم نزدیکی داشته باشم چون موقع نزدیکی فقط ازم خون میاد . میشه کمکم کنید .قبلا کل ماه خونریزی داشتم الان فقط موقع نزدیکی خون میاد بعدش قط میشه انگار نه انگار خون اومده

گاندی
گاندی
پاسخ به  زینب
2 ماه قبل

تو پاره شدی دیگه

Sadegi
Sadegi
1 سال قبل

سلام وقت بخیر
من ۹ ماهه ازدواج کردم و رابطه جنسی هم داشتم.
تو ماه قبل، پریودیم خیلی دردناک بود ،البته قبل ازدواج هم، در سال یک یا دو بار این جوری میشدم ،تایم پریودیمم منظم هست، میخواستم بدونم رابطه تاثیری تو درد پریودی داره ؟ یا دردی ک داشتم ربطی ب رابطه نداشته ؟میترسم درد دفعه قبلم ب خاطر رابطه باشه، و چند روز قبل هم یکم سمت راست پهلوم درد میکرد البته گاهی, این مشکلی داره؟
میشه راهنماییم کنین؟

آخرین ویرایش 1 سال قبل توسط Sadegi
حانیه
حانیه
پاسخ به  Sadegi
1 سال قبل

سلام من ازوقتی ازدواج کردم همیشه درحین رابطه جنسی درد زیر شکم و تخمدان دارم ولی بعد از یه روز دیگه درد ندارم ولی عفونت ازسرم نمیره دکترزیاد رفتم ولی فایده نکرده لطفا راهنمایم کنین.

مهین
مهین
پاسخ به  Sadegi
7 ماه قبل

احتمالا مبتلا به عفونت هستی عفونت زنانه و درد پهلوهم علتش عفونت ادراری هست

فاطمه
فاطمه
1 سال قبل

سلام من ۹ ماه ک ازدواج کردم اما هنوز رابطه جنسی برقرار نکردیم من خیلی از درد رابطه میترسم چیکار کنم همسرم داره از رابطه سرد میشه تروخدا کمکم کنید

ثنا
ثنا
پاسخ به  فاطمه
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر چرا بعد از مقاربت زیر شکمم ب درد میاد بعدشم بعد از پاره شدن بکارت مگه تا چند روز درد میکنه جواب بدی ممنون میشم

سما
سما
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سندروم روده تحریک پذیر دارم هنگام نزدیکی هم یا دخول را احساس نمیکنم یا به شدت واژن و شکمم درد میکنه و خیلی هم نفخ میکنم و از واژن باد خارج میشه چیکار باید بکنم

سما
سما
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من سندروم روده تحریک پذیر دارم و ۲ ماه هستش که هنگام رابطه درد واژن و شکم دارم همچنین دخول را احساس نمیکنم بعضی وقت ها هم شکمم به شدت درد میکنه چیکار باید بکنم

زهرا
زهرا
2 سال قبل

سلام خانم دکتر موقع ارگاسم رسین در اوج لذت شکمم یکمی زوز ه میکشه نمی تونم دراون موقع لذت ببرم الان دو سه بار اینجوری

زهرا
زهرا
پاسخ به  زهرا
1 سال قبل

سلام خانم دکتر، من ده ماهه زایمان سزارین کردم ولی دوماهه موقع ارگاسم سمت راست پایین شکمم یکم درد میکنه و گاهی ترشح غیر طبیعی و قرمزی التهاب و سوزش واژن دارم .ممنون میشم ک مشکل منو حل کنید .

بیتا
بیتا
2 سال قبل

سلام روز بخیر
صدای شکمی خیلی می‌شنوم وخییییلی برام نگران کننده شده اما نه دردی دارم نه اسهالی نه…..
یبوست دارم معمولا که این مسیله هم قبل این صدا بوده
ممنون میشم درمورد عفونت های کولونی هم بگین

نرگس
نرگس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من درهنگام رابطه جنسی درد درزیر شکمم احساس کردم پریودمم ۱۵روز عقب افتاده مشکلم چیه ممنون میشم جواب بدین ۱۸ سالمم هست ۱سال ازدواح کردم

کارشناس ارشد زهرا قربانی
پاسخ به  نرگس
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من درهنگام رابطه جنسی درد درزیر شکمم احساس کردم پریودمم ۱۵روز عقب افتاده مشکلم چیه ممنون میشم جواب بدین ۱۸ سالمم هست ۱سال ازدواح کردم

ناشناس
ناشناس
پاسخ به  کارشناس ارشد زهرا قربانی
6 ماه قبل

بارداری

مراد
مراد
2 سال قبل

سلام خانمم هنگام رابطه جنسی شکمش دردمیکند

پشتیبانی پذیرش24
پشتیبانی پذیرش24
پاسخ به  مراد
2 سال قبل

سلام دوست عزیز
با تشکر از ثبت مشکل شما
کامنت شما توسط پزشک متخصص دیده شد اما نیاز به شنیدن شرح بهتر و بیشتری از بیماری شما دارد.
لطفا از طریق این لینک با پزشک آنلاین متخصص زنان و زایمان گفت و گو کنید .
مشاوره آنلاین با متخصص زنان و زایمان

لی لی
لی لی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید من گاهی هنگام رابطه جنسی (سمت چپ )زیر شکم و حتی کمی پایین تر درد میگیره ک تو رابطه اذیتم میکنه میتونید راهنماییم کنید ممنون میشم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  لی لی
2 سال قبل

اگر درد شما فقط در هنگام رابطه جنسی هست، احتمالا گرفتگی عضلات هست و نگرانی خاصی نداره

marb3a
marb3a
2 سال قبل

سلام من تازه ازدواج کردم هنگام نزدیکی درد شدیدی زیر شکم احساس میکنم که نمیتونم تحملش کنم و رابطمون بخاطر این مشکل داره خراب میشه
علت این درد چیه ممنون میشم توضیح بدین

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  marb3a
2 سال قبل

سلام درد شما میتونه به خاطر انقباضات رحمی و انقباضات عضلانی باشه
گاهی اوقات وقتی خانم به اورگاسم نمیرسه دچار این اقباضات میشه
بهتر هست خودتونم همکاری داشته باشید در رابطه که دچار این انقباضات نشید .

محمدی
محمدی
پاسخ به  دکتر ندا اکتابانی
2 سال قبل

سلام من دوماه میشه عادت نشدم امپول هم زدم چیکارکنم پیش دکترنابارداری میریم

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  محمدی
2 سال قبل

سلام اینکه دو ماه پریود نمیشید و پیش دکتر نازایی میرید، احتمال داره به خاطر داروهایی باشه که استفاده کردید
بهتر هست با دکترتون مشورت داشته باشید .

حیدری
حیدری
2 سال قبل

سلام منو همسرم ۵ ماه به خاطر شغلش از هم دور بودیم الان که برگشته چند بار رابطه داشتیم بعد از دو سه بار درد شدیدی زیر شکمم احساس میکنم که موقع رابطه بدتر هم میشه همسرم هم بیضه هاش درد میکنه میخواستم علتشو بدونم۳۹ ساله روش جلوگیرم هم دستگاهiud هست

دکتر ندا اکتابانی
پاسخ به  حیدری
2 سال قبل

سلام ممکنه از عفونت باشه باید معاینه شوید.

علی
علی
پاسخ به  حیدری
1 سال قبل

سلام ببخشید شغل همسرتون چیه که پنج ماه دور بوده ازتون والا خوب تحمل کردین تو این ۵ ماه رابطه نداشتین من خودم اگه دو روز رابطه نداشته باشم نمیتونم

الی
الی
2 سال قبل

سلام خسته نباشیدمن الان ۲ماه عادت ماهانه نشدم تست بارداری هم دادم منفی هستش متولد ۱۳۶۹هستم علت چیه چکار کنم

دکتر شبنم مددی
دکتر شبنم مددی
پاسخ به  الی
2 سال قبل

سلام
سونوگرافی انجام بدید جهت بررسی از نظر احتمال کیست

فائزه معرفتی
فائزه معرفتی
پاسخ به  دکتر شبنم مددی
2 سال قبل

سلام کیست داشتم هم تخمدان هم دو طرف الان رفع شدن وقصد بارداری دارم نمیشم چیکار کنم

دکمه بازگشت به بالا