عفونت مثانه چیست و چه علائمی دارد؟

عفونت مثانه یکی از بیماری‌های شایعی است که در چند سال اخیر افراد زیادی به آن مبتلا شده‌اند. این بیماری به خصوص در خانم‌ها بیشتر دیده می‌شود.

به طور کلی عفونت مثانه غالباً به دلیل عفونت باکتریایی داخل مثانه به وجود می‌آید. همچنین در افرادی که سیستم ایمنی‌شان ضعیف است عوامل ساده‌تری مانند مخمر نیز می‌تواند منجر به این بیماری بشود.

 عفونت مثانه زیر مجموعه‌ای از عفونت در مجاری ادراری است و به نوعی به عفونت در هر جایی از مجاری ادراری مثل مثانه، کلیه‌ها یا مجاری ادراری اشاره می‌کند.

 بیماری عفونت مثانه یک بیماری کاملا جدی است که به هیچ عنوان سهل انگاری یا ساده انگاری درباره آن نباید اتفاق بیفتد، چرا که ممکن است عوارض جبران ناپذیری را برای فرد بیمار ایجاد کند.

 معمولاً بیشتر موارد عفونت مثانه کاملاً ناگهانی اتفاق افتاده و در صورت عدم درمان، این بیماری خیلی سریع پیشرفت می‌کند و تمام کلیه فرد را درگیر می‌کند. در برخی موارد هم امکان دارد این بیماری به صورت مزمن و در طولانی مدت اثر خود را را نشان دهد.

در هر صورت باید خیلی سریع بیماری را درمان کنید تا دچار عوارض بد و ناخوشایند آن نشوید. در ادامه در این مقاله قصد داریم اطلاعات مفیدی را درباره این بیماری مهم و خطرناک با شما به اشتراک بگذاریم. توصیه می‌کنم خواندن این مطالب مفید را از دست ندهید.

دلایل ابتلا به عفونت مثانه

تمام افراد در هر سن و با هر جنسیتی امکان ابتلا به عفونت مثانه را دارند، اما در این بین برخی دلایلی وجود دارد که می‌توانند خطر ابتلا به این بیماری را در برخی افراد افزایش دهند.

 عفونت مثانه اکثراً زمانی اتفاق می افتد که باکتری‌های مضر روده به مجاری ادراری وارد شده و به مثانه منتقل شوند.

جالب است بدانید این باکتری‌ها تا زمانی که درون روده باشند هیچ خطری ندارند اما به‌محض انتقال‌شان به سایر نقاط بدن مانند مثانه به یک تهدید بزرگ برای سلامتی تبدیل می‌شوند. از شایع‌ترین علل ابتلا به عفونت مثانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوشته های مشابه

۱. داشتن رابطه جنسی بدون محافظت

از مهمترین و شایع‌ترین علت‌های ابتلا به عفونت مثانه، داشتن رابطه جنسی بدون رعابت مسائل بهداشتی و محافظت نشده با فردی است که مبتلا به این بیماری باشد. بیشترین درصد انتقال این عفونت از طریق رابطه جنسی است.

۲. عدم رعایت بهداشت

استفاده از دستمال کاغذی و تمیز کردن بدن بعد از هربار دستشویی کردن یکی از توصیه‌های مهم مخصوصا برای خانم‌ها است اما اگر روش درست آن را ندانید و به اشتباه این کار را انجام دهید، می‌تواند به یکی از دلایل ابتلا به بیماری‌های عفونی در بدن شما منجر شود.

هرگز نباید هنگام تمیز کردن خودتان از پشت به جلو این کار را انجام دهید. چراکه ممکن است باکتری‌های مضر با این کار شما به مجاری ادراری‌تان وارد شده و باعث عفونت مجاری ادراری و مثانه بشوند.

۳. نگهداشتن بیش از اندازه ادرار

ادرار حاوی مواد و باکتری‌های مضری است که برای بدن ضرر داشته و باید از بدن خارج شوند. زمانی که شما ادرار خود را بیش از اندازه نگهدارید باعث می‌شوید تا باکتری‌ها به دیواره مثانه بچسبند و تکثیر پیدا کنند و باعث بیماری شما بشوند. این مورد شایع‌ترین دلیل عفونت مثانه در کودکان است.

۴. استفاده از دوش واژینال

عفونت مثانه زنان اکثرا به دلیل استفاده بیش از حد از دوش واژینال، کرم‌های مرطوب‌کننده، سفیدکننده و…، ژل‌های شستشو و مواردی از این قبیل است که احتمال عفونت مثانه و کلیه را در آن‌ها افزایش می‌دهد.

۵. عدم رعایت بهداشت فردی

استفاده از لباس زیر و شلوارهای تنگ و چسبان با جنس‌های غیر نخی هم از جمله دلایل ابتلا به این بیماری می‌باشد. همچنین تعویض نکردن روزانه لباس زیر یا پوشیدن لباس زیر یا شلوار کثیف هم می‌تواند شما را در معرض ابتلا به عفونت‌های دستگاه تناسلی قرار دهد.

نشانه‌ها و علائم عفونت مثانه

 علائم بیماری عفونت مثانه با توجه به شدت بیماری، مقاومت سیستم ایمنی بدن فرد، تعداد دفعات ابتلا به بیماری و مدت زمانی که از ایجاد بیماری گذشته است؛ از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از رایج‌ترین و بیشترین علائم ثبت شده از این بیماری عبارتند:

  • درد یا سوزش زیاد هنگام ادرار که منجر به سختی ادرار یا عدم توانایی در ادرار کردن می‌شود.
  • وجود خون به صورت رقیق یا لخته‌های خونی در ادرار
  • ادرار تیره‌رنگ
  • داشتن تکرر ادرار
  • ادرار بابوی بسیار نامطبوع
  • گرفتگی عضلانی و شکمی در قسمت کمر یا زیر شکم (زمانی که عفونت مثانه گسترش زیادی در بدن پیدا کند به دستگاه‌ها و اندام‌های مجاور هم منتقل شده و باعث ایجاد احساس درد در اندام‌های کناری مانند کمر خواهد شد.(

عفونت کلیه در اثر گسترش یا عدم درمان عفونت مثانه به وجود می‌آید و باعث ایجاد علائمی مانند: تب، سرد شدن بدن و حالت تهوع و استفراغ در فرد بیمار خواهد شد.

 زمانی که هر کدام از این علائم را در بدن خود یا اطرافیان‌تان مشاهده کردید حتما به دکتر اورولوژی مراجعه کنید. چراکه عفونت‌ مثانه خیلی سریع پیشرفت می‌کند و گسترش می‌یابد و جز به بیماری های خطرناک و جدی محسوب می شود. در صورت عدم درمان و رسیدگی به موقع عوارض زیادی را برای فرد بیمار به وجود خواهد آورد.

چرا درصد ابتلای عفونت مثانه در خانم‌ها بیشتر است؟

 براساس تحقیقات انجام شده و کیس‌های دیده شده این نتیجه به دست آمده است تقریبا از هر دو خانم یکی از آن‌ها در طول زندگی‌اش به بیماری عفونت مثانه دچار می‌شود.

 مهمترین دلیل این درصد زیاد ابتلا به عفونت مثانه در خانم‌ها کوتاه بودن مجرای ادراری آن‌ها و احتمال بیشتر ورود میکروب‌ها و باکتری‌های مضر به دستگاه تناسلی آن‌ها است.

 همچنین از دلایل مهم دیگر ابتلا به عفونت مثانه در خانم‌ها، فشار بسیار زیادی است که در طول مقاربت جنسی به دستگاه ادراری آن‌ها وارد شده و باکتری‌های مضر، عفونت و ضایعات اطراف واژن از این طریق به داخل واژن و دستگاه تناسلی وارد می‌شوند.

 استفاده مکرر و بی‌اندازه از برخی اسپری‌های اسپرم‌کش نیز از دیگر عوامل ابتلای خانم‌ها به عفونت مثانه و مجاری ادراری می‌باشد.

خانم‌هایی که روابط جنسی متعدد با افراد مختلف را تجربه می‌کنند، بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری عفونت مثانه هستند.

 از دلایل دیگر ابتلا به این بیماری می‌توان نگه داشتن ادرار برای طولانی‌مدت در مثانه اشاره کرد. زمانی که ادرار برای مدت طولانی‌تر از حالت طبیعی در مثانه نگه داشته شود، باعث کشیدگی جدار مثانه شده و در درازمدت باعث کاهش خاصیت انقباضی مثانه و آسیب دیدن آن می‌شود.

 به‌طوری که مثانه فرد بیمار نمی‌تواند به خوبی از ادرار خالی شود به همین دلیل باکتری‌های مضر در مثانه باقی مانده و تکثیر می‌شوند و عفونت مثانه در خانم‌ها را ایجاد می‌کنند.

همچنین کاهش میزان هورمون استروژن در بدن باعث تغییر محیط زندگی باکتری‌های طبیعی واژن شده و خطر ابتلا به این بیماری را در  خانم‌های یائسه نسبت به سایر افراد افزایش می‌دهد. به‌طور به طور کلی اگر بخواهیم علل عفونت مثانه را به صورت لیست برای شما بگوییم این علل عبارتند از:

  • بیماری دیابت و سنگ کلیه
  • ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن افراد
  • داشتن روابط جنسی متعدد و غیر عرف و بدون محافظت
  • استفاده زیاد و غیر ضروری از کاتتر ادراری
  • استفاده بیش از حد از دوش‌های واژینال
  • استفاده از کرم‌های مختلف
  • عدم رعایت بهداشت فردی
  • عفونت داشتن شریک جنسی
  • انسداد مجاری ادراری در آقایان به علت بزرگ شدن پروستات

چطور از ابتلا به عفونت مثانه پیشگیری کنیم؟

عفونت مثانه یک بیماری دردناک و عذاب‌آور برای فرد مبتلا می‌باشد. حتی زمانی که فرد درمان می‌شود هم همچنان باید مراقبت‌های خاصی را انجام دهد. از این‌رو بهترین و آسان‌ترین راه، پیشگیری از به وجود آمدن این بیماری در بدن است.

 خوشبختانه راه‌حل‌های متعددی برای پیشگیری از ابتلا به عفونت مثانه وجود دارد می توان با استفاده از آنها تا حد زیادی درصد و امکان ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

 روش‌های پیشگیری از ابتلا به عفونت مثانه عبارتنداز:

  • نوشیدن آب به مقدار کافی
  • عدم نگه داشتن ادرار به مدت طولانی
  • عدم استفاده از محصولات بهداشتی مانند: ژل‌های شست‌وشو
  • عدم استفاده از کرم‌های مرطوب کننده و معطر
  • عدم استفاده از دوش واژینال
  • استفاده نکردن از ژل‌های اسپرم‌کش
  • استفاده از لباس زیر نخی
  • خودداری از پوشیدن لباس زیر تنگ
  • تعویض منظم و روزانه لباس زیر
عفونت مثانه
عفونت مثانه

 مشکلات زمینه‌ای که خطر ابتلا به عفونت مثانه را افزایش می‌دهند کدامند؟

پروستات بزرگ شده

اگر پروستات بزرگ شده باشد، اجازه نمی‌دهد تخلیه درست و کامل ادرار از مثانه انجام شود. به همین دلیل با تجمع ادرار در مثانه و باکتری‌های مضری که در آن وجود دارد درصد احتمال ابتلا به چنین بیماری‌هایی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

 مشکلات مثانه مانند سنگ کلیه یا سنگ مثانه می‌تواند تا حد زیادی امکان ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

داشتن کاتتر ادراری (سوند)

 کاتر یکی لوله نازک توخالی و انعطاف پذیر است ست که از آن برای عبور دادن ادرار از داخل بدن به خارج آن استفاده می‌شود.

 شرایط گوناگونی ممکن است باعث شود تا شما مجبور به استفاده از این دستگاه شوید. اما باید بدانید استفاده بیش از اندازه و مکرر از این دستگاه از شایع‌ترین علت‌هایی است که منجر به عفونت‌های ادراری و مثانه در افراد می‌شود.

ضعیف بودن سیستم ایمنی

ضعف سیستم ایمنی شما را در معرض ابتلا به انواع و اقسام بیماری‌ها قرار می‌دهد که عفونت مثانه هم مستثنی از آن‌ها نیست. خصوصا اینکه به طور کلی امکان ابتلا به بیماری عفونت مثانه به دلیل راه‌های متعدد و گوناگونی که برای ابتلا به آن وجود دارد در حالت عادی هم بیشتر از سایر بیماری‌ها است.

چطور می‌توان عفونت مثانه را تشخیص داد؟

 تشخیص عفونت مثانه تنها با آزمایشات مربوطه و توسط دکتر نفرولوژی انجام می‌شود. البته در حال حاضر با بهوجود آمدن خدمات آنلاین دیگر لازم نیست حتما به مطب دکتر بروید. اگر فکر می‌کنید به این بیماری دچار شده‌اید اما مطمئن نیستید می‌توانید از یک دکتر ارولوژیست آنلاین راهنمایی بگیرید.

 همانطور که بالاتر هم اشاره کردیم عفونت مثانه در بیشتر اوقات به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود. به همین دلیل شما زمانی که یکی از نشانه‌های عفونت مثانه را در بدن خود مشاهده کردید باید به دکتر عفونت مثانه مراجعه کنید.

 در صورتی که پزشک تشخیص عفونت مثانه دهد و یا به چیزی مشکوک شود، پس از انجام معاینات پزشکی آزمایشات تکمیلی‌تر را برای تشخیص صددرصدی بیماری تجویز می‌کند و پس از آن روند درمان را شروع می‌کند.

راه های درمان عفونت مثانه

عفونت مثانه
عفونت مثانه

درمان‌های عفونت مثانه و مجاری ادراری عبارتند از:

 استفاده دوره ای از آنتی بیوتیک‌ها که به سرعت می تواند عفونت ایجاد شده را درمان کند. مدت استفاده و همچنین دوز داروها بستگی به شدت عفونت در فرد بیمار دارد. درمان قطعی عفونت مثانه به خصوص در موارد حاد فقط همین گزینه است.

 معمولاً برای عفونت‌های معمولی که شدید نیستند یک دوره هفت روزه کافی است اما در نهایت تشخیص مدت زمان دوره بر عهده پزشک می‌باشد.

 گاهی اوقات آنقدر این عفونت گسترش پیدا می‌کند و یا دیر برای درمان آن اقدام می‌شود که نیاز است فرد در بیمارستان بستری شده و آنتی‌بیوتیک‌های قوی و تزریقی دریافت کند.

 همچنین گاهی اوقات ممکن است بیماری‌های زمینه‌ای روند درمان بیمار را کند یا حتی مختل کند.

اگر بعد از استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها علائم و نشانه‌های بیماری برطرف نشده باشد و همچنان عفونت مثانه در بدن فرد وجود داشته باشد، مشخص می‌شود که فرد دچار بیماری زمینه‌ای می‌باشد و باید برای درمان آن بیماری اقدام کند.

 برخی مواردی که نشان‌دهنده مشکلات زمین‌های در افراد هستند عبارتند از:

  • علائم و نشانه هایی که مشخص می‌کند عفونت فقط برای مثانه نبوده و تمام کلیه را درگیر خود کرده است (البته تشخیص آن از عهده پزشک برمی‌آید)
  • عفونت‌های ادراری مکرر و پی در پی. اگر فردی بعد از اتمام دوره درمان خود به صورت مکرر مثلاً دو یا سه بار در هر ماه دچار عفونت ادراری شدید شود نشان‌دهنده وجود مشکلات زمینه‌ای در بدن فرد بوده که مانع از درمان کامل آن فرد می‌شود.
  • علائمی که نشان دهنده انسداد مسیر جریان ادرار در بدن فرد می باشد
  • همچنین اگر بعد از اتمام دوره درمان همچنان لخته های خون در ادرار فرد دیده شود و ادرار خونی ادامه‌دار باشد برای تشخیص بیماری زمینه‌‌ای و درمان آن باید به پزشک مراجعه شود.

چه زمانی لازم است برای عفونت مثانه به پزشک مراجعه کنیم؟

معمولا همه عفونت‌ها خیلی حاد نیستند و لازم نیست برای تمام آن‌ها درمان‌های پزشکی و قرص و دارو مصرف کنیم اما بهتر است هر زمانی که چند تا از علائم عفونت مثانه را به صورت همزمان در بدن خود مشاهده کردید، به دکتر کلیه مراجعه کنید.

همچنین اگر مشکلات مثانه و کلیه دارید یا سابقه این نوع بیماری‌ها در خانواده شما وجود دارد، باید بیشتر از سایر افراد حساسیت داشته باشید و مرتبا برای چکاپ  به دکتر اورولوژی مراجعه کنید.

اگر عفونت شما کامل درمان نشده یا مرتبا درگیر بیماری و علائم آن می‌شوید، به هیچ‌وجه بدون مشورت پزشک و سرخود دارو مصرف نکنید و حتما اجازه دهید یک پزشک متخصص شما را معاینه کند.

در نهایت هرکسی از واکنش‌ها و وضعیت بدنی خودش آگاهی بیشتری دارد. بیماری عفونت مثانه در مراحل ابتدایی خیلی بیماری جدی و سختی نیست اما اگر در همان مراحل به درستی درمان نشود می‌تواند به شدن مشکل‌ساز باشد.

پس هرزمانی که خودتان متوجه تغییراتی در بدن‌تان شدید و علائم غیرطبیعی و بی‌سابقه‌ای را مشاهده کردید، برای آسودگی خیال خود و جلوگیری از عوارض سخت آن حتما به صورت آنلاین یا حضوری مشکلات خود را با یک دکتر متخصص درمیان بگذارید.

۳.۳/۵ (۲۵ نظر)

تیم تولید محتوای پزشکی و سلامتی پذیرش۲۴

تیم تحریریه پذیرش۲۴ متشکل از پزشکان متخصص و پرستاران دارای مجوز، مترجمان و نویسندگان با تجربه در حوزه تولید محتوای پزشکی و سلامتی تمام تلاش خود را در جهت اطلاع رسانی و آگاهی سازی کامل و جامع در خصوص داروها، بیماری‌ها و سایر اطلاعات سلامتی برای استفاده عمومی کاربران پذیرش۲۴ از منابع معتبر علمی به کار می‌بندد.
guest
105 پرسش و پاسخ
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
لیلا
لیلا
1 ماه قبل

سلام من هشت ماه شد عروسی کردیم اما سوزاک استم هیچ داروی انتی بیوتیک سرم کار نمیکنه سوزاکیم خوب نمیشه چرا

وطن خواه
وطن خواه
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید بنده ۲۳سالم مثانه ام درد میکنه واطراف مثانه ادرارم هم شدید شده

علی رضا
علی رضا
1 ماه قبل

سلام‌علی‌هستم‌زمانی‌که‌میخواهم‌ادرار‌کنم‌یه‌کمی‌سخت‌میاد‌اصلا‌سوزش‌هم‌ندارم‌رنگ‌ادرارم‌طبیعی‌هست‌فقط‌سمت‌چپم‌یکم‌درد‌دارم‌که‌ازمایش‌وسونی‌گرافی‌وعکس‌هم‌گرفتم‌که‌همه‌گی‌سالم‌بوده‌ولی‌هنوز‌سمت‌چپم‌درد‌کم‌دارم‌از‌شما‌دکتر‌عزیز‌میخواهم‌مرا‌راهنمایی‌کنید

فرخی از مشهد
فرخی از مشهد
1 ماه قبل

دوهفته است سرفه میکنم و به زیر دلم فشار وارد میاد امروز صبح ادرارم تیره و با تکه های خون همراه است آیا عفونت مثانه باعث سرفه شده یا سرفه دلیل عفونت و فشار روی مثانه شده است

مریم
مریم
2 ماه قبل

سلام خسته نباشیدبنده ۵۰ سالمه حدود ۹ ساله طرف چپ نمی تونم بخوابم از درد پهلو آیا از مثانه ست

مریم ۳۷ساله
مریم ۳۷ساله
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید دکتر من چند روز بعد اازپریودم از ناحیه مجراادراری حالت پنیرک دفع میکنم زیرشکمم دردشدید میگیره باکمرم

همایون 34ساله
همایون 34ساله
2 ماه قبل

سلام آقای دکتر. من ی مدت شده که آلت تناسلیم نزدیک به کلاهک ی حالت دونه مانند حس میکنم هنگام سفت شدن آلتم درد هم دارم مشکل چیه

امید امینی
امید امینی
2 ماه قبل

باسلام و عرض ادب من چند روز میشد ادرارم میخارید الان دو روزه ازش عفونت میزنم بیرون باید چکارکنم

علی بی غم
علی بی غم
2 ماه قبل

سلام سوزش ادرار دارم و تو نیم ساعت شاید ده بار ادرار دارم ولی باز ادامه داره سمت چپم بالای لگن هم درد دارم چکار کنم کلافه شدم قرص چی مصرف کنم

لیلا
لیلا
پاسخ به  علی بی غم
1 ماه قبل

سلام من سوزش ادرار ودرد دارم حدود هشت ماه میشه انتی بیوتیک هم استفاده کردم خوب نشدن الان چیکار کنم

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

حس میکنم تو مثانه ام هوا هست

ناشناس
ناشناس
3 ماه قبل

سلام من احساس میکنم موقع ادرار مثانه ام کامل خالی نمیشه

سلام‌من‌دوروز‌که‌سوزش‌ادرار‌دارم‌وادرارم‌قهوای‌است
سلام‌من‌دوروز‌که‌سوزش‌ادرار‌دارم‌وادرارم‌قهوای‌است
3 ماه قبل

باسلام‌وخسته‌نباشید

حنیفه ، سلام داکتر صاحب، مثانه ام زیاد درد و سوزش
حنیفه ، سلام داکتر صاحب، مثانه ام زیاد درد و سوزش
3 ماه قبل

سلام داکتر صاحب ، مثانه ام خیلی درد و سوزش دارد همچنان خون ریزی دارم نمیدانم که از رحم است یا از مثانه ، لطفا برای درمان رهنمایی کنید نام چند قلم دوا که برایم مفید باشد عوارض نداشته باشد را روان کنید، ممنون از شما

امیر بلوچ
امیر بلوچ
4 ماه قبل

دکتر اگر می تونی کمی زود اس نگاه کنی خدا از راضی باشه خیلی درد دارم

امیر بلوچ
امیر بلوچ
4 ماه قبل

سلام دکتر من تصادف کردم ضربه دید مثانه عکس سنگرافی رفتم به دکتر نشون دادم دکتر ها گفتند مشکلی نیست اما من درد دارم و مثانه ام باد کرده خیلی درد دارم دکترها هیچ داری نداد بهم چه کنم دکتر خیلی درد دارم

ندا حمرانی
ندا حمرانی
4 ماه قبل

سلام من ۱۰ روز زایمان کردم حال موقیه ادار داد شدید دارم

الهه
الهه
4 ماه قبل

سلام من ۳۹ سالمه الان چند روز از درد پهلو نمیتونم کارهای روز مره امو انجام بدم درد پهلوی هرزگاهی ب زیر شکمم و هرزگاهی ب کمرم میزنه و واقعا نمیدونم اصلا عفونت یا سنگ کلیه هر کسی میدونه لطفا راهنماییم کنه

گمپ گل
گمپ گل
پاسخ به  الهه
4 ماه قبل

منم همین هفته دقیقا این علائم دو داشتم،دکتر اورولوژی وقت بگیرید تا سونو و آزمایش کشت ادرار براتون تجویز کنه،میتونه از عفونت مثانه باشه

مریم خواجه
مریم خواجه
5 ماه قبل

سلام دیشب من ازدردناگهانی کلیه برخاستم وبعدچند دقیقه آرام بخش خوردم تابهترشدم ولی حس می کردم کلیه ام سنگین هست ازصبح به بعد هم همان طرف مثانه ام مثل اون موقعیه که بایدبرای ادرارزودبریم دستشویی ولی ادرارندارم اذیتم می کند چکارکنم

ناشناس
ناشناس
5 ماه قبل

من الان واقعا مثانم میخاره باید چیکار کنم

زبان زد
زبان زد
پاسخ به  ناشناس
3 ماه قبل

شما حتما عفونت قارچی داری

عوض خان
عوض خان
5 ماه قبل

سلام من چند وقت می شه که زود سرویس می رم و زیر شکم هم درد می گیرد اگر زود به سرویس نرم و همچنان مثانه ام سوزش می گیره شکم یک جوره همیشه ورم داره صدا می دهد

الناز
الناز
5 ماه قبل

منم عفونت مثانه دارم.زیزشکمم خسلی دردمیکنه وزودبه زوددستشوبم میگیره

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

اولش فک میکردم خونریزی پریود هست آخر ادارکردن انگار مثانه ام میخاد بیرون بیاد از درد شدید علت چی میتونه باشه؟

ویسی
ویسی
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام من بعدظهرها تب لرز دارم تکررادارهم دارم

فاطمه
فاطمه
6 ماه قبل

دو روزه هنگام ادارات کردن درد شدید دارم همراه با خونریزی شدیدایا خطرناکه؟

پرستش
پرستش
پاسخ به  فاطمه
6 ماه قبل

عفونت مثانه هستش پیگیری کنید منم دارم رفتم دکتر فهمیدم

زهرا
زهرا
7 ماه قبل

سلام خشته نباشیدخانمی۶۰ساله هستم بهدردشدیددرناحیه کلیه به پزشک مراجعه کردم وپس ازانجام سونووازمایش به من گفتن تومثانت شن هست والان مدت به مدت دردشدیدی منودیونم کرده ولی دکتربه من فقط مترونیدازول روپیشنهادکردکه دردمنوتسکین نمیده میشه منوراهنمایی کنید

فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام فاطمه هستم ۳۵سالمه یک هفته است که پهلوهام وکمروزیرشکمم در دارم سوزش اداروتکررهم دارم ادرارم تیره رنگ بودبعدباخون قاطی بوداما سه روزه که دچار خونریزی شدیدشدم درست مثل زمانی که پریود میشم بعدم یکسره سردردوسرگیجه وحالت تهوع هم دارم پیش دکترعمومی رفتم تو بیمارستان فرستادنم آزمایش جوابودیدن گفتن داخل ادرارم سنگ وخون هستش عفونت ادرارهم دارم از انجام کارهای روزانه عاجزشدم بدنم انرژی کافی نداره در د دارم هنوزسونونرفتم دکتر به همسرم تاکیدکردکه هرچه زودتر باید ببرم سونوگرافی بعدم متخصص ولی بخاطر یک مشکلاتی نتونستم برم اگه میشه لطفاً راهنماییم کنیدچکارکنم هرچه زودتر ممنون میشم

آخرین ویرایش 7 ماه قبل توسط فاطمه
فاطمه
فاطمه
7 ماه قبل

سلام فاطمه هستم ۳۵سالمه به آخرین زایمانم دچارتکرر ادارشدم که یک سال ونه ماه میشه الان یک هفته است پهلوهام زیر شکم وکمرم دردشدیدی داره سوزش ادراروخونریزی شدید دارم سردردوسرگیجه وحالت تهوع دارم رفتم دکترعمومی فرستادن آزمایش دادم گفتن سنگ وخون داخل ادرارم بوده اماسونوهنوزنتونستم برم دوروزه بدترشدم نمی‌دونم چکار کنم داروهایی رودادن اثری ندارد لطفاراهنماییم کنید

kia2021honor@gmail.com
kia2021honor@gmail.com
پاسخ به  فاطمه
5 ماه قبل

سلام وقت به خیر ،با اجازه پزشکتون ،سیپروفکت ۵۰۰ هر ۱۲ ساعت مصرف کنید .در طول مصرف ، آب بهداشتی یا آب شهر جوشانده و سرد شده به مقدار ۸ تا ۱۲ لیوان در روز مصرف کنید تا ضمن عملکرد فراگیر آنتی بیوتیک ، از طریق ادرار هم ،مجاری ادراری پاک شود.

‌شهناز
‌شهناز
7 ماه قبل

سلام اگر مستانه ص به بخورد راه درمان دارد

شریعت
شریعت
7 ماه قبل

ایا بر اثر افونت مثانه استخونهای بدن درد میکند

پارمیس
پارمیس
7 ماه قبل

سلام من ۱۲ ساله هستم بیست روزه پشت سرهم پریورد می شم

رقیه
رقیه
7 ماه قبل

باسلام خانومی ۳۴ ساله هستم که حدود۲ ماهه مشکل عدم توانایی درادرار وادرارتیره رنگ وتکررادرار پیداکرده ام .
چه دارویی مصرف کنم؟

محمدامین
محمدامین
7 ماه قبل

سلام خسته نباشید اقای دکترمن بعضی اوقاتدرد کمر درر مثانه وسوزیش ادرار دارم لطفا ازمقام محترم خاهش مکنم رحنمایم کنید

اصغری
اصغری
پاسخ به  محمدامین
7 ماه قبل

سلام دخترم چند وقتی مثانش درد می‌کنه یبوست هم داره ولی سورش نداره

امیر ازتهران
امیر ازتهران
پاسخ به  اصغری
7 ماه قبل

سلام ببخشید تغیر حالت ادرار درموقه ادرار کردن به چه منظوراست؟

مصطفی
مصطفی
پاسخ به  امیر ازتهران
3 ماه قبل

اسلام دکترجان من موقع ادرارکردن یه لایه ای قهوی سیرازمجرام بی رون میا دوبیرون که میادجذب پوست میشه ممنون راهنمای کنید

نیسی
نیسی
پاسخ به  اصغری
6 ماه قبل

سلام یک هفته تکرار ادرار دارم وزیر شکم کمی درد دارم

اکرم
اکرم
پاسخ به  نیسی
1 ماه قبل

سلام اقای دکتر برای افتادگی مثانه و رحم باید چه کنیم
اکرم

صادق مجرد
صادق مجرد
8 ماه قبل

سلام خسته نباشید دارویه استرومارین۶۲۵ برایه عفونت مثانه خوب است آزمایش افونت و نشون میده دکتر محمد حسین نور بالا این دارورا دادن لطفا جواب بنده روبدید

محمود
محمود
11 ماه قبل

سلام دکترین چندمدتی هست تکررادرا وبی اختیاری ادرار دارم

فاطمه نمعتی
فاطمه نمعتی
پاسخ به  محمود
9 ماه قبل

سلام سی ساله صوزش ادرار دارم هر هفته یک بار من این درده را رارم چی دارو ی مسرف کنم

احمدی
احمدی
11 ماه قبل

سلام من حدود یک ماه شده بعد از تخلیه مثانه زیر شکمم درد شدید میگیرد به طوری که این درد به لگن هم می زند رودها دچار نفخ خیلی شدید میشود و اجابت مزاج هم خیلی برام مشکل شده لطفا راهنمائی ام کنید

سارا
سارا
11 ماه قبل

سلام دختری ۲۶ساله هستم .دوروز قبل دچار کمی اسهال شدم و نصف روزه خوب شد.بعد لز ان یک روز بی اشتهایی کم داشتم و حس کمی دل پیچه زیر شکم .روز قبل ادرارم کمی تیره شد .بعد از مصرف اب کمی بهتر شد.ولی امروز در انتهای ادرار رنگ ادرار قرمز شد.چه مشکلی وجود دارد؟

افساته
افساته
11 ماه قبل

افسانه هستم ۴۹ ساله ۶ ساله که یائسه شدم و گاهی بعد از مقاربتهای طولانی و استفاده همسرم لز اسپری بی حسی و استفاده از کاندم ببرای تعویق ارصا شدن دچار سوزش ادرار میشم البته همیشه نیست اما معمولا میشم لطفا راهنماییم کنید . الانم چهار روز پیش نزدیکی طولانی داشتم به همون روش ذکر شده و دچار سوزش ادار شدم امشب یه نالیدیک اسید ۵۰۰ داشتم خوردم تا الان کف دست و پام فقط میخاره به حدی که خواب و ازم گرفته لطفا راهنماییم کنید

افساته
افساته
پاسخ به  افساته
11 ماه قبل

لطفا جواب بدید برا سوزش ادرارم نالیدیک اسید ۵۰۰ خوردم کف دست و پاهام گز گز و خارش شدید داره چکار کنم اثر قرص از بین بره بدنم واکنش نشون داده به این قرص

سیما
سیما
1 سال قبل

التهاب کلیه دارم و کشت ادرار پاک بوده و قرص فشار خون میخورم اکسفورج ۵/۱۶۰و بیزوپرولول ۲/۵ چون لابلای داروی فشارم از قرص فشارخون ایرانی والزامیکس ب علت نبودن داروی اکسفورج در بازار استفاده میکنم بعد ب مجض دسترسی مجدد اکسفورج میخورم باعث التهاب کلیه میشه؟ سونو ن سنگ ن عفونت ادراری در کشت ادرار ولی پهلو و کمرم دردناک ه فقط کلیه راست در سونو التهاب داشته ممنونم

قریحه
قریحه
1 سال قبل

سلام من بعد از نزیکی صبحش ارار دردکناک داشتم و چند روز بعد دوام دار شد همه وقت درد داره پاینن دلم بی حد عزیتم میکنه و زود زود میرم دست شوی کم کم میادارار رنگ ارارم هم تیره شده دلیلی چیست

سوزان
سوزان
پاسخ به  قریحه
2 ماه قبل

سلام.ببخشید خون دیدن بعداز ادرار دارم به صورت لکه کوچیک

مژگان معصومی
مژگان معصومی
1 سال قبل

سلام دختر من درد مثانه داره الان یک سال وچندماهی هست که دارو استفاده میکنه ولی نتیجه نگرفته لطفا راهنمایی کنید

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام من چند سال سنگ کلیه دارم گاهی درد میگرفت با مسکن برطرف میشد الان چند ماه گاه گاه ادرار خونی میاد و شکمم و مثانه درد میگیره ممکنه عفونت مثانه داشته باشم درد مثانه شدیدی میگیرم ولی موقع ادرار سوزش ندارم اصلا دکترم رفتم فقط سونو کردن چیزی متوجه نشدن جزسنگ کلیه میشه راهنماییم کنیم ممکنه مشگلم چی باشخ و بشدت تکرور ادرار دارم ممنونتون میشم

نیمامهاجر
نیمامهاجر
پاسخ به  لیلا
10 ماه قبل

سنگ کلیه داری که بیش ازحدزیادشده میزنه مثانه

مجید
مجید
1 سال قبل

باسلام حدود ۱۶سال هست که التهاب مثانه دارم مزمن شده ۲بارسیستوسکوپی شدم پروستات نرمال هست ولی مثانه ازتو قرمز شده بوداون زمان تورابطه جنسی زیر قرارگرفتم وزودتر از همسرم ارضا شدم بازگشت منی داشتم وبعدازان سوزش هام شروع شد خیلی دکتررفتم انواع انتی بیوتیکها از سفکسیم وسیپرووفلوماکس وتامسینولون وافلوکساسین ولووافلوکساسین تولترودین وباکلوفن وکلر دیاز پوکساید وایمی پرامین وفنازوپیریدین وپرازوسین وترازوسین وغیره زیاد مصرف کردم همیشه هم ازمایشاتم کشتش جواب منفی بوده سونو هم نرمال ولی توسیستوسکوپی قرمزی مثانه مشهود بوده ۴۲سال سنم هست و۳تافرزنددارم

مهدی مروت زاده
مهدی مروت زاده
1 سال قبل

با سلام ،مادرم ۸۸ سال دارد در اثر افتادن مهری کمرش شکسته پوکی استخوان شدید دارد،قابل عمل نیست،حدودا یک هفته بعد این اتفاق بی اختیار ادارارش میاد و بوی خیلی تندی داره ،لطف راهنمای کنین سپاس

پری
پری
1 سال قبل

سلام من الان سه ساله شوزش وتکرار ادار دار هرچه میرم دکتر خوب نمیشم دوبار بعداز چند ماه شروع میشه ولی الان چند وقته خیلی اذیتم میکنه رفتم دکتر ازمایش دادم گفت خون توی ادارته وی عفونت نداری رفتم سونو گرفی گفت نه کلیه سنگ دار نه مثانه علت این خون این تکرار ادرار چه شوزش خیلی اذیتم میکنه باید در طول روز شب من همش اب بخور اگه نخورشوزش بعدی مگیرم

Mary
Mary
پاسخ به  پری
1 سال قبل

سلام ببخشید مشکل منم دقیق مثل شماس
تونستین راهکاری پیدا کنین؟؟چون واقعا منم اذیت میشم

اسلام
اسلام
1 سال قبل

سلام بنده الان دوبار طی یک سال اخیر دچار متورم شدن آلت تناسلی شدم پوست زیر کلاهک متورم میشه به چه علت است میشه راهنمایی بفرمائد

اتنا
اتنا
پاسخ به  اسلام
10 ماه قبل

بخاطر واکسن کروناس برین دکتر با پماد رفع میشه

اتنا
اتنا
پاسخ به  اسلام
10 ماه قبل

من خودمم اینجور بودم

شورش
شورش
1 سال قبل

من سال ۹۳دچار عفونت ادراری شدم که با تجویز آنتی بیوتیک ها توسط پزشک متخصص ،مشکلم برطرف شد
اما یک مشکلی که سالهاست با آن درگیرم بی اختیاری ادراری وترشح آن در حد چند قطره است که همیشه مرا از لحاظ بو و رطوبت ناشی از آن متأثر کرده است. به توصیه پزشک مدت۴هفته قرص تولترودین ۱مصرف کردم اما به قطع یقین کاملاً مشکل من برطرف نشد

محمد
محمد
1 سال قبل

سلام من یک اقا ۳۲ سالمه یه مدت است که شب ها ادرار دو سه بار می رم به طوری که از خواب همش بیدار می شم فکر می کنم همین مشکل را دارم

کرد
کرد
1 سال قبل

باسلام من دختر۲۱ساله هستم مدتیست ادارم کدرهست(زلال نیست)آزمایش وسونودادم کمی عفونت ادراری وسنگریزه توکلیه داشتم دودوردارو مصرف کردم ولی هنوز ادرارم همچنان کدر هست هیچگونه سوزش ادراری ودردکلیه هم ندارم چکار کنم؟؟

لیلا
لیلا
1 سال قبل

سلام خسته نباشید من همیشه زیر شکم وکمرم درد میکنه وهمزمان زانو درد زیاد دکتر مراجعه میکنم همش میگن عفونت تا وقتی دارو آنتی بیوتیک استفاده میکنم خوبم وقتی تموم میشه دوباره دردا شروع میشه دیگه خسته شدم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

نیمامهاجر
نیمامهاجر
پاسخ به  لیلا
10 ماه قبل

موقع بلندشدن زانوهاتون قولنچ میشه یانه

فریده مرادی
فریده مرادی
1 سال قبل

سلام ببخشید من دو روزی هست مثانه میسوزد و ادرارم قطره قطره ای اسن

میربلوچ زهی
میربلوچ زهی
1 سال قبل

سلام.بنده یک بار سابقه عفونت شدید مثانه و مجاری ادراری را داشتم .الان چند روزی هست احساس گرفتگی در ناحیه کلیه و مثانه دارم و رنگ ادرارم هم تغییر کرده .لطفاً راهنمایی کنید داروی که مفید باشه در این مورد معرفی کنید ممنون از شما.

دکمه بازگشت به بالا