علائم عفونت کلیه و روش های درمان آن چیست؟

عفونت کلیه (پیلونفریت) نوعی عفونت ناشی از مجرای ادراری است که از مثانه شروع شده و به یک یا هر دو کلیه سرایت می‌کند. به دلیل حساس بودن نقش کلیه‌ها در بدن و آثار مخرب انتشار عفونت کلیه، در صورت بروز این عارضه، باید به سرعت از طریق دکتر عفونت مجاری ادراری اقدام به درمان کرد.

در این مطلب، همه‌ی نکات لازم در مورد عفونت کلیه و درمان آن را به شما می‌گوییم. تا پایان همراه ما باشید.

عفونت کلیه چیست

بیماری‌های میکروبی ناشی از مجرای ادرار یا مثانه، در صورتی که به کلیه راه یابند، با عفونت کلیه مواجه می‌شویم. این عفونت در صورت عدم رسیدگی‌های پزشکی، می‌تواند مهلک باشد.

علائم عفونت کلیه

بیماری عفونت کلیه می‌تواند با علائم زیر همراه باشد:

  • تب و لرز
  • درد در پهلو، پشت و کشاله‌ی ران
  • سوزش و درد در زمان ادرار
  • ادرار با بوی بد و غیرشفاف
  • خون یا چرک در ادرار
  • تکرر ادرار
  • تهوع
  • درد در ناحیه‌ی شکم
علائم عفونت کلیه
علائم عفونت کلیه

درمان عفونت کلیه

عفونت کلیه درمان نسبتاً ساده‌ای دارد و در بیشتر مواقع، از طریق مصرف آنتی بیوتیک، انجام می‌شود. بیمار پس از مراجعه به متخصص نفرولوژی، از طریق آزمایش ادرار مورد معاینه قرار می‌گیرد. پزشک با بررسی جواب آزمایش، میزان و نوع عفونت موجود در بدن را تشخیص می‌دهد.

متناسب با شدت عفونت، پزشک به تجویز آنتی بیوتیک می‌پردازد. نوع آنتی بیوتیک و دوز مصرفی، با توجه به وضعیت بیمار تشخیص داده می‌شود. معمولاً بعد از چند هفته مصرف آنتی بیوتیک، عفونت.کلیه درمان می‌شود.

  • نیتروفورانتوئین و عفونت کلیه: نیتروفورانتوئین از داروهای ضدباکتری است که برای عفونت کلیه تجویز می‌شود. این دارو به صورت قرص و شربت وجود دارد.

ممکن است در موارد حاد، دکتر کلیه تصمیم به بستری بیمار بگیرد تا آنتی بیوتیک‌های وریدی به او تزریق شوند. طول بستری بیمار، بسته به روند بیماری او خواهد داشت.

درمان عفونت کلیه
درمان عفونت کلیه

نشانه‌های آغازین عفونت کلیه

بجز علائم آشکار ناشی از عفونت کلیه که به آنها اشاره کردیم، عفونت کلیه و مثانه می‌تواند با علائم ضمنی دیگری نیز روبه‌رو شود که ممکن است در نگاه نخست، فرد را نسبت به مشکل کلیه آگاه نکند. اما در صورتی که این علائم به درستی تشخیص داده شوند، می‌توان از بروز ناراحتی‌های بعدی جلوگیری کرد. بنابراین در زمان بروز چرک گرده و برای درمان چرک گرده (کلیه) باید به نشانه‌های زیر نیز توجه داشت.

  • عفونت کلیه و کمردرد: درد کلیه می‌تواند در پهلوها، پشت و کمر احساس شود. گرچه نباید کمردرد عادی را با درد کلیه اشتباه گرفت، اما احساس درد در زیر دنده‌ها و در طرفین ستون فقرات، می‌تواند نشانه‌ی عفونت کلیه باشد. در این صورت، معاینه توسط پزشک ضروری است. درد کمر بسته به عفونت کلیه ها، می‌تواند در یک طرف یا در هر دو سو احساس شود.
  • عفونت کلیه و ورم پا: یکی از نخستین نشانه‌های عفونت کلیه، ایجاد ورم تدریجی در بدن، خصوصاً ورم در قسمت پا و قوزک است. با توجه به این علائم، می‌توان از گسترش عفونت و بروز علائم آشکارتر جلوگیری کرد.
  • عفونت کلیه و فشار خون: عفونت کلیه می‌تواند با فشار خون بالا نیز همراه شود. در برخی از موارد، دیده شده که بیمار با رشد عفونت کلیه، دچار فشار خون بالا می‌شود و حتی ممکن است پس از درمان عفونت کلیه، فشار خون بالا برطرف نگردد و یا دچار برگشت شود.
  • ضمن اینکه بر حسب تحقیقات انجام شده، امکان بروز عفونت کلیه در افرادی که فشار خون مزمن دارند، بیشتر از سایر افراد است.

عفونت کلیه طب سنتی

گرچه بهترین راه برای درمان عفونت کلیه، دریافت آنتی بیوتیک است اما در کنار داروهای پزشکی، می‌توان از راهکارهای طب سنتی نیز برای بهبود بیماری و کاهش درد استفاده کرد. البته توصیه‌های طب سنتی بیشتر نقش پیشگیری‌کننده در ایجاد بیماری دارند. ثابت شده است که انجام این موارد، موجب کاهش ریسک بروز عفونت کلیه می‌شوند:

نوشته های مشابه
  • نوشیدن فراوان آب: بهترین راه برای پیشگیری از بروز عفونت‌های کلیه، نوشیدن فراوان آب است. نوشیدن آب بجز فوایدی که برای اورگان‌های بدن دارد، موجب دفع هر چه بیشتر باکتری‌ها از مجاری ادراری می‌شود. فرد اگر دچار عفونت کلیه شده باشد، باید آب بیشتری بنوشد.
  • پرهیز از نوشیدن قهوه: دفع کافئین مستلزم کار زیاد کلیه‌هاست، به همین دلیل، نوشیدن مداوم قهوه بر کار کلیه‌ها اثر منفی خواهد داشت.
  • مصرف ویتامین C: ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در بهبود عملکرد کلیه‌ها موثراند.
  • مصرف آب زغال اخته: استفاده از زغال اخته برای درمان بیماری‌های مجاری ادراری سابقه‌ای طولانی دارد. تحقیقات علمی نیز این موضوع را تایید کرده‌اند که زغال اخته با اسیدی کردن مجاری ادراری، به کاهش سوزش ادرار و میکروب‌های مجاری ادراری، کمک می‌کند. بیماران عفونت کلیه، روزانه یک لیوان آب زغال اخته می‌توانند استفاده کنند.
  • سرکه‌ی سیب: سرکه‌ی سیب نیز خاصیت اسیدی و ضد باکتری دارد و در درمان بیماری‌های مجاری ادراری، موثر است.
  • آب جعفری: جعفری یک گیاه مُدر است، به همین دلیل، از آب جعفری برای دفع سموم و باکتری‌های مجرای ادراری، استفاده می‌شود.

عفونت کلیه در زنان

زنان بیشتر از مردان در خطر ابتلا به عفونت کلیه هستند. این موضوع چند دلیل دارد.

اول اینکه، طول مجرای ادراری در زنان کوتاه‌تر است که ریسک رسیدن باکتری به دستگاه ادراری را بیشتر می‌کند. دوم اینکه، در زنان دستگاه ادراری به واژن و مقعد نزدیک‌تر است که احتمال آلودگی باکتریایی مجرای ادراری را بالاتر می‌برد. و سوم، در مورد زنان باردار، باید بیش از پیش مراقب عفونت‌های مجرای ادراری بود، چون تحت تاثیر بارداری، دسترسی باکتری‌های مجرای ادراری به کلیه‌ها، راحت‌تر می‌شود.

با معاینات سالانه توسط دکتر کلیه، می‌توانید از بروز عفونت کلیه جلوگیری کنید و از سلامت مجرای ادراری، مطمئن شوید. برای اطلاعات بیشتر پیرامون علائم عفونت کلیه در زنان نی نی سایت و عفونت کلیه نی نی سایت، با مشاوران ما در ارتباط باشید.

عفونت کلیه
عفونت کلیه

چه زمانی به پزشک مراجعه کنید؟

زمانی که با علائمی مثل سوزش ادرار یا مشاهده‌ی خون در ادرار مواجه شدید، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید. می‌توانید از مشاوره‌های دکتر اورولوژیست آنلاین یا متخصص کلیه اطفال بهره‌مند شوید.

در این مطلب، در مورد عفونت کلیه، خطرات آن و روش‌های درمان عفونت کلیه، صبحت کردیم. امیدواریم این مقاله در حفظ سلامتی شما مفید بوده باشد.

۴.۱/۵ (۴۹ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
135 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیوا
شیوا
2 روز قبل

سلام خسته نباشید کلیه چپم سنگ داشتم دفع شد الان کلیه ام یخه سردم میشه نمیدانم چرا

شیوا
شیوا
2 روز قبل

سلام

مقدم
مقدم
4 روز قبل

سلام‌‌من‌سنگ‌کلیه‌داشتم‌‌بعدازدفع‌سنگ‌هنوز‌‌سوزش‌دارم

سودا
سودا
17 روز قبل

سلام من در قسمت چپ کلیه ام درد دارم
و وقتی کرم ویکس میزنم خوب میشه
و البته یکم ورم داره
میشه کمکم کنین

سودا
سودا
17 روز قبل

سلام من کلیه سمت چپ درد می‌کنه و وقتی کرم ویکس میزنم خوب میشه
ولی یکم ورم داره
میشه کمک کنین

Rtryttrr.55
Rtryttrr.55
28 روز قبل

سلام ببخشید من دوماه که درد شدید و سوزش شدید در کلیه دارم نمی دونم چی کار کنم لطفا پیام دهید

سعید
سعید
29 روز قبل

سلام، اقای دکتر من تو ناحیه شکم و پهلو درد دارم و زود ب زود سردم میشه دکترم رفتم ولی تاثیری نداشته..

لیلا
لیلا
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید من کلیه سمت چپ درد می‌کرد وپهلوم ورم کرده بود رفتم سونو گرافی گفت سنگ داری ۱۸میلی.لطف.کمکم.کنید

سجاد
سجاد
1 ماه قبل

سلام خسته نباشین آقای دکتر ببخشید من کراتینم بالاس رو۶.۵بعدش رفتم دکتر سونو و دوباره آزمایش تو سونو دکتر گفت کلیه هات یکی ورم کرده و یکی نرمال نیست و بازم آزمایش کراتین بالا ولی هیچ دردی ندارم و هیچ احساس دردی نمیکنم .
خودم میگم احتمال اینکه کلیه هام عفونت کرده باشه خیلی ولی دکتر سر در نیاورد ؟

دکتر بخشی
دکتر بخشی
پاسخ به  سجاد
1 ماه قبل

سلام لطفا به متخصص مراجعه کنید عفونت کلیه باعث درد کلیه ها و زیر شگم(مثانه) و… میشود

حسینی
حسینی
2 ماه قبل

سلام من مدت پیش بخاطر آبسه ی داخل کلیه پیکچر وارد کلیه کردن خوب شدم بعد از مدتی جای پیکچری که در آوردن زخم بود دچار عفونت شدم طوری هست که تخلیه میشه کامل وپانسمان ولی دوبار مثل ی حفره پر میشه لطفا راهنمایی کنید دارو چرک خوش کن مصرف دارم

نگین
نگین
2 ماه قبل

چرکه میزه در سن ۶۵سالگی

بابک
بابک
2 ماه قبل

سلام من چند ماهه که پهلوی سمت راستم درد میکنه وشکم درد شدید دارم چکار کنم وهمچنین نفغ شکم

علی میلانلو
علی میلانلو
پاسخ به  بابک
1 ماه قبل

سلام شما حتما یه سنوگرافی کبد انجام بده این علائم تقریبا برای کبد چربه

شکوفه
شکوفه
3 ماه قبل

سلام یک چهار روز هست من تب ولرز و کمر درد دارم زیر دنده سمت چپم درد می کنه نفغ خیلی بدی هم دارم رفتم دکتر عکس گرفتم نوار قلب گرفتم اونا مشکلی نداشت سونو برام نوشت نوبت ۵ روز دیگه داد راهنمای کنید لطفاایامن درد کلیه دارم

من بانو محزون هستم التحاب کلیه دارم چی داروی استفا
من بانو محزون هستم التحاب کلیه دارم چی داروی استفا
3 ماه قبل

سلام

دنیا رسولیان
دنیا رسولیان
3 ماه قبل

سلام خدا کنه خوب باشین مه خیلی وقتی آدار کردن اذیت بودم رفتم پیش داکتر کلیه چپم عفونتی شده حالی هم شکمم و رم کرده

محمدرضااسک
محمدرضااسک
پاسخ به  دنیا رسولیان
2 ماه قبل

سلام من کلیه سمت چپم ورم کرده وببضه سمت راست دردمیکند

دنیا
دنیا
3 ماه قبل

سلا

وحید علیزاده
وحید علیزاده
3 ماه قبل

با عرض سلام وخسته نباشید کلیه سمت چپم درد میکنه بطوری که بیضه سمت چپم هم درد می گیره الان ه زده به کمرم امان مو بریده اگه ممکنه راهنمایی کنید ممنون

رامین
رامین
3 ماه قبل

سنگ کلیه

رحمن نوری
رحمن نوری
3 ماه قبل

سلام از قبل چرک کلیه داشتم الان هم دارم زمان ادرار خیلی چرک همرایش می‌آید چی کار کنم

لطف الله
لطف الله
3 ماه قبل

سلام لطف لله هستم مدد چند ماه میشه در ناحیه چپ درد احساس میکنم و ادرارم سوزش میکند رنگی میایه ادرارم معاینات هم کردم زیاد دوا هم خوردم اما تاحال نتیجه نداده لطف نموده بگین چه کار کنم

لیلا
لیلا
4 ماه قبل

سلام دخترم شش ساله هست دو روزه شکم درد داشت امروز بدتر شد بعد بردم دستشویی نتونست بره استفراغ کرد کمی بهتر شد و دوباره بردم دستشویی ادرارش با خون اومد میشه بگین چکار کنم

سیدمحمدمرتضوی
سیدمحمدمرتضوی
4 ماه قبل

باسلام من سابقه سنگ کلیه داشتم یکبار سنگ شکن کردم ویگبار هم لزر کردم الآن چند مدت هست که یگ طرف من احساس سردی می‌کند وکمی سوزش دارد مشکیل چه باشد لطفا راهنمای ام کنید.
ممنون

Kiana
Kiana
4 ماه قبل

سلام من سابقه سنگ کلیه و… نداشتم ،ولی چند روز هست که عصب سمت چپ دستم مشکل داره و همزمان باهاش کلیه سمت چپمم درد میکنه، دردش خیلی هم بده نیست ولی خب یک حالتی تیر میکشه..
ممکنه عفونت باشه ؟,

شیوا
شیوا
4 ماه قبل

سلام
مشکوک به سنگ کلیه و یا عفونت ادار هستم
اما سونوگرافی من خوبه
تووی آزمایشی مقداری کم خون مشاهده شده
لطفا کمکم کنید

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  شیوا
1 ماه قبل

چیشد خونه دیده شده

طاهره جعفرزاده
طاهره جعفرزاده
5 ماه قبل

سلام من کمرم دوماه بوددردمیکردبه پزشک مراجه کردم گفت احتمال سنگ کلیه باشدبعدیک آزمایش نوشت توآزمایش عفونت ادارداشتم دارونوشته ولی خوب نشدم به نظرشمامن به چه دکتری بایدبرم دکترزنان یاکلیه

کتایون
کتایون
5 ماه قبل

من همزمان دچارمعده دردوکلیه دردبودم

علی موسوی
علی موسوی
5 ماه قبل

علی موسوی

محسن
محسن
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید من درد پهلو راست دارن سابقه سنگ کلیه هم دارم دو سال میشه ک درد مزمن پهلو راست دارم و با خوردن انتی بیوتیک دردش بیشتر میشه دلیلش چی میتونه باشه؟؟؟؟

علی موسوی
علی موسوی
پاسخ به  محسن
5 ماه قبل

ج

قاسم
قاسم
5 ماه قبل

سلام وخسته نباشید، مدتی هست که پایین کمرم درد میکنه وچند روزی هم هست که پهلوی سمت راستم درد خفیفی داره وتکرار ادرار وفشار ادرارم گرفته شده درحدی که ادرارم احساس میکنم خالی نمیشه، لطفاً راهنمایی کنید

علی
علی
پاسخ به  قاسم
3 ماه قبل

سنگ کلیه داری ، تا بزرگتر نشده زود به فکرش باش و سنگتو نابود کن

محمد
محمد
پاسخ به  قاسم
2 ماه قبل

سلام منم مثل شما هستم شربت زینک بر بگیر

مهتاب
مهتاب
6 ماه قبل

سلام من مدتی که کل صورتم میریزه بیرون همش جوش های چرکی میرنه کل صورت پر جوش ولک شدم اینکه همیشه عفونت زنانه دارم ورنگ ادرارمم که همیشه رنگش خیلی عفونی ، جدیدا خییلی دستشویی میرم همش حس میکنم دستشویی دارم ممکنه از کلیه ام باشه؟

کاربر
کاربر
پاسخ به  مهتاب
6 ماه قبل

سلام منم همینطور بودم . ولی تب ولرز و تکرر ادرار و درد دو پهلو و دل و کمر داشتم . رفتم دکتر عفونت کلیه داشتم .سرم زد و دارو داد که دارم مصرف میکنم. حتما برو دکتر

مهدی
مهدی
پاسخ به  کاربر
5 ماه قبل

سلام بهتر شدین

اوجاقی
اوجاقی
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

کلیه عفوفت دارد طبق ازمایش و همچنین مشکل مثانه دارد نمیتونی خوب تخلیه کنه دکتر برای مثانه اش دارو داده الان عفونت دارد ادراره اش کم شده لطفا دارو بفرمایید چی بخوره ۰ضمنا دکترش نیست فعلا مرخصی رفته ممنون‌

یلدا
یلدا
پاسخ به  کاربر
5 ماه قبل

سلام من سمت چپ پشت قسمت کمرم تازیر دلم دردشدید میگیره تکرارادرارم درحدیه که یه لیوان آب بخورم اندازه ی سه لیوان دستشویی میرم مایعات انگارتوبدن من نمیره سریع دفع میشه سابقه ی سنگ کلیه داشتم ایندفعه ممکنه عفونت کرده باشه چون دور محل ادرارم هم حالت ترشح غلیظ سفید رنگ خشک میشه درضمن من داروی رقیق کننده میخورم به خاطراینکه عمل قلب انجام دادم آنژیو پلاستی وآنژیو گرافی بالون زدن .قرصام زالرپان ۱۰.باید چیکارکنم .دردداره کلیه م

آخرین ویرایش 5 ماه قبل توسط یلدا
مصطفی انصاری
مصطفی انصاری
پاسخ به  یلدا
4 ماه قبل

سلام در گام نخست باید بادوکتورمراجعه فرمائید ولی اگر بدلیلی نمی توانی بری از قرصهای آن‌کس سلین ۲۵۰هروقت احساس درد داشتی درشکم پریما کن حداقل یکروز درمیان دوروز درمیان میل کن و درضمن آبجوش نیم گرم را صبحا فراموش نکن وبه ارتباط مایع غلیظ ایکه گفتیم غرض دفع آن شما چون مشکل کمر بازی دارین قرص کم از داروخانه سنتی یک دانه بگی خوب بکوب همرای آن اگرتوانستین تخم رشقه هم بتونی بگیری چه بلندبالای یک دانه زرده تخم محلی مادرافغانستان خانگی نه زراعتی به اندازه دونخودبریزنوش نوش جان کن واگر محلی نتوانستی همین تخم مرغهای زراعتی هم مشکل نداردبااون انجام بده وهرکس دیگرهم مثل شما مشک داشته باشد انشاالله حل خواهرش ممنون

مصطفی انصاری
مصطفی انصاری
پاسخ به  مصطفی انصاری
4 ماه قبل

ببخشید ازقرصهای آموکسی سلین ۲۵۰میل کنید

علی
علی
پاسخ به  مهتاب
3 ماه قبل

کلیه و کبد هست

مریم رحمانی
مریم رحمانی
6 ماه قبل

سلام من چند وقته دردپهلو سمت راستم رو دارم به همراه تکرر ادرار و سوزش

کاربر
کاربر
پاسخ به  مریم رحمانی
6 ماه قبل

سلام این شروع عفونت میتونه باشه ،تا دیر نشده برو دکتر تا بدنر نشه

مریم دهقانی
مریم دهقانی
6 ماه قبل

سلام کلیه درد شدیدارم هردو پهلو باد کرده یه هفته میشه انجوریم لطفاً راهنمایی کنید

کاربر
کاربر
پاسخ به  مریم دهقانی
6 ماه قبل

سلام حتما باید دکتر بری احتمالا عفونت کلیه گرفتی

مصطفی انصاری
مصطفی انصاری
پاسخ به  مریم دهقانی
4 ماه قبل

ع در قدم نخست از قرصهای آموکسی سلین ۲۵۰ اگر همین الان داشته باشین میل کنید انشالله صحت یاب میشوید وبعد صبحاهمیش دو لیوان و سه لیوان آب جوش نیم گرم میل کنیدممنون

عسل
عسل
پاسخ به  مریم دهقانی
3 ماه قبل

برین دکتر حتما. چون اون باد کرده هر دو عفونت کلیه داری عفونت هوا رفته. مادرم این مشکل داشت. دکتر براش فنر گزاشت

مریم دهقانی
مریم دهقانی
6 ماه قبل

سلام کلیه درد شدیدارم شکم باد کرده یه هفته میشه انجوریم لطفاً راهنمایی کنید

امیراحمدی ۱۶ ساله
امیراحمدی ۱۶ ساله
6 ماه قبل

من فقط درد پهلو دارم و احساس بدی داره چیکار کنم باید ازمایش بدم

کاربر
کاربر
پاسخ به  امیراحمدی ۱۶ ساله
6 ماه قبل

سلام اره حتما یه ازمایش بده

کبان
کبان
6 ماه قبل

اگر زیر التم‌داغ شود‌چه کنیم

منصور
منصور
پاسخ به  کبان
1 ماه قبل

mmmm667700

هاجر بخشی
هاجر بخشی
6 ماه قبل

سلام مامانم یه هفته هست دچار سوزش ادار پهلو درد تب لرز شده رفته پیش دکتر گفت مایل هستید بستری شوید یا اینکه دارو تو خونه مصرف کنید داروی های که دکتر داده سفکسیم ۴۰۰ ناپروکسن ۲۵۰ فنازومکس ۱۰۰داده ایا همین دارو ها کافیه یا نیاز به بستریه ؟؟؟؟؟؟؟…

بابک
بابک
پاسخ به  هاجر بخشی
4 ماه قبل

سلام خوب شدن؟؟؟برا منم آخه همونها رو داده

مصطفی انصاری
مصطفی انصاری
پاسخ به  هاجر بخشی
4 ماه قبل

فعلآ همین کافیه اگر یه آمپول هم بعدبین بهتراست ممنون

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

سلام من چند روز پیش براتون پیامی گذاشتم اما هنوز جوابی دریافت نکردم

مسعود میربلوچ زهی
مسعود میربلوچ زهی
7 ماه قبل

درد کلیه دارم و کمی سوزش دارم

سارا
سارا
7 ماه قبل

سلام .. مامانم عفونت کلیه داره نوشیدنیم بیشتر چایی میخوره تا اب پزشکش براش انتی بیوتیک فروان نوشته داره مصرف میکنه .. اما دکترش گفته خیلی کم عفونت وارد خونش شده .. درمانی دارین شما براش یا واقعا عفونت وارده شده تو خونش مشکل سازه

حمی ۴۲ ساله مازندران محمواباد
حمی ۴۲ ساله مازندران محمواباد
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر الان ۱۵ روز هست که سمت راست کمرم درد دارد و به پای راست من درد انتقال میابد چند با دکتر رفتم گفتن گرفتگی ازلات هست آمپول دادن درمان نشدم پیش متخصص ستون فقرات رفتم ۶ نوع قرص و کپسول دادن درمان نشدم امروز صبح که در حالت پوشیدن جوراب خم شدم سرفه کردم کمرم به شدت گرفت تا حدی که به بیمارستان انتقال پیدا کردم عکس گرفت پزشک گفت عکس سالم باید امرای بگیرم بهم مرفین تو رگی زدن ولی الان ۴ ساعت گذشت آروم نشدم فقط زیاد ادرار میکنم

سارا
سارا

بهتره سونوبدین شایدسنگ کلیه داشته باشین

مصطفی انصاری
مصطفی انصاری

برادر محترم من دوکتور نیستم ولی من مشکلات شما رااز اثر ضعیفی وسردمزاجی میبینم بنا شمادرقدم نخست از داروخانه های سنتی دولتی سه عددقرص کمر کش بخرید و اون را درخانه بکوبید وبعد اگر تخم مرغ محلی داشتی صبحا قبل ازهمه نوش جان کن و بعدش یک لیوان شیر جوشیده گرم اگر عسل داشتی درداخل لیوان شیر دو قاشق عسل بریز میل کن انشاالله صحت یاب میشوید ممنون

مصطفی انصاری
مصطفی انصاری
پاسخ به  مصطفی انصاری
4 ماه قبل

واز اینکه فضل سرما داخل شده از غذاهای تندی و ترشی یک مدت مانند سرکه چکنی گرچه دوغ کمتر میل کن ممنون وهم به ارتباط اگر ادرار قطره قطره دارین یک عدد سر مرغ را بکوب مطبخ اش کن و نوش جان ممنون

بتول شهاب
بتول شهاب
7 ماه قبل

آیا ازروی دفترچه خدمات درمانی معاینه می کنید

بتول شهاب
بتول شهاب
پاسخ به  بتول شهاب
7 ماه قبل

سوزش ادراروپهلودرد ربطی ب کلیه دارد

یاسین افشار
یاسین افشار
پاسخ به  بتول شهاب
3 ماه قبل

پس بخاطر چیه؟

مجتبی
مجتبی
پاسخ به  بتول شهاب
2 ماه قبل

این شرور چیه بر ای هم تجو یز مکنین دکتر برین

شبنم
شبنم
7 ماه قبل

باسلام من۲۵سالمه والان حدود چن ماهی میشه ک ادرارم ب شدت بد بو شده ی جور بوی ترشیدگی بد میده ایاممکنه عفونت کلیه داشته باشم وشدیدهم باشه؟

کاربر
کاربر
پاسخ به  شبنم
6 ماه قبل

تا دیر نشده برو دکتر عفونت کلیه میتونه باشه

فاطمه
فاطمه
پاسخ به  شبنم
1 ماه قبل

اره ادرارتم کمی تیره خون دیده شده توازمتیش

فرج الله عابدی
فرج الله عابدی
7 ماه قبل

سلام دوشب پیش خانمان گرم بازیرپیراهن ویک پتو نازک خوابیدم صبح بلند شدم تمام اعضای بدنم درد میکرد ۲۴ ساعت بعد رفتم دکترعمومی محله همراه باسرمدوعددامپول دگزاموتازون وتستامینیفون ویک بسته قرص استامینیفون برایم تجویزکرد بدن دردم خوبه اما کلیه هام گمی دردوسوزش خروجی الت تناسلی دارم باتوجه به اینکه امروزهم جمعه ست دستم به جایی بندنیست متشکرم ۶۱ ساله مه

معصومه هداوند سوری
معصومه هداوند سوری
7 ماه قبل

سلام
مادرم فشارخون بالا رفته
بادرود کلیه وشکم شروع شده
آزمایش خون گرفتن کمی آنزیم کلیه بالا رفته
آیه علت عفونت یا سنگ کلیه

ناصر
ناصر
7 ماه قبل

سلام :مدت یک هفته درد خفیف ثابت ویک نواخت در پهلو سر دل بین جناب سینه وناف دارم لطفاً راهنمایی کنید(مرد،۶۷ساله،مشهد)

مجتبی
مجتبی
7 ماه قبل

سلام آقای دکتر خسته نباشید من حدود ۲سال پیش هردوکلیه سنگ داشت لیزر کردم دیگه شکر خدا درد نداشتم تا حدود چهارروز پیش از قطره سنگکل استفاده کردم بعد تب لرز گرفتم رفتم آزمایش ادرار خون دادم دکتر گفته مثانت عفونت داره ودوبسته قرص تامسولوسین وناپروکسن بهم داده سونوگرافی دادم گفت دو کلیت سنگ ۴م دارن ولی درد پشت دنده هام داغی شکم دارم لطفا راهنماییم بکن چه نوع قرصی استفاده بکنم

رابیه نورزاده
رابیه نورزاده
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید.من وزنم بالاس ۲ماهه کلیه درددارم وقتی زیادراه برم یاروی زمین ساف بخوام کلیه همون قسمتم دردمیگیره معدم درست کارنکنه بازم دردم میگیره درحال فعالیت باشم یک دفعه ای تیرمیکشه دردمیکنه سونودادم فقط تیروئید۵۹ کبدم خفیف چربی عفونت ادرارم کمه چیزای سردترش میخورم بازم دردم بیشترمیشه خواهشن کمکم کنیدمن مادر۲بچه کوچیکم

مهدی
مهدی
7 ماه قبل

سلام من الان۴روزبودخون ریزی کلیه داشتم الانم یهفتس دردکلیه دارم ن بحدی ک نتونست تحمل کردولی هرروزدردم قطع نمیشه چون قبلادردم میگرفت یروزنهایت قطع میشدالان دردم نمیوفته
لطفاراهنمایی کنیدایاعفونت دارم

مریم
مریم
پاسخ به  مهدی
5 ماه قبل

سلام من سمت چپ کلیم درد میکنه ادرارم زرد رنگ کسلم علت چیست

رسول سلطانیان
رسول سلطانیان
7 ماه قبل

سلام، بنده بعد از انجام ورزش دوش گرفتم واین بار بعد از دوش ، دوش سرد گرفتم وبعد از این وضعیت دورتا دور کمرم شدیدا درد گرف وبطوری که به زیر شکم وداخل باسنم میزنه

رحیمی
رحیمی
8 ماه قبل

سلام من در قسمت راست سمت کلیه دچار درد شده ام قبلا سابقه سنگ کلیه داشتم سونوگرافی کامل کلیه وشکم کبد طحال مثانه وصفرا انجام دادم که همگی نرمال بود مقداری ترشح سفید رنگ دارم ویک‌هفته قبل عفونت مثانه داشتم آیا امکان عفونت کلیه هست

معجزه
معجزه
پاسخ به  رحیمی
7 ماه قبل

سلام زودتر به پزشک مراجعه کنید

معجزه
معجزه
پاسخ به  رحیمی
7 ماه قبل

منم مثل شما بودم الان عفونت وارد کلیه شده داروسپرومیخورم

امیر
امیر
پاسخ به  معجزه
3 ماه قبل

سلام چه دارویی میخورید ایا الان خوب شدین؟

تینا
تینا
پاسخ به  رحیمی
7 ماه قبل

سلام من عمل کیسه صفرا کردم سه ماه هست
ولی بعد از عمل خیلی درد کلیه دارم از پشت کمرم تا شکمم درد میکنه

دکمه بازگشت به بالا